Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jak se vám líbí nová Praga R1? Livrej jí navrhl tvůrce McLarenu P1

Český výrobce závodních vozů Praga se zúčastní letošní sezony britského seriálu Britcar Endurance Championship. A do závodů pošle nové auto. 
Zpět na článek
Avatar - Dinar
31. 3. 2021 10:33
Re: Dva kontrasty!
Tak, nemyslím, že by tu R1 stavěli jako nástroj pro nějaký amatérský pohár v ČR. ;-)
31. 3. 2021 10:01
Re: Dva kontrasty!
V jeho sérii je to úplně jiná liga. To bezesporu. Pokud se ale bavíme o tom, co se jezdí u nás, jsi na jiných číslech.
Avatar - Dinar
31. 3. 2021 09:45
Re: Dva kontrasty!
Zeptej se na nákl. cenu závodní hodiny gt trojky svého holandského přítele. Padesát, proč ne, za nějaký inzerovaný pronájem promo svezení se, ale závodní hodina akt. auta, kde je všechno, auto, tým, závod je jiná o řád. ;-)
31. 3. 2021 09:37
Re: Dva kontrasty!
Jako je pravda, že si nejsem jistý, jestli to byla hodina jízdy, nebo hodina včetně usazení, rozebrání jízdy, pokynů,... nebylo to úplně zřejmé :-)
31. 3. 2021 09:30
Re: Dva kontrasty!
Já ještě loni slyšel o cca 100k u 991 GT3. Za 50 bych asi odjel tréninky s býkem :D
31. 3. 2021 09:07
Re: Dva kontrasty!
Pár let zpátky byla hodina pronájmu nejmenovaného Lamba u nejmenovaného týmu 50 000, tak to třeba není tak zlé :-)
31. 3. 2021 08:33
Re: Dva kontrasty!
Předpokládal jsem, že těch 100k funguje ještě u 991 např. Samozřejmě nevím jak na tom budou Ferrari, Lamba.
Avatar - Dinar
31. 3. 2021 07:35
Re: Dva kontrasty!
Ty ceny počítáš u něčeho už staršího, akt. model nějaké plechové GT3 jezdí tak za 450 tis. na hodinu. ;-)
Avatar - Dinar
31. 3. 2021 07:33
Re: Dva kontrasty!
Těch 4,5 tis km je nějakých 23 hodin, to je takový průměr pro motory v závodních autech, radical umí i 40 h, ale plechové GT3ky většinou hrubě pod 20h. Hodinové náklady na závodění budou u R1 zcela jistě do 100 tis/h, to není ani třetina, co stojí hodina třeba porsche gt3 rsr v endurance spec. Každopádně dobrý počin, to auto má slušný prodejní potenciál. ;-)
31. 3. 2021 07:30
Re: Dva kontrasty!
To není životnost motoru, ale kilometry do jeho repase. Ta u motoru R4 Renault bude stát úplně jiné peníze než u V8 vozů GT3. U endurance pokud nebudeš závodit každý týden to vyjde skoro na sezonu.

Těch 60 bude reálných, u GT3 to je přes 100. U Radicalu 40. Jsou v tom náklady na údržbu, provoz i ty repase.
I u 6h závodu dokážeš odjet na jedné sadě pneu, pokud jsou kvalitní a neprobržďuješ, nerveš to přes přední kola do zatáčky a nemáš každý výjezd v driftu. 8h a výše už jsou na přezutí bez pardonu. Brzdové desky a kotouče vydrží víc.
31. 3. 2021 07:16
Re: Dva kontrasty!
vzhladom k zivotnosti motora ~4500km mi to nepripada velmi lacna zabavka. A ta hodina bude asi tiez trochu vyssie. Tych 60tKc/hod moze stacit akurat tak na brzdy a pneumatiky...
31. 3. 2021 06:06
Re: Hm...
Tohle je taky pro lidi, roborace nejezdí ;-)
31. 3. 2021 06:06
Re: Dva kontrasty!
Tohle je trochu jiný přístup než kategorie GT3, se kterou Praga může závodit. Menší výkon, ale také mnohem menší hmotnost, zcela jinak dimenzovaná aerodynamika. Ne, že by to 400-450koní neuneslo, ale zase by se ztratilo zřejmě kouzlo nížších provozních nákladů při závodech.
Díky hmotnosti a přítlaku tedy pozdější brzdy a vyšší rychlost v zatáčkách, naopak kvůli výkonu menší na rovinkách.
A navíc pořizovací cena na úrovni cca 5mio, předpokládám závodní hodinu kolem 60tkč, to jsou mnohem menší peníze než za vozy GT3.
Avatar - dock37
31. 3. 2021 00:19
Dva kontrasty!
Predimenzovaný podvozok a poddimenzovaný výkon motora! :no: :no: :no:
Hm...
Kdyby raději zkusili něco pro lidi: kombíka střední velikosti s dieselem, 4x4, manuální převodovkou a ruční brzdou...Třeba taková XC70 s takovým vybavením na trhu proklatě chybí...