Marně hledám čím se Honda e kvalifikovala do finále. Záměrně nízkou kapacitou aku (32 kWh) ? Nebo dojezdem omezeným na 150-200 km ? Příznivou cenou přes 900 tisíc ? Pro nákupní tašku zcela zbytečnými pěti displeji ?
Hlavním problémem elektroaut je ten, že o ně za ty peníze není mezi zákazníky zájem.
Představte si tu Hondu s nějakým 1,5 turbem Vtec za cenu kolem 500 000,-
Honda by ji nestačila vyrábět.
:yes: Ta Honda vypadá podle obrázků z interiéru nepřijatelně. Ta palubní deska s milionem světýlek a displejů, to je asi na zmatení nepřítele, jinak si to neumím vysvětlit. To musí šíleně rozptylovat a řidiče totálně zmást. Prostor na zadních místech pro nohy - neuvěřitelná bída. Paradoxně nejlíp z toho pro mě vychází retro design zevnějšku. To auto se tváří tak přitrouble, že je skoro až mile sympatické.
Voltswagen nechám bez komentáře, vždyť víme.
Yaris je z těch tří jediné skutečné auto. Dokonce má i motor.
On to snad vyhra aj v tejto ankete... sila... pritom taky jazz ho znici snad vo vsetkom ... a moc toho zatial v anketach nevyhral ... ale aj o tom su tieto ankety.... no nic... ale stale lepsi yaris ako nejaka el zehlicka za mega.... tak snad to vyhra :yes:
Mně se to taky hodně líbí, design je špička - elegantní, výrazný, s retro odkazem. Nic podobně dobrého Honda za posledních x desetiletí neměla, možná s výjimkou nové NSX.
Na ježdění po okolí i ta baterka ok, ale... za půlku. Za 450 bych byl ochoten uvažovat o tom, že přeplatím klasický béčko o 100t a nevadí mi omezenej dojezd, protože budu hezky nabíjet doma a třeba ušetřím něco na servisu a nechám si to dlouho a v Praze zaparkuju kde chci. Ale 900... to už bych si neobhájil.
Re: Konec spalováků a elektro pro certifikované výběrčí daní
Proč až tak pozdě? Správný úderník a budovatel green dealu si koupí EV hned teď. Nebo už ho má. Zpátečníci budou otálet. Kdo chvíli stál, už stojí opodál. Kdo nejde s námi, jde proti nám Kupředu, levá!
Zrovna Honda E se mi hodně líbí. Supr design, jízdní vlastnosti.
Jediný opravdu problém je cena vůči dojezdu. Údajně prý to Honda nastavila takhle schválně, protože nemá baterky.
Taková autíčka by byla cesta, pokud by se tak netlačilo na elektromobilitu. Jako druhé autíčko na krátké trasy by to bylo ideální. A ten dojezd není v takovém případě problém. Samozřejmě milion za takové autíčko je přehnaný.
Re: Konec spalováků a elektro pro certifikované výběrčí daní
Normální člověk, tedy takový který nevyhazuje peníze oknem, je poměrně odolný vůči módám a modlám. Všichni pořádní influenceři, kteří si budou chtít udržet přízeň palcovníků samozřejmě musí EV pořídit do konce tohoto roku :-!
Proč si to myslíš a proč vůbec srovnáváš městské auto s Teslou? Auto do města má podle mě mít přesně parametry Hondy tj. 200km dojezd a velmi kompaktní malé rozměry se skvělou ovladatelností. To, že se ti Honda nelíbí a že stojí milion neznamená, že ji musíš hejtovat. Já si taky o Tesle myslím, že je za 2,5mil drahá. Kdyby to bylo bůhvíco, tak je to bestseller, což rozhodně není. Hezký den a neber to špatně.
Re: Konec spalováků a elektro pro certifikované výběrčí daní
Ty myslíš Lancera z roku 2004 ? No tak ten tu jezdí snad ještě méně, než ten novější, tam pravda kombík byl, ale nějak to nebylo moc hezké auto, na rozdíl od toho co přišel pak (2008 až vlastně doteď).
Nejde jen o poměr dojezdu a ceny, jde o poměr dojezdu, ceny a spotřeby. Tohle pidiauto žere víc než Tesla 3. Tohle si za 1M může koupit jenom nekritický fanoušek Hondy.
Re: Konec spalováků a elektro pro certifikované výběrčí daní
Koukneme, co se prodávalo ba konci jeho kariéry (když stál výprodejových 299 tisíc). V roce 2004 se v nižší střední nejvíce prodával Golf s 2300 kusama, pak Astra 1780, 307 s 1695 a Fokus 1688, .... Honda Civic 534, .................. Lancer 68 kusů. Bohužel starší statistiky na SDA nejsou. Já mám rv 2009. V tom roce jsme zrovna obměňovali půlku reprezentantských vozů a kupovali jsme 22 Golfů s motorem 1,6 atmosféra, takže si nemyslím, že problém byl v chybějícím turbu.
Konec spalováků a elektro pro certifikované výběrčí daní
No uvidíme co udělá Enyják. Předpokládám, že Škoda vynechala auto ala ID.3, protože u nás nejsou dotace. Proto se začíná SUV, které je blízko ceně aktuálně prodávaných Kodyáků, aby to zaujalo kupce, kteří mají možnost si odečíst DPH a nějakou IČ slevu asi taky dostanou. Můj Lancer s 140 koněma uváděli na trh za 530 tisíc v nejvyšší výbavě a prodali toho prd.
CTR - no ne, falešnejma výdechama si nijak nepomáhá, možná tím křídlem... celkově je to mnohem větší cirkus, než supersportovní NSX.
Původní NSX - já tu legendu uznávám, ale auto jako takový se mi až zas tolik nelíbí. Nepřiměřeně dlouhej zadek, v sérii to auto sedí docela vysoko a ty sériový kola jsou děsný.
https://www.classicargarage.fr/isotope/h/honda-nsx-02.jpg
Jo, stačí málo... jiný kola, možná to posadit o kousek níž... a je to o dost lepší. Mně se tehdy (i dneska) o hodně víc líbila RX-7 FD (i když ty základní kola i tady nic moc) https://bringatrailer.com/…45728AF5F3D.jpeg
Ja s tebou v tomto nemôžem súhlasiť. Prvá NSX taká mierne disproporčná, ale napriek tomu svojbytne krásna, nezameniteľná s ničím čo vtedy jazdilo po cestách. Tá nová napriek lepším proporciám je taká nijaká. Trochu McLaren, trochu Ferrari, proste málo odkazu na pôvodnú. Techniku nespochybňujem. A CTR? No ten je aký je, ale aj hrá inú ligu v ktorej si pomáha aj tými falošnými vecami.
Původní NSX je legenda... možná až trošku větší než by si zasloužila, designově to zase taková pecka není... ale že to je japonská špička té doby a jízdně soupeř pro base Ferrari, o tom není pochyb.
Ale mně se líbí i ta nová. To auto trošku zapadlo, v Evropě jsem zatím neviděl jedinou... ale proporčně je to auto pecka, to zaprvé... a zadruhé - když člověk vidí spoilerama a falešnejma výdechama ozdobený CTR... tak vedle toho je to NSX balzám na duši https://autobible.euro.cz/…08/Honda-NSX.jpg
Mimochodem - trošku mi to připomíná novou Vette, ale ta NSX je za mě hezčí, kompaktnější https://cdn.motor1.com/…let-corvette.jpg
Re: Re: Konec spalováků a elektro pro certifikované výběrčí
Ja si naopak myslím, že mu najviac ublížilo keď mu nahodili face EVA. Proste, vyzerá pomaly ako tréningový voz rallye špičky a v zrýchlení ho zadupe kdejaká ofce s TDI.
Vždycky jsem sledoval spíš to evropské než to světové auto roku.
Ono ale snad éčko není ani jinak špatné auto... asi s výjimkou efektivity pohonu, ale zase - pokud to beru jako městské autíčko, tak to až tak velký problém není. A třeba provedení interiéru (vč. kamerových zrcátek) je zajímavé.
Asi bych pro něj taky nehlasoval, ale na druhou stranu - z finálové trojice je mi na první pohled nejsympatičtější.
Re: Konec spalováků a elektro pro certifikované výběrčí daní
Nemyslím, jsem jen zmatený idiot, co si plete roky 2004 a 2014 :-[] . Takže znovu (pro rok 2009):
Ceed 4110
Megane 3644
i30 3274
Golf 3112
Focus 2430
....... Civic 864 ................... Lancer 329
2012 Lancer 89 kusů
2013 72 kusů
2014 193 kusů (byl za 299 tisíc v základní výbavě)
A aky je problem, ze to viac zerie? Elektrina je relativne lacna a naviac udajne vyrabana pomerne ekologicky. Ovela vacsi problem podla mna je, ked viac zerie spalovacie auto. Inak suhlasim, ze kto by si chcel kupit toto, tak moze trosku priplatit a kupit ID4 a bude to pouzitelnejsie.