Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Hyundai Kona Electric z Nošovic vs. z Koreje – Slezský zelenáč

Titul prvního v Česku sériově vyráběného elektromobilu uzmula značka Hyundai. Kona Electric nově vzniká v Nošovicích, a rovnou v modernizované verzi. Změny jsme hledali při srovnání s dlouhodobě testovanou sestrou pocházející ještě z Jižní Koreje.
Zpět na článek
Avatar - Mikesus
2. 8. 2020 01:30
Re: Ty neustálé testy hybridů a EV...
Dle toho co píšeš by se měli na EV a hybridy ještě víc.
Naopak u nich je v diskuzi mnohem živěji než u klasických ICE.
Seat Ateca s 23 příspěvky, test Leon vs Astra 46. "Nikoho nezajímající" Tesla a konkurence 95, EV platforma PSA 36, ID3 316, další ID3 193, X3 PHEV 165 příspěvků, corolla 2.0 hybrid 355. Takže opravdu to chceš brát podle počtu příspěvků a hodnotit co koho zajímá?
Avatar - Zetti
2. 8. 2020 08:05
Re: Ty neustálé testy hybridů a EV...
Ja nerek ze nema pravdu a souhlasim s nim. Vetsinu lidi kompletni obsah jakychkoliv novin, vlastne ani vetsina obsahu taky nezajima a nikdo se nevzteka ze tam ty clanky jsou.

Me taky elektromobily nezajimaji, ale klidne si to prectu, nebo to zavru.

Postav byznys klidne na tom co tebe osobne nezajima a budes prekvapenej kolk jinych lidi to zajima. Proste svetonazor jednoho nebo dvou primitivu neni svetonazor vsech.

Typicky priklad letosni deni v Cechach kolem rymicky
2. 8. 2020 16:13
Re: Kona
Tak ono vzhledem k tomu, kolik ta EV stojí, se dá předpokládat, že ti lidé, kteří je budou mít, nebudou ve většině případů bydlet v 50 let starých králíkárnách. Když už to bude panelák nebo něco podobného, budou to spíše novostavby a tam se už nabíječky začínají pomalu budovat. Nicméně, co platí především, pokud je člověk v paneláku a nemá k dispozici nabíječku, tak se mu moc nebude chtít to EV kupovat. Těžko předpokládat, že si miliony lidí koupí nejdřív EV a pak budou řešit, jak do toho dostat elektriku. Až budou mít u paneláku vyřešeno nabíjení, pak teprve začnou ve větším kupovat EV. Jasně, budou výjimky, ale většinově to bude platit takto.
2. 8. 2020 12:11
Re: Kona
Máš pravdu, že není třeba znova po x tý vést tuhle debatu.
Jen pro tu osvětu bych znova zopakoval, že takřka 1/2 polovina lidí v ČR bydlí v rodinných domech. Jak jsou na tom ostatní státy třeba v EU jsme nezjišťoval.

PS: Stejně je ale pokrok v ele autech za posledních 10let obrovský.
2. 8. 2020 11:39
Re: Kona
Takže je to jen o ceně?
To je právě podle mého názoru základ všeho. Ele auta už jsou pro lidi co nejezdí dálky ve všem kromě ceny lepší..
2. 8. 2020 06:43
Kona
za 1150000 si koupím Superb combi s pořádným motorem a ještě mi zbude na phm.
2. 8. 2020 00:34
Ty neustálé testy hybridů a EV...
...už začínají být vážně otravné a podle počtu diskusních příspěvků většinu čtenářů ani moc nezajímají... ;-\ :no: Radši se prosím zaměřte na normální pořádná auta!
2. 8. 2020 10:24
Stále hrabe?
Mňa by zaujímalo, či aj česká elektrická Kona, už s pneumatikami Michelin, má stále tendenciu hrabať pri prudších rozjazdoch. Z elektromobilov, ktoré som skúšal bolo prešmykovanie kolies pri Kone asi najvýraznejšie.
2. 8. 2020 11:37
Re: Ty neustálé testy hybridů a EV...
To posuzuješ realitu podle příspěvků pod články na netu?.)
PS:Většinu obsahu diskuze tu stejně tvoří trollové.
Avatar - Zetti
2. 8. 2020 07:23
Re: Ty neustálé testy hybridů a EV...
Sveho casu Zeman prohlasil, ze 30% volicu nejsou svepravni. Na ktere strane stoji zapomnel definovat.
Avatar - Blue Sun
2. 8. 2020 19:06
Re: Kona
Jen mi připadá nesmyslné bojovat proti EV jen kvůli tomu, že pouze polovina populace má vlastní dům.
Nikdo nic zakazovat nechce.
Avatar - Blue Sun
2. 8. 2020 10:14
Re: Ty neustálé testy hybridů a EV...
Tak to nečti, nechoď sem, všem prospěješ. :-D
2. 8. 2020 19:14
Re: No, thanks
Přesně tak, stát dotuje smrdutou naftu z prodeje benzínu a za cenu zdraví lidí. Havlíčkův nápad na zlevnění o další dvě koruny je absurdita roku.
Avatar - _Karel_
2. 8. 2020 20:03
Re: Kona
Já ale jen reagoval na, že jsou dnes EV "ve všem lepší". Budu se opakovat, ale proti alternativním pohonům nic nemám - jen to, že jsou násilím tlačené. To, že trh nabízí EV, HEV, PHEV je dobře. Ale bez dotací a zákazů.
Avatar - _Karel_
2. 8. 2020 13:56
Re: Kona
Můžeš to rozvést? Jakože "se.eme na půlku populace"? Dobře jim tak, když nemají na dům? Máme dost pozemků, aby všichni mohli bydlet v domech? Zakážeme jim auta, když to nebudou EV?
Fakt moc nerozumím, jak to myslíš.
Avatar - _Karel_
2. 8. 2020 09:42
Re: Ty neustálé testy hybridů a EV...
"podle počtu diskusních příspěvků většinu čtenářů ani moc nezajímají" - podle počtu diskuzních příspěvků zajímají pravidelně zejména tebe.
2. 8. 2020 16:47
Re: Kona
5 mil lidi v ČR je slušný potenciál kupců.
Uvádím to hlavně z důvodu, že argument kde nabíjet je tu dost často. Teoreticky je v ČR 1,5mil míst kde může mít ele auto každý den "plnou nádrž".

Pokrok u ele aut je za 10 let z dojezdu 100km na 500km. Za stejných 10 let se spalovak moc neposunul. A teď nemyslím samozřejmě dojezd spalovaku.
Avatar - _Karel_
2. 8. 2020 10:27
Kona
Kdyby to stálo tak o 300-400t míň, tak by to nebylo špatný. Zatím bych do toho nešel, ale jako povoz pro manželky je to asi v dnešní době filtrů pevných částic a dalších vyfikundací dobrá alternativa. A korejskýmu koncernu bych věřil určitě víc, než Tesle.
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2020 07:26
Re: Kona
Pančitelka už na ZŠ ti říkala že to z čeho se pomocí tý elektřiny vyrábí phm = dojde

Není lepší tu elektřinu poslat do toho auta rovnou?

Bez https://cs.wikipedia.org/…eepwater_Horizon

Bez https://www.idnes.cz/…51_ekonomika_klu

Bez https://zpravy.aktualne.cz/…5e8ac1f6b220ee8/

Bez nutnosti čerpací stanice několikrát denně zavážet cisternama?

Neni to jako nepatrně maličko o fous = efektivnější levnější bezemisnější no prostě bez ropy = co už ze základní školy víš že dochází? Plus aby toho nebylo málo že z ní děláme další věci a tam jí zatím neumíme nahradit?

EDIT KDO na učivo ZŠ okamžitě hodil :no: ty kari.lazi? :-O :D :-!
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2020 07:19
Re: No, thanks
Nojo dotovaná zvýhodňovaná subvencovaná nafta = má něco do sebe. Navíc teď chce Andrej dalších - náct miliard ročně přihodit https://zpravy.aktualne.cz/…1110cc47ab5f122/

Ale co když jí přestaneš dotovat = za tržní cenu je o ničem

Myslíš že bys Plzeň - Ostrava jezdil při tržních cenách na naftu nebo na míň poruchovej spolehlivější lehčí levnější motor na benzín? :*) :D :-! :-[]

Ty stárneš rychleji než baterky https://autobible.euro.cz/…skoro-nestarnou/ navíc ty se snadno vymění za nový ;-)

Že tě baví furt ve jménu zpátečnictví LHÁT http://www.hybrid.cz/…-tvrdi-elon-musk + http://www.hybrid.cz/…ady-prekvapi-vas uvidíme co https://autobible.euro.cz/…-se-za-15-minut/ prostě na něco přejít MUSÍME. Něčí popírání na tom NIC NIC NIC NIC NIC NIC NIC NIC NIC NIC NE(z)mění
2. 8. 2020 19:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
2. 8. 2020 19:07
Re: Kona
Ano, i lidi z paneláků jezdí na dovolenou...
Avatar - xxc
2. 8. 2020 15:28
Re: Kona
Panelákovci chodia na dovolenku? Ale nejak nabíjať sa určite dá, len treba mať verejnú nabíjačku v dosahu.
Avatar - Blue Sun
2. 8. 2020 13:43
Re: Kona
Takže se budeme přizpůsobovat panelákové populaci?
Avatar - _Karel_
2. 8. 2020 12:25
Re: Kona
Pokud "takřka polovina lidí žije v RD", pak logicky více než polovina ne. To ses chtěl úmyslně argumentačně střelit do nohy?
Ano, pokrok je. Stejně jako v celém automobilovém průmyslu.
Avatar - _Karel_
2. 8. 2020 12:03
Re: Kona
Ne, určitě to není JEN o ceně. Spousta lidí z paneláků by s tebou určitě nesouhlasila, že je EV ve všem lepší. Zeptali by se tě třeba "kde mám nabíjet?". Nebo "jak pojedu v létě na dovolenou?".
Hele nehodlám tuhle debatu vést po tisíci první. Když pomineme, že je to drahý, může to pro konkrétní použití konkrétním lidem dávat smysl.
Avatar - Ada je zase tady
1. 8. 2020 23:42
No, thanks
Já mám raději dieselové koně, protože s takovým autem můžu jet z Plzně do Ostravy a zpět během jednoho dne. A navíc dojezd mám stejný jak první, tak i desátý rok...
Avatar - Hombre_71
5. 8. 2020 11:34
Re: Kona
Na dojíždění do práce ze "satelitu" je elektromobil bezkonkurenční, to si přiznejme. Tam není ani problém s dobíjením. A jednou dvakrát do roka na dovolenou si přeci není problém si konvenční auto půjčit, nebo letět ;-)
4. 8. 2020 11:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 8. 2020 19:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 8. 2020 19:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 8. 2020 19:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 8. 2020 19:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
2. 8. 2020 13:42
Re: Stále hrabe?
V testu psali jen o mokru, ale jestli i za sucha, tak je to docela mazec.
2. 8. 2020 19:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2020 17:05
Re: Kona
Odpůrci nulových emisí to budou mít nejspíš čím dál těžší https://www.hybrid.cz/…bijet-bezdratove

Nebo https://www.idnes.cz/…o-zahranicni_div atd. ten vývoj je neuvěřitelný
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2020 07:28
Re: Ty neustálé testy hybridů a EV...
Viz já minutu před tebou

Sekce motor + jízdní vlastnosti + hifi https://www.whathifi.com/…car-sound-system + https://automobili-pininfarina.com/…hypercar-owners/ :yes: ;-)

Už jako malej jsem čet v Playboy článek "My name is Naim" o práci Juliana Verekera za kterou získal https://en.wikipedia.org/…e_British_Empire a takovej Naim https://www.naimaudio.com/ v 350 km/h to asi taky nebude špatný :yes: :-)
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2020 07:34
Re: Ty neustálé testy hybridů a EV...
Nojo https://www.irozhlas.cz/…k_2007301259_zit :D
Nojo https://zpravy.aktualne.cz/…4c6ac1f6b220ee8/ :-O

Nicméně mikesus má samozřejmě pravdu = další poruchový problémový https://www.autoforum.cz/…e-dno/clanek.php?id= už zajímaj jen Ády a WinDiesly = který se jednak bez dotování provozu neobejdou a druhak viz já 7:26 asi nedodělanou ZŠ

Všechno je jen energie = tak proč tu do aut posílat tak složitě draze komplikovaně viz těch 7:26

Do pár pro nadšence https://www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 klidně, ale proč někdo tvrdí hádá se že to tak MUSÍ bejt i do těch zbylejch 2 miliard?
Avatar - kari.laz
2. 8. 2020 07:27
Re: Ty neustálé testy hybridů a EV...
Klasická tlačenka ležáků, co nikdo nechce. Budou jim to sem cpát horem dolem, házet pomalu vidlema oknem do redakce, jen aby se to snažili zviditelnit. Sekce motor-jizdni vlastnosti je zbytečná.
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2020 08:22
Re: Ty neustálé testy hybridů a EV...
Souhlasíš = se Zemanem nebo mikesusem? :-!

OhledněEV nejde ani tak o zájem/nezájem rsp. spíš něčí odpor = jde o viz já 7:26 = prostě to jinak nejde rsp. nepůjde. Takže maximálně může někdo říkat A TAKY ŘÍKÁ teď ještě ne až po mě. Problém je že kolik je přesně ropy nevíme a je fuk jestli platí Hubbertova křivka = prostě URČITĚ dojde. A přechod z ropy na kompletní NĚCO jedno jestli EV nebo vodíkový nebo eště něco = je na desítky let. Takže nějak MOC času prostě není

Já postavil byznys na opaku = na tom co MĚ zajímá a sem relativně mile překvapen kolik lidí to taky zajímá ;-)

Rýmička https://www.arcgis.com/…board/index.html#… jen u nás za půl bilionu = s tou bude asi ještě https://www.osel.cz/…-koronaviru.html sranda :D
Rozhodně NEbude sranda to https://www.e15.cz/…-problem-1372045 splatit https://www.verejnydluh.cz/ :-(