Dodge Challenger slaví padesátiny. První kus výroční edice dorazil do Česka a dokonale si nás omotal kolem prstu. Rajcuje nás víc drzá vizáž, hulvátský řev, brutalita osmiválce Hemi, nebo lákavá cena? Nejspíš všechno dohromady.
I s malým kašpárkem dá se zahráti hezké divadlo ;-)
V6 zvuk a zátah V8 nenabízí, ale i tak je to krásné svezení.
Než nám Greta & seberou radost ze života, upínám se k cíli sehnat si R/T a GT AWD přenechám milované manželce.
Hýčkejme si ty krásky.
"Vážená" redakce. To jako fakt?
Pustím si video a po přetrpení 2 reklam si konečně mohu přehrát to originální a výhradně pro čtenáře auto.cz vytvořené a česky mluvené REKLAMNÍ video k článku, který curwasportiva výše (zcela oprávněně) nazval reklamním. :no::no::no:
Chapes ze jsi na webu o autech? Napsat komentar pod muscle car, s kterym nemas zkusenosti, a zaobirat se myslenkou, ze co ma napsano a kdo takovej jsi to koupi? Vy tam na vychode nemate internety aby si nas prestal obohacovat tady na zapade?
To ze je opet v textu nekolukrat zmineno jmeno prodejny? Ma to byt test auta ne reklama na jeho prodejce... Navic tech par odstavcu ma k testu opravdu daleko. Za to jsme se dozvedeli, ze silna zadokolka na mokru klouze...
prča je, že za těch 16 jezdil po Praze i V6 jako Cadillac CTS.
Já nemam důvod si spotřeby vymejšlet.
S naftovým XF sem jezdil špičku Praha + podíl asi 30% středočeský okresky za 9,6-10,2 dle toho jak byl provoz a jestli jela klima.
Proto říkám, že na to LPG jezdím s tím HEMI za prachy jako s V6 naftou stejný velikosti (aspon přibližně stejný velikosti).
Zejména když vezmu, že tu naftu lidi tankujou u prémiových čerpaček, kde ještě stojí o 3 kč víc :)
Hmm, já měl 7,7 nejméně s 2,7 V6, ale to byla kára s 1500 kg a z roku 2001. S 300C 5,7 V8 to na dálnici pod 9,7 nešlo a to sem jel po rovince 100-110..... Jakmile přišlo stoupání, lezlo to minimálně na 10,1....
V Praze to pod 16 nejezdí v běžných hodinách (7:00-19:00).
Naopak v kolonách v pohodě 18-24 :-)
Byl to usek spíše z Valle a bylo to kolem osmé večer. Co se připletlo do cesty to jsme předjeli jako vlak, jeden za druhým. Doufal jsem že to jsou místní a vědí co dělají. Dálnice znám jak ze severovýchodu kolem New Yorku, PA, MD dále Floridy, Západ i střed USA. Ta rychlost myšlena pochopitelně na volné dálnici.
Tahoe/Suburban jsou skvělé auta, oproti nim jsou Evropská SUV jako dětské hračky. Kolem 10L není problém při vypínání 4 válců. BTW nebyl to motor 5.3L? Motory 5.4 se dělaly v 70. letech.
No já mám za poslední roky v USA projeto přes 400.000 km. To co popisuješ je možná tak běžná rychlost na dálnici z LA do Las Vegas, jinak Amíci jezdí pomaleji ( i díky nižším limitům), samosebou se najdou hovada. Z Williamsu do GC je pěkně blbá cesta a většinou před tebou jede pomalý RV a moc prostoru k předjíždění není. Pokud jsi chytl takto rychlé kolegy, tak to jsi měl štěstí.
tak asi kecá PP, V8 mi po rovině bere 8-9 nebo mám verzi hybrid :-) Policajt mě vychytal při 150 km/h naštěstí byl pohodář a říkal "toto je Oregon, jako prase si jezdi v Californii". Limity jsou v USA nižší, i když platí nepsané pravidlo, že policie toleruje 10 mil "nad"
Po USA mám najeto více jak 25 000km. Běžná dálníční rychlost je 125-130 km/h a kolikrát tě při ní předjíždí kamion, pokud se potřebuje rozjet do kopce. Nic vyjimečného. Jednou jsem spěchal z Texasu do Grand Canyonu a poslední asi 50km úsek jsem se chytnul asi tak 5 aut jelo se pořád těch 160-170km/h, silnice taková lepší okrska.
V USA je skoro všude limit 120 a pod pojmem "stavěla mě policie" si představuju že si jel 132.....protože kdyby si jel 180, okamžitě si skončil v jailu s hooooooodně moc tučnou pokutou.
Tolik asi realita.
Po rovinách když se to nehoní jede V6 za 8-9 a V8 tak kolem 10. Cokoliv niž už je utopie nebo kecá PP
V americe jsem měl na Chevrolet Suburban V8 5,4 spotřebu po 5500km do 10L. Na průměrných 12L vylezla až po jízdách po LA v kolonách kde nebyl problém mít průměr 25l. https://www.vehiclehistory.com/…odland-green_9v5
Nechápu proč by to někdo dělal. Mám Mustang GT 2018, za 2,5 roku průměrná spotřeba 11,2l po 46 000km. Na spotřebu rozhodně nejezdím. Na Audi A6 V6TDI jsem jezdil za necelých 10l. Stejné trasy, jen Mustanga občas vytáhnu do ALP. S Audi by mně to nenapadlo.
Pokud máš za 6 dní razit přes 4000km a k tomu strávit nějaký čas v divočině, tak prostě spěcháš a v autě chceš strávit co nejméně času. Spotřebu pod 11L mám u HEMI. Takže se budu opakovat, doporučuji nejdříve vyzkoušet.
Jasný, určitě má něco do sebe, není to můj šálek kávy, ale už jen kvůli té strojovně musí být na wish listu každého, kdo má rád auta aspoň na projetí ;-)
Je otázka, co si představuješ pod slovy "To jsem to nijak nešetřil a několikrát mě stavili policajti za rychlost". Rychlost přes 30mph?
Spritmonitor (a to tam ještě dal někdo spotřebu pod 1l/100km) je průměr u V6 10,92 u 17-ti aut. Věřím, že se s tím dá jet i pod 8, ale ne, že to nešetříš.
Nemám potřebu si cokoliv vymýšlet. Až v tom najedeš několik tisíc km, tak se sem vrať a napiš vlastní zkušenost.
Nedalo mi to a našel jsem fotku spotřeby: https://www.flickr.com/gp/190886436@N02/E3cpmf
...není to moje krevní skupina, ale zkusit ho bych velmi rád. Vlastně se mi ani nelíbí, nicméně je to pěkná strojovna a zábava bez přemlouvání. ;-):yes:
Neboj se vlka nic. Jde s tím jezdit i na sněhu, pár zim a to ještě býval sníh jsem s RWD už absovoval, třeba 2011-14 s 300C a Jaguarem a všude sem dojel. A tom mam schované krásné fotky jak bylo na zahradě 20 cm sněhu nebo jak sem jel jen traktorem protaženou cesou mezi novými baráky a na konci sem zapadl.
Tak sem vyndal z auta koberečky, hodil je pod kola tradá, už se jelo dál :-)
Měl jsem na týden v US půjčeného Chargera s V6 a jel na trip ze San Francisca nahoru do Montany do Glacier NP. Po návratu byla dlouhodobá spotřeba pod 7 litrů. To jsem to nijak nešetřil a několikrát mě stavili policajti za rychlost :-[] Auto pohodlné, prostorné oproti koncernu mnohem lépe vybavené už od základní výbavy. Aktuálně mám v ČR Chargera, ale už s HEMI 5.7 a na dálnici si to při 130 bere kolem 8 litrů a vypíná 4 válce. Jak tomu ovšem člověk zatopí pod kotlem, tak to žere i děcka kolem cesty :-! Ten zvuk prostě za to stojí :*)
Asi bych dal přednost té Supře nebo dospořil na GTS.
Velký motor asi jo, no ale v dnešní době už jsem ochoten za něj považovat i tu 3.6. Otázka je, jestli to s tou váhou bude na takové to domácí žvýkání, nebo i něco víc... ale pořád je to za cenu BRZ s 2.0... a pokud by s tím měl člověk jezdit na kochačku, tak by těch 300k stačit mohlo.
krasne auto.... a snad by sa s tym dalo jazdit aj denno denne na bezne pouzivanie... dizajn dokonaly... rovnako aj vyzarujuca charizma z tohto auta je velmi .. velmi silna .... samozrejme ciel tohto auta je iny ako povedzme v pripade porsche ci ferrari.. ale prave tato cesta akou sa vydal mustang ci challenger mi je podstatne blizsia :yes:
Tak co se samotné ceny týče, tam to zase naopak s V6 dává logicky smysl spíš, ale jako celek už to taky není tak lákavé, na takovém autě by měl být velký i (a hlavně) motor, nemyslíš?
Nemyslel jsem přímo na srovnání s P......e, to je hodně jinde nejen charakterem, ale i cenou.
Za 2 mega bys u Porsche dostal maximálně tak Cayman S s "polovičním" plochým B4.
Ale i tak, čemu bys dal přednost?
Ale za 2,3 mio už máš GTS s atmo B6 4.0.
Původně mě napadla spíš Supra.
Při denním používání, a tedy jízdě většinou na pohodu, by mě tuhá spojka brzy začala sštvát, navíc když tenhle automat je fakt supr. U Mustangu by mi vadilo příliš převodů - 10.
Jj, taky jsem uvažoval, jestli časem zkusit koupit a používat Challengera jako daily, varianty bych měl dvě: 5.7HEMI a v zimě dotížit kufr nebo 3.6 AWD - zajímavá varianta pro méně movitého petrolheada, který opravdu musí mít jen jedno auto na vše.
Je mi to jasné... začíná to na Por a končí na sche :-) . Vidím to stejně... i když si občas říkám, že mě to hledání limitů víc stresuje než baví... a možná je to právě krok tímhle směrem, uvidíme.
Tak pořád je tam V6 300k s manuálem a RWD, za milion... a co dneska koupíš za milion?
doufam, ze mas pravdu. Mam challengera V6 jako daily car a ceka me s nim prvni zima, takze sem zvedavy jak mi to pujde. Navic planuju uprgrade na V8 :-!
Jezdím Chargerem přes rok, tj jezdím s tím i v zimě (ono v podmínkách čr žádná zima není, kdybych to letos v Lednu nevytáhl do Nový Paky a Krkonoš, sníh to nevidělo). Takže se s tím fungovat dá normálně.
Samozřejmě když je mokro a budeš z každýho kruháče odjíždět s plynem na podlaze, hrabe to a jede bokem. Bud to musíš akcepotovat, nebo přizpůsobit jízdu charakteru a povaze vozovky.
BTW to není muscle carem, BMW 650i dělalo to samý. Takže je to o koncepci, výkonu a kroutáku, ne že to je muscle car a amerika.
Všechno je hezký, jenže když más vysolit dva míče, tak už se drbeš na palici jestli Dodge a nebo něco co neni jen na efekt. Kdo nikdy neměl muscle car jako celoroční auto nepochopí a nasolí palec dolu. Plesk!
současných Muscle Car. I když je (jako ta ostatní) z mého pohldu na sportovní auta nefumkční.
Ale jak napsal kari.laz. O to tu nejde. Je to kategorie, kde jde o něco jiného. jako HD nesrovnáváš s Firebladem.
Ale chci napsat zajímavost, kterou ještě žádnej českej motoristickej novinář myslím neuvedl.
A to, že je to ve své prapodstatě W210ka masařka.
Nj...koukal jsem na Redeye. Ten je šílenej.
Žádný závoďák, ale to ani být nemá. Prostě pořádká kára s pořádným motorem a víc na tom není co hledat, ale ani k tomu dodat :yes:
Jen škoda, že to nebylo v manuálu, když se nabízí.