Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Mercedes-Benz GLC 300 4Matic kupé – Zeptejte se ho na BMW

57 komentářů

Avatar - _beta
_beta
Máte tam chybu, píšete dačo o kupé a máte tam fotky päťdverováho liftbacku čo sa tvári ako gazík.
Avatar - iudex
iudex
😁 To sa Ti podarilo. 😄
Osobne nie som priaznivcom "SUV-kupé", žiadnej veľkosti, žiadnej značky, je to z môjho pohľadu snaha spojiť úplné protiklady. Ak chcem športové (resp. športovejšie) auto, teda auto, čo sa aspoň trochu dynamicky tvári a športovejšie jazdí, kúpim si sedan, ak chcem aj kufor, tak kombi, strednej či vyššej strednej. Pretože GLC nebude športové nikdy. Jasné, môže mať napr. V8, ktorý svojim brutálnym výkonom prebije všetky koncepčné nedostatky, ale stále to bude len silné SUV, nie športiak (aj keď tie AMG modely by som bral na milosť). Ale testovaný dvojliter R4 proste bude vždy len tak akurát, navyše s vysokou spotrebou.
Takže ak by som chcel SUV od Mercedesu, asi by som zostal pri klasickom GLC a ušetril cca. 5000 eur oproti "kupé"; ideálne s naftou (300d sa javí ako optimálny kompromis výkonu, ceny a spotreby). Ak by som chcel niečo športovejšie, ale s rodinným priestorom, tak C-Klasse kombi 43AMG. O málo vyššia cena ako GLC 300 kupé, obdobná praktickosť, ale neporovnateľná dynamika a 390 koní, proste poriadne hot-kombi.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Souhlas, GLC je povedené, tedy vizuálně, vypadá prostě jako SUV, jen jich moc nevídám.
Avatar - CHerokee
CHerokee
No osobně se mi líbil mnohem více jako předfacelift. Osobně nerozumím tomuto provedení a pseudohybridu. V rodině máme GLC 43 AMG ještě s klasickým nehybridním V6 a jezdí kolem 10 litrů. Tuž tak k čemu tyto "technologie" jsou...CO2? Hmm, super.
dr.Remorey
Problém je v tom, že modely odvozený od C, jsou prostě malý. Glc si na starý kolena koupila máti, a je to prostorově dost naknap. Pro rodinu s dvěma detma, nedejbože 1 kočár jakože vůbec. Ale tak pro 60ti letou paní jako druhý auto, to se dá. A ten benzín 250 je celkem zivej. Ale pod deset jen lehká noha...
Kupé varianta je kockopsi nesmysl pro pozery, to je samozřejmost.
KIaudius
Zas na druhú stranu šport nemusí byť len na asfalte. Športuje sa aj v teréne, či na dvoch alebo štyroch kolesách. Určite, označiť výrazom "šport" takúto nakysnutú hrču nám proste nesedí, ale nebude to dané hlavne všeobecne zažitou predstavou, že šport na kolesách je len asfalt, nízky podvozok a spojlery?Je to špecifikum dnešnej doby, šport sa proste marketingovo hodí, ale zas tak z cesty to nie je. Silný motor, dynamika, nejaké tie terénne schopnosti - prečo by tieto vlastnosti nemohli byť definované ako športové?
Iste, v testovanom aute vrčí iba nejaký základ, na šport by to chcelo trochu viac, ale kto chce, priplatí si.
Avatar - white label
white label
Bohužel to není chyba v textu, ale blbost dnešní "nové doby"...
Avatar - Loptos
Loptos
Asi starnem ale od MB sa mi uz asi pozdava len E v sedane. 😉 (A mozno C a S)
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mne sa od nich paci hlavne to hranate Gecko.... u mna vizualne od medveda dnes jasna jednicka :yes:
KIaudius
Ak myslíš hranaté GLK s dlhou kapotou, tak áno, to vyzerá nadmieru dobre a tak skutočne "mercedesovsky". Mne sa naviac ešte páči V. Som divný...?
Avatar - white label
white label
Spíš pouze neblbneš... 😉
spaleny6
Používá tu někdo ten tačped? Zvykli jste si na to hned, nebo časem? Já z toho byl na předváděčce fakt nešťastnej.
Avatar - jpor (RSKa)
jpor (RSKa)
Bol som mierne zdesený, keď som sa tu dočítal, že Mercedes už nedáva do áut to otočné koliesko. Tým sa ovláda úplne najlepšie. Tačped a spol sú otravné, nepresné a vyžadujú oveľa viac pozornosti za jazdy. To je naprd
webpaja
Bohužel, iDrive je a zůstane nedostižný. Audi je dotekové a u MB se radši naučíš slovní pokyny.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
v benzínu přímo sametově, ale v benzínu ani náhodou, abych šetřil a jezdil za devět, tak to se mi opravdu nechce.
Avatar - iudex
iudex
Presne tak, mať benzín, ale triasť sa o spotrebu a aj tak jazdiť za 9, to je nafigu. Buď chcem jazdiť za (relatívne) málo a kúpim dízel, alebo na spotrebu kašlem a idem rovno do V6. R4 benzín v relatívne veľkom esúvéčku je najhoršia možná voľba.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já si takhle odříkám i s naftou 😁
DonVito
Me tenhle tvar karoserie neurazi (krome toho, ze se mu rika kupe..), beru to jako takovou popularnejsi alternativu ke kombi.

Co je horsi, je ta motorova paleta.
Jen mild-hybridy a pak, slava 😄 jeden plug-in hybrid..
O elektro verzi ani nemluvim.

Ja myslim, ze Tesla Model Y (ktery by se dal asi velikostne i tvarove povazovat za konkurenci..) bude mit minimalne desetinasobne prodeje. 😄 A to v par verzich.. Ne tady v tomhle silenym zbytecnym gulasi motoru a prevodovek...
Takto vypada minulost. Tesim se s Modelem Y na budoucnost :yes😒br />
PS Kam ze se podely ty "uspesny" diesel-hybridy? Tak ona to byla slepa cesta...
Avatar - Alf1k
Alf1k
Škoda jen, že ta tvoje budoucnost je kvalitou zpracování asi někde na úrovni Mercedesu před 20ti lety 😁
Avatar - white label
white label
Bohužel zdaleka ani to ne... 😉
Avatar - Alf1k
Alf1k
😒] :yes:
Avatar - white label
white label
Až nebudu chtít auto a bude mi stačit dopravní prostředek, pak možná začnu uvažovat i o Tesle, i když, snad ani pak ne... :no: 😉
Niemand
V interiéri nepochybne. Ale niektoré riešenia na podvozku a šasi sú naopak spracované celkom zložito. To zvyšuje výrobné náklady, ale aj tuhosť v určitých smeroch. Proste Tesla mú riešenia, ktoré vystupujú z bežnej šede, ale mal by som viac dôvery ak by ich zapracovala automobilka zo skúsenosťami.
KIaudius
Môže byť a nemusí. To, čo spomínaš, je vo veľkej miere tiež už minulosťou a platí skôr pre staršie modely S. Model 3 je na tom už výrazne lepšie, aj keď stále úroveň konkurencie nedosiahol. Model Y sa ešte nepredáva - takže na nejakú nekvalitu spracovania sa zatiaľ poukazovať nedá, treba ešte počkať.
webpaja
Máš něco k Mercedesu nebo jen tropíš, jak jsi se bohužel v poslední době přetransformoval?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To se to hází milionama. Příplatek za EV gazík jsou tak čtyři Dacie a to na nich Renault ještě vydělá i nějaké peníze.
DonVito
Ano, obycejne porovnavam s primou konkurenci.
A k Mercedesu jsem napsal o nesmyslnem neefektivnim mnozstvi motorizaci 😉
A jeste o karoserii, musis cist pozorneji, Pajo 😉

Porovnavam i jinde napr. Civic s Golfem.

GLC s Modelem Y.
Jestli mas problem nereaguj.
Jezdi si navzdy spalovakem a EV neber jako konkurenci.

A zacni diskutovat na strankach o veteranech 😁
Spolu s Windieselem 😉
Avatar - Alf1k
Alf1k
To víš, někdo je Hamuna a řeší pod Audi jak jsou tragický, že nabízí jen pár motorů a někomu jako ty zase vadí, že je na výběr pro každého? Úplně vidím jak by jsi psal recenze TY a dal do mínusu: - na výběr moc motorů 😒]
Chceš se vsadit pro kolik procent lidí ze 100 by jsi byl za vola? Já se vsadím, že pro většinu 😒]
DonVito
Ne, v recenzi konkretniho auta (typu) to nema co delat.

V recenzi modelu ano. Ale neni to problem modelu jako takoveho, ale predevsim nakladu.

A ja poukazuji na to, ze toto uz dnes (bohuzel u Mercedesu az zitra..) neni cesta.
Obzvlast kdyz by se mel Mercedes koncentrovat na elektro.
Zajimalo by me, kolik se proda R6, V6 a V8 treba v tomhle GLC.
Osobne treba velmi pochybuju o uspechu V6 (benzinu). A V8 ve dvou verzich? Mozna se pletu. Zajimaly by me vyrobni pocty. U diesel-hybridu jsem se taky nepletl. V GLC se nenabizi.

Jinak byl bych mozna za vola, ale podivej se, jak to dela nejuspesnejsi (klasicka) automobilka sveta? Kolik ma motoru pro RAV-4??

Dobre Mercedes je "premie" a kdyz jsou to lidi ochotny zaplatit a Mercedes se tim dale uzivi, OK. Ale at potom nebreci, ze jim klesaji zisky kvuli elektromobilite 🙂

https😐/www.auto.cz/…e-tretiny-133251

Citace😒br /> Daimler již minulý měsíc varoval, že jeho zisk v loňském roce stáhly dolů dodatečné náklady spojené s aférou kolem emisí naftových vozů, vysoké investice do elektrických automobilů a problémy s výrobou.

PS To, ze mel Mercedes kartelovou dohodu s ostatnimi nemeckymi automobilkami, podvadel s emisemi dieselu atd. me sympatie k teto znacce samozrejme nezvysuje. No a ke vsemu je v elektrifikaci s prehledem na chvostu, minimalne z nemeckych automobilek..
webpaja
Ano, pokuty...něčím se musí platit nehorázné dotace EV. A v EU jsme je největší měrou nacpali trumpetově Tesle. Hýkejte si nad tím vy samozvaní ekologové. :yes:
DonVito
Samozvani ekologove??
Smir se s tim, ze to je mainstream.

https😐/www.forbes.com/…-never-heard-of/ 😄

Mohlo se to nacpat evropskym automobilkam, kdyby nebyly tak strasne pozadu, viz Mercedes. A svy astronomicky zisky cpaly do neceho jinyho, nez do vyvoje (v minulosti ke vsemu podvodnych) dieselu.

PS Spojeni Tesly a Trumpa (vim ze Muska Trump obdivuje) s jeho fosilnimi nazory mi pride absurdni 😄
webpaja
Já mám GLC najeto, pojď diskutovat jak se ti reálně jezdí v Tesle Y...

Nemám s tím problém, myslím, že ty ho budeš mít větší.
DonVito
No tak to kazdopadne, kdyz se MY jeste neprodava 😄

Realne mrkni dolu na prispevek don.. Pedra.
Bez ohledu na hybrid, myslim, ze ceny budou vysoky 😉

PS Nediskutuju jen pod auty, ktery mam najety. I kdyz jestli to tak je, tak je to samozrejme vyhoda. V tomhle pripade tvoje 😄
Avatar - Alf1k
Alf1k
Víš mě přijde, že vy fanoušci totální elektromobility vidíte mobilitu dost zjednodušeně až trochu pohádkově.
Ten špatnej Mercedes a další vyrábí taky nákladní auta, které vozí do obchodů zboží, které si i ty kupuješ a žiješ z toho every day.
Čím to chceš nahradit, když i ta božská Tesla od roku 2003 do dnes dodává na trh kolik EV modelů? 3 s různým dojezdem pro osobní potřebu? A ten špatnej Mercedes za tu dobu se třema modelama nedokázala v kvalitě zpracování dodnes dohnat ani náhodou? Ano má největší dojezd a elektrické vnitřnosti nejlepší a? Děláte senzaci a spásu planety něčím, co dokáže nahradit potřeby rodin, firem, jednotlivců s velkými kompromisy a ještě to musíme dotovat a připravit o práci desítky tisíc lidí? Ano je to krásný říct si: nulové emise. Při jakékoliv návštěvě velkých měst bleju a jsem rád, že v tom nežiju.
Ale globálně jde o kapku v moři, lodě, letadla, nákladní doprava, nevymysleli jste nic, jen pos.ané osobáčky s dojezdem 500 s bídou, kompromisy, ale ne s cenou pro babišovy voliče. A když Mercedes a další k tomu všemu co vás živí vyrobý ještě EV s polovičním dojezdem tak je to veterán protože ujede míň než Tesla? Takže? Kdy to bude? Kdy spasíte svět?
DonVito
Nevim jak jsi prisel na to, jak ja vidim elektromobilitu. Nevzpominam si, co jsem kdy psal o nakladni doprave, ale klidne mne osvez pamet.

Veteran jsem myslel Mercedes se spalovakem.

EV zacnou i porizovaci cenou konkurovat spalovakum za 4-6 let.
Jestli se ptas na tohle.

PS Me Mercedes skutecne nezivi 😄
Avatar - Alf1k
Alf1k
Je úplně jedno jestli ti to zboží do řetězců doveze Mercedes nebo jiná značka v nákladní dopravě, ale Tesla to fakt není 😉
Takže ten pravěk jak říkáš nás do dnes živí (nemyslím finančně, abys mě zas nechytal za slovo) a o tom nikdo nemluví.. Elon nějakej super truck načrtl, ale papír snese všechno, ale přednost má prioritně nenechat se porazit na smyčce od Porsche, bravo.
DonVito
https😐/www.auto.cz/…tiho-roku-129691

Co ma spolecnyho zpozdeni Semi a Model S? Muzes uvest zdroj?

Citace😒br /> ... Tam potvrdil, že start sériové produkce Tesly Semi se opozdí o celých 12 měsíců. Důvod? Podle Muska nedostatek akumulátorů, takže start výroby v původně stanoveném termínu by postrádal smysl.
Avatar - Alf1k
Alf1k
Edit: vyrob(í) samozřejmě
DonVito
Jeste dodatek osobni zkusenosti😒br /> Ja uz TED kazdopadne (i bez vyzkouseni) vim, ze jizda v MY bude tissi, plynulost lepsi (zadne razeni), odezva na 'plyn' rychlejsi, 4x4 s regulaci kazde napravy lepsi, teziste bude nize, zadny otravny start-stop, zadne lokalni emise (vyhoda treba kdyz vyjizdis z garazi..), autopilot bude fungovat mnohem lepe, nebude potreba zadny klicek (jen telefon) a v pripade nutnosti update nebudu muset do servisu. K tomu si muzu auto diky aplikaci vyhrat nebo vyklimatizovat (to se ti s Mercedesem asi nepovede..) dle potreby.

Takze asi tak 😄
webpaja
Nevím jak M-B, ale když si umím na dálku upravit auto pro jízdu v BMW, pochybuji, že by to u Medvěda nešlo také. Přes telefon si nejen odemkneš (pokud chceš), ale máš i klíč, díky němuž si vyparkuješ atp.
V sobotu jsem dal za 9h 900km, umí to nějaká Tesla?
DonVito
No 900km za 9h je slusny.

S tim by mel i Model S s dojezdem 600km co delat. Vyzadoval by urcite dve nabijeni, takze by to dal spis za 10h 😉

Jinak s Teslou si samozrejme vyparkujes lip jen s mobilem, najdi si "smart summon"..

A pochybuju, ze ti GLC vyklimatizuje interier - pro Teslu zadny problem. Upravit interier asi myslis, ze ho vyvetra. Ne?
kesumb
Teda jen tak mimochodem, nastavit sedačky do paměti přiřezený ke klíči uměla pokud vím už jedničková oktávka. Tím kterým klíčem si odemkl, tak se nastavily sedačky a další. Škodovky s nezávislým topením umí přes aplikaci vytopit nebo vyvětrat interiér. Sup iV to umí i vyklimatizovat. A to vše pokud teda funguje tak jejich zatracená aplikace na mým zatraceným neaktualizovaným iphonu..
DonVito
Jo ale klimatizovat umi jen hybridni sup, ne?

Nebo dieselovy superb ma elektrickou klimatizaci? Na to by ani nemel energii 😄 Stejne jako GLC (krome toho hybridniho, zrejme)..

Ty sedacky je asi to nejmensi, kdyz jsou v elektrice..

Mne se libi uplna absence klicku. Mobil mam stejne vzdy sebou.. A penezenku s kartou (zaloha) taky..

Ne vsechny GLC budou mit nezavisly topeni. Model Y (a Superb iV) ma tohle v zakladu.

Jinak tady jeste ten smart summon😒br /> https😐/youtu.be/nlCQG2rg4sw

PS Je zajimavy, jak se furt dokola mluvi u EV o dojezdu, (prestoze prumerny denni najezd je asi 50km..). A kvuli tomu lidi ani nevi o kolik je to auto lepsi, nez spalovak - v ramci dojezdu kazdopadne! Jinak pro me treba je dost otravny start-stop, predevsim u dieselu a automatu. To je taky dulezita vec, proc se mi libi EV (a hybridy..). Krome jineho taky proto jsem se tu dohadoval s Karlem, ze Toyota PHEV bude o dost premiovejsi pohon.. nez treba nejaky GLC s dieselem. A tohle dokazuje "premiovost" hybridu: https😐/www.motor1.com/…-plug-in-hybrid/
Proste neni nic "premiovejsiho" (opet do toho nepocitam dojezd..) nez elektropohon..
webpaja
Dohaduj se s kým chceš, ale za tyhle lži a manipulaci jsi u mě nejen diskuzně skončil...

Je mi líto, takhle klesnout...
KIaudius
Ktoré lži máš na mysli?
webpaja
Přestaň tu lhát. Model S v plném obsazení, s topením a veškerým komfortem nikdy nedal 600km. Z těchto lží a keců se mi tu už zvedá žaludek. Manipulace, nesmysly a lhaní...metoda Svědků Elonových.

Je mi za vás hanba...
DonVito
Sorry Pajo, mel jsem uvest nova Tesla Model S ma (rated) dojezd 630km. Btw. to znamena, ze bude lepsi nez GLC AMG asi ve vsem :yes: Ja vim, krome interieru 😉 To je asi tak jediny, co Mercedesu zbylo..
https😐/fdrive.cz/…0-kilometru-4976
Koukam, ze tady lzou jako ja 😁 :-! 😲
https😐/www.tesla.com/cs_cz/models

Jinak vis proc jsem napsal, ze by to Model S dal na dve nabijeni?
To jsou dve zastavky a 300km da i soucasny Model S (long range dojez😜 525km) s prstem v nose 😄
Aby mi tu nejaky dieselterorista 😄 neobvinoval ze lzi 😁

Keep calm 😉
Hanba ti byt nemusi, nemas se za co stydet. Mluvis jako prumerny uzivatel dieslovyho auta 😉 Osvety neni nikdy dost. Kdyby neco, tak se ptej :yes😒br />
PS Je mi jasny, ze ty jako poctivej dieselovej pozirac kilometru, jsi dal 900km na zatah i bez vycurani 😁
O nejakym slusnym jidle ani nemluvim, vid. Time is money 😄
Ten novy Model S s dojezdem 630km by dal 900km na jedno nabiti, u kteryho by se z otroka cesty - lamani casovych rekordu, honoseni se dieselovym dojezdem a minimalnich zastavek stal clovek 😉 na ceste 😄
Ale samozrejme chapu, ze Model S s nejvetsim dojezdem si nemuze dovolit kazdy. Model 3 long range ma 460km a na dve nabiti by to dal mozna taky. Zalezi na rychlostnim profilu..

PPS Ty to samozrejme nevis (nic ve zlym), ale Tesla ma pri jizde po dalnici skoro stejny dojezd s topenim i bez. Diky bezkonkurencnimu termomanagementu.. Tesla totiz vyuziva k topeni, stejne jako spalovak.., odpadni teplo z motoru :yes😒br />
Nejak jsi neuvedl, v cem lzu.
Stal se z tebe slusnej hetr..
Vkladas mi do ust neco, co jsem nenapsal, treba 600km, plne obsazeni atd.
Mel bys cist pozorneji a min hejtovat 😉
https😐/ev-database.org/…del-S-Long-Range
Real Range
between 380 - 750 km

Hezky den
Avatar - white label
white label
Kolik toho za to "vycuraní" nabiješ? A ta pohádka, že skoro kdekoli, kde zastavíš na slušný žvanec, budou mít volnou pořádnou nabíječku je taky pěkně naivní, Čím víc bude aut na baterky, tím bude delší čekání na dobíjení a vyšší cena za něj.
Avatar - hugino
hugino
Toto auto je podľa mna špička segmentu a aj tak dostalo len 3 a pol hviezdičky.By ma zaujímalo ktoré auto v tomto segmente je na 5 hviezdičiek ?Hm
Avatar - iudex
iudex
A nezamyslel si sa nad tým, aký vplyv na výsledné hodnotenie má motorizácia? R4 benzín pod kapotou pomerne veľkého a ťažkého SUV, to je všeličo, len nie vhodné riešenie. A naviac slabé; uvedom si, že sú nad ním motorizácie V6 a dokonca i V8, takže tie samé by zvýšili hodnotenie o pol boda až bod. No a ten posledný polbod už môže ísť na vrub auta samotného, možno konkurenčná X3 jazdí lepšie, Q5 má viac priestoru, atp.
Avatar - Alf1k
Alf1k
Nabízí se mi za hodně pěknou cenu 2 kousky, jedno je 400d a druhé 43, jako druhé auto do rodiny, vím, že ta 43 bude nejspíš v suv (i když malém) žrát i trávu u cesty, ale zase je v té nabídce o jen 1000 euro dražší a výbava podobná.. S rodinou najezdím tak kolem 15tis. km ročně max 15-20km si myslím a to je fakt strop, někam dál je dnes už stejně lepší a výhodnější letadlo.. V česku tyhle ani ne roční vozy vyjdou klidně o půl míle dráž pokud vůbec jsou k dostání ve stavu “nové” a já narazil na prodejce MB (autorizovaný, ověřený) který se jich potřebuje zbavit.. Jsem docela nahlodanej.. Co myslíte?
Avatar - iudex
iudex
Kolega odvedľa vymenil S-Klasse s obligátnym 350d za GT 4-door 43 benzín a pochvaľuje si aj po motorickej stránke; proste dízel bude vždy len tá racionálna voľba, benzínový šesťvalec ti poskytne aj nejakú radosť. SUV je samozrejme väčší problém rozhýbať ako nejaký sedan, ale všeobecne by som sa benzínového trojlitra až tak nebál, ak sa posnažíš, budeš jazdiť pod 10, bez obmedzovania za 12, to pri malom ročnom nájazde nie je problém. Minule som tak šiel za X3 40i, čo je priamy konkurent a zrýchľovalo to fakt svižne za sprievodu výborného zvuku, tak som si následne googlil, koľko to asi žerie a bol som prekvapený, že priemer na spritmonitore bol pod 11 litrov, čo je podľa mňa na dané auto úplne super.
Avatar - Alf1k
Alf1k
To je fakt, já myslím, že záleží i na profilu tratě, pokud bych těch 15-20tis.km najel tak, že každá jízda bude například 100km dlouhá tak by to možná mělo smysl, ale zase bude s tím jezdit i žena kratší vzdálenosti a to by se ten nafťák trápil..
Avatar - donPedro
donPedro
Tož cvičně naklikáno v konfigurátoru a o "pár drobných" přes 2 mega - ale myslel jsem politicky - motorizaci jsem zvolil hybridní 😉
smudliky
Hele, já u vás elektronadšenců nerozumím jedný věci. Proč ten povýšeneckej nebo sarkastickej tón, když ostatním neustále oznamujete, že jsou pozadu, že kupují veterány a že spalováky končí? To je nějakej osobní problém, nějaká tenze uvnitř, co musí ven?

Já se třeba pokládám za fanouška aut, co se zároveň snaží (musí) rozhodovat racionálně. V této chvíli mi nejvíc vyhovují a nejvíc se mi líbí auta s klasickou motorizací - benzíny. Pozvolný nástup elektroaut sleduju. Nemám s tou technologií žádný problém, fandím jí. Zatím tam tedy není auto, které by mě úplně přesvědčilo. Mluvíme o roce 2020. I ta infrastruktura okolo je zatím nevyvinutá, to nepohodlí s nabíječkami a nervózní plánování delších tras (které jsou pro mě důležité) mě prostě nepřitahuje.

Ale předpokládám, že třeba za takových 5-6 let bude situace s infrastrukturou lepší a že i ta auta se dále vylepší a začnou být zajímavá. Až budou dost dobrá, tak na ně přestoupím.

Tímhle racionálním procesem si podle mě projde většina lidí. Za 15 let budeme možná elektro všichni, ale budou to mnohem lepší elektroauta než dnes. Nevidím důvod, proč teď na lidi útočit a bejt nepříjemnej. To je podle mě projev nějaký přehnaný evangelizace a la svědkové Jehovovi.
KIaudius
Ja by som hádal, že je len vzájomná reakcia na to isté zo strany odporcov EV. Je to 1 : 1.