Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford Puma 1.0 EcoBoost 92 kW DCT ST-Line Vignale – Tolik zábavy jsem nečekal

Na téhle Pumě jsou zajímavé hlavně dvě věci. Za prvé jde o nejluxusnější provedení Vignale. Za druhé také o motorizaci, kterou si už u Fordu neobjednáte.
Zpět na článek
Avatar - _Karel_
4. 4. 2021 20:51
Spotřeba
Nevím, jestli se dá ta dlouhodobá brát za bernou minci - pokud je to předváděčka..
Ale 8l mi přijde fakt dost. To by plus mínus měl brát turbo dvoulitr.
Avatar - rohYpnol
4. 4. 2021 20:35
Puma se povedla
Puma se povedla. O tom žádná.

Ale za tu cenu? 700t. za litrový mrzák v malém SUV neospravedlní ani kdyby byl ovál ze zlata. Bohužel už základ je cenově mimo, ale je to výsledek doby. Bohužel.
4. 4. 2021 20:43
Re: Puma se povedla
Tak ona to doslova (a do pismene) Fiesta na chudach a je cenove v podstate stejne jako Focus, mozna po slevach i trochu drazsi. Velikostne je taky totozna s Fiestou, mozna jen trochu vetsi kufr, jinak proste Puma klame telem a vypada vetsi nez je.
4. 4. 2021 21:44
Děkuji, ale takhle ne
... malý crossover za tak vysokou cenu a navíc s tak nemožným motorem? To by člověk musel být magor, aby si něco takového koupil, byť věřím, že podvozek je jistě perfektní...
P.S. Ford Puma převzal od AR MiTo nelichotivý titul "nejvykuleněji se tvářící auto na trhu", to fakt děs... Pochválit tak bohužel mohu jen tu mechanickou ručku...
Avatar - rohYpnol
5. 4. 2021 13:51
Re: Puma
Zase se jen do někoho navážíš? Běž si léčit vlastní mindráky jinam :-! :no:
5. 4. 2021 13:11
Re: Puma
Sám jsi hňup, který ani nedovede přiznat hrozivě chybnou modelovou a cenovou politiku "své" značky v Evropě. Zaslepený fanatismus mi byl vždy odporný, ať už šlo o politiku, nebo třeba i o auta... :-O Já třeba odjakživa miluju AR a Fiat, ale nikdy bych tady do zblbnutí lživě netvrdil, jak dobře jsou tyto značky řízené a že za jejich prudce padající prodeje mohou "nerozumní" a "zabednění" evropští zákazníci. Protože by to bylo nekonečně hloupé a směšné tvrzení. :-)
4. 4. 2021 23:14
No nevím,
litrovej třihrnek, ve kterém je kravál jak na pouti. :D
Avatar - xxc
4. 4. 2021 22:00
Re: Děkuji, ale takhle ne
a ze sa tie Pumy vraj celkom dobre predavaju, ludia su fakt magori :-)
5. 4. 2021 14:33
Re: Puma
Jediný hňup a jebka si tu ty. Neviem, kde si doteraz bol, ale radšej sa tam spakuj nazad. Smrdíš aj po sieti.
5. 4. 2021 13:01
Re: Děkuji, ale takhle ne
Ano, ve srovnání s 1.4 TSI/110 kW nemá 1.5 TSI/110 kW tak razantní nástup odspodu, ale pořád je to poctivý čtyřválec se 110 kW a 250 N.m a hlavně se čtyřválcovým zvukem a kultivovaností! :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - twistedTSD
5. 4. 2021 12:33
Re: Puma
Děláš, jak kdyby urazil tvou čest... :D
Avatar - _Karel_
4. 4. 2021 23:01
Re: asi stárnu...
Za Focusem za 700? Ne. To je furt taková jiná oktávka. Na každým parkovišti 10.
Za RS už jo.
4. 4. 2021 21:10
Re: Spotřeba
Osm mi žere 17 let stará V8 4,4litr, když jedu venku a nebo po dálnici podle předpisů.
A když chci někoho předjet, tak fakt nemusím na nic čekat.
5. 4. 2021 12:14
Re: Je to fiesta a cm vzadu jednoducho nie sú...
Nie v zlom. Reagoval som na slová testera v článku, ktorý nemal problém sa "uvelebiť" na zadné sedadlá. A že vlastne ako si písal i ty, že máš ešte nejaký cm pred kolenami ...ľudia si to často vysvetlia, že je tam dosť miesta. Že naozaj treba vždy (ako to napísali i v samotnom teste), uviesť, že v rámci triedy - to znamená v porovnaní s fiestou kúsoček kúsok väčšie, zázraky nečakajte. Píšu novinári , že je tam pár cm naviac, ale ono je to niekedy doslova že pár=2cm ...teda rozdiel takmer zanedbateľný, nikto nemôže ale namietať, že by klamali alebo zavádzali nepravdivými údajmi. Je to chytanie sa za slovíčka, ktoré sa mne osobne nepáči. ;-)
Avatar - 3_diamanty
5. 4. 2021 12:00
Puma
Puma sa mi velmi paci... a jak doslova ma odpudzuje focus ci fiesta tak s pumou by som nemal ziaden problem.... vyzera vyborne a podla vsetkeho je aj jazdecky zabavna a kufrom prakticka.... idealny crossover ... snad len keby to malo aj 4kolku... co povedzme yaris cross vie ponuknut... ale aj tak je to paradne auto... puma :yes:
5. 4. 2021 10:24
Je to fiesta a cm vzadu jednoducho nie sú...
Sedel som sám za sebou - 175 cm. Je to nafúknutá fiesta. Pár cm tam je - ale upozorňujem, že je to naozaj iba pár cm.... teda konkrétne 2 :-[] . Slovné spojenie pri 182 cm testerovi, že uvelebil som sa na zadných sedadlách je veľmi veľmi ale že fakt veľmi prehnané :no:
5. 4. 2021 09:24
Re: Re: asi stárnu...
Focus celkovo brutalne podrazil a momentalne je nekupitelny.
Avatar - Ozzman
5. 4. 2021 08:49
Re: asi stárnu...
Některé kombinace nového Fokusu vypadají až odpudivě a to říkám, jako fanoušek značky :D
5. 4. 2021 06:43
Re: asi stárnu...
Ten zadek je prostě divný. Já už mám jasno, výhledově počítám s mírně jetým Mustangem 5.0 V8! To je pro mě totiž hobby car bez jakýchkoliv kompromisů, navíc se slušnou cenou ND a servisu! :*) :yes: :yes: :yes:
Avatar - woody-alien
5. 4. 2021 06:29
Re: asi stárnu...
Skoro mi připadá, že jsem v menšině (a docela se tomu divím), ale ne. Nelíbí. A ani naživo, jak píše Ozzy. Zřejmě se prodává, když ji vídám na cestách, ale tím spíš se vždycky leknu, co to jede. ;-)
Avatar - Ozzman
4. 4. 2021 23:01
Re: asi stárnu...
Hele, já to zezačátku moc nedával, na živo nevypadá zle, kdybych z nějakého důvodu hrozně toužil po zvýšeném autě B segmentu, které je ve všech vlastnostech horší, než klasické Bčko a drahý jako HotHatch C segmentu, tak bych tu Pumu asi zkousnul, ale nenapadá mne logický důvod si takové auto kupovat :)
5. 4. 2021 00:30
Re: asi stárnu...
Ja se taky otacim za kazdym povedenym autem bez ohledu na znacku.

Treba nedavno me napr. prekvapilo jak moc pekny muze byt Fiat 500X, tento https://shorturl.at/esLT5

Ja vim, Fiat design umi, ale 500X mi nikdy neprislo jako pekne auto a pak najednou ... :-!
4. 4. 2021 22:02
asi stárnu...
...ale v první chvíli se mi to ten srandovní prskolet celkem líbil. A vlastně se mi líbí pořád. To ale nic nemění na faktu, že je bláznovství upřednostnit toto pred focusem. O to smutnější je, že to určitě dost lidí udělá. trend je trend. obyčejný kompakty a kombiky jsou pro socky.Co na tom, že jezdí líp a uvezou totéž. je třeba suv.
4. 4. 2021 20:38
Lehounce zhorseny komfort
Ja nemam vlastni zkusenost, ale otec je zapaleny autickar cely zivot.
Meli jsme Ford Focus 3 1.6EB se 180k se sportovnim podvozkem, sam jsem v nem najezdil asi 30 tisic km.
A to bylo tuzsi auto, nikdy nikde nic nemlatilo, Ford umi vyborne podvozky, bylo to podvozkem ostrejsi nez vetsina dnesnich BMW. Parada.

Ale predevsim pri pomalejsi jizde mestem po spatnem povrchu to proste bylo tuzsi auto. Nekdy az dost. S narustajici rychlosti uz to bylo lepsi a lepsi, od 80 i na spatne ceste bez problemu.

Jen dodam, ze s rimto podvozkem otec nikdy zadny problem nemel co se komfortu tyka.

Proc to pisu? Protoze pred par tydny mel doma na vyzkouseni tuhle Pumu a se slovy “takovy kostitras fakt nemam zapotrebi” to nechce.

Tak si rikam, ze popsat to cituji jako “lehounce zhorseny komfort” dost mozna neni uplne presne. Mozna je autor zvykly na nejake M2 Competition nebo co, ale jinak pro normalniho cloveka je to nejspis dost kostitras.
Bohuzel.

Zkousel ST Line jako zde testovany, ktery ma sportovni podvozek. Mozna to na klsickem podvozku bude lepsi... ale Puma je prave pekna az v ST Line a s tou jde ruku v ruce ten sportovni tvrdsi podvozek.

Jinak co se sportovni jizdy tyka, Puma nejspis nema ve sve tride konkurenci. Ale tentokrat je to bohuzel “neco za neco”.
6. 4. 2021 10:38
Re: Děkuji, ale takhle ne
Tvá ubohost Miromene suterénu se dotýká... :-[]
5. 4. 2021 14:31
Re: No nevím,
A prečo si myslíš, že čakám radu od nejakého blba? Ja mám vlastné kritériá, svoje rozumy si nechaj.
Avatar - _Karel_
5. 4. 2021 10:51
Re: Ford v "Hujda category"
Jj, ty názvy modelů, nejen u Fordu, to je občas pošušňáníčko.
5. 4. 2021 10:48
Puma vs Focus
V lete kdyz jsem byl bez sveho auta, tak jsem najezdil asi 5000 km v pume a focusu, ktere jsem si pujcoval od mistniho dealera. Obe auta byly zanovni, pujcovna, 115k manual, zakladni vybavy. A byt jsem travil vetsinu casu na dalnici (pha-kosice), tak u obou jsem jezdil skoro za stejno, 6-7, podle toho jak moc jsem pospichal. Obe auta jsou v zakladu supr, focus trochu jistejsi pri ostre jizde na okreskach (ale to vyuzije tak 3% uzivatelu), z pumy je zas lepsi rozhled. Limitem u osou byly spis eco pneumatiky a divne poskladany manual, nez podvozek.
Avatar - woody-alien
5. 4. 2021 10:37
Re: Ford v "Hujda category"
Mučení netřeba. Ať si každý kupuje, co jeho srdci blízké....tedy v rámci zužující se nabídky. Btw. Nejprve jsem chtěl redakci vynadat za ten třířádkový název modelu. Žil jsem v domnění, že Ford používá výbavy ST-Line a Vignale odděleně. ST-Line jakože "sporty" a Vignale jakože luxus. A vono ne. Tohle už jsou výbavové amarouny. :-[] Nu což, učit se, učit se, učit se...
Avatar - Ozzman
5. 4. 2021 09:18
Re: asi stárnu...
Někteří lidé si před koupí auto vyzkouší víš? Takže pak předejdou zklamání :)
Avatar - Ozzman
4. 4. 2021 23:21
Re: asi stárnu...
Však říkám, že je to zvrácená myšlenka :D Ale nahoře Prochy se rozplývá, jak si v tom užije okresky, tak... asi vědí, že takových je víc :D

Praktičtější Captur, než co ? Já tedy nemám moc najeté ty ceny, ale pokud stojí jako Megan, určitě nebude praktičtější, než o třídu větší auto, možná, ale jen možná bych si to troufl tvrdit o Kamiqovi, který bude třeba trochu lepší, než Skála, minimálně s položenými sedačkami. A hlavně, tahle auta nekupují ženy, ale mnohdy i muži... :D

edit: Captur začíná o 100 tisíc dráž, než Clio, z kterého vychází a o 70 tisíc levněji, než Megan (který má ale mnohel silnější motor). Pokud dorovnám motor na TCe140, jsem na ceně Meganu kombi s tím stejným motorem.
5. 4. 2021 00:34
Re: No nevím,
Ja márne hľadám, čo by sa mi na tejto vyjukanej žabe s podbradkom malo páčiť. Vysoká hrča na kolesách, ktorá ma upúta leda tak v negatívnom zmysle. Bez ohľadu na uhol pohľadu. Zo žiadnej strany nevzbudzuje vo mne sympatie. Rovnako interiér, ani jedna sympatická línia, k tomu všetko čierne... Môže mať techniku alebo čokoľvek super, proste nie.
Avatar - Ozzman
4. 4. 2021 22:33
Re: asi stárnu...
Za Fokusem v téhle cenovce se otočíš, to mi věř ;)
4. 4. 2021 22:29
Re: asi stárnu...
já už starej jsem, takže na nějaký trendy se můžu z vysoka **. Už docela dlouho nikdo zatím nevyrobil auto, které by výrazně předčilo mého youngtimera a to v mixu vlastností výkon, spotřeba, rychlost, jízdní vlastnosti, běžná servisní náročnost, pohodlí, užitná hodnota mých potřeb, image značky, poruchovost, snad je to všechno. Záměrně nezmiňuji pořizovací cenu.

Je třeba objektivně přiznat, že jsem už tedy starej, tak najedu méně než když mi bylo 20. Max do 20t km/rok a 250km/h už jedu také málo kdy.

SUV nechci ani vidět i když se do něj líp nalejzá. Vadí mi, jak se oproti normálnímu sedanu na silnici kymácej.
4. 4. 2021 20:59
Podvozek
S provedením Vignale dostanete o dva milimetry snížený sportovní podvozek......a to se vyplatí. :-)
4. 4. 2021 21:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 4. 2021 20:51
Re: asi stárnu...
Zato ty nejsi ani jednoduchý, ale nebetyčně nafoukaný a omezený blb, který má mozek zabedněný bezbřehým fanatismem. Jinak by si třeba věděl, že Leon III. generace ST je dlouhodobě považovaný za jeden z nejelegantnějších kombíků nižší střední třídy a Punto III. generace je dodnes uváděno jako mimořádně podařené Giugiarovo dílo. :-) :yes:
P.S. Já opravdu nemám zapotřebí tady svou reputaci nějak "povyšovat", zato ty tu svojí jsi už ponížil až do totální diskusní žumpy! :-[]
A ještě poznámka - v době, kdy jsem kupoval svého Leona, tak Ford nabízel tak prostorově zprasenou generaci Focuse, že jeho přístrojová deska sahala div ne do půli předních dveří a spolujezdec pomalu musel sedět šejdrem, nemluvě o nedostatku místa pro nohy zadních pasažérů a nic moc vnějším designu! Tak proto šel Focus minulé generace při mém výběru okamžitě z kola ven! :-) Že jezdil líp, než Leon, o tom žádná, ale to je u rodinného kombi méně důležité, než dostatečná vnitřní prostornost.
5. 4. 2021 20:47
Re: Děkuji, ale takhle ne
Jo? A můžeš mi prozradit, kteří? 1.4 FIRE T-Jet už se taky nedělá... Doufám, že nemyslíš kolabující fordí 1.0 a 1.6 Ecoboost? A tříválce vůbec neberu v úvahu, abys neztrácel čas! :-)
5. 4. 2021 14:46
Re: asi stárnu...
To je niečo také, ako že keď raz napíšeš niečo normálne, tak to neznamená, že okrem toho nebudeš písať samé pičoviny?
5. 4. 2021 14:37
Re: asi stárnu...
Je to vec vkusu. Ani mne sa to auto nepáči. Dizajnéri proste ladili na nejakú inú strunu.
5. 4. 2021 10:33
Dizajn predáva
...sa s tým zmier a hotovo. Koľkí majú doma akú slepicu, ale keď má kozy ako vozy 8-s :D ...dizajn jednoducho predáva
Avatar - Ozzman
5. 4. 2021 09:22
Re: asi stárnu...
Když jsem viděl vedle sebe Kamiq, Tcross a Troc, tak Kamiq bych jediný s trochou kompromisu označil za SUV :D Myslím kufr..
Avatar - Ozzman
5. 4. 2021 09:16
Re: asi stárnu...
No charakterem nejlepší turbomotor s parádní gradací, co jsem jezdil, je jednoznačně 1,6 Ecoboost, ten motor co do jízdy je skvělý, ale domu už nám nesmí :D
5. 4. 2021 07:14
Re: Spotřeba
Soused Pumu má s tímto 92 kW motorem, pravda v nižší výbavě a s manuálem. Spotřebu má zatím do 5,5 litru, což mi nepřipadá špatné. Fordí ecoboosty jsou ale hodně citlivé na "pravou nohu" a redaktoři většinou při testech nejezdí eco rallye. Jinak si stěžuje jen na turbo efekt, hlavně při popojíždění. Ale už se s tím prý trochu naučil jezdit. Předtím měl klasickou atmosféru, takže je to holt nezvyk.
Avatar - Ozzman
4. 4. 2021 23:15
Re: asi stárnu...
Když tohle je jako přesvědčovat majitele staré Oktávky TDI, že i nová auta jsou dobrá :D Ta jeho prostě jezdí za 3,5 a táhne vodspodu a opraví to doma kladivem a převeze ledničku i s tchýní v kufru a ty nový auta jsou ve všem horší...... víš jak :D

Já to chápu, jako víkendovku, navíc 545i musí být velmi slušné svezení, ale tvářit se, že vše moderní stojí za prd... to je zase zbytečná zaslepenost, respektive tento názor nesdílím.
Avatar - Ozzman
4. 4. 2021 23:13
Re: asi stárnu...
Nevim, já ji nikdy neměl :D Ale z těch tvých požadavků mne jiné auto nenapadá, možná nějaká amerika vlastně, to by mohlo být ono.
Avatar - Ozzman
4. 4. 2021 23:11
Re: asi stárnu...
2008 vypadá parádně, ale má jeden velký problém pro mou osobu - nedávám icockpit, Mokku novou jsem ještě neviděl a Captur vypadá dobře, ale tak nějak ta Puma bude krapet asi jezdit lépe, dle testů, nicméně, fuj o čem to mluvim, ja si nikdy nic takovyho kupovat nebudu a naštěstí i má drahá polovička SUV nesnáší :D Za to jsem rád, že jí daleko větší radost udělá konvenční auto :D
Avatar - wakantanka
4. 4. 2021 23:05
Re: Re: Spotřeba
Mno to má, ale zase je väčší a ťažší. Takže plus mínus nejaké deci rozdiel.
Avatar - Ozzman
4. 4. 2021 22:38
Re: asi stárnu...
Mám Megan 2 kombi jako druhé auto a sbalím se do něj lépe, než do novějšího kombi D segmentu... jo, je fakt, že to má širší kufr, akorát nad roletku už má hodně zkosené 5. dveře a obestavěný strop výplněmi, takže tam toho nedám o moc více (také vozím kočárek).

Je to přesně jak píšeš, některá auta mají kouzelně obrovský objem na papíře, ale když v nich potřebuješ něco převést, je to kolikrát problém. V tomto mne strašně bavilo moje bývalé Mondeo MK4 kombi s papírovými cca 540 litry a proti Oktávkám s 600+ litry si tam naložil mnohem více :)
Avatar - Ozzman
4. 4. 2021 22:34
Re: asi stárnu...
I sebelepší Youngtimer ( pokud se nebavíme o 10-15 let starém autě, ale o něčem nejmladším z 90tek, jinak to snad není youngtimer) je dnes zastaralý z pohledu bezpečnosti (a taky jeho plechy jsou 20-30 let staré) a prostě to není pro každého, já bych v takovém autě radši bourat nechtěl, nicméně pořád se dají koupit normální nová auta..
Avatar - Ozzman
4. 4. 2021 22:31
Re: Puma se povedla
Jen 110kw? To máš docela nízké cíle, tak snad aspon v plné palbě ne? :D
Avatar - _Karel_
4. 4. 2021 22:26
Re: asi stárnu...
Kufr u X5 645l
5-er 570l.
XC-70 555l
4. 4. 2021 22:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
4. 4. 2021 21:09
Re: Spotřeba
1700 km najeto, ale taky mě to celkem zarazilo.
5. 4. 2021 13:03
Re: asi stárnu...
Naopak, je to srdcovka velice racionální, tak levné ND a servis u prémie nemáš šanci pořídit a se zadokolkou a s V8 + manuálem už vůbec ne! :-) A na rozdíl od prapodivně designovaných jiných Fordů nyní nabízených v Evropě je Mustoš designově naprosto perfektní! :-) :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
4. 4. 2021 22:57
Re: asi stárnu...
Raději nabourám v obstarožní 545i, než v té nové Pumě. Nová auta se samozřejmě koupit dají. Otázka je zda jsou normální. Má kritéria nesplňují.
Jak jsem řekl, jsem starej a vím, že nechci žádný diesel, žádné turbo, vstřik nesmí být přímý, automat ale jen HDM, (v nouzi zkousnu manuál), pohodlně 4 osoby, 0-100 do 7sec, V max. minimálně 220, ovládání ne přes dotykovou obrazovku.
4. 4. 2021 22:49
Re: asi stárnu...
jako je pravda, že si moc nedovedu představit vozit rodinu ve 30 let starým aute. I kdyby to bylo to zmíněný 7er od Jasona Stathama, tak s trochou nadsázky te prevalcuje novej Duster.
Druhá vec je mít to jako lestenku a vyvenčit to o víkendu když svítí slunko. to už je jiná písnička
Avatar - woody-alien
4. 4. 2021 22:40
Re: asi stárnu...
Taky si myslím. A navíc je tu ještě druhá stránka věci, co se týká Pumy To, že se otočím, ještě neznamená, že se mi to, za čím se otáčím, líbí. Taky se můžu otáčet nevěřícně. :-[]
4. 4. 2021 23:38
Re: asi stárnu...
Rozumím ti.
Ale jak nevidět, že ze všech stran se sypou jen problémy nových aut. Přímé vstřiky zarůstání sání karbonem. Turba, DPF u dieselů, vč. potíží s regeneracemi, dvouhmoty, přehřívání motorů po jeho vypnutí takže musí běžet čerpadla vody i oleje, ventilátory ještě pomalu půl hodiny (současné BMW V8)protože otočili hlavy sáním zvenku a výfuk dovnitř véčka a turba tam nacpali taky a divěj se, že je tam moc horko, takže za 1/2 roku baterka hotovo, protože se ani nedobije - dobíjí jen když brzdíš motorem, potají mění baterie při každé návštěvě servisu......atd.

To je pokrok ? To si mám koupit za 3 mega ?

Poslední pozitivní zkušenost s novým autem mám s Yarisem minulé generace co jsem kupoval pro holčičku. Atmo R4, 1,5 bez turba nepřímý vstřik, dotykovka jen málo..... Dva roky jen jezdí. A to je v kostce z mého pohledu současná úroveň techniky. A zase jsem sám sebe nasr** :-)
Avatar - SKAY
4. 4. 2021 22:06
Re: asi stárnu...
A co lidi co nechcou kombík, jezdí sami či dva, mají peníze. SUV jsou většinou trošičku kratší než Hatch. a jen o 10cm vyšší A kombíky jsou krom evropy vnímana jako auta pro socky alias turecký zelinář... Ale máme možnost volby i když ita se zmenšuje...
Avatar - _Karel_
4. 4. 2021 22:10
Re: asi stárnu...
Proč by to musel být trend? Dokonce i tobě se Puma líbí. Je to hezký auto. Za Focusem se neotočíš, kvůli vzhledu si ho nekoupíš, Pumu jo. Pokud je v ní stejně místa, stojí stejně, a sedí se v ní o něco výš (což evidentně čím dál víc lidem vyhovuje), proč ne?
"Líp jezdí" je takový pořád opakovaný klišé, u motoru 1,0 R3 spíš srandovní. Zatáčku budou umět obě auta projet rychleji, než většina jejich řidičů.
5. 4. 2021 10:55
Add konfigurace...
...tahle trida auta za 700 je nesmysl. Idealem je podle me takova ta skoro zakladni vybava + nakej paket, manual, 17" s cenovkou tak 450-500 max.
Avatar - Ozzman
5. 4. 2021 09:14
Re: asi stárnu...
Ten Yaris znám, motor je fajn, zbytek auta už spíš jen do města a okolí, ale to je cíl Yarisu, je postaven jinak, než Evropské B čka (máme doma 2. generaci VVTi), já si jen nemyslím, že každé turbo je hned špatně, dnes už se dá najít dost motorů, které prostě jezdí a nekazí se :)
5. 4. 2021 08:17
Re: asi stárnu...
Jó když je to aspoň st line je to jiná káva, to bych si určitě vybral. V základu v kombinaci s některýma barvama to není žádná hitparáda. Uvidíme co udělá časem nějaký FL
5. 4. 2021 07:36
Re: Spotřeba
Úplně jiná trať, jiný řidič, jiný režim. Tohle je auto na půjčování kde každý zkouší co umí.
Když to bude mít někdo ta vlastní a bude umět jezdít předvídatelné nebude mít problém jezdit za 5,5.
Avatar - Ozzman
4. 4. 2021 23:04
Re: asi stárnu...
Koukám, že nějak ST podražilo, ale ještě nedávno bylo kolem 700, nicméně za 700 máš vyšperkovaný ST paket, takže se otočíš, protože nebudeš vědět, že to není origo STčko :D

p.s ja se otočím i za vyšperkovanou neRS oktávkou
Avatar - Ozzman
4. 4. 2021 23:02
Re: asi stárnu...
Naprosto souhlasím, toto jsou dvě věci.
5. 4. 2021 10:30
image je image
Súhlasím.... toto je viac o zaláskovaní sa, vybočení z davu, ako o nejakom raciu ;-)
5. 4. 2021 10:28
1.0 ecoboost je výborný motor
...súhlasím so spotrebou. Aj s konštatovaním, že sa treba naučiť jazdiť. Je to najlepší motor v triede. Bohužiaľ stále je kvantum ľudí, čo očakáva od takéhoto prímestského približovadla zrýchlenie wrc-čka, potom i tá spotreba tak vyzerá.
Avatar - twistedTSD
4. 4. 2021 23:19
Re: asi stárnu...
iCockpit v nové 2008 ani 208 neznám, ale v ostatních modelech nemám problém, akorát musí být spojený s autoklimou. Puma bude asi jezdit dobře, ale kdyby mě zajímalo tohle, tak si nekoupím SUV. Já bych to teda sobě taky nikdy nekoupil. Ale u těch Francouzů dokážu pochopit, že vypadají skvěle a jsou praktičtější, tak to ženy kupují.
Avatar - twistedTSD
4. 4. 2021 22:56
Re: asi stárnu...
Já bych teda bez rozmyslu upřednostnil Focus hatch.
4. 4. 2021 22:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - SKAY
4. 4. 2021 21:38
Re: Puma se povedla
Tak vignale.... a Základ dnes asi menší suv pod pul M je normál bohužel...
Avatar - donPedro
5. 4. 2021 10:06
Ford v "Hujda category"
Tož bez mučení se přiznám, že jsem, vzhledem k mému způsobu používání automobilu, cílová skupina této "Hujda category", čili crossoverů a SUV třídy B. Ergo logicky jest tedy Puma ve sféře mého zájmu. Co se týče vzhledu, což jest věc čistě subjektivní, nemám s ní problém, dalo by se dokonce říct, že se mi docela líbí. Tato "novinařská" specifikace jest ovšem IMHO nesmysl. Výbava, která jen šroubuje cenu k nesmyslné výši, pro tuto kategorii. Mým ideálem jest výbava Titanium (ST line s přitvrzeným podvozkem u mne postrádá smyslu), neb jest na 17" kolech + paket Smart, a co mne krapet sejří, "dvacka" za červenou barvu. Motor, jak jinak, 155 koníků, tím jest vyřešna převodovka, neb u této výbavy jest toliko manuální. No a jsem takto o fous přes půl "míče", což se jeví býti sice dost, nicméně v této době jest to cena adekvátní, do jisté míry docela férová. A jaké že jsou alternativy? Z "koncernu" mne jaksi nic neoslovuje, leda snad možná až se objeví VW Nivus, či jak se to bude jmenovat, Captur mne taky nebere, byť má jako plus ten 1,33 motor. Zbývá tedy PureTech 130k od PSA, který se nabízí hnedle ve třech "baleních" 2008, Mokka, C4, plus lákavý 8 stupňový Aisin. To celé ale jen tak od stolu, neb až testovací jízdy mohou něco prozradit, že. Tož tak. Veslé Velikonoce :-)
Avatar - kaa
5. 4. 2021 09:06
Re: Puma se povedla
Jako služebák dobrý.
Avatar - twistedTSD
4. 4. 2021 23:09
Re: asi stárnu...
Já bych v této kategorii volil 2008 nebo Captur. Taky Mokka stojí za zmínku a Juke má celkem šmrnc. Případně Vitaru s AllGripem. Pumu jsem viděl, ale nějak jsem neměl důvod se jí věnovat.
4. 4. 2021 22:51
Re: asi stárnu...
Mně se ale bohužel nelíbí ani ten současný Fokus.. :-O :-(
4. 4. 2021 22:46
Re: asi stárnu...
:-) skoro, jen 545i. Jsem sám, tak stačí.....
4. 4. 2021 22:16
Re: asi stárnu...
tak pokud chci krátký auto, kratší než focus, koupím si Fiestu. Bude jezdit určitě líp, než toto, fyzika nepustí. chápu, že když mám endoprotézy obou kyčlí, tak bude výhoda nastupování ,ale jinak asi nic.
A k tem kombíkum. porovnej si napríklad X5 a 5er. rozmery kufru budou určite lepší v klasickým kombiku, bude pri stejne motorizaci rychlejší, hbitější, uspornejší, pohodlnější. a... levnější.
ale hold... není cool.
ja se rozhlížím co koupit po XC70, žena chce hrozne SUV. z tria, který připadá v úvahu - X5,GLE,Touareg - má ta XC70 hlubší a širší kufr, než všichni zmínění. pokud bych chtěl SUV kvůli prostoru, musím jít o třídu výš... a sorryiako, ale GLS nebo X7? mám 30 let a nedealuju drogy ani nejsem ruské ropnej magnát. A to neřeším cenu, ale proste ja se na takovou herku necítím. a jsme zpet u kombiku :-)
4. 4. 2021 21:18
Dekuji redakci
Skvele, sice to neni pro me, ale ze pobavilo je fajn. Napada me srovnani s Mini Countryman. Nez tady bude uhrovitý vesnican kvičet a skakat do zdi, tak jeste jednou. V tomhle segmentu to je o pobaveni a sedet vysoko. Panicka dojede v bezpeci a tatka se pomazli v zatackach. A oba chteji vystoupit z davu “vesnicanu?” Takze prosim jednu Pumu a Countrymana s 1,5 3valcem 100kw a i kdyz to pro me je slabounky a furt šetřim na jcw 225kw, tak rad si prectu neco co má šmrnc. Palce dolu sem ke mě, šupky dupky děti. Mlask.
5. 4. 2021 19:08
Re: Add konfigurace...
Přesně, základ + asi nějaká lepší barva, u Fordu v podstatě povinnost winter pack, možná keyless vstup, asistent mrtvýho úhlu a rezervu. Víc bych asi nepotřeboval.
Avatar - kaa
5. 4. 2021 09:33
Re: asi stárnu...
Když se mi líbí nějaký auto tak se v první řadě zajímám jaký nabízí pohon.
Takže krásná 2008 a Juke pouze s tříválcem nebrat. Puma pouze s tříválcem nebrat.
A pak dále ještě mínusy u elektrifikace. a výběr se zužuje a zužuje.
5. 4. 2021 08:31
Re: asi stárnu...
Novej Touareg a XC70 mi tu stoji pred barakem, neexistuje ze bys do Touarega nedal neco, co das do XC70...
4. 4. 2021 23:54
Re: asi stárnu...
To je vsechno pravda az na Volvo, ktere je sice velke, ale ma tragicky kufry jak v parametrech, tak v realite :-)
XC40 budiz vyjimkou z pravidla, V90 uz ujde ale taky to neodpovida velikosti auta.

Nekdo zminil GLC? Ja ho sel pred pul rokem kupovat, kvuli kufru ho nemam.
Avatar - Ozzman
4. 4. 2021 23:25
Re: asi stárnu...
Taky bych se přidal do klubu a klidně i žluté :)
Avatar - speedfred
4. 4. 2021 23:24
Re: asi stárnu...
ST kombi s 2.3 môze byť. :yes:
4. 4. 2021 23:09
Re: asi stárnu...
Ta nebude mít pod 7 stovku asi ani v tom 2, 5 litru. Jinak takova 6tka sedan v benzínu s klasickým automatem, to je moderní auto pro staromilce.
Avatar - xxc
5. 4. 2021 08:14
Re: asi stárnu...
to je prave ta chyba, ze stary jazdil dobre, neznamena, ze novy bude jazdit dobre :-D
5. 4. 2021 06:41
Re: Děkuji, ale takhle ne
Pořád ještě je tady ČTYŘVÁLCOVÁ 1.5 TSI! :-) :yes:
4. 4. 2021 22:25
Re: asi stárnu...
Jako jo, v podstatě máš pravdu. Já to jen pořád nějak nemůžu prenyst přes srdce a zrovna k focusu mám vztah. Měl jsem dvojku a rád na něj vzpomínám.
4. 4. 2021 21:43
Re: Lehounce zhorseny komfort
Já mám pocit, že Pumě by slušela verze Active, jak designově, tak by se tím mohl pořešit komfort podvozku, a když už ji může mít kdeco od Focusu po Transit ... Já jezdil jen s tou klasickou verzí a ta mi přišla OK, oproti tomu Focus ST line na klasické Vysočinské okresce mi přišel tvrdý až moc, Active byl v pohodě, klasickou verzi jsem ještě nejel.
Avatar - miromen
5. 4. 2021 11:42
Re: asi stárnu...
Ja sice nejsem žadna buzna nebo metrouš, ale kdybych měl vybirat povoz dle vzhledu tak puma je velmi vydařena zaležitost. Za posledni dobu jedno z nejvydaženějšich a designově nejpovedenějšich zaležitosti. V komlexu B segmentu jasny Top. S tim bude mit problem zabškly evropan ujiždějici na lacinnych nevyraznych tvarech, ktery dokaže tvrdit, že nezaživna lacinost pomalu starrne tedy to co již v době vzniku je designově zastarale. To neni ani k smichu.
Avatar - miromen
4. 4. 2021 22:44
Re: Puma se povedla
Nejen kufr je větši, ale i podelna prostornost. Při me vyšce si do fiesty sam za sebe sednu tak, že před koleny mam sice ještě menši rezervu, ale spodek sedadel již byl mirně v kontaktu s nohama, když byly dle libosti. V Pumě větši rezerva před koleny a holeni kosti měli před sebou ještě nějaky cenťak.
Avatar - miromen
5. 4. 2021 13:32
Re: Děkuji, ale takhle ne
Poctivy 4 valec v podani TSI...ty jsi k smichu. A vubec nechapu proč mi tu prezentuješ nějake firemni nicneřikajici data. Ne... pokud TSI tak alespoň 1.8 nic pod tim, měl jsem v ruce jak 1.2 tak 1,4 tak 1.0 TSI. Jsou tu lepši motoraři.
Avatar - miromen
4. 4. 2021 22:36
Trefa
Na Pumu jsem byl hodně zvědavy a dostala mě ještě vic než novy focus. Měl jsem v ruce prakticky zaklad tzn nějaky ten Trend na 17" a to auto jezdi tak jak vypada prostě paradně. Sice to ještě neni krabice, ale i tak podvozkově je tušim vic než 16cm nad zemi takže jsem čekal nějake kompromisy co se ovladani či přesnosti jak od podvozku tak od řizeni tyče. Tužši podvozek i na sprostějšim asfaltu je nad očekavani kultivovany a samotna ovladatelnost a přesnost řizeni je něco co se nevidi v klasickem B segmentu a tohle je přecejen zvyšena koza. Klobouk dolu a ford opět ukazal jak se dělaji auta.
Za co bych však rozhodně nedal ruku do ohně tak to za pumu obutou do 19", ale prostor pro 18" ještě byl. Zarazila mě ještě jedna věc a to, že 6 kvalt fungoval lepe než ve fokalu 1.0EB a nechce se mi věřit, že by ford měl pro každy 1.0EB jinou skřiň. Jen by to chtělo větši power pod kapotou a litr by mě uspokojil jako 2 auto. Jinak zvědavy jsem byl i na samotne zvyšeni jak moc je to znat při nastupvani/vystupovani při vyšce necelych 180cm a je znat zvyšeny komfort oproti klasice v tomhle směru, ale ještě nějaky ceňťak pro ideal chyběl jako např. předchozi Mokka. Při jizdě je pocit zvyšenosti taky znat, ale tak nějak odpovidajici tomu jak je Puma přizvednuta.
Avatar - Plautus
9. 4. 2021 10:56
Re: Děkuji, ale takhle ne
Porovnávať Pumu s letitým Puntom (či už Evo, Grande alebo akýmkoľvek z týchto posledných prívlastkov) je hodné ozajstného automobilového “odborníka”. Porovnaj Pumu ST Line s 500X Sport, keď sa vysmievaš Fiatu, a potom tu napíš dojmy. Najmä o tých motoroch, ale kľudne môžeš porovnať aj podvozky a potom vynášaj súdy nad tou “úbohou” talianskou technikou. Keď idem čo i len chvíľu za akýmkoľvek Fordom (osobným alebo dodávkou), či už starším alebo “novším”, tak mnohým z nich sa z výfukov valil dym nie príliš zodpovedajúci správnemu fungovaniu spaľovania. Zrovna Ford, čo sa motorárčiny týka, nijako dnes nevyniká, práve naopak.
Avatar - hugino
7. 4. 2021 07:37
Re: Děkuji, ale takhle ne
Toto je úplná pravda pretože kolega má v O III 1.5 tsi 150 k a je max spokojný a pri dlhodobej spotrebe 5.4 l.Takže za mňa určite radšej štvorvalcový turbobenzín v napr.T-Roc alebo Capture ako drnčiaci trojvalec v podvozkovo tvrdom ale zato výborne jazdiacom /neviem ako to môže ísť dokopy/ malom Forde Puma.Za túto cenu určite radšej T-Roc s 1.5 tsi 150 k.
Avatar - lamal
6. 4. 2021 14:16
Re: Děkuji, ale takhle ne
ugh, rúbeš do živého :D
Avatar - lamal
6. 4. 2021 14:14
Re: Spotřeba
´´To by plus mínus měl brát turbo dvoulitr. ´´ :D Neprehanajme
5. 4. 2021 17:13
Re: asi stárnu...
Někomu líbí někomu ne, to je normální. Mě se líbí už jen proto že je jiná než ty dokola kopírovaný krabice od VW a spol, i když si myslím že je to spíš auto pro ženskou. Samozřejmě že je to potom riziko že se nebude líbit ale aspoň mají koule na to udělat něco jinak. To se mě líbí i u Francouzů i když je jinak moc nemusím
Avatar - Ozzman
5. 4. 2021 09:21
Re: asi stárnu...
Já jsem jezdil 2019 GT line 140Tce, cena byla v té době ještě skvělá, interiér velmi dobrý, prostornost tak akorát, motor výborný, jeden z nejlepších malých turbomotorů, ale hrozně mne zklamalo odhlučnění od podvozku a gumové řízení a řazení. Skoro mi příjde, že na stejné trase je ten starý Megan 2 tišší (což fakt nečekaně tichý je, to jsme i měřili) a má trochu přesnější řízení (i když je naprosto katastrofální na jakoukoliv zábavu v zatáčkách, to se mu fakt nechce). Nicméně jsem četl, že na podvozku se s faceliftem zapracovalo, tak třeba..
5. 4. 2021 01:02
Re: asi stárnu...
Japonsky atmo motory VVTIcka jsou samozrejme technicky super a neznicitelny.
To jsou motory delany pro asii 40C vedro co tam maji a jezdit v sedanech Yarisu, Corolle a Civicu v taxiku od rana do noci a najet pul milionu.

Co jsem slysel ze na nekterych se musi jen v servisu manualne vymezovat podlozkama ty variabilni zdvihatka (hele tohle jako amater vim, to asi neni presny technicky popis) - hlavne Honda. Nektere to maji elektronicky rizene automaticky a neresis nic, hlavne Toyota.
5. 4. 2021 00:47
Re: asi stárnu...
To je u Mazdy ta spravna otazka a odpoved zna jen cas... :-!
Avatar - twistedTSD
5. 4. 2021 00:02
Re: asi stárnu...
Praktičtější než Clio. Mégane HB, který jediný jsem si neprolezl, je prý celkem stísněný. 2008 má ve srovnání s 308 punc novinky a třeba LED světla i v základu, tam je to asi zajímavější srovnání. Kamiq zrovna proti Scale výrazně lepší nebude, protože už ta stojí na prodloužené platformě.
Avatar - Ozzman
5. 4. 2021 09:18
Re: asi stárnu...
Mne to auto příjde celkem hezké ze zadu, nejdřív jse msi říkal, kdyby to nebylo SUV, bylo by to hezký, proč tak nemůže vypadat třeba Fiesta (zezadu) :) Ten předek je nic moc, v ST line zkousnutelnější.
5. 4. 2021 00:49
Re: asi stárnu...
Ano pokud se zrikas turba jsi v riti.

V podstate moc neexistuje racionalni duvod byt bez turba, pokud jsi v nejakem aute S DOBRE zvladnutym turbem jel, zjiatis, ze to jde nastavit na 98% jako atmosferu. Viz treba Honda. Ale tech oturbenych motoru, ktere se chovaji temer jako atmosfera je velice malo. Mozna BMW 6valce jsou pry velmi v poradku, ale ja jel min. generaci 340i a neprislo mi to jako atmosfera, to turbo-chovani tam nejake je. Presto je to tak dobry motor, ze bych si nechal libit.

Amerika by pro tebe mohla byt dobra cesta ven.

PS: Jeste me napada starsi mercedes s osmivalcem bez turba verze 500 (Ecko nebo Sko), ale to uz je asi hodne let, co?
Kazdopadne to byl projevem genialni motor, mel to kdysi znamy, myslim, ze i velice spolehlivy. Spotreba v Sku 4matic Long byla kolem 10, da se i pod 10 s lehkou nohou.
Samozrejme muzes jet za kolik chces, ale pres 15 se mimo mesto a nemecky autobahn nemas sanci podivat, to uz davno nemas papiry.
5. 4. 2021 00:35
Re: asi stárnu...
Ano me se Puma libi velice. Zvlast v te modre ST-Line.
Mimochodem Puma ma tu smulu, ze patri mezi auta, ktera vypadaji nazivo o dost lepe, nez na fotkach a videu. Na fotkat to proporcne nesedi, nazivo to naopak sedi velmi dobre.

Ja zboznoval napr. design prvniho Ford Ka (meli jsme dokonce doma, fajn auto).
Naopak stara Puma se mi nikdy nelibila.
Tahle Puma neni az tak moc odvazny design, ale je to podle me hodne povedene. Pripada mi to designem podobne tema jako Jaguar E-Pace ale povedenejsi (asi ze je Puma mensi auto)

Na forkach to ale vypada uplne jinak - E-Pace vypada na fotkach o trochu lepe nez v realite (ten zadek je v realu trochu podivny, Jaga ma soused, koukam na to kazdy den ... zajimave, docela pekne ale okouka se).
5. 4. 2021 00:02
Re: asi stárnu...
A btw... Řekni někomu v A6 allroad za 85 tisíc E že je turecké zelinar. Akceptovat by te, pokud bys mu to říkal stažený okynkem z Phantoma :D
4. 4. 2021 23:52
Re: asi stárnu...
Tak megane IV s tce v kombíku v nake střední výbavě konečně dává zase smysl i finančně. Já kupoval trojku megana v roce 2014 a se 130k dieselem v nejvyšší výbavě stal o polovinu min, než třeba oktavka.
A to nemluvím o tom, že těch 7 let denně jezdí, dostává čočku ve městě, nežere to nic a neměl jsem problém. Už kvůli tomu bych byl ochotnej vzít s klidem další megane.
Avatar - Ozzman
4. 4. 2021 22:47
Re: asi stárnu...
Jo, taky se otočím za Multiplou :-[] :-!
Avatar - xxc
4. 4. 2021 22:38
Re: Spotřeba
ved vo Focuse 2 testy dozadu s tym jazdili za 5,7 :-)
4. 4. 2021 22:29
Re: asi stárnu...
Objem ale není hloubka x šířka, což si myslím, jsou dulezitejsi parametry ;-\
Dodatek... Představ si, že do meganu kombi se sbalim s kočárem líp, jak do glc. A to ten megane má tuším 490 litrů, možná min. Ale ta hloubka je jinde.
4. 4. 2021 22:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - SKAY
4. 4. 2021 22:00
Re: Děkuji, ale takhle ne
Jenže ve většině aut je tři válec dnes a není to už jen základní motorizace bohužel. At už nějaké 1,5l či mild hybridy....
Avatar - xxc
4. 4. 2021 21:59
Re: Spotřeba
Na to je mild hybrid, ten by zral 5,7l :-)
Avatar - miromen
5. 4. 2021 11:46
Re: Spotřeba
Mysliš kostnatou konzervativni 2 generaci ?
Avatar - miromen
5. 4. 2021 11:36
Re: Je to fiesta a cm vzadu jednoducho nie sú...
Nějak ti nerozumim a promiň, ale vubec nevim co si chtěl řict.
Avatar - SKAY
4. 4. 2021 21:56
Re: Spotřeba
Tak hlavně že při měření jím to háže pěkná čísla. Za co to pak jezdí v reálu to už se neřeší a emise pěkně stoupají přitom všude samé usporné auto.
Avatar - miromen
5. 4. 2021 11:50
Re: asi stárnu...
Mustang je srdocvka s rozumen, už je to na štiru a to jsem ho malem pořidil.
Avatar - miromen
5. 4. 2021 13:15
Re: asi stárnu...
Ty jsi tak jednoduchy až to boli. Jak je možene, že si pořidil oproti fordu designově bezpohlavni seat a auto v uvozovkach jako je hrozny fiat jen nevim jestli Grande, ktere neznam nebo hruzu PuntoEvo, protože pak si vtipalek ktery se tu akorat tak kolem aut akorat tak chvasta a snaži se tu svoji neauto reputaci povyšit nějakym mustangem což rozhodně neni auto rozumove tedy pokud to neni kus do počtu vicero aut v "garaži". A ano velke plus je v tom, že i 5 litr muže byt stale v manualu.
Avatar - miromen
5. 4. 2021 11:59
Re: Děkuji, ale takhle ne
Nemožne je v tehle třidě Punto tedy osobni zkušenost, abych byl konkretni PuntoEvo a ty si schopny z prdu udělat kuličku tedy z toho Punta, ale možna Grande je zasadně jine jen neznam. Takže mlaskat si tu mužeš co chceš, ale realně tahlle Puma a to včetně motoru je vuči běžnemu segmentu a konkretně pravě tomu PuntoEvo doslova a do pismene Ferrari. Ten kdo ma opravdu cit a dokaže rozpoznat kvalitu od kvantity tak v tomhle ohledu je Puma pardni. Ale tohle vysvětlovovat a detailněji rozepisovat nějakemu autmoibilovemu nymantovi je jak hazeni perel svinim.
Avatar - miromen
5. 4. 2021 11:50
Re: asi stárnu...
Vuči konkurenci je focus vyloženě krasavec a to bez debat.
Avatar - miromen
5. 4. 2021 11:47
Re: Děkuji, ale takhle ne
TVL čtyřvalcove TSI ten kdo vi a ma cit pro řizeni vy, že je to jebka, kterou dobrovolně nechceš. Ale někdo kdo je schpon opěvovat Fiat nic překvapiveho.
Avatar - miromen
5. 4. 2021 11:38
Re: No nevím,
Stači si očistit okulare a zajis si k bačovi pro korbačiky.
Avatar - miromen
5. 4. 2021 12:21
Re: Puma
Tak tebe vube odpuzuji auta a přitahuji ***, takovy butatot z podtater...a co nejvice hnijici plečka jmenem lancer pod sluncem ještě drži po kupě ?
Avatar - miromen
5. 4. 2021 12:44
Re: Puma
Ono je vubec vtipne jak na forum o autech se opravdova auta pomlouvaji a jebky jsou v kurzu. Dnes to neni o autech ale o hňupech co si hraji na někoho koho Auta zajimaji.