Dvojice stylových kompaktních crossoverů slibuje líbivý design, výkon okolo 150 koní, automatickou převodovku a bohatou výbavu. Jaké jsou ale jejich skryté přednosti, se kterým se lépe svezete a který poslouží celé rodině?
Nemyslím, že 500x má problém s designem interiéru, když to vezmu jako retro podobně jako design exteriéru tak proč ne. Co je velký problém interiéru je otřesná kvalita použitých materiálů, tam 500x srovnání s Capturem neustojí, to je rozdíl dvou tříd. Třeba Mini Clubman má design interiéru pojatý také hodně retro a přesto celkový dojem je skvělý, protože kvalita materiálů je o vesmír jinde.
Klidně se směj, je to zdravé, ale na větě z testu ....v kabině pak nemůžeme opomenout citelný rozdíl v použitých materiálech obložení.... nic nezměníš a kdo má oči a hmat, tak to pozná po prvním usednutí do těchto dvou aut na první dobrou.
Zvenku pořád krása, jasně, interiér roky nezapře.... Osobně bych určitě ocenil že Fiat má furt klasické otočné ovladače klimy, kde vše rychle nastavíte - člověk nemusí někam do infotaimentu jako u Renaultu.... A že mi ten tablet Renaultu ukáže benzinky i s cenami v okolí? proboha, tohle fakt někdo využívá? nemyslím si....
Rád věřím že při testu si řidič jízdu ve Fiatu užil, před pár lety jsem jezdil v naftové verzi, navíc čtyřkolce a i přesto bylo pořád cítit, že auto je dobře naladěné a že mu svižné projíždění zatáček vůbec nevadí.... s lehkým a silným motorem to bude ještě větší zážitek....
No pořád myslím že to je fajn auto, i když ne pro každého a chápu že universálnější Captur ten test vyhraje... Tak snad FCA jednou vypotí novou generaci....
Tak tobě se líbí v autě tablety. Mě se zase více líbí interiér 500X. Hlavně když si do těch aut sednes tak určitě uvidíš o kolik fortelněji je ten fiat postaven. A podvozek to samé. Ten tě asi ale nezajímá tableťáku co?
vsade je to len samy test P2008 vs captur.... pritom konkurencia capturu je dnes uz tak siroka... preto chvalim vyber fiatu 500X vc captur ....
popravde 500X je emocionalne aj akymsi retro stylom mi blizsie auto ako captur avsak captur je za mna zrejme momentalny kral svojej triedy .... je fajn ze aj motoricky su obe testovane auta idealne zladene... presne tieto kombinacie ( ale hlavne ide o stvorvalce ) su tu ( a urcite nielen pre mna ) jasnou volbou u takehoto ( defakto z rodinneho a uz aj celkom tazkeho auta ) ...
prekvapuje ma fakt ako su obe auta skoro aj navlas rovnake... sirka dlzka .... a pritom su tak na pohlad ine ( aj kusok koncepcne ) ... neuveritelne .... skvele porovnanicko .... ja len dufam ze 500X dostane aj nastupcu lebo tento segment rodinnych kompaktnych MPV/crossov ma zmysel ( a prave aj do rusneho mesta kvoli navonok kompaktnnym rozmerom ale uz s rodinne velkou kabinou ) .. takze pevne verim ze 500X nedopadne ako venga ci ix20 ale bude aj do buducna zaujimavou alternativou ci uz ku capturu 2008 alebo najakemu aj kamiqu a podobne....
metaforicky povedane.... 500X je asi ako ako monica bellucci... captur asi ako sophie marceau.... rovnako aj tu obe testovane auta su same sebou a svojske a jedinecne a pritazlive a dokonale je kazde z nich prave tym svojim sposobom ... suma sumarum obe testovane auta su teda dokonale .. uz len si vybrat to ktore sa komu viac paci ;-)
Hele, dědku, já chápu, že když se ti sáhne na modlu, tak vřískáš a skáčeš dva metry dvacet. Nevím, co do toho zase motáš Clio, opět... z mé strany ani řádka. Chápu, jsi v koncích, tak meleš kraviny.
Ten skvělý Fiat je dokonce tak úžasný, že ho ti nenávidění Francouzi musí zachraňovat... K smíchu jsi sám spolu s tou celou italskou sektou šašků.
Hm, koukám, jak ublížení fiatisti umí mlít jen o tabletu. Ale design interiéru není pouze o tabletu, hlupáčku. Celkové pojetí designu 500X je mimo dobu, jen zvenku o trochu méně, než zevnitř. Nebo si tvá velectěná všetupost nevšimla, že o tabletu jsem nenapsal ani řádku?
Mně je "koncepce" u ***e. To autoje prostě designově naprosto mimo, a i odkaz na retro se dá udělat hezky a elegantně, v duchu doby. Ne o dvacet let mimo realitu. 500X rozhodně není "imidžovka", je to stejná mainstreamová třída jako Captur. A jestli chceš srovnávat Tipo, nu... to má Captur předem vyhrané i bez boje.
Co je tobě u ***e je celkem nepodstatný. Podstatné je to, že si spousta lidí F500x kupuje i přes jeho omezenější užitné vlastnosti. A kupují si ho mimo jiné právě pro ten povedený design, který bude působit svěže a povedeně dávno po tom, co tenhle Captur bude vypadat jako vykopávka.
Mně tedy 500x interiér nesedí, je to takove plastové království. Mám z toho podobný dojem jako z tipa, tedy tipo je o dost horší. Vůbec mne tato retro vlna petistovky míjí. Ano, zkoušel jsem a osahal jsem si to. Renault má v B segmentu aktuálně asi jedny z nejhezčích interiérů, dost dobrý je i nový Ford Puma - Fiesta.
Motáš páté přes deváté, nikde nezpochybňuji, že má Fiat lepší podvozek, má vzadu víceprvek, může mít 4x4, takže podvozkově hraje vyšší ligu než Captur nebo, že je fortelně sestavený. Ale znovu, materiály v kabině má daleko horší.
nemáš pravdu. 500x nesoupeří s Capturem o zákazníky. Fiat je klasická stylovou pro manželku, kde na praktičnost až tak nehledíš, zatímco Captur muže fungovat i jako záchrana pro rodiny, co nemají na nic lepšího/vetšího. a btw ta 500x v tom Sportu je fakt cool pecka. kdyby to žena chtěla, rád jí vyhovím :-!
:yes: no a to som chcel povedat....proste 500x môžeš tak zrovnávať s Mini countryman...aj keď je cenovo inde aké nie s capturom a spol....to je ako zrovnávať Citigo s malou 500
Tak mě poslouchej ty chlapečku. Nevím jestli si vůbec 500X řídil nebo aspoň v něm seděl ale podle toho co tady píšeš tak ani jedno. Já znám nový renault clio velmi dobře. Mám ho v rodině. To auto je ve všem lepší jak captour kromě velikosti vnitřku. A garantuji ti že to určitě není lepší jak 500X. A to že si ty myslíš že je interiér 20let starý tak to je jenom tvůj problém. Jseš k smíchu.
Určitě určitě 🤣👌captour je daleko vymazlenejsi než clio. 🤣. Hele sedni si do 500X chytni za madlo dveří šáhni na ovld.klimy bouchni s dveřmi zkus zatlačit na středovou konzoli nebo za madla dveří a uvidíš které auto je fortelnější. A o podvozku nebo jízdních vlastnostech se nebavme vůbec. Tam je totiž captour proti 500X už citelně pozadu že? Vůbec netvrdím že je renault špatné auto. Ale proti 500X je pouze větší. Motor srovnatelný. Toť vše.
Si nepochopil koncepciu toho autá . Prístrojovka je super s retro odkazom vsetko krásne do seba zapadá , že je tam menej miesta je pravda, ALE celé porovnanie nie je v poriadku , Xko je imidzovka a captur bežne auto...ku capturu od septembra bude možné porovnať tipo cross...
Presne tak, podciarkujem čo píšeš . Ja ho mám a jeho najväčšia výhoda oproti capzuru je super podvozok ktorý drží ako prilepený a to že bude pekný aj za 10 rokov ako aj mala 500 teraz ,pričom captur zovšednie a za 5 rokov z jeho bude šedá mys . Howgh
Ty si pred 30 rokmi videl taký crossover? Plne v klude sa postavím s Xkom vedľa Mini a nebudem trpieť pocitom menejcennosti. Ten titulok jepresny keď som ho kupoval Captur bol väčší a mal motor s nepriamym vstrekom dokonca nižšiu spotrebu, ale emócie zvíťazili . Ťažko ti to vysvetlím keď si to nezažil . A to mám rencky rad 😊
Ten kulatý design jakžtakž funguje na malé pětistovce, ale tady je to prostě bída. Mini má retrodesign v moderním pojetí, tohle je čínská videohra z devadesátek a to je fakt třicet let přežité.
Presne tak a neviem vo by písal keby sa na ňom previezol , môj má síce 3 valec ale je tak tichučký že PSA trojvalce sa nechytajú a ani tsi, danou je vyššia spotreba ako ostatne ale ja do rad priplatím o 2 EUR na 100 km ale ten pocit keď si sadnem do X ka veru v capture nemam. Vyložene sa teším na každú jazdu s ním a nemalo pohľadov upúta , čo o capture asi nebude možné povedať .
by měl fakt něco s tím devadesátkovým designem interiéru udělat. To je zoufalá odpornost. Haló, jsme o třicet let dále! Zvenku je to o trochu lepší, ale ocucaná pětistovka fakt nezaujme.
A dostat do většího auta malý prostor, to je taky umění, to se musí nechat...
Ja s nimi celkom suhlasim, dizajnovo je 500x velmi podareny pocin vzhladom na to, ze to je nafuknuta 500vka do crossoveru. Tomuto chyba elegancia a duch doby ? By ma zaujimalo co tebe pride elegantne a v duchu doby - v kategorii nejakeho retro crossover dizajnu.
A jo urcite ma blizsie k Mini ako k comukolvek inemu, nahoda nebudu ani tie jazdne vlastnosti kombinovane s retro vzhladom... zeby Mini ? :D
Když je podle tebe 500X lowcost, auto které umí (umělo)4x4 má viceprvek ve všech verzích má vynikající motory a celé je velice fortelne postavené tak by mě zajímalo co je potom zbytek celé B SUV třídy 😂😂😂😂
Mini Countryman/Clubman možná vypadá na obrázku srovnatelně jako 500X, ale v realu je 500X lowcost a Mini prémie. Já fandím stylu 500X, ale prostě interiér je bakelit a bohužel nový Captur mu to tam opravdu nandavá. Mluvím z vlastní zkušenosti, žádné vyčtené domněnky...
Nevím jak ty ale v průběhu asi dvou měsíců jsem měl půjčenou pumu, 500X Sport a captur. Vůbec nechápu co tady meleš o neakceptovatelnosti interiéru v roce 2020! Kdyz přišla v roce 15 500X na trh tak byl v prodeji prvni gen countrymanu a to byl proti 500X totální plastak. Nyni druhá generace je již jinde. Jak třídou tak cenou že?
Však Mini je oveľa drahší , ja x ko mám a na interiér si nemoˇzem sťažovať .a netrpím popri Mini pocitom menejcennosti ľudia sa za mojom x kom otáčajú ako za Mini 😊
Tvl to si se zblaznil ne? Stylovejsi duster???? Jste slepí nebo co? 500X má nádherný interiér. Vůbec nechápu jak někdo může říct že má captur lepší materiály a zpracování než 500x.
Jakožto uživatel bráchy 500X mám Jeep Renegade 2.0 Multijet 103kW s 9st. ZF a 4x4 Jeep Active drive 2
Stran těla 500X je na tom stejně jako Renegade, u toho auta je vše bytelné, robustní, nic nevrže ani v terénu kde jezdím. Sám mám 190cm, 120kg a mám prostoru vepředu i vzadu dost, Renegade má totiž výšku 170cm, takže si vzadu sednu i s kloboukem, jen mám vzadu míň místa na nohy, tam je znát u Compasu +20cm, kde je 10cm na nohy a zbytek na kufr, že to je ideální
U Jeep je ten interiér vizuelně ještě jednoduší než u 500X ale oceňuji jeho údržbu, žádné lesklé plasty, kvalitní čalounění dobře čistitelné, to platí pro veškeré plasty
Podvozkově auto sedí perfektně, tlumí perfektně, akorát brzdy jsou slabší, moje auto už má 1600kg, takže budu teď dávat Brembo brzdy z Alfy romeo
500X šla objednat s 9st. ZF a stejným motorem co mám, u slabších motoru je pouze automat co je v testu, ten jsem nezkoušel, u ZF je to paráda 8 stupňů+1 do terénu.
Mám u auta jediný problém a to zvuk dieselu, není odhlučnění a v zimě vibrace volantu na volnoběh
Stran konektivity, Uconnect 7" je už starší model, současný je 8.4" v 5 generaci a nový je 12" který má nový RAM, Durango a bude jej mít nový Jeep Grand Cherokee a Wagoneer. Do Renegade se dává 7" i 8.4", u 500X kde je naroubovaný tak kvůli velikosti zůstává asi jen 7" ale možná se mýlím
Navigace je perfektní umí po propojení s telefonem jako waze mít aktuální nehody, uzavírky, práce na silnici, vše se dá pěkně naklikat na bublinu a jsou u ní podrobnosti, takže za mě perfektní, já mám na Jeep navíc nastavené i nezpevněné cesty a zkracuji si tak cesty, když je někde uzavírka
Stran cen benzínu umí to Uconnect v USA a Canada s digitálním radiem SiriusXM
Jinak u 500X jde připlatit za Beats audio a to hraje perfektně
Asi Ota a zdejší fanclub nejeli nebo alespoň neseděli v něčem lepším v posledních několika letech než 500X. Já miluju Itálii, jejich styl, jídlo, všechno, ale nejsem blázen. 500X jsem před 3 lemi léty vážně chtěl, ale hodinová výpůjčka mě vrátila nohama na zem. To auto bylo zevnitř neakceptavelné. A v roce 2020 už si to nedokážu představit vůbec. Ačkoliv to vnucuju stále přítelkyni namísto Mini - abych ušetřil :D:D:D - ale i tak mám smůlu a prokoukla to, nechce Fiat, chce alespoň Mini :D:D:D
Jak píšu výše, co píšu platí víc v oblasti interiéru. Jinak je 500X fajn auto, já mu svým způsobem fandím, ale pardon, ten interiér je fakt špatný. Proč to tak fanaticky obhajuješ? Jels někdy Mini nebo toho nového Captura?
Tak ta nejsilnější emoce u mne je naprostý odpor ke všem samohybům do 5-ti tun, které mají znak vaginálního vstupu na kapotě, na volantě i na sedadle. Prostě hnus. A Fiat?, no z rozumu možná, pokud bude mít pod kapotou diesel... ale tak na rok, nejvíce dva....
Poznamky o tom ako sa da zahrat s autom su u maleho suv viete kde, kedze drviva vacsina pouzivatelov bude poskakovat s autom v zapchach, vozit deti do skolky, ci nalozeni pojdu na vylet. Ak si niekto bude chciet kupit auto primarne na hranie, tak to bude asi ine auto vsak? Takze nabuduce poprosim ako sa jazdi s autom na dialnici, v meste, nastavenie obycajnych dennodennych zalezitosti (start/stop, klima, radio, konektivita) a ine veci. Vasa praca nie je zabava, na to vam kazdy kasle ze sa chcete s autom zabavit. Pozrite napriklad pana Chvalu ako sa to ma robit.
Ja tiež dúfam, že Fiat ostane v SUV B segmente (ak teda medzičasom neumrie), ale už by to fakt nemuselo vyzerať ako Fiat 500. Vôbec ma to nechytilo za srdce a 500L sa radšej mohol volať Multipla.
A 500X je tiež v segmente najpredávanejší? Podľa mňa zásadná chyba Fiatu, že na päťstovke postavil veľkú časť portfólia. Radšej mohol spraviť ešte Fiat 600 ak chcel väčšie auto, zdieľaná technika je dnes úplná samozrejmosť, akurát to netreba tak vehementne kričať do sveta. Aj 500L by bol krajší, keby naň silou-mocou nenaťahovali image päťstovky.
V kontextu interiéru...Jako ano, na B segment to není tragedie, protože tam většina konkurence nehýří kvalitou, ale určitě to není dobré. Jel jsem 500X a páčky a cokoliv čeho se člověk dotkne je fakt tragédie. Nebo aspoň v předfacelift verzi byla. Jízdně to špatné není, ale k čemu to je když se to tak brutálně degraduje interiérem?
V tom máš pravdu, ale ako sa nedajú porovnávať ceny, tak nie je možné porovnávať ani ostatné aspekty. Skrátka Fiat ťahá vo väčšine vecí za kratší koniec.
Mně se retro styl 500 líbí, ale bohužel souhlasím s interiérem. Kdyby 500X nadělili stejný styl, ale v kvalitě Capturu tak tleskám ve stoje. Takhle to prostě padá leda tak do kategorie stylového Dusteru.