Diky za test, clovek si vzdycky rad precte o necem co jede svizne, v zatackach to jede jak má, se spotrebou ktera se da srazit klidnou jizdou k 6 litrum a je to i prakticky. Fajn!
Pak je to o tý univerzálnosti, když chceš, můžeš po nudný cestě do práce řezat zatáčky na okresce, nebo na autobahnu vymetat levej pruh a o víkendu jet za 6 na hory nebo o dovolený k moři... Pak nepotřebuješ jedno auto do práce, druhý na výlety a třetí na projížďky
Len je potom otázka, keď to nie je športové kombi, ale univerzál, či tam musí byť práve tento (komplikovaný a drahý) motor a či by rovnaké zadanie (vymetanie ľavého na diaľnici, cesta k moru za 6 litrov) nesplnila aj bežná verzia kombi s trojlitrovým TDI. To má 210 kW a 620 Nm, čo je viac ako dosť na akúkoľvek situáciu na cestách, stále vieš vymetať ten ľavý pruh na diaľnici, stále spravíš Chorvátsko za 6 litrov, proste nevidím nič, na čo by nestačilo 210 kW a bolo treba 255. Športiak nebude ani jeden a pri 210 kW TDI A ušetríš niekoľko stotisíc.
V zásade to jediné, čo odlišuje benzínovú S4 od naftovej je to 1% jázd pre radosť, ktorú Ti proste nafta neposkytne, čo priznáva aj autor v teste. Na všetko ostatné stačí tá 210 kW nafta, ale pre to 1% prípadov mal zostať v S4 benzín.
Nic proti ale pred par lety bylo eskove oznaceni vyhrazeno benzinovym modelum nejak si sportování s naftou neumim predstavit a na beznej sluzebak nepotrebuju 250kW v nafte..
by to auto mohlo byt, nemit 58L(!) nadrz. Kdy tohle nesmyslne zmensovani nadrzi skonci nevim, ale nemuzu se toho dockat (a tleskam passatu s hloupym ctyrvalcem, ktery si zachovava dnes jiz nevidanych 66L).
"nový motor nabídne při podobném výkonu jako předchůdce (viz přiložená tabulka) výrazně nižší hospodárnost."
No to by sa Audi nepotešilo, keby to tak bolo. Má byť samozrejme "vyššia", alebo "lepšia" hospodárnosť. ;-)
Ale ja ten silný dízel označený ako S apriori neodmietam, ako sám píšeš, BMW má ako M340i, tak aj M340d a nijako ma ten dízel pod logom M neuráža. Ale tam mám na výber aj ten benzín, čo práve v Audi nemám, kebo ho zarezali a nahradili dízlom. A to je ten problém. Nafta má iné prednosti, ale nemôže byť náhradou za benzín. Najmä nie (v stále relatívne kompaktnej) strednej triede, ktorá aj s tým benzínom môže jazdiť za 9 v priemere.
Čo potom Mercedes? Ten je z hlediska emisí z celé D3 v největší řiti. Marže mu spadly na polovičku, zisk dtto a letos forecastují ziskové marže poloviční jak Škodovka. Daimler platí a bude platit pokuty jak mourovatý. Číňané do něj sice investují jak diví a už jsou zdaleka největšími akcionáři, ale ekonomický výhled má z celé D3 nejbídnější. Ano, jako zákazníka mě to nemusí zajímat, ale pokud skončí jako čínské Volvo, tak se jednoho dne probudíme a v evropských Merglech budou jen čtyřválce, navíc obalené baterkami a bude po ptákách. Osobně bych spíše přivítal, kdyby do C-Klasse dali šestiválcovou naftu, protože pokud budu toužit po něčem sportovním od Mercedesu, tak to bude AMG GT a ne přemotorovaný sedan s osmiválcovým benzínem a naopak pro typické použití toho střednětřídního sedanu/kombi Céčku diesel chybí daleko víc než šestiválcový benzín v S4 (protože kdo si holt nemůže pomoci má vždy ještě RS4).
Rozumím ti.
Ale Audi teď má teď k dispozici obě eSka, dieselové i benzínové, tak proč by na EU trhu nemohly fungovat spolu ideálně, tak jako 40d a 40i?
Kromě plnění (celkových/značkových) emisních limitů mě nic moc dalšího nenapadá.
“ čo práve v Audi nemám, kebo ho zarezali a nahradili dízlom. A to je ten problém.” Problem to rozhodne neni, protoze si urcite udelali pruzkum kde se jim vyplati a nevyplati investovat a ktery model držet. A to že ty neco “nemáš” a tvdis že je problém, tak to je asi jako kdyz si rano jdes udelat bobek. Proste to nikoho nezajima.
S4 či S6 nikdy na sportování nebyly - těžký čumák maskovaný prkenným podvozek. Jsou to dálniční letci a tam nafta dává mnohem větší smysl, ať se nám to líbí nebo ne. I když jsem zarputilý příznivec benzinu, tak mám rozum a naopak tleskám Audi za tohle rozhodnutí. Když už, tak benzin je pro RS6.
V motorizacích a tedy v emisích konkurent určitě je. Podstatné není na jakých motorizacích model začíná, ale na jakých končí. 3er dosud měla v řadě zemí tříválec a nebyl to důvod vylučovat ji z konkurence A4 a C-Klasse, které začínaly na 4 válcích, stejně tak třeba X5, která začíná na dieselových čtyřválcích je konkurencí pro Q7, která se ke čtyřválcům nesnižuje.
V Německu RS7 začíná na 121th eur, M8 GC na 124th eur. Rozdíl 3th eur v této třídě a při úrovni cen příplatků je nic. Ano, základní verze A7 nekonkuruje ničemu z 8er (tak jako X5 25d nekonkuruje ničemu z řady Q7 nebo Q8).
Ale všichni ta auta jako konkurenci vidí a srovnávají. Když i na BMWblogu napíší "The BMW M8 Gran Coupe is the brand’s most powerful and most luxurious version of the 8 Series lineup and a direct rival to the new Audi RS7 Sportback.", tak asi konkurencí opravdu budou ať se ti líbí nebo nelíbí. https://www.bmwblog.com/…i-rs7-sportback/
Vzdy kdyz vidim tyhle hmotnostni rozdily tak me napada myslenka, kolik z toho vazne jde jen a jen na motor, tim myslim nastrojeny motor i s naplnema, a kolik se uvelebi nekde jinde? Precijen diesel by mel mit nizsi naroky na chlazeni, takze min dimenzovany chladic / mensi napln by mohla nejaka kila naopak ubrat. Naproti tomu Nm ktere posila diesel si zadaji silnejsi vse na prenosu, prevodovkou pocinaje, ale ne jen ji.
Zkratka bylo by zajimave moct si porovnat real cisla hmotnosti jen motoru, vs. to kde diesel prida hmotnost druhotne / jinde (automat, kardan, dify a ja nevim co dalsiho).
Ale že to BMW zvládá tak proč ne i Audi? Na to je celkem jednoduchá odpověď, každá automobilka má nějaké portfólio modelů a musí se s ním v průměru vejít do limitu. A když má Audi v portfóliu třeba R8 (což je emisně velká darda) a chce ji udržet v nabídce tak o to víc musí šetřit jinde. BMW žádný supersport nemá, takže si může dovolit dočasně popustit uzdu o něco málo víc u běžných modelů. Dříve nebo později čistě benzínové silné verze skončí všude (vyjma luxusních automobilek typu Ferrari, Lambo, Rolls, Porsche, Bentley nebo Bugatti, kde si pokuty za emise přihodí k ceně a klienti je bez problémů zacálují), buď je nahradí diesel nebo PHEV nebo nějaký mix diesel/PHEV/EV. S postupným utahováním šroubů jak naplánovala EU zmizí i dieselové motory a zůstane jen PHEV a EV. Bez baterek cílová čísla emisí splnit prostě nepůjde.
Nic dalsiho krom emisi nenapada ani me, ale on to nebude duvod zrovna maly.
A ze to BMW zvlada tak proc ne i Audi? U BMW je uz taky videt odklon, zatim si sice drzi ve stredni obe motorizace, ale 40i uz jedine s xDrivem, jedine s automatem... taky se to portfolio povazlive tenci. Audi je jen napred (bohuzel z pohledu audifans, bohudik z pohledu BMW positive).
Nemyslel som 1% z predajov Audi, ale 1% z celkového nájazdu daného auta. Pretože aj tie športové modely jazdia v 99% prípadov civilne a "na krv" možno to 1%. Ale práve to robí ten rozdiel a dôvod, prečo si ľudia takéto modely kupujú. Ak rezignujem aj na to 1%, tak nemusím model S vôbec kupovať a stačí mi 210 kW verzia, ktorá dokáže 99% toho, čo tá naftová S4.
Tomu tleskám a brečím nad svojí Mazdou s 50-litrovou nádrží a GLK s 65-litrovou nádrží.
Staré dobré Mondeo dojelo 1000 km a dnešní nafty a benzíny max. 750 km, kdyby tedy nebyls nějakém výjimky.
A diví se někdo že se Passat dobře prodává?
A ešte jeden argument: kým súčasná S4 Avant s dízlom váži 1825 kg, predface verzia s benzínom vážila 1750 kg. Dosť citeľný rozdiel tých 75 kg, notabene keď väčšina z nich je na prednej náprave, ergo zatáčaniu a agilite zrovna nepridajú.
Tak ak automobilku nezaujíma názor zákazníka, ktorý si tie autá reálne kupuje, tak to nie je zrovna dobrý ekonomický prístup. ;-) Nesmieš to brať zo svojho bychárskeho pohľadu človeka sediaceho na hajzli a zaoberajúceho sa akurát produktami svojej "doury" (keď už o tejto téme tak rád hovoríš).
mne len ta maska tam pride akoby tam bola napasovana "nasilu" z ineho auta... cim to je ze Q-SUVeckam tie masky ladia ale tie nove limuziny/kombiky od audi su zrazu maskou take "tupe" a neforemne... auto paradne ale ta maska je proste otrasna.... aj ta seatacka na leone z r 2013 posobi lepsie a prirodzenejsie ako tato na novej premiovke.. a to mam inak uz audiny rad a dnes ich radim na spicku z D3... ale ta maska aku ma nova A8 alebo tato A4.. no to je des.. vizualny des... vycereny vysavac hadr...
Chápu, jak to myslíš, ale přesto nesouhlasím. Nemyslím si, že by zrovna u těchto aut (bavíme se o audi, BMW a Mercedes jsem nezmiňoval) nafta místo benzínu nějak zásadně změnila potenciál ke sportování, tím myslím, že obě motorizace budou už z principu uložení těžké na předek. Naopak zásadně zlepšuje ekonomiku provozu tam, kde jsou tyto modely používané nepoměrně častěji, než na okruhu.
Neposkytne ho tobe, neposkytne to me, neposkytne to treba i vetsine, ale prodeje takove 50d od BMW honosici se pismenem M snad vsude kam to davaj dokazuji, ze se najda nemala skupina "sportujicich naftaru", jakkoli to muze zavanet protimluvem.
Me to auto takhle dava smysl. Jasne ze u BMW, kde muzes mit v 3er jak 40i tak 40d je to teprve idealni, ale pokud se uz rozhodnout jakou jednu jedinou moznou motorizaci dat do podvrcholoveho modelu, pak mi tam sedi nafta vic. Proste naftovej vrchol za jednasedm (pro socky) a nad nim trunici benzinovej vrchol za dvasedm (pro fajnsmekry). :D
V zásade súhlasím, len si zase nemyslím, že s 210 kW trojlitrovým TDI sa musíš nejak moc báť tých hothečov. Na semaforovom drag-race (ak by sa majiteľ A4 k takému dal strhnúť) je tu trakcia quattra, ktorá vyváži ten hmotnostný handicap a v pružnom zrýchlení je tu 620 Nm krútiaku, to zrejme rozbije tú i30N úplne. Tá pridaná hodnota S modelu je práve v tej športovosti, feelingu, vytáčaní motora, nie v hrubej sile, a to Ti ten dízel proste neposkytne.
Tak je pravda ze eSko je neco specialni, neco navic, neco trochu extra. Neni to jen o tech kw, ale i o tom nebyt uplne v davu beznych A4. Ale i kdyz se budeme bavit o tech kw navic tak jo, ty asi nikdo nebude vylozene potrebovat, ale kde s 210kw tdi si na tebe vyslapne kdejaky Hyundai N, tak s 255kw a zrychlenim pod 5s je svet z pohledu majitele stredni-premiove zase v poradku. :-)
Máš pravdu, je to len a len o emisiách.
Ale tie emisné limity neplatia len pre Audi a je ostuda, že BMW to napriek emisným limitom dokáže, Mercedes to dokáže, ale Audi to nezvládne.
P.S. neobávam sa, že by BMW zo strednej triedy vypustila silnejšie benzíny, naopak svoju ponuku rozširuje: doteraz bežnú 40i povýšila na M Performance model a onedlho pribudnú až dve verzie ///M (480 a 510k) a neskôr aj M3 CS (odhadom 550k), takže BMW bude mať 4 výkonné športovo ladené benzíny. Porovnaj s jediným športovým Audi (RS).
Tak už sú údaje vonku aj o M340d, no a rozdiel oproti M340i je 105 kíl. Plne porovnateľné autá, rovnaká generácia, konfigurácia/výbava (M Performance, xDrive, automat...), ale nafta je o vyše metrák ťažšia. A to je pri performance modeli značný rozdiel. ;-\
Tým nehovorím, že zavrhujem 40d, rozhodne nie, 250 kW a 700 Nm sú neskutočné hodnoty na strednú triedu, ale proste nevidím dôvod kupovať si M Performance model ako naftu, keď je tu benzín, ktorý je výkonnejší, ľahší (ergo agilnejší) a ako bonus lacnejší. Ak by som chcel 3er ako silný cesťák, 30d splní všetko, čo potrebujem a stojí o 10t menej (OK, je tam rozdiel vo výbave, ale lacnejšia bude o dosť).
Akorát si v té chvíli bez záruky. Myslím, že to moc lidí nedělá, podle veletrhů se tradiční úpravci prémiových vozů spíše dnes stahují. A ani na cestách to moc nepotkáš. A takový Brabus je už dnes symbol arménské mafie.
Pozeral som zbezne audi ČR a inu ako dieslovu verziu RS4 neukazuju, takze som udaje o mildhybride benzinovej nenasiel... oba su vsak preplnane 3litre V6, usudil by som skor 75kg pre diesel v prospech baterii v kufri... aj tak je ovsem tych 75kg pomerne dost (aj ked nie su na predku), to mas jedneho pasaziera... krutiaku ma dost, ale z celkoveho hladiska ovladatelnosti to nie je az tak jedno... tragicke to ovsem nie je, vzhladom na pohon+ top eko fičury, velkost a vykony je to stale velmi slusna hmotnost
Možno, tiež sa mi 75 kíl zdá dosť len kvôli nafte. Ono pokiaľ nemáš dve verzie identickej generácie vedľa seba, vždy to porovnanie môže pokrivkávať. Preto by som bol zvedavý na porovnanie hmotnosti M340i a M340d, lenže tá nafta ešte oficiálne nie je vonku a teda nemá ofiko údaje.
Jasné, je to tak, kto nechce xdrive a automat, tak má proste smolu, M340i ich má povinne. Ak by si to ale danú konfiguráciu bral (a že väčšina berie), tak cenový rozdiel oproti predchodcovi je cca 2-3t, čo za výrazne výkonnejší motor, M performance image a výbavu je úplne v pohode.
nebude to kvoli mildhybridu ? v benzinovej by nemusel mat tak tazke a velke baterie v kufri ako ma tento diesel... cisto motor samotny snad nema o 75kg viac na predku
To ze BMW povysilo 40i na M performance model nevim jestli brat jako uplne pozitivni info. Jasne, jsou tam nejake kilowaty navic (otazka jestli by tam nebyli tak jako tak), a nejaka ta vybava a Mperformance image, ale uz si najednou 40i nekoupis za 1,25mil ale o 20-25%(?) draz?
Mam spis podezreni zda BMW z 340i udelat M340i nahodou nemuselo, jako ospravedlneni vyssi ceny, ktera by prisla tak jako tak.
Stejne tak ruzne vykonove stupne ///M, jen dalsi sance za stejnou pokutu inkasovat vic chechtaku. Nestezuju si, jen bych za tim nehledal nejakou BMW dobrosrdecnost, jde logicky jen o kalkul, ktery ale ma sanci i potesit nekoho jineho nez jen akcionare. :-)
preco myslis ? nehadam sa, len sa pytam, pretoze mam pocit, ze BMW a MB maju velmi podobnu skladbu motorizacii ako aj predajov v jednotlivych triedach. aj top motorizacie / 6v benzin a diesel / od MB su na tom velmi slusne a ak nie su rovnako dobre, ako od BMW tak su urcite velmi blizko.
Ja Ti rozumiem a argumenty v prospech naftovej S4 akceptujem, len tvrdím, že to nie je a nemôže byť náhrada benzínu, len alternatíva pre tých, ktorí majú tie priority trošku iné. A tiež si myslím, že benzín z princípu bude mať lepšie predpoklady na športovanie, jednak bude o chlp ľahší, ako nafta, jednak charakter benzínového motora točiaceho podstatne vyššie otáčky viac zvádza k ostrej jazde než nafta zvádzajúca naopak k "otáčkam proklatě nízko". S benzínom na ten okruh síce len párkrát do roka, ale predsalen vybehnem; s naftou, nech i rovnako silnou, by mi to v živote nenapadlo.
Svého času měly modely vyznačené extra označením typu M, S, RS a podobně své vlastní, unikátní motorizace. Dneska za ty peníze člověk dostane jinak výkonnou verzi též motorizace... Nicméně všechno zlé je pro něco dobré, obvykle stačí koupit civilní verzi a k ní výkonový upgrade za zlomek toho, co žádá výrobce...
Displej je dobrej, pekne na ocich a ne utopenej nekde dole u radicky (mluvim o tobe, passate), ale toho MMI ovladace s touchpadem se zbavovat nemeli. Mam ho v A3 (a displej mi taky trci z palubky tesne pod oknem) a nedam na nej dopustit.
No proto se nabízí často u premie možnost větší nadrže. Tedy za příplatek. Me to srdce netrha. To auto umi jet za 6 litru a to ti už ujede pri 58 l nadrze slusnej výlet. No a kdyz se jedes projet sportovne, tak vis ze to bude trochu v nadrzi šrumec. Je asi jedno kdy natankujes. Tak nejak pocitas že proste dřív.
Ja si zacinam myslet, ze tam ty chyby dava ACZ umyslne. Je to jen prvni krucek v dabelskem planu pojicim prednosti dnesnich silnych vyhledavacich enginu spolu s takto strategicky umistnenymi chybami. Takto dumyslne pasti neunikne zadny plagiator.
Kliknuti navic v diskusich, kde je na kazdou takovou chybu nekdo upozorni, jsou uz jen prijemnym synergickym efektem.
Neviem a nechcem preto moc mudrovať o príčinách. Ale ani to nie je dôležité, relevantný je výsledok a to ten, že nafta je proste ťažšia, či už kvôli samotnému motoru, alebo potrebe robustnejších periférií. A hmotnosť ide priamo proti agilite a teda športovosti.
A7 je prekapotovana A6, tedy to same co byla 6GC (ktera stala cenove trosku jinde, a dnes je posledni prezivsi z 6er = 6GT), co je CLS...
A7, zacinajici v nekterych zemich v minule generaci na 1,8tsi a v te aktualni na 2L jak v benzinu tak v dieslu(!), je to auto s cenou od a vazne neni konkurent 8er (s cenou od o 40tis E vyssi), v nicem.
Audi ma R8, BMW ma radu 8. :-) Nula od nuly, znas to...
Jednoduse drzet benzinovy vicevalec, dnes vlastne jakykoliv a kdekoliv, je v evrope pro automobilky draha zalezitost. BMW to v jejich cislech jete vyslo, audi ne. Cas ukaze jestli nepujde i u BMW o labuti pisen.
OK, BMW nemá superšport (aj keď tých užraných benzínových M modelov má kopec, vrátane SUV - na rozdiel od Audi, ale dobre, zostaňme pri čistých športiakoch). A čo potom Mercedes? Ten čistý športiak má (AMG GT), napriek tomu vie dať aj do strednej triedy až tri silné benzíny (dokonca V8). Z môjho pohľadu teda R8 nie je dostatočný argument.
Inak s tým blízkym koncom silných benzínov súhlasím, bohužiaľ. 8-s
Ja mam v meganu dci 60tku, coz pri spotrebe pod pet znamena daleko daleko pres 1000. V xc70 je 70tka, ale vyssi spotreba znamena tankovani co 800 km a uz to mi leze na nervy. Mit v benzinu 50tku predepisuju si lexaurin 1x tydne :D
Tak nejdem sa vyjadrovať k minulým S4 (S6 je o triedu vyššie), ale v princípe nevidím dôvod, prečo by stredná trieda nemohla byť na športovanie. To rozhodne nie je len diaľničný letec, na okruhoch vídavam často autá strednej triedy vrátane kombi, pričom zrovna prémiová stredná je kompaktnejšia ako mainstream. Ostatne BMW stále tú M340ku robí ako benzín a ako parádne to jazdí (a na tomto solídnom základe to Alpina posunie ešte o level ďalej). Detto Céčkový Mercedes, tiež nerezignovali na benzín, naopak majú až tri športové benzénové modely. Takže nesúhlasím s tvrdením, že S4 nemôže byť športovcom, tak je tam benzín zbytočný a rovno tam dajme tú naftu.