Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Octavia 1.5 TSI 110 kW – Podruhé a líp. O hodně

První rande s kombíkem, dvoulitrem TDI, převodovkou DSG a adaptivním podvozkem moc nevyšlo. Teď bylo všechno jinak. Skoro všechno.
Zpět na článek
22. 4. 2020 17:11
No nevim kam Skodovka kraci....
.... mam ve firme z peti aut tri Skodovky - 2x Octa III. CNG a 1x Sup iV. Vsechno super auta, jednoduche ovladani, pekne jezdi, vyssi cenu vraci na provoznich nakladech... ac Skodovku vlastne moc nemusim, musel jsem uznat ze funkcne a uzivatelsky se tezko hledaji chyby.... ale pokud ta silena digitalizace interieru bude pokracovat tak uz zadnou dalsi Skodovku nekoupim.... odmitam se auto slozite ucit, odmitam manzelce vysvetlovat co s autem kdyz ji ho nahodou pujcim....
Vubec nechapu proc tohle VW svym zakaznikum dela - tohle prece lidi 50+ nemuzou nikdy akceptovat.... a i ti mladsi jako ja s tim maji problem.... pritom VW melo vzdy konzervativni zakazniky kterym nevadila ta nuda a ocenovali, ze veskere ovladani je furt stejne a intuitivni....
Avatar - woody-alien
22. 4. 2020 17:31
Re: Cena
Jasně, u vás v Monaku to chodí trochu jinak. Tady v ČR se musím bez předsudků bavit i s tím, kdo přijede Tucsonem. Závidím ti. :D
22. 4. 2020 13:52
Zaujímavé
Kedysi bola Octavia výborné auto, na ktorom neprajníci hľadali chyby.
Dnes na novej Octavii fanúšikovia hľadajú, čo je na nej dobré.
22. 4. 2020 14:26
Hodnocení kombíku
Tak si to shrňme: dle úvodu článku byl naftový kombík hlučný, nesladěný motor s převodovkou, rány od podvozku, nechutná cena... a čtyři hvězdy? To jako vážně? Nebýt to koncern, tak by čtyři hvězdy dostal pouze kdyby bylo všechno nadprůměrné. Mně škodovky nevadí, některé se mi i líbí (i když nejsem cílová skupina), ale tahle neobjektivita je do očí bijící...
22. 4. 2020 13:37
Totálně tu Oktávku pokazili, jsem zklamán
Přední palubovku dali níže, narvali do kolen, takže přední sedadla musíte posunout zpět a není místo ani vzadu.
Mám 182 cm a nová Oktavka je pro mě o třídu menší, než ta odcházející.
Zlatá odcházející Oktávka, tam je ta palubovka vysoko a tedy i místo na kolena.
Avatar - CHerokee
22. 4. 2020 14:10
Octavia
Tyhle testy úplně postrádají smysl. Škodovky se dnes individuálně prodávají málo, Octavie a Superby zvlášť. Leda z druhé ruky. Z jednání prodejců jsem měl opakovaně pocit, že ani o individuálního zákazníka nestojí. Ani to s ním neumí. Tyto Škodovky se u nás totiž nekupujou, ale fasujou. Nakupují firmy, ve velkém a protože jsme v Česku tak mnohdy automaticky volí Škodovku, aby si zaměstnanci přece nezáviděli...asi pozůstatek z dob komunismu, kdy byl podezřelý každý, kdo měl víc. I proto jich máme plné cesty.

Jinak nic proti škodovkám nemám, nová Octavia se mi líbí, zvláště pak vidím pokrok v interiérech vybavenějších verzí. Osobně bych ale nekoupil, právě kvůli přístupu k zákazníkům a taky proto, že jich jsou všude mraky - služebáků.
22. 4. 2020 15:40
Re: Laura
...a ještě bych se mohlo stát, že od rozespalé manželky dostanu facana za to, že se vykecávám s nějakou courou :-[]
Avatar - iudex
22. 4. 2020 14:52
Re: Laura
Dobrá pripomienka. Polovička si na dlhších cestách zvykne schrupnúť a keby som sa mal hlasovo doťahovať s infotainmentom, tak ju istotne zobudím.
Podobne keď boli deti malé a spávali v aute, vtedy sa nemohlo ani ceknúť.
Takže blbšie riešenie problému, ktorý v minulosti problémom vôbec nebol. :no:
Avatar - bystron
22. 4. 2020 18:01
Re: Octavia
Škodovku si vybrat můžeš nebo nemusíš. Také ji nemám, ale na druhé straně mi nevadí. Jenže lháře stbáka máme bohužel všichni :-( Takže to bych nesrovnával.
Avatar - iudex
22. 4. 2020 14:58
Re: Cena
Insignia. Lift vo výbave Trend s motorom 1,5turbo za 540t, za 625t je kombík v nafte 1,6CDTi.
https://www.opel.cz/…/ke-stazeni.html
Avatar - 3_diamanty
22. 4. 2020 14:17
Re: Totálně tu Oktávku pokazili, jsem zklamán
mne sa nepaci ten jej kukuc.. maska.. jej vsadenie a tvar.. na predok je to akesi uz divne a pocmulane.... predosle octavky mali dostojny a vyrazny face so svoju typickou eleganciou... z toho noveho xichtu uz ale necitit nic ... dvojramenny volant s palubovkou nahanajuci S kladu je asi dalsia nepodarena kapitola .... celkovo ma nova octavia uz dnes moc nezaujala ... naopak novy leon aj golf tak to fakt klobuk dole... nikdy som ich tiez velmi nemusel ale dnes sa mi pacia uz podstatne viac ako octavka .. aj ked ano ok.. lift ma len octavka...svojim sposobom si ide svoju ligu a bude to opat bestseller to nepochybujem... ale ja stejne uz radsej hatche takze sa mi viac paci sestersky leon aj golfik...
22. 4. 2020 14:16
Re: Octavia
Přístup k zákazníkům? Včera jsem utrpěl servis v MB Ostrava, dnes tam byl kolega. Horší už byl jen Chodov a ostravské BMW. Škodovku jsem nikdy novou nekupoval, ale neumím si představit, že by to mělo být horší. Od absence základních věcí jako je pozdrav, po drzost a nepříjemnost na zákazníky (na paní), po něco tak absurdního, jako muset si koupit v prodejně kde základní modely začínají na úrovni topu mainstreamu i kávu.

Takže, aby to bylo ještě horší snad už ani nejde.
22. 4. 2020 14:08
Re: Laura
Ono je v podstatě tohle hlasové ovládání sporné. Když si vezmu svou obvyklou rodinnou jízdu - řídím, manželka napůl spí vedle. Když začnu mluvit, tak se většinou vzbudí a nahlas přemýšlí, proč jí budím. Takže nemluvím, pokud to není opravdu nutné (Už jsme doma!).
Takže nechci auto, na které musím mluvit, abych mohl rozumně a jednoduše nastavit nějaké úplně základní věci. Stačilo mi, když v trojkové Octě zmizelo kolečko nastavování jasu přístrojovky a přestěhovalo se hluboko do struktury menu...
Avatar - zaplosak
22. 4. 2020 17:35
dneska
jsem vezl kamoša do Brna do škodovky - měli ji tam vystavenou stíbrnou, no řeknu Vám že mě to vůbec nějak neoslovilo - normální auto, když jsem ale viděl vevnitř fofrklacek a cenovku 750 tisíc - málem jsem spolkl smíchy roušku... :-)
22. 4. 2020 14:12
Cena
Ano, je opravdu drahá. Chápu, že je dobře vybavená, ale dát za nižší střední třídu (i když přerostlou) 650.000 v manuálu s 1.5. Hmmm. To bylo vždy teritorium např. Hondy, Mazdy a tyto automobilky byly brané jako dražší. S příplatky za 835.000. Za tu cenu můžu mít vyšší střední třídu a poměrně dobře vybavenou.
Avatar - Emel
22. 4. 2020 16:30
Re: Kdo to koupí...
Asi proto je Octavia druhé nejprodávanější auto ve třídě v celé Evropě :-) , samý zarytý škodovkář. Docela by mě zajímalo, kde se po revoluci vzali...
Avatar - woody-alien
22. 4. 2020 23:28
Re: Octavia
Horší možná ne, ale rozhodně vtipnější. Se mi nechtělo jenom kvůli výměně oleje jet k prodejci a naivně jsem se domníval, že si třeba rádi nechaj zaplatit u koncernové sestřičky.

Dobrý den, chtěl bych si nechat vyměnit olej v motoru.
A jaké auto ?
Seat Leon.
Hmmm....Seat neděláme.
Asi si nerozumíme. Já po vás nechci, abyste dělali Seaty. Chci vyměnit olej ve stejném motoru, co tady máte třeba v Octáviích.
Hmm, Seaty neděláme.
No, tak vám gratuluju. :D
Avatar - iudex
22. 4. 2020 15:00
Re: Hodnocení kombíku
Presne. Tu to Machi kombíku nandáva, človek má pocit, že v prvom testa musela tá Octavia dostať 2 hviezdy. A ono mala nadpriemerné 4*. :-[]
22. 4. 2020 20:40
Re: Cena
Jasne, to sa zmluva podpisuje bez otázok a bez váhania. :D :yes:
Avatar - Mikesus
22. 4. 2020 18:48
Re: Cena
Jednoduché. Koupí olítanou plečku a ušetřené peníze nechá v servisu.
Avatar - Emel
22. 4. 2020 17:22
Re: No nevim kam Skodovka kraci....
Jo, tohle je evidentně největší oříšek. To, co se dlouhodobě mlátilo o hlavu francouzům (spravování něčeho, co není rozbité) je tu najednou v plné parádě.

Přitom se mi nechce věřit, že by za tím byly primárně náklady. Jako jo, ovládací displej je asi jednodušší a levnější než sada tlačítek, ale zas taková pálka to určitě není.

Možná snaha posunout se do nové generace uživatelského rozhraní, které bude aktualizovatelné na dálku, lépe kompatibilní s autonomním autem? Nebo se všichni nechali přesvědčit tím, jak všichni lpěli na tlačítkových telefonech... a jak je hodili přes palubu během pár let?

No... i bez toho to vidím tak, že by mi současné auto mělo raději ještě třeba pět let vydržet... :-)
EDIT: Reakce na Mr.Murphyho... jo, vím jak se dělá Reagovat... ale nějak se to neposlalo a napodruhé se to vložilo takhle...
Avatar - nyvlja
22. 4. 2020 14:55
Re: Hodnocení kombíku
Naprosto souhlasím! Napíše, že rande moc nevyšlo, celkově z toho testu bylo vidět, že je vše špatně, ale 4*... Nebýt to Škoda, je to s hvězdičkami úplně jinak.
Avatar - woody-alien
23. 4. 2020 10:35
Re: Octavia
Já jsem po tom "pokusu" o ušetření času zavolal tam, kde jsem auto kupoval. Objednali mě na pozítří, projel jsem se 70 km hezkou krajinou, okouknul jsem Hazmburg, paraglidisty v Rané a dorazil deset minut před stanoveným časem. Automaticky mi nabídli vodu a kafe, omluvili se že showroom Seatu je v přestavbě a že mě převezme technik ve vedlejší Škodovce. Technik se mnou pokecal o autě, kouknul na historii, navrhl zrušení long-lifu a zeptal se, jestli budu čekat a když jo, jestli si chci tu hodinku číst o autech, koukat přes sklo na tu výměnu nebo se něčím projet. Pak vzal auto dovnitř, se mnou ho vizuálně zkontroloval a předal servisákovi. Počkal jsem, až ho maník v kombinéze Škoda, kterému zřejmě nevadí DĚLAT Seaty dá na zvedák...a jel se na hodinku projet. Po návratu bylo auto venku a technik už měl všechno připravený, servisku, fakturu atd. Někde to opravdu jde. A tedy platí slogan z dávné reklamy na Aral. Vyplatí se vám dojet až k nám.
Avatar - Ozzman
22. 4. 2020 22:36
Re: Octavia
Ale ty máš vždy něco extra :D
Avatar - Emel
22. 4. 2020 18:28
Re: dneska
Bývaly doby, kdy stříbrná letěla. Dneska mám pocit, že čím dál více autům vyloženě nesluší. Namátkou Octavia, Megane, Mazda 6, snad libovolné BMW... ty všechny mi přijdou v klasické stříbrné hodně slabé a radši bych snad vzal obyč bílou.
Avatar - Emel
22. 4. 2020 18:10
Re: Octavia
Pro mě je největší zklamání ovládání palubních systémů (zatím teda z fotek a testů)... sedačky jsou promarněná příležitost.

Uvidíme, krize by měla auta spíš zlevnit. A RS mělo vždycky docela dobrou value for money... 2.0TSI půjde koupit s manuálem...

Já osobně bych radši zvýšený kombík typu Scout než třeba Karoqa. Scout byl teda vždycky dost drahej... Leon se dal koupit i jako předokolka s 1.4TSI třeba, Scout býval vždycky 4x4 a jen lepší motory.
22. 4. 2020 18:02
Re: Octavia
Ergo sedačky jsou největší zklamáním. Golf je má za buď za příplatek 22 tisíc, nebo jako standard od výbavy Style.
Ano, prodávaly se dost i ty dražší verze, protože ještě před pár lety byly docela levné. Za 650 tisíc rodinné auto se zrychlením z 0 na 100 za 7 s a slušnou výbavou. RS opavdu bylo často k vidění. Jenže ty časy už jsou pryč, kór když teď bude krize. A třeba Scouta nevidívám skoro vůbec, jelikož kdo by o kupoval, když už má Škodovka v nabídce klasická SUV.
Avatar - Emel
22. 4. 2020 16:50
Re: Kdo to koupí...
Zato tobě je jasný, jak jsou všichni blbí :-)
Avatar - woody-alien
22. 4. 2020 17:23
Re: Hodnocení kombíku
Tak dvě hvězdy je revír vyhrazený pro Clio RS. Takovou "nálož" by v testu nedostalo ani Citigo bez kol, se šlapacím mechanismem místo motoru, nakonfigurované na 799t. :-[]
Avatar - 3_diamanty
22. 4. 2020 14:25
Re: Octavia
ono z octavie je hlavne ( uz od O3 ) uz firemny kriznik... ako rodinne auto ju fakt uz nestretnes... a to zamzri.... cesky rodinny sen to uz fakt nie je.. to uz skor ceed v kombiku alebo corolla
Avatar - Emel
22. 4. 2020 13:16
Laura
Češtin je zapeklitá jazyka. Pro jednu číslovku 21 má hned několik výrazů
- standardní dvacet jedna stupňů
- občas používaný dvacet jeden stupeň
- spřežkovou variantu, kdy se dvacetjedna píše dohromady... to teda asi úplně spisovné není a z pohledu výslovnosti je to fuk
- otočenou variantu jednadvacet, případně jedenadvacet

Asi bych jako první zkusil tu základní variantu... tj. dvacet jedna stupňů. Zkoušeli jste? Samozřejmě by člověk čekal od české automobilky, že jednadvacet zvládne taky, ale... pokud dvacet jedna funguje, tak bych asi přimhouřil oko, že Laura nerozumí všem variantám
22. 4. 2020 14:58
Kdo to koupí...
Zarytý (český) škodovkář to stejně koupí i kdyby to kola nemělo, protože se řídí dvěma pravidly:
1. Škodovka je vždycky nejlepší,
2. Když náhodou není nejlepší, tak platí pravidlo č.1 ;-)
No a ostatní holt půjdou jinam :-), kde za stejné nebo nižší peníze dostanou víc.
Avatar - _Karel_
23. 4. 2020 21:04
Re: DCC
Vzhledem ke kritice redaktora, který kritizoval komfort s DCC umí zřejmě kolega Karhánek s DCC nějak záhadně pracovat, načež je zřejmě komfort lepší. Přepínat mezi komfort/normal/sport snad umí každé vemeno. :-)
Avatar - _Karel_
23. 4. 2020 17:08
Re: DCC
Taky netuším, jak s DCC pracovat, kromě nastavení režimů tlačítkem. Jistě nám to osvětlíš. Dík!
Avatar - woody-alien
23. 4. 2020 10:44
Re: Octavia
Chronologicky seřazená diskuze má svoje úskalí. Vem si tenhle svůj příspěvek. Sám o sobě, vytržen z kontextu, je to teda skoro porno. :D :-[] :-[]
23. 4. 2020 03:20
Re: Octavia
Daewoo/Chevrolet? To se tu nový prodává?
22. 4. 2020 23:30
Re: No nevim kam Skodovka kraci....
.... rad se vzdy naucim neco noveho, co je uzitecne. To ale infotaiment Octavie rozhodne neni... a samoucelnou blbost se ucit nebudu, to si radeji koupim auto jinde....
Avatar - Mikesus
22. 4. 2020 21:07
Re: Octavia
Řekl bych že je to o lidech, ne o značce. V každém servisu jsem našel člověka, který mi nevyhovoval. Obecně taky s prodejci škody nemam špatně zkusenosti, narozdíl od kvality výrobků které prodávají a následné řešení reklamací.
22. 4. 2020 19:21
Re: Hodnocení kombíku
Rejpale. :-D Teď to tady schytáš od Machiho souputníků. :-D Machi se nikdy nemýlí.

A teď vážně: Machi by neměl testovat nekoncernová auta, protože pak je ta objektivita v rici...
Avatar - KANKUNEN
22. 4. 2020 17:25
Re: Kdo to koupí...
Proč si tady děláš ostudu, Octa je převlečený Golf za míň peněz. To ví každý, není úplně vyladěná, ale nemá žádné velké slabiny. Proto je tak oblíbená.
22. 4. 2020 17:25
Re: No nevim kam Skodovka kraci....
Za mě taky těžko pochopitelné. Ale já bych za tím primárně viděl úsporu nákladů. Protože třeba nové Audi A3 nebo luxusní MPV pro čínský trh VW Viloran mají samostatný panel ovládání klimatizace i panel funkčních tlačítek (stop-start, parkovací senzory atd), zatímco levné modely mají vše integrováno do dotykové displeje. Pokud bude kritika dostatečně velká a lidi to nebudou kupovat, bude muset koncern VW udělat zpátečku.
22. 4. 2020 16:18
Re: Octavia
A schválně, kde pak končí ty firemní křižníky? Většinou v rodinách. Jen já ve svém okolí mám 3 kolegy, co mají OIII jako rodinne auto. Jedno kupované soukromě jako nové. K tomu dva superby, jeden opět nový soukromě.
Avatar - Emel
22. 4. 2020 16:17
Re: Laura
Já se řadím k propagátorům hlasového zadávání navi. Tam jsem tomu uvyknul hrozně rychle a po pravdě si neumím představit ťukat do displeje ulici a město, ani s iDrive už bych do toho nešel... Křížovatka třídy Václava Klementa a Třídy Ludvíka Kalmy a Volkharda Köhlera, Mladá Boleslav... děkuji pěkně.
Pak jsem i pro hlasové vytáčení kontaktů... i za cenu toho, že nebudu jména skloňovat třeba.

Dál nevím. Vyhledání skladby nebo třeba stanice... no asi jo, reálně to ale nedělám. Zvýšení teploty, zapnutí výhřevu apod... to chci mít pokud možno na čudlík.
Avatar - Dinar
22. 4. 2020 15:55
Re: Cena
Mrknul jsem na to, hodně slušný, se vším potřebným max za 600 s daní, to je ideální obchoďácké auto, reprezentativní a přitom za pusu. :yes:
Avatar - Dinar
22. 4. 2020 15:42
Re: Laura
Tak, ono řešit problémy, které neexistovaly, dokud se nezačaly řešit, to je teď vůbec takový trend doby. :-(

S hlasovým ovládáním to máme asi všichni stejně, já když pronesu, tak jsme tady, “Laura” se vzbudí a řekne, jé toto uteklo. ;-)
22. 4. 2020 13:43
Re: Laura
Teď si nejsem jistý, myslím, že jsem říkal dvacet jedna stupňů. Ale ruku do ohně bych za to nedal.
22. 4. 2020 22:25
Re: Zaujímavé
A startování klikou a ruční sytič (sory, ten k dieselu nepatří) bys nechtěl?
Avatar - Beefcake
22. 4. 2020 20:37
Re: Cena
Kolegyna ma Insigniu dechtovu. Pekne auto, ale ten traktorovy zvuk fakt katastrofa.
22. 4. 2020 19:24
Re: Octavia
Klidně. Daewoo/Chevrolet - nejbližší servis Šenov Nový Jičín.

Seat - servis v Trenčíně (tam koupeno) Nebo v Prostějově. Každá prkotina na 3 puldny. Jednou tam dojet na zjištění problémů. Podruhé dovézt, když měli potřebné díly. A potřetí si tam obden pro auto zase nějak dojet.
22. 4. 2020 15:46
Re: Cena
Já ale psal, že za 835.000 můžu mít vyšší střední třídu. ;-)
Avatar - Ada je zase tady
22. 4. 2020 20:03
Re: Cena
Když ale přijede rendlíkem, nestojí ani za to, aby vstával ze židle.
Avatar - Ada je zase tady
22. 4. 2020 19:58
Re: Zaujímavé
Výborné auto předpokládá diesel, manuální převodovku, ruční brzdu a po sklopení zadních sedadel kombíku vznik zcela rovné ložné plochy. Takové auto až zase Škoda udělá, bude se prodávat výborně.
Avatar - Hubini
25. 4. 2020 08:44
Re: Octavia
Přístup prodejců k servisu nebo prodeji nového auta je vždy vděčné téma, že jo? Upřímně je to jako všude, kde se dostanete do styku s lidmi, kteří dělají ve službách nebo v prodeji - narazíte na totální kretény až po naprosto pohodový prodejce, pokladníky, číšníky a já nevím koho ještě. Je to také o povaze nás. Někdo se naštve, ale jenom uvnitř sebe a už se nikdy nevrátí, já naopak minimálně upozorním na to, že se mi nelíbí chování a dám ještě druhou šanci, jinak změním podnik. Abych se také dostal k osobní zkušenosti s prodejcem/servisem aut. Jezdím cca nějakých 8 let ke Klokočkovi na Praha - Řepy na pravidelné servisy. Nikdy jediný problém, profi jednání, chlapi na servise naprosto v pohodě.
Avatar - Emel
24. 4. 2020 12:14
Re: DCC
Podle testu tomu tak u Octavie není, ale jestli je to na palce hore nevím... co machi říká je, že komfort s DCC je u OIV mnohem horší než bez něj.

U Octavie 3 (RS) bylo DCC jednoznačně ku prospěchu věci, u Superbu taky... tak se mi moc nechce věřit, že by najednou bylo na obtíž. Čekám, že se ta kauza ještě nějak vyvine... třeba se zjistí, že problém je s karoserií kombi a ne s podvozkem DCC... uvidíme.
Avatar - Emel
23. 4. 2020 22:00
Re: DCC
"Takže ještě jednou, ať si to vštípíte – o příplatku pětadvacet tisíc za DCC nepřemýšlejte ani na pikosekundu. Ve stejný den jsem na Strahově chvilku projel i liftback s dvoulitrovým TDI a DSG, ovšem bez DCC, a jízda byla podobně plavná jako s benzinovým liftbackem. Nepochybuju, že absence adaptivních tlumičů dramaticky zlepší komfort i u kombíku."

Ještě je teda možnost, že to "kazí" kombík... třeba díky většímu užitečnýmu zatížení a tužšímu podvozku?
Avatar - Ozzman
23. 4. 2020 12:46
Re: Octavia
Neboj, čekám až mu bude 5 a pak se ho zeptám, jestli se cítí být chlapcem nebo něčím jiným :D
23. 4. 2020 12:22
kritika
Mne osobne sa velmi paci, ako pri minulom teste hejteri s penou okolo huby a vuvuzelou v ruke hlasali ako nedoslo k absolutne ziadnemu pokroku voci O3, kazdy s tym uz zrazu jazdil a podobne picoviny...a teraz ked je kritika prec, tak zrazu sa riesia veci ako ze im u predajcu nedali KAFE ZADARMO!!!!
No jo hold, ked si proste musis kopnut, tak musis... :)
Avatar - lamal
23. 4. 2020 12:03
Re: Octavia
no a jazdi to tak zabavne ? lepsie ako ten tvoj renault ???
Avatar - woody-alien
23. 4. 2020 11:46
Re: Octavia
Taky gratuluju, taťko. Ale na ten Ford pozor. Dneska pomalu nesmíš dát dítěti jméno, abys mu nepodsouval pohlaví. Takže by tě outěžek mohl taky později soudně stíhat za psychickou újmu. :-[]
23. 4. 2020 11:38
Re: Re: Octavia
Gratulacia a vela zdravia, mondeo setrit, najlepsie pod seno do stodoly, lebo o 18 rokov uz nove nebude
Avatar - wakantanka
23. 4. 2020 10:47
Re: Octavia
čo ti ja viem? Ten isofix ti pridáva ďalšie dva kotviac body a od toho sa potom odvíja aj následný výsledok pri crash teste.
Avatar - Mikesus
23. 4. 2020 10:29
Re: Octavia
Když jsem se to učil. To bylo dovnitř- ven a takhle pořád dokola abych měl jistotu
Avatar - wakantanka
23. 4. 2020 10:28
Re: Octavia
Moji doteraz sedeli v sedačkách bez isofixu, akurát minulý rok mi prišla pod nos za dobrú cenu jedno Romerka s isofixom pre mladšieho synátora a blížil sa čas výmeny kategórií, tak som ju kúpil, cvakol a odvtedy som ju vyberal len keď som v aute upratoval. :D Oproti druhej, ktorú má starší synátor v zásade žiadny rozdiel.
Avatar - Ozzman
23. 4. 2020 10:26
Re: Octavia
To mi povídej..... že já vůl jsem se tenkrát nenechal instruovat, když si mi to nabízel, ale už dobrý :D
Avatar - Mikesus
23. 4. 2020 10:25
Re: Octavia
Většinou rozdíl v bezpečnosti daných ukotvení je jen daný hodnocením obsluhy. U isofixu dáš sedačku dobře, u pasu ji můžeš ukotvit špatně.
Avatar - Ozzman
23. 4. 2020 10:03
Re: Octavia
Díky :D Od mala jezdí Fordem, snad se potatí :D
Avatar - iudex
23. 4. 2020 09:58
Re: Octavia
Ozzy, gratulujem k potomstvu. Nech je zdravé. :-)
Avatar - iudex
23. 4. 2020 09:54
Re: Octavia
Ja som bol včera v servise, nielenže mi vymenili vec po záruke v rámci kulancie zadarmo, požičali náhradné auto a keď bolo moje hotové, poslali krátke video. Je to od prípadu k prípadu.
Avatar - wakantanka
23. 4. 2020 09:35
Re: Octavia
Isofix je o čosi bezpečnejší keď porovnáš rovnaké sedačky jedného výrobcu a jedna je s a druhá bez. Zároveň je jednoduchší na obsluhu keď často prekladáš sedačku z jedného auta do druhého. Ty máš ešte tzv. vajíčko a takto dodatočne ti blahoželám k prírastku. :D
PS : mňa najviac pobavia vždy niektorí otcovia, ktorí mi argumentujú bezpečnosťou a isofixom a potom pri otázke na značku a typ sedačky len zaklipkajú očami. A že takých expertov mám v okolí veľa. Nejaké údaje o tom či tá sedačka má za sebou nejaký crashtest ich vôbec netrápi.
PPS : xxc to nebola narážka na teba
Avatar - iudex
23. 4. 2020 09:31
Re: Cena
Mikeus: vyšší stredná trieda musí mať jednak adekvátne rozmery (dĺžka, rázvor), jednak techniku, vyššie motorizácie by mali byť viacvalce, výkon cez 300k.
Typická stredná trieda má dĺžku cca. 4,7-4,9m, rázvor cca. 2,7-2,85m, motory R4 cca. 80 až 210 kW.
Typická vyššia stredná má dĺžku 4,9-5m, rázvor cca. 2,9-3m, motory R4, R/V6, príp. V8, výkony 100 až 450 kW.
Takže Camry s dĺžkou 4,88m, rázvorom 2,82m a motorom R4 so 160 kW je jasná stredná trieda, síce patrí medzi tie väčšie, ale nijako sa nelíši od tých väčších zástupcov strednej triedy ako je Mondeo, Insignia a pod.
Avatar - Mikesus
23. 4. 2020 08:39
Re: Cena
Ozzman se konečně přiučil Hamunou a pořídil toyotu :D. Už jen krůček a bude u hybrida s nejefektivnější převodovkou. :-!
23. 4. 2020 08:34
Re: Octavia
Člověk má trochu dojem, že tento sektor takovéto lidi přitahuje...prodej nových aut ještě zuby nehty udržuje nějaký standard, ale servis, to už je přehlídka arogance, až oči přecházejí...a řekl bych, že napříč značkami.
Aktuální zkušenost, tedy ještě těsně před virusem, kdy vše běželo naplno. Zaparkoval jsem starou Cupru před autosalon a šel se dovnitř zeptat, kdy bude k dispozici nějaký základní ceník nové. Nevím, za měsíc, za půl roku, nebudu se s váma bavit, nazdar. Pochopil bych takové chování, kdyby je otravovalo, že se tam každý chodí podívat či povozit v podstatě jejich nejdražším modelem, ale když tam přijedu minulou generací, navíc koupenou od nich, tak bych si jako prodejce třeba řekl, hm, ten by asi mohl to auto koupit znovu. A ne, že mě pošlou do háje, za poslední tři roky třikrát :-)
O tom, že v Alfě nepotřebují člověku ani odpovídat na maily či telefony, to už jsem tu psal :-)
Avatar - lamal
23. 4. 2020 08:28
Re: Octavia
co si to kupil ? ten EV hot hatch ?

https://youtu.be/Lv9iBa9ATvw
Avatar - Ozzman
23. 4. 2020 07:12
Re: Octavia
Mně teda drtivá většina lidí, včetně prodejců, kteří mohli prodat 2x dražší sedačku tvrdili, že pás je lepší. Já mám 3 týdny staré, takže o větším dítěti asi nemůže být řeč v mém případě :D Je to ta nejmenší Sedacka..
Avatar - Ozzman
23. 4. 2020 00:15
Re: No nevim kam Skodovka kraci....
Já bych tak trochu řekl, že nebude problém v telefonu, ale v jeho uživateli... ale nechci se tě nijak dotknout :D
Avatar - Ozzman
23. 4. 2020 00:00
Re: Octavia
Hele a k čemu je to vlastně dobré? Když jsem sháněl autosedačku, tak mi bylo všude sděleno, že isofix je sice jednoduchý, ale bezpečnější je klasické uchycení na pásy, tak jsem koupil to a i průměrně vzdělaný Ozzman to pochopil a umí to připevnit za pár vteřin, tzn dřív, než začne jeho ratolest křičet :D To beru jako úspěch :D
Avatar - Ozzman
22. 4. 2020 23:38
Re: Octavia
Je širší :D To je tak všechno.... :D Uznávám, že jsem vůbec kufr neřešil a pak doma při přímém srovnání trochu nevěřícně koukal... dnes bojuji, abych tam dostal celý kočárek :D MK4 byla obrovská...
Avatar - Ozzman
22. 4. 2020 23:32
Re: Octavia
Ale jen v hlavě :D


P.s. málem jsme měli další Clio :D
Avatar - Ozzman
22. 4. 2020 23:31
Re: Octavia
A ty by si chtěl auto s CVT, dynamikou Fabie HTP a v diskuzích nás přesvědčovat, že to má náskok díky podvozku a pohonu i když to jede z 0-100 za 18 sekund? :D Tomu nevěřím :D Ale jsem rád, že v okolí mám vše potřebné do 20 km, ale hlavně šikovného garážmistra u nás na maloměstě :D
Avatar - wikinko
22. 4. 2020 23:20
Re: Octavia
jo ano, ak vravis o predoslom mondeu, pre sucasne mondeo to uz samozrejme neplati...
Avatar - woody-alien
22. 4. 2020 23:09
Re: Hodnocení kombíku
Určitě lepší než Scénic, to už víme. :-!
Avatar - lamal
22. 4. 2020 23:08
Re: Zaujímavé
počkaj toho OLTCITa sme tu spominali nedavno, nebolo z toho nic pozitivne :D
Avatar - woody-alien
22. 4. 2020 23:05
Re: Octavia
To je jasný, bez isofixu vepředu se rodina vozit nedá. :D
22. 4. 2020 21:58
Re: Hodnocení kombíku
Tak to mě fakt trápí,jak mi to jeho obdivovatelé nandají...
Jinak já si myslím, že by neměl testovat ani ta koncernová... :-[]
Avatar - Emel
22. 4. 2020 21:14
Re: Cena
Pro mě... Insi je delší, širší, s větším rozvorem, většími koly třeba... možností 4x4, silnějšími motory. Nemůže být řeč o tom, že by Camry byla o třídu nebo i jen o čtvrt třídy výš.

Elektrická clona... vážně? Hele, v té výbavě něco je a něco ne... mám pocit, že Camry třeba nemá ventilované sedačky nebo otvírání kufru podkopem... ale na těhle věcech to pro mě nestojí, je to o rozměrech a technice.

PS: o dieselu jsem myslím nic neříkal... jen o nabídce motorů
Avatar - wikinko
22. 4. 2020 20:54
Re: Octavia
topper sorry, ale tie firemne krizniky sa vyuzivaju takisto aj ako rodinne auta. a prave preto ma octa taky uspech. ked ju v robote nafasujes tak uz nepotrebujes ine auto, s octou mozes vzdy, aj sukromne. ten kufor je tak absurdne velky ze ja napriklad nepouzivam ani stresny box ked ideme na tyzden do rakuska. 4 pary lyzi spokojne prepchas zlozenou stredovou opierkou a zvysok bagaze vojde bez problemov. skus toto napchat napr do insignie a jej plytkeho kufra. prave preto tych octaviek beha tak vela, lebo ked sa v ramci nejakeho rozpoctu musis nejako rozumne zariadit tak mi prosim daj inu alternativu za takuto cenu - automat, 4x4, nad 180 koni a obrovsky kufor, cena okolo 30-33 t eur. daj nejaku alternativu.
a keby si videl statistiku kolko octavii sa preda do sukromnych ruk, bol by si prekvapeny.
Avatar - Blue Sun
22. 4. 2020 20:35
Re: Octavia
Jo, to je ta Škoda se servisem a prodejnou v každém městě... A proto mám blíž minimálně pět jiných značek, ale Škoda nikde.
Avatar - Emel
22. 4. 2020 20:17
Re: No nevim kam Skodovka kraci....
Hmm... tak jsem zvědavý, jestli tu Nokii zachráníš ;-)
22. 4. 2020 19:07
Re: Laura
Tak zas u většiny ulic stačí naťukat začátek a navi už sama napoví zbytek, netřeba klikat celý názvy. Nemám zkušenost, ale fakt ta navi napoprvé rozumí??? Já v Megane 2014 tu navigaci zadám během pár vteřin tlačítkama a ještě stihnu odbouchat, jestli placený úseky nebo ne, popř jestli objet práci na silnici a uzavírky. Fakt to tolik ušetří čas??? Pokud jo, pak OK.
Avatar - Emel
22. 4. 2020 16:29
Re: Octavia
Hele... prostě napiš na rovinu, co chceš říct.
Asi to není to, že by se měla testovat jen auta, co se u nás prodávají lépe než Octavia, která byla loni #10...

https://www.autosalon.tv/novinky/nova-auta/ktera-auta-si-u-nas-vloni-nejvice-kupovaly-soukrome-osoby-zname-zebricek-15-nejoblibenejsich/pohledy/10

Kdybys potřeboval dobrého prodejce, stačí říct.
22. 4. 2020 15:53
Re: Cena
Tie vysoké ceny sú naprieč celým koncernom . Od predvčera je už cenník nového krátkeho Seatu Leonu na Sk. 15990€ za základnú výbavu Reference a 66kw motor je fakt dosť . Diesel 85kw 19660€ . Super ekolologický 1.5eTsi 150 mild hybrid automat (za hubičku) 23550€ vo výbave Style.
Avatar - lyon667
22. 4. 2020 14:59
Re: Cena
Uvidíme, co s cenou udělají následující měsíce. Ten nástřel je hodně optimistický a v kontextu aktuální situace s tím budou muset něco zásadně udělat. Před deseti lety byla podobná situace a šlo to...
23. 4. 2020 09:35
A ma fakt dobrou manualni prevodovku!
A ma fakt dobrou manualni prevodovku!
Jen ta dvojka tam jde ztuha :-! :D
23. 4. 2020 03:55
Re: Zaujímavé
A větší demagogii už jsi vymyslet nemohl? ;-)
Avatar - Beefcake
22. 4. 2020 20:33
To uz je lepsie
Darmo, benzin je benzin.
Ale cena OD je brutal.
Nie je nad mechanicky cudlik na mazanie spotreby v pristrojovke ;-)
22. 4. 2020 18:31
Re: Octavia
A jako proč? Je to stejné spotřební auto jako každé jiné z této cenové kategorie. A pokud mám možnost koupit z firmy 1.4TSi s výbavou po jednom obchodníkovi levněji, než stejně starou Fabii, tak těch 5 výplat za to taky dám.

Ostatně mám v práci x kolegů, kteří na to vyzrali a koupili si jiné značky. A když pak jezdili 50 km do nejbližšího servisu a každá blbost je stálá několik puldnu, tak taky pak nebyli moc happy.
22. 4. 2020 13:57
Re: Totálně tu Oktávku pokazili, jsem zklamán
Se sedadlem dole nebo úplně nahoře?
22. 4. 2020 19:11
Re: Octavia
50 km do nejbližšího servisu? Hic sunt leones... A s blbostí půl dne v servisu? No nevím. Napíšeš mi značku a místo?
Avatar - Ada je zase tady
22. 4. 2020 20:13
Re: No nevim kam Skodovka kraci....
Blbost, šmatlafounů jsem měl už několik. S žádným jsem nevydržel více, než týden. Zlatá Nokia E52 s tlačítky, zlatý auto s motorem TDI, manuální převodovkou, ruční brzdou, bez start-stopu, bez "lane assist" a s analogovými přístroji a tlačítky na to, co je zapotřebí zapnout a vypnout.
Pokud mne v dohledné době nezahubí to cílené vraždění důchodců, určitě nezměním ani auto, ani mobilní telefon!
Avatar - _Karel_
22. 4. 2020 18:05
Re: Octavia
To je ale řádná kravina, že se oktavky jen fasují. A násobně větší kravina, že nemá smysl test jednoho z nejprodávanějších aut u nás a snad i top 10 v Evropě. Co jiného by se mělo testovat?
Avatar - WinDiesel
22. 4. 2020 16:48
Re: Kdo to koupí...
Doma to kupují vymyté mozky, pro ty venku je Škodovka převlečený větší Golf. Ale to ty nepochopíš.
Avatar - Mikesus
29. 4. 2020 10:59
Re: Octavia
Tam určitě. To souhlasím. Pokud chytá člověk sedačku i dítě jedním pásem, je určitě lepší isofix.
Avatar - wakantanka
29. 4. 2020 08:23
Re: Octavia
Ono aj záleží od typu sedačky, teda veľkosti. U nižších kategórií ti dieťa držia pásy samotnej sedačky. Väčšie deti ale pútaš priamo pásom a vtedy ti isofix pridáva ďalšie dve kotviace body.Bez kotvenia isofixom ale pripočítaj k brzdeniu pásom aj váhu samotnej sedačky.
Avatar - Mikesus
28. 4. 2020 23:20
Re: Octavia
Úplně to samé si myslím také, ale je to jen selský rozum, který ne vždy má pravdu.
Na druhou stranu právě to špatné uchycení způsobí nějak vyosené propružení.
Avatar - trapid
28. 4. 2020 16:34
Re: Octavia
Isofix vs pásy.
Testy jsem neviděl a protože dítě nevozím, je mi to celkem putna, ale tipl bych si, že správně uchycená sedačka pásem může být bezpečnější, protože přeci jen trochu sníží přetížení. Pás totiž zapruží a tím něco pohltí, kdežto isofix je natvrdo.
27. 4. 2020 14:14
Re: Cena
Sorry, myslel jsem střední třídu, ne vyšší střední třídu. Prostě o třídu větší auto, než je O IV. Např. Peugeot 508 (od 785.000), Opel Insignia (od 693.000)
Avatar - Hubini
25. 4. 2020 09:07
Re: No nevim kam Skodovka kraci....
Tak s tvým příspěvkem určitě souhlasím, ale NE v tomto kontextu. Pořád si stojím za tím, že velké dotykové plochy bez manuálních tlačítek, otočných ovladačů zbytečně odvádějí pozornost řidiče a způsobují reálně nehody v silničním provozu. To raději ať vyladí časem hlasové ovládání, tam mi to dává jednoznačně smysl.
Avatar - Hubini
25. 4. 2020 09:01
Re: Kdo to koupí...
Mám štěstí, že jsem ji nekoupil. Jinak by spadnul do tvé kategorie "vymytý mozek" a to bych si fakt vyčítal, co jsem to vlastně za sociálního exota :D
Avatar - Hubini
25. 4. 2020 08:57
Re: Kdo to koupí...
Scarabe fakt nejsem cituji tě "Zarytý (český) škodovkář". Pouze ten, který ji nafasoval jako služebák a léta ji spokojeně využívá. Na služebních Octávkách jezdím dobrých 15 let. To auto mě nikdy nikde nenechalo na holičkách, spolehlivé a pro moje potřeby naprosto dostačující. Kdybych měl možnost volby, šel bych do ní znovu? Asi už ne a šel bych zkusit něco jiného, ale principiálně proti tomu autu nemám vůbec nic. Že je to Škodovka? Chlape nenech se vysmát tvým dětinským příspěvkem o zarytém Škodovákovi :D
Avatar - rohYpnol
24. 4. 2020 20:21
Nevěřím nesmyslu o DCC
Nevěřím autorovi ani za popel, že DCC adaptivní tlumiče fungují hůře než standartní tlumiče. Z podstaty věci je to totiž naprostá blbost. DCC by musely být jakostně horší, což určitě nebudou :-! Nechci tu polemizovat o přínosu DCC, to je věcí jinou. DCC + pružiny je za mě tak trochu blbost.

Jinými slovy - hodnocení autora = podruhé a stejně blbě jako poprvé :-! :-!

Mimochodem, kritika autora s ohledem na DCC opět co vím naprosto ojedinělá.
24. 4. 2020 10:08
Re: DCC
Mám DCC v Supu a v Cupře. V Cupře je to fajn, že můžu nastavit comfort, abych nepřišel o disky a o zuby, pak je auto celkem v pohodě.
U Supa mám dlouhodobě nastavený individuál - vše sport, jen řazení normal, už i proto, aby ten rozdíl v ovládání u obou aut byl co nejmenší. Jakmile v Supovi změkčíte podvozek, auto se v zatáčkách o dost hůře vede.

Každopádně, a to je důležité, DCC podvozek má podle mě 2 hlavní smysly:
1) (u některých aut) zakrytí ne moc povedeného podvozku u MQB
2) tahání peněz ze zákazníků

Takže pokud tomu tak u Oct IV není, je to velký krok dopředu a pro Škodovku palce hore
Avatar - wakantanka
24. 4. 2020 08:22
Re: Octavia
Pultíky sa páčili aj mne, ale výsledok skúšky som písal vyššie. Za to mi to nestojí, aby mi mrnčali každú cestu. :)
Avatar - _Karel_
24. 4. 2020 05:32
Re: DCC
Aha, ten odstavec jsem nějak přehlídl. Vážně zvláštní.
Avatar - woody-alien
23. 4. 2020 22:50
Re: DCC
Mám celkem v živé paměti výběr GTI-7. Projel jsem tehdy mj. GTI-P i Cupru - oboje s DCC. A přínos pro pohodlnější jízdu byl neoddiskutovatelný. Jenom to GTI na 18" to tolik nepotřebovalo, takže jsem to nechal být. Co se s tím aktuálně děje v Octavii, netuším, takže taky šoupu nohama.
Avatar - _Karel_
23. 4. 2020 21:53
Re: DCC
Já bral DCC vzhledem k 20" jako povinnost a bez DCC jsem na 20" nejel, tak nemůžu taky úplně porovnávat, ale tak silné kritice nemám důvod nevěřit.
Na druhou stranu - s jiným motorem může být oktávka jinak naladěná a bez DCC to mohlo být ještě horší? Kdo ví...
Avatar - Emel
23. 4. 2020 21:46
Re: DCC
Je mi to teda divný. U O3 i G7 se o DCC mluvilo málem jako o zázračném vylepšení komfortu... a tady by měl snad škodit? Ale... nejel jsem, tak šoupu nohama.
Avatar - Beefcake
23. 4. 2020 20:21
Re: DCC
Ved normalne, pozeras na cestu pred sebou a podla potreby prepinas rezimy. Pripadne podla zakrivenia zakruty a podobne :)
Avatar - twistedTSD
23. 4. 2020 20:07
Re: Octavia
Karoq taky s 4x4 koupíš, ale bude to 2.0 TDI DSG za 800, aby jim náhodou nepokazil emise. 1.5 TSI 4x4 se ohřál v konfigurátoru asi tak měsíc (a taky DSG only). Moc se mi tenhle přístup nelíbí.
Avatar - xxc
23. 4. 2020 18:11
Re: Hodnocení kombíku
Presne tak, toto na dlhe dialnice nie je, lebo vela zerie. Mestske dialnice to dava, len zase tam je to obmedzenie na 130. Aj to huci, lenze tragedia Scenicu je v tom, ze nie som si isty, ci huci viac Citigo, alebo Scenic :-)
Avatar - Mikesus
23. 4. 2020 17:57
Re: Octavia
Isofix má 2 kotvící body, plus top tether, tedy celkem 3. 3bodový pás má taky 3, tak je to úplně jedno. Ten isofix má opravdu jen výhodu v tom, že je hodně malá šance to špatně ukotvit.
Avatar - lamal
23. 4. 2020 17:28
Re: Cena
No aby nie, ved to ma vrtanie a zdvih 75 mm × 73.5 mm, max krutiak pri 4400ot :D Typicka japonska motorka, spolu s MT prevodovkou vazi len 92 kg.

V roku 2000 vyhral engine of the year v kat 1000 - 1400ccm ;-)
Avatar - Ozzman
23. 4. 2020 17:15
Re: Cena
No, jako je to ošklivy, ten interier je horší, než exteriér, kapličku přístrojů na středu vydýchávám dost špatně a Swift se mi líbí taky více, ale u takového auta koukáš na jiné věci. Překvapení je motor VVTi, má překvapivě dost síly a sbírá se docela rychle do otáček a nechá se držet pod krkem až do 6 tisíc a i to docela dobře zatáčí, ale dynamika díky váze a točivému motoru je na tom asi to nejlepší :D samozřejmě není to HH !. Navíc ani na dálnici se nemusíš bát jet s provozem, ve 130ti na pětku ještě zrychluje na 140-150 svižně, když potřebuješ předjet, Vmax zatím odzkoušena 177 km/h :D . Nemůžeš čekat zázraky, ale příjemě mne to překvapilo, že na 13 let starý Bsegment to není auto nutně jen do města a za městem končíš... je to jiné, než evropská auta, nebudu říkat, že by to mělo dostat 5 hvězd, ale vše tam funguje, jak má a to je asi hlavní u ojetiny :) Ono se vybíralo hlavně dle stavu a nešlo se cíleně po konkrétním autě.


Na ten automat pozor, četl jsem, že není vhodný do Yarise a je to prý jediná věc, která by mohla způsobit problémy.

P.s a nemá to žádnej, ale absolutně žádnej kufr... musíš položit sedačky, když něco chceš vozit :D To moje Clio je stěhovák proti tomu :D
Avatar - Mikesus
23. 4. 2020 17:05
Re: Octavia
Hehe. Nějak mne to vůbec nenapadlo. Asi už jsem starej:)
23. 4. 2020 16:41
Evropská auta z Asie
Nová Octavie není škaredá, asi patří spíš mezi ta pěknější auta, ale pro mě ztrácí evropskou identitu. Kdyby na této Octavii nebyl znak škodovky, klidně bych si myslel, že ji vyrobili někde v Asii.
Chápu, že tamní trhy jsou jedny z nejdůležitějších a současná Octavie tomu vzhledově odpovídá, přestože i tak dojde k dalším úpravám. Ale říkám si, jestli je to dobře? Jestli se v té záplavě tamních značek a shodného či podobného designového stylu, neztratí? Jestli na evropských autech prodávaných v cizině nebylo zajímavé právě to, že jsou jiná - evropská?
Není v tom samozřejmě sama, některé modely BMW jsou pro mě, řekněme, zvláštní a také Mercedes už dávno není to velké hranaté auto. Myslím si ale, že bychom se neměli bát, držet si to svoje. V minulosti Čína kopírovala evropský design. Tahle starost možná nyní částečně odpadá, ale také možná odpadá jeden z motivů, proč si v budoucnu kupovat evropské auto.
23. 4. 2020 16:21
Re: Ideální kombinace
Je to svym zpusobem fascinujici, ze jde ve tretim tisicileti vyrobit 2.0 turbo benzin a vykon podrazit tak hluboko az na uroven 150 koni a 270Nm.

Podle stareho pravidla usporneho motoru “kdyz tam nenechame natect benzin, tak to vic nepojede a ani zrat to moc nebude”.

A vite co? Proc ne. Ten motor stacit bude, zrat moc nebude, objem ma a pokud nema konstrukcni vadu, bude doslova nesmrtelny.
23. 4. 2020 15:34
Re: Laura
Hlaseni ma google taky, ale hlavne diky google sluzbam obecne, a ne jenom z poloh map, dokaze zobrazovat zacpy a kolony vcelku presne. Proste vidi, ze najednou x mobilu stoji (i bez navigace zapnute appky nebo navigace). Jak moc hlaseni uzivatelu u Google funguje, resp. kolik lidi se zapoji, nedokazu odhadnout. Waze uzivatele jsou na to zvykli, ostatne to byla skoro od zacatku nejvetsi prednost tehle navigace. Jak rikam, az si budou jisti, tak obe aplikace komplet slouci podle me.
Avatar - Emel
23. 4. 2020 15:29
Re: Laura
Ani jsem nezaznamenal, že Google už má taky hlášení kontrol a jiných událostí (nojo, teprve půl roku). Je otázka, jestli už tam má i data... v tom bylo/je silné Waze - má dost uživatelů, co ty problémy hlásí.

Taky bych čekal, že to celé sloučí do jedné aplikace... časem.
Avatar - Emel
23. 4. 2020 14:33
Re: Cena
Máš SZ.
Yarisů jsem taky pár viděl, okolo 130 se dají i s automatem. Mně osobně je z JPN bližší ten Swift, třeba provedením interiéru... ale jinak jo, proč ne, asi to bude bezproblémový auto a pro rodiče bude asi charakter Yarisu i lepší.
Avatar - lamal
23. 4. 2020 13:44
Re: Hodnocení kombíku
No dufam, ze to bude príma i v tom citlivom režime :-) Kazdopadne to nie je auto na dialnicu, takze asi by ta to nemalo štvať :D
Avatar - lamal
23. 4. 2020 13:42
Re: Octavia
musis trochu precvicit to medzi sedadlom a volantom, citigo bude najlepsie na pomalsej, zakrutenej technickej trati, kde vyuzije nizke tazistko, dobre vyvazenie tj pridanu hmotnost v zadu a trebars podvozok, ktory zvladne aj horsie povrchy... to ze sa trochu nakloni, este neznaci ze vyletis von, staci si len zvyknut a ocenit prenosy hmotnosti, pak si rychlejsi ... celkovo to nie je este tazke auto, takze nemas mat z coho obavy :-)
Avatar - xxc
23. 4. 2020 13:15
Re: Hodnocení kombíku
V dazdi som fakt nesiel, za posledne 3 tyzdne prsalo iba raz :-) Este skoro hodnotit, zatial to vyzera dobre.
Avatar - xxc
23. 4. 2020 13:08
Re: Octavia
Rozdiel by podla mna bol, ked pri havarii sedacka nie je uchytena k isofixu a natlaci to na neho zozadu o pas. Inak asi rozdiel velky nebude. Ale uz po novom maju byt vsetky sedacky povinne s isofixom, za chvilu sa bez neho nebudu dat kupit.
Avatar - Ozzman
23. 4. 2020 13:08
Re: Re: Octavia
Díky, v 18ti ho prodá, je to takove investiční auto :D
Avatar - Ozzman
23. 4. 2020 13:06
Re: Cena
Taky od té doby nejezdíme domu vlakem :D
Avatar - xxc
23. 4. 2020 13:06
Re: Octavia
Nasi v pultikoch jazdia, nestazuju sa. Ani som im nedaval na vyber, pultik sa mi zda lepsi a asi aj bezpecnejsi bude.
Avatar - Ozzman
23. 4. 2020 12:54
Re: Cena
Naši vzali Yarise 2 1.3, jede to 3x líp, než vypadá a hlavně je to přímo z Toyoty a v super stavu :D Fusionu jsem pár prošel a stejně i Fiest, ale buď za to chtěli nesmyslné peníze, nebo to bylo v špatném stavu. Primárně se HLEDALO clio 3, což jako auto na poskakovani je super, ale podobný problém, jako s Fordy, buď drahé, nebo mělo prapodivnou historii. Klidně napiš sz, a U Fusionu a Fiest z té doby pozor na rez. Servisaka mám jen obecného, není specialista na něco :)
Avatar - lamal
23. 4. 2020 12:22
Re: Hodnocení kombíku
Ešte s ním nešiel v daždi po diaľnici, až potom sa bude lámať chleba... pak sa to začne nabalovať.
Avatar - woody-alien
23. 4. 2020 11:48
Re: Cena
Všichni dobrý servisáci na Ford jsou uštvaný od práce. :D
Avatar - woody-alien
23. 4. 2020 11:43
Re: Octavia
Bavíte se o koncernu, ale Ozzy napsal, že DŘÍVE jsi mohl mít 4x4 i ve Swiftu. Proto moje reakce, ne že bych musel Suzuki tahat do všech diskuzí. ;-)
Avatar - Emel
23. 4. 2020 11:35
Re: Octavia
Bavíme se o koncernu... a Suzuki už s nima nepeče ;-)
Avatar - Emel
23. 4. 2020 11:34
Re: Octavia
Všude to bude o lidech. U Opelu nemůžu souhlasit, tam byli vstřícní, testovačky bez problémů, auto přes víkend s podmínkou dotankování taky.

U Mazdy to bylo jak kde. Na poprvé to byla docela komedie... chtěl jsem projet šestku 2.0G po dálnici, domluvil jsem si předváděčku (a řekl, že chci vyzkoušet dálnici)... načež se na místě ukázalo, že to auto není předváděčka, ale auto objednané pro zákazníka, se kterým bych se mohl svézt kousek okolo salonu, ale rozhodně ne na dálnici, přece abych mu na tom nenajel kilometry. Ale další zkušenosti s jinými salony už bez výhrad.
Avatar - Emel
23. 4. 2020 11:25
Re: Cena
Co že jsi to koupil?
Já mám teď v hledáčku jednoho Fusiona... nemáš někoho dobrýho na servis na Fordy? Ještě to není úplně aktuální teda...
Avatar - Emel
23. 4. 2020 11:23
Re: Cena
Já bych to taky jako celek bral, za ty prachy. My dva jsme známí kvedlalové :-)
Avatar - wakantanka
23. 4. 2020 10:45
Re: Octavia
Testy - netesty, svojho času keď prišiel čas presunúť prvorodeného z vajíčka do sedačky 9-18, tak som naštudoval testy, zobral krpca do jedného veľkého obchodu kde mali všetkých finalistov výberu. Posadil som ho do môjho víťaza Cybex s pultíkom, založil pultík a .... rev preukrutný. Vedľa bola Maxi Cosi s 5 bodovými pásmi a z tej nechcel vyliezť. :D Takže nakoniec si vybral sám :)
Avatar - wakantanka
23. 4. 2020 10:39
Re: Octavia
Samozrejme, nechcem zovšeobecňovať, ale po 15 rokoch proste pohár trpezlivosti pretiekol. Inak iná storka z MB v TN. Volá mi šofér, praskol mi vzduchový vakúš pruženia. Vytelefonoval som mu a poslal ho do servisu MB. Potiaľ všetko v poriadku. Vankúš mali skladom, v podstate ihneď sa pustili do výmeny, vymenili, pribalili faktúru a na druhý deň sa mi auto vrátilo domov. A tak študujem rozpis, pýtam sa šoféra , že čo a ako to prebiehalo. Domov prišiel aj bez tlmiča, lebo nevedel mechanik dať dole zadné kolesá z náboja, tak to vymenil nejak z druhej strany a tlmič sa mu pritom rozpadol. Budiž, aj tak boli obidve zrelé na výmenu a nové už som mal na poličke. Ale montáž a demontáž kolies si nezabudli vyúčtovať. Taká prkotina, ale už len z princípu ma to naštvalo.
23. 4. 2020 10:35
Re: Laura
Waze ma porad vlastni podporu a je to samostatna jednotka a tezko rict, jestli ho Google schvalne trosku neskrti, aby prechazeli uzivatele k nim. Kazdopadne je jen otazkou casu, kdy se to stane kompletne. Zrovna tady asi neni nutne mit dve velmi podobne aplikace.
Avatar - wakantanka
23. 4. 2020 10:31
Re: Laura
No je to paradox, ale kým Waze mi pol hodiny hádzalo hlášku niečo v zmysle server nenalezen, nedostupen, tak google nabehol do pár sekúnd bez problémov. A všimol som si to už viac krát, že Waze občas "spadne" či zamrzne.
23. 4. 2020 10:28
Re: Octavia
Sorry, ale v rodině máme 3x koncern, 3 různé autosalony a vždycky v pohodě, ochota, testovací jízdy atd. Nějaká sleva přes firmu byla jistá, něco přihodili po krátkém pokecu a všichni jsme byli spokojeni. Po návštěvách u Fordu, Peugeotu a Opelu se fakt nedivím, že prodají velký prd, velký nezájem, nic není možné, nic nezjistí, prý není čas... Fajn byli ještě Nissan a Hyundai.

Servis je tak trochu o tom neriskovat a domluvit se - zatím šlo být u toho a mít prohlídku s vlastním olejem na počkání. Stojí mi to za to udělat si čas.
Avatar - Mikesus
23. 4. 2020 10:23
Re: Cena
třídy nejsou přesně definované, nebo aspoň jsem nenašel. Ale chápu nějaký úzus.
23. 4. 2020 10:19
Re: Laura
Google vlastni Waze a tyhle vychytavky postupne implementuje, info o provozu by meli obe aplikace sdilet, stejne tak od lonska i hlidky, merene useky. Ted jsem to chvilku nesledoval popravde, nevim, co vsechno pribylo.
Avatar - Ozzman
23. 4. 2020 09:43
Re: Cena
Já těch Bček o generaci novějších, než je Clio projel víc a ta lehkost tam už není :D Sice to jede lépe, ale 80kw v Cliu 2 by byl nářez, jako 150 kw v Oktávce :D
Avatar - Ozzman
23. 4. 2020 09:42
Re: Cena
Já se obětuju :D Za ten vděčný výraz Toppera to stát musí :D
Avatar - Ozzman
23. 4. 2020 09:41
Re: Cena
Ty jsi mne práskl, doufám, že si to Hamuna nepřečte ! :D
Avatar - wakantanka
23. 4. 2020 09:26
Re: Octavia
Aj to je presne ten dôvod, že som prestal chodiť do autorizákov na servis. Dokonca aj náklaďák, ktorý nikde inde od nova nebol som stopol. Mňa dožralo viac vecí, ale klinec do rakvy si náš autorizák MB zatĺkol tým, že mali vymeniť jednu blbú trubku s hadicou od serva, bo inú ako originál nezoženieš a keď sa mi šofér s autom vrátil pozerám a čosi z neho kvapká. Takže kabína hore a trubka síce na mieste, ale spojovacie pásky nedotiahnuté, olej v nádržke nedoliaty a vyúčtovali si nejakých cca 300 €. No a jednanie jedného z dvoch príjímacích technikov už ani nekomentujem. Ten druhý je ale v pohode a nechápem ako tí dva dokážu spolupracovať.
Avatar - lamal
23. 4. 2020 09:26
Re: Cena
Joo uz sa pochvalil, uznal som ze sa dobre rozhodoli :-) Ozz si teraz takto instatne pridava kilowaty, clio ma 43kW, toto ma 65kW zachvilu kupi nieco, lebo clio uz stacit nebude, da to na 80kW :D
Avatar - iudex
23. 4. 2020 09:21
Re: Cena
Jj, v situácii, keď sú tam prijateľné benzíny, ako je napr. tá 1,6turbo, by som chrochták nekupoval, rozdiel v kultivovanosti sú nebe a dudy.
Avatar - iudex
23. 4. 2020 09:20
Re: Cena
Jj, je to akciová verzia s obmedzenou výbavou a motormi. Ale ak to berieš ako alternatívu k nižšej strednej, tak asi nepozeráš po top výbave. A to podstatné, čo by som ja v Insignii chcel, sa tam priplatiť dá, t.j. matrix LED, vyhrievanie sedadiel, autoklíma a parkovacie senzory. Nič viac nepotrebujem.
Avatar - wakantanka
23. 4. 2020 09:19
Re: Laura
Waze je fajn, ale zopár krát sa mi stalo, že to proste spadlo v tej najnevhodnejšej chvíli - typicky nejaká neznačená obchádzka v cudzine - a vtedy google alebo hociaká iná navigačka bez dát zafungovala proste bez problémov. Minulý rok cestou domov z dovolenky malo waze výpadok minimálne pol hodiny a ja som si spravil neplánovanú exkurziu centrom istého mesta na balkáne. :D
23. 4. 2020 09:00
Re: Octavia
To jsou čísla pro evropský, nebo český trh? Já mluvím o českém trhu. A o testovacích autech, která k nejvyšší výbavě přidávají kupu příplatkových položek.
Avatar - kari.laz
23. 4. 2020 08:55
Ideální kombinace
Výkonově dostačující motor, manuální převodovka, vše sladěné, jízdně slušný komfort a to vše v mixu dává autu do vínku předpoklad pohodlí i na větší roční nájezdy.
Trochu mě mrzí, že v koncernu jede Audi na tyto výkony s 2.0 TFSI, tedy v A4, v A3 už ne. Bylo by to příjemné. Taková "Mazdí" filozofie.
Avatar - Emel
23. 4. 2020 08:45
Re: Laura
Jo, to je pravda, v kapličce Waze (zatím?) není. Nevím jak s virtual cockpit.
I tak ale myslím, že to je cesta. Indukční nabíjení, bezdrátové AndroidAuto... a máš optimum, z dnešního pohledu.
Jo, mohl bys mít SIMku v autě a Waze přímo jako appku v infotainmentu... zatím mi ale přijde o kousek lepší ten telefon, s jedním datovým tarifem.
Avatar - Mikesus
23. 4. 2020 08:40
Re: Cena
To je asi poslední auto, se kterým bych chtěl jet do Košic.
23. 4. 2020 08:40
Re: Cena
vyšší strední? za 835? dej jedno auto ;-)
Avatar - Emel
23. 4. 2020 08:35
Re: Octavia
No to je ale spíš o tom, že jsou to nové modely a zatím je dostupná jen malá část variant. Čekám, že to postupně naběhne... takže bude 2.0TSI 140kW 4x4 u Octavie třeba.
Avatar - lamal
23. 4. 2020 00:59
Re: Cena
Myslím, že tu ho neodradí nič, na pravde nezáleží, jeho srdce mu patrí ! a to sa kur.a počíta :D
Avatar - Ozzman
23. 4. 2020 00:45
Re: Cena
Myslíš, že si bude užívat to trápení atmosféry v těžkém SUV, třeba v kopcích? :D Tedy, mluvím o té 1.6 a to by snad odradilo i Toppera.... no... možná ne :D :D :D Kdo ví... já si to snad někdy pujčím a pojedu do Košic :D
Avatar - lamal
23. 4. 2020 00:39
Re: Cena
To viem(e), no keď ho niekto šialený na ASX vytlačí z cesty, užívajúc si pri tom starosvetskú zábavu s atmosferickým motorom, kto iný by ťa napadol ? :D (napr Topper ukradne ASX po tom čo mu prasknú rozvody na 1.2tsi a dá sa na zbesilý útek, ktorý si patrične užije...)

Pokiaľ je reč o ASX vždy to musí byť Topper, inak to nebude. To nedopustím :'-( :D
Avatar - twistedTSD
23. 4. 2020 00:24
Re: Laura
Na Amundsenu mě pobavilo, když jsem jel do Zlína a navi už od začátku hlásila uzavírku, tak si říkám ok, to je fajn, že to ví. Asi o hodinu později stojím před uzavírkou a koukám na navi, jak mě do ní nerušeně vede. Každopádně je zajímavé, že do Kamiqu si ho objedná 41 % zákazníků. Nevýhoda Waze je v tom, že se třeba vůbec nezobrazí do kapličky přístrojů.
Avatar - Ozzman
23. 4. 2020 00:12
Re: Cena
Ale on ho nemá, on BY ho jen chtěl, ale koupí si Kamiqa, nebo něco jiného z koncernu :D Stejně jako to bylo s Polem :D
Avatar - lamal
23. 4. 2020 00:04
Re: Cena
Pokiaľ to bude ASX aspoň vieme za kým ísť :D
Avatar - Ozzman
23. 4. 2020 00:02
Re: Octavia
Jeee :D No vidiš ! A pak že 4x4 už netáhne !
Avatar - Ozzman
23. 4. 2020 00:01
Re: Cena
No dobře :D Dnes jsem na SS zrovna slintal (jako na Swift :D ) , tak by to bylo i vhodné :D
Avatar - woody-alien
22. 4. 2020 23:59
Re: Cena
Napište mi. Třeba mi to tentokrát vyjde a nepokusí se mě sundat z povrchu zemského nějaké Mitsubishi. :-)
Avatar - Ozzman
22. 4. 2020 23:55
Re: Cena
Ok, přijímám tvou výzvu a na start přijedu v Japonském hatchbacku :D Ale i Clio jsem rozjezdil, má nové přední pružiny, tak i zatáčí :D
Avatar - lamal
22. 4. 2020 23:50
Re: Cena
No inak teraz celkom jazdim ked je pekne, a lacno :D Hod do SZ trebars nejaky navrh a mozme dat spicha a spalit par litrov moku.
Avatar - Ozzman
22. 4. 2020 23:46
Re: Cena
:-[] Až se uvidíme, ukazu ti fotogalerii, co jsem tam nafotil :D Takovy Alpiny, jen přecházel zrak :D
Avatar - Ozzman
22. 4. 2020 23:46
Re: Octavia
Dříve si 4x4 mohl mít i u Swifta :D
Avatar - Ozzman
22. 4. 2020 23:29
Re: Laura
Asi to někdy vyzkouším :) Já spíš mluvím o kolonách, docela se mi to osvědčilo, hlavně v Německu, Holandsku a Francii, jel jsem, ozvalo se jen "Caution traffic disruption ahead" a po pár km jsem dojel k něhodě, ke koloně a tak :)
Avatar - Emel
22. 4. 2020 23:04
Re: Laura
Waze má podle mě nejlepší informace o provozu, včetně hlídek a tak. Google nemá tak dobrý info o provozu, zase se mi asi líbí grafika o kousek víc než Waze.

Klasické traffic info mi přijdou dost o ničem, často to hlásí nějaké omezení, co už tam ani není. U Opelu to vyskakuje i když naviguješ s Waze, ale jsou to takové výkřiky do tmy.
Avatar - woody-alien
22. 4. 2020 23:01
Re: Octavia
Třeba Subaru zas tak extrémní značka není....a donedávna bych si mohl vybrat mezi Libercem a Prahou. 80 nebo 90 km. A koncern ? Hmm, takže Seat. Ve 20 km vzdáleným dealerství jsou kre..éni a pak si můžu vybrat 50 nebo 70 km.
Avatar - Ozzman
22. 4. 2020 23:00
Re: Laura
Já se přiznám, že jsem Waze nikdy osobně nepoužíval, vždy maximálně někdo na palubě. Pro mne je dostatečný Google, ale stalo se mi jednou někde u Olomouce, že mi navigace selhala a jezdil jsem pořád dokola a nemohl trefit tu vesnici, protože mi vedla navi silně kamenitou cestou v lese :D Asi si budu muset pořídit SUV :D :D Možná to bylo znamení.... Jinak mne se třeba na té SYNC 2 a 3 líbí, že ukazují a hlásí problémy na trase, kudy předpokládájí, že pojedeš ( třeba dálnice) i když není nastavena trasa, to ta O3 nedělá... ale má zase hezčí grafiku
Avatar - Emel
22. 4. 2020 22:55
Re: Laura
Jo, v tuhle chvíli jedu taky Waze a aktuálně to vypadá, že klasickým navi v autech odzvonilo. Ale běžný Amudsen byl na hlasové zadávání taky dobrý... jen neuměl tak dobře vyhledávat body zájmu, v tom je AI engine googlu o hodně dál. Ale běžné ulice + město fungovalo dobře.

U Waze mě akorát udivuje lokalizace... já to nadiktuju česky, Waze to normálně najde... ale pak následuje patetický pokus přečíst to s anglickou výslovností :-) . Možná jen blbý nastavení...
Avatar - Ozzman
22. 4. 2020 22:39
Re: Cena
V Monaku jezdí Clia... všude... takže já jsem král, s dvojkovým bych si tam připadal jako "native", kdežto V Mondeu jsem tam byl dinosaurus z východu :-! Ale okruh jsem projel !
Avatar - Ozzman
22. 4. 2020 22:35
Re: Octavia
To máš těžký, když bydlíš někde na konci světa :D Ale zase si vzal dost extrémní značku, je pořád dost aut mezi nejrozšířenější Škodovkou a né zas tak častým Chevroletem, který u nás už nemá oficiální zastoupení, což značí o rozšíření této značky :D Mne spíš příjde, že první O3 se dostávají do cenových vod vesnických závodníků a je to vidět na silnicích :D
Avatar - Ozzman
22. 4. 2020 22:31
Re: Laura
To jste nikdo nejezdil s Fordem co? :D Nikdy jsem neměl trpělivost adresu zadat ústně, tak jsem to radši napsal.. SYNC 2 i SYNC 3.. jak jinak fungují velmi dobře tyto systémy a nezasekávají se, jako ve služební O3 :D Za mne je nepřekonatelný Google a zadávání adres...
Avatar - xxc
22. 4. 2020 21:54
Re: Hodnocení kombíku
Pozor, Citigo je dobre auto :-)
22. 4. 2020 21:36
Vysoké očakávania
Golf aj Octavia sú autá, od ktorých zvykneme mať dosť vysoké nároky, keď príde nová generácia. No a od škodoviek obecne. Musím povedať, že zo Scaly som bol sklamaný, pretože možno aj chybou médií bola pred uvedením občas prezentovaná ako auto na úrovni Golfu a Leonu.

O čo menej ma zaujímal príchod novej Octavie, o to viac ma potom potešila pri prvej jazde. Nie je to nejaké úžasne krásne auto a tipujem, že aj dosť rýchlo zostarne resp. sa opozerá, pri Superbe to Kabaňov tím nejak lepšie zvládol, ale ten interiér, klobúk dole. Veľmi pekne spravené.

Spomenul som si na Klaudiusa, ako občas frflal na čierne nudné interiéry. Tu som mal tú peknú látku na prístrojovke ako na foto v teste, volant tiež parádny, hoci také vynulovanie spotreby je dosť dementne navrhnuté a zopár ďalších úkonov taktiež. Celkovo som sa ale vo vnútri cítil oveľa príjemnejšie ako v predošlej Octe.

Konektivita tiež fajn, kamoš mal iPhone, tak rovno pripojil mobil bez kábla a bez problémov. Povely Laura v pohode zvládala len Zníž teplotu asi raz rozoznala ako Zvýš, inak bez problémov.

Po jazdnej stránke to fakt už také terno nie je. Postupne mi začalo vadiť ako sa to húpe, ale teda rany od podvozku len pri priečnych nerovnostiach, inak je to posun vpred. Adaptívny podvozok to nemalo, 18-ky už sú vtedy moc a obávam sa, že ani DCC to nezachráni. Pri tom 115k TDI manuáli som mal pocit, že medzi trojkou a štvorkou je menšia turbodiera. Potom okresková 90ka je akurát tak na rozmedzí, že šesťka sa tam ešte dusí a trochu ma to iritovalo. Spotreba 5 litrov.

Celkovo ale spokojnosť, dobre spracované, nič nehrká, madlá dverí nevŕzgajú po uchopení tak hnusne ako v Kodiaqu. Len teda tá cena. Ale beriem to tak, že novinka.
Avatar - Emel
22. 4. 2020 21:33
Re: Cena
Silnější motory má momentálně Superb - 200kW benzín. Insi měla 191kW, dneska už má jen 169kW. A dynamika byla vždycky ve prospěch Superbu (pokud teda nepočítám minulou Insi 2.8 turbo).

Pokud bychom chtěli nutně hledat nějakou vyšší střední... tak bych byl ochoten diskutovat třeba o Stingeru - primární RWD, šestiválec... to bych se třeba ukecat nechal, že tam nějaké přesahy jsou (ne že by ve Stingeru bylo nějak hodně místa). Ale u Camry ani u Superbu ne, to je pro mě normální střední... která možná při uvedení na chvíli přesáhne rozměrové standardy dané třídy. Totéž Insignie... taky bych o ní ani na vteřinu neuvažoval jako o vyšší střední.
Avatar - Mikesus
22. 4. 2020 21:22
Re: Cena
Je pravda že výbavy ji dost chybí, co ma třeba i toyota v nižších modelech. Jo insi je větší a rozhodně má silnější motory. A přesto narozdíl od supa ji nikdo do E neradi. To je zvláštní.
22. 4. 2020 21:04
Re: Octavia
Som vlastnikom 3 skodoviek za niekolko rokov /okrem inych aut/ a s predajcami v Skode mam dobre skusenosti.
Avatar - wikinko
22. 4. 2020 20:59
Re: Octavia
60% octavii sa predava v najvyssej vybave.
Avatar - Mikesus
22. 4. 2020 20:55
Re: Cena
Aha takže vyšší střední musí mít 4x4 a diesel? Vicevalce bych bral jako argument, ale to by nám mohlo vypadnout dost dalších. Kdo z mainstreamu má možnost elektrických zadních sedaček třeba? Elektrické sluneční clona vzadu? Velikost je jinde než Superb po přímém srovnání v interiéru. Tam trochu pokulhává vzadu nad hlavou kvuli karosérii a samozřejmě Superb je praktičtější. Ale kufr je větší určitě u Camry. Jen ten vstupní otvor. Podle mého je Camry nyní na rozmezí, stejně tak i Superb byl driv. Tak jak Camry dohnala střední a přiblížil a se ji, Superb a dohnala celá stredni
Avatar - Emel
22. 4. 2020 20:51
Re: Octavia
Nabídka čtyřkolek se zmenšuje? To bych neřekl... od kompaktu výš tu 4x4 mít můžeš pořád, ve Fabii ani Polu nebyla nikdy. Naopak se relativně nedávno objevila 4x4 třeba v Cupře.

Mně se Scout teda až tolik nelíbil... ty chromovaný difuzory jdou trošku mimo můj vkus, to Leon se mi líbil trošku víc.
Avatar - Emel
22. 4. 2020 20:45
Re: Cena
Hele řadit si to může kdo chce jak chce. Podle SDA, což je oficiální řazení, je Superb taky vyšší střední a Octa střední... to mi je celkem fuk. Ceny, rozměry i technika Camry jsou čistě mainstreamová střední... a ještě spíš slabší (žádná 4x4, jen jeden motor s průměrnou dynamikou a tak).
Avatar - Mikesus
22. 4. 2020 20:36
Re: Cena
Je to takový Superb a proto ji i tady řadí do vyšší střední ale Superb ne?
https://www.auto.cz/…-hyundaie-133575
22. 4. 2020 20:33
Re: Octavia
Jo, samozřejmě, sedačky jsou zklamáním z původního očekávání, protože Škodovka se tím na při premiéře minulý rok hodně chlubila, ale nikoho nenapadlo, že to bude takový brutální příplatek.
Ta ergonomie je mnohem větší přešlap, to je jasné. Ale o tom už se vědělo od premiéry.
Scout byl docela krátkodobá móda. Nejvíce se mu dařilo tak někdy kolem let 2008 až 2009, to jich bývalo hodně. Ale už s Yetim a obecně rozšiřující se nabídkou evropských SUV to začalo jít dolů. Nabídka čtyřkolek se v rámci koncernu VW bohužel stále zmenšuje.
Avatar - Emel
22. 4. 2020 20:17
Re: Cena
No ale Camry je asi taková vyšší střední jako Superb.
Avatar - Emel
22. 4. 2020 20:16
Re: Laura
Většinou jo, většinou rozumí napoprvé. Včetně toho, že chápe body zájmu typu autoservis jíša.

O čas až tolik nejde, ale já nedokážu rozumně klikat do navigace a u toho bezpečně řídit, ale říct "navigovat autoservis jíša" dokážu.
22. 4. 2020 20:10
Re: Cena
Camry je stredni trida. Vyssi stredni byvala pred dvaceti lety, kdyz se v CR prodavala naposled. Ted je to stredni trida a to, ze ji v CR prodavaji jen s hybridem za vyssi cenu, z ni vyssi stredni fakt nedela.
Avatar - twistedTSD
22. 4. 2020 20:05
Re: Octavia
Budeš se divit, ale k většině značkám to mám z trvalého bydliště 60 km, nebo víc.
Avatar - _Karel_
22. 4. 2020 18:59
Re: Cena
Asi jedině tak. Řekl bych, že nejblíž je Camry za 920, což ale pořád není 830.
Ne, že bych mnohem raději nekoupil za ty peníze tu Camry.
Avatar - Emel
22. 4. 2020 17:48
Re: Octavia
Těžiště prodejů bude určitě nějaká Ambition s paketem Plus a pár drobnostma. Ergo sedačky jsou teoreticky super věc, ale s kůží za 70t je to v kompaktu overkill, bohužel... těšil jsem se, že tam bude něco za 10t.

Jinak ale Octa vždycky dost úspěšně prodávala dražší Octavie... RS, LK, Scout a tak...

PS: myslím, že chtěl říct něco jinýho
Avatar - Emel
22. 4. 2020 17:39
Re: Cena
No právě proto Dinara jako ortodoxního nekvedlala upozorňuju, že tu edici Trend v automatu nekoupíš... a normální Insi je ceníkově o dost výš.
Ale mně by to třeba nevadilo... za ty peníze mi to smysl dává. Jiná věc je, jaký rozdíl bude po aplikaci cenového jemnocitu... občas tyhle akční verze pak v reálu zas o tolik levnější nejsou.
Avatar - woody-alien
22. 4. 2020 17:37
Re: Cena
No a já si zase možná manuálu tolik nevšímal, protože mi přišlo nepatřičný v takový Auroře řadit. Myslím to v dobrém, 1.5T není schopen využít kvality podvozku Insi, tak proč to prostě nevzdat a nenechat se unášet "plavbou" ?
22. 4. 2020 17:33
Re: Octavia
No asi chtěl říct, že takovou Oktávku za ceníkových 800 tisíc, co vidíme v testu, si v reálu skoro nikdo nekoupí. Ani firmy, ani soukromí kupující. U firem bych to viděl na Ambition a soukromí kupující budou čekat na Fresh nebo jiný akční model za přijatelné peníze.
Avatar - Emel
22. 4. 2020 17:30
Re: Cena
Za mě lehce podprůměrnej, s ne moc příjemnou hlavicí (je tam taková hranka u toho stříbrnýho rámečku)... ne že by to byl vyloženě problém, ale třeba Superb mi přišel o kousek lepší... a Superb je právě tak ten průměr.

PS: nebo jsem si to sugeroval, aby mi nebylo líto vzít ten automat :-)
Avatar - woody-alien
22. 4. 2020 17:18
Re: Cena
Já si nějak nevybavuju, že by byl manuál špatnej (3,5* tady). A když už jsme u těch hvězd....no tak vida, ani nebyl potřeba King a Honda, abychom prolomili čtyři hvězdy. :-)
Avatar - Emel
22. 4. 2020 16:49
Re: Cena
Ty bys měl asi problém koupit to s manuálem, ne? Navíc je ten manuál takovej... no, řekněme 3,5* :-D
Avatar - Emel
22. 4. 2020 16:40
Re: Cena
Jo, to je hezký. Je to teda nějaká akční verze, taková Insi Nomad, běžnej ceník začíná na 693t. Částečně je to vykoupený omezenou konfigurovatelností... třeba výškově nastavitelný sedadlo spolujezdce nejen že není v základu, ale nejde ani objednat... a musíš se smířit se základním motorem + manuálem. No ale za ty prachy...
Avatar - xxc
22. 4. 2020 13:33
Re: Laura
Skôr je dôležité, či Lauru ďalšiu noc aktualizujú, keď si prečítajú článok v škode.
Avatar - Karhanek
23. 4. 2020 17:04
DCC
Jako je fakt skoda, ze autor vubec netusi jak s dcc pracovat a vubec jej vlastne nezna, ale vynasi soudy. Bohuzel toto je cim dal tim castejsi jev novinaru a nejen na auto cz
Avatar - xxc
23. 4. 2020 12:58
Re: Octavia
Zatial som z toho zabavu nevydoloval, citit trosku vahu a bojim sa, ze vyletim z cesty. Este musim pojazdit a najdem limity auta. Ale mam pocit, ze niektore zatacky tak rychlo nedam, ako na vacsich. A celkom bezne narazam na limity 130 km/h na okreskach.

Co pozeram statistiky z dnesneho dna, tak je to celkom rychle auto, priemerky a casy mam celkom dobre. Ale cesty su prazdnejsie :-) Rovinky mam pomalsie, cize to dobieham agilitou v zatackach.
Avatar - xxc
23. 4. 2020 10:02
Re: Octavia
Ja tiez podla testov kupujem, raz som dal nejak cez 600€ za be safe a s tou nie som spokojny :-) Mohli by nejak zacat testovat novinari aj sedacky, ved na chvilu sa to stava sucastou auta.
Avatar - xxc
23. 4. 2020 09:59
Re: Octavia
tu najmensiu, po slovensky vajicko, som mal aj ja na pas. tam sa mi to videlo v pohode. len stredne pasy byvaju kratsie a do stredu sa mi to nikdy nepodarilo dat. ked som dal dopredu, tak som nevidel do spatneho zrkadla vpravo.
Avatar - xxc
23. 4. 2020 09:38
Re: Octavia
presne toto, len zlte :-)

https://ibb.co/SsmH5BN

Neviem preco, ludia na mna blikaju a chcu pretekat :-) Mat tak Teslu, tak stihnem aj 2 semafory na oranzovu. Toto ma este rezervy.
Avatar - xxc
23. 4. 2020 06:33
Re: Octavia
Praveze isofix je bezpecnejsi. Ja este rodinu bez toho neodveziem, este su deti male :-) To len pre porovnanie s "rodinnym" Ceedom a pod. Ale inak rodina sa povezie aj v Citigu, ale len po miestnej ulici, deti dozadu posadaju aj bez sedaciek a uzivaju si cestu.
Avatar - xxc
23. 4. 2020 06:30
Re: Octavia
Preco by v hlave? Zle namontovali lanko od tiahla voliacej paky a auto ostalo zablokovane, nepojazdne. Ale nastastie je to za nami.
23. 4. 2020 05:46
Re: Octavia
Otázka je, co pokládáš za nabídku. Třeba u dosluhujícího Golfu se nabídka čtyřkolek smrskla u verze hatchback na velmi drahý Golf R a u kombíku výhradně na diesely. U dosluhující Octavie se nabídka smrskla jen na nejvýkonější verze s převodovkou DSG, s manuálem už nelze a pro liftback čtyřkolka nebyla vůbec. A nově představené generace zatím čtyřkolky vůbec nemají v nabídce.
Avatar - lamal
22. 4. 2020 23:39
Re: Cena
no, alebo to moze byt aj tak, ze ked príde rendíkom tak ta naopak postaví zo židle... a potom ...
Avatar - Ozzman
22. 4. 2020 22:37
Re: Octavia
Možná O3, ale O2 i přes obrovský papírový kufr nepobrala nikdy to, co jsem naložil do té střední třídy stejného stáří, oba kombíky.
Avatar - xxc
22. 4. 2020 21:44
Re: Octavia
Servis je dost dolezity, ja som svoju Skodu dostal do servisu po 19 dnoch :-) Kolobezkou som po nu siel par minut.
Avatar - xxc
22. 4. 2020 21:41
Re: Octavia
praveze to moze byt rodinne auto, vpredu ma treti isofix :-) v ceede rodinu neodveziem. ani v corolle.
22. 4. 2020 14:20
Re: Cena
Která střední třída je za ceníkových 650? Nebavím se o skladovkách, ale o ceníkových cenách, s tou tu porovnáváš. A ano, škodovka dnes už není levné auto.
Avatar - xxc
22. 4. 2020 21:56
Re: No nevim kam Skodovka kraci....
Co je zle na uceni? Clovek sa uci cely zivot.
Avatar - WinDiesel
22. 4. 2020 16:45
Re: Cena
Když mi obchoďák přijede v Koktě, pomyslím si o něm swoje….
Avatar - WinDiesel
22. 4. 2020 16:44
Re: Octavia
Chudáci, je mi jich líto. Škodovácké owce, podobně jako Babišovy koblihové owce.