Porovnání stavu baterie a odhadovaného dojezdu na oficiálním snímku interiéru elektrického BMW iX3 vyvolalo debatu na téma jeho skutečného dojezdu. Vysvětlení však může být velmi prosté.
Něco přes 300 km u SUV s baterii 74 kWh docela odpovídá. A ani to nemusí nikdo honit, stačí jet 130-140 km/h po autobahnu a i s touto hodnotou přes 300 km může být problém.
Je tam rozdiel vo váhe skoro 400 kg v neprospech Mercedesu, takže rozdiel tam podľa mňa bude. EQC nie je zrovna etalón v tomto smere, takže by som toho bavoráka nevidel tak čierne.
Mercedes EQC má 80 kWh využitelné baterie, reálný dojezd je cca 350 km, průměrná spotřeba je 21,6 kWh, spotřeba na dálnici při 120 km/h je udávaná 27 kWh, nevidím jediný důvod aby to u tohoto SUV bylo nějak zásadně jinak. 400 km je vymodlená vzdálenost při eco-run po okreskách, na tom autobahnu se musí řidič hodně krotit aby dal 300.