Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford Kuga PHEV – Větší, sportovní, hybridní

V roce 2019 nejprodávanější Ford u nás prošel mezigenerační výměnou. Nová Kuga se proti předchůdci kompletně změnila a přichází také jako plug-in hybrid. Jaká je v této formě?
Zpět na článek
Avatar - Ozzman
10. 6. 2020 13:47
Smutná proměna
"Jestliže dosud byla Kuga typickým zástupcem SUV s vysokou stavbou, nová generace udělala úkrok ke crossoverům." No a to je důvod, proč jsme si na ni nepočkali, plus to, že hrozilo nasazení výhradně R3 EB (dodnes nevím, jaké v Kuze jsou, protože v Mondeu zůstal R4 1.5). Kuga 2 byla jedním z posledních opravdových SUV, jako všichni další výrobci to i Ford zazdil.

Exteriér mi prostě tak nesedí, neříkám, že je to hrůza, ale je to jen crossover. Kufr vypadá prostorně, ale až budete skládat nad roletku, pochopíte, v čem je to kouzlo té krabice SUV.

Interiér je zase naopak velkým krokem vpřed, to byla slabina Fokusu3 a jeho derivátů i když facelift to trochu zlepšil. Jen by mne zajímalo, který konkurent má ten interiér o tolik lepší? Že by třeba výplně dveří z tvrdého plastu v Tiguanu ? Nebo Tarracu ? Popřípadě plastový interiér Hyundaií ?

Pohon se zdá ok, jen nevím, proč nemá AWD ? To je snad u vrcholné verze SUV renomované značky nutnost ? Ještě, že je svět v pořádku a lze koupit AWD 2.0TDCi :)

A toto je první auto, kdy se mi neSTline verze líbí u Fordu více, než STline. Zatím mám jen statické postřehy, ale moc mne neláká se svézt, i když jízdně to vypadá opět, že drží vysoký standart.

Má taky omezovač na 180ti ?
10. 6. 2020 13:37
Když už někdo musí mít SUV do města...
.... tak něco takového mi celkem dává smysl.... samozřejmě pokud může denně dobíjet.... ;-)
Avatar - Zetti
10. 6. 2020 14:10
Re: Blábol blábol blábol blábol blábol !!!!!
Sem tu dlouho nebyl a koukam ze sem o nic neprisel, furt ty samy kecy v kleci od tech samych omezencu
10. 6. 2020 15:01
Re: Blábol blábol blábol blábol blábol !!!!!
já bych dokonce řekl že ta Kuga bude jezdit za 0 když ji budu pravidelně dobíjet a nepřešvihnu denní dojezd.... ;-) ale chápu že pro někoho to město bez smradu z nafťáku prostě není to pravé, na co je zvyklý....
Avatar - Ozzman
10. 6. 2020 15:49
Re: Smutná proměna
Když bych měl porovnat SYNC3 a koncernový infotainment, co znám z Octavie 3, tak ten koncerňácký má asi lepší odezvu od dotyku, u Fordu musíš víc "mačkat", ale reálá funkčnost je u Fordu lepší, co jsem měl zkušenost, nezamrzne během jízdy a vlastně to docela funguje dobře, někde byl hodnocen jako jeden z těch lepších, jakožto zákaznická spokojenost.

Interiér není dokonalý, ale aktuálně z mainstreamových SUV mne nenapadá nic, co by bylo výrazně lepší a třeba ten Tiguan, na rozdíl od Golfa, má ještě horší plasty, právě v těch dveří a to i vepředu...
Avatar - wakantanka
10. 6. 2020 15:41
Re: Smutná proměna
Tie výčitky smerom k interiéru som tiež akosi nepobral. Fakt by ma zaujímalo na aké lacné plasty a detaily autor narážal. Zvlášť keď taký koncern robí konkurenčné modely v tzv. bakelit edition a pri ich testoch o tom ani čiarka. A infotainment? Radšej pomalší a spoľahlivý ako zamŕzajúci. 🙂
Avatar - wakantanka
10. 6. 2020 20:35
Re: Re: Re: Smutná proměna
O.k. v mobilnom verzii sa v tom strome diskusie ani divá sviňa nevyzná :-)
Avatar - _Karel_
10. 6. 2020 20:15
Re: Re: Smutná proměna
To nebylo na tebe. Lamal psal o ergonomii infotainmentu a za tu si tady kritiku nová okta schytala i od šéfredaktora opakovaně.
Avatar - wakantanka
10. 6. 2020 19:43
Re: Re: Smutná proměna
Práve že čítal a ak to tam bolo, tak som to zrejme prehliadol. Každopádne mi tá kritika neudrela tak do očí ako v tomto prípade.
Avatar - Mikesus
10. 6. 2020 18:22
Re: Re: Smutná proměna
Mně se párkrát v Corolle taky infotainment sám restartoval, ale podezírám tunu zpráv a kontaktů v mobilu.
Ale u Toyotího infotainmentu bych se zdráhal říct, že je nadprůměrný. Spíš tam je, aby se neřeklo, oproti Aurisu posun, ale....
Avatar - speedfred
10. 6. 2020 17:57
Re: Dve veci
Tankovanie na ľavej strane má aj Galaxy, či FCA koncern a celkom som za to rád. Máš viac voľných stojanov 🤗 samozrejme ak nenatrafíš na niekoho čo ťahá hadicu cez auto.
Avatar - Ozzman
10. 6. 2020 16:24
Re: Re: Smutná proměna
Já jsem někde četl, že to zamrzávání trápí i ty poslední O3, já tu zkušenost mám a opakovaně.
Avatar - wakantanka
10. 6. 2020 16:22
Re: Re: Smutná proměna
Octa3 má ale staršiu verziu infotainmentu. 4 už kvôli nemu zvolávaní do servisu a na ten som narážal.
Avatar - Ozzman
10. 6. 2020 16:11
Re: Blábol blábol blábol blábol blábol !!!!!
Někdo to rád medium, někdo do černa.... ale to je dnes asi politicky nekorektní, co? :D
Avatar - Ozzman
10. 6. 2020 16:11
Re: Smutná proměna
Vždyť i ta Ochcávka už má display na palubce, takže by se to za chvíli mohlo stát etalonem :D
Avatar - lamal
10. 6. 2020 15:54
Re: Když už někdo musí mít SUV do města...
ty si zas múdry ako rádio...
Avatar - lamal
10. 6. 2020 22:05
Re: Když už někdo musí mít SUV do města...
nepoukazujes, tresknes nejaku blbost ´´Zrazu by zistili, že tých miliárd eur stačí menej na rozvoj infraštruktúry.´´ a potom to cely cas hasíš ... tvoj typicky debatčák, pises sem blbinky a pak si to obhajujes a popieras :no:
Avatar - lamal
10. 6. 2020 16:07
Re: Když už někdo musí mít SUV do města...
co je na tom zle ? to tvoje vecne KEBY... placas tu veci mimo real stylom KEBY a pri tom nemas ani paru o problematike infrastruktury.
10. 6. 2020 14:33
Re: Když už někdo musí mít SUV do města...
Jo, je to přesně takhle jednoduché....
:-)
Avatar - lamal
10. 6. 2020 15:58
Re: Smutná proměna
mne to pride, ze tento derivat ergonomie je totalny ideal, len ACZ nemoze ochchcát ochchcávku resp chlebodárcu fauvé to je celé... inak by tento koncept mal vychválit nadovsetky dnesne blbé ergo trendy
Avatar - _Karel_
10. 6. 2020 15:18
Re: Smutná proměna
Jistě, elektromor na zadní místo na přední nápravě by ji zvednul o 3l.
11. 6. 2020 11:21
Re: Dve veci
Nič v zlom, ale video na Youtube by som vôbec nebral ako relevantny udaj.

1. Kde jazdili? Je to priemer 2 jázd tam a späť, aby to bola rovina? Je to aspoň nejake letisko?
2. Ako to merali? Tachometer je na nič, mobilna apka tiež nie je Racelogic.

Ono kopec ti urobí obrovský rozdiel 0-200 u SUV podľa mňa sekundy a to nemusí byť strmý.

Zeperf sa tvária, že to je priemer údajov od magazínov, pri každom aute ich aj píšu. Tam je istota, že sú aspoň metodicky správny. Vcelku mi to sedí k pocitom z aut čo som jazdil, tak verím, že to nie sú nezmysli :-)
11. 6. 2020 08:26
docela by me zajimalo porovnani
s Hondou CRV hybrid a Outlanderem. Za kolik ty auta realne jezdi, Kc na Km. dle meho soudu jsou toto idealni pohony, nebot pres tyden poskakuji po meste a vikend nekam na chalupu.
Avatar - Ozzman
11. 6. 2020 07:40
Re: Smutná proměna
Mne se čím dál tím více líbí 2. generace před faceliftem, ale ta má hrozný interiér :D
Avatar - iudex
10. 6. 2020 16:43
Re: Kugoš
Mne sa nová Kuga veľmi pozdáva, považujem to za veľký krok oproti predchodcovi (z hľadiska dizajnu). To, že to je krok smerom k croccoverom, ako mu vytýka Ozzy? No a čo, práve to ľudia chcú a s tými SUV mimo "mestskú džungľu" ani nevyjdú a najväčším terénom je parkovanie pri obrubníku či cesta k zjazdovke, na čo všetko v pohode stačí trošku zdvihnutý podvozok a voliteľný 4x4.
Osobne v červenej a ST-line by som to (s nadsádzkou) označil ako Macan pre chudobných, proste dynamicky až dravo vyzerajúce SUV (či crossover): https://img2.auto.cz/…ull/6382921_.jpg Ani Porsche Macan nie je čisté SUV, skôr taký crossover a zdvihnutý hatch. Ale aj tak jazdí a jazdné kompromisy oproti klasickým autám sú minimálne. A z testu vyplýva, že to platí aj pre novú Kugu. Jediné, čo Kuge chýba, je výkonný spaľovák, mať ako topmodel hybrida nie je to pravé orechové a čisté spaľováky nemajú zrovna moc výkonu.
Avatar - Ozzman
10. 6. 2020 16:16
Re: Blábol blábol blábol blábol blábol !!!!!
Já se tedy připojím k výzvě : Black Sabbath Matter ! :D
Avatar - lamal
10. 6. 2020 16:13
Re: Blábol blábol blábol blábol blábol !!!!!
ehm do tohto sa nepustat, stačí vsade ...
Avatar - lamal
10. 6. 2020 16:04
Kugoš
Pekná je. Po dlhej dobe Ford zvladol aplikaciu Astonu... (by ma zaujimalo co na to DBX)

Vystriezvenie z terénu snad pomoze cielovke pochopit, ze jej stačí Mondeo...
Inak pride mi to fajn vozitko, interier je pekny a suprovo ergonomicky skombinovany, tlacidla + kolecka na klimu, za toto metál. Pohony ujdu, moznost diesla je správna do tohto auta, kazdy si vyberie. Myslim, ze sa bude dobre predavat.
Avatar - JirkaVejrazka
10. 6. 2020 19:03
Re: Re: Smutná proměna
Toyoti infotainment je dost hruza, rekneme si to rovnou. Na druhou stranu - nikdy jsem s nim nezazil ze by se restartova nebo neco nefungovalo. Jen se spatne ovlada a je celkem pomaly.
Avatar - lamal
10. 6. 2020 16:00
Re: Blábol blábol blábol blábol blábol !!!!!
+ posypany dehtom - well done :D
Avatar - WinDiesel
10. 6. 2020 14:04
Re: Smutná proměna
Jedině diesel utáhne pohon 4x4 bez velkého navýšení spotřeby. :yes:
Avatar - Ozzman
11. 6. 2020 18:13
Re: Smutná proměna
Dobře, na tomto se neshodneme a pro mne i q8 je víc crossover, než SUV. Kam to řadí tabulky, je věc druhá. Já to respektuji, jen můj pohled je takovy, jak js psal.:)
Avatar - Ozzman
11. 6. 2020 18:07
Re: Kuga
Ano, to je taky pravda, ale jak pak vysvětlit úpadek ostatních modelu střední třídy? Je to vše dohromady a i to, co Fokus dohnal jak je to dobré auto, mu na golf nestačí
Avatar - miromen
11. 6. 2020 17:10
Re: Kuga
No muže to byt tim, že kuga narostla a to muže zmast. Tohle je třeba trend, ktery se mi nelibi. Když jsem měl jedničkoveho focuse v kombiku tak ten by dnes svoji delkou zapadl mezi HB.
Avatar - miromen
11. 6. 2020 17:07
Re: Kuga
To je pravě duvod proč mě to hodně taha k fiestě ST popř pumě ST.
U pumy se samo ještě nevi, ale z fiesty ST, už je hodně poznatku a řada uživatelu je z ni hodně paf a to pravě i v porovnani s mnoha jinyma konkurentama a to i staršima s tim, že je to i v pohodě použitelna krabička na každy den. Dokonce frantici tušim na largus ji porovnal s puvodnim focusem RS a ta fiesta se jim ještě vic zamlouva.
Avatar - _Karel_
11. 6. 2020 17:04
Re: Kuga
Tak to jsem i já střelil vedle, rozhodně RAV jako větší působí, beru tedy zpět. Že by měla být Kuga těžší je nabíledni tak jako tak, protože násobně větší baterka.
Což nelze PHEV vyčítat.
Avatar - xxc
11. 6. 2020 17:02
Re: Když už někdo musí mít SUV do města...
Presne tak, uvidíme o pár rokov :-)
Avatar - miromen
11. 6. 2020 16:57
Re: Kuga
Normalně si mě donutil podivat se na stranky vyrobcu. A nějak nechapu, kde dělam chybu, respektive na zakladě čeho tvrdiš, že RAV je větši. Rav: 4600x1685x1855, hmotnost jsem nenašel. Kuga: 4614-4126x1666-1690x1882. Ktery přesny rozměr pro tuhle specifikaci plati nevim, ale hmotnost udavana 1844kg, realnou neznam.
Avatar - Mikesus
11. 6. 2020 16:34
Re: Kuga
Tak jeslti chceš polemizovat, jestli kuga je větší než ravka, tak nemá smysl cokoliv dál řešit a tvé výroky nejsou objektivní
Avatar - wakantanka
11. 6. 2020 16:31
Re: Re: Kugoš
Sú proste situácie, ktoré nejak nechápem, ale každý svojho šťastia strojcom je 🙂
Avatar - iudex
11. 6. 2020 16:04
Re: Kuga
Presne, too little (sa zlepšilo oproti 4ke, v niečom dokonca zhoršilo), too late (prišlo, v čase príchodu na EU trh meškalo 2 roky oproti USA a teraz už nadsluhuje). Najlepšie jeho nedostatky a morálnu zastaralosť ukazuje nový Focus, ktorý sa dostal opäť na špičku triedy a veľkostne v kombíku atakuje Mondeo. Presne to by potrebovalo aj Mondeo: lepšie, agilnejšie jazdné vlastnosti, aby bolo opäť na špici triedy, lepšie využitý vnútorný priestor, kvalitnejší a hodnotnejší interiér. Ale Ford si malý záujem o Mondeo vysvetľuje externýmmi faktormi a nie vlastnými chybami pri Mondeu a namiesto novej, lepšej generácie ho zareže úplne. :-(
Avatar - lamal
11. 6. 2020 16:00
Re: Kuga
Uvidime kolko jej to vydrzi... v EU je uz nova generacia vodicov, ktora ma uplne ine navyky a predstavy, turbom ovplyvnene.

Elektrika sice do toho vyrazne prehovorila a este aj prehovori, ale tymto stylom by sa vsetky tradicne jazdiace koncepty z azie odstahovali z EU a zostali by na trhoch kde to aj do dnes funguje. Idealne je mat nieco sucasne na normalne bezpecne, usporne jazdenie a pak nieco na zabavu stvorene v dobe kedy to este slo... alebo niektory z novych HH (aj ked je otazka na kolko im dnesna doba dovoli naplnit ocakavania zo starej skoly, minimalne co sa komunikativnosti a zabavy tyka)
Avatar - _Karel_
11. 6. 2020 15:34
Re: Kuga
Anebo Mondeo upadlo kvůli mizerně zvládnuté pozdní generační obměně MK4/MK5 a už se nechytlo, tím spíš, že kromě dobrýho podvozku nenabídlo nic extra, a ještě se generačně uvnitř zmenšilo (vzadu).
Avatar - miromen
11. 6. 2020 15:32
Re: Smutná proměna
Jo tohle chapu a tak nějak měl v hlavě i to nechani plata doma. A samozřejmě pokud často využivaš to nakladani až po střechu tak je mi jasne, že roletka bude pro tebe lepši řešeni. Ja se třeba na to pohoršeně dival v civicu, ktery vlastně neni ani kombik či suv. Prostě, HB, kde by si chtěl vzadu sedici něco na tu roletku odložit tak by oproti tomu klasickemu platu byl docela omezen.
Avatar - _Karel_
11. 6. 2020 15:30
Re: Smutná proměna
Ondro, četl, ještě než jsem vlezl do diskuze. Že o tom píše autor testu znamená houby. Kategorie SUV/crossover se neliší velikostí nebo výškou kufru. Ber to tak, že je to SUV, který ti nevyhovuje. Crossover je na půl cesty mezi HB a SUV, ještě jednou - zcela typicky Puma. Máme tu Focus-Puma-Kuga. Postav si je vedle sebe. Zkosenou *** má i Q8, stejně jako menší kufr, stejně tak i tebou jmenovaný Edge, a nikdo je ani na vteřinu nepovažuje za crossovery. Tady seš vedle jak ta jedle a pojďme od toho ;-)
Avatar - _Karel_
11. 6. 2020 15:25
Re: Kuga
Ravka je určitě větší, než Kuga.
Avatar - Ozzman
11. 6. 2020 15:22
Re: Smutná proměna
Karle, stejně si chceme Kugu půjčit, tak uděláme srovnávák s 2. generací a speciálně pro tebe tam vyskládám krabice do stropu ;)

A opakuji i tobě po několikáté, o crossoveru píše i autor textu, četl si ten test ?
Avatar - _Karel_
11. 6. 2020 15:19
Re: Smutná proměna
Schválně jsem se na ni zajel mrknout do Fordu. A jen jsem si potvrdil, co píšu. Nejsem si úplně jistej, jestli píšeš střízlivej a zcela vážně, že je to podle tebe spíš crossover proto, že se mu moc svažuje střecha :D
Tady tebou chválenej Kodiaq https://www.auto.cz/…-vubec-sportovni?…
Tady Kuga https://www.auto.cz/…ortovni-hybridni?… Prašť jak uhoď.
Stará Kuga má zadní dveře opravdu kolmější, ale spousta jiných SUV ne.
Jasným a typickým crossoverem je Puma, postav je vedle sebe s Kugou.

Jinak na salonu měli Titanium X, relativně vysokou výbavu, a musím uznat, že to uvnitř vypadá fakt lacině, byť je to vyšší výbava. ST line působí líp.
Avatar - Ozzman
11. 6. 2020 15:19
Re: Kuga
No ono to není jen tím Mondeem, podívej na jiné tradiční zástupce střední třídy, drží se ten Passat.

Neprodává se proto, protože VW má skvělou fleetovou politiku a vykrylo si slušně trh v mainstreamu a taky zákazníci (firmy i soukromníci) bohatnou a roste podíl prémie (D3). Logicky pak upadají prodeje mainstreamu.

Takže je to více faktorů, SUV + podíl prodejů prémie = úpadek středního mainstreamu.

Mondeo příjde brzy i o ten 1.5EB a nahradí ho hybridní verze. Myslím, že těch pár stovek kusů pro EU by ty benzíny nespasilo
Avatar - iudex
11. 6. 2020 15:13
Re: Kuga
Otázka znie, prečo išlo Mondeo predajne tak dole vodou. Na SUV sa to všetko hodiť nedá, aj Passat tým trpí a predsa je najpredávanejším autom v triede, kdežto Mondeo sa prepadá každým rokom hlbšie. Proste ak som aj chcel Mondeo zaradiť do výberu, proste nebolo s čím, naftu nechcem a v benzíne mám na "výber" buď 1,5EB 121 kW alebo... 1,5EB 121 kW. Takže je to otázka vajca a sliepky: nemá Mondeo široký výber motorov, lebo sa nepredáva, alebo sa nepredáva preto, lebo neponúka na výber?
Avatar - iudex
11. 6. 2020 15:10
Re: Kuga
V kompakte to určite ani mne nevadí. Popravde si viem predstaviť mať hatch starej školy, napr. Focus ST 1. gen, teda vysokootáčkovú atmosféru so 173 koňmi v ľahkom kompakte a viac by mi ani nebolo treba. Žiaľ v dobe Focusu 1 som chodil akurát autobusom no a dnes už by také auto nemohlo byť. Áno, stále je tu tá Mazda 3 s atmo dvojlitrom, ale z dôvodu emisií a iných obmedzení to je docela jinej sport. Každopádne stále tá 3ka má najbližšie k tej starej škole.
Avatar - Ozzman
11. 6. 2020 15:08
Re: Smutná proměna
A k čemu plato ? Kombi-SUV si kupuji, abych mohl vozit věci a když mám roletku, tak ji jen stáhnu a nakládám do stropu, kdežto plato musím někde nechat a není to rozhodně tak skladné. Může mi někdo namítat, že nechám plato doma, ale já jsem schopný jet nakoupit rohlíky a přivézt myčku, tuhle svobodu mi dává kombi.
Avatar - miromen
11. 6. 2020 15:04
Re: Smutná proměna
No dobra tedy, když jinak nedaš. Jen tě ještě popichnu tim, že bych si to odzkušel přimo u předchozi kuga, kterou maš vs nova kuga. Podobny typ aut tě muže uvest v realny omyl včetně nějakych pocitu. Ale jinak jasně chapu, vim že se u kufru řeši kde co, např. i ta vyška kufru, kdy jednomu bude vadit schod při sklopenych sedadlech a druhemu vadit nebude a raději bude mit větši vyšku nebo se řeši i vyška naklad. hrany či vstupni otvor. No je to docela alchimie.
Ja se zase skrze prsty divam pravě na ty roletky. Ani nemam nějaky zasadni duvod proč, ale spiš v kufru uvitam klasicke pevne plato.
Avatar - Ozzman
11. 6. 2020 14:51
Re: Smutná proměna
Proboha přečti si to co píšu, příjde mi, že jsem někde ve školce. Tvar střechy a 5. dvěří je ten problém.

Ano, to je ten důvod a ano, mám to vyzkoušené u podobných tipů aut, to vykrojení střechy je problém i u nového Mondea, vždyť to píšu pořád dokola.

Kufr může mít i 1000 litrů, ale pokud nemá správný tvar, je to k ničemu, já kufr používám a dost často.
Avatar - miromen
11. 6. 2020 14:42
Re: Smutná proměna
No a jaky je tedy ten duvod ? Jako važně nevim, ale pokud jsou i naměřena čisla větši tak bych řekl, že realně tam i vic vleze. Taky nevychazim z udavanych litru od vyrobce. Vim, že těch metodik je vicero, někde jsou ty čisla realnějši, ktere nezahrnuji ruzne kapsy či schranky.
Jo aha hned na začatku pišeš, skladani předmětu nad roletkou. A tohle maš tedy odzkoušene ?
Avatar - Ozzman
11. 6. 2020 14:32
Re: Smutná proměna
Ach jo, to je jedno, škoda, že si nikdo z vás nepřečetl, o čem píšu. Jde o ten tvar střechy a 5. dveří, když chceš něco skládat do kufru nad roletku.

SUV - Sport UTILITY vehicle - UTILITY = UŽITKOVÉ a proto bych rád, já sám, je to můj názor, aby takové auto fungovalo jako to užitkové, když potřebuju převézt více nákladu, proto si takové auto kupuji, tak je to s takovým tvarem střechy problém, naopak auta jako Kodiaq, Ravka a Kuga2 a podobně jsou právě v tomto ohledu těmi SUV a né zvýšeným hatchbackem...

V tomhle nemá smysl argumentovat čísly - Mondeo MK5 je taky větší, než Mondeo MK4 a ten kufr je právě tak na ho.v.no, jako u té Kugy 3 ze stejného důvodu.
Avatar - miromen
11. 6. 2020 14:29
Re: Kuga
Pokud by byla ravka větši a těžši pak ano, ale opravdu tomu tak je ? Smutny pohled je na oba, ale ne dynamikou. Ta ravka jede lepe někde kousek nad 100 a pak se karta obraci. Takže kde tam vidiš nějaky smutek ? A samozřejmě tohle je hodně baj voko porovnani, ala zeperfs.
Avatar - miromen
11. 6. 2020 14:22
Re: Smutná proměna
A co na tom, že autor hodil par nějakych svych postřehu ? Jak je vubec uchopit hm. Par čisel. Předchozi kuga ma udavanou světlou vyšku 197-208mm, nova kuga 160-194mm, vyška karoserie u předchozy kugy 1689mm, nova kuga 1666-1690mm. Takže ona nova kuga neni ani nižši, spiš o chlup vyšši. A jedine čisla co jsem narychlo našel tak stara kuga ma vyšku v kufru po roletku 53cm a nova hybridni 55cm, jestli u nehybridni je ještě nějaky cm navic netušim.
Avatar - Ozzman
11. 6. 2020 14:20
Re: Kuga
Protože Passat prodává v Evropě násobně více a to není jen případ 5. generace Mondea, ale i těch starších a tím jak střední mainstream vymírá, udrží se jen ti nejsilnější, takže Passat a jeho klony to nabízí (pořád to malé procentu kupců Passatu 2.0TSI je reálně násobně více lidí, než těch Mondeích EB), Ford osekal nabídku na nejprodávanější - TDCi, ale 2.0EB skončil úplně. Pokud by si chtěl, z USA si můžeš dovézt i 2.7Ecoboost V6, tam zase nemá Ford TDCi... z hlediska obchodu to chápu, ale je to škoda.
Avatar - lamal
11. 6. 2020 13:58
Re: Kuga
ano prax ukazuje, ze tej dynamiky ma pomenej, dnesna turbo doba je neuprosna... v m3 to este ujde a spotreba je vyborna, akurat dnes pramalo cielovej skupiny pocita s tym, ze bude musiet motor vytacat a zazivat hluk pri potrebe nejakej vyraznejsej dynamiky... to je to co som popisoval s tou kugou, pridas a musi to ist - to je predstava vacsiny
Avatar - iudex
11. 6. 2020 13:49
Re: Kuga
Jasné že rýpem, poznáš ma ;-) ale proste objektívny fakt je, že tam ten kompresor je a teda z princípu ide o preplňovaný motor, nie o atmosfericky plnený.
Avatar - Ozzman
11. 6. 2020 13:48
Re: Smutná proměna
Já bych si Kugu nikdy nekoupil, ta starší, kterou máme, má taky svoje neduhy, ale já toto kritizoval i u jiných SUV, třeba i nový Tiguan je už pro mne spíš hatchback, nemá ani roletku zav. prostoru, ale plato, jako HB.

Navíc ten příklon ke crossoverům je hned na první stránce textu zmíňen i autorem, jestli jste s Karlem ten test četli, takže to ani nejsou primárně jen má slova :)

Já věřím, že jezdí skvěle, jako většina Fordů, jen stejně jako EDGE už to není typické SUV pro mne... to je nyní akorát Explorer.. a když si u Karoqu, ten není zlý a nová RAVKa se mi jako auto opravdu zamlouvá, ta splnuje přesně má kritéria, až na to ,že ji chybí diesel :D
Avatar - Mikesus
11. 6. 2020 13:48
Re: Kuga
Tak ta dynamika kugy, v porovnání s větší Ravkou, je smutná.
Avatar - lamal
11. 6. 2020 13:45
Re: Kuga
SkyX ma kompressor len pre zvysenie efektivity tj moznosti dostatku vzduchu v nizkych otackach pre chodobnu zmes... inak by potrebne mnozstvo nenasal atmosferickym plnenim.... je chyba to povazovat za preplnovany motor po stranke vykonu, kto pozna ako ten motor bol navrhnuty a tvrdi to co ty, tak ked vynecham slovo rypanie tak je to minimalne nepresne argumentovanie

co sa tyka 2.5t tak ktovie, mazda ma emisne celkom ok situaciu a sama vie, ze sa toho v EU vela nepreda... v USA sa to predava celkom a tam sa na EU emisne kvoty nehraju pochopitelne
Avatar - iudex
11. 6. 2020 13:44
Re: Smutná proměna
Keby som nevidel meno autora príspevku, rovno napíšem, že cítim obhajobu vlastnej (resp. rodinnej) garáže. ;-) Teba z toho síce neupodozrievam, ale určitá zaujatosť tu je a chceš to podporiť akože objektívnymi faktormi typu "už to nie je SUV ako minulá generácia". Ako písal Karel, Kuga stále je typické SUV. Je pravdou, že tie SUV sa stále viac civilizujú a približujú osobákom, ale to je proste naprieč triedou, preto platí, že Kuga je SUV. A z testov sa zdá, že veľmi vydarené (viď aj aktuálnu porovnávačku na Autoexpresse, kde jasne vyhrala nad Karoqom a RAVkou).
Avatar - lamal
11. 6. 2020 13:38
Re: Kugoš
To jo 1.5ka 134kW by tiez nebola od veci na predok... no uvidime, Kuga len zacina o nejake 4 roky to s motormi moze byt inac, pozitiva vsak nejde ocakavat ;-\

Vybehovu Kugu chcel kupit sef manzelke a 1.5EB R4 ho s nepresvedcila, prej to bolo lenive a tocit sa to nikomu v takom aute nechcelo.... vo focuse je ten tocivy charakter fajn a na jeho vahu staci aj ten spodok, ale vravel ze v Q3 sa 1.4tsi chovala o velky kus pruznejsie...
Avatar - iudex
11. 6. 2020 13:37
Re: Kuga
No, nikto, ja som len tu na ACZ registroval dvoch majiteľov. Je jasné, že dvojlitrový turbobenzín nebude robiť nejaké predaje, nerobí ich ani v Superbe či Passate, ale nejakí záujemcovia stále sú a koncern preto takúto motorizáciu v strednej stále ponúka. Ja by som sa pri Mondeu pozeral iba na tento motor (naftu nechcem a 1,5ka je na takú kravu málo). Polovička si Mondeo obľúbila, takže by u nás malo malú výhodu pred konkurenciou.
Ale absencia dvojlitra v Mondeu je ten menší problém, tým hlavným je koniec Mondea ako takého.
Avatar - iudex
11. 6. 2020 13:31
Re: Kuga
Tak ak by do EU prišla 3ka s 2,5litrovým turbom, tak ju okamžite radím na shortlist na budúceho obyvateľa garáže. Ale moc tomu neverím, nie v súčasnej ekodobe. ;-\
Avatar - iudex
11. 6. 2020 13:30
Re: Kuga
Čo myslíš "bez turba"?
Ak to myslíš, že nemá turbodúchadlo, tak máš pravdu, ak ale myslíš, že je bez preplňovania, tak sa mýliš, SkyX je preplňovaná kompresorom.
To, že to v praxi nie je cítiť je druhá vec (hnidopich by povedal, že Mazde sa podarilo vyrobiť preplňovaný motor, ktorý sa správa ako atmosferický, žiaľ nie čo do reakcie na plyn a točiteľnosti, ale čo do nízkeho výkonu a krútiaku).
Avatar - iudex
11. 6. 2020 13:24
Re: Kugoš
Ja som ani nemyslel 2,3EB, to by bolo už moc naivné očakávať, myslel som silnejšiu verziu 1,5EB so 134 kW, to by mohlo byť už výkonovo primerané a vhodnejšie ako 110 kW. 110 kW je fajn do Focusu, do ťažšieho a väčšieho SUV by to chcelo niečo viac.
Inak niežeby som ten hybrid odsudzoval, to nie, popravde do Kugy to aj podľa testu nie je zlá motorizácia, len stále je to hybrid s tým spojenými nevýhodami (vysoká hmotnosť, vysoká cena), naviac je to bez 4x4. Takže by som zrejme zvažoval 2,0TDCi 140 kW, najmä ak by som chcel štvorkolku, v prípade priority ceny potom 1,5EB v predokolke a manuále.
Avatar - Ozzman
11. 6. 2020 12:54
Re: Kuga
Nikdo ho nekupoval a díky váze a HDM to zas taková pecka prý nebyla, navíc to snad byla jen FWD :)
Avatar - Ozzman
11. 6. 2020 12:52
Re: Smutná proměna
Tak ještě jednou, fotky netřeba, já to auto viděl na živo a několikrát a i porovnával s Kugou 2.

SUV jak si já představji má mít prostorný kufr a interiér, což se tak trochu vylučuje s pozvolně svažující karosérií v zadních partiíích vozu,a nevidím ho tam jen já, to jsem citoval autora tohoto testu :)

Stejný byl EDGE - velké auto, to ano, ale byl to spíš velký hatchback s obrovskými koly.
11. 6. 2020 12:36
Re: Kuga
na mazdacz je i 180konová verze s manualem za tech 8.2s, sympatické je ze bez turba
11. 6. 2020 12:34
Re: Kuga
no jo, váha... škoda toho 2l ecoboostu co mondeo mívalo..
Avatar - lamal
11. 6. 2020 11:56
Re: Kuga
Mazda3 pre modelovy rok 2021 dostane prej 2.5t, bude dostupny ako AWD + 6AT
Avatar - lamal
11. 6. 2020 11:52
Re: Kugoš
Ten 2.5 na sky zaklade tam uz ma len je hybridny, sky 2.5t moze mat tiez nizsi vykon, alebo ako pises maju 2.3ku... odpoved preco nie - je jednoducha, taky motor by v kuge dosahoval velkych emisii a tak tie najvykonnejsie jednotky uz byvaju casto hybridy... to je trend do buducna, ford asi nema moc emisnych rezerv z doterajsieho posobenia.
Avatar - _Karel_
11. 6. 2020 11:44
Re: Smutná proměna
Psal jsi "prostorný interiér a kufr".
Já nevidím problém ani tady https://www.auto.cz/…ortovni-hybridni?…
ani tady: https://www.auto.cz/…ortovni-hybridni?…
Kufr na fotce má vysokou podlážku protože PHEV, ale pořád nechápu, co v tom vidíš za posun k crossoverům. Nemusí se ti auto líbit, nemusí se ti líbit kam kráčí, ale pořád je to zcela typické SUV velikosti Tiguanu.
11. 6. 2020 11:29
Re: Dve veci
Nejaky dalsi co som nasiel aj so zabermi na mobilnu apku uz su citelne pomalsi - https://www.youtube.com/watch?…
Su z holandska tak aspon je mensia sanca kopca :D
Avatar - Ozzman
11. 6. 2020 11:29
Re: Kuga
Nejsou slabší, problém je ve váze, Mondeo 180HP Váží 1,7t , stejně motorizovaný Passat má 1,5t.... Je to krásně vidět na dálnici, kdy stíhají i slabší Oktávky 150HP, ale nad 150-160km/h už ten výkon je znát a ujíždíš.
Avatar - Ozzman
11. 6. 2020 11:26
Re: Smutná proměna
Karle, ja nemluvím o papírovém objemu, čti pořádně, co píšu, že nemůžeš skládat tolik do výšky, díky tvaru dveřím a postupné kabiny, starší generace je krabice, stejně jako Kodiaq.
Avatar - iudex
11. 6. 2020 11:12
Re: Dve veci
Ja tiež nejak neviem, či by som tie ich údaje bral ako bernú mincu. Tiež si nie som istý, či naozaj platí to o počítaní priemeru z rôznych zdrojov, lebo raz som skúšal nájsť dané auto na webe, ktorý uvádzali ako jeden zo zdrojov a nenašiel som. Tým samozrejme nespochybňujem všetko, len by som ich dáta nebral ako stopercentný argument.
Avatar - _Karel_
11. 6. 2020 10:38
Re: Dve veci
Začínám mít pocit, že si ten Zeperfs ty čísla jen vypočítává nebo cucá z prstu. Není problém najít videa Kodiaqa RS s výrazně lepším časem 0-200, např. tady dokonce 31sec., a neexistuje důvod, aby Tiguan s tím samým motorem neudělal minimálně stejný, možná i lepší čas: https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - iudex
11. 6. 2020 10:37
Re: Kuga
Ja som pozeral oficiálne údaje na mazda.sk pre modelový rok 2020 a tam sa udáva 90 kW za 10,4s a 110 kW za 9,1s. A to ako píšeš nie je nič moc. Je možné, že predtým to bolo lepšie, ale tam boli nejaké eko-opatrenia, ktoré to utlmili, neviem.
Inak ešte stále sú aj dostatočne dynamické bežné verzie s manuálom aj mimo hothečov, ale je ich málo, spomínaný Focus so 134 kW, detto Civic 134 kW, Ceed 150 kW, ale inak väčšina nižšej strednej končí na cca. 110 kW. Uvidíme, či budú mať nové koncernové kompakty 2,0TSI 140 kW s manuálom (dúfam v Leon, pri Golfe a Octavii zrejme nie).
Avatar - _Karel_
11. 6. 2020 10:26
Re: Smutná proměna
Tohle je stejně vysoký jako Kodiaq, i světlá výška je stejná, kufr je srovnatelný s Tiguanem, možná i větší. Crossovery jako XCeed nebo CX-30 jsou opravdu prcci, kde sedíš výrazně níž, a mají výšku okolo 155cm.
11. 6. 2020 09:47
Re: Kuga
no já bych řekl, že ty motory jsou oba docela průměrný, alespon výkonově, chápu že se s tím jezdit dá v pohodě ale v kontextu konkurence-hybridy toyota, diesely třeba vw jsou prostě slabší, ale jinak proti fordu nic nemám, máme doma focuse
11. 6. 2020 09:46
Re: Dve veci
Zase tu je elektromotor len pripojeny k prednej naprave. Ak by bol na zadnej, tak vysledok bude vyrazne lepsi. Vysledok je naozaj na urovni silnejsieho diesla.

Ono na druhej strane, ked sa to urobi dobre, tak to moze stat za to.
Vid Opel resp. PSA Hybrid4.
Na papieri sa velmi od takeho Tiguanu bitdi nelisi (vykonom ano, cislami nie). Realita je o triedu az dve inde
http://www.zeperfs.com/…uel8463-6393.htm
11. 6. 2020 09:36
Re: Kuga
zapomnel jste na Hondu CRV Hybrid, ta to ma vyladene vyborne
11. 6. 2020 09:33
Re: Kuga
to řazení je asi největší slabina..
Avatar - Ozzman
11. 6. 2020 08:48
Re: Kuga
Mondeo s 184k jede, jako Mondeo s 180k TDCi, možná do stovky je TDCi rychlejší, ale auta jsou za stejnou cenu +/-, takže kdo nejezdí dálky, určitě brzdou provozu nebude, navíc i na té dálnici ten hybrid umí být dost rychlý do omezovače.
11. 6. 2020 08:42
Re: Kuga
já neříkám že nefunguje, jen parametr cena/výkon respektive zrychlení je na 225k slabej, mondeo samo o sobě je dobrý auto, ale ty výkony hybridu jsou prostě slabý, toyota má přeci daleko lepší parametry, ale tak jsou to jejich první hybridy, třeba s další generací už to trochu pojede
Avatar - Ozzman
11. 6. 2020 08:39
Re: Kuga
Mégane má super motory, ale řazení a řízení je z gumy :/
Avatar - Ozzman
11. 6. 2020 08:38
Re: Kuga
Kolik hybridních Fordů jsi zkoušel ? My měli půjčené Mondeo HEV na celý den a fungovalo výborně, dynamicky srovnatelné se stejně výkonným dieslem, dokonce i majitel hybridní Toyoty si ho pochvaloval...
11. 6. 2020 08:23
Re: Kuga
no 3ku jsem myslel, ale to zrychlení taky nic moc.. pokud teda někdo chce nižší střední s výkonem a řadit, musí vzít verze typu megane rs nebo hyundai n, zdá se.. ještě jsem se díval ford focus a honda civic umí manual a cca 180 koníků edit: ta mazda je dle webu na 100 za 8.2s
Avatar - JirkaVejrazka
11. 6. 2020 08:15
Re: Dve veci
Prakticky vsechna bezna auta maji na pristrojovce sipku. Jeste jsem myslim nejel v nejakem, kde by nebyla (mysleno bezna prodavana auta pro bezneho spotrebitele).
Avatar - iudex
11. 6. 2020 08:15
Re: Kugoš
Tak nemusíme rúbať tak vysoko, realistickejší by bol nejaký menší motor. Napr. nerozumiem, prečo Ford, ktorý má 134 kW benzín (ktorý navyše dáva do menšieho a ľahšieho Focusu), nedá tento motor do Kugy a tej dá len slabší 110 kW.
Aj keď ako úplný ideál do auta tejto veľkosti by som videl 2,0T s cca 140 kW, ako dáva koncern, predsalen väčší objem a menšie preplňovanie je do SUV vhodnejšie ako vysoko fúkaný maloobjem.
Každopádne i tak je nová Kuga zjavne vydarené auto, v najnovšej porovnávačke Autoexpressu jasne zvíťazila nad Karoqom a RAV4.
Avatar - Ozzman
11. 6. 2020 08:14
Re: Smutná proměna
Jo, já bych řekl, že takovým etalonem byl třeba GrandCherokee, dnes třeba dle mne Duster, nebo Kodiaq, prostě a jednoduše jako krabice na kolech, která kloubí vyšší světlou výšku s prostorným interiérem a kufrem.
Avatar - speedfred
11. 6. 2020 08:09
Re: Dve veci
Bol som zvyklý po prvé japonské auto čo som mal, a odvtedy som býval z toho zmätený. Niektoré autá ale majú na pristrojovke šípku na ktorej strane je tankovanie.
Avatar - iudex
11. 6. 2020 08:04
Re: Kuga
Akú Mazdu myslíš? Pretože CX-5 má s 2,5-litrom výhradne automat. Alebo myslíš 3ku? Tá má s manuálom len dvojliter, to nie je dynamicky nič extra (stovka za 9,1s), konkurenčné turbomotory rovnakého výkonu idú lepšie.
Avatar - iudex
11. 6. 2020 07:59
Re: Dve veci
To sú tie "hybridné kone" (novodobá obdoba niekdajších kórejských koní) :-[] záujemca vidí pekné čísla a očakáva nejakú dynamiku, ale neuvedomí si, že je to aj o hmotnosti a tá je dramaticky vyššia oproti čistým spaľovákom, teda zožerie veľa z toho výkonu a dynamika potom nezodpovedá očakávaniam.
Avatar - _Karel_
11. 6. 2020 07:39
Re: Smutná proměna
On existuje nějaký etalon, jak má SUV vypadat? Výška i světla výška jsou ok, rozdodne ne "něco mezi kombi a SUV". Jsou zcela v intencích ostatních SUV. Možná zamenuješ líbí-nelíbí za změnu kategorie.
Avatar - Ozzman
11. 6. 2020 07:38
Re: Smutná proměna
Fokus 3-Kuga2 po fl má interiér slušnější, ale mne se tedy více líbí toto. A taky nechápu moc kritiku na ty infotainmenty, jediné, co silně nedávám, je hlasové ovládání navigace, myslel jsem, že se to zlepšilo, ale SYNC 2 i SYNC 3 jsou na tom stejně, s rozdílem, že SYNC 2 je jen v angličtině. Po dvou pokusech jsem to vzdal. Vše ostatní je tam hodně jednoduché a kdo nemá rád dotykáč, lze použít tlačítka na většinu funkcí.

Co mi třeba u Kugy-Fokuse minulé generace chybí, je digitální přístrojový štít, mám ho v Mondeu MK5 a ten je perfektní, vlastně všechny základní ifnormace o autě jsou tam a není potřeba se nikam koukat, nehledě na to, že umí na rozdíl Fokusu-Kugy minulé generace promítat trasu navigace a lze tam i rychle zrušit jedním klikem na volantu, což u Kugy nejde.

Stejně intuitivně fungoval už Convers+ na starších modelech Fordů, jen tedy to modré podsvícení ve tmě bylo peklo, ale to vyřešili s faceliftem :D

Jak to funguje v Kuze3/Fofo4 jsem moc nezkoušel, k tomu se vyjadřovat nemám právo :)
Avatar - Ozzman
11. 6. 2020 07:32
Re: Smutná proměna
Já ti nevím Karle, měl jsem vedle sebe Kugu 2 a Kugu 3 a víc jako SUV vypadala ta dvojka, myslím, že byla i vyšší, ale je to i opticky třeba ližinami.
10. 6. 2020 22:52
Re: Dve veci
Já žádné výkony nesčítám, Ford udává, že spalovák má 112kW a elektromotor 97kW, což kdyby se sečetlo, tak je to dohromady 209 kW, ale Ford udává kombinovaný výkon jenom 165 kW. A 165kW na dvě tuny v SUV na 8 sec. nestačí. Stačilo by, kdyby při tomto výkonu mělo auto 15-16 metráků, ale to nemá. 140kW dvoulitr v dieselu bude dynamičtější, protože je o hodně lehčí.
10. 6. 2020 22:50
Re: Kuga
Tak jestli to jde jen s dvojspojkou tak sorry, pak zbyva snad mazda- jestli jde o nizsi stredni s manualem co trochu jede
Avatar - lamal
10. 6. 2020 22:08
Re: Kugoš
No tam bola aj cena trochu ina, ale tak co narobis kto chce kam :-)
Avatar - miromen
10. 6. 2020 21:31
Re: Kuga
No to se musiš zeptat kolegi a ne mě. On tvrdi, že ten hybrid od toyoty je bomba a ten od forda na houno. Ale v čem konkretně to vubec netušim.
Avatar - _Karel_
10. 6. 2020 21:11
Re: Kuga
Tak to se omlouvám za hloupou otázku.
Já čekal nějaký daleko méně vznešený důvod - třeba - vůůbec to nejede, s tím se nedá jezdit, nebo redaktor kecá, to CVT je fakt děsný, nebo ten podvozek je hroznej...
Avatar - miromen
10. 6. 2020 21:00
Re: Kuga
A jaky je duvod, když ti snad musi byt uplně jasne, že hybridizace se mi přiči.
Avatar - miromen
10. 6. 2020 20:50
Re: Kuga
A ktere to jsou v připadě toho renaultu ? Ford ma v nabidce 1.5EB, ktery ještě tušim minuly měsic šel v manualu a bohužel teď o něj přišel.
10. 6. 2020 20:42
Re: Kuga
no zrovna hybridy u toyoty - ty silnější jsou aspon ke svezení, ikdyž to pořád kazí cvt, nejlíp kupodivu vychází francouzi, třeba renault ma pro megane pěkný motory i s manualem, gt line nebo jak
Avatar - _Karel_
10. 6. 2020 20:38
Re: Kuga
V čem konkrétně je tenhle hybrid k pláči? Co konkrétně tě při jízdě obtěžovalo?
Avatar - miromen
10. 6. 2020 20:16
Re: Kuga
Ony jsou nějake hybridy, ktere nejsou k plači ? A stejně tak motorova nabidka, kterou zasahuji pravě jak jsem psal ti uřednici napřič všema automobilkama. A kdyby se mě někdo zeptal pravě na nějakeho bidaka tak jako prvni mě napadne toyota. Protože ja koukam předevšim na nižši středni třidu a to co je od počatu u corolly to je prostě běs. Buď dynamicky slabši 1.2T, ktera alespoň jako jedina nabizi manual a pak už je to jen o těch hybridech ve spojeni s hroznym CVT.
10. 6. 2020 20:08
Re: Smutná proměna
Jo to vypadá líp, ještě tomu dát černej gril místo chromovýho a už nemám výhrad :-). Ale stejně mám dojem, že nejhezčí Kuga je ta první.
10. 6. 2020 19:56
Re: Kuga
fordovi(y) hybridy jsou bohužel k pláči, ale v podstatě i celá aktuální motorová paleta
10. 6. 2020 19:53
Re: Smutná proměna
S tím exteriérem souhlasím. Od A-sloupků dozadu to beru, ale ta maska mi na fotkách prostě nesedí. Už od začátku jsem říkal, že to měla dostat přední masku ala Ranger nebo Explorer. Nicméně naživo se mi docela líbí.

S interiérem taky souhlasím. Jediný, co mi vadí, je ten vystouplý displej. U mého fokusu Mk3 po fl je právě perfektní, jak je displej zapuštěný do přístrojovky a o vzniklý přesah si krásně opřu ruku.

Popravdě téma "laciné plasty" už mě docela začíná štvát. Přijde mi, že snad úplně všichni novináři na nějaký plastový díl zaklepají, zjistí, že je to tvrdý a hned je to pro ně laciný. Jako člověk, který mimo jiné navrhuje plastové díly, beru ten materiál i z jiných hledisek. Ale i jako zákazník je mi v podstatě jedno, jestli výplně dveří jsou nebo nejsou z měkčeného plastu. Protože pokud mám v místě ruky (lokte) dostatečné polstrování, tak mi nevadí jet dlouhou vzdálenost, a nichž bych měl otlačené ruce a opravdu je mi úplně jedno, že někde vedle nemám měkčený plast.

Sync 3 beru jako nejintuitivnější Infotainment, co jsem zatím mohl vyzkoušet. A že toho bylo docela dost. Beru to tak, že kromě pár frází hlasového asistenta jsem se nemusel dívat do manuálu a celkově složitě klikat, abych našel rychle funkce, které potřebuji. To se mi nestalo ani u "vyhlášeného" idrivu. :D
Je ale zajímavý, že u jednoho z Focusů Mk4 se mi stalo, že byl systém vyloženě pomalý. Nevím, možná to souvisí třeba s aktualizacemi, těžko říci...
Taky nesouhlasím s autorem článku, že dříve byl palubní počítač nepřehledný. Kdy dříve? Naopak, digitální obrazovka nemá takový rozsah nastavení, jak by se slušelo, což by mi zas tak nevadilo, ale ty příšerně dlouhé animace, když přepínám mezi jízdními režimy... Jako na začátku 2x, 3x fajn. Ale pak se to okouká. No a opět rozházená tlačítka na volantu. Jejich rozmístění mi také přišlo předtím lepší.

Ale je vidět, že v rámci možností je silnější atmosféra s elektromotorem docela dobrá alternativa i co se týče spotřeby. Což jsem i čekal, že to bude stejné jako u Mondea. Nicméně alternativa 1.0EB (a celkově tyhle malý oturbený motůrky) jako hybrid výhra, co se týče spotřeby, pravděpodobně nebudou.
Avatar - miromen
10. 6. 2020 19:52
Re: Kuga
No koukam a PHEV je pouze s CVT a asi nutnost u všech ? Nevim nevyznam se v těchto bezcharakterech.
A nevim jestli koukam dobře, ale nevidim nic co by jelo vic a co miň a ani se mi nechcou studovat nějake rozměry či hmotnost. Když vidim ta videa tak se mi ježi chlupy hruzou a dynamikou to neni.
http://youtu.be/Op9GVCAfZLg?t=50
http://www.youtube.com/watch?…
10. 6. 2020 19:48
Re: Kuga
má to mít kolem 300k a zrychlení 6,2-šupa :yes:
Avatar - wakantanka
10. 6. 2020 19:45
Re: Kugoš
Ak je cieľovka ako môj sused, tak kúpi Mondeo a o rok ho vymení za LR Discovery Sport :)
10. 6. 2020 19:43
Re: Dve veci
no předpokládám že ten motor neumí využít v jeden moment max výkon spalovacího a elektromotoru zároven ale pokud se pletu tak to zrychlení neodpovídá 225k ne?
Avatar - JirkaVejrazka
10. 6. 2020 19:19
Re: Kuga
A to zanedlouho prijde na svetovy trh Rav4 plug-in, ktera je ze vsech Rav4 nejvykonnejsi.
Avatar - _Karel_
10. 6. 2020 19:10
Re: Dve veci
A na to jsi přišel jak? Měřením na válcích? Udávaný výkon je kombinovaný a ten opravdu nebývá prostým součtem výkonu spalováku a EM. Těch 225 koní museli nějak změřit.
10. 6. 2020 19:05
Re: Kuga
jo jenže s tim manualem to nepojede stejně jako s automatem, to aspon ta Ravka hybrid jede..
10. 6. 2020 19:03
Re: Dve veci
bohužel to těch 225 koní v realu nemá, výkony přece nelze takto jednoduše sčítat.. kdyby mělo tak je to na 100 do 8s
10. 6. 2020 19:01
Re: Dve veci
jo no, ale když seš zvyklej tahat zprava, už tady diskuze na tohle téma proběhla, jsem staromilec, sou auta kterým bych to odpustil, ale kuga niet:)
10. 6. 2020 18:10
Re: Dve veci
Parametry zrychlení jsou sice průměrné, ale odpovídají výkonu motoru a hmotnosti auta, tato Kuga má bez 40 kg 20 metráků a s takovou hmotností ani 225 koní nemůže předvádět žádnou hitparádu.
http://www.zeperfs.com/…-hybrid-phev.htm
Avatar - miromen
10. 6. 2020 17:08
Kuga
Nova Kuga sice nama šmrnc jako Puma, ale i tak vypada velice pěkne a řekl bych, že designeři odvedli velice dobrou praci. Minimalně z foto vypada o dost nižši a ma bliže ke klasickym autum, než jak naznačuji čisla, kdy jde stale o "kozu" s vyškou blizko 170cm. Interier, ktery mi sedi k fiestě je takovy bezpohlavnějši, kdy je viděn u vicero značek a raději měli modernizovat napaditějši interier předchudce, ktery byl navic utulnějši, alespoň podle toho jak to pusoby ve focusu. No alespoň zustaly zakrytovany ramy dveři narozdil od toho fokala, ale sedadla jak se zda jsou to same a je zde ustupek, bohužel tohle u forda opravdu nechapu. A ty budiky, ktere se mi sice libi, ale proč tacho nema cejchovani. Jo tak šofer si přece zvykne. :no:
Pod kapotou bohužel uřaduji uřednici, ale co jsem koukal tak ford ma v nabidce k hybridum alespoň manualy.
Avatar - lamal
10. 6. 2020 17:05
Re: Kugoš
Mozno bude nejaka ´´allroad´´ verzia, aj ked to znie usmevne na SUV/crossoveri, vyhovela by takym co chcu predsa len vyssiu svetlu vysku a trochu tych nelakovanych plastov proti kamienkom.

Nejaky Sky 2.5 Turbo by sa jej veru hodil :-!
10. 6. 2020 17:05
Re: Kugoš
S motorama je ford v evrope uplne v haji.. design subjektivne jeden z nej suv/crossover
Avatar - _Karel_
10. 6. 2020 17:04
Re: Smutná proměna
Kuga je samozřejmě pořád stejně SUV jako dřív. 169cm výšky je naprosto v pořádku, crosovery jsou o více než 10cm nižší.
10. 6. 2020 17:03
Dve veci
Proc se ford rozhodl tankovat na leve strane jako korea japonci atd..
Za druhé auto za mega s parametry zrychleni auta za půlku, ok je to plugin ale ty vykony.. problem je ze kuga se s alespoň 2oo k motorem(benzin) ani koupit nedá a zrejme nebude, dle me je novej design ala kuga focus povedenej ale jinak konec, evropska divize ford :no: a v6 ecoboost v exploreru za dva a pul to nezachrani..
Avatar - Ozzman
10. 6. 2020 16:18
Re: Smutná proměna
Kuga v obyčejné verzi má černé plasty, sice to není uplně Active, ale http://www.sauto.cz/…rd/kuga/18727031?… , není to tak hrozné.
10. 6. 2020 16:12
Re: Smutná proměna
Já mám podobnej dojem u Pumy, v ST line je to vyloženě vošklivý, ale když k našemu dealerovi dovezli normální verzi, vínově červenou, na menších kolech a s černým lemováním blatníků a nárazníků, tak se mi snad začala i líbit, až si říkám, že kdyby Kuga a Puma měli nějakou verzi Active, jako má Focus a Fiesta, tak jim to vyloženě prospěje.
Avatar - lamal
11. 6. 2020 18:51
Re: Když už někdo musí mít SUV do města...
co uvidime, ze vykon nabijaciek bude stupat ? to vdaka tebe nie ? tvl :D pokracuj please, uz si jak tie nabijacky, podavas stale lepsie vykony
Avatar - lamal
11. 6. 2020 13:32
Re: Když už někdo musí mít SUV do města...
:D ty si fakt komik a to si myslis, ze ludia studovani a z brandze asi tak 100x znalejsi, skusenejsi to nevedia a ty si ten osvieteny citygo user, ktory im ukaze cestu nie ? Mr. Boeing :D
Avatar - xxc
11. 6. 2020 13:23
Re: Když už někdo musí mít SUV do města...
Keď sa auto nabije rýchlejšie, logicky tých nabíjačiek postačí menej. Šetrí sa životné prostredie.
Avatar - xxc
10. 6. 2020 19:01
Re: Když už někdo musí mít SUV do města...
nesuhlasim, zeby to bolo mimo real. poukazujem na realny nedostatok.
Avatar - _Karel_
10. 6. 2020 17:09
Re: Smutná proměna
Ty jsi zřejmě nečetl testy O4, Golfu..? Pokud ano, jak můžeš tvrdit, že ACZ nějak obhajuje nynější infotainmenty?
Avatar - lamal
10. 6. 2020 16:12
Re: Smutná proměna
daj tomu 4 roky, pred FL sa skonstatuje, ze si kazdy zvykol a nikomu to uz moc nevadi... (FL to nezmení :D )
Avatar - xxc
10. 6. 2020 16:00
Re: Když už někdo musí mít SUV do města...
Co je na tom zle, ze keby sa to normalne nabilo ludom rychlo pocas nakupu, nemuseli by blokovat verejne nabijacky dlho a tie by boli pristupne pre dalsich? Ked uz EU reguluje kazdu emisiu a kazdu blbost, mohli pozriet aj na toto. Isofix to vpredu ma?
Avatar - CICERO
10. 6. 2020 15:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - xxc
10. 6. 2020 15:30
Re: Když už někdo musí mít SUV do města...
nie, je to hrozne zlozite :-)
Avatar - Ozzman
10. 6. 2020 15:04
Re: Blábol blábol blábol blábol blábol !!!!!
To je fakt, taky bys nechtěl jíst steak, co nijak nevoní! :D
Avatar - WinDiesel
10. 6. 2020 14:02
Blábol blábol blábol blábol blábol !!!!!
..."Jak už to tak ale u plug-in hybridů bývá, nejvíce si Kugu užijete, pokud ji budete pravidelně dobíjet. To se pak ve městě v hybridním režimu klidně dostanete na dvoulitrovou spotřebu, což už je blízko udávané kombinované spotřebě 1,5 l/100 km. Jakmile ale šťáva v bateriích dojde, rázem městská spotřeba roste k osmi litrům...
Avatar - xxc
10. 6. 2020 13:54
Re: Když už někdo musí mít SUV do města...
Stačilo by rýchlejšiu nabíjačku, nech to dobije za pol hodiny a neblokuje to 3 hodiny nabíjačku. Zrazu by zistili, že tých miliárd eur stačí menej na rozvoj infraštruktúry.