no tak zatial nieje rozhodnute ci sa budu vyrabat aj naftove R8...ale predavaju sa benzinove 4,2 s oznacenim FSI...a maju 420 koni myslim ze je to postacujuce
Preco by ti malo byt z TDI na vracanie? Pozri sa na 2 posledne 24-hodinky z LeMans. Myslis ze s cim tam vyhralo Audi? S benzinom??? Tak to asi nie! Trosku porozmyslaj ;-)
miluju znacku audi, je mym snem vlastnit Audi, ale v segemntu supersportu jsem vzdy s uctou a obdivem vzhlizel k Porsche 911, i kdyz to neni placka ve stylu lamobrghini, ktera by ve mne mela vyvolat lavinu emoci, tak z tohoto auta na me vzdy dychl takovy pravy sportovni duch.. ale najednou prislo Audi s R8.. slysel jsem, ze Audi R8 planovalo vicemene jen jako reklamu, ve ktere ukazou svoje nejlepsi technologie a to nejlepsi ze svych studii.. ale reknu vam, R8, to je zatracene dobra reklama.. kdyz jsem jej poprve spatril, nemohl jsem se od nej ocima odpoutat, pritahovalo me jako magnet.. navic s timto mamutim dieslem to musi byt opravdu skvele, nedovedu si predstavit ten zatah, ktery to bude mit.. takze kdybych si mel ted vybrat (a mel bych na to penize >:D ), asi bych hodne vahal, jestli dam prednost benzinove ikone Porsche 911, nebo naftovemu novackovi Audi R8.. hmm, zajimavy problem, skoda, ze ho zrona ted nemuzu resit, rad bych >:D
Si si istý? Skús si zistiť, čo stavba takého vozítka u vás v Čechách obnáša. Myslím skôr z pohľadu legislatívy. Je to možno jednoduchšie ako si myslíš. Ovšem pre jednotlivca je to beh na dlhé trate. Ale úplne by som túto možnosť rozhodne neodpisoval...
Sám jsem zvědavej, jak si GT-R v evropě povede. Auto je to bezesporu fascinující, ale bojim se, aby se z něj nestal supersport těch co nemaj na 911,F a nebo Lambo. Aby to nesrazilo vyjímečnost kterou to auto nese jako odkaz předchozích R32,33,34.
Přesné, velmi přesné. Napadá mě, že vlastně Audi je první, kdo si to "risknul" dát naftu do ryzího sporťáku.
Nemáš taky ten pocit, že Audi je vlastně jedna z mála automobilek, která na to "má" , aby tohle udělala. Tohle kdyby provedli u Porsche s 911, nebo nedej bože u italské supersportovní dvojky, tak se snad země začne točit pozpátku. Audi je ale pořád "dost" masové a zároveň s dostatečnou sportovní historií, aby byl tenhle prasopes (v dobrém) akceptován trhem.
aby to lepšie vyzteralo, že si audi meria sily z borcom typu Veyron, pochopil som to príliš dobre...a myslím, že nie som chytrák...
inžinieri z audi si potrebuju odfajknuť že su schopni vyrabať supersporty z nafty,...rsp. že su "prvi" v nafte, bije to do očí...bolo to spomínané
Tak zaprvé děkuji za oslovení HOCHU...takhle mi už snad nikdo 20let neřekl...ale za pravopis se omlouvám...teda pokud to kromě tebe pobouřilo i někoho jiného
Nádhera!!! 500 k, 1000 Nm a ještě vypadá 100x líp než benzínová verze (což nechápu jak se jim podařilo udělat)... Kdybych si ji kupoval, V12 TDI je jasný favorit ;-);-):yes:
A ja by som si to kúpil. Všetci benzínisti onanujte nad 7000 otáčkami aby vám to vôbec išlo. Toto musí byť delo jak sviňa. A k tomu zvuku, počuť toto pri plnom kotli na nejakých 4000 za minútu to musí byť nárez lepší ako osmičková amerika.
Tak a zožerte ma
Nafta sice patří hlavně do kamen ale...zdá se, že se situace začíná povážlivě měnit... Kdosi zřejmě přišel na to, jak udělat jízdu s dieselem sportovní... Což vyplývá i ze zkazků o Hondě chystaném vysokootáčkovém dieselu... Tohle Áčko (AUdi) ovšem ovšem není z Áček (jistý nejmenovaný autobazar) ;-) a tak je třeba připravit se na neskutečný fofr v rytmu....kadle-kadle... >:-[]
Taky bych chtěl být takový dement, co má na účtu pár zbytečných mega na R8 >:D
Ten kdo na to má, tak dement rozhodně není, umí totiž vydělat, což ty neumíš. >:D
:-) No, já myslím, že benzín je už tak vypiplaný, že vlastně není moc co zlepšovat. Ta spotřeba, i když samo s třílitrem nepojedeš za 4l nafty, stejně svědčí pro naftu. V podstatě na obdobném výkonu ušetříš oproti benzínu cca 50%, a to se holt v dnešní době počítá. A když francouzi připravují dokonce i hybridy na naftě, je budoucnost (bohužel) jasná.
Mám výkonný vysokootáčkový benzín, pak sem si koupil výkonný benzínový turbo a další auto bude určitě fajnovej diesel. Období, kdy sem byl nadšenej z vytáčení motoru do nebeských výšin, aby to vůbec jelo, mám za sebou.
A jezdils s nima? >:D Ja jo, nevim jak merili pruzny zrychleni, ale benzin je vzdycky rychlejsi. Jestli to testovali z 50ky na 4ku tak se nedivim, jinak je benzin proste lepsi. Nez se nafta po prerazeni (cas v haji) chytne je dalsi cas v haji, porad radis a nezrychlujes.
může mi někdo vysvětlit význam tohoto "supersportu" a mnoha jiných evropských supersportů??? po příchodu nového NISSANU GT-R na evropský trh nemá tento diesel za dvojnásobnou cenovku žádnou šanci stejně tak jako mnoho jiných...a upřímně člověk který si kupuje supersportovní auto nikdy nekouká na spotřebu za jakou bude jezdit,ale spíše ho bude lákat zvuk a výkony benzínových aut než klapaní dieslu....nafta patří do kamen >:D
Neni, vysokootsackovy benzin, rekneme 8 tisic kdyz tocis min, rekneme kolem 3 tak se chova uplne v klidu. Navic to co pisu neni zadna teorie, ale moje praxe, silny diesly se tak proste chovaj.
Tak keď nestíha horieť, prečo tam nedáš nejakú horľavinu? Veď to by si nemal byť taký pohodlný a stále sedieť len v sedadle a čakať až to nahradia autonomným riadením. >:D >:D
Presne tak. Nafta prichádza. Proti jej ťahu sa nedá nič povedať. Len tak ďalej. Ešte viac výkonu a R8 si to rozdá so superšportmi v najvyšších métach. :-):yes:
Dlouho jsi tu nebyl - a tomu říkám návrat! Odmlka Ti výrazně prospěla.... :yes: naprosto s Tebou souhlasím a ani tečku bych nezměnil... :-!:yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes:
podle toho co pises asi kupujes auta ne kvuli jizde ale kvuli stylu co. jen at je vas vic takovejch, na nas zbydou ty opravdovy auta a budeme se mit komu smat. neber to osobne ;-)
paneboze, to snad nemozes mysliet vazne... alebo zeby jooo? 8-s
so 140k benzinom tym tvojim coudicim kovbojum ten smich menim na plac.
diesel bude furt diesel, pri 5000rpm nestiha nafta horiet a s tym nikto nic neurobi. diesel ma rozsah maximalne 4000 (skor 3000) pouzitelnych otacok, ja mam 5000 (alebo 7-8000 v tych lepsich vozoch). kym sa kovboj prekvaltuje k sestke, ja mu na dvojke zdrhem za kopecky >:D
Vôbec sa nesnažím zapísať ako jeden trojznackový nick. Môj apoštol snov nie je VW, ale BMW 3(Jaguar XF :-) ).
ale k veci: Bla, bla, bla: Bla bla blablablabla diesel je zlý, blabla bla........
Je to tak, blabla, že výkony 0-100 za 3 s. ti podá hoci čo. Stačí, ak tomu dáš supermotor(stačí aj nadopovaný 1,8), extrémne malú hmotnosť.
Ale toto je auto luxusné. Je to pravé AUDI. Maximálne štýlové. Auto, kde sa až tak nešetrilo na hmotnosti. Nemá len tak najaké disky. Má dokonalé disky. Bohatú výbavu. Diesel je ťažký. A ešte niečo: Auto s 3,2 je považované za jedno z najpružnejších. To čo predviedol Brisk, ako hovorím, to je ,len malá hmotnosť a žiadna výbava.
Jasné, že je super. Pozri sa na Audi Q7 V 12 TDI. Kto je nasilnejší? Noe predsa diesel. Benzín by nikdy nedokázal tak katapultovať SUV. Auto s 2,5 tonami. Je to úžasná technika.
Jo, tohle je opravdu informace, která láme zažitá pravidla. Velmi bych varoval, aby zdejší kritici vycházeli při svém hodnocení tohoto draka z vlastních zkušeností s naftou... odněkud z pátého bazarového kolene... Tohle není hokus pokus, AUDI tím velmi zřetelně světu vzkázal, že ode dneška je nutno počítat i (i) do supersportů s naftou. Asi se nám všem trochu pění ...benzín v žilách, ale co naděláme. Trend je jasný. Kdo zažil ostatně naftu v prémiovce, ale co v prémiovce, ono stačí se projet v dvoulitrové laguně... rychle pochopí, že naftové produkci se může smát jen neználek. Jo, jestli se něco v posledních deseti letech v autosvětě povedlo, je to nafta. Pro tvůj život nic vhodnějšího dnes není. Luxus benzínového šestiválce si dopřávají jen ti nejmovitější... Takže mé doporučení je - vyzkoušej třílitrovou naftu v prémiovce, a pak suď. Pokud jsi to nezažil... budeš jízdou fascinován, a navždy se promění tvé preference... jen si tu proboha nehraj na sportovního jezdce. Pod 200 koní v benzínu jsi totiž naftovejm kovbojům k smíchu.
XF, ked sa svojim stylom pisania snazis zapisat do ANALOV ako jeden trojznakovy nick odtialto, len malu radu - moc ti to nejde :-)
ale k veci: 4,6s na 100 je v mojom ponimani ziaden zazrak. tento udaj (resp. presne 4,8 na 100) som zazil s atmosferickou benzinovou 1.8ckou! sice "trosku upravenou" ale doma na kolene :-) ziadne audi za tazke miliony a roky vyvoja.. tak schlad hlavu :yes:
moj nazor je ten, ze je to cisto reklama, nepochopim cloveka, ktory si take nieco dokaze kupit alebo vobec nad tym onanovat
Ve vytrvalostnich zavodech jde samozrejme o rychlost. Zaroven vsak o spolehlivost a o spotrebu. Zde je vyhoda dieselu. Neznam cisla, ale z mnoha pramenu vim, ze spotreba dieselu ve vytrvalostnich zavodech je obrovskym plusem. Jednoduse receno, zavodnik nemusi tak casto zastavovat na doplneni paliva. Zastavka na tankovani stoji zavodnika skoro minutu a to je pri zavodeni dlouha doba.
Na druhou stranu nevidim zadny duvod pro nakup supersportu s dieselovym motorem k osobnimu uzivani.
ani nejde o to .. ide o pocit s auta .. diesel .. akykolvek sporovo sa tvariaci .. nenahradi benzin ... chapes ... pozi si len hodnotu litroveho vykonu ... 84 k na lier ... hmmm .. no nic moc ... skus takemu enzu priflaknut turo .. ale ferarri to neurobi .. preco asi ... jednoducho kvoli tomu aby mal motor oamzitu odozvu .. cistotu 12 valca .. jo do buducna to uroobit musi .. (mensie motory +turbo kvoli emisnym hodnotam) .. proste je to naftak a naftakom to ostane ... je to slusny mark. tah .. a zopar pozerov to presvedci ku kupi .. a zopar VW maniakou zase raz bude mavat rucickami a nozickami . ze ake su diesle super .. jo na dlhe presuny po europe do 5 sdanu .. OK super .. malo zere .. rchlo ide ... ale na sport je o male (oproti b) vyuzitelne spektrum otacok nevhodne .. a hlavne ZVUK ... jo jo
Zkuste na YouTube vyhledat nejaky odkazy na AUDI R10 TDI. Nasel jsem videa kde je slyset a pokud by R8 źnela podobne bylo by to super. Takový bassovy mechanický zvuk.. Libi se mi.. Uvidi se jakto bude v serii.
Ja blbnem. No najpr je potrebné si ujasniť pár vecí. R8 je mierneješia forma superšportu. 3,5, to sú extrémne športy. Ale to by si videl, krby zväčšili výkon a znížili hmotnosť. To auto...pozeralo by sa aj nejedno Ferrari Enzo. :-):yes:
co 4.6 ... to ma uz kde co ... neblazdni ... extremne hodnoty su tak 3.8 3.5 .... co blbnes .. a neni to len o vykonoch ale aj o zabavnosti auta .. zvuku .. tocivosti moora ... ... naftak bude stale nafak .. a v le mans su zvlastne postavene pravidla ,,, naftaky mozu mat turbo a benziny ne .. myslim keby mali benziny povolene turbo ich vykony by boli uplne niekde inde ... ked dtomu moc nerozumies tak radsej nic nepis .... netvrdim ze D su zle .. (sam na jednom jazdim) ale do supersportu .. :'-(
To je, ale je to taky velmi pěkné auto s motorem uprostřed, plné karbonu, hliníku, moderních technologií a brutálním výkonem.
Každému je jasné, že svařit pár trubek kolem nějakého šestiválce a našroubovat pár plátů laminátu není probém, ale konkurenta R8 z toho těžko udělá.
TDI v R8 má být reklama. Já říkám, že hodně povedená a s vynikajícími parametry. Tohle auto rozhodně ostudu neudělá. ;-)
Race car. Viete, že v Le Mans má audi nafťáky? Viete. A tak nie je jediný dôvod to dávať aj to bežnej sériovej podoby. Pretože na pretekoch sa používa najpokrokovejšia technika. A tá teraz prichádza aj do sériovej výbroby!! Navyše, Audi s týmto motorom aj vyhralo! Ďalší dôvod prečo tento automobil označiť za rýdzy športiak telom i dušou.
Bravo Audi. Zrýchlenie o z 0-100 za 4,6. Pozná niekto lepšie hodnoty? Asi nie. Tade áno. Kde? V najrýchlejších superšportoch. S takýmto extrémnym výkonom má problémy aj nejeden superšport.
Toto je spávna voľba. Myslím teda motor TDI
A pokiaľ ide o vzhľad, nemá ani jednu chybu. Motor je z monopostu , výkonu sú monopostové. A tak aj vzhľad je dokonalo športový. Takto má vyzerať monopost pre cesty. Veľké, výrazné nasávacie výrezy. Dokonalé disky kolies. Pozrite si druhú fotku v štvrtom rade. Nielen, že tam vyniknú fakt dokonalé disky, ale celkovo automobil vyzerá stíhačka. Odkedy odišiel McLaren, toto je prvý superšport, ktorý presne definuje dokonalý design.
Prístrojová doska je robená maximálne funkčne. Ale čo je na nej tak výnimočné? Jej štýlvosť. Je luxus. A k tomu skosenosť. Kedysi tak tipická pre Audi.
Celkovo je toto to správne šuperšportové náradie. Pretože benzín končí. Viete čo som dal v ankete na motor na autfun.cz Diesel je voľba pre športovné auto. Také zrýchlenie.
BRAVO AUDI. Fatk Rýdze bravo na 8smu. :yes:
Tak jsme se zase jednou po poledni u té naší televize pořádně pobavili, tedy pobavili spíše v tom horším slova smyslu, tj. při amatérské kvalitě zpracování, jalovém hlasu jakéhosi puberťáka, co právě dostal přes hubu od mladých revolucionářů, přičemž si obléká zpět svoji zmuchlanou bundu a stírá nudli z úst, jak úchvatné...
Ale rychle na traktor, ve kterém je radost se svézt a je zaručeně lepší než ten starý, co stojí pod přístřeškem v kravíně..
To už ale míříme přes Mnichov do Alp, přičemž kompars na předních sedadlech se snaží navodit atmosféru hádky o to zda je lepší vytištěná mapa z internetu, či autoatlas..
Jen tak dál, klesejte ještě hlouběji..
Presne s Tebou souhlasim, pockejme si na realne chovani tohoto motoru (jak po vykonove strance, tak predevsim zvukove). Jak si jiz zminil, onech 12 valcu udela sve. Myslim, ze v Audi (mozna i BMW, nemam zkusenosti) si se zvukem poradili u 4,2/V8 TDI, ktery davaji do Q7. Mel jsem moznost s ni jet a zvuk je opravdu jinde. ;-)
... tento údaj je zásadní, šestilitrovej benzin by nepotřeboval na tohle přeplňování a jeho cena by byla zlomková proti motoru TDI. Dynamiku by poskytoval stejně těžkému vozu lepší také... je to reklama, nic víc.
NAFTA+SUPERSPORT=NE!tohle je jako dat dohromady Paroubka a Selmu Hayek...sice nemam rad diesly sice nejsem nejaky extra fanda audi...ale v tomhle jim fandim.Pac v le mans to diesly drti vsechno...tak je na case videt co to udela mezi sportakama. Ale jak ctu ruzne prispevky hanici dieslove motory. osobne si myslim ze tenhle motor s tim co vetsina lidi zde mohla odzkouset moc podobneho mit nebude krom toho ze jezdi na naftu a ma nekde napis TDI(idkyz cekam komentare ze to ze je to na naftu mluvi za vse...uvidime)
Nejsem sice fan AUDI, ale tohle mě dostává. Motor z lokomotivy dát do supersportu je celkem bestiální a o to v supersportech tak trochu jde. Mít ty prachy, tak o něm uvažuju.
jako by jste si to museli za každou cenu koupit, ale vás přece nikdo nenutí aby jste si R8 s tímto motorem kupovali. Klidně si kupte tu čtyři dvojku s benzínem, nebo co tam dávají, ale já bych takovýho nafťáka bral.
Jo tak ty si myslíš, že nafta je pro supersporty slepá ulička jo???Vis jak to je, jeden myslem a vymyslel........Staci se jen podivat na Le-Mans......Nafta dava benzinu jaksi na frak!!!!!Ale jinak ja sem zastance spis benzinu....ale mozna nastupuje nova era....a sem rad ze je u toho zase Audi...jako prvni...proste prukopnici.....Jj..naskok diky technice....jejich motto nelze.....Audi to je moje Vasen!)
Souhlas, proto jsem psal, že mamutí TDI může dát R8ce část charakteru GTčka, neříkám, že to z ní GTčko udělá. Nevím, ale mě podobné tahy Audi nepřekvapují, všechny jejich sportovně zaměřené modely už od "počátku věků" měly být takovým prasopsem v dobrém, tedy kombinovat praktičnost se sportem, takže dnes máme supervýkonné kombíky nebo supersporty se 4x4 a teď i s dýzlem. Jinou otázkou je, jestli to z řidičského pohledu byly vždy trefy do černého, viz. nesportovní jízdní vlastnosti "sportovních" modelů RS v minulosti apod. ;-)
Vracím se ke svému původnímu příspěvku, pokud mluvíme o šestiválci nebo osmiválci není sporu, ale já opravdu nevím, jak bude znít tenhle V12, zvuková kultura při tolika válcích bude jinde, motor může mít zvuk podobný velkoobjemovým starým am. V8kám, například, u dvanáctiválce si můžou vyhrát na x způsobů a zvuk víceméně určit naladěním výfukové soustavy. Prostě to nezatratím, dokud to neuslyším.
Klaudie, nevím proč Tebe, a ostatní, tak irituje přítomnost TDI V R8. Není to jediný motor v nabídce R8. Proč v tom hledáš hledáš nějaký smyl? Smysl v tom budou hledat až potenciální kupci, ne ty, kterej si žádnou R8 s největší pravděpodobností nikdy nekoupíš. A věř, že lidé, kteří se pro tento motor rozhodnout v tom smysl vidět budou. A možná se budeš za chvíli divit, kolika lidem bude tohle TDI vůbec dávat smysl.
Projevem (myslím obecně diesel, a nejen TDi) podle mne je krabicové. Možná někdo omdlévá v extázi, když jej slyší já ne. Dokonce i zvuk elektromotoru mě rajcuje víc než zvuk dieselu >:-[]
Súhlasím s tebou!Audi je špičkový výrobca automobilov, ktorý musí prezentovat svoju technickú vyspelosť a po úspechoch v Le Mans ,ktoré dosiahli s dieselovými speciálmi a získali si tým aj patričnú popularitu, je pomerne logické ze tento druh pohonu chcú použiť pre svoj supersport. Tu nejde o nezmyselnost kombinácie sporták-nafta, tu ide o prezentovanie momentalnej high tech konkrétneho výrobcu. Keby tento motor predtavili oficiálne v Q7 urcite by s tým nestrhli takú pozornost ako v pripade R8- prvého supersportu od Audi.
Ono, že je to pohodlné.. GT co mám aspoň zafixováno má být pohodlné, ale také má mít dostatečný kufr, abych do něj dal menší zavazadla. A vzhledově by mělo působit spíše vznešeně než dravě.. viz.F612, Jaguar a Masserati. A v neposlední řadě Aston Martin
Zřejmě tady většina lidí mluví, když myslí vznětové motory, pouze o těch křápech co se rvaly do Passatu! To byly traktory!!!Moderní diesely jsou bomba...naprostý souhlas s tímto příspěvkem!
Sest litru obsah? Mit sestilitr v benzinu, s turbem, tak bude kroutak taky enormni a vykon bude podstatne PODSTATNE vetsi. Nehlede na to, ze ten kroutak uz nebude vubec prijemny a bude extremne tezke jej prenest na kola. Tohle Audi nema proste smysl.
Asi máš všechny soupeře R8ky projety, nám, kteří jsme to štěstí neměli, musí zatím stačit testy. V těch se ale píše něco naprosto jiného, než co tvrdíš, tedy že Audi se svým prvním supersportem předvedlo až nečekaně dobře. ;-)
Klaudie viz. odpověď T613, a jen poznámku, ty jsi schopen nějak ohodnotit míru pohodlí R8 ve srovnání s nějakým GT této cenové kategorie? A pokud jde o využití síly motoru, údaj o 0-100 není sice nijak omračující, ale při zrychlení někde na dálnici bude tohle auto těžko porazitelné kterýmkoliv supersportem. Taková masírka ega, a ta si svoje příznivce vždycky najde, toho bych se nebál.
Myslim si, že by Veyron ukázal každýmu supersportu záda ty chytráku, chtěl jsem jenom poukázat na to, že vybrali právě R8 na poměření zrychlení a ne ty další supersporty co tam byly...asi si mě moc dobře nepochopil!
Já taky, a co? Takové Scaglietti je konstrukčně jistě mnohem více GTčkem než R8 s motorem uprostřed, ale je to opravdu pohodlnější "kočár" na dlouhé trasy nebo lehčeji ovladatelné auto do města než tahle R8? S R8 jsem nejel, ale prakticky v každé jeho recenzi, se vždy vyzdvihuje univerzálnost toho auta pro použití jako přesunovadla, jeho snadná ovladatelnost (rozuměj silová nenáročnost ovládacích prvků) náhon na čtyři atd. Pokud k tomu dají dýzl, který to auto nezkazí z hlediska vlastností při ostrém ježdění a zvuku, pak to nějaký smysl mít může. Obecně, nezatracoval bych to, dokud neuvidíme výsledek.
Tolik inženýrů a konstruktérů a odborníků na automobilismus jako je tady!!! No já to kašlu..... . Ani jeden z vás to neslyšel..... A pak ten trouba, co tu píše, že audi se potácí stejně jako vw....... boooožičku na nebesíčku........Bych rád viděl, kolik vás kecalů má alespoň ten 6válec. Zdar odborníci na slovo vzatí! >:D:-!:-!:-!
Je to zvláštní, jak jsou všichni ultraproti ;-) Přitom si stačí uvědomit, že podobné vozy se NEprodávají primárně za účelem supersportovní jízdy s motorem nad 8tis. otáčkami, taková auta se prodávají kvůli vyjímečnosti, image, rezervě ve výkonu apod.. Pro "nějakého kopálistu s nadstandardními příjmy" to bude unikát, tak to má být. Není třeba pochybovat, že bude pekelně rychlý a rozhodně přítažlivý. A pravověrný řidič si koupí csl :yes:
Jo a ty si myslis o tocivy moment... Tak vem si vic opotrebovavas pneumatiky protoze masivni kroutici moment potrebujes nejak dostat na cestu... Pak Tezte TDI cko to bude zahul i na tlumice a i na kotouce a brzdove desky.. a to ze za mnou to kude delat karla karla karla karla tak to je krasne.... >:D >:D
Ale to nebolo úmyslom. Ktokoľvek keby sa ma spýtal na najkrajší zvuk motoru, tak by som mu napísal, že Tatra. Mám známeho "tatrováka", čo chcel V8 dať do "samodelku", ktorý ešte s nejakými ľuďmi plánoval, bohužiaľ im to nevyšlo. Mal to byť kabriolet v retro-štýle, ale nakoniec k stavbe nedošlo.
moj nazor ... mam diesel 2 roky .. od BMW ... som spokojny .. ALE .... som presvedceny na 100 pro ze sa vracam spet k benzinu .. zvuk .. prejav .... jednoducho .. benzin je lepsi .. a do supesportu :-|
vidím, že jsem měl pravdu...stále vidíte jen ty čtyřválce. Jel jste někdy s A6 3.0 TDi na místě řidiče? Jel jste někdy s BMW 530 d, nebo éčkem od Mercedesu? Ano, Audi čtyřválce PD bral od VW, ale šestiválce byly původní konstrukce Audi a jsou považovány mezi špičku v dané kategorii. A ten dvanáctiválec konstrukčně vychází ze šestiválce. Podotýkám konstrukčně!
A poslední připomínka: ve svém příspěvku píši, že Audi má zvládnutý marketing. Moderní motory jsou tak složité, že pokud člověk není opravdu odborníkem z daného oboru, neumí posudit kvalitu motoru. A tak se uchyluje jen ke známým zkratkám, aniž kolikrát ví, co znamenají... Představte si lékaře, nebo právníka (opravdu nic proti nim nemám!), který si chce koupit nové auto a nerozumí zkratkám PD nebo CR. A tak si koupí auto, které někde vidí, slyší že dobře funguje. Podlehne trochu reklamě, že tam je stejná technologie jeko na vítězném voze v Le Mans..., a jezdí na stejnou naftu... A nakonec bude ten lékař nebo právník spokojený. A proč ne?
Prečítal som si všetky názory a v podstate väčšina je proti. Ale koľkí z vás by sa v tom aute naozaj chceli previezť, resp. budú mať tú možnosť? ;-) No tak si ho nekupujte a audi príde na to, že je to blbosť, pár miliónov peňazí do vývoja sem, či tam, na tom predsa nezáleží >:D. No a teraz vážnejšie...Určite to nebol zlý ťah, predstaviť tento model a asi sa nájde pár chlapíkov, čo si toto auto kúpi.Určite to nebude kvôli spotrebe, to je fakt. No čo sa týka toho zvuku, to je čisto subjektívna vec, u mňa je to hlavne otázka objemu motora, od 3 litrov a 6 valcov dohora je mi jedno, či je to benzín alebo diesel. Aj taký 12 litrový šesťvalec kamióna má svoje čaro. Nakoniec sa priznávam, radšej mám diesle, tak si vylejte na mne zlosť všetci benzínmaniaci :-!
Športový? To určite nie som. Dám prednosť bezpečnej a nie najrýchlejšej jazde z A do B pred nejakým športovým dupaním na plyn. Na budovanie image mám iné prostriedky...
Jazdím aj s dieslom a nevadí mi, zvykol som si. Silu elektromotora som okúsil len na golfovom autíčku. Sila minimálna, ale zrýchlenie je aj tak citeľné - a v takmer úplnom tichu. Je to snáď opojnejší pocit ako bublanie vidlicového osemvalca...
Mimochodom, za najkrajší zvuk motora pasujem tatrovácky V8, ktorý montovali do limuzín. na dnešnú cenu už malý výkon a nie najmodernejšia konštrukcia, ale ten zvuk je podmanivý...
Postavit rovné pravidla prostě nejde, jedná se o jiný motor a jiné palivo.
To pak bych mohl zařadit do závodů i auto s turbínou a kde by byli ostatní, co?
Čo je GT charakter podľa Teba? Ja triedu GT chápem ako maximálnu silu a maximálny luxus pre dve osoby v tom najatraktívnejšom športovom kabáte. Z toho táto Audina niektoré parametre nespĺňa, myslím, že minimálne čo sa týka pohodlia a luxusu. Autu s tvrdým športovým podvozkom a silným motorom sa obvykle hovorí "športiak", ale v športiaku s ešte silnejším motorom GT nevidím.
Nezmyslom je toto auto z pohľadu prevádzky na bežných cestách - 1000 Nm by si využil asi len v prípade, keby si ním chcel ťahať kamión.
Ako nezmysel ho vidím aj z pohľadu trhu - koľko asi takýchto exotov predajú: Možno sa mýlim, ale určite ich nebudú desaťtisíce, možno ani veľké tisíce.
Spotreba? Pochybujem, že by sa výraznejšie líšila od spotreby modelov s benzínovým motorom. Ak aj je nižšia, nebude to nijak markantné. Okrem toho si myslím, že častejšie návštevy benzínky majiteľovi tahéhoto vozu nevadia, a rád ho vystaví na obdiv svetu napríklad pri tankovaní.
Takže o opodstatnenosti investícií na vývoj by sa dalo diskutovať, ak opomenieme reklamný zmysel existencie tohto vozu. Ako ukážku schopností tvorcov ho beriem, ale z praktického hľadiska som na tejto kombinácii auta a motora nenašiel nič zvlášť pozitívne.
Pokud dokázalo vyhrát LeMans, tak to už asi něco znamená, pokud proti němu stály benzíny a nic s tímhle motorem nezmohly, tak to asi taky něco znamená .... znamená to pouze, že měly výhodu v pravidlech. Mezi slepými jednooký králem :-( Při rovných pravidlech by sis na TDI asi nevsadil viď ?? ;-) Asi sám cítíš proč :-!
Jestli to mysli vazne, jako ze asi ne, tak bud delaji reklamu 2.0 TDI (cerpadlo-tryska >:D ), nebo si neumi spocitat, ze nikdo, kdo chce "supersport od Audi" ho nekoupi s naftovym motorem. Nebude se s tim totiz dat jezdit. Mate nekdo zkusenosti s dieslem 200 a vyse koni? Ja ano (BMW 530d r. 2007), kdyz clovek jede na "plny plyn", porad jenom radi, rozsah efektivnich otacek relativne kratky a tocivej moment takovej, ze je vyuzije behem vteriny. Rychlost jizdy potom zalezi na rychlosi s jakou je clovek schopen radit.
Pokud si tedy predstavim R8 s timhle TDI tak by se pohybovalo velice kratkymi super-zrychlujicimi priskoky vpred >:D Nedovedu si ani predstavit udrzovat v tomhle aute nejakou konstatntnejsi rychlost, sebemensi dotyk plynu zpusobi dalsi skok vpred >:D A jezdit porad na tempomat, to si nemusim kupovat "supersport od Audi".
Proste NESMYSL.
tohle je tak hnusny, ze je mi z toho vazne blbe. at do toho daji 12valec preplnovanej turbem na benzin a uvidej ten kotel. tohle je jen reklama na TDI (jak uz tu nekdo psal) a je to zverstvo... supersport a nafta je chujovina
Vsak taky R8 neni zadny Audi, ale vykradeny Lamborghini >:D Myslis ze by Audi ktery se potaci stejne jako VW dokazalo postavit kvalitni supersport ? >:D >:D
pozrel som si "preteky" na YouTube, a musím povedať, že R8 ma absolútne nepresvedčila...a ako si zmerala prižné zrýchlenie?
to je úplne smiešne, ako ukázala audi chrbát... :-)
EURO 6?? Vzdyt jeste nejsou znamy konecne pozadavky normy EURO5 a vy tu mluvite o EURO6?? Jen by me zajmalo na co bude mit motor bez zatizeni na STK homolog na EURO6, kdyz s tim nikdo nebude jezdit tak aby to plnilo ani EURO4??
tak proc nepostavi rovnou GT ? >:D Chteli postavit supersport a hned si to przni >:D A kdyz jsme u toho, pochybuju ze by Audi postavilo neco poradnyho nevlastnit Lamborghini. Audi = tragedie.
Kategorii GT mám spojenou s naprosto jiným typem automobilu. A u podnikatelského rychlíku bych s dieselem zas tak velký problém neměl. Přece jen vyznává jiné hodnoty než supersport
Výraz měl ses líp učit se používá už léta v humorném podtextu. Už jsem na světě dost dlouho abych pochopil kde přijít k penězům. Prostě jsem reagoval na hloupý příspěvek :-)
Já to vidím jednoduše: pokud si chce někdo koupit Audi R8, tak ať si ji koupí. Má možnost si vybrat barvu karoserie, různé sedačky a různé čalounění, navigaci,...a také motor. V8 s objemem 4,2 dále bude k dispozici V10 (z RS6-ky) a pokud někdo chce silný turbodiesel má také možnost výběru. Jak jednoduché... Každému řidiči vyhovuje trochu něco jiného, jiná charakteristika motoru, jiná chrakteristika (strmost) řízení, jiný náběh brzd. Nyní má každý (pokud na to má) možnost nechat si postavit auto podle svých představ.
Ještě bych chtěl podotknout, že většina přispěvovatelů zde má zkušenosti se vznětovými motory spíše starší generace - staré golfy a trojkové bawa. Nic proti nim, odvedly jistě spoustu dobré práce, ale moderní vznětové motory jsou "trochu" někde jinde. Moderní vznětové třílitry BMW, M-B, a Audi trochu napoví...
Přes všechny výhody vznětových notorů se domnívám, že se u Audi jedná o velice promyšlený marketingový tah. Začalo to vítězstvím v Le Mans, a nyní uvádí vznětové motory do R8-my. Za půl roku to bude 207 PS ze vznětového dvoulitru v TTéčku (v Quattru při té hmotnosti to bude nářez...). Podlé mého názoru se snaží Audi vytvořit u veřejnosti dojem že dělá nejlepší vznětové motory, které jsou mimořádně "SPORTOVNÍ". A sportovní jsme dneska všichni, žejo. Kdo přizná, že není?
nikde jsem se v článku nedočetl o hmotnosti auta... Když už chce pan redaktor psát články o sportovních autech, možná by se o ně taky mohl zajímat a vědět o nich něco. :no:
Každý má svůj názor, proč ne, ale pokud napíšeš, že je něco nesmysl, pak by to chtělo upřesnit. Nesmysl pro tebe v případě, že bys podobné auto měl kupovat nebo snad nesmysl z pohledu trhu. To první je tvoje věc, v tom druhém bych si nebyl tak jistý. Jak jsem psal, zatím jsme zvuk neslyšeli, a pokud jde o hrubou sílu, já osazení V12 dýzlem opravdu chápu jako snahu o více GT charakter. A megalomanie je tu už dávno, stačí se svézt třeba M5kou a velmi rychle pochopíš, že parametry podobných strojů nejsi schopen prakticky využít.
"svět sportovních aut se definitivně změnil" - >:D Tak tenhle nadpis hoooodně přestřelil... Podle si tenhle naftový supersport může koupit jedině nějaký ortodoxní fanda Audi nebo diesel-maniak, jinak vůbec nechápu, proč by o to měl mít někdo zájem... Ten motor je určitě z technického hlediska výjimečný, ale fakt si nedovedu představit, pro koho Audi to auto dělá.... Argumenty o vítězství TDi v LeMans mi taky přijdou hodně úsměvné - tam nejde o nic jiného než o to, jak se nastaví pravidla pro diesely a benzíny, prostě komu se víc vyjde vstříc tak ten má výhodu. "svět supersportů se změnil" možná tak v hlavách pánů od Audi (stejně tak pouze v jejich hlavách je nová A4 "nejsportovnějším vozem ve své třídě").
Tak teď sem se pobavil-ses prej měl líp učit:)))) Jak kdyby prachy záleželi na vědomostech.Chlape probuď se-to,že máš tituly a školy ti nezaručí výdělky na tyhle tipy aut.Kéž by to tak bylo-to by byla nádhera....
A jinak-supersporty mě nikdy nějak neoslovovaly,ale tohle se mi líbí,jako nápad...
A kdo tu cosi psal,že disel nemá zvuk,nebo jen chraptí?4válec určitě a studenej disel asi jakejkoliv,ale slyšel někdo 6ti válce TD od BMW v tak 3500-5000 otáčkách?To podle mě rozhodně chrapot neni...
Ale jinak-do supersportuů asi patří jen benzín...a nebo ethanol :)))
"rychle" auto nerovna sa automaticky "zabavne" auto ... civilen sportiaky su o zabave pripadne prestizi ... silu aj rychlost to urcite bude mat ... ale na hodnotenie "zabavnosti" si pockam
tak zle to zas nebude ... uvidime ako to upravia-odhlucnia ... som sice zastanca benzinu, ale to neznamena ze musim odsudzovat diesel ... ked sa dobre spravi, tak v kabine je celkom pekne pocut, napr .35d od BMW ma velmi pekny zvuk (v kabine) na to ze je diesel ... a zakaznici na nieco take sa najdu, urcite ... navyse ak ma audi do R8 ponukat aj V10 biturbo, tak si kazdy vyberie svoje ... berme to skor ako paradnu reklamu ... a hlavne si pockam na testy, ze ako to jazdi
nesmierny by ma zaujimalo, ako maju v plane poriesit zivotnost prevodoveho ustrojenstva a hlavne spojky.
silny motor a hromada trakcie z nahonu 4x4 to je nieco co spojke moc neprospeje
jeden rychly start a spojka dostane taku nakladacku ze si to bude este dlho pametat.
Výhody elektromotoru a k tomu si pustíš zvuk tvého oblíbeného motoru, který ti bude tiše broukat do ouška >:-[]
Diesely mi k srdci nepřirostly.. zvukově a čichově na mě působí přímo hrůzostrašně
Tak tu máme první supertsport vhodný na tahání aut. A to vyhrávání v Le Mans, stačí strčit do sání restriktor a bude, je to nerovný boj, když jeden může mít turbo.
Všichni si hlavně musí uvědomit, že Le Mans je vytrvalostní závod, to není sprint na "krátkou" vzdálenost jako F1. Zde se počítá i ta spotřeba nejen výkon a maximálka. Pokud nebudu muset často tankovat najedu zákonitě více než soupeři. Až bude diesel v dragsterech, WRC nebo F1, tak pak klidně řeknu, že nafta patří do sportovních aut
Marketing - prostě reklama na normální TDi (potřebujou to ... ;o), tohle neni moc myšlený vážně, ale věděli, že se o tom bude hodně mluvit - sou v něčem první!
Nevim no, sice osobně jezdim V6 benzinem, ale před tímhle autem smekám!!! Pokud dokázalo vyhrát LeMans, tak to už asi něco znamená, pokud proti němu stály benzíny a nic s tímhle motorem nezmohly, tak to asi taky něco znamená!!!To byste si měli uvědomit! Už dávno neplatí nafta patří do kamen...Audi je toho zářným příkladem a jejich motory jsou bomba!!!Sám jsem měl tu čest řídit R8 (tuhle samo ne, "pouze" V8) a musím říct a zvuk motoru nenahradí ani pověst porsche či lambo...zkuste si najít na YouTube
Audi R8 vs Veyron vs 911GT3RS vs Gallardo vs AM DB9. Ne nadarmo přirovnávají R8 k Gallardo a ne nadarmo potom vyberou R8 aby poměřila pružné zrychlení s Veyron. Potom zkuste říct, že se vám na tomhle autě něco nelíbí! A pokud jde o V12? Nedokážu si představit ten mazec! Pokud jsem do R8 V8 nastupoval s respektem a podělaný až za ušima tak toto...nemám slov. Lidi kdo z vás měl tu příležitost řídit R8 tak takhle mluvit nebude! Já zprvu také cítil nedůvěru. Btw už od začátku výroby R8 se počítalo s tím tam napasovat motor ze speciálu LeMans. ;-)
>:D:yes:
Ale vychutnať si zrýchlenie za nenápadného bzučania elektromotora musí byť tiež super zážitok...chrbát sa ti vtláča do operadla a pritom nemáš pocit, že sa motor ide rozletieť...
To by som nepovedal. Pumpovanie už tak premotorovaného superšportu ďalšou hrubou silou, to už nemá tú správnu úroveň, to je len megalománia. O.K., v Le Mans výhody diesla beriem, ale na čo v aute pre radosť? Dieslový chrapot namiesto rajskej hudby benzínového osemvalca, nejak si na to stále nemôžem zvyknúť...
Audi R8 V12 TDI již dnes plní emisní normu Euro 6, která vstoupí v platnost v roce 2014. Jsem zvědavý jak to splní ten cvelfhrnek až uzákoněj těch 120 mg/km >:D
Souhlas, včera jsem viděl projet smykem zatáčku Mustanga V8, když na to pak šlápnul tak ten zvuk to je nádhera, to člověku běhá mráz po zádech...
Jinak smysl toho 6.0 V12 TDI mi taky uniká, výkon to má stejný jako atmosferický benzín 5.0 V10 v BMW M5, spotřeba bude taky podobná, ale kdo jí v téhle cenové kategorii řeší, složitost motoru je ale daleko větší a pravděpodobnost závady tedy taky.
Jako nesmysl se to jeví, pokud člověk porovná šesti nebo osmiválcový dýzl s benzínem ve sportovním nebo sportovně laděném autě. Tady je to celkem jasné, alespoň jsem zatím nejel s dýzlovým V6, V8, který by svým projevem nedegradoval sportovně laděné auto. Jde jak o samotný charakter motoru tak o jeho, oproti benzinu, vyšší váhu ovlivňující více nebo méně negativně jízdní vlastnosti daného auta. Tady ale máme V12 s mamutí silou, nikdy jsem podobný motor ani neslyšel, takže těžko soudit, jak svým zvukem, potažmo charakterem svého projevu, bude do R8ky pasovat, parametry jsou rozhodně působivé. Také druhý aspekt, vyšší váha, by neměl, vzhledem k umístění motoru vprostřed, hrát prakticky roli. Obecně vzato, může to být od Audi dobrý tah, už tak velmi "user friendly" supersportu přidají další užitnou hodnotu velkého dojezdu, R8ka bude mít ještě více vlastností GT, a to ji může dát oproti konkurenci nezanedbatelnou výhodu. ;-)
Ja sa tiez priklanam k nazoru ,ze ide ukazku inzinierskych schopnosti audi,uz len to ,ze pridu ako prvy ,kto da supersportu diesel,
vyborny marketingovy tah...
a na jazdne vlastnosti a porovnanie s benzinami som sam zvedavy,
Drahá budoucnosti přijď dříve, a zachraň nás od dieselů ve sportovních autech! Já vím co mi říkáš velký kroutící moment apod. Jenže milá budoucnosti, kde je ten krásný bublavý zvuk, kterými se pyšnily a pyšní takové skvosty jako jsou Porsche, Ferrari, americké muscle cars apod.? Proč mám poslouchat astmatický záchvat?! Ušetři mé trápení a dej nám už pořádné elektromobily. Tam si aspoň nastavím které auto budu poslouchat. Na dálnici si pustím Ferrari 512 a na okrskách Audi Quatro nebo Lancii Deltu Integrale?
Tocivy moment to ma sice jak krava, ale co s tim. Stejne to ma zrychleni "pouze" za 4,2sek. Ostatnim supersportum se kouka na zada. Navic musis mit specialni prevodovku, ktera ti ten moment prenese. Otazka jak dlouho to vydrzi prenaset...
Zajimalo by me jakou ma tenhle V12 6.0l spotrebu, ze je tak dulezite mit diesel. A taky by me zajimalo jestli pri poslechu motoru beha mraz po zadech, stejne tak jako kdyz slysite treba lambo, nebo ferrari. Myslim si ze diesel pro supersporty je slepa ulicka.
tak tu urcite nepojde o spotrebu ale o tocivy moment iked je to max hnus v takom krasnom sportovom aute pocuvat zvuk TDI ked supersport auto tak jedine benzin s krasnym zvukom
Tak nevím, jaký má tohle auto smysl. Když chce někdo nízkou spotřebu, tak si přece nebude kupovat supersport. Jestli si někdo kupuje supersport, asi ho spotřeba moc nezajímá...
Možná by se tím chtělo svézt aby člověk mohl soudit...ale ta představa mě děsí. Ze skušeností vím jaký je rozdil mezi šestviválcovou naftou a benzínem (oba u BMW 330) v neprospěch nafty....