Technického experta Světa motorů zaujala při přípravě nového tištěného speciálu Toyota Land Cruiser. A to natolik, že se o její životní formě rozhodl natočit půlhodinové video.
Těch posledních aut, co vydrží celý život, už bylo nějak moc :-[]
Jinak aut na celý život díky covidu nebývale přibylo. Díky naší hvězdné pěchotě ve vládě začíná být autem na celý život pro čím dál víc lidí v podstatě cokoliv... :-O:'-(
Nesmrtelná atmosféra... to přeci taky není vůbec pravidlo, jen dnes se to povídá, protože se zapomíná na spousty problémů, které bývaly dříve. Stačí si přečíst recenze ojetin 20 let starých aut a né každá atmosféra je sázka na jistotu.
V amerike maju hned niekolko takychto nesmrtelnych japoncov.... zase mozeme len zavidiet okolitemu svetu... rovnako predpokladam ze v amerike ci australii nam nejake litrove trojvalce so spotrebou 1,6 atmo u nas v eu nikto nezavidi... skor sa nam smeju v akych sme uz s.rackach...
Ty atmosféry ale bývaj naddimnezované, zláště u V6 a V8 a až na těch pár profláklých motorů, o kterých se dá předem vše dočíst a zjistit sou to držáky.
Samozřejmě nejde to čekat u litru a 1,3 atd, u nákupních tašek nikdo nečeká že to bude mít nájezdy 400 tis
Na těch origo JPN baterkách něco bude. Na M323 vydržela 10 let, na M3 8 let, a doma mám ještě traktor Iseki z roku 89, a mám podezření, že ta baterka je tam snad origo...
Ojeté, dovezené, stočené, servisovane Vencou ( Václav, pro cizí jenom Václav) od vedle..
Za pár let bez šance projít STK takže používané na dovoz dřeva z lesa..
Tak ak dizel do konca zivota, tak to musite mat 70 a viac. Sotva bude 30 rocnemu dizel do konca zivota, ked uz o 10 rokov vas s rakymto chrochtatom nepustia ani do Hainburgu. Pan Vaculik je odbornik, ale taketo hluposti by nemal sirit.
To je nadsázka. "Do konce života". I když v dnešní době covidové nikdy nevíš. Každopádně: https://www.auto.cz/…na-znacka-132935
i tady u nás v bazarkovách narazíš na starší Land Cruisery okolo deseti let a prodává je první majitel - a navíc si dost nechutně drží cenu. Když si vezmeš, že moderní SUV v terénu nic moc nepředvedou, je o kus dražší a po pár letech provozu je prodáš daleko levněji, než LC...
A souhlas, Vaculík předvádí opravdickou novinařinu, i když nejezdí zatáčky bokem :yes:
no nevim nevim jestli bych chtel zit zivot jen s jednim autem, videa pana Vaculika sleduju a je to na Ceske scene podle me nejvetsi odbornik mezi autonovinari ktery ro ma vyslovene jako dream job a ne jen pro svezeni se a par vet pro vejplatu
do konce zivota to auto bude mit promile prvomajitelu, protoze ac to auto treba nebude problemove a bude to ten skutecny drzak, tak co si budem namlouvat, co a kde bude zakazane za 10-15-20 let nikdo z nas nevi a drtiva vetsina prvomajitelu to nekupuje jako drzak na doziti, ale jako auto co se po case obmeni za novejsi, a jako fandu aut by me teda ani nebavilo po tu dobu do konce zivota mit jen to jedno auto a nezkusit neco dalsiho a zase treba lepsiho, modernejsiho, blbuvzdornejsiho, nehlede na fakt ze vetu "tohle je posledni Mohykan a nic lepsiho jiz nebude" slichame a cteme na autowebech tak poslednich 10-15 let, nehlede na to ze individualne si muzeme dovezt vesmes temer jakekoliv auto, a pokud bych to chtel do konce zivota, tak zaruka prvnich 2-5 let u takoveho auta nebude az tak rozhodujici faktor a tedy si to klidne necham dovezt s motorem ktery v Eu nemusi vubec v nabidce figurovat
No, tak vím, že problémy mívaly i třeba 2.5 a 3.0V6 od Fordu a naopak 1.6/1.8/2.0 R4 ne... a takových najdeme více, prostě pořád platí co jsem napsal..
A vďaka vláde dostalo spojenie ,,stretneme sa Na Růžku" nový význam.
Partia pije vonku na stojáka na růžku a aspoň má prehľad, či sa spoza rohu neblíži policajná patrola.
Ďakujeme pán Vaculík za ďalšie skvelé,odborné video. :yes: Keby som mal financie na kúpu takéhoto auta,Land Cruiser by som uprednostil pred BMW X5 alebo Mercedes ML.
No vidíš, blbý čerpadlo, to je stejný jako říct, že nějaký turbomotor má blbé turbo, nebo jinou blbou součástku, ale většinou dost dlouho trvá, než se na to příjde. Třeba staré Dci od Renaultu mělo "jen" špatně dimenzovaný olejový filtr, kdo ho vyměnil za neorigo, jezdí to spolehlivě dál.. i tak je to nespolehlivý motor.. chápeš, kam tím mířím?
Prostě jsou dobré a spolehlivé motory a ty ostatní.. je fuk, jestli s turbem, bez, na naftu či s elektromotorem.
Já s žádnou a to sem jich měl už 13 :-) A špatnou pověst měla jen jedna a do díky tomu že tam bylo blbý čerpadlo a lidi tam lili špatný olej ale i tak mi spolehlivě sloužila 3 roky.
Taky krom smartu ani jedna nebyl pod 2,0 a to ten dvoulitr sem měsíc, takže vlastně krom Smartu pod 2,4. Ten Caliber bych nepočítal :-)
No, budeš se divit, ale spolehlivost u tohoto motoru je fakt slušná :D Což neplatí o pověstech zbytku auta. Převody - má to 4rychlostní měnič :D Nad 200 to nejede, ale jede to fakt slušně od 50-170.
Na dálnici mám samozřejmě jiné auto, které má ten nejvhodnější pohon pro tuto disciplínu, to znáš :D popřípadě služební s ještě legendárnějším motorem ;)
p.s. - jo já vím, taky to myslím s nadsázkou :D Jen mne toto minivítězství země galského kohouta nad přetechnizovaným Japonskem potěšilo :D Tohle je Euro 4 motor, ale jsou tu tací, kteří ho mají ve verzi, s kterou by mělo i slabší EV fakt velkej problém, ted nemyslím Teslu :D
Taky mám podobnou zkušenost - Lancer origo baterka (jen s japonskými znaky) 11 let a to jsem jí měnil preventivně. S výdrží LandCruisera bych to osobně nevyděl tak růžově, stačí se podívat kde jsou prodaná LC, Pajera, Patroly a spol. Už v té době, kdy se prodávaly se o téhle skupince mamutů psalo, že jsou více náročné na servis a trpí větší opotřebovaností.
Právě.... nemám rád tyhle omlácená tvrzení, kdy se z atmosféry dělá naprosto dokonalý motor, přitom polovina z nich není rozhodně volba na jistotu. Ono to není jen o Hondě, najdeš jich samozřejmě více, ale není pravidlo, že atmosféra = nesmrtelný motor, stejně, jako, že diesel či turbomotor se rozpadne...
p.s. má slabší atmosféra má lepší parametry zrychlení, než tvá silnější Honda :D Nedávno jsme to přeměřovali :D
No moje rypnuti by se zase mohlo tykat ty spolehlivosti. ;-)
Kazdopadne rozdil 5kw v muj prospech neni nijak propastny...
A u techto casu bude hodne zalezet na zprevodovani.
Nejsem si jisty, ze mas prevody do (tachometrovych) 230. :-)
Kazdopadne blahopreju ke krutoprisnymu predatorovi v kombajnu i k vitezstvi v teto discipline.
PS Moje atmosfera je urcite priskrcena emisnimi normami...
Kup mustanga, ne posledniho s filtrem a eu normou, ale 2013 s tuhou zadni napravou. V Nemecku jich je hodne, najeto do 20tis km jako vikendovky. Takze jeste jednou, sracky jsou v hlave. Ještě jednou a tedy po druhe. Muzes si koupit V8 5.0 450hp Okej? Fortik ti to kdyztak doveze, pres Litvu a Polsko. Plesk na ucho!
Tak cerne bych to nevidel.
Kdyz je downsizovanej motor povedenej, tak je to urcite prinos. Samozrejme, ze nebude nesmrtelnej jako atmosfera...
Ale to co zacalo v EU, uz je dnes i v USA.
Viz treba Honda a jeji motory.
1.5 i 2.0 turbo jsou spickovy.
A ta 1.5 je spickova jak vykonem, tak spotrebou.
Bezne se da jezdit do 6 litru.
Oproti predchozi slabsi 1.8 atmosfere je tak o litr uspornejsi. V realu.
https://www.motortrend.com/…rst-test-review/
My V-6 Accord-owning roommate told me this car feels just as quick, if not quicker than the six-cylinder Honda in our driveway. That the 1.5-liter also offers some of the best fuel economy in the segment at 30/38 mpg city/highway is only further evidence Honda understands what its buyers are after.