Auto mám zhruba 6 měsíců a proč jsem si ho vybral, například místo nové Octavie, Superba?
- multibeam světla
- MBUX (nejhezčí infotainment, ano můj názor a jeho dokonalé ovládání)
- pěkný interiér, záleží hodně na výbavě (srovnává se tu cena s Octávií, ale v základní výbavě si MB nikdo nekupuje a je třeba auto dobře nakonfigurovat, 1M+, teprve pak vypadá ještě lépe uvnitř i z venku)
- technologie a spousta asistentů
- nejsem závodník a jsem spokojený s komfortem na dálnicích (zejména pokud jste v autě i několik hodin) a svižnější jízdu po okreskách to taky zvládne
- když jezdíte 95% času maximálně ve dvou, tak místo vzadu neřešíte a ani kufr
- spotřeba po 12000 5,8
Občas se svezu i v Octavii, Superbu a jízda v CLA mě baví mnohem více a přijde mi i minimálně tak komfortní. Navíc to odhlučnění, soundsystém ... CLA je super vstupní branou do MB, kde pak postupem věku můžete skončit až u třídy E,S. A je třeba si uvědomit, že tam kde Škodovka končí, tam MB začíná.
Presne tak. Vetsina recenzi v zanhranici zminjue paradni komfort, tichy podvozek, vyborne odhlucneni auta.
Chcete maly levny mercedes? Drive CLA nic moc, tato generace klidne doporucujeme.
Tahle recenze je mimochodem cela divna. Pripada mi to, jako by se nekdo prosel okolo auta, ujel 50km a napsal kratky clanek, kde 80% textu jsou informace z prospektu. Test k nicemu. Verze, ktera se neprodava. Od cloveka, kteremu se evidentne subektivne auto nelibi. A ktery nechape, ze maly Mercedes muze klidne byt predokolka a ze ten tech a materialy uvnitr v Octavii fakt nedostanes ani nahodou.
K nafte by me to stvalo podobne, neb si naftu nekupuju na to abych jezdil 10k km rocne a ve vysledku dojezd 600-700km je na naftu proste bida. U benzinu je to ale jeste horsi. 40L nadrz jednoduse akceptuju u prcku do velikosti fabie, ale o tridu vys a jeste v premii? Za me stejne zasadni chyba jako mlatici podvozek, vrzajici palubka, cukajici prevodovka atd. tedy z tech dulezitejsich chyb. Jasne, sama o sobe me od zadneho auta neodradi, ale zasadne se muze podilet na vysledku.
Presne to mi napadlo pri čítané danej pasáže: vyčítať autu nižšej strednej triedy, že jeho rázvor 2,73 m je krátky? To je predsa v triede špičková hodnota, neviem, či má vôbec niekto viac.
Btw. Octavia má 2,68m teda rozdiel je 5cm a nie 10, ale to nič nemení na tom, čo píšeš.
Podvozek a jízdní vlastnosti ? Takže toto auto 1M nižší střední třídy (kdyžtak mne opravte, ale je to Ačk, takže nižší střední?) jezdí hůře, než Oktávka TDI za 1M, taktéž auto nižší střední třídy ?
CLA se mi opravdu líbí, sice nejsem cílovka, ale čekal bych, že na okreskách smázne mainstream, miminálně ten kombíkový.
Právě, ty malé nádrže je dneska mor. Vychází to z metodiky testování, kdy má být nádrž plná na 2/3 nebo tak. U Ečka pak za minimální poplatek nabízejí nádrž i větší. Jenže ta tímpádem ofiko není sériová výbava, takže jde homologovat lehčí auto. Člověk aby si dneska dával pozor na vše. Od start-stop, přes chytré ventilky po tady tohle. Konstruktéři jdou nějak proti klasickému uživateli koukám.
Autor kritizuje délu převisů, když vemu v potaz jen čísla, tak ve srovnání s Octavkou je délka stejná a rozvor má CLA o 10cm delší. Že auto s pohonem zadních kol má elegantnější profil, o tom žádná :-)
mám ve firmě jedno, CLA 200, s tím renault motorem, to auto dělá přesně to, co má...dojem. Má na kapotě hvězdu, je to už relat kus auta, sportovní look, umí předstírat, že "tady je někdo ve vatě", má mergla... A dojem umí udělat i na řidiče, který od auta nechce, aby tu sportovnost, potažmo vnější rozměry, nějak extra dokazovalo, protože jezdí slušně, tak jako kterýkoliv kompakt nižší střední, ale jakmile má něco předvést, rychle končí. Jenže kdo, který řidič, dneska chce něco (ze sportovních jízd. vlastností) předvádět? Stačí, když to sportovně vypadá. Podobně s prostorem, velký kufr, ale vzadu málo místa, daň za třídu a nízkou střechu. CLA je prostě pořád docela šméčko, jen ve druhé gen. vypadá podstatně lépe. A proč šméčko? Nejlíp to jde pochopit, pokud si někdo bezprostředně sedne z CLA do C-Klasse, auta stejné velikosti, stejné značky, rozdíl v kvalitách (v každém ohledu) je min. ta jedna třída, vzhledem ke klasické koncepci céčka jsou to jízdně spíše třídy dvě. Cenový rozdíl, je ovšem výrazně menší. ;-)
Na Sršňovi se shodneme, ví a umí. Ostatní je škoda mluvit. V sobotu ráno mi po návratu ze cvičení vždy dávali Columba ke kafi než si člověk orazí. Teď nějak není a minulý týden jsem vyzkoušel co se změnilo na AS. Tak vůbec nic, vyjma toho, že tam byl ten obtloustlý pseudobásník, který svým neumětelstvím zničil LC500 na letišti. To je vážně kumšt.
Autosalon na Primě je totální odpad. Nejhlubší žumpa automobilové žurnalistiky. Popravdě nepochopím, jak jediný člověk, mající rád auta se na to může dívat. Pokaždé, když jsem to jen na chvíli zkusil, abych si ověřil, jestli je to stále takový odpad, tak jsem se akorát vytočil. Jediný, kdo tam dokáže testovat a popsat to hlavní, jízdu, chování, motor a objěktivně hodnotit je Sršeň v testech motorek, ale to si to radši najdu u něj na FB a i on měl už konflikt s produkcí, protože i ty jeho testy prznili víc, než by on snesl.
Jj, to je dobré porovnanie. Ono ukazuje, že CLA je veľkostne tak na hranici nižšej strednej a strednej triedy a cenovo (je to Mercedes) je plnohodnotne v strednej triede, takže rovnako ako je relevnantné porovnanie s (tými väčšími) autami nižšej strednej, rovnako je možné porovnanie s tými menšími zástupcami strednej triedy. A tam až tak dobre nedopadne, viď tá Giulia.
Druhá vec je, že image Mercedesu je veľmi silný, naviac dizajn CLA sa páči (aj mne určite viac ako 2er GC), všetko ostatné je kupujúcim asi jedno, takže najmä z týchto dvoch dôvodov sa bude predávať výborne, aj keby jazdilo najhoršie z triedy (čo ale nejazdí). A vo vzťahu k Giulii to pre 99% kupujúcich bude jasné: Mercedes je Mercedes, aj keď nižšia stredná trieda s FWD, pre nich bude lepší ako nejaká "nespoľahlivá talianska kára", hoci aj strednej triedy s RWD.
Chápem čo chceš povedať, ale oháňať sa Autosalónom ako referenciou nie je zrovna vhodné. Tam dostávajú autá hodnotenia od 90 do 98%, nepamätám si hodnotenie pod 90%. Proste ak vyčítame autu.cz, že hodnotí len v úzkom rozpätí 3,5 až 5*, tak Autosalon je násobne horší a teda jeho bodovanie nemá žiadnu výpovednú hodnotu.
Zaverecny vypocet alternativ na kupu je celkom usmevny :) Odhliadnuc od vsetkych subjektivnych pocitov autora na dizajn, pouzitych motorov a techniky samotnej si neviem predstavit, ze potencialny zaujemca o CLA (hlavne ak by uvazoval o testovanej zltej verzii) nakoniec z akehokolvek dovodu skonci u Octavie, ktorych mu pod domom parkuje desat a on si kupi tu jedenastu....
Tak presne toto auto testovali minulý týžden na Prime v Autosalone a dostal myslím že 97%.Tu v ACZ dostane 3 a pol hviezdičky takže je to vlastne priemerné auto a pritom v záverečnom hodnotení sú písane prakticky samé pozitíva.ACZ má velmi čudné hodnotenie hviezdičkami ked napr. nedávno dostala 5 hviezdičiek stará Toyota Land Cruiser.Za mna je v tejto cenovej relácii tento Medveď velmi dobrá ponuka.Mercedes je naj auto značka na svete. :yes:
To se pletes, naopak Mercedes byl prvni kdo zacal davat male nadrze a za priplatek vetsi. A to plati i dnes i pro C a E.
Nastesti to dealeri vedi a obednavaji automaticky s vetsi nadrzi.
Samozřejmě, že není a v kontextu ceny je to opět porážka předraženého mainstreamu na hlavu. Novou 1er natož 2GC jsem nejel, ale nebude jízdně o třídu lepší než A/CLA. Pak mi to hodnocení nedává smysl.
Nejlepší infotainment má BMW podle mě, nesedí mi MBUX touchpad, ale asi bych dal v nižší střední s větším kufrem přednost A sedan nebo CLA oproti 2GC.
Jj, to hodnotenie (a bodovanie len 3,5 *) mi príde dosť kritické. Notabene v kontexte testu nedávnej Octavie, ktorá dostala 4,5 * a v kontexte tunajšieho hodnotenia, ktoré sa pohybuje len v rozmedzí 3,5 až 5*. Teda mainstream so 110 kW motorom a večne kritizovaným infotainmentom dostane o celú 1* lepšie hodnotenie, ako prémia so 140 kW a jednoznačne najlepším infotainmentom v triede, ktorá je hodnotená fakticky minimom, čo sa tu bežne hodnotí?
Len pre ilustráciu posledné hodnotenia v rámci triedy:
Octavia combi 2,0TDI DSG 4,5*
Golf 2,0TDI DSG 4*
Astra 1,2T 4*
Astra 1,4 CVT 4*
M135ix 4*
Focus 1,5EB 4,5*
Octavia 1,5TSI 4,5*
To fakt je Mercedes najhorší z uvedených áut? :-O ;-\
Ono by to pri nafte až tak nevadilo, ale pri dvojlitrovom benzíne, ktorý žerie v priemere 8,3 litra, to už problém je. Ak človek nemá nervy ísť na doraz a tankuje po zasvietení hladného oka (t.j. cca. 80 km dojazde), tak spraví na nádrž len niečo cez 400 km. A to je hodne málo.
That being said, od kúpy to asi nikoho neodradí.
jako je Iudex, to co jsi napsal k hvězdičkám a logice “experta” z auto.cz mi ušetřilo spoustu ťukání do displeje při psaní textu.. :yes:
Dále také díky Webpajovi, se kterým mám sice většinou odlišné názory na design, ale někdo holt blondýny někdo zase brunety - normální věc, ale to jak popsal žumpu autosalon s pseudobásníky a naprosto přesně zmínil “předražený mainstream” díky.
Ve světě ve kterém žiju já a mluvím s lidmi, ať už s kolegou z práce nebo kamarády a měli jsme možnost probrat nové CLA došlo na to, že cenou jsme vlastně na úrovni Octavie a 100% těch lidí řeklo, že nechápou proč koupit Škodovku místo Mercedesu. Nevěřím, že CLA má horší podvozek a jízdní vlastnosti než Octavia. Nevěřím, že má horší interiér o ergonomii nemluvě. Nevěřím, že cukající DSG a nalazení softwaru přidusit motor co to jde někdo označí za lepší řešení než co má CLA. Při koupi CLA shooting brake dostane zákazník i solidní kufr nikdo nevidí problém ani pro rodinné využití. Kufr je asi jediná věc, která je plus pro Octavii. Octavii, která dostala 4,5⭐️ vedle cenově srovnatelného benzu, kterej dostane 3,5⭐️ Nemám co dodat.
Že tu někdo vytáhne Giulii proti cenově dostupnému Mercedesu CLA a Šimpanz začne posílat odkazy na losa chápu jako další skalp pro CLA, u Octavie by to totiž nikoho asi nenapadlo vyndat Giulii :-[] Zábavné počtení dnes.
Na SK to až taký malý rozdiel nie je medzi CLA 180 a O4 1.5. CLA začína na 31800e. O4 v strednej je za 21800. O4 dovybavená za 30, CLA za 40. Pričom CLA 180 má ešte slabší motor. A priplatiť si 10 000e za v princípe rovnaké auto len s hviezdou na kapote...
Presne tak to vnímam aj ja. Je to pekné a relatívne reprezentatívne, v podstate veľkosť strednej triedy, zvnútra to tiež dokáže spraviť dojem no a hlavne je to Mercedes, pritom jeden z najdostupnejších. Takže na urobenie dojmu je to ideálne auto.
Minulá generácia CLA bola pre mňa veľkým sklamaním, zvonku ešte ako tak (na mňa moc banánovité), ale zvnútra to značke Mercedes nedostálo a jazdne to bolo úplný des, tvrdé a buchotajúce. Ak sa medzigeneračne tak zlepšilo, tak ale problém nevidím, teda ak jazdí aspoň ako slušný mainstream. Ako sám píšeš ani BMW dnes nejazdí nejak citeľne lepšie ako mainstream (a nemá ani moc prečo, identická technika), tak ani fakt, že CLA neuspokojí požiadavky na športovejšiu jazdu, nepredstavujú pre typických kupujúcich žiaden problém a že nejaký Focus mu dá jazdne na frak ich netrápi vôbec.
Proste kto chce spraviť dojem za relatívne dostupné peniaze, CLA je preňho ideál. A Mercedes to vie a presne na túto (širokú) skupinu zákazníkov cieli.
No já v ceníku 200ps benzínové Giuliie vidím: 1039 000,- za základ se základní barvou na 17tkách kolech, proti pěkně vybavenému CLA takže pokud se s takovou Alfou někdo spokojí pak OK nemám s tím žádnej problém a samozřejmě, že je to o třídu vejš technicky, ale nevěřím, že takovou holou Giuliii někdy Alfa v historii prodala. Moje konfigurace by byla minimálně o 350-400tis. jinde a to už je rozdíl. Ze zkušenosti s cenotvorbou od dealera MB při konfiguraci mám taky lehké pochybnosti kde bych nakonec vyjednal větší slevu, ale pravda je, že nemám u Alfa Romeo zkušenost co je a není možné vyjednat. Takže tak ;-)
.... jedinou vyhodu Octavie pri tom srovnani vidim v tom ze v Octe muzu poslat obchodaka na jednani, zatimco kdyz by tam prijel v CLA tak si zakaznici budou myslet ze si z nich delame srandu.....
Jinak ale nevim co ti vadi na srovnani s Giulii.... ta v benzinovem zakladu stoji to same co CLA s podobnou motorizaci.... a velikostne jsou taky stejne, tak kde je problem?
Je problém Alfy že nedokáže dostat lidi do showroomů a donutit je tím autem se svézt.... já co mám zkušenost tak kohokoliv v Giulii svezu tak nechápe jak dobře to auto jezdí.... a to je to jen základní 2.0T na 17".... ale to svezení v ní, to je fakt paráda....
Dosť často dostávajú autá aj pod 90% napr.Smart dostal myslím pod 50% ale to som chcel povedať že v jednom teste je Medveď za cenu Octávie chválený a v druhom teste je ten istý Medveď priemerné auto.Každopádne pri prakticky rovnakej cene medzi MB a Octávkou /a to ešte MB ti dá servis na šesť rokov a poistenie na tri roky grátis/ je aspoň pre mna Medveď jasná volba.Ináč ako som už písal nechápem čo musí spĺnať auto pre redaktorov ACZ aby dostalo 5 hviezdičiek.Asi to musí byť obludná krabica typu Toyota Land Cruiser z designom z minulého storočia a reálnou spotrebou od 12l na 100 km.To už je na smiech. :no:
Takto, osobne som tiež nebol z 320xd nijak nadšený, možno priveľké očakávania, ale z môjho pohľadu je to taký nie moc záživný cesťák, nie citeľne lepší ako všetky ostatné dvojlitrové nafty a tu by som musel rozmýšľať, či si priplatiť oproti mainstreamu (trebárs Passatu 2,0TDI 4motion). Takže tie 3,5* by som aj bral... AK BY sa bežne konkurencia hodnotila 3 či 3,5* (a ako by to z môjho pohľadu malo byť).
Kvality 3er vyniknú naplno v iných motorizáciách, napr. vo verzii 330i, najmä RWD (ľahšia, agilnejšia a výkonnejšia ako 20d), alebo M340i (R6, dynamika na úrovni minulej M3).
Čiže ak by 320d mala 3,5*, tak Passat TDI & Co. by sa mal pohybovať okolo 3 až 3,5*. Ale 330i by mala mať 4*, M340i 4,5 a M3 plných 5*.
"V zakladu" mysleno ze sice kvuli homologaci jde o priplatkovou vybavu, ale treba v DE jsem nevidel vybavu C Klasse nebo E Klasse, ktera by tu nadrz neobsahovala, tedy i kdyz hrajici si na priplatkovou vybavu je fakticky v zakladu vsech vybavovych stupnu. U CLA zjevne ne.
.... tak pro ten si asi budeš muset zajít k Alfě Romeo.... ;-) Cenově to bude asi +/- na stejno.... Giulia délka 4,64 při rozvoru 2,82m, CLA délka 4,69 při rozvoru 2,73.... 140kW CLA 0-100 za 7s, Giulia 147kW 0-100 za 6,6s.... Mercedes motor napříč, Giulia hezky podélně natlačený co nejvíc na střed vozu.... vyvážení, převisy, tam prostě hledej ty rozdíly v jízdních vlastnostech....
A pohotovostní hmotnost: Alfa 1430kg, MB 1490kg (což je OK vzhledem k tomu že to je čtyřkolka).
Jinak ale nic proti tomu MB, mě se docela líbí....
To jsou dozvuky "Pump it up to 11!". :-)
Jednoduse ma redakce na mesic nejaky pocet hvezd co muze rozdat no a kdyz se nekde prida, jinde se musi zakonite ubrat, a to pak neni cas resit kdo je kdo, rozkaz znel jasne. :-[]
uz ste vsetci zabudli na 3 a pol hviezdicky pre nove bmw 3er ( 320xd ) ? :) pritom sa jedna o bezkonkurencne najlepsie auto vo svojej triede sucasnosti ... a 20xd je pre velku skupinu majitelov idealnou motorizaciou s vybornou dynamikou a malou spotrebou ... toto Acko je na tom, podla mna, velmi podobne ohladom hodnotenia. sice nebude top vo svojej kategorii, ale jednoznacne sa jena o lepsi a vyrazne krajsi pocin ako je nova Octavia ( so 4 a pol hviezdy ) ... lenze Daimler neplati tolko reklamy ako koncern ...
Tak dá sa predpokladať, že 2er GC bude jazdiť o niečo lepšie (lebo BMW), ale súčasne ani jedno nebude zrejme jazdiť výrazne lepšie ako mainstream; prečo by i mali? Majú identickú techniku: R3/R4 vpredu naprieč, FWD (alebo 4WD s pripojiteľným zadkom cez viskospopjku), DSG prevodovky, proste mainstreamová technika, len v prémiovom kabáte.
Ale tiež sa mi nejak nechce veriť, že priemerne jazdiace auto ako je Octavia je na tom výrazne lepšie, ako Mercedes. CLA nepoznám, ale sesterské Áčko som jazdil a to je (s multilinkom) nadštandardne dobre jazdiace auto, rozhodne triedny nadpriemer. Tak nejak neverím, že CLA jazdí citeľne horšie, ako A-Klasse.