Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line (134 kW) – Víc podobných aut, prosím!

Na první pohled obyčejný hatchback ve mně dokázal vyvolat nadšení, které běžně zažívám za volantem podstatně výjimečnějších strojů. A nešlo přitom jen o skvělý motor a podvozek, ale celkové pojetí vozu.
Zpět na článek
Avatar - Jaros71
29. 4. 2020 23:29
Re: Král třídy
K interieru Mazdy...vypadá pěkně , kvalita je ale mizerná , po 2 letech u nové firemní CX5 se vysedělo sedadlo řidiče , levá bočnice se zdeformovala při nájezdu 50 tis km :no: :-(
Reklamace neuznána ! A většinou ji jezdil kolega o hmotnosti 75 kg..!
Za několick dalších MĚSÍCŮ se začal LOUPAT LAK KAPOTY NA DVOU MÍSTECH cca 0.5-1 cm ...reklamace..neuznáno , dejte to k soudu. :no: :no: :no: :-O
Tragedie! To že Mazda super jezdí a vypadá je všechno pěkný..ale !!!!
Takže VW i Ford jsou s kvalitou provedení vozu na tom rozhodně lépe..
Obě značky též používáme a zcela ok.
PS: po 3,5 letech nám odešlo turbo toho skvělého Skyactive dieslu... :'-(
Tohle Mazda i po záruce vzala na sebe a vyměnila zdarma :yes:
Přesto jsem ten krám raději hned prodal !
Avatar - iudex
29. 4. 2020 13:52
Top triedy (?)
Tak redaktor sa tentokrát nemusí báť, ja sa so závermi jeho testu plne stotožňujem. Nejazdil som síce úplne rovnakú konfiguráciu ako je v teste, ale až na nižší výkon (110 kW) to bolo identické: hatch v ST line, s benzínom 1,5EB a manuálom na 18kach.
Exteriér sa mi páči, dokonca musím povedať, že po tom roku-dvoch na trhu ešte viac ako pri predstavení, pôvodné výhrady ku generickosti dizajnu boli neopodstatnené. Pozor ale, musí ísť práve o výbavu ST-line, v základe, resp. iných výbavových líniách to je vizuálne horšie. Ale ST-line vo výraznej farbe a na 18kach to má blízko k ST.
Interiér sa tiež medzigeneračne hodne zlepšil (nech sa i miromen obhajujúci si vlastnú garáž rozleje na kolomaž, je to fakt), ako píše redaktor, klasické ovládanie je v dnešnom predigitalizovanom svete radosť, pritom nie je preplácaný ako trojka. Je pravda, že niektoré materiály či ich spracovanie by som si vedel predstaviť ešte lepšie, Golf 7 to stále nie je, ale G8 tiež išiel medzigeneračne dole, takže v súčasnej konkurencii sa nedá Focusu moc vyčítať. Priestorovo je to tiež hodne lepšie, nie top triedy, ale rozhodne nadpriemer.
No a hlavne je tu jazda, o tom Focus vždy bol a som rád, že štvorka sa vrátila ku koreňom. Opäť píšem o ST-line s tvrdším a športovejším podvozkom, každopádne je tak istý, agilný a zábavný ako naposledy pri jednotke, naozaj radosť jazdiť. Na 18kach obutých do širokých 235mm gúm je podvozok o dve triedy rýchlejší ako motor 110 kW čo som jazdil, ale iste má značné rezervy aj pri 134 kW verzii čo je v teste. Na našich cestách to je už trošku tuhšie, mne osobne to nevadí, stále je tá tuhosť v medziach normy, je ale pravda, že v triede sú komfortnejšie alternatívy (ale to by možno stačil Focus bez STline alebo na menších diskoch, ono trojvalec nutne 18ky nepotrebuje).
Ako píše redaktor trojvalcová konfigurácia ničomu nevadí, zvukovo úplne v pohode, charakterovo tiež, točivý je na turbo dostatočne, je ale pravda, že pri pozornejšom sústredení tú konfiguráciu R3 človek odhalí, je tam proste iný, mierne hrubší, drsnejší zvukový prejav a na voľnobehu sú trošku vibrácie, ktoré by pri R4 neboli. Ale opäť, nič, čo by vadilo.
No a nakoniec súhlasím s redaktorom s tou hlavnou výhradou, a tou je cena. Mal som nedávno pri výbere nového rodinného auta Focus kombi v merku, v podstate vo finále, krásne tmavočervené (ruby red) kombi v ST-line na 18kach a s automatom. Lenže takáto skladovka stála cez 30000 eur a to mi pri všetkých kvalitách Focusu proste za trojvalcovú nižšiu strednú prišlo dosť.
Avatar - Jaros71
29. 4. 2020 23:36
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
3 generací jsme jezdil několik týdnů a bylo to řidičsky celkem fajn auto , až na ten UFO interier..ala VETŘELEC..ty čudlíky byly všude , děs :'-(
Nový model má interier super , tablet sice trčí ale ty důležité čudlíky tam zůstaly a vypadá to dobře.
Taky skvěle jezdí , podobně jako nová Fiesta je to asi to nejlepší ve třídě.
Avatar - iudex
29. 4. 2020 17:39
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
Nezamýšľaj sa zbytočne, u miromena platí, že ak ide o Focus, vo všetkom najlepšia je 3. generácia, ktorú má čírou náhodou v garáži. :D
Avatar - Mikesus
29. 4. 2020 17:26
Re: Spotreba
Co má proboha Corolla za nápadité barvy? Vždyť kromě odstínů šedé/bílé to je jedna červená, modrá, bronzová a hnědá. To mi moc jako výběr nepříjde. Ale třeba máte na Slovensku větší výběr.
Avatar - iudex
29. 4. 2020 14:21
Re: Top triedy (?)
Jj, a Focus to mal inak ako Mondeo, proste Ford. No ale choď do Golfu a celá oslavovaná ergonómia a mnohogeneračné ovládanie naslepo je v háji a ak sa Focus budeš učiť ovládať 20 minút, tak Golf 2 hodiny.
30. 4. 2020 13:22
No, pro mě je tato testovaná verze...
...rozhodně nejatraktivnější člen celé modelové řady. Pokud se tedy majitel smíří s poměrně malým kufrem. Ta absence jednoho válce i u objemu 1,5 l mě fakt mrzí, ale možná je ten tříválce opravdu mimořádně povedený... Cena je hodně sebevědomá, ale většina konkurence na tom asi nebude o moc lépe. Každopádně se mě hatch líbí víc než kombík a ty mimořádně povedené jízdní vlastnosti a řidičská zábavnost jsou v dnešní automobilově zvrácené době mimořádně cenné. :-) Zato patří Fordu velké :yes:
Avatar - Verny_2013
29. 4. 2020 21:38
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
Něco málo jsem ve FF3 najel. Co si pamatuju tak podvozek skvělý, to musím potvrdit. Odhlučnění si už nepamatuju, ale nerušilo, takže asi taky OK. Ale ten zbytek, jak to říct stručně, prostě všechno špatně. Vnější design ošklivý, vnitřní design ještě horší, ergonomie strašná, z interiéru pocit stísněnosti, mizerná sedadla. Z motorů jsem uvažoval o 1,6 EB a dobře že jsem do toho nikdy nešel - ohledně spolehlivosti je to loterie. Takže za mě nekoupitelné auto tehdy a v podstatě ani teď jako ojetina. Sorry, ale za mě historicky nejhorší Focus všech dob.
Avatar - iudex
29. 4. 2020 14:34
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
No pri dvojke rozhodne nesúhlasím, tá hučala teda dosť, odhlučnenie motora, podbehov, aerodynamický hluk slabota.
Avatar - Verny_2013
29. 4. 2020 14:04
nejlépe jezdicí hatch nižší střední
Ale u nižší stření ve vysoké výbavě za 600 tis připlácet si za automatickou klimu, vyhřívání sedadel je divná politika. I když ty sady jsou poměrně dostupné. Já osobně bych zůstal u 17", tam jsem pociťoval při jízdě na rozbité silnici poměr dokonalý poměr komfort/agilita. Co mě na Focusu bavilo, je na poměry třídy dokonalé odhlučnění, aerodynamické i od podvozku. Velký pokrok oproti minulé generaci. Jen drobná poznámka k motoru. Má sice celkem příjemný, lehce bublavý zvuk, ale nepřeslechnutelně jen poloviny šestiválce. A nad 4000 ot. už začíná obtěžovat.
Avatar - Ozzman
29. 4. 2020 13:54
Král třídy
Pro mne nejlepší řidičské auto třídy C segmentu, kterým jsem jel.


První setkání bylo HB 1.0 92kw STline - super auto na denní jízdu a i trochu zábavy, u litru v nízkých otáčkách je R3 slyšet, ale podvozek, řízení a řazení je příkladné.. zní to divně, ale i s litrem se dá užít sranda.

Druhé setkání kombi 1.5 110kw AT STline - rodinný kompromis, pro mne auto, které by mi stačilo mít v garáží a budu spokojený, pružný, jen rozjezdy s HDM automatem jsou krapet pomalejší, než se starší dvouspojkou, nicméně když už jede, rychlosti tam padají belskově a hladce.

Naopak za 611 tisíc v základu za tuto verzi bych si vůbec nestěžoval, sice nedostanu moc výbavy, ale radši švihadla a 180k pod kapotou :D Na Ford je to ještě celkem slušná cena... čekal bych tak 700+

Můžeme se dohadovat, jestli je něco v součtu vlastností třeba lepší auto, ale Fokus 4 se sakra povedl, porovnával jsem ho i s aktuální Mazdou 3, která je sama o sobě dobrým autem, ale ten Fokus je ještě trochu lepší :) No, třeba ho G8 sesadí... ale nevěřím tomu :D
Avatar - miromen
29. 4. 2020 14:42
Re: Top triedy (?)
Ty jen stale dokazuješ, že prostě neviš a o 3 generaci maš dost zkreslene představy. A to evidentně po vicero strankach. Ale ja, už se v tom nehodlam určitě pitvat. Mě jen těši, že majitele, kterym vychladla hlava z uvodniho nadšeni při pořizeni noveho auta mi davaji za pravdu, respektive, že ty nemaš ten přehled.
Nicmeně pitvat se da kde co, ale prostě focus spolu se civicem jsou to nejlepši co tahle třida nabizi. Tyhla auta nejen, že vyborně funguji u focuse s podivem co dokaže bez viceprvku což mu, ale rozhodně neni ke cti a navic jsou řidičsky dost nakloněna. Tohle nejsou pouhe "přepravniky" jako každy, ale zde se majitel řidič, ne běžny "odbornik" z ulice muže z auta i těšit. Navic honda ma vybornou1.5T, ktera je snad jedinou motorizaci, ktera je lepši než 3 valcovy 1.5EB ve focusu. Obě auta rozhodně zaslouži palec nahoru :yes:
A ještě je třeba v dnešni době ocenit u obou použiti klasickych ovladaču, navic u fordu jak je zvykem s přikladnou ergonomii až snad na to ovladani audia na volantě.
1. 5. 2020 19:00
Re: Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
Myslel jste spíše ST-line, při srovnání s Titaniem. Potom je ještě ST a ST plus.
Avatar - Emel
30. 4. 2020 16:36
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
Každá značka to dělá trošku jinak. Ford má podobný koncept jako Opel, kdy nad základem jsou dvě paralelní možnosti... luxusnější Titanium (u Opelu Innovation) a sportovnější ST-Line (u Opelu Dynamic).

Důležitý je, na kolika jsi s nějakou pro tebe rozumnou konfigurací.
Avatar - _Karel_
30. 4. 2020 13:41
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
To jsou hrozný kydy, Miromene. ST line prý je spartánská výbava :-O
Je stejně "spartánská", jako včechny GT, GTI, Sportline, a pod.
Avatar - Beefcake
30. 4. 2020 09:37
Re: Spotreba
U vas je v "tazkej mensine" vsetko okrem Mitsubishi, ako tak pozeram.
29. 4. 2020 20:59
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
no jasne pepo :D to vis ze joo
Avatar - Verny_2013
29. 4. 2020 16:52
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
Nějak tvému příspěvku nerozumím, na co a čí příspěvek to vlastně reaguješ?
Avatar - Jopino
29. 4. 2020 15:06
Re: Cena
No, váhal jsem, váhal, řekl bych docela dlouho a nakonec to dopadlo. Vzal jsem letos v břetnu jednu z posledních skladovek Sport plus 2019, co v ČR zbyla. Než jsem tak učinil, proběhl detailní "výslech" našeho dealera Hondy (známe se od r. 1997), na téma "oil dilution", sálohodlouhé čtení recenzí uživatelů, jak ve světě, tak i v uzavřené skupině Civic X na FB. V podstatě od "provaření" popisovaného problému, proběhly dílčí úpravy software a termomanagemetu, s cílem tohle eliminovat. Co vím, tak nejvíc se tento stav vyskytoval u modelů s CVT, kde soft převodovky držel otáčky nesmyslně nízko, s cílem co nejnižších emisí. Stále ale platí, že tyto motory nejsoi ideální na souračky s věčně studeným motorem. Nicméně, fatální závady z toho u nás nebyly.
No a na základě výše uvedeného a po detialním průzkumu, jsem auto nakonec koupil. PS: kilometry nabíhají a olej na rysce 2-4 mm pod maximem. Což se těžko vysvětluje některým internetovým "odborníkům", však víš sám, jejich všude plno ;-)

Vím, jsi Ford positive, tak máš nastudováno ;-) Tak, jak se mi kombík u MK3 nelíbil, tak u MK4 bych s ním zásadní problém neměl. Sice nepotřebuji, jsme jen tři (snad to tak i zůstane), ale líbivý je. Fakt je až tak velký? To mi uniklo.

Já měl z počátku trochu obavu z toho, že budu mít menší zavazadelník (oproti HR-V) a že mi budou scházet Magic seats, ale liché obavy. Ta sedadla jsem za 4 roky použil jen 3x :-) No a i se 420 litry pravidelného tvaru se dá ve 3 krásně "žít".
Avatar - iudex
29. 4. 2020 14:27
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
Súhlas, 17ky budú pre bežnú motorizáciu úplne ideálne, 18ky už nie sú pre každého. Ale keď to na nich tak parádne vyzerá: https://img2.auto.cz/…ull/6310884_.jpg :-)
Avatar - _Karel_
29. 4. 2020 14:21
Focus
Z jedné strany se nechci pitvat v hodnocení hvězdičkami, na druhou stranu mi to nedá. Buď to auto mělo dostat pět hvězd, nebo oktávka tři. Vážně by to chtělo používat větší rozptyl.

Kufr mohl být větší, spotřeba nižší, ale jinak to asi fakt bude povedený auto, byť mě nijak neoslovuje. Je fajn, že to zřejmě Ford tentokrát nezazdil hloupými chybami jako to běžně umí a postavil po všech stránkách dobrý auto :yes:

Základní cena nic moc, ale příplatky mi přijdou velmi mírné.
Avatar - wakantanka
29. 4. 2020 13:53
Spotreba
mi na 200 koňový turbo benzín mi príde celkom v pohode. Toľko vedel spapať aj FoFo I. ktorý ich mal polovicu a vážil tiež o dosť menej. Akurát v cenotvorbe by si mal Ford brať príklad niekde inde.
Avatar - Beefcake
30. 4. 2020 09:35
Re: Top triedy (?)
Co to znamena pod volantom ? Co sa tam da ovladat ? Ja nam pod volantom nohy :)
Avatar - miromen
30. 4. 2020 06:58
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
Jo to byl předFL s telefoni budkou. S FL ma těch tlačitek možna ještě meně než 4 generace a navic tablet nepřinaši snat žadnou vyhodu, ja ji určitě nezaznamenal. V 3 generaci je dispej zakomponovan dost vysoko a možna ještě vyše než pravě u aut s tabletem. A pokud přesedaš z jedne generace do druhe tak zjistiš, že 3 generace ma i samotne budiky ve vyšši poloze a jsou bliže k sobě takže je maš lepe na očich. Naštěsti čitelnost a přehlednost budiku zustala i u 4 generace ne velice dobre urovni.
Avatar - miromen
30. 4. 2020 06:48
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
Takže řikaš, že v zakladu maji Full Led všichni i Clio jo ?
No a ja ti znova napišu, že ST-Line je zakladni vybavovy stupeň, prostě je i pod titaniem. Nejde o nějakou stylovost, ale sportovnost a ford to pojima pravě sparťaňštěji. Což určitě chapu a přijde mi to jako pochopitelny přistup, ale taky by se mi libilo, kdyby šlo o nějake skloubeni, ale ne v podobě "nadupane" vybavy.
Avatar - white label
3. 5. 2020 15:52
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
Tu patřičnou sebereflexi v úvodu reakce ti tady určitě nikdo vyvracet nebude... :yes: ;-)
Avatar - Jaros71
2. 5. 2020 01:15
Re: Král třídy
auto koupeno v Jihlavě v ADJ... ale pokus o reklamaci byl i v Brně..Auto Palace a Auto Balvin..u posledního , naštěstí domluvili to turbo zdarma po záruce..zajímavé.
Avatar - miromen
1. 5. 2020 13:44
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
No ja mam dost, řidit se nějakym cenikem. Nevim jestli brečen nebo se smat. Raději nebudu psat co si o tom myslim a tuhle debatu končim.
Avatar - Verny_2013
1. 5. 2020 11:54
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
Miromene, stačí se podívat do aktuálního ceníku Ford. Výbavy jsou v pořadí:
Trend, Trend edition, Trend edition plus, pak na stejno Titanium a ST, poloterénní Active je o 10 tis dražší. Rozdíl při stejné motorizaci Nejlevnější Trend a Titanium (ST) je víc než 100 tis. Příště se prosím tě aspoň do toho ceníku podívej než začneš blekotat nesmysly.
Avatar - Mikesus
1. 5. 2020 11:12
Re: Motor a poznamky k autu
A není lepší když je tam podtlak? Nebude se to tolik zahřívat při stlacovani a budou menší tepelné ztráty. Ale je to jen můj pohled.
1. 5. 2020 10:18
Re: Motor a poznamky k autu
To ano. Já jen říkám, že ventily není nutně potřeba zavírat v dolní úvrati, možné jsou obě varianty. Energeticky vyjdou na stejno, preference bude plynout asi jen ze silového působení na klikovku.
Avatar - miromen
1. 5. 2020 08:00
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
Aha to jsem nějak nepostřehl. Vlastně prvni debata, ktera se snaži dementovat realitu. A vlastně dělat i ze samotnych majitelu nevědouci hlupaky, kteři jsou mimo. A vicemeně jsi pěkně mimo akorat ty a srovnavaš hrušky s jablkama. Řeč je o docela něčem jinem.
Avatar - miromen
1. 5. 2020 06:39
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
Žadny myšlenkovy gulaš. Jsou to věci uvedene na pravou miru. Ale chapu, že pokud neviš nebo nechapeš tak je to holt těžke.
1. 5. 2020 03:05
Re: Motor a poznamky k autu
Ano, vliv na torzní kmity tam je a může to pak rezonovat se zbytkem pohonného ústrojí. Kvůli tomu jsou přizpůsobené tlumiče torzních vibrací, dvouhmotový setrvačník a zároveň je dvouválcový mód je omezen v nízkých otáčkách, kdy je ten efekt nejvýraznější.
1. 5. 2020 02:46
Re: Motor a poznamky k autu
Rika se tomu vzduchova pruzina. Pokud jsou ventily zavrene tak sice pist musi vzduch ve valci stlacit ale jelikoz nedojde k vyfuku tak pak vzduch pod tlakem zase tlaci pist dolu. Je tam par drobnych ztrat tlaku kolem pistnich krouzku a tepelnych ztrat (vzduch se zahriva ale teplo je odvadeno) ale stale jsou celkove ztraty mnohem mensi nez kdyby se ventily oteviraly a vzduch byl nasavan a vypousten ven
1. 5. 2020 02:39
Re: Motor a poznamky k autu
Protoze je to proste poznat podle zvuku a lehkych vibracich.
1. 5. 2020 02:31
Re: Motor a poznamky k autu
A jak to víte, když dle vašich slov tam není kontrolka, která by to ukazovala?
1. 5. 2020 02:25
Re: Motor a poznamky k autu
Buď bude píst brzdit pohyb dolů proti nižšímu tlaku, nebo naopak stlačování vzduchu při pohybu nahoru. Nejsem si jist, jestli v tom je energeticky nějaký rozdíl.
Při opačném pohybu je naopak píst poháněn. Zkrátka se z toho stane vzduchová pružina.
1. 5. 2020 00:40
Re: Motor a poznamky k autu
Jeste me napadla dalsi moznost pro novinari tvrdi, ze je dvouvalcovy rezim naprosto neznatelny ikdyz to proste neni pravda. Od dubnoveho updatu motoru je dvouvalcovy rezim ve sportovnim modu uplne vyrazeny. A vzhledem k tomu, ze fous nema zadnou kontrolku, kerou by dvojvalcovy rezim ukazoval, tak pokud jezdi novinari prevazne ve sportovnim modu, cemuz bych se nedivil, maji pocit, ze to asi musi byt naprosto neznatelne...
Avatar - Verny_2013
30. 4. 2020 21:04
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
Sorry Miromene, čím déle a víc čtu tvé příspěvky, tím víc chápu, že nemá cenu hledat v nich nějaký smysl. Žádný tam totiž není. Je to jen takový myšlenkový guláš, ještě špatně dochucený.
Avatar - Mikesus
30. 4. 2020 20:22
Re: Není Focus jako Focus
mrzí mně, že jsme tam prováděli spoustu blbostí, ale přímé sorvnání jsme neudělali ani s mondeem ani s camry.
Avatar - Ozzman
30. 4. 2020 18:24
Re: Není Focus jako Focus
No to sice jo, ale dřívější měření bylo stejně pomalejší i s tím červeným autem :) Prostě 1.8 hamuny je rychlejší
Avatar - Ozzman
30. 4. 2020 18:23
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
Smutné... Dříve ta sportovnější byla Titanium a luxusnejsi se nazývala..... GHIA!!!! :D a to bylo teprve peklo...
30. 4. 2020 18:17
Re: No, pro mě je tato testovaná verze...
Heh, sebevědomá cena.....za tu cenu máš I30n verzi a to je zhola jinej level. :yes:

http://www.hyundai.cz/…/11-i30n-5dv.pdf
Avatar - miromen
30. 4. 2020 17:45
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
Jasně da se řict, že tomu tak je a vicemeně všude se z nějakeho zakladu vychazi.I nějaky rols vylity zlatem a osazen diamanty bude vychazet z nějakeho zakladu.
Ale zde jde o to, že i kdyby si ST-Line vybavil všim čim jde a z vybavy Titanium i klidně kde co odparal tak stale se bude jednat o vyšši vybavovy stupeň. Tohle se nejednou ne řešilo, ale probiralo na foru u předchudce a ti majitele prostě věděli, že ST-Line vlastně nazev, ktery nahradil Trend Sport vychazi z toho uplneho zakladu Trend. Zřejmě ford dobře věděl co děla se změnou označeni. A moc dobře věděli, že Titanium je o level vyše.
No a ja to mam nastaveno jednoduše. Čim větši možnost individualizace tim lepe. Jenže jedna věc je, když jdeš do vyššiho vybavoveho stupně, ne kvuli vybavy tak je teměř jiste, že tam bude "naklikano" kde co. Tedy minimalně oproti nižšimu vybavovemu stupni. No a pak je tu prostě čas, kdy čim novějši modely tim vic jsou již v zakladu vybaveny. Prostě doba si to žada a vicemeně chce. A neřešim teď penize, ale prostě to, že určite prvky ani nechci, i kdybych si měl za jejich nepřitomnost připlatit. Z mojeho pohledu se individualizace celkově vytraci.
A u světel to mam prakticky stejně jako ty. A nemusiš mit ani hluboko do kapsy, ale prostě rozum kolikrat veli myslet tak něka dopředu a "neutracet". Jasně na jednu stranku by si člověk potom nic nekoupil, ale zase u nějakych adaptivnich Led světel nemusi byt připadny problem jak naznačujež o tisicich, ale spiš desetitisicich. A ja třeba v noci toho najezdim minimum takže světla jsou pro mě na řešeni. Tedy pokud to nebude nějaky model, kde to za mě rozhodne vyrobce. Jo jezdit mraky kilometru a z toho značnou čast v noci tak by se ta vahavost zřejmě změnila na bezhlavost jestli rozumiš.
Avatar - _Karel_
30. 4. 2020 15:52
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
Tak ony všechny výbavy tak nějak vychází ze základu.
Máme tu Explorer ST-line, máme tu Kugu PHEV St-line, to jsou taky sportovní modely? Prostě je to zcela obecně vyšší výbava. Všimni si zejména písmenek "Line" - v překladu - "tvářím se jako ST"
Jinak obecně nemám zásadní problém s tím, že ve výbavě jsou jen základní led světla+potkávačky, sám bych to obecně uvítal. Je naivní si myslet, že by byly zdarma, ST-line by prostě byla dražší.Ne každej lepší světla chce. U mýho budoucího auta je příplatek za matrixy 50t a jeden světlomet předpokládám bude stát cca 100t. Děkuji, nechci, složitá vifikundace, potenciální problém, extra drahá oprava i menší havárky.
30. 4. 2020 13:56
Re: Re: Re: Re: Focus
Stale je to relativne novinka, uvidime co urobi s cenami covid
Avatar - iudex
30. 4. 2020 13:51
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
Klasická mirovina. :-[] ST-line je v skutočnosti najdrahšia zo troch výbav, Edition, Titanium a ST-line (teda z normálnych verzií, potom je tu "poloterénna" verzia Active, ktorá je ale rovnako drahá). Takže STL nie je žiaden základ či sparťanská výbava: https://fordcms.blob.core.windows.net/media/Slovakia/Pricelist/2020/Focus%20MY%202020%2020-01%205D.pdf
30. 4. 2020 13:45
Re: Motor a poznamky k autu
Hlavni duvod je eliminovat cerpaci ztraty kdy je ve valci vakuum ktere pusobi proti pohybu pistu. Je tedy nutne ventily zavrit kdyz je pist ve spodni uvrati...
Avatar - iudex
30. 4. 2020 13:39
Re: Motor a poznamky k autu
Tak máš pravdu, ventily ostávajú zatvorené: https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - iudex
30. 4. 2020 13:35
Re: Motor a poznamky k autu
Určite je to tak? Ja sa tomu moc nerozumiem, ale jednoduchšie mi príde, že proste vstrekovač nevstrekuje palivo, to je všetko, piest nasáva len vzduch, inak sa všetko točí/otvára/zatvára. Ak ventily ostávajú zatvorené, ako to, že pri pohybe valca dolu nevzniká podtlak?
Btw. ja mám štvorvalec čo vypína 2 valce, ale zatiaľ som sluchom ani inak nezachytil, kedy to robí.
Avatar - iudex
30. 4. 2020 13:30
Re: Re: Re: Focus
Tak fakticky potvrdzuješ, čo som písal. Ak Ti dali zľavu 1500 eur, to je nič (necelých 5%, to ja som vyjednal viac ako dvojnásobok) a ani s úplným cenníkovým základom sa pod 30 nedostaneš. Naviac ja by som tam pár vecí chcel, farbu (performance blue za 1495), vyhrievané sedadlá (475), LEDky (1155) a performance pack (555), teda cenník 35670 eur, mínus 11% a som na 31746 €.
30. 4. 2020 13:25
Re: Re: Re: Re: Focus
Priznam sa, ze vobec netusim ake su teraz dovozne podmienky z nemecka a co to vsetko obnasa, ale pred mesiacom tam bolo kopec ponuk, par s najazdom kolo 500 km za 27 28
Avatar - iudex
30. 4. 2020 13:24
Re: Motor a poznamky k autu
Viď to video čo som postol nižšie.
30. 4. 2020 13:16
Re: Re: Re: Focus
V aktualnom cenniku je zaklad st2 za 31999. Ked som bol skusat v kosiciach v januari, chlapik mi ju bol ochotny dat za 30499 so sadou zimnych gum na diskoch. Pockaj este par mesiacov a urcite pojde ford s cenou dole
Avatar - Emel
30. 4. 2020 13:04
Re: Motor a poznamky k autu
Kdy se ty ventily zavřou nevíš? Čekal bych, že se dokončí výfuk a pak se třeba nasaje půlka vzduchu bez paliva a ventily se zavřou... no a pak po dojetí pístu do spodní úvrati tam bude podtlak, ne?
Avatar - CHerokee
30. 4. 2020 12:56
Re: Král třídy
Osobně by mě zajímalo srovnání s úspěšnějším Civicem 1,5. Ale jinak palec nahoru, ford si s tím autem moc nevěří, když jej stáhl z ostatních trhů. Osobně mi designově seděl více předchozí model.
30. 4. 2020 12:36
Re: Motor a poznamky k autu
Odpojuje se krajni valec, ventily zustavaji zavrene, jelikoz vahadla se rozpoji, nedochazi k expanzim ani k podtlaku ve valci pri sani. Jsem presvedcenej, ze vsechny tyhle deje maji vliv na torzni kmitani cele soustavy, hlavne sestavy vacek a retezu a kliky (pruziny ventilu jsou celkem silne). Mas pravdu, ze na "rocking motion" tedy houpave kmitani ktere je vlastni vsem trivalcum odpojeni valce vliv nema, jelikoz se stale pohybuje nahoru a dolu. Ale na torzni kmity, ktere se pak prenaseji do karoserie hlavne pres reakcni silentblok (ale i horni ulozeni) to mit vliv bude dle meho nazoru.
Avatar - Verny_2013
30. 4. 2020 11:30
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
OK tvůj názor, já mám prostě jiný.
Avatar - Mikesus
30. 4. 2020 11:21
Re: Není Focus jako Focus
Ještě jsi zapomněl dodat, že Mondeo 4x4 na několika centimetrech vody :D
Jen si na to vzpomenu a mám znovu mokro v botech.
Avatar - Emel
30. 4. 2020 11:06
Re: Motor a poznamky k autu
Ne že se nic nemění, ale na vyvážení se nic nemění. Píst je uzavřený (ventily zůstávají v uzavřené pozici), vzduch nejde dovnitř ani ven, píst funguje jako pružina.

Samozřejmě tím, že píst nepálí, se rozhodí jinak rovnoměrné načasování zážehů a to může působit vibrace...

Slyšel jsem, že se vypíná prostřední válec... ale na nějaké animaci co jsem našel je to krajní, tak nevím. Z té animace je vidět, že dva zážehy následují relativně rychle po sobě a pak je prodleva.
https://youtu.be/0qGmEXKPKYw?t=15
30. 4. 2020 10:05
Re: Motor a poznamky k autu
Jasny, nic se nemeni a proto jsou ve dvoucalcovem rezimu citit vibrace a bez vypnuteho valce nejsou. To dava smysl!
30. 4. 2020 09:54
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
v niecom budem ako majitel MK3.5 zaujaty, na volante mi vadi ovladanie hlasitosti napravo ked 90% sveta ho ma nalavo, v podstate cely infotainment by som vymenil za ten z Mazdy 3 a bol by som s autom 100% spokojny. Ak vyberat 3 generaciu tak jednoznacne po FL, najlepsie od roku 2016 kde bol uz Sync3 (s podporou android auto a carplay), na palubovke je 8 tlacidiel a 1 otocny ovladac (MK4 ma 5 tlacidiel a 2 ovladace) takze telefonna budka sa uz nekona (pred FL 32-40 gombikov). Interier by som nenazval stiesneny, ale masivny je, Mazda 3 posobi vzdusnejsie. Dizajn je subjektivny za mna mali zvonka hned zacat s naraznikom z ST ktory ma vacsiu "papulu" a nie ten uzky otvor ala kapor, vyzera to menej azijsky. Komu chyba bocne vedenie na sedackach vzdy sa daju vymenit za Recara z ST, to uz su ale potom "odmerky" a ak ma clovek nad 90 kilo tak to zacina pri dlhsej jazde tlacit na rebrach (tak som konecne schudol :D ). Recara z MK4 su sirsie a pohodlnejsie. Podvozku nie je co vytknut, ani STcko s 19" nie je o prehryznutom jazyku ale primerane komfortne (jasne, Citroen so vzduchom to nie je), oproti 17-18" mozno viac pocut odvalovanie kolies na hrubsom asfalte, Mazda bola na tom s celkovym odhlucnenim ci kolies alebo aerodynamicky o dost horsie. Oproti Mazde3 resp. Focusu MK1 citit v zakrutach vahu navyse (+200-300 kilo). Komu sa nechce vybalit 30k EUR/600k CZK za novu MK4 stale si vie doviezt za 20k EUR/500k CZK dvojrocne STcko v ST2/ST3 vybave, velakrat s doplnkovou vybavou "v plnke", s 20-30k km, takze v podstate zabehnute. Ak niekomu vadi maly kufor koli multilinku robilo sa kombi. Pri usetrenych 30% ceny clovek dostane mozno trosku postarsi interier, o liter vacsiu spotreba (dlhodobo 8.1), na druhu stranu potesi dalsich 70 koni navyse a poriadny podvozok ala Ford. Velakrat je doplatena 4-5 rocna FordProtect zaruka, takze aj v tomto smere myslim ok.
Avatar - Ozzman
30. 4. 2020 09:39
Re: Není Focus jako Focus
Myslím, že to nebude výkonnější, jen letmý pohled do tabulek a o 0,3s na stovku je Fokus pomalejší, než ten 2.0hybrid. Když je nabitý i ze 130ti umí vystřelit velmi svižně, poměřovali jsme ho mockrát i měřili racelogicem. takže jediná možnost, kde Corolle výrazně natře je v rychlostech 200+ :D ... jediný Ford, který mu ujede v akceleraci je Mondeo TDCi a to jen v té městské do 60km/h (přeměřeno) :D a jen o 2 desetiny vteřiny :D

Ale kdyby mi někdo řekl, které auto chci pro zábavu, beru Fokuse z testu proti jakékoliv Corolle :D
30. 4. 2020 09:04
Re: Motor a poznamky k autu
Vypínání válců probíhá pouze uzavřením ventilů, ten píst tam samozřejmě pořád běhá. Čili na vyvážení se nic nemění, maximálně akustický projev.
Avatar - iudex
30. 4. 2020 08:46
Re: Re: Focus
Hej? A kde? Teraz nerýpem, myslím to vážne. Ja som sa totiž primárne pozeral po ST kombi, ale k 30t som sa ani po nejakom cenovom oťukávaní nedostal ani len na dohľad.
Tie dva Focusy ST, čo sú na Slovensku skladom, sú oba za 35t, pričom ten kombík je predvádzačka s 15000 km, teda dosť značne ojazdený.
30. 4. 2020 07:37
Re: Není Focus jako Focus
Nojo rekuperaci, to bude Toyota (myslim, ze Pumu asi jeste nemas). A toyota je Ok. Ale to by ses asi hodne divil o co vykonnejsi a rychlejsi je tohle auto.
To nejde uplne srovnavat, a to ani s novou hybridni 2.0 corolou.
30. 4. 2020 07:26
Re: Král třídy
Ja davam u kazdeho auta jen kvalitni paliva a max 15 tis interval vymeny oleje a obecne se tim vyhybam vlastne uplne vsem klasickym problemum vcetne karbonovani.

To jen tak na okraj. Samozrejme musim zaklepat na drevo, nahoda je blbec.

Samozrejme nejvetsi vliv ma samotne chovani se k autu, ale krome toho jsou palivo a olej to hlavni, co muzu pro spolehlivost auta udelat.

PS: Nebyly problemy ani s 1.6EB po 130tis, byl to naprosto paradni motor.
Avatar - twistedTSD
29. 4. 2020 23:18
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
Full LED má i Clio za 300 tisíc, tak bych to u "stylového" stupně za 600 tis. čekal (a nejen to). Ale jak říkám, u Fordu klasika. Na druhou stranu vidím, že v konfigurátoru chybí 1.0 pro ST-line a základem za 544 tis. je 1.5, což s přihlédnutím k velmi solidní motorizaci není nejhorší.
Avatar - miromen
29. 4. 2020 21:59
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
Tak pokud jde o vzhled tak naopak s focusem nemam žadny problem, respektive jako všude jinde si něco najdu, ale jako celen vyborna prace již v zakladu a v ramci třidy parada. Vicemeně to mam i se civicem i přes rozdilne pojeti.
A nějak nechapu co se tu řeši s nějakou vybavou ? Jako, že full Led v zakladu ? A to ještě navic u ST-Line což je ne vyšši vybavovy stupeň, ale naopak vychazi ze zakladu. To by byla parada, kdyby se dala auta nakonfigurovat přesně dle přani a ne mit v zakladu, kde jakou "chujovinu" což mužou byt i ty full Led. U fordu to funguje tak, že nelze kombinovat nějaky luxus se sportem. Prostě buď maš v součastne generaci nějake Vignale, kde jsou lepši materialy, nějakou koženku na palubce, měkčeny plast i v zadni časti, vrstvne bočni skla takže i lepši odhlučněni. Pak je nějaky mezistupeň což je titanium a vlastně na začatku nějaky zaklad, kde spada pravě ST-Line. Tam jsou akorat některe sportovnějši prvky jako volant, pedaly apod. Což se vlastně tyka i samotneho ST.
A osobně v litru bych měl pravě jasno a bez vahani bych šel po focusu, pravě diky motoru. Což u 1.5 by bylo pro mě určitě složitějši a moji polovičatou zkušenost s hondi 1.5T chci napravit.
29. 4. 2020 20:53
Re: Dostupnosť 1,5 EcoBoost
Za chvilku bude nabihat 1.0 mildhybrid co je v Pume. Pokud vim tak ford skoncit vyrobu 1.5 v Anglii uz se vyrabi jen v Mexiku. A protoze ted musej zasobovat i Ameriku kde vysel novy Escape co ho ma v zakladu, je mozne ze motor je v Evrope nedostupny, protoze se tu snazi tlacit 1.0
Avatar - Mikesus
29. 4. 2020 20:51
Re: Není Focus jako Focus
Ona si spotřeba sedne poprvé kolem 5tis a podruhe az po 15tis km cca. Klidnou jízdou je to do 4 litrů, právě ta zábava to zvedne na nějakých 4,5-5,5, když nepočítám dálnici. Tam je to kolem 6,5
Ono stačí trochu využívat rekuperaci a ta spotřeba padá rychle.
29. 4. 2020 20:28
Re: Není Focus jako Focus
Chápu, mě ale v rámci možností to auto musí i bavit a zase tolik tu spotřebu neřeším. Třeba já u své R4 1,5EB mám kombinovanou spotřebu od výrobce do nějakých 6,7l/100km a tam se v pohodě vejdu i s nějakou tou zábavou. Dá se ale i pod 6l/100km. Jezdil jsem chvíli i tou tvojí Corollou se stejnou specifikaci, co máš a popravdě ten rozdíl nebyl zas tak velký. Možná ale nejsem tip úsporného řidiče :D
29. 4. 2020 20:17
Re: Není Focus jako Focus
Přes 40tkm. Vychází mi to na tomhle autě cca 17,5tkm ročně. Bohužel s tou 1.6EB zkušenost nemám. Ale s tím rozježděním po cca 10tkm to bude stejné. Minimálně se mi ustálila spotřeba. Mně tím charakterem přijde jako atmosféra. To co mi ale popisuješ, se mi vůbec nikdy nestalo. Ty máš ale Kugu, ne? Možná tou hmotností... U té 1,5EB R3 je to nakopnutí razantnější (samozřejmě jen ve sportovním režimu), nicméně s +/- stejným výkonem souhlasím.
Avatar - twistedTSD
29. 4. 2020 19:59
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
Tuším ani full LED v ST-line není, je to ostuda. Ale u Fordu nic překvapivého. Jinak by byl ST-line zajímavý, i když s designem mám stále problém, ale zde bych ho asi přežil. Kdyby člověk uvažoval litrové motorizace, tak dává tabulkově větší smysl Civic.
29. 4. 2020 19:59
Dostupnosť 1,5 EcoBoost
Je tento motor k dispozícii aj u nás? Nieže by som plánoval kúpu, ale keď som zo zvedavosti pozrel na stránku ford.sk, v cenníku Focusu je 1,5 EB k dispozícii len v rámci skladových vozidiel kombi https://fordcms.blob.core.windows.net/media/Slovakia/Pricelist/2019/Skladov%C3%A9%20vozidl%C3%A1%20Focus%20Kombi%2019-08.pdf
Pre rok 2020 je v ponuke len 1,0 EB https://fordcms.blob.core.windows.net/media/Slovakia/Pricelist/2020/Focus%20MY%202020%2020-01%205D.pdf
29. 4. 2020 19:49
Re: Re: Focus
Za 30 sa da kupit uz st kombi manual v slabsej vybave
Avatar - Jopino
29. 4. 2020 19:26
Re: Cena
Opravdu přehledné ;-)
Ano, to bylo na Ozzyho :yes:
Avatar - miromen
29. 4. 2020 18:59
Re: Cena
O 134kw verzi toho moc nevim takže jak to bude na prvni kvalt netušim. Je tam jinej soft a od jednoho redaktora si pamatuji, ktery měl i tu slabši 110kw variantu, že se mu vice libila pravě ta slabši. Nevim jistě, ale snad zmiňoval něco o praci s plynem či jeho reakci. Jedine co zmiňuji i majitele tak to, že ta 134kw se neoplati po vykonostni strance.
Avatar - Mikesus
29. 4. 2020 18:50
Re: Cena
Jelikož je tu fakt přehledné, byla to reakce na Ozzmanovo Mondeo. O sedačkách civicu zatím nemůžu moc říct, delší dobu jsem v nich zatím netrávil.
Avatar - Jopino
29. 4. 2020 18:22
Re: Cena
To je dobře. Hodně cestuješ, k tomu se "Déčkové" auto hodí víc, než o třídu menší auto, tedy alespoň většinou. Ticho na palubě v této třídě není samozřejmost (viz třeba Sup).
Já mám trochu problém u Civika s hlukem od kol, tam by se určitě dalo co zlepšit, takže se bude historie opakovat a budu tlumit. Na druhou stranu, do tolik kritizovaný sedaček zapluju, takže bez výtek.
Avatar - Mikesus
29. 4. 2020 18:11
Re: Není Focus jako Focus
V tomhle už jsem v jiném světě. 7 litrů benzinu mi přijde strašně moc, lépe řečeno, už nad 5 si říkám, že je to žravější.
Avatar - Ozzman
29. 4. 2020 18:08
Re: Není Focus jako Focus
Kolik máš na svém R4 1.5 najeto ? Mám dlouhodobou zkušenost s 1.6 Eb (2ks), 1.5 EB R4 a chvilkovou 1.5 EB R3. Nejlepší jízdně bylo 1.6, to byla pecka na svou objemovou třídu, živý motor, který lačnil po otáčkách s gradujícím charakterem... bohužel životnost není slavná, ale motor se rozjezdil kolem 10 tisíc km. Jednapětka R4 mi nepříjde tak výbušná, ale když ji držíš pod krkem, jede velmi slušně, nicméně od volnoběhu do těch cca 2 tisíc otáček je takové hluché místo, někdy musím přidávat dost plynu, protože mi to i párkrát chcíplo při popojíždění, ale motor má teprve 5 tisíc km, tak uvidím časem. R3 jsem jezdil s AT a letělo do otáček slušně, ale výkon byl +/- podobný.
Avatar - Mikesus
29. 4. 2020 18:06
Re: Cena
Prostornost je naprosto v pohodě. Ano, není to král třídy, ale omezující to taky není. To se ovšem o těch sedačkách říct nedá. Tam naprosto zbytečně ztrácí body. Zatím horší sedačky neznám.
29. 4. 2020 17:53
Není Focus jako Focus
Na první svezení s novou generací jsem se těšil a chtěl zjistit, jestli bylo dobře, když jsem si koupil předchozí generaci Mk3 po fl právě v ST-line. Bohužel byla k dispozici výbava Titanium, nicméně s motorem 1.5EB. Na ten jsem byl obzvlášť zvědavý, kor když mám jeho ctyrvalcoveho předchůdce. Popravdě, první svezení mě moc nepotesilo. Nejenže považuji výbavu Titanium a Trend v této generaci za nejohavnejsi Focus vůbec, ale nezaujal mě hlavně motor. Ano, do cca 4k se to dalo snést, ale dále to bylo jako vrácení se do Fabie s HTP. A to mě zklamalo. Dynamikou také moc nepřesvědčil. Dobře, motor měl jen pár tisíc najeto, ale celkově jsem si říkal, že jsem udělal dobře, když jsem si vzal ještě starou generaci. Nicméně dal jsem tomu ještě šanci a půjčil jsem si na delší dobu právě výbavu ST-line. A docela mi spadla čelist, jak se to auto dokázalo proměnit. V této výbavě se mi exteriér opravdu líbí. V interiéru opět perfektní sedadla, volant apod. Přesně takhle jsem si to představoval. Motor měl už 20k najeto a překvapilo mě, že vás nakopne už v opravdu nízkých otáčkách, v cca 1500ot. Muj 1.5EB se sbírá až pod hranicích 2000ot. Jasně, je to dáno i nově prepinatelnymi jízdními režimy. Dalším překvapení byl právě zvuk motoru, úplně jiná káva oproti výbavě Titanium. Vyvážené jízdní vlastnosti s trochou sportovnosti jsou samozřejmostí. Všemi těmito věcmi je ST-line výbava opravdu perfektní a souhlasím s autorem článku. Dokonce je to snad první novinář, kterému se líbí Sync 3ka. :D Pro novou generaci přijde i s novou aktualizaci verze 3.4, tedy lepší grafika. Spotřebu jsem měl plusminus stejnou jako s Mk3 po fl. A řekl bych, že těch 7l je na 180 koní docela slušné. Celkově si myslím, že se nový Focus povedl, ale alespoň u mě, záleží na variantě. Pár věcí se změnilo k lepšímu oproti ato předchůdci, nicméně něco mělo zůstat, tak jak bylo (to mi připomíná, že už musím dopsat tu recenzi na moje. Auto. :D ). Cenově mi to taky nepřijde až tak zlé, ono před třemi lety, když jsem kupoval Mk3, byla situace jiná.
Avatar - Ozzman
29. 4. 2020 17:53
Re: Cena
Maximálně, hlavně jízdní vlastnosti a odhlučnění... samozřejmě má své horší stránky, sedačky a prostornost, ale už jsem se naučil i jezdit za méně, než 8 :D Pro mne je to pořád auto, které bych volil ve střední třídě, nic jiného z mainstreamu mne neoslovilo :) Ale čím dál více mne baví spíš ta malá městská s kterými je sranda :D
Avatar - Ozzman
29. 4. 2020 17:51
Re: Spotreba
Ta červená, kterou jsme jezdili jako první je top, víc není potřeba :D
Avatar - Jopino
29. 4. 2020 17:40
Re: Cena
Vzadu jsem v MK4 neseděl, ale přišlo mi vzdušné docela dost, i když to "zkreslovala" karoserie kombi. Jak to je s pohodlím, nevím. Měl jsem to sotva na hodinu, tak jsem ji využil především k jízdě.
Co se týče těch technických řešení, tak dík za info, tohle jsem nevěděl. Na tu udušenou "jedničku" trpí i MK3 verze i se 134 kW?
Avatar - Jopino
29. 4. 2020 17:30
Re: Cena
No, měl bych se už pořádně vyspat, nebo pořídit brýle :-)
O.k., dík za vysvětlení :yes:
A s autem jsi spokojený?
Avatar - hugino
29. 4. 2020 17:15
Re: Hviezdičky
Lebo tento Focus má podľa redaktora výborný motor,prevodovku,podvozok,riadenie,rýchly infotainment,priestor aj ergonomiu.Tak fakt už nechápem čo by malo auto v tomto segmente spĺnať aby dostalo 5 hviezdičiek.Hm
Avatar - lamal
29. 4. 2020 17:11
Re: Cena
Myslim, ze to je kvoli trakcii prednej napravy a torq steeru, s 1.5 EB to na 1cke zvlada LTT aj s tym udusenim (225ky v lete)... to naladenie podvozku po FL by tomu odpovedalo, asi to po preladeni predok moc nedaval

BTW ak je raz MK3 po FL na emisnom limite s 1.5EB R4 tak pridusenie mohla potrebovat aj kvoli emisiam, MK4 s R3 je predsa o dost efektivnejsi motor, tak udusenie na 1čke nepotrebuje ani v aktualnej EU norme
Avatar - lamal
29. 4. 2020 17:07
Re: Hviezdičky
mozes im napisat dopis, tu sa odpovede nedockas
Avatar - hugino
29. 4. 2020 16:56
Re: Hviezdičky
Asi to tak bude.Ale mna naozaj zaujíma ktoré auto v segmente C je podla ACZ naj lebo niektoré by naozaj malo biť.Či ?Dokonca ani Mercedes A,BMW 1 alebo A 3 ich nedostali.
Avatar - lamal
29. 4. 2020 16:49
Re: Král třídy
Pokial Fordik nie je samovrah tak by uz ten downsize reparat mal uspesne aplikovat aj na 1.5, ta bude tvorit najblizsie roky jeho najpredavanejsi motor...asi aj spolu s 1.0, takze sam proti sebe by siel keby sa na nespokojnych a zufalych zakaznikoch 1,6EB nepoucili...

6l oleja to je pekne, isto to pomoze pri dnesnych servisnych manieroch, 1.5EB 4val teda predchodca v FF3 po FL, kt. jazdim pravidelne par krat do roka tiez funguje... ale ma pouceneho majitela, prva vymena oleja bola po 5tis km a intervaly sa skratili na 15tis/1rok a tiez bolo skolenie nepodtacania a kvalitneho paliva :D S tymito opatreniami teda bezi bez problemu
Avatar - Ozzman
29. 4. 2020 16:43
Re: Cena
No už to budou 2 roky :D U Mondea je to hlavně zadní nápravou (podlaha je vysoko a je tam nově i 4x4 což taky ubírá místo) a dále odhlučnění - bytelné dveře, okna a tak... zkrátka to narostlo do interiéru, takže se zmenšil :)
Avatar - Ozzman
29. 4. 2020 16:42
Re: Hviezdičky
Obávám se, že hierarchie koncernu je jasná, takže bych si vsadil na horší zpracování a odhlučnení, oproti Golfu po zkušenosti z ostatních generací a to na 5 hvezd nestačí... ale třeba se mýlím
29. 4. 2020 16:38
Re: Král třídy
Ja novej fokus s EB mam, tak to pomerne sleduju. S motorem zatim nejsou hlaseny zadny velky problemy. Na nemeckejch forech se zacinaji objevovat lidi co maj kolem 30k a zatim ok. Kolem vika rozvodu muze trochu prosakovat u nekterejch motoru olej. Pak byly ze zacatku vyroby problemy s senzory tlaku oleje a s zanasenim casticovejch filtru u 1.0, ale to se resilo softwarove.
Ten motore je ve Fieste ST o neco dele nez u Focusu, navic jeste dele existuje atmosfericka verze 1.5 Dragon v Indii a Latinske americe ktera ma stejnej blok. Tak to neni uplne nevyzkousena technika.
V dubnu 2019 prosel motor updatem, kde posunuli vyvazovaci hridel v bloku na jine misto, diky tomu na 1.5EB nyni skoro 6l olejovou napln! Bohuzel olejove cerpalo ma ted malej remen z klikovky, kterej se ale nemusi menit do 200kkm. Ale namahani remenu k cerpadlu je velmi male oproti remenu k vackam tak snad to bude spolehlive. Btw 1.0 i 1.5 maji ted na vacky retez.
BMalo kdo to vi ale 1.5EB ma prime i neprime vstrikovani, coz by snad melo zabranit potencialnim problemum s karbonovanim, redenim oleje a zanasenim filtru casticema...jenze nic takoveho neni hlasene ani u 1.0 ktera je jen pimovstrik.
Avatar - hugino
29. 4. 2020 16:33
Re: Hviezdičky
Golf už testovali a dostal len štyri.Ja si myslím že by to konečne mohol dosiahnuť nový LEON.
Avatar - lamal
29. 4. 2020 16:32
Re: Král třídy
1.5EB R3 je este moc mlada na problemy, ma ovsem podla autora textu priamy aj nepriamy vstrek, takze o problem menej s karbonom a znehodnotenim oleja za studena by mohol byt.

1.5Vtec nemal ziadne fatalne mechanicke zavady, iba prisli na to ze OK tie studene starty a kratke trasy ten olej znehodnocuju, za ten cas sa ukazuje ako spolahlivy, je tu uz par rokov a jazdi ich pomerne dost vsade. Ovsem u neho aspon vies, ze ok do meste na kratke trasy nie (preco aj ano, ved na to je kazdy priamovstrek turbo benal citlivy) a budes to mat ako auto na okresky a obcasne jazdy po dialnici, bezne obcasne mesto ... v tomto rezime uz vobec nie je dovod k obavam, ta mechanika je naopak presne ta, ktora vydrzi ako kazda honda lestenie otackomera :-)

To su kazdopadne len take teoreticke zavery, v reale moze 1.5EB R3 presvedcit po kazdej stranke, len to este nestihla... a tak sa tu takto bavime :-)
Avatar - Jopino
29. 4. 2020 16:29
Re: Cena
No, přiznám se, že až dnes zjišťuji (nebo mi to vypadlo), že máš od loňského léta MK5, holt tu už moc často nechodím ;-) Teď čtu i ty pohnutky k jeho pořízení.
Menší zavazadelník? Stejně je to jedno. Stále je to obr se slušnou přepravní kapacitou, i když ne excelentní. Docela by mě zajímalo, kde se ty litry ztratily. Navíc, když je na tom hůř, než současný Focus.
Avatar - Ozzman
29. 4. 2020 16:20
Re: Cena
MK4 byla veliká uvnitř i z venku, odvezl jsem v tom takových věcí, MK5 je na tom s kufrem hůře... když jsem ho kupoval, nějak mne nenapadlo se do kufru podívat :D Pak jsem auta měl 3 měsíce najednou a to přímé srovnání bylo deklasující... no už jsem si zvykl, jízda je pro mne zase velká přednost :D
Avatar - Ozzman
29. 4. 2020 16:17
Re: Král třídy
No taky bych za normálních okolností věřil víc Hondě, ale zrovna u těch turb viz níže naše diskuze s Jopinem... na rozdíl od R3 EB o kterém zatím nikdo nic nenapsal :D
29. 4. 2020 16:16
Re: Král třídy
Souhlasim. Focus 4. se totalne povedl a i design se mi moc libi..nevim proc, ale vzdycky se mi libila ta suda generace, tedy 2. a ted 4. Prvni a 3. Focus byl na me trochu moc designove divokej.

V praci jsem neco najezdil s 1.0 EB St-line a jizda se mi moc libila. Motor bezi tise, ale ma i celkem prijemny zvuk a hlavne spotrebu. O podvozku snad ani nemusim mluvit - sam jsem mel Mondeo Mk3 a ted poslednich 5 let jezdim s C-maxem, takze jsem vedel, co muzu ocekavat a Ford me zase dokazal, ze tomu proste rozumi. Je to presne jako rika Ozzman - i s litrem muze byt zabava, to auto se proste uzasne ovlada.

Pro ty, co zase budou psat, ze litr nejede a tak...nejdriv se s tim jdete trochu projet a uvidite. Osobne mam C-max 2.0 tdci, 100kw a 340Nm a nemuzu rict, ze by byl v dynamice
nejakej velkej rozdil.

Jinak se mi moc libil ten vnitrni prostor. Nenapada me hachtback, kde by se vzadu tak dobre sedelo jako v tomhle focusu. Zadni sedacky jsou mozna az moc vzprimene, ale misto na nohy je na tu kategorii az nevidane. Za 2-3 roky me ceka nakup noveho auta, takze uz mam ted celkem jasno - Focus mk4 kombi 1.0 EB.
Avatar - Jopino
29. 4. 2020 16:09
Re: Cena
Tak bylo to, alespoň v mých očích, nejprostornější auto ve třídě. To by byla ostuda, kdyby se v tom člověk v zavazadelníku nevyspal. Vpředu se dá spát i ve Fabii MK1 :-)
Jj, kluci prodali auta z B a C segmentů s teď se trápí s parkováním. To auto je fakt obrovské. Příklad. Vidíš z dálky na parkingu příčně stát firemní Octávky a Rapidy a mezi nimi vykukuje ne čumák, ale rovnou příď i s předním kolem jednoho firemního Mondea MK4 ;-)
Avatar - lamal
29. 4. 2020 16:05
Re: Hviezdičky
Octávia 5 nedostala, takze hadaj... a focus combi ma tiez velky kufor :D
Avatar - lamal
29. 4. 2020 16:04
Re: Král třídy
V pohode, s focusom nemam problem... naucil som sa hladat to dobre aj v inych autach nez len japonskych. Fordy ma vedeli zaujat podvozkom, neveril by som benzin motorom, ale trebars sa tento novy 1.5 zaradi k 1.0 a bude fungovat.

Osobne pri vybere by som si potreboval odskusat ten 3vál, mam dost specificke poziadavky aj na detaily, nemozem si pomoct Honde by som napr veril viac s malym turbom okolo 1500ccm, hlavne ked by to bol motor, ktory pravidelne zmykas a vytacas, co tato verzia focusu tak nejak predoklada.
Avatar - hugino
29. 4. 2020 16:02
Hviezdičky
Tak ktoré auto je v segmente C podla redaktorov ACZ najlepšie ? Tu znova chýba pol hviezdičky.Čo musí spĺnať auto segmentu C aby dostalo 5 hviezdičiek lebo Focus v tomto teste bol takmer dokonalý.
Avatar - Ozzman
29. 4. 2020 15:55
Re: Spotreba
Vždy jo ? No, kolik si jich projel? :D Já 3ks jezdil v rodině a zase tak slavné to není :D
Avatar - Ozzman
29. 4. 2020 15:54
Re: Král třídy
Byla to top verze Revolution, to jí taky na kilech výbavy dost přidá, obecně byla taková opulentnější (není i větší?), příjemné auto na cestování, velmi dobré, ale Fokus byl o trochu lepší... chápu, že máš rád Japonce, je to můj názor, není to dogma :D
Avatar - hugino
29. 4. 2020 15:53
Re: Král třídy
Focus čo sa týka jazdných vlastností môže byť super ale ten design je velmi velmi divný podobne ako Civic.Králom triedy pre mna je momentálne nový Leon.Golf VIII ma dosť sklamal myslím že môj G7 po FL je určite krajšie auto.
Avatar - lamal
29. 4. 2020 15:52
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
jj slabsia verzia 1.6TDCI mala turbo bez VeGeTy a bez 2hmoty
Avatar - lamal
29. 4. 2020 15:50
Re: Král třídy
ugh...asi to bude tym, ze ak sedia data je tento v teste fakt lahky... m3 myslim splha nad 1400kg uplne bezne, takze ked ma o 100kg viac skoda
Avatar - Ozzman
29. 4. 2020 15:46
Re: Cena
Mondeo je velké, ale uvnitř tak velké není, to bylo MK4... :D Já jsem právě proto pořídil k němu ještě právě to 3dv do města, takže většinu času je Mondeo v garáži :D

Já v Mondeiích absolvoval cesty až na kraj Evropy, v MK4 i MK5 jsem i několikrát přespal, takže se dá, ale parkovat, to nechceš :D
Avatar - Ozzman
29. 4. 2020 15:43
Re: Král třídy
Ne to ne, to auto zatáčelo, bylo přesné, ale chyběla mu lehkost fokusu... Mazdu3 bych spíš přirovnal k Mondeu a to myslím dobře... prostě už cítíš hmotu.
Avatar - Jopino
29. 4. 2020 15:41
Re: Cena
Díky :yes:
Ve skupině máme i několik "litrů" (asi 10?) a tenhle problém neevidují. Spíš by mě štvalo, že je tříválec docela žravý, v podstatě o půl litru až litr na 100 km, oproti 1.5T (já jezdím zatím v průměru za 6.1). No a druhá věc, je sice vzdálená, ale po 6 letech, nebo 120.000 km, výměna rozvodového řemenu (cena komplet 25.000 Kč), kdy 1.5T má řetěz.

U nás v práci se teď "vyrojily" právě Mondea poslední generace a co kus, to kombi. Strašně velké auto, lituji kluky, co tu krouží a shání opakovaně místo na podélné parkování. Jj, dovča je výzva. Zatím jsem nepotřeboval na střechu rakev a doufám, že tomu tak zůstane. I s Jimnym jsme jezdili po "krásách" ČR a dalo se, sice fuul, ale dalo :-)
Avatar - lamal
29. 4. 2020 15:37
trefa do červeného
Super kár, fakt... dizajn zvladam, interier spica, priestor tiez a vytecny podvozok + slusny motor.
Este cenu trochu...

Toto ma dojalo od autora inak v slusnom, no trochu chaotickom teste:

´´Na rozdíl od většiny konkurenčních motorizací je totiž patnáctistovka až neuvěřitelně kultivovaná. Krátce po vyzvednutí auta, o kterém jsem si dopředu nic nezjišťoval, jsem měl dokonce pocit, že se snad Ford vrátil ke čtyřválcům.´´ Pre boha a cim sa zivite ?? Ked v dnesnej dobe pise tester testy a netusi, ze ford ma v tejto generacii BEZNEHO benzinoveho focusu len 3valce ! DES !
Avatar - Emel
29. 4. 2020 15:37
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
Jo, tohle byl nějaký základ, s pětikvaltem, bez dvouhmoty myslím...
Avatar - lamal
29. 4. 2020 15:34
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
Neviem ci na 2ke neslo aj o vybavu.. jazdil som 2x 2g obe v 1.6 benzine a jedna v kombiku a ghia bola ticha, motor tichy od nizkych otaciek, zurčal az nad 4500ot, ale za to priserne

kratky 1.6b v socke bol hlucny od podvozku, aj motor bolo pocut uz hned v nizkych otackach... to som uplne nechapal tieto rozdiely v hlucnosti
Avatar - lamal
29. 4. 2020 15:30
Re: Král třídy
Niekedy to auto musis trochu pritlacit aby sa ukazalo... nebolo to tym, ze si cakal zabavu uplne zadarmo ?
Avatar - Jopino
29. 4. 2020 15:29
Re: Cena
Však, ano, tohle naprosto chápu :yes:
Je to masivnější a tak se uvnitř tak pohodlně a snadno neusadí 4 velcí chlapi. Mě by to bylo jedno, jsme jen tři. Vyzkoušel jsem si v tom jízdu ve 4 lidech a spolujezdec předu byl trochu "limitován". Tohle a hluk od 235/40 18" mi jako jediné vadilo (vnímám to i v Civiku).
No, snad ještě trochu vlažnější 1.RS při pokusu o ostřejší rozjezd, nevím proč to u Ecoboostu tak bylo. Jinak fajn auto.
MK4 tohle vyeliminovala, zdá se, naštěstí :yes:
Avatar - Ozzman
29. 4. 2020 15:19
Re: Cena
Tak přeji hodně šťastných km, někdy musím zkusit tu 1.5turbo projet, zajímá mne. Nicméně, když jsem ji poptával, dealer mi řekl, že trpí problémy i 1.0turbo... tak nevím nevím... doporučoval mi naftu :D

Ano, Mondeo nemá ani 500l a MK4 přes 600 :) Jo, dá se s tím žít, mne to příjde i jako výzva, sbalit se do malého auta :D K moři bych jel asi radši kombíkem, ale takhle po ČR na výlet to jde :D
Avatar - iudex
29. 4. 2020 15:17
Re: Focus
Však ten automat nebol moja požiadavka, ja by som sa rozhodol rovnako ako Ty. ;-) Btw skladom u nás žiaden 134 kW nebol, všetko len 110 kW a potom až ST.
Avatar - Emel
29. 4. 2020 15:04
Re: Focus
Takhle bych to taky mohl... možná se silnějším motorem "výměnou" za automat. Kombík pořád vidím jako designově trošku slabší než hb, ale... v té ST-Line je to dobrý.
Avatar - 3_diamanty
29. 4. 2020 15:03
pekelna kombinacia
krasna farba.... este krajsie kola.... k tomu vyborny a nadupany motor ... skutocne pecka kusok... a aj cenovka je tiez samozrejme kusok uz v inej lige ... ale v tomto pripade tej cene na rozdiel od nejakeho navonaneho t-crossu uz lepsie rozumiem a viem si realne predstavit ze si niekto aj v reale kupi takuto paradu .... a prave v tejto farbe a na tychto velkych kolach ta kasna este nakoniec posobi aj celkom "stihlo" aj ked inak je to fakt uz riadny macek novy focus... no ale tak to chodi.... ani nova octavka uz nie je ziadny drobec ze jo... takze za mna velmi posobiva kombinacia ... podvozkovo aj motoricky mozno aj momentalna topka v segmente mimo premiu ( aj ked ono je to vzdy kusok individualne jasne .. uvidme ako sa este predvedu podobne naslapane koncernove kusky leon octavka golfik ) ...

rad by som niekedy videl novy focus v porovnani s novym leonom ktory sa mi momentalne paci najviac z C segmentu ( moze ist aj o slabsie motorizacie oboch aut ) ... povedzme leon 1.0tsi ten silnejsi so 110 konmi vs ten silnejsi focus 1.0 ecoboost ( kedze toto budu asi najpredavanejsie kusky uz aj s dostatocne vykonnymi motorizaciami ) ... tip do buducna na piatok ;-) :yes:
Avatar - Emel
29. 4. 2020 14:59
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
Ještě v benzínu to jakž takž šlo. Ale jezdil jsem nějakou tou 1.6TDCi (brácha ji měl jako adepta na nový auto) a bylo to peklo, takovej traktor jsem snad v životě nezažil.
29. 4. 2020 14:47
Motor a poznamky k autu
Mam podobneho Focuse, nova generace s 1.5EB. Motor je skvelej, libi se mi jeho zvuk a je vazne krasne pruznej. Neprotestuje pod 2000ot a to tak, ze se s nim akcelerovat od 1200ot na pul plynu vlastne bez problemu. Je potreba mnohem mene radit nez v mem starem aute. Po nastartovani zni vzdalene trochu jako diesel ale brzo se uklidni, mozna ale tak zneji dnes vsechny benzinove primovstriky, nemam moc porovnani.
S jednou veci ale s novinari nesouhlasim, ja jasne poznam kdyz motor bezi na dva valce. Na dalnici skoro vubec ale pri jizdach ve meste je to jasne rozpoznatelne a musim rict ze ocas celkem neprijmne jelikoz jsou citit vibrace. Moc nechapu, jak si toho novinari muzou nevsimnout. Mam ale tri mozna vysvetleni:
1) jsem moc velka citlivka 2) neco je na mem aute spatne 3)Motor prosel cca v dubnu 2019 aktualizati, kdy se vyvazovaci hridel presunula v bloku vyse. Mozna starsi verze motoru bezeli ve dvouvalcovem rezimu hladceji?

Posledni komentar mam k vyfuku, ktery mi prijde trochu moc hlucny. TItanium by melo mit jiny tlumic, ale u ST-Line and Active je tlumic s dvema laufy, ktery mi prijde, ze zbytecne moc duni, zvlaste vzhledem k tomu jak je auto tiche.
Avatar - Ozzman
29. 4. 2020 14:45
Re: Cena
Koukám, že máš Civica... trochu jsem po něm pošilhával s 1.5Turbo... jak je na tom ten motor? Jeden čas se objevovaly dost hrůzostrašné zprávy o jeho životnosti ?

MK3 byla rozporuplnné auto, vím, že papírově nevedla, ale reálně pokud nestěhuješ, to většinou postačí, sám jsem byl rozmazlený z Mondea MK4 kombi, jednoho z nejprostornějších kombíků za posledních několik let, ale když musíš, začneš trochu přemýšlet, jak to tam naskládat a jestli je vše potřeba a nakonec jsme se i nouzově odvezli tříčlenná rodina i s kočárkem v 3dv Cliu :D... takže asi tak :D

MK4 Fokus kombik je hodně slušný, má větší kufr, než MK5 Mondeo :D
Avatar - Jopino
29. 4. 2020 14:38
Re: Cena
Vím co tím chceš říct, v pohodě.
Možná to krom FoFo MK3 RE, srovnávám s tím, co mám teď v garáži, kde jsem za cenu pod 600 dostal i těch 182 koní, navíc duální klimu, výhřev předních sedaček atp.
"Padesát" z ceny dolů a neřeknu ani popel ;-) Třeba bude reálná cena v jiná, těžko říct.
Už jsme se tu o tom bavili pár let zpět. Nebýt mj. té obrovské palubní desky v MK3, tak by bylo v autě vzdušněji. Nicméně, situace se už neopakuje a MK4 je v tomhle ohledu mnohem lepší.
Na stěhování má naštěstí Ford kombíka :-)
Avatar - Ozzman
29. 4. 2020 14:36
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
Tou jsem nejezdil, jedničkou (už jako starým křápem za 20 tisíc a i tak to bylo fajn) a pak až trojkou před fl. a dál...
Avatar - Ozzman
29. 4. 2020 14:35
Re: Focus
No, nebudu ti lhát... tato barva mne strašně bere... chtěl jsem ji na Mondeo, nesehnal jsem... otce jsem přemlouval, aby jí vzal na Kugu.. nechtěl, teď lituje... fakt mu to sluší, já jezdil jen těmi modrými, což je pro mne druhá barva, kterou bych bral... naopak nejnudnější je magnetic grey, v které se vyskytují STline taky často.....

Ještě je celkem slušná bílá Active, ale tam to chce 2.0Tdci :D :D Škoda, že nemá 4x4..

p.s. ten otočný ovladač převodovky je taky peklo...zlatý MK3...
Avatar - iudex
29. 4. 2020 14:31
Re: Focus
Toto bol ten môj finalista. Výbava a výzor perfekt, len tá cena: https://www.fordskladom.sk/…les/863/main.jpg
EDIT: pozerám, že už ho zlacnili aspoň pod tých 30t, ale stále dosť: https://www.fordskladom.sk/…/863-novy-focus/
Avatar - Ozzman
29. 4. 2020 14:30
Re: Král třídy
Interiér se Mazdě povedl, to nebudu popírat, mne ale na té Mazdě nejvíce vadilo, že je taková opulentní a pocitově těžší. Fokus se choval strašně lehce, jako hbitý hatch, kdežto ta Mazda (byl to 2.0 90kw Skyactiv) byla spíše takovým komfortnějším autem, s kterým se ti bude skvěle cestovat, ale nevybízela mne tak k tomu řezat zatáčky. Cena testované trojky byla asi 700 tisíc a to byl základní motor... takže proti ní je Fokus levný.
Avatar - Ozzman
29. 4. 2020 14:27
Re: Focus
Cena už tak špatná není, mají akční nabídky, před rokem to bylo teprve peklo :D

ST line kombík 110kw za 569 + 15 tisíc za paket komfort s aut. klímou a mne osobně tam nic nechybí :). Za 560 nám ho už nabízeli (s AT 8st předváděčku asi s 1000km) v září 2019, takže se dá sehnat slušně.
Avatar - iudex
29. 4. 2020 14:25
Re: Král třídy
Tak keď si spomenul Mazdu, trojku som skúsil len staticky, ale treba férovo povedať, že jej interiér je o level vyššie, ako u Focusu, to je v podstate prémia. Jednoduché, ale pritom elegantné a hlavne hodnotne spravené, z parádnych materiálov a špičkovo spracované, tam sa proste Ford nechytá. Ale celkovo oproti Focusu je to menšie auto, konkrétne vzadu, no a tá cena je ešte niekde inde ako Focus, síce je tam vo výbave toho oveľa viac, ale začína to na úplne iných úrovniach a aktuálne ako na novinku na to ani nie sú zľavy, proste cenovo už sa dostáva tesne k 6ke a tam nie je o čom.
Avatar - Ozzman
29. 4. 2020 14:18
Re: Cena
Je to dost, ale dostaneš 180k nebojím se povídat warmhatch, někde dostaneš Bsegmentovou krabici, jinde třeba vybavenější, ale slabší (Golf)...

Jinak u MK3 jsem v HB odjezdil dovolenou a i přes papírově menší prostor jsme neměli ve 3 lidech problém i se zavazadly.. jen nesmíš stěhovat celý byt :D
Avatar - Ozzman
29. 4. 2020 14:15
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
No abych se zastal i starších verzí, vždy ve své době a třídě byl FoFo odhlučněním na špičce, bylo tomu i u trojky, je to tak i u čtyřky :)
Avatar - Jopino
29. 4. 2020 14:11
Cena
Vím, ST line je "novinka", takže se dovozce nebojí ji "nacenit", ale přes 600.000 Kč za hatch a s takovou, poněkud slabší výbavou, se mi zdá docela dost.
Možná to až příliš srovnávám s Focusem 1.5 EB Red edition v modelu MK3 , kterého si v roce 2016 kupoval kolega v práci a dával za něj výrazně pod 500.000 Kč... Nevím, ale za 600.000 Kč bych ještě "pár kousků" výbavy ocenil.
Na druhou stranu a je to i zmíněno v testu. Auto je řidičsky (mnohem) víc, než dostatečné, takže své kupce si jistojistě najde. S kombíkem se mi jelo moc fajn, i když na 18" kolech se mi zdál až příliš tvrdý, smail při řízení byl. Konečně je v něm i více místa, takže by doma mohl sehrát roli family car, bez výraznějšího omezení, než tomu bylo u MK3.
Jo, líbí se mi, i s tříválcem.
Avatar - Beefcake
5. 5. 2020 08:53
Re: Top triedy (?)
Ja som sa ale pytal vazne. A okrem toho starsie Renaulty maju ovladanie radia na volante vpravo.
Avatar - Ozzman
30. 4. 2020 18:21
Re: Top triedy (?)
To neva, že ty to nechápes, nedivím se :)
Avatar - miromen
29. 4. 2020 22:50
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
Ty musiš byt tak inteligentni a proziravy až to musi byt v realu pěkně na škodu.
No ja paradoxně jako nejhorši hodnotim prvni generaci a to jsem to auto měl svym zpusobem hodně rad. Naopak 3 generace jako tu nejlepši. Vlastně auto, ktere je nejen vyborne, ale s uživanim musim řict, že auto mě mile překvapovalo a s kterym jsem dosud nejvic spokojen. Což je opak oproti předchozimu golfu, kde s uživanim spiš přichazela zklamani byť vyloženě nic zasadniho. Jinak sice nejsem buzna ani metrouš, abych vybiral na zakladě vzhledu, ale pravě až 3 generace je prvni auto s vlastněnych na ktere se i s radosti podivam, protože je nač a dost se mi libi .To třeba u prvni generace nějak nefungovalo a u golfa G6 a to ho za oškliveho nepavažuji ani nešlo jako ostatně u všech generaci. Interier tak ten se mi velmi libi, ale třidně se mi vice zamlouval golf nebo giulietta , navic ergonomii, kde je velka podoba s VW považuji za velice zdařilou a nebyt prohozenych tlačitek na volantě tak ani nemam co vyčist. No u sedadel bych hnidopišsky vyčetl možna tak bočni vedeni, kde bych si ho přal ještě o chlup mohutnějši. Nicmeně prvni sedadla, ktera velice dobře slouži jak na kratke přesuny tak i na ty delši, jedno z pozitivnich zjištěni s uživani. O čemž si mohly jakekoliv sedaky v předchozich focusech nechat zdat a v golfu, ale co tak čtu tak je to u koncernu běžne, sedaky velice dobře sloužici na kratke vzdalenosti, ale na ty delši už je to slabši.
Když si vzpomenu jak jsem dal šanci golfu v sedme generaci a něco si o něm zjistil, nejen zkušenosti majitelu tak to bylo docela marne, ale tak nějak jsem to po zkušenosti s 3 generaci focusu předpokladal.
Avatar - hugino
29. 4. 2020 19:05
Re: Hviezdičky
Presne tak.Testovali Octaviu IV 2.0 tdi DSG a polovica testu bola kritizovaná a aj napriek tomu dostala 4 hviezdičky.Takže jediné čo mi ostáva je naďalej sledovať testy na ACZ a hádam aj v tomto segmente sa dočkám max hodnotenia. :yes:
Avatar - iudex
29. 4. 2020 17:53
Re: Hviezdičky
To by sme všetci radi vedeli.
Ale čisto nezaujate, aj ako fanúšik Fordu a Focusu špeciálne uznávam, že sú oblasti, kde je konkurencia napred. Ten interiér som už spomínal, v zásade je solídny, ergonomicky, funkčne i vizuálne, ale materiály by určite mohli byť hodnotnejšie, niektoré plasty sú dosť kamenné a pôsobia lacnejšie, prístrojovka tiež, spomínaná Mazda 3 je o level vyššie, rovnako prémia. Sync3 tiež nie je najdokonalejší infotainment. Motor je fajn, ale sú režimy, kde ten R3 je cítiť (voľnobeh, plný plyn od nízkych otáčok, prepnutie do dvojvalcového režimu), neviem porovnať motor s Civicom, takto od stola by som si ale tipol, že pri rovnakom výkone, dynamike bude japonský štvorvalec kultivovanejší a úspornejší. Cena je otázkou, či sa do hodnotenia premieta alebo nie, každopádne nie je zrovna nízka.
Inak sa ale skutočne dá Focusu máločo vytýkať. Z môjho pohľadu je 4,5* adekvátne hodnotenie, 5 by som nechal pre ST. Druhá vec už je, že hocaký konkurent, kde polovicu testu bola kritika, dostane 4*, ale to už je chyba inde a nie vo Focuse.
Avatar - miromen
29. 4. 2020 16:32
Re: Cena
Mk3 neni určitě pro basketbalisty v ramci třidy. Ale pruměrně rostlou osadku zhltne bez problemu navic v zadni časti pohodlněji než v mk4.
Jinak ty 235 na 18" maji ještě jednu nevyhodu společnou pro obě generace. A to omezeny rejd diky dorazum na řizeni. Zatim co u mk3 majitele zjistili, že nejsou zapotřebi a mužou se tedy odstranit tak u mk4 netušim. Což se však netyka ST, ktery ma dokonce papirově menši rejd než Fiesta ST
Jinak s tou udušenou jedničkou je to tak trochu k nepochopeni. MK4, ktera musi plnit přisnějši limity, udušenou jedničku nema a to ani i u 1.0EB.
Avatar - lamal
29. 4. 2020 15:28
Re: Top triedy (?)
áno to si pochvalujem ... :D inak aj pežotky to maju, na tej HDi co jazdim je radio aj tempomat pod volantom
Avatar - miromen
29. 4. 2020 15:20
Re: Focus
Ty budeš važně pořad dookola opakovat něco co neni pravda. Napišu ti to tedy znova. Ne, focus je již dlouhe roky prakticky za stejne penize bez ohledu, co za čisla vidiš skrze monitor. A MK4 šla nahoru prakticky jen o to co ji přibylo na vybavě.
Avatar - 3_diamanty
29. 4. 2020 15:16
Re: Spotreba
ecoboosty maju vzdy velmi prijemne spotreby na svoj vykon suhlas.... skoda len ze ford cenovo to u nas nezvlada vobec.... napriklad nova fiesta nula bodov... dodnes som ju videl asi dvakrat ( a to sa predava uz hadam 2 roky ) .... to castejsie vidim aj rr wraith ci nejaky bentley ... a to uz fakt nebude asi o nahode.... s cenotvorbou fordom nieco u nas proste nie je asi uplne ok.. lebo tie ceny ma fakt sialene co nasledne hodne negativne ovplyvnuje aj jeho predaje ( beznym sukromnikom smrtelnikom ) ... a popradve aj ten novy focus zatial vidim hodne malo... jeden bordovy nam tu sice stoji rovno poblizku ale ked zvazim kolko uz vidim novych kuskov ako corolla alebo megane ci scala tak FoFo u nas je vedla nich v tazkej mensine a ma co dohanat... na jeho zlate casy prvej ci druhej generacie to u nas uz bohuzial nevyzera... a v pripade fiesty uz no comment.. tam je to uz ( vsetko ) cele zle....

tento testovany kusok ma pre mna krasnu plnu cervenu farbu... pride mi to nieco na ten sposob ako monte carlo kusky od skody... proste velmi efektna farba..... ( ja som povodne tiez chcel cervene auto ) .. skratka cervena vsetkycm hatchom B aj C segmentu vzdy moc sekne a opat sa to aj tu potvrdilo... inak mode sedivych hatchov je zda sa uz koniec .. aj nove corolly uz vidim v peknych a napadnych farbach... aj civicy....
Avatar - miromen
29. 4. 2020 15:07
Re: Cena
Jediny realny prostorovy problem u 3 je misto pro levou nohu spolujezdce, ale jak jsem zjistil neni v tom třidně sam. Jinak se v žadnem ohledu nevymika prostornosti nižši středni třidy. Mohutna palubka sice ubira misto, dle fordu diky velke a vykonne ventilačbni jednotce, diky ktere udajně už nemohli s FLvic vykrojit pravě u toho spolujezdce. Na druhou stranu je interier diky tomu obklopujici což nejeden majitel oceňuje a tedy jiny pocit než u modelu, kde je tomu naopak.
Avatar - Ozzman
29. 4. 2020 14:13
Re: Top triedy (?)
No, abych trochu byl spravedlivý, on i ten FoFo3 uměl nabídnout celkem hodnotný interiér, hlavně po Fl, třeba měkčené výplně dveří obšité nějakou koženkou a tak, ale jinak je FoFo4 velký posun, až na jednu věc... sport vývojářů Fordu je nas.rávat lidi ovládáním na volantu. Nejen, že je odlišné mezi jednotlivými modely, nebo že se změní z generace na generaci, ale dokonce překopou třeba tempomat i v případě pouhého faceliftu... takže s každou novou verzí se znovu musíš učit, jak se pouští tempomat a kde ta tlačítka jsou !
Avatar - miromen
30. 4. 2020 14:22
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
Tak jinak. ST -Line vychazi ze zakladu. Prostě je to oholene stejně jako vybavy Trend. To znamna, že nemaš napřiklad osvětleni ve clonach nebo vzadu neni měkčeny plast atd. Prostě materialově to vychazi ze zakladu a uplně stejně tomu bylo u předchozi generace. Titanium je jednoznačně vyšši uroveň. ST-Line je o změnach na podvozku. A i vybavově je zaměřeni spiš na sport efek než na pohodli.
Tak teď, už snad chapeš jek to je.
Avatar - miromen
29. 4. 2020 15:17
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
Tak tohle je hodně mimo realitu a platilo by to o MK2 připadně MK1. MK4, Vignale neznam, je ve vyššich rychlostech dokonce hlučnějši než MK3 a ten rozdil je jasně slyšet. A to při přisnějšim zaměřeni je MK4 o chloupek lepe odhlučněn od podvozku. Samozřejmě rozdily budou i vybavově, ale Titanium v MK3 je co do odhlučněni dodnes na špici třidy.

"Co mě na Focusu bavilo, je na poměry třídy dokonalé odhlučnění, aerodynamické i od podvozku. Velký pokrok oproti minulé generaci."
Avatar - Ozzman
29. 4. 2020 14:24
Re: Top triedy (?)
No, Fokus 3 to měl jinak, než Mondeo 4, Fokus 3 po fl to měl jinak, než Fokus 3 před fl a než Mondeo. Mondeo 5 to má jinak, než Mondeo 4. Fokus 4 to má zase úplně jinak... Pokaždé, když máme nový Ford v rodině, tak se to učím asi rok :D Dodnes neumím ovládat tempomat na Kuze 2 fl aniž bych se na to nezadíval a u MK5 taky někdy zaváhám... :D

Jasné, chápu, vám nevoní dotykáč, já ho zase používám docela dost :D Já to říkám pořád, nejgeniálnější má ovládání Renault - pod volantem rádio a vždy je to stejné a na stejném místě! :D
Avatar - miromen
29. 4. 2020 18:50
Re: nejlépe jezdicí hatch nižší střední
Ano smiř se s tim, že 3generace je vyborne auto v mnoha směrech a jeden z nich je pravě i to odhlučněni. To plati objektivně a nena to nic společneho s vlastněnim.