Tak mne napadá, proč by užitkové auto nemohlo být i pěkné a ne jenom nějaká příšerně hranatá krabice?Za 10 měcíců jich prodali 132 ks,podíl 0,78% v dané třídě.....mřížka může zvýšit prodeje o pár kousků,o nic nejde,při kupónovce se prodělalo víc a dnes jsou dotyční vážení profesoři,presidenti,klimatologové.... :-! Prostě zástupce dovozce Volva uměl patřičně lobovat,v pořádku. :yes:
Samozrejme, je to o vierohodnom preukázaní súvisu s podnikaním. Aby si však nepodnikatelia nemysleli, že je brnkačka pre úspešného podnikateľa kúpiť auto sebe, manželke, svojim aj jej rodičom, frajerke atd. kúpiť autá a užívať si. V prípade daní totiž neplatí prezumpcia neviny a je plne na podnikateľovi dokázať nielen opodstatnenosť nákladu, ale napríklad aj zdokladovať príjmy...
Iste,ale v praxi to tak nefunguje,pretoze kazdy zdokladuje,ci uz tak alebo onak,ze na vykon svojho podnikania potrebuje auto...uz len kvoli tomu,aby mohol ist na urad nieco vybavit...napr. zivnostensky list ;-)
tak neviem ako v ČR ale v SR je povolené prevážať vo vozidle s úpravou N1 len 4 osoby včítane vodiča, päť osôb je na pokutu a bežne sa to aj pokutuje ak ťa zastaví dopravná polícia..takže 4 sedačky sú tam vlastne zo zákona ;-)
:-) Tak hlavně dávej pozor, abys někde nepřekročil rychlost. To že tam hned není policajt, který by tě změřil, ti přece nezakládá předpoklad pro obcházení zákona.
Čím nižší cena, tím míň, pochopitelně, dává přepážka smysl. Jednak z hlediska ušetřené částky, ale taky z hlediska využitelnosti auta. Autem do půl milionu je max. myšlen kombík nižší střední, u kterých se nabízí většinou jen pevná nijak nepolohovatelná přepážka, tj. variabilita auta je v ... Tady to moc smysl nedává, naopak u kombíků vyšší střední, podotýkám, že mých citů se nijak nedotýká A6 nebo 5-er s přepážkou, jsou to pořád auta, která chápu jako konzum, nebo u velkých SUV je úspora za přepážku (posuvnou a sklopnou) v řádech statisíců korun, a pokud bych si nějakou přepážku, většinou jako originál příslušenství, stejně pořídil, protože mám psa apod., pak bych si, v případě koupě takového auta bez N1 přepážky, při vědomí, že mně nikdo sám peníze do chřtánu necpe a stát mě oholí kde může, tedy pak bych si připadal jen jako pozér, který hodí do černé díry třeba 400k. Ale je asi zbytečné to dokola rozebírat, to už jsme tu řešili x-krát, jak to vidím já, v C-30 přepážka nemá co dělat. ;-)
Tohle je velmi dobrá poznámka :yes: a na diskuzích se objevuje zřídka, resp. skoro vůbec. I to je důvod, proč ve firemním voze kombi střední třídy přepážku nemáme, ač si svojí karoserií o ní vyloženě říká. Nebyli bychom schopni doložit, že jej využíváme ve smyslu N1.
Viem si predstaviť takého podnikateľa, ktorý naozaj auto nepotrebuje pre dosahovanie zisku, aj keď uznávam, keď na nič iné, tak takmer každý potrebuje napr. cestovať za zákazníkmi. Chápem štát, výpadok v rozpočte cca 10 mld. zamrzí, ale stále je to len zrnko v pomere k rozpočtu celému... Považujem to za diskriminačné, nesystémové a nefér. Ak toto číta minister financií >:D poprosil by som o možnosť odpočtu DPH bez výnimky, výpadok v rozpočte nech si nahradia zavedením iného typu dane ;-\
Sezením na zadku se asi moc lidí neživí, myslím v roli podnikatlele. My zatím zažíváme to, že stát umožňuje odpočítat DPH u věcí, které k podnikání slouží. Co se týká aut, umožnil to u těch aut, která jsou vybavena krysí klecí. Samozřejmě, že původně nikoho ani nenapadlo, že by mohl mít krysí klec i jedničkový bavorák. No, takže postupně spějeme k tomu, že stát odpočet DPH umožní i u osobních aut. která užíváš k podnikání. A bude to tak správné.
Len doplním - ak Tvoje podnikanie spočíva v sedení na zadku, daňovák má plnú kompetenciu neuznať auto ak onáklad a nielen neumožniť odpočet DPH, ale neuznať to ani ako daňový náklad.
Teší ma, že súhlasíš, teraz tá druhá časť - kto je podľa Teba krysokovboj, ktorý chce len a len ušetriť peniaze pri kúpe auta? Každý, naozaj každý podnikateľ pri daňovej kontrole musí vedieť daňovému orgánu dokázať, že to čo si kúpil do firmy súvisí s jeho činnosťou a slúži mu na dosahovanie zisku... Čo je smiešne na požiadavke odpočtu DPH pre všetky tovary bez výnimky?
To je ta anomálie o které píši. Je nutno tuhle zákonnou bariéru odstranit a umožnit každému podnikateli, aby mohl DPH odečíst z vozu, který užívá k podnikání a "nenutit" auditora jezdit v Cayenne turbo s krysí klecí. Je přece stejné, jestli jezdí auditor v CLS a opravář praček v Kango, oba užívají auto k zajištění a udržení příjmu, tedy jinak řečeno, k podnikání.
Príklad z praxe - si poradca, Tvojim pracovným náradím je hromádka popísaných hárkov veľkosti A4 a sada farebných fixiek. Cestuješ za klientmi po republike. Čo je dôvodom k tomu, aby si si nemohol odpočítať DPH z bežného auta a štát Ťa šikanuje prepážkou? Si snáď iný podnikateľ, ako spomenutá parta maliarov, opravárov,...?
To je fakt, ale tam zase ta prodejní cena klesne ještě víc... Navíc já osobně bych se styděl mít "reprezentativní" auto zhyzděný přepážkou - buď na to mám a chci to dávat najevo, nebo se tvářím jako "chudý" živnostník, ale oboje dohromady mi nejde...
Zákonná anomálie logicky vyvolává i anomálie na silnicích. Jak správně píše Dinar, je důležité věc posuzovat z pohledu filosofie toho kterého auta. Tedy je nutno si napsat, že pro řadu živnostníků je krysí klec (v adekvátním autě) velmi praktická - parta malířů vozí v kufru barvy, opravář náhradní díly k pračkám apod.
My tu ovšem píšešme většinou o těch, kteří krysí klec používají jen jako nutný cejch, neboť jejich motivací je jen a jen úspora financí při pořízení vozu, aniž by klec užili pro podnikání. A v tomto kontextu je opravdu dobře si napsat, že takováto motivace krysokovboje je než směšná.
Vymontovat jde, jde taky posunout, ale většinou na to potřebuješ nářadí. Ale když jí vymontuješ, tak máš auto neschopné provozu na veřejných komunikací (podle vyhlášky) a za to jsou bych řekl celkem slušný pokuty a body...
Najviac sa mi páčia argumenty, ako podnikatelia využívajú autá pre vlastné potreby. Nevravím, že nie, ale je to otázka pomeru firemné vs. súkromné. V tom prípade navrhujem, aby tí čo majú stroje na výrobu potravín tiež platili DPH, dtto alkohol, obuv, oblečenie, kozmetiku,... skrátka toto všetko určite tí podnikatelia tiež používajú a okrádajú štát >:D
Měl jsem za to, že ta přepážka se v případě potřeby dá poměrně jednoduše vymontovat, není to tak??? (teď neřešme legislativu a přídné problémy s policií, jde mi jen o technickou stránku věci...).
Nejsem ekonom, ale opravdu se přepážka vyplatí? Když vezmu auto za cca 500 tis, tak 19% je cca 90 tis. Navíc se daň nedá počítat jako sleva, ale připočítává se k ceně bez daně, která je nižší. Takže zisk tak 75 000. Cena přepážky je asi 20 000 a auto při případném dalším prodeji bude mít tak o 50 000 nižší hodnotu (navíc případný další kupec už odpočet DPH uplatnit nemůže). Takže vychází naprosto zanedbatelná úspora... Stojí to za povrzávání přepážky v autě, praktické nemožnosti naložení dlouhých předmětů, zrušení veškeré variability počínaje sklápěním sedadel a zhoršen výhledu??? Já myslím, že určitě ne...
Mame doma 307SW s mříží a užitečnost auta silně omezuje, užitečnýho na ní není nic (kromě těch 19%)a to máme starší verzi, u nový je to ještě horší - pouze 4 sedačky a zatmavená skla)
Jistě, souhlas, pokud jde o auta, spíš bych se zaměřil na to, jak moc ta mříž zasahuje do filozofie daného auta resp. jak moc omezuje smysl jeho použití. Zatímco u velkých kombíků nebo SUV (v posuvně/sklopné verzi) užívání auta mříž nijak neomezuje, naopak může být užitečným doplňkem, v autech typu 1-er nebo tohle C30 je to cizorodý prvek, který smysl toho auta naprosto degraduje. Tak jako tak, vázání odpočtu DPH na nějakou mříž, je stupidnost, která bohužel jen odráží stav myslí našich zákonodárců. :no:
Samozřejmě že je to málo...Na luxusní limuzíny, drahé hadry, atd potřebuješ hodně pěněz ;-) A pak taky na zaplátování průserů typu Union banka, kauza Gripen, Grossovo náhlé zbohatnutí - dneska není nic zadarmo...
Som podnikateľ, platca DPH. Auto používam k podnikaniu, na súkromné účely mám súkromné auto. DPH odpočítavam zo všetkého, čo nakupujem do firmy - prečo sú autá výnimkou? Prečo ak chcem odpočet DPH, tak musím mať mrežu? Podnikateľ je iba ten, kto vozí náradie, tovar? ČO ak mi k podnikaniu stačí diplomatka, načo mi je mreža? Aj tak každý rok zaplatím štátu ťažké peniaze vo forme priamych a nepriamych daní, stále hovorím samozrejme iba o daniach priamo súvisiacich s prevádzkou auta. V mojom prípade je to odhadom ďalších 50tis./auto/rok, zdá sa to štátu málo??
pokud existuje možnost, jak se vyhnout placení daní, tak každý člověk, který přemýšlí racionálně této možnosti využije. Nechápu, proč bych státu při nákupu auta měl jen tak nasypat 19% z jeho ceny, když nemusím.... C30 s klecí je samozřejmě absurdní, ale to není problém případného kupce ale spíš našich zákonodárců.... Na netu je jednoduché frázovat o klecových lůžkách a krysích klecích, ale když pak podnikatel vezme do ruky kalkulačku, je to něco jiného, že?
Jak vidno, tak luxusní vůz, C30 je na CZ poměry luxusní, bez klecového lůžka nemá šanci na úspěch >:-[] >:-[] U BMW to vědí viz řada 1 a cca 70% prodaných s klecovým lůžkem :no: