Uživatelské manuály, které obvykle zabírají pořádný kus místa ve schránce před spolujezdcem, jsou užitečným pomocníkem kutilů. Pokud byste je ale chtěli přečíst celé, strávíte u nich až neuvěřitelné množství času.
...nebyla zamořena stovkami elektronických funkcí, jejichž valnou část většina zákazníků ani nevyužije, ani nepotřebuje a tudíž ani nevyžaduje, mohly by se manuály zase vrátit k rozumné tlouštce. A to chce EU nařizovat další a další idiotské řidičské elektroasistenty, které mohou být dokonce nebezpečné a dokonce uvažuje o OMEZOVAČI RYCHLOSTI!!! Což už je absolutní vrchol levičácké drzosti a jejich zločinné snahy nás obrat o další kus svobody! :-O:-(:-(:no::no::no:
No kromě toho obligátního kopání jde o fakt, že auta jsou vybavena funkcemi, které před nedávnem byly leda ve sci-fi filmech.
Ještě před nějakými 10-15 lety jsem si koupil auto a nepotřeboval příručku, protože jsem na všechno přišel sám. Dnes je těch funkcí tolik, že si obvykle vyhledám na YT nebo přinejhorším zabrousím do manuálu.
.... včera jsem měnil stěrače u Superba (poprvé).... Nejdřív do návodu jak dostat stěrače do servisní polohy.... pak došlo na stěrače (Hella) - ke stěrači je 5 různých adaptérů na různé typy uchycení, podle návodu musíš najít ten správný.... pak ho opět podle návodu ještě nějak upravit a pak to triumfálně nacvakneš....
Jako bonus každý stěrač balený samostatně, čili odpadu jak prase, čtyři plastové adaptéry co jsem nevyužil taky letěly do koše.... váha stěrače 100g, váha obalu a odpadu 200g....
No nedá se, no :-) trvalo mi to půl hodiny....
PS: bonus u Superba je výměna baterky v keyless klíči... opět bez návodu nevymyslíš jak to udělat a ještě k tomu pak musíš někde sehnat malý šroubováček, protože běžným nářadím to fakt neuděláš.... a to ta baterka chcípne každé 3 měsíce..... 8-s
PSS: návody čtu od A do Z ke všem autům co jsem kdy měl.... moje úchylka.... ;-)
Já měním častěji. No a kvalitní náhrada stojí méně než čtvrtinu (350 Kč za sadu včetně náhradní gumičky).
Kvalita stírání hodně závisí na tom, jaké je zakřivení skla a jak jsou stěrače dlouhé.
Já mám na jednom autě hodně dlouhý (650 mm) a ten už jako nový neměl na vzdáleném konci dostatečný přítlak. Takhle dlouhý stěrač by už prostě potřeboval klasickou ramínkovou konstrukci, ale to dnes není v módě.
Návody čtu pečlivě a člověk občas narazí na zajímavosti
U jedné značky koncernu VW se dočtu, že nedoporučuje přidávání aditiv do benzínu a že se nesmí auto startovat roztažením/roztlačením. U jiné značky koncernu VW s těmi samými motory se dočtu, že za určitých podmínek je aditiva do benzínu naopak nutno použít a že za určitých podmínek je možno startovat roztažením/roztlačením.
Celkově vzato jsou uživatelké manuály čím dál delší, ale člověk se tam dovzí čím díle méně. Kupříklad Škodovka přestala do návodů k obsluze dávat informaci o motorovém oleji. Řidič má prý zavolat do servisu.
Opravdu kutilů? Nevím že by v té knížce bylo někdy něco užitečného pro kutila.
Záleží hlavně jak je auto user friendly, pak kdyžtak občas člověk musí hledat jak něco nastavit, apod..
Pokud se budeme bavit o knížkách pro kutily, tak to budou knížky "Jak na to", které ale byly myslím max do Octavia 1, pak už nic a pak už jenom dílenské příručky. Pro nová auta už je dost problém a na internetu je online aspoň starší databáze ELSA. Něco je anglicky, něco německy, něco Rusky.
Díky moc za suprové rady a manuály, které jste tady všichni napostovali :-) My jsme si nedávno hledali také jeden takový návod a vůbec jsme nevěděli, kde si ho sehnat... Naštěstí existují stránky jako je třeba tato - https://www.bezvarady.eu/ , kde toho mají opravdu habaděj a tak se člověk skoro nikdy nemůže ztratit :-)
Aj moja Mazda 3 - 2017 mala len takú tenkú brožúrku a manuál bol / je na internete v PDF, alebo v aplikácii v mobile. Dnes nie je potrebné použiť zbytočne tony papiera na tlač manuálov, ktoré 90% vodičov ani neprečíta.
Známa kúpila nedávno 8 ročné BMW. Bol tam manuál, ktorý vyzeral akoby nebol nikdy otvorený. Zrejme ani nebol.
Zase těch 5 adaptérů zjednodušuje práci.
Zkoušel tzv. univerzální adaptér od Sheronu i objednávání konkrétního adaptéru ... a nebylo to nic snadného a to jsem myslel, že se v autech vyznám.
Zlatá starší auta s klasickým hákem a vyklopitelnými rameny stěračů.
Já je měním asi po 3 letech, takže mě těch pár stovek za škodovácké nepálí. Možná mají různé dodavatele a tím i různou výdrž.
Souhlas. Hlavně se člověk dozví užitečné věci, kdy se zapíná klima atd., a pak se nediví a neptá po fórech, proč auto samo od sebe klimatizuje nebo naopak.
.... asi těm originálům dám příště šanci.... no stěrače na funglovce daly půl roku přes suché léto, takže fakt nic moc.... a uvidím co cenovka, né že by to bylo podstatné ale někde jsou schopní chtít za origo stěrače 800 když kvalitní náhrada stojí 350....
Jinak prostě když už jednou jezdíme ve vymakaných autech, je fajn ty různé funkce znát a rozhodnout se, jestli je použiju nebo ne.... prostě nejezdit jak stupid s tím, že neznám 80% věcí co to auto umí....
Tak ja treba najdu servisku i manual jak na webu myAudi, tak v mobilni aplikaci myAudi. Manual je navic myslim nahrany i v infotainmentu, ale tim si nejsem jisty. :-)
Ale jako uznavam, ze samotnej audi manual je snad delsi nez cela legendarni encyklopedicka publikace bosch automotive handbook...
At si to tisknou, at si tam davaji asistenty, dyt to nemusis kupovat ale. Muzes si nechat dovezt auto s v6, v8 s automatem, novy nebo pet let či dva roky stary, s tempomatem a pohodlnejma sedackama a vic nic. A jeste usetris na servisu 👍
A které tě reálně obohatily? Když jsem měl naposledy půjčené auto s výdobytky moderní doby, musel jsem posléze vyhledat odbornou pomoc, trauma bylo příliš silné:)