Design
Tak verze 2,0 TSI 140kW jezdí velice pěkně, ale chlastá jako tank. 180 kW s tou těžkou kraksnou asi bude hýbat vůbec slušně, ale spotřebu nechci vidět. 😁
Benzinový turbomotor v gazíku je zlo. Benzín je pro EU lepší, mají víc peněz ze spotřební daně.
Zijeme v divnej dobe... ludia by najradsej aby ich dnesne auto malo aspon 200 koni ale zaroven jazdili s nim za 5 litrov.... pritom nie je to tak davno co sme v 105Lke s 33 kw jazdili za 7-8 litrov alebo v ziguliku za 10 a boli sme uplne spokojni...
No jako sorry ale jezdit s tím dálku za 10-11 litrů. To není moc přívětivá spotřeba. Jinak máš svým způsobem pravdu. Žigul jezdil za 10 normálně a nikomu to nepřišlo divný.
Že žigul žere i trávu u cesty, se bralo jako vlastnost. Fabie 1,4 MPI 44 kW na cestu do práce (10km) a zpět - spotřeba 7,5l. Dost podobně brala i Felicie. Jen bych podotknul, že bydlím na Valašsku a v okolí máme samé kopce. To samé mi potvrdil příbuzný, který bydlí v Třeboni, že mu při jízdách během dovolené u nás prostě vzrostla spotřeba. Takže při dané dynamice, hmotnosti auta, a velké odporové ploše to auto prostě spotřebuje víc. Jak nám zase pomalu rostou ceny PHM, tak lidé opět budou zkoumat jak ušetřit.
ale ne, jezdí to dlouhodobě mezi 8-10l.
... to bych rád viděl (pod 10 litrů s velmi lehkou nohou)
To se budeš muset hóóódně snažit, ale při lehké noze a provozu mezi město je to asi možné.
Není to problém, mimo město to jezdí do 10 naprosto v pohodě a to i když jedeš svižnějc. Vycházelo mi to tak ten 1 až 2l od 140kW TDI. Ale je to tišší a líp to reaguje. A není to internetová teorie, 2,0 TSI kodiaqa mám ve firmě.
Souhlas, ten motor je na svůj objem a výkon super úsporný. V Superbech a Passatech s FWD jezdí dálky pod 7 bez jakéhokoli přemáhání. Mimo obce v klidu pod 6. Krabice je holt na prd, ale v Kodiaqu žere i desel 8-9l při svižnější jízdě.
Ta 140kW je dost úsporná... Kodiaq s ní má na spritmonitor průměr 9,29... 140kW nafta má 7,76, což je 1,5l rozdíl... to se dá.
https😐/www.spritmonitor.de/…1575-Kodiaq.html?…
https😐/www.spritmonitor.de/…1575-Kodiaq.html?…
https😐/www.spritmonitor.de/…1575-Kodiaq.html?…
https😐/www.spritmonitor.de/…1575-Kodiaq.html?…
Záleží, kde jezdíš. Když budeš jezdit většinou po Praze jako mama taxi, kdy se auto ani neohřeje, tak 10 litrů úplně v pohodě.
Jinak např. cesta Praha - Mohelnice
https😐/ctrlv.cz/tMAX
Za delší období .. dálnice + okresky + Praha
https😐/ctrlv.cz/r5HT
Jinak např. cesta Praha - Mohelnice
https😐/ctrlv.cz/tMAX
Za delší období .. dálnice + okresky + Praha
https😐/ctrlv.cz/r5HT
To jsou reálný údaje. Ale oproti TDI je to živější a nechrochtá to. Já bych TDI ani nezvažoval. A mimochodem i s dvounápravovým plaťákem je to tak něco jako 12..
Tak ona je to těžká, aerodynamicky neforemná kraksna, takže na menší spotřebu by to musel být jedině plug-in. Pak by to dokázalo jezdit jako RAV4 za reálných 4-6 litrů, Podle Hamuny teda za 1-2 litry na 100 😁 😁
když PHEV v takové kraksně nebudeš nabíjet, bude spotřeba vyšší než u čistého benálu
O tom žádná. Pravidelné dobíjení je jediná šance jak spotřebu dostat do normálních hodnot. Když se na to vykašleš bude to chlastat taky. Ne asi víc, protože hybrid je úspornější tím, že dokáže rekuperovat při brždění, ale za 1-2 litry jak kážou reklamní prospekty PHEV kraksen s tím fakt jezdit nebudeš.
Pěkný hnuj, žádná změna, pořád stejná nuda. Jen cena se zvýší, míň zákazníků, brzo model skončí 😁
S PHEV FWD mám problém (těžká baterie vzadu), s SUV FWD mám taky problém (protože přece...) a s SUV PHEV FWD tak mám samozřejmě problém na druhou. Sice uznávám, že při využití jako (pří)městské mamataxi je to jedno, ale prostě ne. Je to SUV, takže alespoň nějaký elektrický přístrk ala Toyota nebo Mitsubishi je prostě povinnost.
Jestli facelift řeší největší designovou bolísttku Kogiaqu, což je nepoměr šířky a rozchodu (hlavně vzadu) nedokážu z těch fotek posoudit (možná trochu, spíše ne?)
Jestli facelift řeší největší designovou bolísttku Kogiaqu, což je nepoměr šířky a rozchodu (hlavně vzadu) nedokážu z těch fotek posoudit (možná trochu, spíše ne?)
Tak 2.0 TSI 180kW 4X4 už vypadá lépe než ten FWD plug in hybrid.
Ještě lepší by bylo, kdyby se Škodovce podařilo vyjednat v koncernu softwarové naladění 195kW, které používá Audi.
Kodiaq RS by se měl odlišit od stejně výkonných "obyčejných" verzí VW Tiguan a Seat Tarraco, aby nevypadal pouze jako výbavový stupeň.
Ještě lepší by bylo, kdyby se Škodovce podařilo vyjednat v koncernu softwarové naladění 195kW, které používá Audi.
Kodiaq RS by se měl odlišit od stejně výkonných "obyčejných" verzí VW Tiguan a Seat Tarraco, aby nevypadal pouze jako výbavový stupeň.
Já bych se naopak vyprdnul na označení RS a nechal to jako výbavový stupeň. 180 kW je zcela přiměřený výkon a v nějakém "sportline" by to sedlo jak prdka na hrnec. 195 kW verze je nepoužitelná, protože to je varianta pro podélnou zástavbu, ale kdyby šlo o výkon, tak mají pro příčnou zástavbu k dispozici variantu 206 kW ze Supa nebo 235 kW z Tiguanu/Arteonu/Golfu.
Za mě souhlas, není potřeba lepit znáček RS zrovna na Kodiaq.
Ale na druhou stranu... pokud to markeťáci chtějí, tak mě to s 2.0TSI 180kW nějak neuráží.
Já bych rád viděl Fabii RS s technikou GTI.
Ale na druhou stranu... pokud to markeťáci chtějí, tak mě to s 2.0TSI 180kW nějak neuráží.
Já bych rád viděl Fabii RS s technikou GTI.
Já s tím znáčkem také nemám problém, problém mám s těmi marketéry, kteří většinou na RS vedle dobrého a žádoucího motoru navěsí i věci, která úplně nechci. Jen jako příklad velká nízkoprofilová kola, já bych na Kodiaqu RS bral silnou benzínovou motorizaci, ale rád bych si u nějaké "normální" výbavové linie zaškrtl "normální kola". Ne kvůli šetření, ale prostě kvůli praktičnosti a komfortu a to se obávám, že nepůjde, protože tam povinně narvou to největší co se na danou platformu dá navěsit. Podobně třeba sedačky, určitě tam budou integrované, které mi dost často nevyhovují a raději sáhnu po nastavitelných opěrkách a takovýchto marketérských omezení výbavy se určitě najde vícero. Nedávno jsem se s tím u jiné značky potýkal při výběru auta pro manželku a je to na zabití (těch marketérů).
Pro software motoru je jedno, jestli ho dáš podélně nebo napříč. Audi má vyšší výkon spíše z marketingových důvodů...
Těch 195kW místo 180kW by Kodiaq klidně mohl mít a na hardware by se neměnilo vůbec nic. Turbomotory koncernu mají obvykle o dost vyšší než uváděný výkon, takže je docela možné, že rozdíl ve prospěch Audi není dokonce ani v tom software, ale pouze na papíře. Kdo ví...
Těch 195kW místo 180kW by Kodiaq klidně mohl mít a na hardware by se neměnilo vůbec nic. Turbomotory koncernu mají obvykle o dost vyšší než uváděný výkon, takže je docela možné, že rozdíl ve prospěch Audi není dokonce ani v tom software, ale pouze na papíře. Kdo ví...
Audi vyšší výkon nemá, naopak. VW má 235 kW a Škodovka 206 kW, Audi má jenom 195 kW a vyšší výkony řeší více válci (vyjma A3, což je MQB a tedy Golf, kde je 228kW verze). Hardware pro podélné uložení je trochu jiné než pro příčné uložení a SW také (motory spolupracují s jinak stavěnými převodovkami, jsou jinak postavené výfukové svody, jinak umístěné turba, prostě hromada změn). A navíc, vždyť pro příčné uložení mají k dispozici tu 206 kW verzi, kterou škodovka používá, tak proč by proboha dělali další naladění zrovna na 195 kW?. V současnosti mají pro MQB podle evropské normy na výběr 140, 180, 206, 228 a 235 kW, dělat 195 kW verzi pro MQB by bylo mrhání nákladů. Pro MLB má Audi ladění 2.0 pro Evropu 110, 140, 180 a 195 kW.
Nejde míchat hrušky a jablka, protože není 2.0 TSI jako 2.0 TSI.
První verze má výkon 110 a 140kW, je laděná na nižší spotřebu, používá Budackův spalovací cyklus.
Druhá verze s výkony 180 až 206kW by šla označit za klasickou.
No a třetí verze 221 až 235kW je sportovní.
Rozdíly mezi verzemi motorů jsou určitě hardwarové, materiál pístů apod. V rámci těch verzí jsou ale výkonové rozdíly jen softwarové.
Kodiaq RS určitě nedostane sportovní verzi 2.0 TSI, aby nekonkuroval Tiguanu R. Mohl by ale dostat jakoukoli verzi klasického TSI - 180, 195 nebo 206kW.
Takhle jsem to myslel...
První verze má výkon 110 a 140kW, je laděná na nižší spotřebu, používá Budackův spalovací cyklus.
Druhá verze s výkony 180 až 206kW by šla označit za klasickou.
No a třetí verze 221 až 235kW je sportovní.
Rozdíly mezi verzemi motorů jsou určitě hardwarové, materiál pístů apod. V rámci těch verzí jsou ale výkonové rozdíly jen softwarové.
Kodiaq RS určitě nedostane sportovní verzi 2.0 TSI, aby nekonkuroval Tiguanu R. Mohl by ale dostat jakoukoli verzi klasického TSI - 180, 195 nebo 206kW.
Takhle jsem to myslel...
A co ještě všechno bude v pohodě? 😁 😁 😁