Novinky
seat ukradl Ritmo a ještě se o něj soudil (ten černožlutý demonstrační model Rondy si asi pamatujete) a kupodivu ten soud VYHRÁL! Dodnes mi to příjde neuvěřitelné. Jinak byl vždycky ve vleku - dělal auta někoho jiného (ta úspěšná), nebo občas vyplodil nějakou vlastní kuriozitu (neúspěšnou). Snad až v poslední době má nějaká ta svébytná auta.
Svébytná? Ani bych neřekl... Nalepení masky na koncernový základ netvoří svébytné auto. Spíš bych naopak řekl, že od svébytnosti zase dost ustupují.
Seat "ukradl" Ritmo? 😁 😁 😁 Jediné co udělal, že představil jeho facelift dříve, než Fiat. A facelift to byl velmi povedený. 😄 A opravdu chceš tvrdit takovou lživou ptákovinu, že Seat nikdy nevyvinul úspěšné vlastní modely? 😒] A co třeba odcházející generace Leonu, které se prodalo přes milion kusů a která byla kompletně vyvinuta v Martorellu (až na unifikovanou skvělou koncernovou podvozkovou platformu MQB a unifikované pohonné jednotky, samozřejmě - vývoj Seatu pracuje na stejné bázi, jako třeba ve Škodovce).
Já se ke gratulaci připojuji, Seat poslední roky nabral dech a dělá řidičsky velmi příjemná auta. :yes: Moje osobní zkušenost se dvěma Leony je velmi dobrá (1.4 TSI a 2.0 TDI). Pokaždé když přesedám do služebních OIII, uvědomím si jak odlišná mohou být auta na stejné platformě a o kolik je mi Leon příjemnější. Kladné ohlasy z mého okolí jdou na Ibizu, Aronu a Atecu.
Když jsem naposledy před COVIDEM navštívil Germánii, se zájmem jsem sledoval 2 dámy důchodového věku, jak parkují s červeným Leonem FR u cukrárny. Zdá se, že navzdory reklamním kecům oslovil Seat zákazníky napříč všemi generacemi 😁
Rozpačitý jsem z vyčlenění samostatné značky Cupra, která nepřinesla kromě mastných cen a měděných doplňků absolutně nic a Leon tím přišel o třešničku na dortu Cupru.
Když jsem naposledy před COVIDEM navštívil Germánii, se zájmem jsem sledoval 2 dámy důchodového věku, jak parkují s červeným Leonem FR u cukrárny. Zdá se, že navzdory reklamním kecům oslovil Seat zákazníky napříč všemi generacemi 😁
Rozpačitý jsem z vyčlenění samostatné značky Cupra, která nepřinesla kromě mastných cen a měděných doplňků absolutně nic a Leon tím přišel o třešničku na dortu Cupru.
A Exeo bylo ve všem lepší než jakékoliv vaše seaty. Zpracování? Jako bakelit se ti líbí? Ty kličky u Cupry za 2 koruny? Ale né....
Ahoj
No...tak nějak jsem tušil, že kvalitu nepoznáš už od té věty, že máš tři seaty.
A pak se to potvrdili...Exeo byla přeznačkovaná Audi A4, čili super auto proti ostatním Seatům. Až mě mrzí, že jsem ho nevzpomněl ve svém příspěvku. A ty jsi ho označil za zoufalé...
Seat je nejhorší značka koncernu. A Cupra nejzbytečnější. Prostě ty auta znám, a ten kousek, o který jsou lacinější a bakelitovější a zastaralejší...tak ten mi zrovna vadí. A těch pár korun co ušetříš dostaneš zpátky když prodáváš ojetinu. Čili proč?
Ale není to osobní.
No...tak nějak jsem tušil, že kvalitu nepoznáš už od té věty, že máš tři seaty.
A pak se to potvrdili...Exeo byla přeznačkovaná Audi A4, čili super auto proti ostatním Seatům. Až mě mrzí, že jsem ho nevzpomněl ve svém příspěvku. A ty jsi ho označil za zoufalé...
Seat je nejhorší značka koncernu. A Cupra nejzbytečnější. Prostě ty auta znám, a ten kousek, o který jsou lacinější a bakelitovější a zastaralejší...tak ten mi zrovna vadí. A těch pár korun co ušetříš dostaneš zpátky když prodáváš ojetinu. Čili proč?
Ale není to osobní.
Ano, interiér Exea alias A4 byl samozřejmě o třídu kvalitnější, než ostatní Seaty. Ale tím taky kvality tohoto modelu končily. (příšerná nedotáčivost, velmi stísněný prostor pro nohy vzadu, prapodivně zbastlený design + poměrně vysoká cena = prodejní propadák. 😄
Spojení šmrncovního jižanského designu. německé techniky VW, lehce sportovně laděných podvozků a relativně příznivé ceny se mi vždy jevilo jako geniální nápad a mimořádně lákavá nabídka. Také proto už máme v rodině třetí auto této značky a vždy jsme byli maximálně spokojeni. 😄 :yes: :yes: :yes: O kvalitách původních modelů konstrukce Fiat netřeba pochybovat, jedničková Ibiza vyvíjená za pomoci Karmanu, Porsche a Giugiara se velmi povedla a také modely vzniklé po spojení s VW (Toledo, Arosa, další generace Ibizy, Leon) si našly řadu příznivců. Naopak éra oblého designu od Waltera de Silvy (se šíleným Toledem III a zoufalým Exeo) bohužel byla velkou trefou mimo terč. Naopak mimořádně povedený Leon III započal novou, opět velmi úspěšnou éru, doplněnou taky řadou velmi úspěšných SUV. Takže bravo, Seate, držím palce a přeji hodně dalších úspěchů do následujících desetiletí! 😉
Myslim, ze za zminku stoji i Ibiza II - male auto postavene z mixu dilu Golfa 2 a 3. Motory o objemu 1.8-2l v malem aute te doby byla celkem rarita. Tim spis, kdyz nejvetsi motory v pribuznem Polu byla 1.6 a atmosfericka 1.9D
Eru Da Silvy jsem nikdy nepochopil... Seat koncem 90. let pracoval na tom, aby z budgetove znacky vytvoril neco se sportovnim smrncem. Toledo MK2 byl celkem elegantni sedan, Leon hatchback se sportovnim tvarem, facelift Ibizy/Cordoby byl povedeny objevovaly se v nich i dospele motory z Golfu... Aby v dalsi generaci vyjela otekla Ibiza, MPVckovy Leon a naprosto odporne Toledo, ktere sportovni nadech pripominaly snad jen tvrdymi podvozky...
Mám Leona Cupru ST už třetím rokem a nepociťuji, že jsem se měl rozhodnout jinak. Poměr cena/výkon/kvaliata byla skvělá. Jediné co jsem za ty 3 roky měnil byl olej a filtry. Dokonce auto můžu nazvat jako rodinné. Opravdu nevím v čem je Seat tak hrozný. Koncern VW (tedy i Seat) je jednoznačné nejdál v procesech kvality. Můžu to srovnat s FCA, Fordem, GM, Jaguar/Landrover, BMW, Daimler a PSA. Pro Japonce a Korejce a Renault jsem nikdy nedělal... Co se týče bakelitu ten v interiéru nenajdeš, páčky jsou z PC. Plasty (PC, ABS, PP, atd) co používá Seat používají i jiné značky a pochromováním kvalitu určitě nezískají.
Proč bylo Exeo zoufalé? No protože nalepením seatího předku a zadku na starou Audinu s ještě daleko vpřed vystrčeným motorem a mizernou prostorností dobré auto opravdu vzniknout nemohlo, čemuž odpovídala i minimální poptávka zákazníků. 😄 Kvalitě je pro mě spolehlivá technika kombinovaná s dobrým dílenským zpracováním, atraktivním desginem a slušnou cenou. A tyto požadavky všechny 3 Seaty, co jsme měli v rodině, bohatě splňovaly. 😄 :yes:
Tohleto I (Golf II) ...moc lidí chtělo Golf Mk.II s legendárním 1.9TDI 81kW. Seat to vyrobil, i jdyž hnusný
A první Leoš byl pěknej...míň už ty žlutý TDI čka se zakouřeným zadním kufrem, rourou vod kamen na vejfuku, sportovním filtrem a kšiltovkářem snícím marný sen. Seat asi 1.9TDI miloval. V nejsilnější evoluci (160PS) se totiž ukázal v paradoxně v Leošovi.
Ale oak to začalo. Další Leoš k nerozeznání vod ALtey. Neprodejnej.
PAk sešup.
Cupra.
Konec