Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

126 komentářů

No ak by sa mal taky zakon zaviest u nas na Slovensku, tak by to pri zhovadilosti nasich soferov (cest vynimkam) bola totalna havaria.
to lopta: neviem kedy si išiel naposledy po dialnici BA - Trnava, ale 130 tam jazdia snáď iba tí čo im to viacej nejde. Aj na úsekoch s polovičným profilom (okolo Nového Mesta n. Váhom a okolo Ilavy) sa jazdí už teraz cca 150-160 km/hod. Podotýkam, že nie výnimočne.
Esli je ta dalnice rovna a s dobrym povrchem, tak at. Ale tady moc takovejch neni.
2PALLAS: trasu BA-Zilina jazdim tak raz-dvakrat tyzdenne, malokedy mimo spicky. Chodim tachometrovych 140, co je realnych necelych 130. Po Hornu Stredu ma predbehne tak 5-10 aut, za nou ani jedno. Aj auta lepsich znaciek chodia civilizovane, burani su vacsinou na Feliciach a octaviach, kde-tu sa pripletie xenonak. Na polovicnych profiloch sa 160 nejazdi urcite, aj xenonaci idu do 140. Vynimky sa samozrejme stretnut daju, ale pravidlom ozaj nie su.
matuS
pallas> ba-trnava chodim 90km/h lebo tam chodim do skoly a setrim...btw v len v sobotu
Já to beru stejně mě to na světě nebaví 😃) ale jeden protest proti tomu teda mám - kdo mi zaplatí nákup silnějšího auta , abych tam nebyl jako nějaký šnek ? 😊
...neni možný jen tak ze dne na den zrušit omezení rychlosti na dálnicích. Nejdřív by to chtělo moderní dálniční informační systémy. Pod tím si představuju minimálně proměnné omezení rychlosti (např. každé 3 km) v závislosti na dopravě, a to nejen na 130, ale třeba i na 50 (v koloně stejně rychlejc nepojedete). O stavu našich dálnic škoda mluvit. Přínosem by mohlo být to, že nepoletim 200 na nebezpečnym úseku, když vim, že za pár km těch 200 bude "legálně". Tolik můj názor...
Ja bych byl pro, snad kazdy pozna sam kde jsou hranice jeho i jeho vozu. Ikdyz pred tema co to nedokazou, at nas ochranuje P.B. No co, ale Nemcum to funguje uz pekne dlouho a taky s tim nemaj o moc vetsi probl nez my. Dokonce je pry i jeden nebo dva staty v USA, kde limit taky nemaji,... ja bych to pustil
Spoléhat na soudnost nás samotných je podle mého názoru příliš bezbřehý optimismus. Stačí se jen podívat na dnešní dálnice. Kolem Prahy jsou více-méně 3proudé dálnice (jestli se to tak dá nazvat) a 90% řidičů se lepí na levý a střední pruh. Většinou je pravý naprosto prázdný a v levém se tvoří kolony. Takže nejdříve nás vychovat a poté něco uvolňovat. Ve zmiňovaném Německu to funguje, ale taky se zde (alespoň dle osobních zkušeností) v levém pruhu pouze předjíždí.
J8 bych to tak tragicky neviděl :

1) Kolik procent aut jezdí po dálnicích 130 ??

( za ideálních podmínek )

2) Kolik aut ještě skutečně může jet rychleji než dnešních, řekněme obvyklých , 150 ??

3) Stálých 200 může jet opravdu jen malé procento aut a troufám si říct, že ti už dnes ve většině jezdí po dálnicích co to dá.....Nějaký postih je opravdu nebere....

4) Zmizel by efekt zakázaného ovoce - možná že by začalo být větší frajeřinou jet ohleduplně i s raketou......

5) Možná že by se víc lidí začalo dívat na to, co se děje za nimi a navíc by mohli mít ti, co předjíždějí vlevo 130 a neuhnou a neuhnou jasný důvod se tam moc nezdržovat.

Podle mého by se v podstatě nic nezměnilo. Až na to, že by policajti museli někam jinam. A navíc mám takovou ideu, že by se mohl takový návrh realizovat podmíněně - t.j. pokud např.do roka stoupne počet problémů na dálnicích díky rychlosti o nějaké předem určené procento, tak by prostě za rok do praxe nevstoupil............
Jo a nehledě k tomu, že každé auto má v techničáku max. rychlost danou a ta se přece tak jak tak překročit ani teď nesmí, že ano.....
Souhlasim s DIMem, tak nejak to vidim taky. Proste rozumny pristup.
To DIM: Jó to zní docela logicky. A proto si myslím že to neprojde. Protože by se policajti

neměli na kom vyřádit(více než 800.000 pokut za rychlost na 1 rok je docela slušný maso, nemyslíte?).
Já v samé podstatě věci proti policajtům nic nemám. Jinak bysme se už asi pozabíjeli všichni 😃) Na druhou stranu po dálnicích jedu taky tak kolem 150 a nepřipadá mi to nijak vražedné tempo. A v Německu jsem si sice 200 vyzkoušel, ale jinak člověk stejně jede tak kolem 160, ať už s ohledem na hluk, plynulost jízdy, spotřebu.....A že není naše dálnice na rychlosti vyšší než 130 dimenzovaná ?? Copak jsou všechny cesty mimo obec dimenzovány na 90 ?? A já si ještě pamatuju -teda ne jako řidič - že mimo obec se prostě jezdilo bez omezení rychlosti, až ropná krize byla důvodem zavedení 90 km/h.....
Zase neblbnete. Ja bych dal default 130, a kde to je mozny, tam bych dal znacku. Chapu, ze vsem tady pripada 150 jako zadna rychlost, ale existuji i slabsi jedinci, musime myslet ponekud globalneji, nez "ja kdyz jedu 190, pripadam si v pohode".
Tahle argumentace stran "slabsich" jedincu se mi uplne nezda. Porad tu preci plati pravidlo o prizpusobeni rychlosti povaze......., pravidlo o zpusobilosti ridice......apod. Kvuli tomu nema smysl omezovat rychlost jako takovou.
Jenomze ti slabsi jedinci nejsou schopni odhadnou sve vlastnosti, natoz povahu vozovky. Kdyz se jim vask rekne - maximum je 130, tak to pochopi. A vubec - k cemu je dobre jezdit rychleji, nez 130? Ja mam Feldu a jezdim skoro kazdej den Z Kolina do Prahy. Kdyz jedu po dalnici 130, jsem v Praze zhruba za 18 minut, kdybych jel na maximu (u Feldy cca 160), usetrim 2 minuty. Na druhou stranu spalim asi o pul litru vice benzinu. Prepocet na hodinovou mzdu, aby se to vyplatilo : 900 Kc. (15 kc za minutu). To se jako vyplati, jo?
matuS
podla mna sa dusenim motora na jeho maxime aj nici, nie?
Jo, to taky, vice se to nici.
Ty si z Kolína???
Jasna vec, ty taky?
Takže: stav našich "dálnic", stav našich řidičů, stav našeho vozového parku - to jako východiska. Jako přínosy"+": pár ušetřených (desítek?) minut, pocit vítězství a "svobody" u části obyvatelstva. Jako přínosy "-": víc mrtvol a víc havárií (to se nedá okecat, to je statistická zákonitost)- jen tak mimochodem otázka pro ty, kteří to prosazují: kolik vašich příbuzných má auto, s nímž po takové kolizi na dálnici mají šanci přežít? - kolik hodláte investovat do jejich pohřbu?. Tolik pouze věcně. Jako cíl v širších souvislostech: jdeme do Evropy? - jaká je tam tendence? (nebo se Evropská unie snaží hodně rychle vstoupit k nám?), spíš bych řekl, že musíme působit jako exoti - ekonomika ve svrabu a chceme plejtvat ropou! I to svědčí o ekonomické racionalitě našich pos*anců! - nebo že by měli na zřeteli "lidská práva především!"? - no tak to jsou v Evropě samí nedemokrati!; a měli bychom je řádně poučit! a dřív než k nám Evropa vstoupí do našeho uzavřeného exkluzivního klubu!...😊)))
Souhlas.
To víš, že jo. Pošli e-mail na harous@seznam.cz...
Napsals: "Paradoxně pak jeden slušný způsobí nervozní kolonu dalších neslušných, a to přece není nic pozitivního." Ta část věty za čárkou přesně vystihuje současný přístup: těm neslušným ustoupíme, protože to bude pozitivní (nebudou nervozní)! Takže kdo má mít v tomhle státě navrch? - vyjádřil jsi to jasně. A v tom je, doufám, ten rozdíl mezi námi a "vyspělou Evropou" - věřím, že tam se snad aspoň ti zákonodárci snaží, aby navrch měli ti slušní, i když jsou třeba v menšině, snad aspoň když jde přímo o životy lidí - jako v tomto případě. S logikou tvé věty bychom se taky mohli přímo dostat k tomu, že se přepadení nemohou se střelnou zbraní bránit přesile zlodějů (ale jenom 'nepřesile'), protože to je stejně předem jasné, kdo je silnější, (takže když přepadený někoho zastřelí /postřelí/ nebude možné mu uznat přiměřenou obranu nebo krajní nouzi!). A další a další důsledky takového absurdního přístupu. Absurdity nemá smysl vyvracet. Protože v tomto případě třeba namítneš, že to je přece něco jiného!, protože přepadený v obchodě má přece právo bránit svůj majetek! - a ten slušný řidič nemá právo na obranu poti tomu, aby nebyl nad míru přiměřenou poměrům ohrožován těmi silnějšími? A má se bránit jak? když mu jde přece o život, ne jenom o majetek. K právě uvedenému pojmu 'nad míru přiměřenou poměrům' - viz stav našich dálnic, vozového parku atd. atd. Ne všichni tady mají auta stará nejvýše 8 let (normovaná životnost) a navíc váhové a motorové kategorie typu Volvo, Saab, Audi A4 a výše atd. Taky tu jezdí feldy, které by 160 měly jezdit jen po vyklizené ranveji atd. On i lux.medvěd ve 20 letech svého věku sestřelí fungl nové Káčko jak malinu, když mu na výmolu praskne urezavělé rameno... A možná je rozdíl, jestli ho sestřelí v rychlosti 130 nebo 180 ... nebo ne? A i kdyby ne, tak v druhém případě může ten gauner aspoň dostat vyšší flastr a jeho advokát nebude kdákat o tom, že přece nejel rychleji, než je povoleno... atd.
Docela jsem to čekal, ale je to věcné, takže jsem rád za tu debatu. Ale základní otázka je : JAK SE JEZDÍ PO DÁLNICÍCH DNES ?? OPRAVDU ZASTAVÍ 18 LETÉ JAKÝKOLIV LIMIT ??? Copak vy jste, pánové, nikdy nehnali otcův vůz prostě co to dá ??? Fakt ne ?? A že Felda je ve 160 nebezpečná ??? Ale vždyť nikdo nikomu vyšší rychlost NEPŘIKAZUJE !!! Argument, že najednou budou všichni jezdit 180, je přece absolutně zcestný !!! Tady nejde o lobování pro silné auta !! Tady jde spíš o narovnání současné situace !!! Někdo tam psal o " povolených " 150 ! Proč tedy 150 ?? Je 130 málo ?? Proč se ti zdá málo ?? Je to jednoduché : protože 150 je v průměrném autě tak akorát, pokud je sucho, dobrá viditelnost, poloprázdná cesta.....a pochopitelně pokud je to auto v pořádku. A navíc : pokud někdo jede víc než 130 ( v Německu ), tak je to přímo důvod k tomu, aby mu pojišťovna v případě nehody nic nezaplatila a navíc je těžce trestán.... To je potom ta správná motivace !! Ne že dostanu pokutu, ale že přijdu a auto, o pořádnou pokutu, o zdraví....To je přece ta správná metoda jak mít lehkou nohu na plynu. Pokuta pro mnohé prasata VŮBEC NIC NEZNAMENÁ !!! PROSTĚ NIC !! Ještě si pokutové bloky vylepí na přístrojovou desku. Je to spíš důvod k obdivu : JÁ NA TO MÁM a vy ostatní sociálky se těch pokut bojte a jděte mi z cesty !!! TO JE SOUČASNÝ STAV !!! 130 SE PROSTĚ STEJNĚ NEJEZDÍ !!
Presto si myslim, ze mnoho lidi to brzdi. Jedou ted treba 150 (+,-), ale jen diky tomu, ze max je 130. Kdyz bude max 160, pojedou 180. Spolehaji na toleranci (odchylky tachomeru a odchylky radaru). Mas naprostou pravdu, ze existuji prasata, ktery berou pokutu jen jako spatny vtip, nebo tak neco. Tech se ale nezbavis, ani kdyz povolis neomezenou rychlost. Pokud bude rychlost neomezena, budou na dalnici jezdit auta s naprosto odlisnou rychlosti (rozptyl tak 70-80 km), zatimco ted jedou vsichni alespon trochu podobne (rozptyl tak 20-30 km). Kdyz mi tam vjede nekdo o 20 km pomalejsi, v pohode to ubrzdim. Pokud nekdo pojede 130 a vjede tam silencovi, kterej jede 200, tak je po nich. Uznavam, ze toto riziko je i za soucasneho stavu, ale je mnohem mensi.
Jak můžeš říct, že pojedou všichni 180 ??? Kolika autům to jede 180 ??? A hlavně , kolik lidí bude chtít opravdu 180 cestovat, zvlášť za hustého provozu a pod. To můžu odpovědně říct, že to je dost na nervy jet víc než těch 160 delší dobu za normálního provozu. Moje auto sice jede přes 200, ale i v Německu jsem to v těch rychlostech vydržel jen určité krátké úseky, a když opadl jistý hlad po rychlosti, ustálil jsem se tak do 170 max. A to by se stalo i u nás. Navíc 180 umí Felda jen s hodně prudkého kopce a s plynem na podlaze. Pochybuju, že by tak chtěl někdo opravdu delší dobu cestovat...........
Myslim, ze DIM nema nazory od veci.Jasne, kazdy z nas se boji, ze ho nejaky 18tilety mladik s cerstvym ridicakem sunda, ale to ho sunda tak jako tak, bez ohledu na to, kolik bude rychlostni limit.Ja kdyz jedu po dalnici, tak na rychlostni limit nehledim.Presne podle vyhlasky, prizpusobuju rychlost svym schopnostem a podminkam na silnici.Snad jako kazdy.Co ze tady nekdo povidal o feldach, ze ve 160ce by mely jezdit jen po prazdny ranveji?Zrovna vcera jsem jel po dalnici mezi Kladnem a Prahou a s Feldou jsem to porad kolem tech 160ti jel.A nemel jsem ani sebemensi pocit, ze bych byl nebezpecnej.Jestli ti neco rezavyho praskne, zabijes se ve 130ti jako ve 180!Jak rikal DIM, kazdej to hnedka neposvisti 180.Vetsina ceskych popelnic na to nema a spousta ridicu na to nema taky, bojej se a tak si netroufnou.Znam radu lidi pro ktery je 130ka rychlost az az a vic se boji...Rekl bych, ze kdyz se zrusi rychlostni limit, ani to nepozname.Ti, co jezdi rychleji tak jako tak, se budou mene nervovat kvuli radarum a budou se pecliveji venovat rizeni a nebudou(jako ja) okukovat kazdy odstaveny auto na kraji, pripraveny s nohou na brzde, jestli to nejsou nahodou policajti.Ti, co do dneska jezdili svych 120, budou jezdit 120 i nadale.Jak jsem rekl, tech nekolika nadrzenejch mladiku se stejne nezbavime, ty tady budou porad.Melo by se to resit smerem k vetsi odpovednosti a ne k vetsi preventivni represi.Tzn. - fajn, jed si kolik chces, ale az nekoho sejmes v takovy a takovy rychlosti(a prezijes to), bude to az na par vyjimek vzdycky tvoje chyba a pricteme to tobe.

Kdo se nejvic steti jsou policajti,to je jasny.Vybirat na dalnici musi byt pohoda.Museli by zacit vic makat a to se jim nechce a tak argumentuji statistikama o zvyseny nehodovosti apod.Je mi lito, ale ja policajtskejm statistikam neverim.Znam policajty az moc dobre a vim, jakym zpusobem premysleji...
dobrá diskuse; je skutečně i pár racionálních názorů pro zrušení rychl.stropu na dálnicích např.:"Melo by se to resit smerem k vetsi odpovednosti a ne k vetsi preventivni represi.Tzn. - fajn, jed si kolik chces, ale az nekoho sejmes v takovy a takovy rychlosti(a prezijes to), bude to az na par vyjimek vzdycky tvoje chyba a pricteme to tobe." Už mi zbývá jen záhada, proč i jinde v EU ten limit nezvyšují a proč někde je nižší, než je teď u nás a mají dálnice i průměrná auta. ...?? ...?? Ale už nejsem takový radikál, jako v úvodu. Gauneři budou furt, při vyšší rychlosti budou vždy vyšší, horší následky havárií atd. atd., ale mohlo by se strašit, pravda, i něčím jiným než jen rychl. limitem.
Rychlostní limity jsou dány především historickým vývojem. Ti starci (většinou) co nám vládnou, mají strach z nových věcí. V mládí jsou plni síly k jakýmkoliv změnám, ale než se dostanou "k moci", tak zestárnou a zapomenou na to. Klasickým příkladem strachu ze změn je například věková hranice pro vstup do senátu. Teprve několik posledních desetiletí umožňuje rychleji činit svět liberálnější. Opakuji rychlostní limity jsou strachem ze změn a existují jako jakési pomníky minulosti.

Napadá mne paralela. Podobné diskuze zatrvzelých zastánců a zatvrzelých odpůrců zrušení rychlostního limitu probíhaly nepochybně i v době, kdy se rušil zákon přikazující mít před automobilem maníka s praporkem.
Ma to jenom jeden hacek - omezeni rychlosti bylo zavedeno v poslednich desetiletich. 😄 A tipoval bych, ze vekovy prumer diskutujicich tu nebude pres tricet.


Liberalnejsi svet? Co to je? Asi nemas moc velkou predstavu o "liberalnich zmenach" ve svete za dejme tomu poslednich sto let, co?


P.s.: Jestli myslis tu bandu pitomcu, tak ta nikomu nevladne. 😄
Takže ty rychlostní limity byly podle tebe poprvé stanoveny kdy? (Ať ti to potom můžu vyvrátit). Mohu souhlasit, že svět je dnes v mnoha hlediscích liberálnější než před sto. Nemohu ale souhlasit, že je to dostatečné. A ti starci nám možná nevládnou, stanovují však zákonné normy, které pak využívají (např.) represivní složky často ke svým osobním cílům.
Nebyla to sice otázka na mě, ale limity mimo obec zas neplatí 100 let. Limity jinde ve světě na dálnicích mají, podle mě, hlavní důvod v tak hustém provozu, že v podstatě nikdy není možné na neustále přehuštěných dálnicích jet moc rychle. Německo má naproti tomu tak hustou síť dálnic, že je tam občas i volněji. U nás je to zatím docela v pohodě, nebýt těch uzavírek.....
Neomezena rychlost mimo obec byla zrusena, tusim, v druhe polovine sedmdesatych let a potom platila v noci. Nevim to ale presne. Ale asi se moc nespletu, kdyz reknu, ze to omezeni plati maximalne tricet let (Dalnici mame 25 let? 😄.

A co se tyce "liberalizmu" - to je na dlouhou diskuzi. Zalezi, jakou mas predstavu o svete. Vis treba, ze v USA (do r. 196😄 meli cernosi a spol. vyhrazena mista v MHD? Ve 20. a 30. letech tam probihala sterilizace "menecenych" lidi? Ze se Zide zacali oznacovat v pasech "J" na zadost Svycarska, ktere se mj. vyznamne podilelo na financovani (nakupu surovin, atd.) Nemecka ve 2. sv. valce?


Pred sto lety jsi mohl bez vaznejsiho nebezpeci projit temer celym svetem. Dneska nemuzes pomalu ani vystrcit nos. 😄 To je liberalizace? 😃) Probud se!!!
Trochu jsem tě prve logine nepochopil, protože jsem z tvého předposledního příspěvku usoudil, že máš naopak názor, že dnešní svět je velmi liberální. Liberální byl před sto lety a liberální je i dnes. Jenomže se to vždy týká jen určité skupiny lidí. Někdy větší, někdy menší. Pravdou je také, že svoboda a nesvoboda přicházejí často spolu, viz například mobilní telefon. Záleží na každém co si z toho vezme, případně bude-li mít to štěstí, aby si vybrat mohl.

Včera jsem se na BBC dočetl, že proběhly již 102 oslavy zrušení zákona o povinnosti mít před autem muže s rudým praporkem. Zároveň byla tehdy zvýšena "speed limit" ze 4 na 14 MPH. Věřím, že podobná omezení bychom našli i v antice.

Na závěr si dovolím citát, který snad pojmenovává spor v tomto tématu a vlastně i v mnoha dalších. "Krutost starých mezí byla nahrazena krutostí jejich absolutního nedostatku".

to all - Tímto se tématem loučím.
to login - O liberalismu můžeme klidně diskutovat dál.
Skutecne zajimava otazka, proc v Evrope jsou limity nizsi.Ve Velke Britanii to je snad jen 90km/h na dalnici nebo co...Kdyz jsme tady tak probirali, kolik procent ridicu to prijme a bude jezdit vic nez 130, ale zase "s rozumem", tak jsme zjistili, ze jich moc nebude.To znamena, ze vetsine to bude k nicemu.Pak me napada, ze snizovani nebo stanoveni ne prilis vysoke rychlosti na dalnici je cistej populismus, zivenej z druhy strany hysterickejma statistikama o obrovskym narustu nehodovosti.Jak jsem uz rekl, policejnim statistikam ja neverim a nemuzu nez ocitovat Winstona Churchila, kterej rekl, ze jediny statistice, ktery veri je ta, kterou si sam zfalsoval...
Limity jsou zde proto, aby vsichni jezdili alespon zhruba stejne, vzdyt jsem to tu uz psal. POkud budou vsichni jezdit UPLNE stejnou rychlosti, nehod bude mene. Cim vice se diferencuji, tim vice nehod existuje.
No jo Bodo, možná by ještě mohli mít všichni úplně stejná auta, stejné motory a nejlépe kdyby všichni jezdili na úplně stejné místo z úplně stejného místa....No jo, ale proč by vlastně měli někam jezdit?? 😃)
Ale Boda ma pravdu. A uz to tu psal podrobnejc, ten rychlostni rozdil bude velkej. Navic na tech dalnicich to ve 180 zrovna moc dobre nesedi a muze se stat, ze se brzdna draha v nouzi prodlouzi o peknejch par metru, no spis desitek. Pak akorat muzes cumet, jak letis pod nakladak, kterej jede 80 do kopce a predjizdi druhej, kterej jede 60. Ne kazdej tam jezdi podle svejch schopnosti a mlady magori uz vubec ne.
No mě jenom hrozně zaráží, proč si pořád myslíte, že najednou budou všichni jezdit nejméně 180 km/h ??? Všichni asi ne, že jo ! Pořád vycházíte z toho, že dnes jezdí všichni vždy 130 !! Jaký nesmysl ! V tom vidím celý problém. Než mít povolených 130 a tolerovat 150-160 a nechat víceméně v klidu jezdit sem tam někoho přes 200, tak to raději povolit vyšší limit....... Jinak já jako ten slušný dřív nebo později přijmu tento nepsaný zákon, že proč já bych ten předpis tak striktně dodržoval, když 2/3 ostatních na to kašle a nic se neděje.
Nikdo nerika, ze budou vsichni razem jezdit 180, ale bude jich proste vic. Tudiz to bude nebezpecnejsi. Mimochodem, s tema autama jsi mel pravdu, kdyby vsichni meli stejny auta, je po problemech. Ale je to dost radikalni reseni. Ty limity rychlosti se mi zdaji mnohem lepsi reseni, nez dat vsem stejny auta,ne?
Že se ti to nevyplatí ??? No vidíš, tak si budeš držet svou pohodovou rychlost !!! Jestli jsi četl dobře co jsem už dřív napsal, tak nic jiného já netvrdím !! Podle mě by se v podstatě nic nezměnilo : ti co už dnes jezdí bez ohledu na jakékoliv omezení tak budou jezdit dál, těm co se nevyplatí jet rychleji už stejně rychleji nepojedou a asi polovině našeho vozového parku to stejně víc nejede.Takže podle mě zrychlí - střelím - asi tak 1 % lidí, možná. Jinak kdo jezdí po dálnici častěji tak ví, že když jede 130, tak ho spolehlivě předjíždí tak asi skoro všichni, zatímco vy nepředjedete kromě těch, kterým to nejede, nikoho. Nesvědčí to o něčem ?? A když je dálnice z kopce, dožene vás i ten zbytek s Wartburgy ( nic ve zlém ) !!! Já vidím i plusy : 1) Větší ostražitost těch, co jsou na dorazu - budou si muset hlídat zrcátko i pokud jedou 130, což teď mnoho lidí navíc s potěšenou arogancí nedělá. 2) Nebudu muset trnout na prázdné podvečerní dálnici v ideálních podmínkách že mi těch 150 dá nějaký zamindrákovaný policista pořádně vyžrat a dá mi puntík ( protože je to jenom jeho zvůle ).

3) Věřím, že to částečně i k většímu pochopení odpovědnosti za bezpečnost konání. Dnes je jezdit přes limit pro někoho frajeřina, pro někoho arogantní nadřazování.... Když tak budou moci jezdit všichni, tak už to nebude tak zajímavé. Mimochodem v Německu přes 150 už zas tak moc lidí nejezdí.

4) Jde taky o plynulost a rychlost dopravy. Přece nechceš tvrdit, že nejlépe je vůbec nejezdit nebo třeba max. 60 v době , kdy se rychlost dopravy a měří a počítá na minuty.

Jsem přesvědčen o tom, že nejvíce to opravdu musí vadit policajtům. Museli by si najít jinou jistotu !!! A navíc bych dal do zákona, že pokud by se opravdu dramaticky navýšil počet nehod díky rychlosti, tak ho prostě za rok stáhnout. Někdy mám ale pocit , že je nebezpečnější jet těch 130., protože na mě pořád někdo doráží, což je i ve 130 docela nepříjemné, mít ho metr za sebou. Paradoxně pak jeden slušný způsobí nervozní kolonu dalších neslušných, a to přece není nic pozitivního.
Dovolte mi nazor.

Neomezena rychlost je BLBOST.150 kmh na dalnici je celkem v pohode na klidnou jizdu, ale je to stale maximalni povolena rychlost(vim, ze je ted 130 to jen at nereknete, ze sem OUT), jde tu o to, ze nikdo NEMUSI jezdit maximalne...Souhlasim s vasimi prispevky, i 130 je dost a 150 akorat. Rychlost jizdy by se mela prispusobit stavu a povaze vozovky, nojo, ale jak se pozna hranice....

Zaverem:"Kazdy, kdo sedne za volant je polovicni vrah"
Tady taky jde o to, ze ty dalnice nejsou na nejakou vysokou rychlost delany. Nekde sou tak mizerny, ze se tam neda o rychlosti mluvit. Dyz tam nekdo vlitne ve 200 kilometrovy rychlosti, tak je mu * ptlatny jaky ma kvalitni auto a kolik airbagu. Zacne skakat a pristane v lese. Pokud pritom nikoho nesebere, dobre mu tak. Myslim ze na Nove bude na co koukat.
Myslim, ze staci 130-tka. Kdyz nekdo bude chtit jet rychleji, tak stejne pojede. Navic si nemyslim si, ze by to zvysilo bezpecnost. Co pak nekdo umi jet 170km/h bezpecne?
Poslanci, kteří zvýšení rychlosti na našich dálnicích navrhují, by měli podle mého názoru povinně absolvovat psychiatrické vyšetření.Nebo je loby majitelů pohřebních služeb tak silná ?

Mám najeto enormně hodně kilometrů.Mimo Polsko

( tam to ale není vůbec dálnice)máme dálnice v daleko nejhorším stavu z civilizovaných zemí.

( otázka jestli se mezi ně vůbec máme právo počítat).Normálním motoristům ( mimo malého procenta sebevrahů.ale spíše vrahů. protože skoro vždy na hazardní jízdu někoho jiného doplatí nevinní)zbývá než doufat, že tento nesmyslný návrh na zvýšení rychlostního limitu v parlamentu neprojde.
To je, samozrejme, tvuj nazor. Ja si nemyslim, ze zrychli jen 1%. Pokud ano, nevidim duvod, proc kvuli tak malemu poctu motoristu menit zakon. Zrychli predevsim mladi kluci, kteri zrovna dostali ridicak, a to bude nebezpecne (i ja jsem byl takovy, brzdila mne jen predstava, ze mi vezmou ridicak).
Poslední dobou mě zaujal můj starší bratr svým názorem. Od té doby co vlastnil řidičák jezdil rychle. Na dálnici většinou 150 - 180 (v Německu i víc). Na okreskách do 150. Dost lidí se s ním bálo jezdit.Pak se dal na dráhu profesionálního řidiče náklaďáku a posledních 5 let jezdí s kamionem. Najel už pár milionů kilometrů a před týdnem, kdy jsem s ním jel na místě spolujezdce, mě vezl v osobáku po dálnici a jel 120 !!!! Napadlo mě jesti není nemocnej nebo tak něco a tak jsem se ho zeptal. Řek mi, že tohle je maximální rychlost, při který má člověk ještě trochu šanci přežít havárii na dálnici.Jak jede víc, musí na to mít hodně drahé a nové auto, jinak je to sebevražda. Dost mě to u něho zaujalo, ale po zkušenostech z jeho různých lehčích bouraček a bouraček všeho typu, které viděl, mu to věřím. Nejsem úplně proti neomezené rychlosti, ale bojím se 18-ti letých kluků, kteří si půjčí tatínkovo auto a * se podálnici 180 a více. Častokrát se mu poštěstilo, že mu nějaký kluci na dálnici udělali ,,myšku" a měl s několika tunovým nákladem co dělat.

Sorry Dime, ale to co tady tvrdíš je blbost. Je to spíš projev tvé netolerance. Tvůj názor, že pokud někdo jede 130, tak ho většina aut předjíždí, je taky blbost. Já sám jezdím 120-130 a těch aut co mě předjíždí je míň než kolik jich musím přejíždět já.
mrazik: ztotoznuju se s tim, cos napsal. Jen se zamysli, jestli je mozne najet par milionu km za 5 let.
Já jsem to nemyslel jenom za těch 5 let. Trochu jsem přidal na dramatičnosti. No dobře těch milionů bylo míň, vlastně dva, ale myslím, že to snad nevadí. V televizi taky všechno přibarvěj.
Doufám, že se konečně někdo podívá také na www.pavelnemec.cz, kde je argumentace předkladatele zákona, poslance Pavla Němce a přepis diskusního pořadu ČT "Přísně veřejné" k tomuto tématu.
tak jsem se tam podíval - nepřesvědčil mě; není tam nic nového, než co už bylo tady níže. Základní chyba celého návrhu - a tudíž účelovost a nesmyslnost argumentace je totiž podle mě v následujícím:1) Návrh není doprovázen posílením pravomocí PolicieČR při dokazování přestupku jinak nebezpečné jízdy - bod 3 jeho argumentace! Nebo spíše principem, že "policista posoudil to, co viděl jako přestupek (např. nebezpečné jízdy) a má bez výjimky pravdu" se všemi důsledky. Pokud tohle nebude, tak jak chcete tento jiný pestupek dokazovat, když i evidentní překročení rychlé jízdy v tomto státě musí být zdokladováno nezfalšovatelnou fotkou a radarovým výstupem? - jinak se gauner vždycky ubrání argumentací, že jde o 'tvrzení proti tvrzení' - on versus policajt - a kde že jsou nezvratné důkazy??2) právě uvedené znamená ovšem mít poněkud jiné policisty a systém, jak u soudu moci prokázat, že ten policajt tehdy výjimečně neměl pravdu a taky příslušné důsledky pro takového policajta - včetně např. třeba i předpokládaného pokusu o vymáhání úplatku atd. Nic z toho tady není, všichni to víme a neříkejte mi proboha nikdo, že tohleto pan poslanec neví! A pokud to skutečně neví, tak.... no comment.
Bohuzel mas velmi chabou znalost pravnich predpisu. Pravomoci policistu jsou primo neuveritelne. Bez jakychkoliv dukazu Te mohou obvinit z cehokoliv a pokud o tom (napr. v pripade dopravniho prestupku) rozhoduje zase policie (pokud nesouhlasis s prestupkem, resp. se potom odvolas), tak nemas sanci. Pokud Te policista, napr. protoze jedes rychle, blbe predjizdis, ap. (podle nej), zastreli, tak jednal podle prava a ani mu nestrhnou nic z platu (nejedna se o vtip - je to skutecne tak).

Tj. pravomoci policie se klidne mohou zmenit, ale uz ted, muze policajt uplne vsechno, takze je to jedno.
v tom případě asi patříš mezi ty méně otrlé; můžou obvinit atd. ale jak jsem psal níže - moci u soudu! prokázat a s příslušnými důsledky pro toho policajta! - předpokládá to existenci nikoli policajtů, ale policistů a poněkud jinak fungující! celý systém (abych nekřivdil: možná někde v ČR i existují), když píšu systém, myslím tím systém - tj. např. i včetně rychlosti u těch soudů, orgánů, které budou nezávisle tyhle policajty stíhat (tj. nebudou podléhat jednomu šéfstvu) atd. atd. atd.
Nevim, jaky dalsi dukazni prostredky by meli mit policajti jeste k dispozici.Aby to nevypadalo, ze tady varim z vody, ukazu ti, jaky ma pravomoci policie:1)Chtel jsem po policajtech, aby mi rekli, na zaklade jakyho pravniho titulu ze pouzivaj radary.A vis, na co se odvolali? - ...§2 z.283/91 - "Policie plní tyto úkoly...dohlíží na bezpečnost a plynulost silničního provozu a spolupůsobí při jeho řízení"...!Tak tomu rikam extenzivni vyklad!A jeste jeden priklad z toho soudku - 2)§58 z.o prestupcich..."učiní orgán policie nezbytná šetření ke zjištění osoby podezřelé ze spáchání přestupku a k zajištění důkazních prostředků nezbytných pro pozdější dokazování před správním orgánem"...!Nezbytna setreni, ale jaka?Tam se vejde uplne vsechno, co neodporuje Listine zakl.prav a svobod a pis si, ze toho neni malo!V rukou policajtu jsou takovyhle nastroje a temahle nastroje mavaj lidi, co maj akorat maturitu!Co vic jim jeste chces dat do ruky?
to beranek: nechytej se jenom jednoho slova nebo argumentu, bylo jich tam přece víc a co hlavně: bylo to napsaný tak, že právě bez té druhé poloviny to nejde udělat.... tedy ještě jednou: zvyšme pravomoci policistům (aby např. mohli oflastrovat evidentně rychlou jízdu bez radarové fotky apod.), ale (tj. pod podmínkou!) umožněme lidem, aby se mohli účinně bránit proti policajtům, který toho budou zneužívat! Klidně budu souhlasit s tím, aby policajt, co jede na svou chalupu, a já ho "oprasím" na dálnici nějakou nebezpečnou "myškou", vytáhl maják a na místě zařídil 3000,- pokuty. Ale v případě, že to zneužije, ať má na krku zneužití pravomoci, vyžadování úplatku, bezdůvodnou překážku silničního provozu a cokoli dalšího! Je to o odpovědnosti lidí za vlastní osobní konání i nekonání. A k tomu by bylo nutno změnit celý systém (tj. více věcně souvisejících) předpisů a ne jenom odstranit rychlostní limit. Podle jakých pravidel by se např. posuzovalo, že právě dne X v hodin X1 za viditelnosti X2, stavu a povahy vozovky X3, akutální situace na silnici X4, typu auta X5 a jeho tech. stavu X6 byla s řidičem X7 jízda již nebezpečná při rychlosti právě X8??? Nepředpokládalo by to třeba soustavné monitorování provozua instalaci elektronických dopr. značek s dálkovým ovládáním podle aktuální situace a na základě inteligentní!!! úvahy obsluhujícího personálu? A taky třeba kromě zrušení rychl. limitu stanovení jasných pravidel vzrůstající míry odpovědnosti na nehodě v závislosti na rychlosti? A že v SRN za snížené (mlha...) viditelnosti platí na dálnici rychlostní limit 50 km/hod - o tom se nějak v návrhu taky nemluví, že?Prostě tak, jak je to podáváno, je to pouze účelová prezentace ujetého výkladu lidských práv jezdit se svým silným autem rychleji než obyčejní kmáni. Protože kdyby to tak nebylo, bylo by v návrhu kromě toho "A" (zrušení limitu) i to "B"! a stejně prgnantně formulováno jako to "A" - jistě - zabralo by to víc času a zrovna se to nějak nehodí... tak co dodat...??
Obe strany prehaneji. Policista nemuze vse, ale neni ani bezmocny. K ty nehodovosti v zavislosti na rychlosti : verim statistikam, ktere rikaji, ze zvysenim ze 110 na 130 se prilis stav nezmenil. To jen potvrzuje moji teorii, ze to chce alespon nejaky limit, aby vsichni jezdili podobne. Ze 110 na 130 to neni tak drasticky, protoze jsou leopsi auta, ktery tech 130 zvladaj.
O pravomocich Policie mi ani nemluv!!!Nechci to rikat konfrontacnim tonem, ale prave kvuli takovejm kecum a kvuli takovyhlemu pravnimu bezvedomi se policajti chovaj, jak se chovaj.Ty uz mluvis jak Bambas - "dejte nam vic pravomoci"!Teda ja se musim drzet, abych nenadaval.To, co rika login, je svata pravda.Policajt te obvini z prestupku, sam o nem rozhodne, sam zhodnoti dukazy, NEEXISTUJE FAKTICKA PROCESNI ROVNOST!!!Uvedom si to!A ty bys jim dal jeste vetsi pravomoci.No to je k placi.Doporucuju vyrazit treba na Policejni prezidium, podivat se, jak si policajti predstavujou plneni svejch pravomoci.To je katastrofa, diletantismus, zneuzivani pravomoci a ty bys jim je jeste pridal?!Chovani policajtu, to je zvule, to neni respektovani prav druhejch.Co nad policajtama chybi je hlavne poradna kontrola.Dokud nebude, nemuzou dostat zadny pravomoci navrch.Koneckoncu, nevim, co bys jim chtel pridat, uz dneska jsou vsemocny.Ty mafiansky taktiky!Lepsi nevedet!
TO LOGIN: Kdes na to, prosímtě, přišel, s tím policejním střílením? Víš, že policajt, co si vystřelí, je okamžitě postavenej mimo službu a dost nepříjemně vyšetřovanej? Víš, že víc než 3O% policajtů, co si vystřelili, odchází od policie? Pokud si chceš dokazovat svoji tvrdost tím, že si budeš vyskakovat na dopraváka, odskáčeš si to všude na světě, nejvíc asi ve Švýcarsku, Německu a USA (tam jsem nebyl - mám jen historky od známých). Žádná autohlídka si nemůže zvolit místo, kde bude kontrolovat řidiče, to se vybírá o několik úrovní výš podle požadavků a vůle zase jiných vysokých míst. Většina českých dopraváků (alespoň na dálnici) umí aspoň žblechtnout anglicky, Němci často neumějí ani to. Nejzupáčtější mi přijdou němečtí knírkatí policajti (i celníci), nevím proč, někde jsem četl, že knírkem si někteří můžou trochu vylepšovat svoje komplexy méněcennosti. No a zakomplexovanej policajt, darmo mluvit... Pokud prohrajeme nějaké jednání s policajtem, je to, pánové, naše prohra, že jsme to diplomaticky a psychologicky neukočírovali. Připadá mi jaksi férovější, přiznat si prohru, příp. i svoji komunikační neobratnost, než trapně vykřikovat cosi o přehnaných pravomocích policie...
Asi před měsícem jsem v Jízdě na Primě zaslechl, že po zvýšení rychlostního limitu na dálnicích na 130 km/hod. došlo ke zvýšení počtu mrtvých na dálnicích cca o 30 procent. Co si o tom myslíte? Máte někdo tyto údaje z jiných než televizních zdrojů? Na web. stránkách min. vnitra jsem to nenašel...
No vidis, a ja zase vim o statistikach, kde nic takoveho neni. Hovorili o nich take v tom televiznim poradu, ktery tu byl uz zminovany a te statistice, kde se nehovorilo o zadnem statisticky vyznamnem zvyseni umrti na dalnicich se nebranili ani odpurci zvyseni limitu. Se statistikama opatrne. Osobne mam k otazce uvolneni rychlosti na dalnici lehce pozitivni nazor. Nebudu prilevat dalsi nazory k tem, co uz tu padly. Clovek by mel byt sam zodpovedny za svoje jednani a nest pripadne nasledky. Jinak muzu rict, ze me hodne zamrazilo pri precteni nazoru, ze nejlepsi by bylo mit stejna auta, od toho uz je jen krucek k tomu, ze bychom meli mit stejne platy - pracovat podle svych schopnosti, dostavat podle svych potreb....
TO t😜 Souhlasím s Tebou statistika je docela problém, ale jak to udělat, aby se přání nestávalo otcem myšlenky?
TO ALL: Jezdili jste někdo v Anglii? Známej mi tvrdí, že kromě dálnice jsou tam všude jen doporučený rychlosti, neb vláda nemá občany za blbce a věří, že pojedou jen tak rychle, jak je bezpečno. A těch peněz, co by se ušetřilo za trapně číhající policajty...
Bohuzel... Velice se mylis - policajti v poslednich letech neopravnene zastrelili jiz nekolik desitek lidi a nic se jim vetsinou nestalo. Ano policajti skutecne s oblibou tvrdi to co rikas Ty - mimo sluzbu, 30%, posttraumaticky stres, atd. Podle trestniho zakona staci, kdyz Te fizl zastreli podle predpisu (policejnich) - tj. napr. pokud svoji jizdou ohrozujes okoli. Je to jak rikal Beranek - zalezi, jak si to benga vylozi. Casto se to take svadelo na zbran - upadla mi a vystrelila, ap. 😄

Statistika je nasledujici😒br />

1996 (110) - 45 mrtvych


1997 (110, od 1.10. 130) - 35


1998 (130) - 45


1999 (130) - 44


1.-4. 2000 (130) - 7 mrtvych.
TO LOGIN: Pokud si dobře pamatuju, za posledních cca deset let zemřelo ve službě 26 policajtů a neoprávněná střelba se konala v 6 případech, z toho jeden skončil smrtí. Šlo by k tomu dejme tomu připočíst i hodně sporný případ toho střílejícího Jugoslávce a jeho syna, myslím, že se jmenoval Hanuša nebo tak nějak. Kde máš ty desítky neoprávněně zastřelených? Ne, že bych policajty nějak miloval, ale dělat z nich gestapo mi přijde vhodný tak pro Blesk.
Caro, Caro... Je to Gestapo! Nechapu, proc sem pletes mrtvy policajty. V prve rade jich ve sluzbe zemrelo vic nez 26 (to bych tipoval tak za rok 😄. Musel bych to ale hledat. Jedna se vetsinou o bouracky - zpravidla zavinene policajtem. A sest pripadu neopravnene strelby? 😃) Jina vec je, ze je prave vzdy opravnena (podle nesmyslneho zakona) - coz se snazim celou dobu vysvetlit.
Dobře, LOGINE, nikam si ty údaje v průběhu let nezapisuju, možná je to opravdu fšecko jinak... Ale jaká policie je potom pro Tebe ta pravá? Americká, která má ještě větší pravomoce a daleko více případů neoprávněného zabití, neopodstatněné buzerace civilistů i zastřelení kolegů ve zbrani "nešťastnou náhodou"? Německá, kde je každej druhej vyžranej vepř nebo zakomplexovanej fašistickej ***? Skutečně vycházím nejlíp s českejma policajtama a nejen proto, že čeština je můj rodný jazyk...
Legrace je v tom, ze takova normalni policie (ne, ze je kazdy desaty policajt a kazdy druhy udavac). Ma stejnou ucinnost, jako pani, co zapisuje trestne ciny a prestupky nekde v kancelari + masivni reklama: Nekradte! Nepodvadejte! Pripadne par kriminalistu na vaznejsi trestne ciny.

Uvedu prikla😜 Prijdu na benga a reknu - Ukradli mi auto! Zaeviduje se tr. cin. Za pul hodiny prijdu znovu - Sorry, spletl jsem se, ja ho zaparkoval jinam. Zaeviduje se policii objasneny tr. cin. 😄 Tim chci rict, ze stejnou uspesnost, jako ma policie, by mela i ta pani. Po tomhle se totiz neda nijak patrat - jednak by to bylo strasne drahe a jednak by to bylo k nicemu. Nejake zavirani lidi take nema moc smysl.

Proste - Policii skoro neni potreba, zadne pravomoce nepotrebuje a nekoho za neco zavirat do vezeni nema smysl. (Typickym prikladem jsme my. Na pocet obyvatel nesmyslne velke mnozstvi policajtu. Neuveritelne pravomoce... Vyjma uchylneho USA (kde vas zavrou, protoze mate ochozenou podrazku 😄, bezkonkurencne prvni na svete v poctu uveznenych osob na obyvatele. Atd.)
Vzdycky kdyz se mluvi o policajtech, vzpomenu si na pisnicku od Chaozzu - Policie, docela dobre je charakterizovala..."...zahlidl sem chlivek, s nazvem policejni hlidka a v nem ctyri prasatka, to nevida se zridka...."Jako vsude je to o lidech a o jejich pristupu.Jak se zda mezi policajtama je spousta lidi, co kdyz maji v ruce trochu pravomoci, hnedka hledi, jak by ji zneuzili a kde by se po kom svezli.At uz jsou pravomoce takovy nebo onaky, dokud je policie neprestane zneuzivat, bude jich porad hodne.Nerikam, ze nema mit policajt pravomoce, ale kdyz hledi, jak by je bud zneuzil nebo kdyz se mu nechce, aby delal, ze nevidi, tak se jim neda pridat.Je to jak s malym ditetem, prece mu nedate do ruky zbran, kdyz nema zodpovednost.Obavam se, ze nase policie je prave takovym rozmazlenym harantem.Dokud nedospeje, nesmi dostat ani o pravomoc vic, spis by bylo lepsi ubrat...
Caro, to ze se nejlepe domluvis z Ceskejma policajtama nema nic spolecneho s Cestinou, ale z korupci. Cesko se stava bananovou republikou neco jako Ghana nabo Pobrezi slonoviny.A ty vyzrany vepri,zakomplexovany nemecky policajti. Maji od ceskejch nezakomplexovanejch komousu a STBaku jeden rozdil.Kdyz pominu ze jsou cisty a upraveny. Vozej ve sluzebnich autech hasicak,lekarnu a dokonce i lopatku na uklizeni zbytku dopravni nehody.A u nehody i maly jsou velmy rychle.Neni to neco? A este jeden rozdil. Kdyz jim das 100 marek dostanes dvy roky.
TO PP: Souhlas, ale naznač taky, co s tím. Kritika bez náznaku řešení je na dvě věci...
Jo policajti vážně maj několik metrů na přestupky. Jenom záleží jakýho seš pohlaví, jak seš na ně drzej atd. Pravda je že v současné době šikanujou lidi za malý přestupky, ale velký neviděj. To je zajímavý, kolik je třeba poldů na Václaváku atd. v centru, ale vstoupit na přechod nemáš moc velkou šanci, zvlášť, když kolem tebe projížděj 70 km/h. K neomezený rychlosti. To bude možný, až tady nebudou auta z východního bloku, protože bych nechtěl bejt u nějaký hnusný bouračky jenom proto, že někdo bude zkoušet jestli pojede jeho olcit nebo škodovka z kopce víc než 145 km/h. Kdyby tu měli všichni normální auta /alespoň technicky/, tak si většina jednou zkusí jet 200 a pak na to radši kašlou a jezděj 130. Zase když si vezmeš kolik dneska jezdí prasat v autech bývalého východního bloku, tak až dostanou do ruky něco normálního, tak to bude katastrofa.
souhlasim s nemeckym modelem ale problem je ze se tady mozna budou snazit lidi jezdit rychle se starejma sunkama, jinak hladinu alkoholu bych nechal na nule, argumenty jsou dostatecne zname. TO beranek - videl sem zaparkovane auto u krajnice a asi metr kufru presahovalo dozadu pred zakaz zastaveni, je za to mozne dostat pokutu?
při striktním výkladu JE za to možné dostat pokutu. Bez dalšího. Pokud se ale bude používat i mozek..., je to na pováženou a podle konkrétní situace. Ale v USA by si asi řidič diskutovat nedovolil...Taky jste četli o tom, že Poláci zavedli to, co je v USA? - totiž že když policajti někoho zastaví, je řidič povinen zůstat nehnutě sedět a klidně položit ruce na volant, tak aby byly obě zřetelně vidět. Jinak asi může mít smůlu, velkou smůlu...
Jo, cetli - a kdyz nezastavite, tak mohou strilet (u nas de-facto taky). Od te doby, kdyz v Polsku jedu s mrtvolou v kufru, tak mam pripraveny vzor 61. Takze: V Polsku a USA, neujizdet, ale rovnou strilet! 😄
Alkohol: vim, ze je to nerest, nulova hladina alkoholu ma svuj vyznam, ale prece jen mi chybi trosku rozliseni alkohol pozity pred jizdou ( bezprostredne ) a tzv. zbytkovy alkohol. Predpisy, hovori jasne, zaden alkohol, ale kolikrat se vam rano stalo, ze jste se citili normalne po predeslem odpoledni, kdy jste s kamarady zasli na par piv a presto byste pravdepodobne jeste rano meli v krvi alkohol ( treba 0.01 promile uz je alkohol v krvi a jste v prd... ) ? Ja myslim, ze pokud clovek nazavini nehodu , mela by byt nejaka hranice alkoholu v krvi tolerovana ( treba 0,3 promile ). Kdysi mi kamarad vypravel o Anglii, ze pry tam muzete pit kolik chcete, ale pokud zpusobite nehodu motorovym vozidlem je to velmi pritezujici okolnost. Od te nehody uz samozrejme nesmite mit nikdy pri rizeni alkohol v krvi.
Myslím, nevím určitě, že u nás je hranice 0.1 nebo 0.05 promile, protože do určité hodnoty lze považovat laboratorní test z krve jednak v toleranci laboratorní chyby a jednak za falešnou reakci na jiná redukční činidla. Vypitá zkvašená ovocná šťáva nebo aldehydy a acetony při cukrovce nebo jen při stressu či nemoci, prostě spoustu lidí nemá čistou nulu, i když jsou třeba abstinenti. Prostě stopově - nepatrně pozitivní laboratorní zkouška neprokazuje požití alkoholu, ale to se musíte zeptat chemiků nebo lékařů ze záchytky.
No, já si myslím, že argumenty uvedené na www.pavelnemec.cz jsou velmi rozumné. Když už nic jiného, návrh mnohem více respektuje stávající stav a zpřísňuje podmínky pro ty, co jezdí nebezpečně. Čili by se mělo v důsledku jezdit bezpečněji, a o to by mělo jít především.

Upozorňuju, že na www.pavelnemec.cz je i petice pana Vodičky z Ostravy. Je v ni i bod ohledně alkoholu; nemam tuseni, kolik je 0,5 promile, ale jedno pivo bych k obědu s klidem povolil...
Kdyz tak o tom premyslim, myslim si, ze vetsinou ma policajt pocit, ze je od toho, aby trestal a trestal ( napr. Dopravni policie ). Podle mne by spise meli usmernovat a vychovavat. Samozrejme jsou penize za pokutu pro lidi urcity usmernovaci stimul, ale je to podobne jak s detmi nebo psy. Kdyz dite nebo psa uhodite, dlouho si budete zpatky zjiskavat ( uz jsem jak ten *: ziskavat ) jeho duveru.
Dnes jsem cetl statistiku ostravskeho DI za 1.1. -31.5. 2000 - Nejcastejsi priciny dopravnich neho😜 1. Nespravny zpusob jizdy (1442),2. Nedani prednosti v jizde (427),3. rychlost (35😄. Zemrelo celkem 8 lidi, o 2 vice nez loni. Co takhle znovu zavest podobne jako na Slovensku 60 km/h v obci ?
Ty jsi nas velky statistik 😃))
Jde jen o to mit podlozeny prehled. Kdybych to napsal bez cisel, mohl by nekdo napsat, ze to neni pravda, ze treba neprimerena rychlost je nejcastejsi pricinou ( tak jak se to tvrdilo pri zavedeni 50 km/h ). Jinak si myslim, ze s cislama to je hezci.
Ale jo, ja nerikam nic proti, to bylo jen rypnuti.
Souhlasim se zavedenim neomezene rychlosti na dalnicich.Stejne vsichni jezdi jak jim dovoluji momentalni podminky a kvalita jejich vozu.

Ja osobne jezdim po dalnici neco kolem 180 stabilne a nemam zadny pocit nebezpeci.Samozrejme kdyz mijim kolonu kamionu tak radeji zpomalim,protoze zajiste vite jek to chodi.
Jo, jo, s těma kamioňákama je to FAKT o hubu. Někdy se vyplatí (pokud se zdá, že se ty kamiony budou předjíždět) taky poblikat dálkovýma - rozhodně lepší než v lepším případě skončit v nemocnici... Jinak bych byl PRO zavedení doporučené rychlosti 130 km/h.
Problem je v tom,ze nikdy nevis co te ceka.Vjede tam,nebo ne???Ja zkousel vsechno,ale tim je jen naseres.Potom tam vjizdi schvalne a nekdy se ani nechteji zaradit.V sikane jezdi obcas co nejvice vlevo,aby jsi je nemohl predjet.Ja vim je to nebezpecne,ale jim se prece nic nestane,to jen ty se zabijes.
Jo, jsou to *** - jednou se mi tam jeden naschvál vecpal a po mém blikání a troubení jeli soubežne vedle sebe. Spěchal jsem a tak jsem je oběl ZPRAVA a pak jsem se bavil, jak mi na oplátku taky blikají a troubí. Když se oni chovají jako hovada a bráni rychlejším v předjetí, tak proč nepoužít odstavného pruhu ?! Je to sice přinejmenším riskantní, ale použil jsem to jen jednou a bylo to vcelku "na pohodu"..
někdy by to chtělo trocu ohleduplnosti,než jen nadávat na naklaďáky.tobě neudělá problém přibrzdit a pak zase přidat ,ale ten chudák když ubere tak už to nerozjede,a spadne mu rychlost třeba na polovinu.Já jezdím s autobusem,a vim jak se chovají řidiči osobáků.bezohlednost je především na Vaší straně,a navíc ohrožujete často spoustu cizích životů. Jsem profík a koukám,když je přede mnou v dálce překážka,zavčasu dám znamení o tom ,že se chystám předjíždět a v tom auto v levém pruhu v dálce za mnou prudce přidá,abych předjíždět nemohl.nechám ho projet,a záčínám předjíždět, v tom auto za mnou v mém pruhu,navíc většinou bez blinkru prudce vyrazí,a já jdu na brzdy. Popisováná situace je téměř pravidlem! takže ruku na srdce,a zamyslete se nejdříve nad sebou. I když se občas najde i vůl za velkým volantem, může to být únavou,(není to lehká práce) nebo je šofér jen přinasranej a chová se jako vy.
Oni by ti "chudáci" kamiony nesměly být přetížený o dost desítek procent a dělat jako loď na vodě v asfaltu brázdu. Pak by se nevyskytovali kamiony jedoucí do kopce snad za 1 nebo 2 s dýmovnicí místo výfuku. V Chorvatsku neměly kamiony problém jed i do slušnýho kopce 70 Km/h což u nás nehrozí. Kamiony bych se snažil finančně natlačit k využívání železnice, že se prakticky za 13 let dosud neváží je dost slušná ukázka toho co dokážou v politice peníze a kontakty a na dálnici předjíždět bych jim zakázal úplně. Ať si ty přetížený šneky vyřeší mezi sebou.
Neproslo to sakra!
A neni to jedno stejne si kazdy jezdi po dalnici jak se mu zachce tak co.Kdo jezdi 100-vkou ted rozhodne nebude jezdit rychleji a chci videt jak donutite stareho dedka se skudkou aby jel stopade,kdyz mimo obec jede 60-kou.
Jenom pár postřehů k Vašim reakcím...Osobně bych limit posunul dál nebo zrušil úplně. Samnozřejmě, když se podívám na stav českých dálnic, tak je patrné, že neomezená rychlost by mohla být jen na malé části českých dálnic. Například D1 se původně budovala na rychlost 120km/hod a poloměry zatáček tomu leckdy dávají za pravdu. Dalším problémem je stav vozovky, nebezpečné kluzké úseky za deště atd....Prostě na většině (bohužel) dálnicích a rychlostních silnicích by 130 musela být po zrušení pevného limitu nainstalována. Pro příklad uvedu R4, tam je 130 tak akorát, dá se jet i víc, ale při stavu vozovky je to nadoraz........Někdo tu psal, že 130 je průměr a 150 akorát. Nesmysl, protože 150 už je přestupek a řidič by za něj měl být postižen. Takže pokuď Vám připadá 150 jako optimální rychlost budete muset iniciovat zvýšení limitu, jinak porušujete předpisy......Dalším omylem je názor, že po zrušení limitu začnou všichni jezdit 180 a více. Není to pravda. Zajeďte si do Německa a poznáte, že se tam zas tak rychle nejezdí. A komu je dneska 130 málo, stejně jezdí víc. Už jenom kvůli spotřebě by si vysokou rychlost většina řidičů rychle odvykla.......
Avatar - Adyn
Adyn
Jenom malá poznámka k tzv. konstrukční rychlosti dálnic (120 km/h). Toto byl velmi oblíbený argument příznivců nízkého rychlostního limitu na dálnicích (kdysi navrhovaných 120 km/h). Zhovadilost tohoto argumentu vystupuje zejména s tím, když se zamyslíme nakolik že jsou konstruovány třeba silnice II. či III. třídy, když je na nich povolena rychlost 90 km/h! Všichni víme, že řidič musí přispůsobit rychlost stavu vozovky atd. a tudíž nikdo nebude projíždět ostrou vlásenku devadesátkou i když je to dovoleno. Na dálnichích klidně může být rychlostní limit vyšší a v nebezpečných úsecích s malými poloměry zatáček může být maximální rychlost snížena značkou (narozdíl od většiny silnic I.II.a III. třídy, kde tomu tak není!). Další věcí je, že se dálnice D1 projektovala na začátku sedmdesátých let (ne-li dříve) a tak předpokládám, že se počítalo s konstrukční rychlostí pro tehdy vyráběná vozidla (Škoda 1000 a Škoda 100), přičemž jejich maximální rychlost (Š1000) ani té 120km/h nedosahovala. Z čehož mi tedy vyplývá, že se dálnice vlastně konstruovala s tím, že nebude třeba omezovat rychlost 😉
Argument tzv. konstrukční rychlosti českých dálnic má něco do sebe. Právě proto, že se D1 stavěla v sedmdesátých letech a poloměry zatáček, délka připojovacích a odbočovacích pruhů (asi to není správný výraz), často i jejich absence!, nemůže být na celé trase dálnice neomezená rychlost. Argumet konstrukční rychlosti českých dálnic není podle mě důvodem proč plošný limit rychlosti na dálnici nezvýšit či nesnížit.
!!! poslední slovo v předchozím příspěvku je nechtěné. Chtěl jsem napsat ZRUŠIT, ale asi jsem se zamyslel nad něčím jiným 😄
V Německu je sice neomezená rychlost na dálnicích, ale přesto je jízda ponich daleko pohodovější a méně stresující než po české dálnici. Řidiči se totiž k sobě chovají ohleduplněji než u nás........Dodržují se určitá nepsaná pravidla. 1) přejíždění z pravého pruhu do rychlého levého: Stačí když dáte blinkr a jedete, žádné troubení, zapínání dálkových světel, najíždění do kufru...a je jedno jestli předjíždíte 100(jste třeba autobus), 130 nebo 160, prostě předjíždíte a nikdo nemá právo se do vás navážet, jenom proto, že nejedete 200...

2) Na druhou stranu platí, že řidič v pravém jízdním pruhu nepřejíždí do levého, pokuď se blíží rychle jedoucí vozidlo. To dává svojí rychlost často na vědomí zapnutím blinkrů doleva, aby na sebe upozornil a informoval ostatní, že jede o značnou část rychleji.

3) Pokuď vidíte vozidlo v připojovacím pruhu chystající se zařadit do pruhu průběžného je nepsaným pravidlem, pokuď to jde umožnit mu to přejetím do levého pruhu.

4) V případě kolony ihned zapnout výstrážné blikače a ponechat je po nezbytně nutnou dobu. (U nás to sice taky platí, ale stále se to neužívá v takové míře, jako by se mělo).

5) S tím souvisí i nezneužívání výstažných blikačů pro děkování ostatním-může to totiž docela nepěkně mást. Neříkám, že není slušné poděkovat, ale je třeba to dělat jiným způsobem-rukou, rychlým přebliknutím vpravo, vlevo, vpravo apod.

6) Důsledné používání pravidla Zipu - U nás je to stále problém a často tečou nervy úplně zbytečně. Navíc mají v Německu v předpisech ještě důležité doplnění zipu, který bohužel naši zákonodárci zapomněli připojit i do naší zákonné úpravy. A to: Do průbežného pruhu se řadíme z pruhu, který přestal býti průběžným až TĚSNĚ ! před jeho koncem!!, protože jedině tak zip spolehlivě a bez konfliktů funguje. Kdo se řadí 500m dopředu, zbytečně všechny kolem sebe zdržuje a vytváří další stresové situace na silnici............A určitě by se našli i mnohé další....Lapat
Cela D1 se dá projet rychlostí okolo 180-200km/h. Přesto jsem proti neomezené rychlosti, protože čeští řidiči nejsou dostatečně zralí na takové rychlosti. Většinou jezdim mezi 140-160km/h. A i při této rychlosti se setkávám s množstvím řidičů, kteří mě brání v jízdě, v kopci mě nechtějí pustit, jezdí pomalu v levém pruhu apod. Často jezdím do Rakouska a Německa a takovéto neřesti tam vidět není. Všichni se drží v pravém pruhu a ostatní používají jen na předjetí. Až se Češi naučí jezdit, tak pak se dají omezení zrušit. Dnes jsem např. jel po Šterboholské magistrále. Jej jsem asi 80km/h. Přede mnou se táhla Felicie v levém pruhu cca 50km/h. V pravém nikdo nebyl. Dojel jsem ji a zablikal. V tu chvíli řidič Felicie vyrazil, uhnul do pravého pruhu, skoro přes odstavný pruh předjel náklaďák, prudce přejel do levého pruhu a dalšíma myškama zmizel někde v předu. Asi mi chtěl dát najevo, že taky umí jezdit rychle. Za ním ale málem došlo k hromadné bouračce. Nevím, co mu ruplo v bedně. A nejhorší jsou víkenďáci ve škodovce s kloboukem na hlavě a s 60tkou na tacháku.
jo to znam, staci ve favu (a jeste k tomu kombi) dovolit si prejdet nekoho na dalnici tak v tech 110-130km/h a je temer jiste, ze se ti to ten clovek pokusi oplatit za kazdou cenu...
Impact: no, konkrétně s favority apod. mám zkušenosti dost neblahé. Totiž, po dálnici jezdím stabilních cca 120, 130 - ale furt, kopec nekopec. A zcela pravidelně potkávám takové, co nebohé favority z kopce tlačí 140+, v očích smrt, aby pak v následujícím stoupání jeli tak 90... Nevím, proč bych kvůli tomu měl taky ubírat, když mi ten můj traktor těch 130 v kopci udrží??? A že to vypadá jako oplácení, hmm, tak to je mi u pr....e. A dost často takhle "nejedou" i felicie, a dokonce i fabie - to to fakt jede tak zoufale, že musí jet do kopce necelou stovkou????
To by jim někdo musel vysvětlit, že i na dálnici lze řadit "dolů", zvláště u slabého auta proti kopci. Ale jsou i tací, kteří hodnotí kvality auta podle toho, zda dokáží vyjet (tedy spíše "vyrvat") každý kopec na nejvyšší kvalt. Takovým bych přidělil již nevyráběné kolo zn. Favorit s přehazovačkou, ale bez řadicích páček, aby mi předvedli, jak dokáží stále jezdit na "nejmenší kolečko vzadu a největší tác vpředu"!
Mitsi: 😊) ale já to taky jedu v kuse na pětku 😊))
No jo, dobře, už nebudu rejpat, ten nafťák je na to holt stavěnej...
no ta petka je jen odlehcovaci, takze to do tech kopcu ma fakt dost problemy, a vetsina lidi nepodrazuje, protoze favo ma zelene pole otacek od 2000-3500 a pri vice otackach uz zvukem pripomina nizko letici letadlo... dobry na sprinty do mesta od svetel ke svetlum, ale na dalnici se bud clovek do kopce musi plazit, anebo si vzit spunty do usi...
ale ten zvuk po prekonani 4500 otacek je naprosto skvelej... 😊
Taky nejradši jezdíš na pětku a hrozně nerad řadíš čtyřku? 😃)) Měl jsem Pasata 1.6D 4x4 a ten běhal na 5-ku 40-160km/h.
Kutil: no, jestli to bylo na mě, tak řazení mi nijak nevadí, ale u toho dieselu to na dálnici nějak není potřeba 😊)) Jen při rozjezdu do kopce, např. ze 70-ky, nechám 4-ku až do těch 130, a pak dám 5-ku, samotná 5-ka by to do kopce takhle asi nerozjela (a nebo o dost pomaleji). Ale to se stane opravdu málokdy, takováhle situace.
Nazdar ranní ptáče, jsem dopoledne na Hroudě, nechceš jít na oběd či kafe, když tak zavolej?
Ja zas miluju takovy, co je mimo obec predjedes 130, kdyz oni jedou 110, pak vjedes do obce, zbrzdis na 60 a okolo tebe se stale tou 110 mihne stin Favorita ...
Alespoň ne horní hranice! zezdola podle druhu komunikace snad ano ale obráceně je to holý nesmysl.

Řidiče hazardéry a by mělo vyřadit absolvování autoškoly a lékařské testy. Rychlost sama o sobě není nebezpečná! Mnohdy naopak, pokud má řidič možnost ovládat vůz ve vysokých rychlostech zvládne ho daleko lépe v rychlostech nízkých během kritických situací.

Omezení rychlosti a současný systém kontroly brání aby ridiči získali větší zkušenosti a to je asi největší problém zákona který omezuje rychlost.

Zároveň se dá říci že ne všechny vozovky u nás jsou v odpovídající stavu to ovšem není problém řidičů a proto by snad byl schůdný kompromis.

zaveden dopravní značky neomezená rychlost!
Neomezený rychlosti bych se vzhledem k hovadům v nadupaných kárách často s mokrým řidičákem celkem bál. Na druhou stranu neplatí neomezená rychlost pro naprostou většinu už teď ? Komu to jede vzhledem k technice víc jak 180-200 Km/h. Řekl bych že to tak velký procento nebude.
Za zrušení maximálního rychlostního limitu na dálnicích v ČR by mohli snad bojovat majitelé pohřebních služeb a majitelé autoopraven.Myslící lidé ( nejsem ale bohužel přesvědčen,že ve Sněmovně,která by o tom měla rozhodnout, je takových dostatek)těžko.Copak po dálnicích nejezdíte a nevidíte ty zrůdnosti, které se tam dějí?

Podle mě právě naopak : zcela jasné pravidlo : překročíš předepsanou rychlost kdekoliv např. o 30 km/hod - odnětí ŘP na půl roku, o 50 km/hod. na rok a tak nějak podobně. Pro všechny, bez vyjímky a změnit zákon tak, aby ŘP mohla za závažné přestupky zabavit na místě policie.Kdo by měl tu drzost a proti rozhodnutí policie se odvolat a bylo by mu prokázáno, že se přestupku dopustil,tak ve správním řízení trest automaticky zdvojnásobit.Za řízení bez takto zabaveného ŘP drastické tresty včetně pár měsíců natvrdo. A byl by hned na našich silnicích pořádek. Podotýkám, že jezdím velmi hodně,najel jsem velmi mnoho a v Německu, když jsou na to podmínky,protože mívám k dispozici auto, na kterém není omezená elektronicky rychlost na 250 km, tak jezdím tachometrově i nad těch 250 km.

Tam si to můžu ale dovolit, protože tam drtivá většina řidičů jezdí jako lidé a ne jako neskutečně bezohledná hovada jako u nás.
Hezký,ale myslím, že mnohem větší problém než překračování rychlosti na dálnici, je přehračování povolené rychlosti ve městech. Tam je ohrožováníchodců mnohem větší. Nehodovost nadálnicích není tak vysoká. Bohužel je při ní mnoho těžkých a smrtelných zranění. Podle mě ěši stále nedospěli k tomu aby jezdili více jak 150km/h. Ono se stejně na dálnici jezdí hodně rychle. Jezdím tak 140 - 160km/h a většinou mě všichni předjíždějí.
Všechno špatně. V jedné civilizovanější zemi v Jížní Americe (kamarád tam bydlel 13 let) mají udělaný jiný systém jak pokutovat řidiče za vysokou rychlost. každých 10km na limit = 1 hodina zabavených klíčků od auta. Tím se eliminuje risk spěchat. Když fakt pospícháš, tak to ukecáš na 500 a letíš dál. Tady si dáš na 4 hodiny pauzu a pak můžeš pokračovat. Je to extrémně jednoduché a účinné. Prý hlavně o weekendech kdy se jizdí z vnitrozemí k moři. Povídal že 4 hodiny stepovat na rozpálený dálnici člověka příště odnaučí.
K jednomu tzv. všeobecně vžitému omylu: Není pravda, že vysoká rychlost je nebezpečná. Nebezpečný je vysoký rozdíl rychlostí! Tam, kde jedou všichni rychle, ale všichni "stejně" rychle, je to naprosto v pohodě. Úplný prů..r je ovšem situce, kdy někdo jede bezdůvodně poloviční rychlostí oproti "většinovému" proudu. Je to stejné, jako když na sídlištích dělali chodníčky tam, kudy stejně nikdo nechodil. Pak přišli na to, že je lepší vyasfaltovat cestičky, které si obyvatelé sami vyšlapali. Proto bych považoval za logičtější uzákonit jako horní limit na dálnici jakýsi průměr rychlosti, kterou se souvislý proud vozidel běžně pohybuje, a naopak vyloučit z provozu ty řidiče (či vozy), kteří bezdůvodně pomalou jízdou ohrožují sebe i ostatní. BTW: Když nezdržují ani autobusy či náklaďáky, proč by měli řidiči osobáků. PS: "140 umí" i Š 120. A když to neumí ona nebo její řidič, pak nemá na dálnici co pohledávat.
TO, že Š120 umí 140, je hodně optimistické. Snad z kopce nebo když je v dobré náladě. Co ale udělá řidič tohoto vozu ve zmíněné rychlosti, když mu tam vběhne jelen nebo ho omezí či ohrozí jiný řidíč? Pokusí se o úhybný manévr, načež to otočí na budku nebo to minimálně vysmaží do svodidel.
Jo, tak to se musím přidat. Že Š120 "umí" 140 km/h, je sice možné, ale když takovou Š120 vidím, tak se skoro křižuju... Sám jsem kdysi měl dva kousky, tohoto "auta", jako takové záložní plazidlo, a bál jsem se v tom i při 90-ce... A 140 většinou nejezdím ani v P309-ce, i když ta to taky umí - teda aspoň trvale s ní takhle nejezdím, při předjíždění jo.
Hufe, jojo, souhlas, Skodovka v takove rychlosti je jako Lockheed F-104 .. letajici rakev. 😄 Jen Te opravim a zvednu Tvuj optimismus .. kdyz otec mival Skodu 105 GL, delala i v mirnem stoupani za zelez.prejezdem na stare Krusovicke 145 km/h 😄 Stalo se pred 15ti lety. Tehda jsme se v zime z hor "honili" jeste s dalsima dvema 120 LS a GLS a s tou LS jsme si to rozdali na te zminene dlouhe rovince .. skoncilo to "mrtvym zavodem", nebylo viteze ani porazeneho, jen jsme museli ubrat, protoze jsme v nasem pruhu nebezpecne dojizdeli nakladak a nebylo kvuli LS vedle nas kudy predjet a mamka vyhrozovala, ze zatahne za rucni brzdu. 😊)
Hm, závodníci se 105-kou 😊)) Se musím přiznat ke včerejšímu malému hříšku - i když obvykle takové věci nedělám.
Strahovský tunel směrem nahoru, přede mnou na světlech stojí škodovka, místo výfuku roura od kamen, hošík tak 18-20 let řádně tůruje "motor" a kouká po okolí. Padne zelená, za ohlušujícího řevu najíždí do tunelu. Najíždím do tunelu za ním, trochu zrychluji a bez potíží se dostávám do levého pruhu vedle něj (podotýkám, že mám líného atmosférického diesela, k jakémukoliv závodění naprosto nepoužitelného). Mladíček s vytřeštěným výrazem ždíme z nebohé škodovky, co se dá. I vrhám na něj provokativní soustrastný pohled, dávám za 5 a řadím se před něj. Nepatrně ubírám plyn, abych srovnal rychlost, a tolik se nevzdaloval - škodovka cca 50 metrů za mnou okamžitě vyráží do levého pruhu. Nedá mi to, a opět malinko přidávám, čeám až nahoře na světlech... Fuj, úplně se stydím, jaký jsem provokatér. Když ale mě takovéhle "vytuněné" škodovky vážně přijdou strašně k smíchu...
Takhle se mi líbíš!
Holý nesmysl. 1005S 145km/h do kopce? Halucinace. Kámoš měl jednu a zkoušeli jsme změřit zrychlení 0-100km/h. Nepovedlo se. Pak jsme vysedli (2lidi) a on to změřil sám. Šlo to. 35s.
Kámoš měl 120L a tachometr ukazoval 160kmh, ale když člověk viděl jak to podle toho tachometru nad kilem zrychlovalo dvakrát rychleji, tak se musel smát. Každopádně jezdila hodně dobře, ikdyž reálně tak 140 max a to ještě jen do uvaření, který na sebe nenechalo dlouho čekat 😊))
Hufe, ver tomu nebo ne, ale rikam svatou pravdu .. a opravuju, byla to GeeLka, ne eSko. 😄 Jinak jestli tam to mirne tahle stoupani znas, tak pochopis, ze se tomu neda rikat kopec .. ale neni to ani cistokrevna rovinka.
Ta 105ka nebyla nikterak tunena, zadne prevrtani, jen tohle byla posledni Skodovka, kterou si otec dokazal kompletne vyladit a seridit motor (u tech novejsich vozu .. Felda, Megane .. uz rezignoval 😄 Byl to vzacny kousek, sipkova cervena, okoli nam ji zavidelo 😊) Tech 145km/h byl jeji rekord, ale semtam sme ji prohnali 140 po v te dobe nove otevirane D5 u Rudne (kdyz otec nechtel, aby se vratil z "vychazky" pri nemocenske pozde a prisla na nej pochuzkova kontrola) 😃.
Ted mozna budu rikat bludy, preci jen to jsou 15let stare vzpominky, kdyztak me opravte. Ta GL mela krome rychlomeru i otackomer (k nezaplaceni). Kde tam zacinalo "cervene pole"? Na 5000ot? Nebo uz na 4500ot? Mam dojem, ze tehda ten motor pri tom rekordu tocil snad 4500-4800 ot/min. Ale ruku do ohne za to rozhodne nedam. 😄
Tak to si klidně přisadím. Otáčkoměr z LS-ky měl žluté pole od 5000 do 5200, následovalo červené a z vlastní zkušenosti znám dvě "normál" 120-cítky(nikoli LS, přesto z otáčkoměrem, resp. panelem přístrojů z LS), které šly běžně 5500 i víc! Záleželo na nastavení odstředivé a podtlakové regulace předstihu zážehu v rozdělovači. S jednou z nich dodnes jezdí tchán. Má-li někdo zájem, mohu předvést (je to v Zn).
Mitsi: nee, prosím, nepředvádět! A nebo, když už, tak daleko ode mě 😊)))
je mi to jedno. Na dálnici stejně jede každej kolik chce a ne kolik je v zákoně. Já jezdím pod 200 dost nerad. Cesta je pak nudná, ubíjecí, chce se mi spát a je to nebezpečné.