Zeptej se na nákl. cenu závodní hodiny gt trojky svého holandského přítele. Padesát, proč ne, za nějaký inzerovaný pronájem promo svezení se, ale závodní hodina akt. auta, kde je všechno, auto, tým, závod je jiná o řád. ;-)
Těch 4,5 tis km je nějakých 23 hodin, to je takový průměr pro motory v závodních autech, radical umí i 40 h, ale plechové GT3ky většinou hrubě pod 20h. Hodinové náklady na závodění budou u R1 zcela jistě do 100 tis/h, to není ani třetina, co stojí hodina třeba porsche gt3 rsr v endurance spec. Každopádně dobrý počin, to auto má slušný prodejní potenciál. ;-)
To není životnost motoru, ale kilometry do jeho repase. Ta u motoru R4 Renault bude stát úplně jiné peníze než u V8 vozů GT3. U endurance pokud nebudeš závodit každý týden to vyjde skoro na sezonu.
Těch 60 bude reálných, u GT3 to je přes 100. U Radicalu 40. Jsou v tom náklady na údržbu, provoz i ty repase.
I u 6h závodu dokážeš odjet na jedné sadě pneu, pokud jsou kvalitní a neprobržďuješ, nerveš to přes přední kola do zatáčky a nemáš každý výjezd v driftu. 8h a výše už jsou na přezutí bez pardonu. Brzdové desky a kotouče vydrží víc.
vzhladom k zivotnosti motora ~4500km mi to nepripada velmi lacna zabavka. A ta hodina bude asi tiez trochu vyssie. Tych 60tKc/hod moze stacit akurat tak na brzdy a pneumatiky...
Tohle je trochu jiný přístup než kategorie GT3, se kterou Praga může závodit. Menší výkon, ale také mnohem menší hmotnost, zcela jinak dimenzovaná aerodynamika. Ne, že by to 400-450koní neuneslo, ale zase by se ztratilo zřejmě kouzlo nížších provozních nákladů při závodech.
Díky hmotnosti a přítlaku tedy pozdější brzdy a vyšší rychlost v zatáčkách, naopak kvůli výkonu menší na rovinkách.
A navíc pořizovací cena na úrovni cca 5mio, předpokládám závodní hodinu kolem 60tkč, to jsou mnohem menší peníze než za vozy GT3.
Kdyby raději zkusili něco pro lidi: kombíka střední velikosti s dieselem, 4x4, manuální převodovkou a ruční brzdou...Třeba taková XC70 s takovým vybavením na trhu proklatě chybí...