Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hyundai zahájí v Nošovicích výrobu modernizované i30. Vsadí na mildhybrid

Automobilka Hyundai v pondělí v Nošovicích na Frýdecko-Místecku zahájí výrobu nového modelu Hyundai i30. Modelová řada bude mít nový design, vyspělé funkce z oblasti konektivity a na přání také elektrifikovaný částečně hybridní pohon 48V, který snižuje spotřebu paliva. ČTK to oznámil mluvčí automobilky Pavel Barvík.
Zpět na článek
21. 5. 2020 10:22
Cenově zajímavé
Asi se po dlouhé době půjdu podívat do autosalonu Hyundai. Líbí se mi, že nijak neujíždějí s cenama, i když už poměrně dlouho výrazně "investují" do všeho co letí - tedy EV i hybridy. Tahle inovovaná i30 hatchback je od 320 tisíc s 1.5. Kupodivu jsem ani nezaznamenal, že by nová 1.5 měla být tříválcem, jak je teď v módě.
21. 5. 2020 14:43
Re: Mildhybrid na přání...?
Hm, tak nudná hezká teorie o ničem je za námi...

Jelikož mildhybridů moc není, ale Toyota je vyrábí Priusy jak Baťa cvičky, tak si můžeme vzít jako vzorek právě ji. Živnostnot baterie má záruku 150 000 mil nebo 10 let. A to se bavíme o technologii NiMh a ne modernější Li-Ion.

S tím, že příplatek u i30 je 20 000 Kč, tak je evidentní, že tam není nic drahýho. Baterie bude mít kapacitu do 2 Ah s napětím 48 V. Takové baterie stojí do 200 dolarů. To se zákazník přímo pos... až to bude platit někdy po nájezdu 200 000, kdy se bude na autě sypat všechno možný, co? :-D
21. 5. 2020 11:09
Re: Mildhybrid na přání...?
Proč by měla být životnost nižší? To je domněnka a nebo to má nějakej reálnej základ?
Avatar - CICERO
21. 5. 2020 22:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 5. 2020 21:39
Re: Mildhybrid na přání...?
Pokud je někdo tak šáhlej, že si tak olítaný auto a navíc low cost nechá servisovat přímo u Hyundai, tak asi nemá cenu řešit, zda je baterie drahá nebo ne. Prozatím tu tolik servisů na baterie není, ale s tlakem na elektro jich bude víc než dost. Na youtube najdeš kopec videí, kde mění baterii u Priusu přímo na ulici pouze s dílenským vozíkem. Mimochodem, na jednom jsem viděl maníka, který měl najeto 400 000 km a baterie měla 85 %, což ho děsně štvalo, tak ji vyměnil. Toliko k životnosti akumulátoru...
Avatar - wakantanka
21. 5. 2020 21:30
Re: Re: Mildhybrid na přání...?
V dobe keď sa tá baterka rozsype bude na trhu toľko iných aftermarketových náhrad, že len somár si pôjde po originál. Do starého auta zvlášť. Si spomeň koľko stály kedysi xenony a čo stoja dnes.
Avatar - CICERO
21. 5. 2020 16:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 5. 2020 15:02
Re: Re: Mildhybrid na přání...?
Nova atmo 1.5 nie je GDI, ale DPI (dvojity nepriamovstrek) 😉
21. 5. 2020 14:45
Re: Mildhybrid na přání...?
V Toyotě to mají nějak jinak? Garantují 10 let (na baterku) a praxe ukazuje že auta bez problémů najedou někdy i milion a všechno funguje jak má. Hyundai to má nějak jinak, nebo jiné komponenty?
21. 5. 2020 19:03
svarab
Samé kydy.

1. Kia/Hyundai poskytuje najlepšie záruky - vrátane akumulátorov. Myslím, že pri Hxundai je to 10 rokov a 200000 km.

2. Pokles hodnoty pri hybridoch nie je všeobecne vyšší ako pri spalovakoch, pričom ioniq ako najstarší hyundai hybrid má pokles ceny veľmi nízky - ešte nižší ako prius.

3. Pokles ceny hyundai a kia je aj pri spalovakoch výrazne nižší ako napr Opel, Ford, Renault .. stačí si dať spočítať operatívny lízing a uvidis sám.
21. 5. 2020 11:20
Re: Mildhybrid na přání...?
Hybridy mají horší životnost a a spolehlivost od kdy? A ty 48V mrňavé baterie budou z druhovýroby levné nebo repase za pakatel.
Avatar - Ozzman
21. 5. 2020 22:45
Re: Cenově zajímavé
Mile překvapuješ :yes:
21. 5. 2020 10:26
Mildhybrid na přání...?
...a na přání také elektrifikovaný částečně hybridní pohon 48V...

- tomu bych rozuměl tak, že si můžu objednat nový motor 1.5 T-GDI a k němu budu mít možnost si "na přání" přiobjednat mildhybridní systém 48V. Jenže ono to ve skutečnosti vypadá tak, že kdo bude chtít 1.5 T-GDI, tak k němu automaticky vyfasuje i 48V mildhybrid s nižší životností (danou časovou životností 48V aku) a nižší spolehlivostí (danou větší složitostí) :-( . Jestli to tak skutečně bude, spíš bych šel do Kie Ceed, která má (zatím) skvělou 1.4 T-GDI.
Jsem zvědavý zejména na test atmosférického 4 válce 1.5 DPi (škoda že jen s výkonem omezeným na 81kW :-( ).
Avatar - bystron
21. 5. 2020 17:59
Re: Cenově zajímavé
Sociální ohyzdnost Hjundaj :D Křápy živého mrtvého Kima, tak přeji krásný kulturní zážitek :D Hjundaj nebrat :no:
Avatar - palix
22. 5. 2020 06:06
Re: Mildhybrid na přání...?
Od 13 000€ to bude skvelé auto. Hlavne ak sa pozrieme kde začína napr Mazda 3, Honda Civic... Dokonca s lepším motorom, vyššou výbavou... sa dostane hlboko pod 20 000€. Už naposledy pri kúpe auta som zvažoval i30, dnes by ponuke, ktorá je, by som ho kúpil.
Vlastne počkal by som chvíľu na Kiu CEED. Kia sa mi páči v každej generácii viac ako i30 = má o niečo krajší interiér, trochu "agresívnejší" dizajn...
21. 5. 2020 19:52
Re: Re: Mildhybrid na přání...?
Mas pravdu. Vim to ale blbe jsem to napsal. Pro dost lidi to asi bude zajimavy motor.
21. 5. 2020 12:49
Re: Mildhybrid na přání...?
Pamätám si tu na auto.cz na porovnávací test Fordu focus 1.6 a Kie ceed 1,4, oba atmosférické. Kia (pokiaľ ide o motor) vyhrala dosť jasne. V aktuálnej i30 je ten istý motor a je dosť podarený. Takže ak táto nová 1.5-ka bude ešte o trochu lepšia, za cca 13 000 EUR to bude fajn základ. Ale aj ja som zvedavý na test a porovnanie so staršou 1.4 74kw.
Avatar - CICERO
21. 5. 2020 16:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 5. 2020 17:14
Re: Mildhybrid na přání...?
No jedna vec je kolik takova baterie bezne stoji, druha kolik si za ni bude uctovat servis Hyundai, jelikoz treba za olej si uctuji trojnasobek bezne maloobchodni ceny :-)
25. 5. 2020 18:01
Re: Cenově zajímavé
Proč bohužel? i30 a stejně tak Ceed jsou velmi zdařilá auta, ačkoliv si to tu někteří trollíci ne a ne připustit. Navíc dokáží udržet cenu na odpovídající úrovni...

Vždyť si za to evropské automobilky mohou sami... a toto jsou zatím jen Korejci... co za 10-15 let, až se sem nahrnou Číňani?
22. 5. 2020 13:33
Re: Cenově zajímavé
Hele, já jsem taky tuto značku přímo nesnášel, ale to bylo hlavně kvůli jistému nejmenovaném pánovi ve vedení českého zastoupení. Od jeho odchodu se tam hodně věcí změnilo k lepšímu a chtě nechtě musím přiznat, že dnes je to na našem trhu jednoznačně nejvíc prozákaznická značka na trhu! Např. zatímco evropské značky trh minivozů vyklízejí, Hyundai přišel s novou a velmi zdařilou i10 a bez hybridních srágor! A jejich současná cenová politika u řay i30 je (bohužel) taky bezkonkurenční! Když to bude takto pokračovat, evropské automobilky na našem trhu už budou vůči Hyundai jenom oslabovat...;-\
Avatar - CICERO
21. 5. 2020 22:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 5. 2020 14:39
Re: Mildhybrid na přání...?
1,4i v současné generaci je vydařená? Fuj to je, nejede to. Pro konzervy co jezdí na nákup pro vejce ano, ale když se pak člověk sveze v 1,0T-GDi, tak bych šel radši do turbotříválce.
Mám projeté všechny tři aktuálně nabízené motory a prostě 1,4T-GDi je logicky nejlepší, pak je za ní 1,0 T-GDi. 1,4i bych tam ale nechtěl ani zadarmo. 1,5GDi je podle zákulisní info ale mnohem lepší.
21. 5. 2020 13:36
Re: Mildhybrid na přání...?
Životnost pohonu bude dána životností 48V aku., přičemž životnost LiIon aku. je závislá jednak na počtu nabíjecích cyklů, ale především na nepřerušitelných chemických procesech (stárnutí), které začínají při kompletaci aku. (viz. třeba https://cs.wikipedia.org/…_akumul%C3%A1tor - první bod v nevýhodách) - tzn. po cca 5 letech je kapacita podstatně nižší než počáteční a po max. cca 10 letech je aku. k nepotřebě (i když s autem vůbec nejezdím), cena samotného 48V aku. bude podle mne velmi nezanedbatelná (zvlášť u koncernu Hyundai - Kia, kde třeba jenom přední světlomet stojí cca 47 tis. Kč - Kia CEED), takže jeho výměna se nevyplatí - tzn. propad ceny bude obrovský. Zatímco dnes není problém jezdit s autem starším 10 let a případně ho i dále prodat. U hybridních aut tohle půjde stěží.