Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Start dlouhodobého testu – Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Na půl roku se u nás v redakci usadila kombíková Toyota Corolla, jasně že s hybridním motorem.
Zpět na článek
Avatar - Ozzman
20. 12. 2019 09:54
Re: spotreba
Aha... a nepředjížděl tě s tím Mustangem na Radlické taxikářský Superb s 1.6TDI ? To by pak vysvětlovalo hned dvě diskuzní legendy :D
20. 12. 2019 10:05
Hybrid
Proč dávají na test tohle auto člověku který dojíždí 70% dálnici a ještě má o něm napsat zkušenosti, dejte na dlouhodobej test koncernový TDI s DSG člověku co bude denně dojíždět 15km z jedný strany města na druhou a bude stejně nešťastnej. Abych dal svoje zkušenosti tak manželka má hybrida CT200h, jezdí cca 35k ročně 60% město 35% okresky, je to technickej analfabet(omlouvám se jí ale je to pravda) a jezdí mě za 4.7l dlouhodobě, předtím měla naftovýho Megana 1.9dCi 88kW a jezdila za 6.2l, ano když sedla a jela 300km po hlavním tahu z Hradce Králové do Brna tak jela s tou naftou za 5.0l, krása, ale to není spotřeba kterou bych mohl kdekoli uvádět protože za to nejezdila dlouhodobě. Já jsem s tím CT200h tuhle jel 30km někam a zpět, spěchal jsem takže jsem měl přepnuto na sport a jel mimo město 90-120km/h a města 60km, žádný plynulý zrychlování a hlídání ekonoměru a jel jsem za 5.6l. Abych to shrnul, tak mě to přijde jako příjemný auto, manželka by ho už nevyměnila jen tak za klasiku, je vždy potřeba zvážit na co to auto máte a podle toho vybírat.
Avatar - Ozzman
20. 12. 2019 08:45
Co spotřeba?
Tak co Machi, už s tím někdo z vás umí jezdit pod 6? :D I já to zvládl, ale teď vážně, ač sám rád naftu, tak dlouhodobě s takovým podílem dálnice jezdit za 5,9l, to je přeci na takto výkonné auto s automatem super a na rozdíl do dieslu po městě spotřeba nestoupne.

Mám dlouhodobou zkušenost s naftovými auty od 150-180k a žádné z nich dlouhodobě, pokud si opravdu neodříkám, nejezdí za méně, spíše více a ve městě, kde je nějaká doprava a jezdí se od semaforu k semaforu, tak i dvoulitrové TDI, nejúspornější z nejúspornějších, dle diskuzních legend, si sáhne bezproblémů na 8-10 litrů na sto... tady ten hybrid jede za polovic :)

Ostatně, už jsme tu takový test amatérsky udělali a ten hybrid si nevede vůbec špatně :)

p.s. CVT taky není můj šálek kávy :D
Avatar - Ozzman
20. 12. 2019 10:57
Re: Co spotřeba?
Můj rekordman bylo Mondeo MK4 s 2.0 TDCi 85 kW, to na nádrž jezdilo kolem 1200 až 1300 km , dle stylu jízdy, mělo 70l nádrž.
20. 12. 2019 10:26
Re: Hybrid
To bych podepsal, navíc těch aut vhodných pro pojížďky po městě už taky ubývá, nafťáky na to nejsou a přímovstřikové benzíny taky ne. Zbývají benzíny bez přímého vstřiku (ty ještě naštěstí nějaké jsou) a hybridy, což je asi nejlepší (i když nejdražší) varianta.
Fakt je, že japonský hybrid se prostě chová trochu jinak než je člověk zvyklý, někdo ten vytočený motor prostě nezkousne.
Avatar - Emel
20. 12. 2019 09:34
Re: Cena
Tyjo... za 800 je kombíkovej Focus ST... pro úchyláky i v naftě :-) . Octavia uvidíme co přijde, zatím je ta nabídka děravá jak ústa staré ženy. RSko v manuálu bude, minimálně benzín... cena do 800 je s otazníkem.
Avatar - Emel
20. 12. 2019 13:48
Re: Co spotřeba?
No to sotva. Když vezmu něco méně extrémního, třebas 12.6 vs. 17.5 při 180km/h... tak i pokud bych vzal stejnou cenu benzínu a nafty 30Kč a přihodil k naftě 2Kč spotřební daně navíc, tak jsem pořád na 4Kč/km u nafty a 5,25Kč/km u benzínu. I kdybys to chtěl nějak přepočítávat na hmotnost a přidal k ceně nafty 4Kč (což je podle mě nesmysl), tak to pořád zdaleka nevykompenzuje rozdíl ve spotřebě.
20. 12. 2019 09:39
Re: Co spotřeba?
Ako rozumiem výhrade k vysávaču. Príde mi ale, že autor to až nezmyselne hrotí. Minule som mal tú česť s naftovou O3 2,0TDI DSG po Prahe a úprimne som bol dosť sklamaný. Celková hlučnosť motoru bola v meste dosť výrazná aj v porovnaní s mojou starou Corollou. No a korunu tomu naadzoval štart-stop, korý na každej križovatke aj niekoľkokrát auto za citeľných vybrácií a zvýšeného hluku zhasol a potom zapol.
Avatar - Jenik3
20. 12. 2019 08:22
ocekavani
Mam toho testu velka ocekavani, tak se snazte, at za neco stoji.
Slovy klasika, nerad bych stridal faze ocekavani a zklamani.
Avatar - CICERO
21. 12. 2019 00:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
21. 12. 2019 00:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 12. 2019 18:57
Re: Co spotřeba?
https://slovnaft.sk/…vanie%20ropy.pdf
to je len MOL...oficialny dokument ktorý vyvracia čo tvrdiš.
20. 12. 2019 17:50
Re: Co spotřeba?
co sa skryva za tvojim tvrdenim o niekolkonasobnom zvyhodneni clovece ? o com hovoris ? o akom nasobku...1,2 násobnom zvyhodneni alebo 20 násobnom ? O akých dotaciach ? Na zaklade coho tvrdis, ze benzin je lacnejsi na vyrobu ako nafta ? posli mi prosim zdroj. A teraz vazne...nic nespochybnujem, len sa pytam, pretoze nic z toho, co si napisal nie je bezne dostupne na nete...
20. 12. 2019 11:15
Re: Co spotřeba?
Tak práve v SUV mi dáva asi najväčší zmysel, ak sa riadim pri výbere auta racionálne vzhľadom k mojím požiadavkám. Jedine, kde má nafta navrch je diaľnica a ťahanie prívesu. Na diaľnicu si SUV nekúpim tak už ostáva jedine ten príves - a to ťahá málokto.
20. 12. 2019 10:56
Re: Co spotřeba?
Tak 800 kilaku da na jednu nadrz i fosil... :-)

...ale ne ten muj, nadrz na 50 litru (do ktery se mi jeste nepodarilo nalejt vic nez 40 na jedno tankovani) je na palici :-) Ale vim, ze kolegove v praci davali Mnichov-Milan a zpatky (=1000km) na jednu nadrz v pohode (vetsinou s 520d nebo a6 2.0tdi) :-)
Avatar - Ozzman
20. 12. 2019 10:39
Re: Co spotřeba?
Tak já zas tankuju dotovanou naftu, takže tomu taky moc nepřidám :D
20. 12. 2019 09:54
Re: Cena
Vow tak bába povídala blbo a ty si to následne blbo interpretoval. Áno CVT malo výdrž 100 000km v Multitronicu od Audi. Aktuálne je na tom Toyota lepšie a o žiadnych problémoch neviem. Táto Corolla má hlavne eCVT, ktoré vydrží prakticky večne, lebo tam nie sú žiadne trecie súčiastky. Klameš úmyselne, alebo si to z diskusií za x rokov nestihol sále pochytiť?
Avatar - Ozzman
20. 12. 2019 08:57
Re: Cena
Zrovna Corollu z testu a dvoulitrovou Oktávku docela znám a jednoznačně bych přežil radši CVT,

Corolla má lepší interiér i přes nějaké výhrady, odhlučnění je pak podobné, možná bych se přiklonil spíše ke Corolle a nebál bych se tvrdit, že bude rychlejší, než 150k TDI. Spotřeba je +/- stejná, na dloooouhé trase pak Oktávka klidným tempem umí tak o 0,5l méně, než Corolla, ale to se bavíme o stovkách km po dálnici, stačí však provoz, nebo zajet někam na okresku-město a jste na stejno, čistě ve městě pak viz můj příspěvek výše... Na dálnici pak Oktávka umí cca 220, Corolla jen 180, ale reálně to vadí asi jen v Německu na pár kilometrech nezasekané dálnice - aktuální zkušenost :D.

Oktávka je pak asi v některých směrech prostornější, abych ji nekřivdil a ta největší navigace má hezčí grafiku... nicméně jako navigace moc dobře nefunguje, párkrát jsem se s ní ztratil, nebo se vypla :D
20. 12. 2019 08:51
Cena
Jako asi je to levnější než třeba dieselová octavia combi ,,,ta v ceně 800k má pouze dvoulitrový diesel DSG a výbavu style. Ale na příplatcích se bez problému dá nechat 20k, 50k ale klidně i 200k :D
Avatar - Emel
20. 12. 2019 13:28
Re: Co spotřeba?
Autobild kdysi dělal srovnání spotřeby benzínu a nafty při shodné rychlosti, typicky 530i vs. 535d... a výsledek asi nikoho nepřekvapí, ty nůžky se rozevírají a třeba při rychlosti 220km/h je rozdíl 7l / 100 (ve prospěch nafty samozřejmě). https://www.autobild.de/…lgas--28601.html#… A to jsou bavorské R6 benzíny známé tím, že tam spotřeba s rychlostí tolik nestoupá, osobně tipuju, že moderní R4 turbo by dopadlo ještě podstatně hůř.
20. 12. 2019 11:31
Re: Co spotřeba?
Dlouhý dálniční přesuny dává nafta furt nejlíp a čím jedeš dál a rychlejc, tím je to výraznější. Zajímalo by mě, jak to bude vycházet u diesel hybridů (např. MB C300de, E300de), to je asi jediná možnost, jak by se to možná dalo ještě vylepšit...
Avatar - Zetti
20. 12. 2019 10:51
Re: Co spotřeba?
Nafta byla zajimava za bolsevika, u benzinky 2 koruny a na poukazku do kamen stala stejna 90 haliru, akorat se musela kupovat do kanystru
Avatar - Ozzman
20. 12. 2019 09:59
Re: Co spotřeba?
Do města prostě takový diesel bere 8-10 litrů :) Měřil jsem to mockrát asi na 4 autech podobného výkonu a velikosti.

Hele, třeba do SUV bych asi hybrid nepotřeboval, jezdil jsem Ravku, celkem slušné auto, ale tam bych zrovna bral nějaký větší diesel :)
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 11:18
Re: Co spotřeba?
Nafta nemá navrch absolutně nikde = viz já nejen 11:14

SUV je z principu nejnevhodnější konstrukce auta = nejblbější co do jízdních vlastností a nejblbější co do ceny a nákladů na provoz. Už roky nejvíc rostoucí segment :yes: :-!
Avatar - Mikesus
21. 12. 2019 18:54
Re: Cena
Vše je jen o lidech a neházel bych je všechny do jednoho pytle. Třeba u Kačmáčka jsou ochotný maximálně.
Avatar - Mikesus
21. 12. 2019 18:13
Re: Cena
Jo teď byly hodně akční modely jen s 1.2T. Upřímně, moc nechápu kupovat novou corollu a nevzit hybrid.
Avatar - Mikesus
21. 12. 2019 18:06
Re: Co spotřeba?
Az na to, že tam není CVT. Kolikrát to ještě potřebuješ? :D
https://youtu.be/MsvVD0FaF28
Třeba z toho i další pochopí rozdíl.
21. 12. 2019 10:52
Re: Co spotřeba?
Už se k tomu postupně blížíte, pořád se ale Hammuny nikdo nezeptal na to zásadní, ten prubířský kámen jeho ´zvýhodněné´ teorie - tedy jaké by bylo využití té (náhle zbytečné) zlé nafty?
Už tu někdo spočítal (myslím, že Karel), že "Hammunova spravedlivá daň" by naftu zdanila asi o dalších 7,2,- na litru oproti stávajícímu stavu. V takovém případě by se stala neprodejnou - při aktuální ceně cca 32,-/litr benzínu a cca 38,9,-/litr nafty by u mainstreamu někde vyšel dráž i pouhý provoz porovnatelných motorů nafta/benzín, někde by nafta pořád vyšla na provoz výhodněji, ale po zohlednění dražšího servisu a vyšší kupní ceny by se nevyplatila při jakémkoli nájezdu...
Dodávky a MKD by při tomto zdražení nafty přešly na LPG, CNG a určitě by to nakoplo rozšíření LNG. Kvůli vysokým nájezdům a spotřebě by se obměna zaplatila rychleji - a paradoxně tak ještě více vynikla absurdita té "spravedlivé naftové" daně.
Rafinerie by sice o něco byly schopné změnit poměr výroby benzínu/nafty z ropy ve prospěch náhle žádanějšího benzínu, ale nijak podstatně (jednak kvůli rentabilitě a jednak kvůli chemicko-technologickému nastavení stávajícího zařízení) a naftu by prostě produkovat musely stále...
Takže Hammuno, nerudovská otázka je položena: Co by bylo s tou zlou naftou při tvém "spravedlivém" zdanění ?
Avatar - Jenik3
21. 12. 2019 08:30
Re: konurence coroly
To je zajimavy trend. V pripade benzinu se kubatury zmensuji, u nafty jdou nahoru. Dle uvedenych parametru, nebude 85kw zadny chudacek.
Avatar - _Karel_
20. 12. 2019 21:30
Re: Co spotřeba?
Hamuna má v zásadě vždy pravdu? To byla doufám ironie.
20. 12. 2019 21:19
Re: Co spotřeba?
Nemyslim, ze je nutne hovorit za cloveka, ktory ma vzdy ku vsetkemu co povedat...a v zasade ma vzdy pravdu. A tak som len chcel pochopit, ako prisiel k zaveru ktory formuloval o 11:14 kedy napisal

Nojo to je ta dost ROZDÍLNÁ objemová hmotnost

A krom rozdílný daně a rozdílný objemový hmotnosti = dávám to po kapkách a snad už přišel čas = největší problém je že z barelu ropy se vyrobí přes 70 litrů benzínu. Ale ani ne 40 litrů nafty

Sranda jak je to TOTÁLNĚ NAOPAK žejo?

Benzín je totálně jednoznačně drtivě levnější = nafta bez x-stupňů umělýho zvýhodňování = naprosto nekonkurenceschopná ...

A JA SOM CHCEL ABY TO OBJASNIL...a to nedokazal.
Ak by tomu rozumel, vysvetlil by to...mrzí ma, že keĎ sa pýtam na zdroje informácii, z ktorých ľudia čerpajú, tak sa k ničomu nedopracujem...

Karle a to aky produktový mix si rafinerka vyberie viem z vlastnej skusenosti - ale ako som hovoril, to som sa nepytal, prave tym som argumentoval, ked som mu vysvetloval, ze nema pravdu.
20. 12. 2019 20:59
Re: Hybrid
Ct 200h jsem kdysi řídil a byl to fakt děs - jenom to zuřivě vylo a nejelo a na hrbolech do dávalo děsné rány do podvozku. Ale ještě horší než jízda mě vždy připadal design tohoto hatchbacku, kdy zadní boční dveře jsou min o 10 cm kratší, než by měly být a naopak C sloupek je o těch 10 cm na šířku přerostlý. Fakt děsný pohled, jak u něj ty boční proporce vůbec nefungují.... :-( Ale prý je to technicky spolehlivé, tak aspoň něco...
20. 12. 2019 20:12
Re: Co spotřeba?
ale v MOL vznikne z jednej tony:
a to 48%hm nafty
a 23%hm benzinu

co je 480 kg nafty
a 230 kg benzinu

co je na zaklade
https://sk.wikipedia.org/…i/Motorová_nafta
https://sk.wikipedia.org/wiki/Benzín
570 litrov nafty
320 litrov benzinu

co opat nesedi s tym co pises...
takze stale nerozumiem tvojim tvrdeniam:
1 .ze sa vyrobi 2 x viac benzinu ako nafty
2. ze je benzin lacnejsi
20. 12. 2019 19:36
Re: Co spotřeba?
fakt to nema nic spolocne ? a kde "se to vyrobi...". Predsa v rafinerii....
Preto hovorim konkretne o konkrétnej rafinerii MOL...a takyto výsledok konkrétnej rafinerie budes mat vo vacsine EU rafinerii. Presne opacny výsledok bude napr. v USA...kde sa vyrobi viac benzinu...
ale este raz, mna zaujimalo ako si dosiel na to, ze vyroba benzinu je lacnejsia ako vyroba nafty a tiez ze sa ho vyrobi 2x viac ako nafty z jednej tony ropy...
a este raz...posli mi v dnesnej dobe internetu zdroj ktory toto bude potvrdzovat a ja sa v tom naozaj rad zorientujem.
20. 12. 2019 19:22
Re: Co spotřeba?
chapem spravne ze chces povedat ze vo svete pri celkom spracovani ropy z nej vyrobi viac benzinu ako nafty ?
20. 12. 2019 19:18
Re: Hybrid
čistě EV jsem taky zvažoval, konkrétně Nissan Leaf,, když jsem to spočítal i s nutnou výměnou baterií tak mě i tak vyšel o parník nejlépe co se provozních nákladů týče, jenomže při nájezdu 3000 km měsíčně je jasný že se pohybuje spoustu dní na hranici dojezdu toho EV a někdy i výrazně za ní, takže plánování tras, nedej bože uzavírky nebo nějaký nečekaný okolnosti, to bych jí nemohl udělat, dřív nebo později by někde zůstala viset a byla by to moje vina :D, to je první věc a ta druhá je že když jsem ty náklady počítal tak byla nějaká situace na trhu s cenama za dobíjení a správně jsem se obával že za dva tři roky to bude jinak a mohl bych si ty svoje výpočty proškrtat a začít znovu. To EV je pro lidi do města super, souhlasím, ale je to pro ty co natočej tak 7-12k ročně a nebo pro technokraty co tím žijou a podříděj tomu svoje návyky a chování
20. 12. 2019 19:09
Re: Co spotřeba?
takže...ešte raz...
https://slovnaft.sk/…vanie%20ropy.pdf
MOL GROUP:
vyroba nafty 48%
vyoba benzinu 23%
ako reakcia na tvvoje tvrdenia...či si zuabudol čo si pisal o všeobecných zaveroch, a o tom, že sa benzínu z akejkoľvek ropy vyroby viac ako nafty ? a ešte raz píšem, možno vieš veci, ktoré ja nie a možno si aj vzdelanejši...ale podľa všetkého...možno aj nie a len tu strieľaš odboku niečo o čom nemaš paru.
20. 12. 2019 18:36
Re: Co spotřeba?
ideme odzadu:
dieselgate bol zo znacnej miery iniciovany v USA, kde tie pomery o ktorých hovoris naozaj sedia (a teda ze sa vyrobi z jedneho galona cca 2x viac benzinu ako nafty) . V USA je nafta zatazena vyssou danou ako benzin, no napriek tomu az do 2016 bola lacnejsia (ochrana pred nemeckými automobilkami, ktore si tento prieser mozu same).
V eu to ale neplati a naopak sa v nasich rafinériách vyraba viac dieslu ako v USA(okrem iného je to dane aj tym ze spracovávame inu ROPU - ako som pisal nie je ropa ako ropa....je ich viac jak 2000 druhov podla zlozenia).
pekne to je napisane napríklad tu:
https://senkovic.blog.sme.sk/…bareli-ropy.html
Ostatne co pises je otazka statneho rozpoctu a dopadu na koncove ceny tovarov a služieb ktore viac ovplyvnuje nafta ako benzin.
Nic z toho co uvadzas nepotvrdzuje tvoju vetu:
"Benzín je totálně jednoznačně drtivě levnější = nafta bez x-stupňů umělýho zvýhodňování = naprosto nekonkurenceschopná "
Dobry sposob ako sa zamysliet na danou je napríklad dan z CO2 na jeden kilometer ktorý prejdes na to ktore palivo.
To je dan, ktora ma ekologicky zmysel.
Pokojne si sprav cvicenie napríklad za podmienok ze diesel produkuje 105g/km, benzin 130g/km. to odpoveda nejake spotrebe paliva na 100km, ktore je zatazene nejakou danou. ak chces pokracovat dalej tak si tam dopln aj podobny prepocet na elektrinu a danove zatazenie emissii, ktore vzniknu pri jej vyrobe a dojdes na to, ze najviac danovo zvyhodnenym zdrojom je elektrina...niekde v strede benzin....po chvilu nafta...no a najhorsie je na tom bioetanol a biodiesel ktorých danove zatazenie na vyprodukovane CO2 je zhruba 20x vyssie ako je to u Elektriny.
Ked chces hovorit o vyhodnej alebo nevyhodnej dani tak si vezmi parameter ktory zdanujes a k tomu som sa chcel pri diskusii s Tebou dostat.
A este raz, ja nepopieram ze nemas pravdu, pretoze mozes disponovat vecami o ktorých ja neviem, len formulacie co tu obcas davas mi nedava
20. 12. 2019 14:39
Re: Co spotřeba?
máš kravu...
keby som z 300kg kravy mohol vyrobiť 300kg steak, bolo by to super.Ale to sa nedá a tak ti okrem kravy ostane koža, kosti, vnútornosti...až nakoniec máš len hovná z čriev. A ešte aj tie sa spracujú...
To ako sú jednotlivé produkty spracovania kravy drahé je určené dopytom po týchto produktoch. Ale ak by sa stalo, že by sme z tej kravy mohli použiť len 50kg najlepšieho mäsa a ostatné by bolo nepredajné, tak by to mäso bolo drahé. A tak je nutné umožniť, aby trh spotreboval celú kravu - tak, ako sa to vždy robilo.
To isté je aj s ropnými produktami. Ropa ako celok nie je ekonomicky spracovateľná len na jednu komoditu a tak pri jej spracovaní vzniká komodít viac - je to dané tým, že ropa ako taká nemá definované chemické zloženie (ako napríklad voda) To, aké ceny a aké daňové výhody budú požívať výrobcovia, má vplyv pri definovaní parametrov technológie spracovania a v konečnom dôsledku sa optimalizuje koľko na 1 ropy zarobím a aké produktové portfólio si nastavím. Tieto rozdhodnutia sú častokrát záväzné na mnoho rokov, pretože sa na ňu viažu investície. A pre to, ako sa ten ktorý štát rozhodne tú, ktorú komoditu preferovať existuje viacero dôvodov. Jeden z nich môže byť rovnomerne využívanie spracovanej komodity tak, aby sa nevytvárali prebytky napríklad nafty, pretože určite vieš čo by sa stalo, keby všetci jazdili na benzín a naftu by nikto nepoužíval - zrazu, by začala niekomu vadiť a následne by bola na obtiaž a jej vysoká cena (podľa tvojho tvrdenia) by začala klesať až na istú trhom akceptovateľnú úroveň až do okamihu jej nedostatku. Nuž a aby sa zabránilo takému rozkmitu cien (čo by podľa všetkého malo dopad cez logistiku na ceny veľkého množstvo produktov dennej spotreby) do toho vstúpil štát svojho času cez štátom vlastnenú rafinériu. Nerozumiem preto, akým spôsobom si prišiel k tvrdeniu, že benzín je lacnejší ako nafta...a že prečo by si vlastne mali konkurovať...a že prečo sa z toho vlastne tešíš...
Avatar - wakantanka
20. 12. 2019 13:58
Re: mustang
Neviem ako dlho sí prítomný v diskusii na auto.cz, ale čo tak registrujem tak veľmi dlho nie. Očividne ani nerozumieš takému nevinnému podpichovaniu a tak len prskáš a kopeš okolo seba ako malé decko. Inak nechcete si s niektorými ďalšími tieždiskutérmi založiť klub? :)
Avatar - Emel
20. 12. 2019 12:49
Re: Cena
Když občas vidím, jak jinak chytrý lidi manipulujou s procentama, tak bych jim omlátil hlavu o stůl :-)
Avatar - Ozzman
20. 12. 2019 12:19
Re: Cena
Tak samoztejme, ty si toho všimnes a pochválils, až bude v tvé garáži
20. 12. 2019 12:08
Re: Co spotřeba?
Zas nezapomen, ze dneska za tech samejch 5-6 litru jezdis s 200PS pod kapotou, provoz je rychlejsi a navic jsou ty dnesni auta hrozne obrovsky a tezky. :-) A emise jsou taky dneska nekde jinde, vsude je o hodne cistsi vzduch i presto, ze hustota dopravy je nesrovnatelna. :-)

Tady bych zase moderni technice nekrivdil. :-)
Avatar - Zetti
20. 12. 2019 11:55
Re: Co spotřeba?
V devadesatkach jsem mel Jettu 1,6D bez turba, ta jezdila pod 5 litru, taky Golfa 90 PS GTD a Jettu 1,6D s turbem. Oboje pod 6 litru. Prijde mi, ze ta technika se za tech 40 let nejak moc neposunula.
Mimochodem, ja mam jeste pulku nadrze (celkem asi 44 litru), ne celou a to mi z toho dost sezere topeni. 800 kilaku za 22 litru urcite s zadnym fosilem nedas. Ale to byl jenom joke, ja nevim, ze tady musi brat kazdy vsecko smrtelne vazne.
Avatar - Emel
20. 12. 2019 11:50
Re: Hybrid
Tak vyloženě do města asi klidně EV... to je ta nejlepší a nejdražší varianta :-)

Jinak teda... přímovstřikovýho benzínu do města bych se úplně nebál, s typickým nájezdem městskýho auta...
Avatar - Emel
20. 12. 2019 11:48
Re: Cena
Což bude asi tím, že se za 2018 prodalo 112t Aurisů a 15t Coroll, žejo. Takže Auris má -75%, Corolla má +677%... tak bys to mohl sečíst, ne? Dohromady +602%... :-!
Avatar - Ozzman
20. 12. 2019 10:27
Re: Co spotřeba?
Můj hybrid má už asi 5. nádrž od letiště a elektromotorek má leda tak na zrcátka :D
Avatar - 3_diamanty
20. 12. 2019 19:19
pekne auto
za mna urcite radsej takuto hybridnu corollu ako dizlovu octavku ci dizloveho golfika... a podla vsetkeho tato generacia corolly je podarena aj po dalsich inych strankach nielen co sa pohonu tyka... a sam si ani nepamatam za tych xy rokov kedy bola corolla tak komplexne silna a vyvazena ako je dnes v tejto svojej najnovsej generacii.... :yes:
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 17:39
Re: Co spotřeba?
No tos ale HODNĚ netrefil terč. Přiznám že rozsah toho popírání nemyslim jen tebe ale všech a mnohých furt dokola = popírání věci kterou si v dnešní době každej může dohledat i jen pomocí Google = je pro mě skoro neuvěřitelnej :-)

Druhá část tvý závěrečný věty platí = byť díky tý rozdílný objemový hmotnosti kterou rušíme ze správně dělanýho velkoobchodu absurdnim převodem na maloobchod fakt na stejnej OBJEM nafty dojedeš dál teda máš nižší spotřebu = tak ten závěr cos napsal platí, ale PŘESNĚ OBRÁCENĚ

Nic nevykompenzuje ten obří rozdíl kterej od vzniku po závěrečnou absurditku v podobě rozdílný daně celou trasu do nádrže pokřivujeme = naopak ani po všech těch zvýhodněních = neni nafta plně konkurenceschopná
Avatar - Mikesus
21. 12. 2019 18:12
Re: Cena
Pro fyzickou osobu počítej slevu max kolem 50tis plus zimni komplety pokud se blíží sezóna.
U firem záleží na počtu aut co máš, bez ohledu na značku. Pokud bereš jedno a jiné nemáš, počítej do 10%.
Pokud máš víc nebo bereš současné víc aut, dostaneš se na dvojnásobek a víc, podle počtu aut. Ale jinak na Camry dávají větší slevy než na Corollu, cca o 7% víc.
Avatar - Emel
21. 12. 2019 16:09
Re: konurence coroly
Navíc člověk tak nějak podvědomě čeká od většího motoru lepší životnost... i když to tak asi vůbec být nemusí. A lepší sbírání pod "akčním rádiem" turba.

Litry jo, ale právě... někde jsem zaslechl, že WLTP už tolik nepřeje těm menším motorům a je to jeden z důvodů, proč se vrací větší objemy. Koncern mimochodem už dřív uvedl 3.0TDI 150kW, který v A7 nahrazuje 2.0TDI...
Avatar - _Karel_
20. 12. 2019 22:23
Re: Co spotřeba?
No a co, že to pořád někdo neví? Spousta lidí neví, kolik váží slunce a taky to tu žádnej ichtyl tisíckrát nevytrubuje. Nemůžeš to třeba vysvětlovat na vyžádání? Existují lidi, co si myslí, že když se napijí H2O tak se otráví. To je smutné. Že někoho nezajímá daňová politika evropy ohledně paliv nebo objemová hmotnost nafty? No a co? Ani ty nevíš všechno a kupodivu žiješ. Tohle je dost zbytná vědomost. Neobtěžuj ostatní. Seš SPAM.
Avatar - _Karel_
20. 12. 2019 20:34
Re: Co spotřeba?
Myslím, že hamuna se snaží říct, že se rafinérka sama rozhodne, co chce z ropy vyrábět, a buď to bude benzín na což padne x barelů ropy nebo to bude nafta a na to padne y barelů ropy.
Avatar - Zetti
20. 12. 2019 18:00
Re: Co spotřeba?
Toyoti hybridy mi nic nerikaji. Pokud bych mel zmenit pozadovane parametry, mozna bych uvazoval o nadupanem Fordu Explorer PHEV https://www.ford.cz/…zy/novy-explorer ale tam je zadrhel ve svobode parkovani v praze kvuli emisnim limitum pro EL znacku. Jina stale zustava podminkou el. motor vpredu a vzadu, zadna prevodovka, zadny mezinapravovy diferencial a atmosfericky motor. Tedy zatim nevidim na obzoru jine auto nez mam ted.
Avatar - Emel
20. 12. 2019 17:51
Re: konurence coroly
Zkušenosti ne. Je to podladěná verze TDI EVO, 300Nm, 205km/h, 10,4s... v nabídce nahrazuje 1.6TDI.
Avatar - Jenik3
20. 12. 2019 17:41
konurence coroly
off topic: ma nekdo zkusenost s tim, co je to za dvoulitr 85kW v oct 4?
Avatar - Zetti
20. 12. 2019 14:08
Re: Co spotřeba?
Nevim, mlozna to byla druha, ale nuda desna, jeden znamy to mel pujceny jako nahradni auto, tak sem s tim par kilaku jel.
Avatar - _Karel_
20. 12. 2019 14:02
Re: mustang
On je tu chvilku, takže netuší, že je to narážka na taxikáře Andyho. Ale i tak s tebou souhlasím.
20. 12. 2019 13:53
Re: Hybrid
Práveže do mesta by som sa toho primovstrekového benzínu obával najviac. Permanentné studené štarty, motor nemá moc šancí úplne sa zohriať, permanentne zamestnaný EGR ventil pracujúci primárne pri nízkych otáčkach a záťaži...
Avatar - Emel
20. 12. 2019 13:07
Re: Cena
Hele jak co. Třeba namátkou... málokdo si uvědomuje, že když jeden rok prodeje klesnou o 20% a druhý rok vzrostou o 20%, tak nejsou stejné jako na začátku, protože prostě 100*0,8=80, 80*1,2=96. Ale občas člověk vidí i mnohem elementárnější chyby, typicky míchání procent a procentních bodů... a to nejen slovně, tam chápu, že si to někdo zjednoduší... ale i fakticky ve výpočtech.
Avatar - Zetti
20. 12. 2019 12:46
Re: Co spotřeba?
Taxikar mel stesti, ze se v tom neunudil k smrti. V zivote sem nejel nudnejsim autem nez je prvni prius. Ale jinak samozrejme proc ne
Avatar - Zetti
20. 12. 2019 12:26
Re: Co spotřeba?
Jo ale je to na ukor spolehlivosti a zivotnosti. Nemluve o smradu vychazejiciho vetsinou z VW modernich produktu. Stary diesely tocily bez generalky stovky tis. kilometru, Mercedesy s tim byly legendarni. Znal jsem taxikare co mel na W126 vic nez milion.
20. 12. 2019 12:19
Re: Cena
E-CVT je planetova prevodovka (sustava ozubenych kolies). Je prakticky neznicitelna, na rozdiel od klasickej CVT, kde sa opotrebovava kovovy pas a kuzel, po ktorom sa pohybuje. Cize prejav podobny, ale konstrukcia odlisna.
20. 12. 2019 12:12
Re: Hybrid
Ja teda dost najezdil dsg olej + 2.0 tsi v ruznych autech a ruznych vykonech. Dokonce i hodne po meste a nemel jsem nikdy zadnej problem ze by me neco stvalo....
V hybridnich toyotach sem taky uz neco najel fakt je ze moc ne. Za me musim rict ze clovek se proste prepne do nejakybk jinyho "modu" kdy proste jedu pijanko, vyuzivam setrvacnost, clovek si hraje s plynem, takova easy rider. Takoveho stavu se hrozne tezko v konvencnim turbo benzinu dosahuje. Nedavno jsem v takovem stavu prevazel asi 400km octavii rs 162kw dsg jel jsem fakt predpisove. Okresky, dalnice, vesnice, mesto proste vse. A spotreba palubak 5.8.
Avatar - woody-alien
20. 12. 2019 11:29
Re: Cena
Hodně teď tlačili 1.2T, dealer Toyoty mi volal cca před 3 týdny. O hybridu jsme nemluvili. K nějaké zajímavější slevě je zřejmě potřeba koupit na firmu.
Avatar - woody-alien
20. 12. 2019 11:24
Re: Cena
Jedna moje známá byla právě teď donucena vyměnit služební auto - O3 1.6 TDI za O3 F/L 1.5 TSI 150k a úplně mě rozesmála, jak na tu 1.5 TSI dští síru. Pochopitelně ze zcela jiných důvodů než já.
Avatar - Emel
20. 12. 2019 11:11
Re: Cena
Právě. A C segment kombi v cenové 800+ jsou pro mě WarmCombi / HotCombi. Možná i ta Corolla... jede slušně a nízké provozní náklady možná kompenzují relativně vysokou cenu.

Akční nabídky jsou ještě jiné téma... zajímalo by mě, jaké slevy dává Toyota.
Avatar - Zetti
20. 12. 2019 10:35
Re: Co spotřeba?
Nekdo musi ten statni rozpocet podrzet, kdyz ja k tomu mam takhle laxni pristup
Avatar - Ozzman
20. 12. 2019 10:21
Re: Cena
No jasné, ale tak zase srovnávám srovantelné třídy, což je prostě C segment v případě Corolly. Mondeo se ještě v září-říjnu vyprodávalo předfaceliftované a viděl jsem na salonech asi 2x kombik, titanium, powershift a 110kw TDCi +/- lehce nad 600, to je hodně zajímavá nabídka :) Zvlášť když vezmeš v potaz, že facelift je prakticky nulový a jako bonus dostaneš po faceliftu nové TDCi od Fordu, které je neodzkoušené (ty poslední fordí 2.0 TDCi se sypaly dost brutálně) a HDM automat.
Avatar - Emel
20. 12. 2019 09:45
Re: Cena
"U dealerů novou Octavii uvidíte od 30. ledna. V průběhu roku pak dorazí nejen zmíněná základní varianta, ale také deriváty RS, Scout, plug-in hybridní iV či verze s pohonem na CNG."

Tak starou Octavii asi dneska nemá smysl řešit, Gagarin určo psal už o nové. Na 2.0TDI Evo jsou zatím celkem pozitivní ohlasy (na rozdíl od 1.5TSI). Mimochodem, staré naftové RSko v automatu bylo začátkem roku taky mírně přes 800 (jeden kolega zvažoval)...
Avatar - Ozzman
20. 12. 2019 09:40
Re: Cena
No tak, já jsem říkal, že když bych měl mít na výběr OIII TDI a Corollu Hybrid, o kterých si myslím, mluvil Gagarin, tak beru radši Corollu. Pokud bych si mohl vybrat úplně z čehokoliv, je jasné, že jdu rovnou do Fordu, vždyť mne znáš :D

Jaká bude O4 si netroufnu vůbec soudit, zatím jsem ani neviděl na boleslavské testovací kousky, natožpak nějaké ofiko auto, nevíš, kdy budou vlastně ?
Avatar - Ozzman
20. 12. 2019 09:53
Re: Cena
RS nehodnotním, seděl jsem jen kdysi v tom tvém a už je to nějaký pátek :D Ale mne osobně po delším užívání O III facelift zklamala, hlavně, že tam i lecos vrže, už to není takové to bytelné auto, o kterém se vedou dodnes v hospodě přestřelky. U Reanultu to čekáš, u Oktávky ne...:) Pak i odhlučnění na dálnici a ta vlečka vzadu prostě cítit je, pokud nejedeš jen po hladkém asfaltu...Proto bych dal přednost rozhodně Fokusu, popřípadě klidně Corolle. U Fokusu jsem jel i verzi s vlečkou, ale jen chvíli a nepoznal jsem... takže tady nechci zbytečně blahořečit Ford, dokud nezkusím víc.

Viděl jsem ale už iV Superba, v nějaké tmavě zelené a vypadal docela k světu :)
Avatar - _Karel_
20. 12. 2019 09:50
Re: Cena
Já měl dvě CVT, obě jsem prodával s cca 200tkm a převodovka ok. Pokud není k motoru s velkým krouťákem (2,7tdi) a člověk tomu nedává na zadek při každým rozjezdu, tak bych se životnosti nebál. Corolla samozřejmě klasické CVT nemá, takže tam je to irelevantní.
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 19:52
Re: Co spotřeba?
Hmm fakt asi začínám chápat = proč je takovej problém = tuhle ne až tak komplikovanou věc = šiřit mezi diskutujícíma na ACZ

Sorry to neměla bejt urážka = jen povzdech

KDE se co vyrábí = viz ty 2 odkazy na druhej a předposlední odstavec = kde a že to je v rafinérii = je úplně fuk. ŽE se tady spotřebuje víc nafty než v USA to je fakt a myslim že si přebytky z rafinérií občas přeposíláme = ono technicky nejde vyrábět jen to nebo ono

Dám to na příkladu kterej je NEpřesnej ale snad už konečně vysvětlující:
Před 5 miliony let na správnym místě skončilo správný množství organických látek a my tam dneska vytěžíme ROPU. Tu často tisíce km přepravujeme do rafinériie = u nás třeba kousek nad Prahou do Kralup https://www.lidovky.cz/…45_ln_domov_krku a to s ničim NIJAK NEsouvisí = sorry :-)

Prostě z např. 1 litru ropy vznikne nevim třeba 3/4 litru benzínu NEBO asi 1/3 litru nafty. Už jasno?

No a tim pádem maj JINOU HMOTNOST = proto se dřív paliva do aut prodávaly stejně jako ve velkoobchodu na kila. Ta jiná hmotnost = TO je ten rozdíl proč má vznětovej motor jako nižší spotřebu. Protože on jí má nižší JEN v litrech = v kilech víceméně ne. Účinnost vznětových i spalovacích motorů je dneska víceméně stejná https://www.youtube.com/watch?…

No a my chytráci to na konci eště dopoděláme = tou rozdílnou daní = u vás to bylo asi 50% vs 43% = což jen to při roční spotřebě miliard litrů udělá docela slušnou sumičku ZVÝHODNĚNÍ nafty
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 18:51
Re: Co spotřeba?
No napadá mě stručná odpověď = NE ;-)

Nejde o VÝROBU množství benzínu a nafty = ale ŽE z určitýho množství JAKÉKOLI ROPY se vyrábí, na týhle planetě = prostě VÍC benzínu a MÉNĚ nafty :-)

No odpor k celkem známý realitě jak sem zmínil opakovaně zmiňovaný = je přiznám až FASCINUJÍCÍ

Když vezmu kolik času jen tady na tomhle diskuznim fóru různý lidi věnovali vymejšlení výmluv ZNÁMEJCH VŠEOBECNĚ RESPEKTOVANEJCH ZÁVĚRŮ = tak je to fakt FASCINUJÍCÍ :-)

Co s výrobní cenou nafty má dělat CO2 = to asi nevíš ani sám nebo?

Myslim že sem to v 18:04 shrnul relativně jasně = nevim co víc dodat
Byť jak píšeš to nechápeš = tak TO je to co POTVRZUJE NE mojí ale myslel sem že celkem všeobecně známej fakt = že nafta je bez zvýhodnění rentabilní tak nějak od ca 3,5 tuny. Rsp. = v osobních autech bez těch zvýhodnění co sem vyjmenoval = prostě ne
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 13:20
Re: Co spotřeba?
No viz já 11:14 ani když pojedeš na MAXIMUM furt to totálně absolutně nevychází ;-)

E300de může bejt zajímavý = v textu o R6 benzín hybridu Vaculík ale zmiňoval příliš malou baterku a slabej elektromotor u slabších verzí. U toho E300de to snad už de nevim z hlavy = a nechce se mi hledat :-)

Nicméně v jakýkoli rychlosti = i když rozumim o čem mluvíš = to bez extrémních dotací = nafta prostě nedá. Při rovnejch podmínkách = naftu smete benzín. I v maximální rychlosti na dálnici
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 11:06
Re: Co spotřeba?
Ale přidáš = jen tim benzínem = o sakra dost víc :-)

A i když tomu jak koukám pár :no: odmítá věřit = nebo možná myslej že když mi daj :no: tak to přestane bejt pravda? :D

Tak i tak viz já 11:14 = tak to prostě JE :-|
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 13:32
Re: Co spotřeba?
To jo = o tom žádná. To nikdo nezpochybňuje = včetně toho že R4 by asi vyšly eště hůř

Ale viz já 11:14 = to vícestupňový zvýhodňování nafty je TAK moc TAK obří = že tahle drobnůstka, na věci že nafta je v rovnejch podmínkách zcela nekonkurenceschopná = nic nemění

Aneb za to abys moh naměřit že nafta měla nižší spotřebu = platíš TAK moc = že jí nižší nemá. To nižší vyšší spotřeba benzín nafta = to je v zásadě JEN jediná část těch postupnejch zvýhodňování nafty = to je vlastně jen ten rozdíl v objemový hmotnosti

Prostě když si Ozzy do svý naftový 70ti litrový nádrže natankoval plnou = dal si tam asi o 9 nebo tak nějak kg víc, než kdyby to byl benzín. No a to je ten rozdíl ve spotřebě nafta/benzín

Správně je to ve velkoobchodu = převodem na maloobchod z toho děláme trochu karikaturu. A místo abysme to daní srovnali, rozdílnou daní to ne ca narovnáváme, ale ten rozdíl dál ZVĚTŠUJEME :D

No a prvopočátek je už v rafinerii = z barelu ropy je ani ne 40 litrů nafty ale skoro násobek přes 70 litrů benzínu.

A jak ukázaly týdny nebo dneska už asi měsíce co to tu píšu = drtivá většina čest výjímce Ozzy a mikesus a možná eště někdo = drtivá většina se soustředí JEN na tu koncovou spotřebu a porovnává = věci vlastně zcela neporovnatelný
20. 12. 2019 21:01
Sohlas s autorem článku...
...s hybridními Toyotami jsem jel několikrát, ale vždy to bylo po řidičské stránce čiré utrpení. Hybridy nebrat!
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 11:14
Re: Co spotřeba?
Nojo to je ta dost ROZDÍLNÁ objemová hmotnost ;-)

A krom rozdílný daně a rozdílný objemový hmotnosti = dávám to po kapkách a snad už přišel čas = největší problém je že z barelu ropy se vyrobí přes 70 litrů benzínu. Ale ani ne 40 litrů nafty

Sranda jak je to TOTÁLNĚ NAOPAK žejo? :-)

Benzín je totálně jednoznačně drtivě levnější = nafta bez x-stupňů umělýho zvýhodňování = naprosto nekonkurenceschopná :-!
4. 2. 2020 08:08
Re: Cena
Spíš než planetová převodovka bych použil výraz planetový diferenciál. U klasické planetové převodovky, co se třeba kdysi používala v busech, je těch segmentů víc za sebou.
Tohle složitostí odpovídá nápravovému diferenciálu. A těm taky nikdo neříká převodovky.
Takže pokud se nebudeme bavit o účelu, ale technické složitosti, tak hybridní toyoty v podstatě převodovku nemají a pokud ano, tak pak každá běžná předokolka má minimálně dvě a 4x4 pak min. 3 :-).
21. 12. 2019 20:11
Re: Cena
Ja v Ostravě kontaktoval Auto in a "maly a velky" a tak se vytočil, že jsem šel k jine značce, protože prosit prodejce opravdu nebudu. A to jsem byl pro Focus původně rozhodnutý.
21. 12. 2019 18:31
Re: Cena
No poptavdě se divím, že vůbec něco prodaji s tím, jak se chovaji prodejci..
Avatar - Mikesus
21. 12. 2019 18:18
Re: konurence coroly
Tak to asi ví každý z nás, kdo jezdil různé velkými motory, že v reálném provozu je větší objem méně náchylný na výkyvy spotřeby. Nepojede za tak málo, jako menší, pokud se zrychluje na 50km/h 2 minuty. Proto ty malé objemy mohly být výhodně pro NEDC. Ovšem stačilo přidat víc a už jsou na tom leckdy hůře než větší objem. Sám to vidím i na těch hybridech. Corolla a Camry. Když se jede město nebo okresky, corolla má navrch, přijde dálnice a rozdíly jsou naprosto opačné.
Avatar - Jenik3
21. 12. 2019 13:28
Re: konurence coroly
Mel jsem na mysli ty litrove trivalce napric vyrobci. Ale je fakt, ze to jde i opacnym smerem.
Podladena verze nebude zavodak, cili nedival bych se principialne na max.V a zrychleni, ale spotrebu a cenu vozu.
Avatar - Emel
21. 12. 2019 10:51
Re: konurence coroly
U benzínu taky ne tak úplně. 1.4TSI je nahrazená 1.5TSI, 1.8TSI zase 2.0TSI...

Jo, vypadá to jako zajímavá volba... i když teda 10,4 na 100 žádnej vodvaz není.
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 23:15
Re: Co spotřeba?
Nikoliv = nejdůležitější je ŽE to tak je

A že tvoje hlava = to prostě nebere a Nebere a NEbere a NEBERE = to je dost zásadní informace :-)

To třeba bylo protože ty čísla neseděj = NE že by to tak nebylo = aspoň tos pochopil nebo? ;-)

Jinak k tématu 2. polovina příspěvku viz já 22:43 = ale rozměr tvýho nechápání a odmítání = je teda NADprůměrnej :yes: :-!

Toho Koteckýho a Vaculíka sem viděl před 4 rokama = prostě tehdy po Dieselgate. A Vaculík k tématu i pak dost psal, ale tak na 90 a víc procent to padlo i na tý ČT24 = budu si to muset někdy pustit. NE že bych nevěděl že to je tak jak píšu, ale jen tak pro ujištění, že písemný odkazy sice odkejváváš ŽE sou, ale neumíš je jak vidno zpracovat CO to znamená. Ale mám pocit že tady dokonce přímo kecáš, že to tehdy v tom pořadu padlo. Ale je to asi jako s tou ZŠ nebo SŠ = nejsem si jiste, jen sem si jistej ŽE se to někde učilo a ŽE to s tou naftou pro osobní auta, viz I TOBĚ ZNÁMÁ realita z ostatních kontinentů = tak prostě je

A furt eště mě fascinuje co fakta co lidi neznali s nima dovedou udělat = většinou totiž nenadávaj třeba na výrobce co udělal něco špatně, ale na POSLA co jim to sdělil :yes: :yes: :D :-!
20. 12. 2019 23:11
Re: Co spotřeba?
...Prostě z např. 1 litru ropy vznikne nevim třeba 3/4 litru benzínu NEBO asi 1/3 litru nafty. Už jasno? ...

vieš čo je na tejto tvojej vete najdôležitejšie: "nevim třeba"
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 23:05
Re: Co spotřeba?
No tak už sem si tě zařadil = vlastně už ve 22:20 :D

Ale jinak to ODMÍTÁNÍ reality = je stejně fascinující :-)

Přitom by člověk řek že nepochopit nezpracovat ODKAZY který jasně ukazujou ŽE ty rozdíly v objemový hmotnosti a dani = prostě SOU. A vynásobit si to roční spotřebou nafty = u nás zjednodušeně krát 6.000.000.000

A člověk kterej si tyhle jednoduchý počty neumí dát dohromady = to zpracování ropy byla myslim eště základka, sorry jestli až střední = tak člověk co si tyhle jednoduchý věci neumí dát dokupy a pobrat z DOSTUPNEJCH odkazů který dokonce dostal ani je sám nemusel hledat = ten napíše.. že sem si ty odkazy VYMYSLEL :yes: :-!

Moje chyba = už sem to vyřešil viz já 22:20 :-)
20. 12. 2019 23:00
Re: Co spotřeba?
k tomu videu:
v 48minute vaculik rozprava o technických obmedzeniach, ktoré su už prekonane...tzn emisie NOx u dieslov. a ich redukcia by si vyzadovali "obrovske skrine na reduckiu NOx", pretoze sa viazu na staru normu, ktora uz nie je platna.
Inak netvrdi nic o násobnom zvyhodnodnovani nafty voci benzinu, ani o tom, ze auto musi mat 3,5t na to aby sa oplatilo na naftu :). Pravdou je, ze malé auta na naftu (myslim, tym triedy A, B) po dieselgate vypadli z ponuk, pretože deNOx technologie su pre ne drahe.
Nafta ma danovu vyhodu, dobre ? Netvrdim opak.
Nafta ma inu objemovu hmotnost dobre ? Nikdy som netvrdil opak.
Ale na základe týchto udajov, mozes povedat jedina:
NAFTA BY PRI UVALENI ROVNAKYCH DANI AKO MA BENZIN BOLA DRAHSIA AKO JE TERAZ. MOZNO BY BOLA DRAHSIA AKO BENZIN, A MOZNO BY BOLA DOKONCA BOLA TAK DRAHA ZE BY SA NEOPLATILO JAZDIT NA NU...
ale už od slova možno len predpokladáš, pretože nevieš ako by sa zachovali rafinérky.
ty ale napíše jak keby si to mal naštudované:
Benzín je totálně jednoznačně drtivě levnější = nafta bez x-stupňů umělýho zvýhodňování = naprosto nekonkurenceschopná

SAK TY UPLNE TREPES CHLAPE. NORMALNE SI VYMYSLAS...

potom napises
...Prostě z např. 1 litru ropy vznikne nevim třeba 3/4 litru benzínu NEBO asi 1/3 litru nafty. Už jasno? ...

ZNOVU TREPES...ZNOVU SI VYMYSLAS.

takze je jasne, ze ked potom po Tebe chcem aby si cokolvek vysvetlil, tak sa do toho zamotas...
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 22:43
Re: Co spotřeba?
No tohle vypovědělo že spíš doteď nechápeš CO tim ten Kotecký na ČT24 nebo já tady = snažil říct

Vim že uvádět věci na pravou míru je sisyfofsky donkichotská práce = ale někdy až příliš ;-\

Asi si doteď nepochopil = že to tvý rozhodování u stojanu = vlastně neexistuje. MUSÍME ho miliardama platit = bez toho neexistuje. Jak sem psal níž = to je zjednodušeně TEN důvod proč jinde drtivě převládaj benzíny a do běžnejch osobních aut se nafta krom nějakej Land Cruiserů apod. vůbec nevyrábí https://zpravy.aktualne.cz/…5c79152699d4c11/

A furt si neopověděl na tu IRONII = jestli to je od agrejeva ironie, nebo fakt nechápe že když z něčeho vyrábim něco těžšího (třeba naftu) a něco lehčího (třeba benzín) tak z toho vyrobim stejný množství něčeho LEHČÍHO a TĚŽŠÍHO = ANEBO větší MNOŽSTVÍ toho lehčího...

To si TY pochopil ;-)

K tomu co TY považuješ za spam = skoro jakýkoli informace který neznáš = sem se vyjádřil :no: :-|

ZLATÝ časy rozumu znalostí a informací = kterejm si nadávat nedovolil. Bohužel chápu proč odtud lidi typu MT zmizeli = viz tahle ABSURDNÍ diskuze
Avatar - _Karel_
20. 12. 2019 22:37
Re: Co spotřeba?
Spamere, jestli je lepší benzín nebo nafta se rozhoduje u stojanu, v kabině auta, v peněžence. Ne u objemové hmotnosti a u tvýho "kdyby". Kdyby pes nesral, dál by došel. Nikdo neprodá svoje auto proto, že nafta má vyšší objemovou hmotnost.
Psát jednu a tutéž věc tisíckrát dokola vypovídá o tvém psychickém postižení a grafomanii.
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 22:35
Re: Co spotřeba?
No video JE o dieselgate = a v rámci tý hodiny tam padne FAKT o naftě = bez zvýhodňování dává smysl až pro nákladní dopravu

Netušim co si ty představuješ pod tim LOGICKÝ NESMYSL KTERÝ NENÍ PŘESVĚDČIVÝ

Odkaz na daně si nepochopil?

Odkaz na rozdílnou objemovou hmotnost kapalin si nepchopil?

Nevíš že velkoobchodně se paliva počítají na hmotnost a pro maloobchod se to převádí na jednotky objemu? A že různě těžká nafta a benzín oboje stejným přepočtem 1:1?

Nechápeš že tim vzniká to zvýhodnění? A že to je krát miliardy?

Nebo CO ti přišlo jako NESMYSLNÁ KOMBINACE? Že to musíš vzít = všechno dohromady? :-)
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 22:27
Re: Co spotřeba?
Kolik váží slunce = je naprosto fuk. Ale denně se tady lidi rozhodujou a nebo jen diskutujou = JESTLI je lepší nafta nebo benzín. Cítíš ten rozdíl?

No a na to aby se část lidí rozhodla v tomhle duelu kterej si MYSLEJ že existuje = tak na to vrážíme desítky miliard. Teď už ti dochází jak moc je to absurdní?

Že ty si dovolíš napsal že to vysvětlovat lidem který neví neznaj = je SPAM = co to o tobě asi říká?

Jo a neni to zdaleka jen DAŃOVÁ politika = je to spíš něco jako KOMPLEXNÍ POKŘIVENÍ tržních principů.
A vyhnul ses dotazu na IRONII ;-)
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 22:25
Re: Co spotřeba?
Jasně sem odpověděl proč = ČIM JAK to pokřivení vzniká. Jestli ti nestačí jako argument hodně rozdílná daň a hodně rozdílná objemová hmotnost = těžko říct co by sis představoval.

Naopak ty si opakovaně neodpověděl = na tu podstatu

Viz odkazy = jak k rozdílný dani + tak k rozdílný objemový hmotnosti převáděný na stejnou jednotku + skutečnosti že bez zvýhodnění nafta nedává do 3,5 tuny smysl = napsat blbinu MOJE VÝMYSLY = to mi přijde už jako demence
20. 12. 2019 22:23
Re: Co spotřeba?
este raz...
ja odpoved neviem.

tak som sa ta opytal. ty skombinujes logicky nezmysel ktory nie je presvedcivy a nasledne chces po mne aby som ti to vyargumentoval.
Naozaj rad pochopim, o co ide...mimochodom video na CT je v case 38 minut a stale melu len o dieselgate.
20. 12. 2019 22:21
Re: Co spotřeba?
prepac...je to takto:
ty nieco tvrdis a ja sa pytam preco...
nemozes ocakavat, ze ja ta budem presvedciat ze nemas pravdu. Mne staci, ze nemas pre svoje tvrdenie argument...ze si si to vymyslel. Ja tvoje vymysli vyvracat nepotrebujem.
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 22:20
Re: Co spotřeba?
Na tvý hrátky furt dokola = fakt nejsem zvědavej

NECHCEŠ nebo se BOJÍŠ odpovědět na podstatu = tak holt smůla
20. 12. 2019 22:17
Re: Co spotřeba?
nic take netvrdim...bavme sa o tom, co si tvrdil ty..
takze vysvetlis tvoje tvrdenia:
1 .ze sa vyrobi 2 x viac benzinu ako nafty
2. ze je benzin lacnejsi
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 22:17
Re: Co spotřeba?
No takže si NEodpověděl = a ptáš se na to co sem myslim celkem KOMPLEXNĚ rozepsal = už někdy v 18:04 a nejen. Víc jak sem taky už řek = k tomu říct neumim. Takže nevim jestli to nechápání děláš úmyslně, nebo..

Takže viz já 20:27

Na ten dotaz jestli souhlasíš = se závěrem že nafta je bez těch zvýhodnění vlastně v osobních vozech nepoužitelná = na ten asi neodpovíš
20. 12. 2019 22:09
Re: Co spotřeba?
pozri...ty nieco tvrdis.
asi 5x si napisal odkaz na svoj príspevok o 11:14, v ktorom ma byt skryta odpoved na vsetko.
tak som sa opytal ako si na tieto data prisiel...a ked cakam na argumenty, tak po mne chces aby som vyvracal nejake video z roku 2015.
ASpon keby si mi v tom videu povedal, ze kde sa to v tom videu nachadza...pretoze za 22 minut som sa dozvedel len to co som uz davno davno vedel...takze snad sa nieco nove dozveim za dalsich šé minut.

Ale povies mi teda aspon ako viacnasobne je ta nafta zvyhodnovana ? napríklad daj cislo...ze kolkonasobne viac je zvyhodnena. A ako si na to cislo prisiel...
Avatar - _Karel_
20. 12. 2019 22:03
Re: Co spotřeba?
A k čemu je tu minimálně půl roku obtěžovat všechny okolo s "pokřiveným trhem"? Když ti všichni říkají "už s tím neotravuj"? Tak doma breč do peřiny, ale tady to fakt nikdo po tisící prvé nečte a jen zasíráš diskuze a obtěžuješ.
20. 12. 2019 22:03
Re: Hybrid
to auto jsem kupoval manželce který se líbí, nečekáš doufám že tvůj názor na design auta kterej je logicky velmi subjektivní by mě měl nějak zajímat :D, btw punto by mě u ní fakt neprošlo...
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 22:01
Re: Co spotřeba?
No výborně = takže závěr celejch těch jednotlivostí: CHÁPEŠ a souhlasíš že bez těch zvýhodnění nafta nedává v osobních autech smysl? Že v běžnym tržnim prostředí NENI konkurenceschopná?

Teď sem docela HODNĚ zvědavej ;-)
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 21:59
Re: Co spotřeba?
Tvuj dotaz: "K čemu je to vědět" = je už sám o sobě odzbrojující

No abys to VĚDĚL = že hodnota stříbra a zlata např. NENI stejná = byť si na to zvyklej. Že to stojí desítky miliard umělýho zvýhodňování stříbra = na úroveń zlata. Je to prostě místní lokální nesmysl = gigantickejch rozměrů který jak ukázala diskuze = naprosto pokřivil realitu vnímání

Neni náhoda, že na ostatních kontinentech vládne benzín a neni náhoda že mimo náš menší kontinent, se osobní naftový auta nikdy nevyráběly. Je to místní multimiliardovej nesmysl

Je to brutální evropská anomálie = a jak to vypadá krom pár vzdělanějších výjímek = maj ostatní ke znalosti až odpor

Očekávám co to každej = posuzujeme věci podle sebe. Já bych nechtěl žít ve lži = dávám přednost vědět

A nejde o cenu paliv = de o celkový extrémní pokřivení trhu = no tak nějak správně to nejen závěrem svýho hned úvodního příspěvku vystih kdysi topten https://www.auto.cz/diskuse/53233/1 prostě sou lidi kterejm to vadí. Lidi jako ty nebo argejev samozřejmě převládaj = a vítězej
20. 12. 2019 21:56
Re: Co spotřeba?
prvý odsek je tvoj pocit, ale nic take som nenapisal a ani to nenapadam. Zatial som to video nedopozeral a zatial sa tam nic take nehovori...uvidíme za hodinku. O daniach ani o objemovej hmotnosti som sa s Tebou predsa vôbec nebavil :)
a o druhom odseku som otvoreny diskutovat.
a stale ma zaujima ako je to stym vacsim mnozstvom benzinu ako nafty z jednej tony ropy. Co si mi stale nevysvetlil...a cim sa ohanas ako vseobecne znamou informáciou pomaly zo zakladnej skoly...
A viem si predstavit ze mas pravdu...pracujem v time, kde maju vacsinou pravdu ini ludia ako ja, pretoze su omnoho sikovnejsi ako ja...ale funguje to tak, ze ma musia presvedcit pripravenym argumentom...
Avatar - _Karel_
20. 12. 2019 21:51
Re: Co spotřeba?
Můžeš mi prosím jasně a stručně vysvětlit důvod neustálého obtěžování všech diskutérů na ACZ (kromě těch, co tě mají na hatelistu) neustálým kopírováním pindů o naftě? Co je cílem? K čemu je to vědět? Nafta a benzín stojí co stojí, motory si vybíráme spíš podle cen na stojanu než podle různé objemové hmotnosti. Nikoho to nezajímá, protože je to každýmu k ho.nu. Cenu paliv neovlivňujeme, jaký je cíl těch nikým nevyžádaných omílaných nudných textů? K čemu to má vést? Očekáváš, že se staneme špičkovými evropskými politiky a změníme daně na paliva?
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 21:45
Re: Co spotřeba?
No otázka je čo TY vieš = teda si myslíš. Zatim to působí, že ses rozhod že Kotecký s Vaculíkem to nějak pomotali = a že nafta neni VÍCENÁSOBNĚ zvýhodněná. A že když ty zvýhodnění zrušíš = a srovnáš s benzínem = tak BUDE normálně použitelná cenově konkurenceschopná v osobních autech = je tak? ;-)
Avatar - wakantanka
20. 12. 2019 18:14
Re: mustang
Ty to vieš, ja to viem a kopa ďalších tiež. Len on nevie. :-)
Avatar - miromen
20. 12. 2019 11:00
Re: Cena
Opravdu zajimave co někteři dokažete napsat. A sice nechapu duvod, ale jestli se chceš přehrabovat v prodejich tak si nejdřiv zjisti jak to opravdu je.
Avatar - Ozzman
20. 12. 2019 10:01
Re: Cena
No, hlavně je uvitř prostorjnější, má lepší interiér a pořád super jezdí, prodeje začínají evropsky zase růst, i přes ty tříválce.
20. 12. 2019 09:56
Re: Co spotřeba?
Tak jasné Audi, predpokladám, že 2.0HSD bude v Lexuse tiež tichší :D. Ako ja stále berem, že diesel svoje miesto má a na diaľnice je super, ale do mesta je to zase kompromis...
Avatar - WinDiesel
20. 12. 2019 09:52
Re: Cena
Focus s tím nápisem na zadku vypadá líp než předchozí generace, asi si proto i líp prodává. :yes:
Avatar - WinDiesel
20. 12. 2019 09:43
Re: Cena
Jediné CVT které se dá přežít bylo ve Foresterech 2,0 diesel boxer.
Tam totiž točilo o 1/3 nižší otáčky a dalo se mělo kvazi "stupně řazení".
Ostatní CVT jsou bez výjimky otravná a celkově jejich životnost není nic moc, prý kolem 100 000 km (jedná bába povídala, přiznávám).
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 22:13
Re: Co spotřeba?
No to už sem ti psal. Přes to opakování už to neopakuj = se dál i tenhle týden objevují lidé kteří to NEVÍ případně tvrdí že ví a že to je jedna koruna na litr apod. Tak prostě UVÁDIM VĚCI NA PRAVOU MÍRU

Teď momentálně sem zvědavej co argejev odpoví na viz já 22:01

Zatim popíral že TĚŽŠÍ nafty, zajímavý přitom tu vyšší hustotu rsp. vyšší hmotnost nepopírá, tak že TĚŽŠÍ nafty se vyrobí stejně jako LEHČÍHO benzínu = ze stejnýho množství původní látky. A jako odkaz dal kolik čeho vyrábí jedna konkrétní rafinérie. Co myslíš = je to IRONIE? ;-)
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 17:08
Re: Co spotřeba?
No tak je asi čas po těch 16ti letech zkusit = co je novýho. Taky už máš novější modernější mladší mobil tv ... babu? :-!

A taxikář je možná za ten totálně nenáročnej způsob kdy auto svym způsobem jezdí samo a ty jako řidič máš fakt pohodu = děsnou nudu = naopak spíš vděčnej? ;-)

Je fajn že sou auta jako https://autobible.euro.cz/…e-cim-dal-lepsi/ a https://www.garaz.cz/…doufali-21002318 ale na to od rána do večera = ulicema velkoměst = to je lepší něco typu toho Priusu
Avatar - Jenik3
20. 12. 2019 15:46
Re: Cena
Je to uz nejaky patek (2012), kdy jsem mel sluzbeni 1.6tdi. Jelo to tak nejak samo. Clovek zaradil 5q a jel. Praha Brno Praha dle pp asi 5.5L (max 140 tacho). Nove VW benziny neznam, tak proc tu 1.5 osířela?
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 13:10
Re: Cena
Nojo sme lidi = a asi každej máme občas den kdy po ránu nezvládáme skoro ani 2+2 :D

Ale těch šestset něco % nárůst = tam je to snad jasný :-)
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 12:58
Re: Co spotřeba?
Zetti tys jel první generací? Před časem jí v nějakym magazínu v rámci 20. výročí vytáhli a auto bylo včetně displejů a všeho furt v dokonalym stavu = ale tady se ani neprodávala https://de.wikipedia.org/…iki/Toyota_Prius#…

Ten taxík v odkazu je druhá

Třetí znám třeba ve Vídni je těch taxíků docela dost https://de.wikipedia.org/…iki/Toyota_Prius#…

Smutný že současná 4. generace https://de.wikipedia.org/…iki/Toyota_Prius#… se tu pro nezájem zase neprodává :-|
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 12:51
Re: Co spotřeba?
Já teda první generací nejel https://de.wikipedia.org/…iki/Toyota_Prius#…

Ani tou druhou co s ní taxikáře znám to třeba z Vídně nalítávaj neuvěřitelný porce = no viz okdaz

Třetí nejen v tý Vídni https://de.wikipedia.org/…iki/Toyota_Prius#… jako taxík taky docela potkáváš

Smutný že se u nás pro nezájem neprodává 4tá https://de.wikipedia.org/…iki/Toyota_Prius#… :-|
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 12:44
Re: Cena
FOR WinDiesel: e-cvt má s cvt společnej vlastně jen název = protože JAKO funguje podobně. Technicky je to vlastně něco zcela jinýho :-)

FOR WinDiesel eště jednou = viz já 11:14
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 11:53
Re: Cena
FAkt? Tak to mě bez vysvětlení nenapadlo DĚKUJU

Rovnou i tobě woody = já ten druhej stupeň ZŠ měl dochodit = maminka to ŘÍKALA :-!

Jinak viz já 11:34 :-)
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 11:16
Re: Cena
Na Corollu myslim nic moc = docela zajímavou nám nabídli na Camry
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 21:39
Re: Co spotřeba?
Jasně že ne = a to jak Vaculík s Koteckým https://www.ceskatelevize.cz/…080930-hyde-park vysvětlujou že nafta bez dotace nedává smysl = smysl má až tak ca od 3,5 tuny = to kecali. A objemová hmotnost nafty neni vyšší než benzínu https://www.extension.iastate.edu/agdm/wholefarm/html/c6-87.html a vůbec to u nás i na slovensku nedorážíme rozdílným zdaněním https://www.finance.cz/…nu-a-nafty-v-eu/ prostě jak správně doufáš = všechno to je ironie :-!

A blbě to celou dobu chápu já, Ozzy a mikesus = téma EXTRÉMNĚ zvýhodněná nafta, tak moc že v osobních autech bez toho zvýhodnění vlastně nedává smysl vs diskutující ACZ = to je moc i na mě

Hele Karle = dovedeš si představit teoreticky MOŽNOST, že se většinou mám pravdu já a víc se pleteš tim pádem ty? ;-)
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 19:26
Re: Co spotřeba?
Ne = VŠUDE na světě = se ze stejnýho množství ropy vyrobí VÍC benzínu než nafty. Myšleno JE MOŽNO vyrobit nebo ODPOVÍDÁ

Ty to chápeš kolik ta či ona RAFINERIE vyrobí toho či onoho = to s tim nemá nic společnýho

No asi je to celý složitější než sem myslel = a proto s tim má tolik lidí problém. Krom pár výjímek typu mikesus nebo Ozzman = tak sorry. Nicméně teď s vysvětlivkou = to už je jasný?
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 19:11
Re: Co spotřeba?
Nechtělo se mi věřit že bys to až TAK špatně chápal = ale viz já 18:51 druhý odstavec + viz já 18:04 předposlední odstavec

Rozumíš tomu?
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 19:01
Re: Co spotřeba?
Mimodem CO s tim má že jeden ropnej produkt je uměle zvýhodněnej před druhym = společnýho elektřina?

Jinak PROČ myslíš že se nafta v osobních vozech rozšířila jen na jedinym malym kontinentu? Nenapadlo tě že za tim je PRÁVĚ to umělý zvýhodnění? ;-)

A co má sdělit tenhle tvuj odkaz příspěvek? :-|
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 18:04
Re: Co spotřeba?
Myslim že přístup k internetu je v obou zemích bejvalýho ČSSR = stejnej ;-)

Finální rozdíl dělá rozdílná spotřební daň na benzín a naftu = nafta je zvýhodněná. Nepatrně jinak u nás a u vás = ale v principu VŠUDE podobně. Dań neni stejná = je úmyslně rozdílná

U vás je benzín zatíženej daní 49,68% nafta jen 42,66% https://www.finance.cz/…nu-a-nafty-v-eu/ u nás se spotřebuje asi 6 miliard litrů nafty ročně = to jen pro představu, kolik u vás si dohledej sám = viz úvodní věta příspěvku :)

Rozdílnou maj obě paliva i objemovou hmotnost = PROTO se velkoobchodně počítaj na hmotnost. A mimochodem PROTO je nafta z principu trochu úspornější = je prostě TĚŽŠÍ. Pro převod na maloobchodní ceny se ale převáděj na litry. To by nebyl problém = problém je že se převáděj způsobem 1 kg = 1 litr. No a hustota rsp. hmotnost kapalin = to je základní škola = prostě neni u všeho stejná. V objemech miliard = sou to pak obří rozdíly. To sou věci co najdeš jak v samostatnejch materiálech http://www.converter.cz/…tota-kapalin.htm ale i třeba na wikipedii

No a skutečnost že z barelu ropy je dost rozdílný skoro 2násobný množství benzínu než ropy = to byla myslim taky základka = a to by taky neměl bejt problém dohledat když si to nepamatuješ

Jinak tyhle info obecně včetně závěru že nafta se zaplatí až v nákladní dopravě jako zlom se uvádí ca 3,5 tuny jsou známý nejen z ekonomickýho tisku, ale zvlášť po Dieselgate se v líp či hůř zpracovaný formě dostkrát objevily i v mnoha automagazínech. V českejch i cizojazyčnejch
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 12:54
Re: Cena
Hele Emele = tohle by měl chápat žák ZÁKLADNÍ ŠKOLY = nebo? :-)
Avatar - Ozzman
20. 12. 2019 12:45
Re: spotreba
Tam možná taky :D Ale kdo ví.... :D
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 11:57
Re: Co spotřeba?
Tepelný motory fyzika = to se holt moc nemění. Navíc vyšší účinnost = trochu mažeme pro vyšší bezpečnost vyšší hmotností

ad nafta viz já 11:14 ;-)
Avatar - woody-alien
20. 12. 2019 11:32
Re: spotreba
:D :yes:
Jinak já žil v domnění, že to byla Jeremenkova. ;-)
Avatar - miromen
20. 12. 2019 11:17
Re: Cena
Jo ty plus 4 cm vzadu před koleny což sebou zřejmě přinaši obracenou stranu mince nepovažuji za až tak duležite, i když je to opravdu dost než to kolik mista přibilo v prostoru niže tedy v oblasti holeni. Jinak se prostorově nezměnilo prakticky nic. A žadneho lepšiho interieru jsem si nevšiml spiše naopak a nejvic mě štvou samotne sedačky, kdy opět ford zapomina k čemu slouži jejich bočni opora.
Avatar - Emel
20. 12. 2019 10:16
Re: Cena
No ale tak víš co... v cenové relaci 800+ bych určitě nekupoval kompakt s vlečkou, za to koupíš slušné Mondeo / Insignii / Superba (i v ceníkových cenách - zatím). Takže pokud kompakt za 800, tak už to musí být něco lepšího...
Avatar - _Karel_
20. 12. 2019 10:01
Re: Cena
Bráno dle výbavy Corolly pod článkem stojí octa dvoulitr nafta dsg po dorovnání výbavy cca 825t - což mě překvapuje, čekal jsem velký rozdíl. Netvrdím, že je to úplně přesný, navíc je to s motorem 110kw, ale i tak..
Avatar - WinDiesel
20. 12. 2019 09:53
Re: Cena
tak tomu říkají e-EVT, není to CVT s přidanými převody od elektromotoru? (nestudoval jsem)
20. 12. 2019 12:18
mustang
Mel sem mustanga pred trema rokama, ale v Praze jsem moc nejezdil. No, tak jasny ze me presjizdeli i auta. Libi se mi ta ceska vlastnost vsechno umet zazdit kvuli vete. “Hele on ma Mustanga a jede pomalu”. Ono to auto vlastne neumi jezdit rychle a nebo je nebezpecny. Ale tady jsou jezdci urcite vyjimecny, takze oni by s Mustangem umeli a hlavne nikdy se nenechali predjet. No, nastesti uz je doba, kdy si to koupi kdejakej mamrd a nebo pipina a to pak uz je normalni ze se nekdo predjede a to dokonce v tom ma ten petilitr :D. No, ale zpatky ke spotrebe. Nikdy jste to auto ani jeden z vas nevlastnili, takze je vlastne jedno co pises, hlavne at mas hodne lajku :D
Avatar - Zetti
20. 12. 2019 10:22
Re: Co spotřeba?
Ja mam jeste pul nadrze v ty my krabici od tankovani pred letistem, ujeto asi 800 km. Mate ty hybridy nejaky rozezrany :-!
20. 12. 2019 09:47
spotreba
Furt ta spotreba. Nechapu, ze kdyz se vsechny prumerny auta toci v rozmezi 5-7 litru na 100 ze se jeste resi zda s lehkou nohou muzu jet za 5. Ja jel s Mustangem za 7, a bylo to fakt super, myslim že to bylo v úterý. Proc vzit hybrid kterej rozdeluje elektrinu dohromady s motorem nez nejaky osvedceny motor? A taky ty ridici s vykloubenym kotnikem lehtajici plyn jsou v provozu super.
Avatar - Hammunasakra
20. 12. 2019 17:02
Re: Co spotřeba?
NEuvěřitelný množství slov = nebylo lepší třeba ten čas dát na zjištění JAK TO JE než si vymýšlet? :-|

Jakým způsobem? Počkej jak se tomu řiká.. jo VZDĚLÁNÍ :D

No a z tý absurdní situace se naopak NEtěšim = je to TAK MOC = že mě to naopak..

Ale je fakt zajímavý KOLIK energie tolik lidí věnovalo na VYMEJŠLENÍ a POPÍRÁNÍ = místo si KDYŽ už to nevim, tak chvilku věnovat tomu si zjistit jak to je. V dobách internetu na to nepotřebuješ žádnou knihovnu = ale pár kliků

Perly jako dopapad cez logistiku apod. = to je fakt neuvěřitelný :-!
No trochu dopad na to že je touhle kravinou de facto podporovaná silniční nákladní přeprava = teda to co myslim NEJEN MĚ na silnicích pěkně s.e.r.e = to ti nedošlo? :-)

Ale nákladní doprava nic nemění na realitě že NAFTA v OSOBNÍCH vozech = naprosto nesmyslná. Myšleno bez BIG dotace umělýho několikastupňovýho ZVÝHODNĚNÍ
Ten BIG rozdíl v rafinérii BIG kdy ze stejnýho množství vznikne skoro násobek benzínu by stačil, ale tu dál rozdíl při převodu z velko- na maloobchod danej rozdílem v objemový hmotnosti nafty a benzínu. A dál to eště posouvá 2ciferný BIG rozdíl v miliardách v rozdílný dani

Když tohle všechno uděláme VE prospěch ceny nafty = tak JEDINĚ když jí takhle zvýhodníme = tak je jakžtakž konkurence schopná. Teda jak tu padlo JEN na dálnici na dálkový trasy. A stojí to desítky miliard = rok co rok a další rok a taky ten předchozí a předpředchozí atd. :-)

Takže co verze NE-VYMEJŠLET a vzít to prostě na vědomí :D

Přes klasický :no: který tu tak často padaj za fakta a v tomhle případě snad i velmi snadno ověřitelný = zmiňuje to i Vaculík nebo Kotecký v tom hodinovym pořadu po Dieselgate = tak přes to popírání odmítání vymejšlení že to neni možný = PŘES TO to tak bohužel je :-|
Avatar - Ozzman
20. 12. 2019 09:44
Re: Co spotřeba?
No já O3 jezdím jen s manuálem, ale když jsem měl tu čest s A3 s tímto motorem a DSG, dost mile mne překvapilo, jak ten motor umí být i tichý a hlavně DSG překlene tu největší nectnost po WLTP, že musíš motor dostat do otáček, na což ze starších TDI nejsem zvyklý.

To je asi nejhorší vlastnost, jedeš na dvojku v křižovatce krokem a najednou to chcípne, protože nemáš otáčky, to se mi v životě u starších motorů nestalo, stejně jako, když chceš předjíždět na okresce, tak podřazuješ v 70km/h i na trojku. Obecně se tak chovají ale skoro všechny motorizace, co jsem zkoušel, po WLTP s manuálem, dole žádný výkon a pak najednou kopanec a je jedno, jestli je to nafta nebo benzín. Jediné auto, které jelo hned, byl SS Tivoli s 1.5Turbo, ten motor má docela koule :)