Z toho plyne poučení, že s hybridem se nedá jezdit za 2-3l.
Já četl, že většina šoférů fasující v práci benzínová a naftová auta jezdí jako dobytci a zdaleka nedosahují spotřeb dle NEDC ani WLTP. Je to celý podvod.
Smir se s tim, ze PHEV funguje.... ja se Supem za prvnich 15tkm za 3,2 litru.... tech 15tkm najel za 7 mesicu.... ano, na dalnici je lepsi diesel... ale v celkove kombinaci u vetsiny uzivatelu ma PHEV smysl....
Hybridy tu snad byly před 20ti lety, v době kdy nafta smrděla a kouřila. Na reklamě byla eko. Teď když má dvoulitrová nafta 200 koní, čistý výfuk a SCR řeší NOx je na reklamě nafta mor. Auto které jezdí kombinovaně na benzín a elektriku se počítá jenom benzín. A zelené ovce tleskají. Dokonce jde vyladit nejlíp podvozek, když to má baterky.
O BMW jsem stále přesvědčený. Cením si jich za to, že kdysi dávno přišli s doslova nadčasovou a neprůstřelnou filozofií Efficient Dynamics. A té se stále drží. V rámci PHEV tedy nemám pochyb o kvalitách.
Jenže pak tu máme otázku PHEV samotnou. A zde nezbývá než z testu vyzdvihnout jedno slovo - a to je FALEŠ. Faleš v podobě podvodu na pravé ekologii, kterou tato koncepce vyměnila za tabulkovou pseudoekologii diktovanou ekofašisty. Pokud by se jednalo o pravý hybrid, vůz by jezdil s excelentní spotřebou, netahal s sebou zbytečné kila baterie a nezatěžoval životní prostředí ekologickou zátěží danou bateriemi. Takto opět zvítězila koncepce, kdy vůz může fiktivně vykazovat nereálné spotřeby (dlouhodobě neudržitelné).
Pro BMW :yes: Pro PHEV :no::no::no::no::no:
PHEV = EEE = Excelovská Euro(pseudo)Ekologie. Upřímné označení je BMW 330eee :-!
Re: Proč je tedy v tabulce maximální výkon soustavy 215 kW?
Pokud vím, není to biturbo ale twinscroll, takže jde spíš o reakce a průběh. U PHEV je potřeba krouťák v různém spektru otáček, aby motor byl schopen dobíjet baterie při požadavku na sportovní jízdu.
Ja jezdim kolem 35-40tkm rocne a s supem iv krom jednech cca 5tis. km bez nabijeni (cca 4x za ten najezd, mel jsem celkovou spotrebu 6,5l) jsem nikdy nemel vic nez 4,4l + cca 25kc na elektrinu. Totez jsem s 200kw tsi nikdy nejel pod 10l N98+, s 140kw tdi to nikdy nebylo pod 7. Ano, ani nahodou to nejsou 2l, ale porad je to podstatne min nez klasika. Elektrina zapoctena v nocni sazbe..
...a koupí si dejme tomu Toyotu nebo Lexus, je to sice podivný pohled na automobilismus, ale budiž, lze to pochopit. Když si ale někdo pořídí hybridní pohon v BMW řady 3, je to pro mě nefalšovaný automobilový bizár, který mě nutí zamýšlet se nad jeho duševním zdravím.... ;-\ :-O:-(:no:
P.S. Ten dekl v LP blatníku je mimořádně ohavný! :-( A ten přístrojový štít jakbysmet. Neslibovalo už BMW před mnoha měsíci, že do nabídky virtuálních přístrojových štítů doplní i normální čtveřici kulatých ukazatelů?!! :-O:-(:-(
Na příkladu Tesly snad i ti co mají zkratované obvody v hlavě pochopili, že elektromotor není bezporuchový a může se vysypat úplně stejně jako cokoliv jiného.
Tady máme kombinaci elektromotor + převodovka. Dost možná smrtelná kombinace... Tahle integrace dílů je možná fajn pro prvomajitele a po dobu záruky, ale poté je to prokletí :-!
Podle Miles Consultancy se však většina šoférů, kteří v práci dostali plug-in hybrid přidělený jako služební vůz, ani nenamáhala vybalit dodávaný nabíjecí kabel z ochranného obalu. V autě tedy využívali zejména konvenční spalovací motor.
Reálné za úzce specifických podmínek. A o tom to je. O tom se bavím. Abych měl onu spotřebu, tak musím vůz používat jednoúčelově v jednom konkrétním režimu.
Mimochodem, je to jen lež tahle spotřeba, protože to je 2,21 l/100 km + ??? kWh, 2,79 l/100 km + ??? kWh, 2,85 l/100 km + ??? kWh .
Jinými slovy - i vykazované emise jsou jedna velká lež. Protože u nás 60% elektřiny = uhlí :-!
paci sa mi ta stredova konzola ako to ma v kabine riesene aj s tym displejom... moc pekne :yes:
PS: inak ani cenovka nie je spatna necelych 1,3 mega ( teba bez tych dalsich priplatokov ) ... ved ked zvazime ze nejaky e golf stoji kludne aj 900 litrov .. tak ... tak potom za mna radsej takyto plugin od bawa :yes:
O závažné poruše svědčí tvoje neustálá pravidelná neschopnost porozumět psanému textu. Já nikde netvrdím že to nefunguje. Naopak. Tvrdím, že to funguje, ale za určitých konkrétních a úzce specifických podmínek :-!
Pokud uz dnes novy auto, kdy je aktualni tema elektro, tak pro normalniho cloveka tahle kombinace prumernyho vykonu a elektra co pomuze. Je fajn ze tady bago upustilo od tvrdosti podvozku, a zase to jen připomnělo ze neni bmw jako bmw. Jinak souhlasim ze predchozi petka byla neohrabana, i kdyz to majitele neradi slysi. No a co se tyka ceny 1,2, tak kdyz si vezmu ze vw t-roc tu v testu byl taky za tyhle penize, tak to je to o cem se bavime. Vw prumer ve vsem, a kdyz neco funguje tak se to vyzdvihuje. Tahle trojka je rychla, pohodlna a za dobrej peníz, super!
Chlapče, ty máš fakt závažný problém. Když ani důkazy tě nepřesvědčí o tom, že to zkrátka funguje, a pořád si hledáš nějaký důvod k popírání, to už svědčí o závažné poruše.
Jak se vůz chová v zimě? Preferuje elektriku? Tzn. budu i se studeným vozem jezdit na elektriku a když budu potřebovat plný výkon, tak bude spalovák dostávat těžkou sodu? Nebo si vůz nejprve ohřeje spalovací motor?? Předpokládám že a) je správně... Když tedy pojedu se studeným spalovacím motorem, budu uměle vyrábět teplo přímo z elektriky?? Nebo se na teplo musí ohřát spalovací motor??
Jestliže je dojezd na elektřinu někde kolem 60 km, bude to znamenat že v zimě to bude jen třeba 30 km?!
Proč je tedy v tabulce maximální výkon soustavy 215 kW?
Cosi o 215 kW najdeme jen v přehledu cen. Ovšem technické údaje na konci uvádějí jen bídných 135 kW spalováku, a o nějakém elektromotoru v nich není ani zmínka.
1) BMW neslibovalo alternativní klasickou grafiku, informovali o tom dealeři
2) Co je špatně na hybridu od BMW s pěknou dynamikou pohonu i podvozku? Jezdím do kanceláře cca 25km, pro mě naprosto využitelné a na dálky přes noc nabiju a nechám to v hybridním modu si pracovat samo.
V posledním videoblogu jsem udělal něco jiného, než v předchozích videích. Už jsem zkoušel jet Praha - Ostrava eko za 4,6 zkoušel jsem kapacitu baterie po třech letech a padesáti tisících kilometrech.
Vzal jsem 330e na dálnici a pozapínal, co se dalo. Klima, ze začátku výhřev sedadel, rádio atd.
Režim SPORT nebo COMFORT podle situace.
Rychlost 150 km/h tempomat kromě zúžení a snížení rychlosti.
https://youtu.be/WEMPh78ujoI
Výsledek byl takový, že cesta trvala 3 hodiny, průměrnou rychlost jsem měl 120,6 a spotřebu 6,7l
Podle diskuzí a podobně jsem čekal devět nebo deset litrů.
Pises "za 3ku bych víc než milion nedal", tedy ctu "3er pro tebe jedine se ctyrvalci".
Zajimava uvaha, takhle od stolu se dobrovolne vzdat hlavni prednosti, kterou premiova stredni nabizi = benzinove a dieslove sestivalce.
Re: Proč je tedy v tabulce maximální výkon soustavy 215 kW?
Zdravím,
díky za upozornění. Tabulka níže má být samozřejmě komplet včetně údajů o elektromotoru a systémovém výkonu. Proto to tak zmiňuji v textu. Bohužel nám do článku z nějakého důvodu protekla jen spalovací část. Opravíme to co nejdříve.
Tak záleží kterou várku máš na mysli, ta minulá https://www.bmwblog.com/…-hybrids-recall/
je asi v řešení
Ta současná.
https://driving.ca/bmw/auto-news/news/bmw-issues-global-recall-on-plug-in-hybrids-over-fire-risk-posed-when-charging
asi těžko, ta je známá od pátku.
Jsou to hrozný pindy, prý 320d má houpavý sterilní projev, naopak 330d je šíleně udrncaná, každé z nich má jinak chovající se řízení, hybrid je ale zázrak, prostě, no comment.
Podle mého má 3er nejlepší podvozek ve třídě, jedno v jaké motorizaci, mně se nejvíc líbí ve variantě m-paket bez adaptivu, a je jedno, jaká kola obouvá, ač nejlepší jsou 19" (v případě nějaké potentnější motorizace), protože u nich jsou zadní kola širší, každopádně na komfort nemá rozměr kol u akt. 3er prakticky vliv.
S řízením je to horší, nejde o vyvážení, ale o to, že je pomalé (převod), prostě moc otáčení, v tomto je řízení např. céčka lepší. Je to ale řešitelné volbou adaptivního řízení, tam je to ok, a o zpětnou vazbu se není třeba bát, tu nemá žádné řízení v konfekčním autě napříč značkami už min. deset let.
ved prave.. aj mna ta jeho cenovka vcelku prijemne prekvapila... samozrejme dalsie priplatky su brutalne a da sa tu priplacat za dalsi polmelon ale uz aj bez tych kdejakych priplatkov je to super kara tak ci tak ... navyse voci nejakemu sterilnemu a o triedu mensiemu cistemu elektru v podobnej cene je toto nadalej seriozne chlapske auto so slusnym motorom pod kapotou :yes:
330e neznám, ale co můžu po vyzkoušení XC90 T8, 60TFSIe Q7, DS7 4, Supa iV a X5 45e říct je, že BMW má ty phev nastaveny nejlépe. Mají to opravdu dobře odladěné.
nejde rict obecne, pokud mas nastaveny cil v navi ktery je dal nez je dosah elektro a navoleny rezim hybrid, tak se to hned po startu (do stovek metru) nastartuje, ohreje a ohreje interier (sup iv). Az pak to jede na elektrinu. Pokud cil nenastavis zalezi jestli mas nastaveny elektro nebo hybrid rezim. Pokud elektro tak to jede dokud to jde na elektro.
.... teď jsem najezdil asi 30km s MB-C v plug-inu.... nějaké 2.0T + adekvátní elektromotor.... čísla neznám.... Naprosto příjemná jízda, nepoznatelné kdy jede na benzín a kdy na elektřinu (také díky naprostému informačnímu chaosu na přístrojovce). Oproti Superbu iV pocit dostatečného krouťáku pořád, krásných jízdních vlastností (plavné, ale nehoupe).... Vůbec se nedostavil pocit těžkopádnosti auta jako u Supa....
Prostě parádní svezení a pokud člověk denně jezdí do práce a nemá to primárně na dlouhé přelety, je to za mě ideální kára.... Akorát proti tomu Supu je to holt malé, takže já bych to mít nemohl.... :-) jinak ale při jízdě v tom autě fakt cítíš, proč si někdo připlatí za prémii.....
Problém je že prokazatelně PRŮMĚRNÉ běžné podmínky (průměrný denní nájezd aut je ZNÁM) ty ten průměr nazýváš naopak "úzce specifické"
Prostě si bojovník PROTI = a místo snažit se pochopit = co se to děje proč se to děje = VYMÝŠLÍŠ důvody proč je to špatně. Když ty to chceš POSTARU jak si zvyklý
No to fakt ne, když ještě vezměš v potaz aktuální cenový nasazení, tak se klidně může stát, že vyjde 330e ve finále levnějc. A hele po 3/4 roce s Superbem iV myslím můžu říct, že to auto není špatný, ale těch chyb je opravdu už moc a pak je tu podvozek. Celý GTE u VW bylo vymyšlený a nastavený na Golfa. Větší modely měly mít místo 1,4TSI 2,0 TDI a 3,0 VR6. Ale protože VW šetřil aby měl na ID3, tak se dělaly kompromisy. Ty u BMW v téhle kategorii nejsou. Pořád si můžeš koupit 3er s takovým motorem s jakým chceš.
ja to mam a mam garaz... Proste se mi s tim jezdi lip nez s 200kw tsi, ktery jsem mel pred tim. Ikdyz ten podvozek a softwarovy chyby mne vadi strasne, takze tenhle je uz posledni
Re: Proč je tedy v tabulce maximální výkon soustavy 215 kW?
"Proč je tedy v tabulce maximální výkon soustavy 215 kW? To díky funkcí XtraBoost, která ve sportovním režimu při razantním sešlápnutí plynového pedálu na deset sekund přidá dalších 30 kW. "
TSI ano, naftu jsem mel od 125 pres 130 az po 140kw a ty krajni i v manualu. Rozdil byl kolem pul litru za haldex. Ty predokolky mi cas od casu i ukazly kolem 6,5, jenze dle palubaku a realne to bylo 7. Se 130kw dsg 4x4 passatem jsem jezdil porad za 8.
Hele jednoduse receno, na trase dlouhy 150km mi Sup iv jede za stejny naklady, jako TDI evo 85kw manual v oktavce 4, coz je dle meho jedna z nejuspornejsich kombinaci. Vsecko co je do toho tak je uspornejsi iv, vsecko nad pak tdi. Elektrina opet zapoctena v nocni sazbe. Ale iv je neporovnatelne dynamictejsi a taky vetsi auto. Takze mas pravdu v tom, ze za normovanou spotrebu nejezdim a ze to je dvojnasobek, ale je tomporad min nez klasika. A teda jako zenina a6 200kw tdi ma taky jezdit za 6 a dlouhodobe jezdi za 10.
Opätovne nariekaš , akoby bmw nemalo v ponuke klasiku...Ako som písal vyššie, pri súčasnom eko šialenstve mne osobne táto alternatíva pripadá voči nám motoristom spolu s hybridmi asi najmilosrdnejšia.
To je ten problém s méně myslícimi a méně znalými = furt dokola z toho obviňují OSTATNÍ
A černej humor = snad tomu i věří :*)
No tak tohle je dávno i auto statistikami podchycené a obecně známé = poruchovost Z PRINCIPU je u elektromotoru nesrovnatelně NIŽŠÍ než u spalovacího motoru. Je to i celkem LOGICKÉ
Tím elektromotor + převodovka = dost možná smrtící kombinace = si to dozazdil :-O:D:-!
Zkusil jsem konfiguraci, docela hezká kombi 330e s HK, střechou, navi prof, tažným, mpodvozkem, sportovním řízením a 360 kamerou vyjde na 1760, obdobně naloženej Passat GTE pak na 1,586....
Já to mám naopak, rozdíl mezi nastavením řízení éčka a akt. pětky ve prospěch MB mi přijde větší (hlavně kvůli třídě, u vyšší střední mi ta "nesportovnost" lehkého MB řízení přijde logičtější), než mezi céčkem a akt. 3er kde bych řekl, že je to plichta, protože to u MB je příliš lehké a u bmw zbytečně těžké, ani jedno úplně ideál, ale jak u 3er tak u 5er to řeší adaptiv, pak je řízení ok. ;-)
Tak nejak - situaci, kdy jsem musel pri naskoceni motoru dat plny plyn jsem za 45 tisic najetych km zazil asi dvakrat. Jinak se proste za jizdy pripoji spalovak a auto jede primarne na elektriku, nez se spalovak dost ohreje. Diky tomu, ze se vykon ze spalovaku a elektriky da davkovat prakticky v libovolnem pomeru, to neni problem.
Ale jak pise kesumb - chce to trochu rozumu. Kdyz treba vyjizdim z Prahy smer D11, tak nekde na rovince za mijenim s Prumyslovou zapnu spalovak (stisk jednoho tlacitka na palubovce), aby se trochu prohral pred tim prvnim stoupanim na D11.
Mrkni po netu na vsechny testy e330, kde se zkratka pise, ze jde o super nastaveni podvozku, tichosti motoru a solidniho zrychleni. To ze si my jeste pamatujeme kostitrasy e90, vzponiname na tuhost e46 uz od 320d a vsecko tohle je hezky, ale bmw potrebuje prodavat tem lidem co maji love na new car a ne pro BB (bych boys). To ze jiny trojky 320d a pod. se takhle vyladit nepovedlo mi zavání trochu špekulací, aby pri zkusebni jizde proste bago zaujalo hybridem, ale to je zas ta česká nátura hledat problém tam i kde neni. Ja uz do nafty nepujdu, silnej benzin sem mel celej zivot a nikdo nerika ze doma ti vedle tady toho auta nemuze stat neco levnyho, staryho a se silnym motorem pro zabavu
No ale obávam sa, či súčasné nie je posledné auto s manuálom. Lebo ak človek pozerá po niečom silnejšom, povedzme 300k a viac, tak už sú pomaly všade len automaty, či už je to GTI Clubsport, alebo M340i (áno, je tu ešte manuálna M3, ale to je už trošku iná cenová).
Tiež som bol ako Ty teoretický odporca runflatov, lebo všade sa písalo, že sú zlé a ruinujú komfort. A potom som jedny kúpil a zistil, že to (už) neplatí, subjektívne necítim rozdiel v komforte medzi letnými RFT a zimnými klasikami.
To je hodně slušný, mě to v F30 gen. přišlo jako slušná varianta k 330d, podobná dynamika, podobná spotřeba, samo trochu jiný projev, ale přesto. Navíc, pokud má člověk vyšší podíl těch cukaček kolem komína, co zvládne jen na elektriku, je to velmi zajímavá verze. Mmch., jaký vidíš pokrok u 330e G20?
Tak, tobě věřím, že bys to koupil, takových vás bude v ČSR možná deset, v Evropě pár stovek, pak dalších pár tisíc Areseů, co o tom sice furt melou, ale taková auta nekupují, takže je zřejmé, že manuál v konfekční trojce (desetisíce prodaných ročně) se bmw už dělat nevyplatí. ;-)
To je taková tvoje klasika, "jasný názor" bez znalosti věci.
Runflaty dostaneš v 3er až od 19tek, každopádně z hlediska komfortu nejsou dávno téma, tedy alespoň u bmw.
Ale i k runflatům si můžeš vzít rezervu, je to zhruba za devítku, takže je na výběr, runflat, obyč gumy s lepící sadou, rezerva, resp. jakákoliv kombinace.
Jinými slovy, zrovna bmw je značka, která v tomto směru ještě dává zákazníkům možnosti.
Obecně mi auta žerou hodně, jen co je pravda. Nemyslím si, že jezdím nějak moc agresivně, ale svižně určitě ano. Pro mě je to o tom, že jezdím naprostou většinu kilometrů na dálnici a většinu času ve městě. Reakce na plyn jsou v iV v městských rychlostech prostě podstatně lepší než u TDI nebo TSI. Na okreskách a dálnici je podstatně většim omezením špatný rozložení hmotnosti a mizernej podvozek než pohon. A pak mě teda strašně štve, že s vozejkem se to nehne ani na suchý trávě. Já za sebe to mám určitě radši než TDI. To 2,0 TSI ve verzi s DSG6 a 206kW bez filtru jsem měl rád, na R36 vzpomínám rád ještě dneska. Ale to kam koncern klesl nastavením převodovek DSG (a přitom ta v R36 byla skvělá) a utlumením motorů mě donutilo poohlédnout se jinde.
Jojo, diskuteri obecne spotrebu PHEV dost prestreluji. Ja jel o vikendu 400km po okreskach a kousku dalnice. Beznym tempem na hranici predpisu, spotreba 3,7
Je pravda, že 140 kW TDI si vezme víc. Nicméně s načipovaným 2,0 opravdu není problém jezdit za 6,5 i s haldexem. 7l určitě věřím, ale buď těžká noha, nebo poskakování po městě.
Jj, manuál buď základný dízel, alebo až M3. ;-\ Pritom takej 330i zadokolke by sa to úplne žiadalo.
Ale mňa osobne viac než absencia manuálu v 3er štve jeho absencia v novej 128ti. Hotheč, auto pre zábavu a výhradne automat. ;-\
Tak ono by to hlavně chtělo mít možnost to auto objednat bez debilních run-flatových gum a s pořádnou vanou na rezervu v podlaze kufru. Ale BMW v tomto smyslu prostě na své zákazníky ostudně kašle! :-(:no:
Těm podvozkům nerozumím. Ať s M340i nebo 320d jsem na M-kovém podvozku ocenil hlavně komfort spolu s pevností. Taková ta příjemná kombinace obojího s tím, že když jsem u 40i tlačil, tak mi přišlo, že by tam mohl být ještě jeden tvrdší režim na kvalitní silnice.
Řízení je nejen pomalejší, ale pořád mi tam chybí vyváženost při různém zatočení, jakou má MB. Je to škoda, sice se pomalu zlepšují, ale kdysi to bylo nejlepší řízení z D3. Teď mu na MB něco chybí. Jen u 5er vs E mi to přišlo spíš jako plichta. Oba před facelifty. ;-)
ne, jakmile nastavis natvrdo ev rezim, tak to jede na elektrinu pokud je to mozne. Kdyz hodne mrzne tak se to stejne nastartuje. Jakmile to uz nastartuje, tak to necha bezet klidne i na krizovatce dokud se to nezahreje a nepromaze (x5 dela totez). Ale sup ma z nejakyho duvodu i klasicky benzinovy webasto, takze se ohrejva hodne rychle. Je to snad jedinej phev kterej ma krok nezavislyho elektro topeni i bufik. Ale pokud se ptas na to, jestli kdyz projedes celou baterku pouze na elektro a pak das plnej plyn, tak se to i pres vyssi otacky snazi jet hodne na elektrinu. Tedy pri zahratym motoru, stejnym zarazenym rychlostnim stupni, stejne zmacklym plynu a stejny rychlosti to tam da jinej pomer benzinu a elektriny nez za studena. Pokud ale das podlahu, tak si motor zazije svoje. Ja to delam tak, ze jedu centrem na elektrinu a jeste pred dalnici to necham ohrat. Ale je to fakt rychly, ten moturek je mrnavej a s tim bufikem je to hned
Re: Proč je tedy v tabulce maximální výkon soustavy 215 kW?
V TP se uvádí výkon, který je auto schopno poskytovat nějakou poměrně dost dlouhou dobu (tuším něco jako desítky minut). Pokud vím, tak třeba 370kW TMX měla v TP taky něco jako polovinu.
Strielaš mimo, nejdem tvrdiť, Že klientela na takýto hybrid nie je špecifická, ale zrovna ja som na takéto auto adept. Denne ráno 30 km mesto, poobede detto, k tomu do mesiaca cca 3 x 500 km iných ciest. Spolu 2500-3000. Ak si mám vybrať cestu do pekla, tak plugin hybrid, ako tento testovaný kúsok, alebo superb iv mne osobne pripadajú ako najmilostivejšia alternatíva.Vzhľadom k môjmu aktuálnemu používaniu by som mal spotrebu v rozmedzí 2-3 litrov skvapalnených dinosaurov na 100 km a k tomu tú elektriku.
Ty asi nechápeš z principu rozdíl = mezi hybridem a plug-inem?
320d na starou dobrou DOTOVANOU naftu? S bonusem kterej je eště drsnější = že na barel ropy dojedeš dál na benzín, než naftu? Tolik k pokroku = a kritikům kteří neznají ani základní principy