V imaginárním světě mám necelý milion na nové auto. Chci stylovku, uvnitř luxusní, nemusí být velká. Jen aby moc nežrala. Takové smýšlení mě nakonec může přivést k výběru dvou aut zcela jiných světů.
Proč? Prostě chci Mini Coopera, ale moje praktické požadavky jsou jinde. Řešení - Countryman. Úplně stejně 500X...
Navíc třeba Countryman -styl interiéru, nyní i kvalita, a pozice za volantem, to vše je prostě "jako v Cooperovi"... Současný Countryman je zkrátka skvělý.
Mne by spíš zajímalo, co člověka vede k tomu, koupit si SUV MINcooper :D Nechci se nikoho dotknout, ať si každý koupí, co chce, ale nějak mi to příjde zvláštní a pro mne nepochopený typ auta ,stejně jako deriváty Fiatu pětistovky.
Zijeme sice ve zvlastni dobe, kde ne kazda s vaginou je zena a ne kazdy s penisem je muz, jsem nekde cetl, ale je ti jasne ze existuje nemala skupina potencialnich kupcu co nemusi mit chlapactejsi auto a prave opak muze by k plusu ? :-);-)
A250 nie je dobrý príklad, to je aj myslené ako také bežné silnejšie auto, nie ako hotheč a nielen ten motor, ale aj podvozok a všetko ostatné je naladené ako bežné auto. Tou športovou verziou je až 35AMG no a napríklad aj pri nej mi manuál chýba. To, že by manuál spravil auto lacnejším o 2-3 tisícky je len taká pozitívna externalita (vedľajší efekt).
Obdobne pri M135i, manuál tam pre nadšencov mohol byť. Osobne si dokonca viem predstaviť (hardcoristi do mňa!) ten 35i len s predným pohonom, slušný samosvor a mohlo by to fungovať. Ostatne Honda zvláda na predku aj viac koní a v pohode.
Možná je to tím, že v Rakousku už lidi nevnímají auta tak emotivně jako lidi v bývalém východním bloku. Myslím, že u nás časem taky vystřízlivíme a racio získá převahu. To je ovšem jen úvaha.
když se trochu rozhlídneš, zjistíš, že takové auto většinou přitahuje ženy... a že se ženám líbí něco jiného než mužům je nasnadě.
podle mého si jako chlap takové auto může dovolit třeba Momoa Jackson nebo ještě líp Dave Bautista. všichni ostatní jsou do něj málo chlapi:)
Jak tu zaznělo. Chceš Mini, ale Cooper je v mnoha ohledech nepraktický... Já mám přesně toho z testu v oku jako náhradu za hybridní CHR. Respektive přítelkyně chce :D
tak uprimne.... countryman sa mi dnes z tych vsetych roznych maxi mini derivatov zda asi najviac schopny.... len ta cena ze jo.. ved za 1,4 megaga je uz touareg ... a ten je o vesmir inde ako tato plnka countryman
ale chapem ok... milionar ktory chce nieco mensie napadnejsie stylovejsie a nechce touarega ani nic velke tak preco nie... urcite lepsia volba ako klasicke maxi mini ktore je dnes uz "bez duse" ....
PS: mat ale skutocne ten melon na stylove sikovne a relativne kompaktne SUV tak podla mna novy evoque je podstatne lepsou volbou ako countryman ktory miestami mi pride az kusok kolotocarsky ( aj v kabine ) ... zatial co evoque to je cista brutalna a nefalsovana charizma noblesa a elegancia ... :yes:
za mna je skoda ze countryman netestovali prave s evoque-om ktory mi pride blizsi svojim cielenim aj charizmou ku countrymanu ako nejaka klasicka D3 masinka... ale kusok to aj chapem... lebo evoque by countramana uplne znicil hadam vo vsetkom 8-s
B250 nie A250... pisem, ze 1čka bude uplne inde, ale B je take MPV... to som ironicky prirovnal kvoli dizajnu k 1čke :-) Funkcne som to zhrnul, ze s 200k benalom pouzitelnym v strednom pasme mi manual (v MPV) nechyba...
Suhlasim s tym co pises, ze manual by som k M135i videl s prednym nahonom a samosvorom uplne v pohode... prave k tomu Xdrive mi manual pride ako zbytocny, netvrdim vsak nepouzitelny... ono volitelny manual potesi vzdy ;-)
Predsne, pri silne fúkanom motore ako je 25d (tuším 225k?) to plne chápem, pri úplne priemerných 150 k už menej.
A že by automobilka dala niečo naviac zadarmo, tomu v trhovej ekonomike never, skôr to bude vynútené tými emisiami, ale to sa tiež niekde premietne. Možno nie priamo do ceny 118d, ale premietne. Prípadne sa to už premietlo tak, že 1er fakticky nezlacnela, hoci prešla na priznane lacnejšiu jednoduchšiu techniku. ;-)
Ve state kde se nejvic prodava Skodovka a raketove stoupa Dacia ti prijde ze lidi nekupuji auta raciem, ale emotivne? Naopak, co do pestrosti / emotivnosti nakupu jeste mame co dohanet (pravda, jde to ruku v ruce s ekonomickou silou, ale ta je taky na vzestupu tak snad).
:D Tak label si vie akúkoľvek svoju voľbu razantne obhájiť. Aj keď je pravda, že jeho posledná akvizícia žiadnu obhajobu nepotrebuje, to je dokonalý stroj (noooo, aj keď ja by som dal prednosť MT pred DSG). :-)
WL bo jsme se tu na tohle tema uz parkrat bavili. Ja si nerozvazne dovolil vyslovit nazor, ze alcantara neni nejlepsi material jaky kdy lidstvo vynalezlo. Tuhle chybu jsem udelal driv nez jsem zjistil, ze dela obchodniho zastupce Alcantara S.p.A. pro vychodni evropu. :-[]
dnes to dospelo do doby, kedy nejaky chuligansky charakter a fun drive zastresuje fakt uz len to mini... sice tu hned padne nejaka i30N, ale dako si nemozem pomoct, CooperS v 3dveraku ma proste vacsie gule a je aj drahsi samozrejme... tie ostatne HH s vykonom nad 250k su take sterilne, chceju byt velmi kultivovane, prakticke a rychle za kazdu cenu ... ale chuliganska zabava sa vytraca, mini este drzi formu...
mini je cenou inde, ale cooperS 3dverak by som chcel radsej ako FF 1.5EB R3... aj z hladiska jazdnych vlastnosti, motor atd... dizajn cooperu je v pohode, interier je des z hladiska dizajnu, ale to sa da prezit pokial su sedacky, spracovanie a ergonomia OK..
inak tato 1čka vypada jak MPV z predu, je to vazne spatne auto... pri tom z boku a zo zadu je OK, mi to pride ako 7ckovy Civic ked prisiel... typeR 7g je jak MPV tiez len z predu...tie nevkusne velke ozrutne a seredne ladviny na 1cke to uplne pochovali... fakt zlé
Já bych popsal jednu vlastnost co mě na ní vadí, když do auta sedneš v něčem sportovním(trenky/tepláky) tak než se uvelebíš tak máš ty tepláky stažený na půl zadku, jinak je to hodně odolný a příjemný.
Ono je zaujímavé, ako to menia v BMW. Benzínový R6 turbo bol najprv biturbo (N54), potom prešli k jednému dvojkomorovému turbu (N55, B58). Argumentom bol spoľahlivosť a servis, presne ako píšeš Ty, lepšie servisovať a vymieňať jedno turbo než dve; pritom čo do plynulosti a rýchlosti reakcie sa argumentovalo, že dvojkomorové (twin-scroll) turbo to rieši a preto stačí jedno. No a teraz pri dízloch idú presne opačným smerom. Osobne nemyslím, že biturbo bude mať v praxi lepšie reakcie ako jedno (dvojkomorové) turbo, ale možno zistili, že to pri normovanom cykle vykazuje o 0,01 nižšiu spotrebu, tak to tam dali.
Taky sem si myslel ze je countryman na nic, ale kdyz se svezes s verzi JCW tak zjistis ze to je porad dobry auto. A na mini celkem i prakticky. Na to ze sedis vysoko tak to podvozkove funguje paradne a kdyby to nestalo tolik tak bych do toho sel. Ten novej s motorem 225kw musi bejt dobrej praskot.
tak o velikost mi ani tak nejde, mně se prostě strašně líbí zevnitř. Zvenčí je to usedlá klasika, což mě neuráží, naopak, ale uvnitř mě dostává ta střízlivá elegance. Hlavně v té světlé barvě. Seděl jsem v tom u prodejce a mít ty prachy, jel bych v tom domů razdva.
Mini Cooper se mi kdysi líbil hodně, dnes už není tak výjimečný, ale uvnitř to nedávám. Zvenku fakt dobrý, ale jinak jsem už na to asi starej. Jinak tyhle prémiové segmenty můžou být fajn, jenom ty ceny v autorizovaných servisech musí být hodně auf. Proto bych se držel zpátky a za ty peníze se vyhnul prémii a pořídil bych normální střední třídu od toyoty. To je myslím racionální a vyvážené řešení za necelý milion. Až na tu ledničku... :-!
No ten môj prenajímateľ argumentoval tým, že je to štýlovejšie a atraktívnejšie ako jeho predchádzajúca A3, pritom oproti klasickému Mini je to vnútri reálne použiteľné, vzadu aj v kufri.
Btw. deriváty Fiatu 500 sú hitom (v podstate rodina 500 drží celý Fiat nad vodou), a to nielen v Taliansku (kde som nechápal ich počty), ale aj u nás. Proste ako hovorí moja dcéra, "to je také cute" :-)
A v reálnom svete človek zistí, že za cenníkové ceny sa bavoráky ani Mini nekupujú a zľavy sú v desiatkach percent. Za uvedenú cenu 1er by človek reálne kúpil 3er.
Mimochodom tohto Countrymana v hybride si kúpil môj prenajímateľ, tak od neho skúsim zistiť, koľko reálne platil a aké zľavy sa v Mini dajú.
V BMW nic nevrzga, nie je ani hlucne, v tomto som dost spokojny. Mne ani vrznutie nejake nevadi, len toho nesmie byt vela a neustale, ako v Renaulte :-)
MB GLA 250 v manuálu se dá pořídit i s pár extras pod 1 mil. To není vůbec špatná cena a je to jeden s posledních dvoulitrů se solidním výkonem v manuálu. Nemám však žádné zkušenosti s MB manuálem a pochybuju, že bude někde předváděčka s takovou převodovkou.... ;-\
Som šokovaný.To BMW nemá ani vlastnú prevodovku ? To značka ako BMW musí kupovať od /Aisin/ japoncov prevodovky ? To čo je za prémia ? :no: Ale ináč to BMW je super až na tú cenu.
To je druhá strana mince výhody alcantary, že neklouže (ideální pro sport. auta), velký rozdíl je to hlavně ve srovnání s kůží/koženkou, některé látky ale mají k neklouzavosti alcantary docela blízko.
Nemám osobní zkušenost s nějakou větší sladkou/lepivou "havárií". Určitě jsou firmy, které mají i s takovým čistěním alcantary zkušenosti. Systém pokus/omyl na to asi nebude to pravé ořechové. Světlá alcantara je nepraktická, ale já světlé interiéry (včetně stropu!) vyloženě nemám rád, takže to mě nehrozí. Uvnitř černá/antracit, nebo hodně tmavě hnědá - hořká čokoláda.
Hezky jsi to vystihl. Dnes jezdí strašně dobře a rychle kde co, ale ten jak říkáš chuligánský charakter má minimum aut a o té většině bych spíš řekl, že mají koule v hrsti.
Spotřeby - na to jak umí BMW stlačit spotřebu výkonnějších modelů, tak bych taky čekal míň. Nicméně se mi zdá, že žádný euro6d diesel nad nějakých 90kw už nemá zázračné spotřeby pod 5l jak to bývalo dřív. Jen můj dojem. U Countrymana to podle mě odpovídá v popsaném režimu, který mu moc nesvědčí. V (pří)městském režimu bych věřil těch 4l a míň podle dobíjení. Že v testech jsou často spotřeby neodpovídající zkušenostem (mých nebo mého okolí), s tím taky souhlasím.
Sedačky - jestli je to stejné jako se dělají v M paketu do nové 5er, tak je to taková divná látka. Mě se na pohled moc nelíbí a působí na mě jako gauč po babičce, ale musím uznat, že se v tom pěkně sedí a na rozdíl od alcantary je to příjemně měkké a poddajné.
Cena je o 2000 € vyssia, ako rovnako vybavevy Karoq :-) Aspon tak to bolo pred pol rokom. A Karoq bol s rovnakym motorom len stvorkolka (bmw dvojkolka).
ahaá... to mas new wawe argumenty, 3valec = nieco nutne potupné a tak kazde auto co ho má je horsie ako to co ma 4 valce... na nicom inom nezalezi :D Chudák Yaris GR, je odsudeny :'-(:D
Počuj, ty určite budeš vedieť. Keď si dobre spomínam, tak v dobe keď BMW avizovalo prechod na FWD zdôrazňovali aj to, že to bude platforma, ktorú používa aj Mini + motory a tým pádom dôjde k výraznejšej úspore nákladov na vývoj atď. Tak je teda táto nová 1er resp. aj 2AT a 2GAT na spoločnej platforme a technike alebo nie? V článku som o tom nejak nič nenašiel, alebo som to prehliadol.
Mam zkusenost jen s 25d v minule generaci, a tam ten prinos je jasny, co tim ale BMW sleduje u 18d netusim. Snad jen standardizace a s tim spojena uspora? Ze by konecne uspora, za kterou zakaznik neplati, ale naopak dostane neco navic?
Missouri mal predpokladám skôr na mysli tendenciu kupovať si autá ako statusový symbol, prehnané bazírovanie na značke. Aj Rakúšania na to majú, ale jazdia kľudne na Hyudaioch či Fiatoch, čo je u nás vnímané ako voľba tých chudobnejších.
Kúpa auta pre radosť, t.j. nejakého hotheču či športiaka je trochu iná kategória.
Otázka je, či tam je prínos toho druhého turba cítiť, notabene v slabších, menej fúkaných verziách ako je 18d, kde tá turbodiera jedného turba nie je citeľná ako pri povedzme 200k single turbe. Viď posledný test Allroadu s trojturbovým TDI, kde podľa redaktora prínos toho tretieho turba moc necítiť, pritom práve elektrické turbo, pardon kompresor mal byť z princípu výraznejšie cítiť (minimálne oproti klasickému turbu).
... ten R6 s manualom zmysel mal a skoda ho isto, to je bez debát, po zmene koncepcie 2.0T s xdrive ten manual chybat nebude... vcera som cistou nahodou trochu prevetral Mercedes B250 4x4 s AT, ma to nejakych 210k z benzinu a 350nm... nevravim, ze to je ako 1čka ta bude uplne inde, ale v manuale by to bolo uplne zbytocne, radenie padlami v krajnom pripade staci.. je to take wanna be sport, v reale len solidna škatula so silnym motorom v strednom pasme
jasan som to napisal ako sedliak, mi to prislo divne, ze hatchbag, nejaky vypadok :D (asi sa mi to MPV nejak prihovorilo ako taška aka BAG... )
Súhlas, vidím, že nie som sám, kto tam vidí to MPV. Ten predok je proste strašne vysoký, obličky mohutné a vysoké.
Ako píšeš fakt škoda, lebo zvnútra je to fajn. A mne osobne ani prechod na FWD nevadí, HH verzia má aj tak štvorkolku, viac mi vadí strata R6 a manuálu, ako aj fakt, že sa lacnejšou technikou neušetrilo na hmotnosti, aj so štvorvalcom má M135i 1600 kíl a to je na hatchback (nie hatchbag) strašne veľa.
Dnes uz mas vsetko umele aj kozy aj ine veci a chlupate su malo... Vacsinou je to vyholene ale je pravda ze :-! old school budu ako Grizliho usi... :-!
sorry ten predok je des, preco to vyzera jak MPV ? Acko od Mercedesu aspon vyzera ako hatchbag... tie ladviny ozrutné to cele este umocnili, skoda... z boku a hlavne zo zadu je 1čka pohladné autí...
Bočnice sedadel z umělé nebo pravé kůže + střed z alcantary je poměrně časté řešení. Odhaduji, že ta kůže kvůli větší mechanické odolnosti více namáhaných bočnic při nastupování.
Tak já doufám, že to "automobilové vystřízlivění" ve V4 přijde co nejpozději! Zatím tu uvažujeme víceméně rozumně a pořádná auta máme moc rádi, také názory většiny lidí zde co se týká ekomarxisty vnucované elektrodebility jsou velmi střízlivé a zdravé... ;-)
Alcantara je super mam to v kombinacii s umelou kozou. lahka udrzba vlastne staci vlhky hadrik . jedine co ma stve ze syn s manzelkou nevydrzia nieco nechrumat v aute a sustavne mi navmrvia do tych zahybov tak to treba obcas vysavat. Som kupil ten auto vysavac ked bude niekto odbalovat v aute keksicky hned mu podam do druhej ruky vysavac :*)
Tady s tebou naprosto souhlasím, ale já druhé auto, nějaké městské bych asi dnes směřoval na pole hybridů a maximálně B segmentu, pokud by to mělo být pro okresky a dojíždění někam mezi městy, jasný vítěz je Fokus STline 1.5EB, popřípadě ST... :D
Tam je ale rozdil v tom jake turba se davala do N54 a jake se typicky davaji k dieslum. K N54 sla dve stejne velka turba zapojena paralelne, kazde dopujici 3 valce v celem spektru otacek (jediny jejich ukol byl vyhladit max kroutak na 400Nm pokud mozno z co nejnizsich otacek, proto maly rozmer, proto rel. malo Nm navic, proto zachovan atmo dojem). Nahradit tenhle setup jednim dvoukomorovym turbem (znovu o dvou stejnych komorach, kazde dopujici svou vetev) se nabizelo (N55). Kdezto u dieslu je bezny setup 1 turbo mensi, rychleji tlacici v nizkych otackach, a jak malemu turbu zacne dochazet dech nastoupi turbo cislo 2, ktere je klasictejsi (vetsi) a optimalizovane pro vyssi otacky, a tak tlaci co mu sily staci. :-) Vse zapojeno sekvencne: male turbo zlepsuje prubeh dole, velke nahore.
Tohle nahradit jednim dvoukomorovym dost dobre asi nelze (ruzne komory, ruzne rychlosti otacek v ruznych otackach), resp. by to spis prineslo vic ztrat a problemu nez pozitiv.
EDIT: Jeste by se dalo zminit, ze ta benzinova turba jsou jednoducha, bez VTG. K benzinu s tim prislo prvni myslim 997 turbo a do mainstreamu to mel prinest az VW s posledni generaci svych moturku (tusim 1.5tsi se tim chlubila?). K dieslum se VTG dava jiz nejakou dobu, treba 30d melo jedno turbo s VTG uz dekady. K 35d resp. 40d, kde jsou dve ruzna turba si pak VTG zachovava jen to vetsi z nich, kde to ma smysl. To mensi je po vzoru N54 "hloupe" a lopatky ma fixne (vzhledem k jeho ukolum to nicemu nevadi). Takze kdyz uz nic, tak u tech biturbo dieslu, alespon to mensi z tech dvou turb by nemelo byt za az takovy ranec. Musim se zeptat znameho, kteremu kleklo turbo 5tis km po zaruce na jeho F10 525d, ktereze to bylo. Myslim ze oprava v autorizaku BMW ho vysla neco cez 3k Euro, na Slovensku. Jestli to bylo za to male, jednoduche, tak potes koste. :D
Já jsem v ní i párkrát jezdil, je to fajn auto, takové pro pohodu, evokuje už styl limuzíny, sportovní ambice moc nemá, ale to jí nelze vyčítat. Když jsem s ní jel po úzké okresce, už vnímáš tu šířku. Jak jsem už napsal, v ní se mi líbilo nejvíc na zadních sedačkách :) Ticho, slušný komfort a prostornost a po městě jezdí za pár.
Já bych do milionu koupil Mondeo kombi TDCi AWD, to mi sedí víc, ideálně ve vínové barvě.
Alcantara je svym spusobem hodne odolny material. Abys ji prodral nebo potrhal by ses k tomu musel chovat jako dobytek, anebo by to vyrobce musel dat na spatna (prilis namahana) mista. Ja mam po skoro 150tis km alcantaru jako novou. Je tu ale jedno velke ALE. Tohle plati jen kdyz se ti ji nepovede zapatlat nejakou tekutinou (idealne jeste lepivou), pak se karta obraci a z alcantary to leze hur nez z obycejne latky, neb vycistit mokrou cestou alcantaru aby pak vypadala jako nova neni uplne jen tak.
Za me alcantara fajn, ale jen do auta kde se lidi umej chova a nevozi se male deti. Uplne bezstarostny material to zkratka neni.
Môže byť aj to, u nás je auto stále statusovým symbolom. Pamätám si, keď bola moja rodina zo zámoria po dlhej dobe v Bratislave, tak boli celkom šokovaní počtom prémiových áut, a to sú z trojmiliónového veľkomesta (na rozdiel od našej hlavnej dediny).
Mne sa mini velmi pacilo, je to to iste co bmw, len krajsie a mierne lacnejsie. Ale nepreslo cez sefku. Oproti BMW X1 malo myslim vyhrievanie celneho skla a lavicu v kufri, ked si clovek oblieka lyziarky pri svahu.
Tak to je zajímavé. Pokud vím, nikdo jiný to tak nedělá (beru zpět, i Mazda má slabé Biturbo).
Na jízdu určitě lepší, jen holt další potencionální problém za pár desítek tisíc.
Práveže dve turbá majú dnes aj slabšie bavorácke dízle. Nie som si istý, či teraz všetky B47 nemajú dve turbá. Nie sú tam primárne kvôli najvyššiemu výkonu, ale kvôli efektívnosti a spotrebe (emisiám).
Ale to sú dva diametrálne odlišné pohľady. Ty na to pozeráš z racionálneho hľadiska a je to tak úplne v poriadku. Ale sú kupujúci, ktorí práve nechcú čo najviac auta za malé peniaze, ale sa chcú trochu odlíšiť, mať niečo štýlové, výrazné, imidžové. A takých je s rastúcou kúpnou silou čoraz viac (popravde sa až čudujem, koľko, u nás je v priemernom meste viac štýlových áut než v susednom Rakúsku).
Ja nehovorím, že súhlasím, ostatne ja by som si Countrymana nikdy nekúpil, preto som tlmočil názor niekoho, kto si to kúpil.
Osobne som po Mini pokukoval, ale po klasickom (v 5dv), to je ale potom naozaj len malé auto, druhé auto do rodiny. Tam by mi stačil obyč benzín 1,5, so 100 kW také malé auto musí byť pekne živé. Len cena je stále prémiová.
Taky jezdim dámským autem, myslim, že ženštějším, než je to Mini :D To je o tom, kdo má na to EGO a necítí se v tom trapně :D A nebo jsem prostě jen chlapák! :D
Tak pokud chceš za "svůj" milion co největší auto, pak proti gustu, Camry je fajn, já BYCH si koupil taky střední třídu, ale od jiného výrobce, nicméně tohle je C segment a třeba někdo nechce větší auto.
Já mám na alcantaře aktuálně najeto 70tkm, jezdím kratší trsy tudíž hodně často nasedám-vysedám, a vypadá pořád jako nová. i v "blbé" škodovce. Nicméně vzadu děcka něco vylily a nejsem si jistej, že flek půjde dolů.
Ake mate skusenosti s alcantarou na sedackach? Ako sa to sprava v case? Nezacne to zmolkovatiet a nelepi sa na to spina a prach? Je to lepsie na udrzbu ako koza?
Spotřeby mi tedy přijdou nic moc, ale ok, redaktoři nepatří k těm nejspořivějším, snad to jde i za míň. Docela mě překvapují dvě turba na 140kw. Chápu, že se to bude chovat líp, než jedno velký, ale většina konkurence to i tak řeší jedním a bi-turba mají na větší výkony.
Nevíte, co je to za hadr na těch sedačkách BMW? Nějaký mikroplyš, nebo alcantara? Moc se mi to líbí, řekl bych - pro mě - ze všech potahů best off.
Som zvedavý na test M135i, to môže pohľad na 1er zmeniť. Aj keď Ondro Chamilla s ním už jazdil a vraj moc nadšený nebol. Celkovo sa mi javí, že 1er si s novou generáciou moc nepolepšila. Exteriér je pomerne diskutabilný, jednak líniami trochu generický, nebavorácky, jednak trochu napuchnutý, z niektorých pohľadov pôsobí skoro ako minivan 2AT. Aj tá predná maska je proste zlá, na fotkách aj naživo. Pritom stačilo ju o trochu zmenšiť ako na 2GC a bolo by to oveľa lepšie. Verím, že facelift to vyrieši, rovnako ako pomohol predchodcovi. Čo sa týka techniky, prechod na FWD platformu ublížil najmä imidžovo, jazdne myslím, že to bude stále na čele medzi FWD, aj keď opäť testy hovoria o podobnosti s Golfom a teda zapadnutí medzi konkurenciu. Motoricky na kritiku priestor nie je, dvojturbo so 190k je špička, výkonovo i vlastnosťami, možno na kompakt až zbytočná; športiak z toho aj tak nebude a na ostatné v pohode stačí 150k z 118d (tam človek nemusí mať povinne xdrive a automat, teda cena vie byť výrazne nižšia). Jediný jednoznačný progres je v kabíne, interiér je v podstate na úrovni 3er, tam je zlepšenie oproti predchodcovi očividné. Jediná výhrada sú spomenuté divné budíky s opačným otáčkomerom, ale ako písal redaktor, to by sa malo zmeniť (zrejme od nového modelového roku). A nesúhlasím ani z autorom, že vzadu je to slabé, popravde neverím, že so 176 cm šúchal o stechu, také zlé to rozhodne nie je, je to štandard triedy a priestorové zlepšenie oproti podpriemernému predchodcovi.
ktory ten novy ? to este nevis.... myslim, ze na focus si nešplhne v ovladatelnosti, no mozno prekvapi... odladena MQB funguje v G8 prej nad pomery aj co sa riadenia tyka :-)