Audi RS e-tron GT přichází na trh s technikou sdílenou s Porsche Taycan. Chce být ale více autem pro každý den, a tak se ho nebojme nazývat "takovou elektrickou RS 6".
Krásné karosářsky, technicky úžasné. Chtěl bych ho, ALE:
Když zkratuje a zahoří, tak ho jednoduše a hlavně krátce neuhasíte. Německá města již zakazují vjezd těchto neuhasitelných aut do podzemních garáží. Hoří totiž i pod vodou.
Za dva tři roky budete chtít novou baterii - cena jak za další auto.
A pak ta otrava jak s mobilním telefonem - neustále myslet na nabití a na šňůru.
Tak si říkám: staré dobré TDI - také zatáhne hezky do sedaček a ještě nevrčí umělým zvučkem.
Asi nemá zmysel vyvracať hoaxy a klišé slogany od niekoho s elektrinou v nicku, tak len poznamenám, že prechod z koní na autá bol diametrálne odlišnou situáciou oproti súčasnosti, keď prechod na autá bol dobrovoľný, štátom a zákonmi nevynucovaný a nefinancovaný, proste ľudia pochopili, že automobil je na prepravu a cestovanie lepší ako zviera.
No, nějak ti nevěřím, ale budiž. Přijde mi ale, že malinko píšeš o něčem jinym, než se šofér ptal. Tak se jen zeptám: kolik bys ujel touhle audinou při stejné jízdě jako s tím GT2 RS? 100, max 150 km a hurá na tři hodiny ke stojanu. Super, to je sportovní jako bejk... Leda, že bys u toho stojanu skákal přes švihadlo. :-) Ale nic ve zlym.
Klasické quattro v RS6 nic nepřipojuje, protože to je permanentní čtyřkolka, kde trvale teče 60 na zadek a 40 na předek. Takže mluvit o nějakém času připojování zádní nápravy když je trvale připojená je nesmysl. To jsou jenom marketingové cancy.
no hele když si dám na spritmonitoru vylistovat 911ky s výkonem nad 400 koní, vyjde mi průměr 12,5 litru. nezpochybňuju, že někdo dokáže jezdit na okruhu tak, že tu spotřebu vytáhne na 30-35 litrů. jak dlouho se takovým stylem dá jezdit po okreskách? asi se dřív podíváš do stromu, než to zjistíš...
Pokud to chtějí tlačitna základě ekologie, tak Zoe nebo ShityGo blé dávají smysl při popojíždění po městě a kolem něj. Sám jsem si to elektrické Cígo vyzkoušel po Praze a super, s nabíjením v garáži mi to dává velký smysl pro rozvoz dětí, dojíždění do práce, na nákupy, prostě druhé menší auto do rodiny. Bohužel po vjetí na dálnici to byl horor a cena je v porovnání se spalovákem úplně jinde a na "jednoúčelové" auto trochu mimo. Kde je ta ekologie u 400+ PS aut je mi záhadou.
zaujimave, ze audi superauto ma viac fyzickych tlacidiel, ako zvysok portfolia celeho koncernu spolu. zeby sa vo vw blizkalo na lepsie casy? Mercedes predstavil mega displej, sam som zvedavy kam sa to posunie
já myslím, že není nic okoukaný, ale to, co Němci dělají je logické. Protože když blafne auto se spalovákem tak hasiči přijedou a hasí, tady se nechá dohořet a pak se vloží na týden do mobilního bazénu s vodou, dost velký rozdíl. Navíc s tím nejde po tu dobu manipulovat. Cca před 14 dny došlo k nehodě mezi elektroautem a autobusem myslím v Ostravě, na webu najdete fotky, jak hasiči studovali před zásahem na místě manuál, kde se tomu odpojují baterie! A co by mne také zajímalo je, co se stane, až do sebe pořádně trefí dvě auta na baterky? Zkrat? Bude to probíjet jeden do druhého? co posádka, nezabije je to, když sáhnou na něco kovového? Máte to, drazí zastánci aut na baterie ošéfované?
A potomci budou muset být ještě prozíravější a tu hranici posunout, protože za chvíli to nebudeš moct naložit ani spolujezdcem, aby jsi tu hranici nepřesáhl :D
Hele, ja nevim jak ty ale sportovni jizda docela unaví. Takze jet 150km na plný koule je pro trenovaný borce. Myslim, že tady to neni nikdo. Ale chápu, že se vztekáte jak parchanti, jenom tak, protože čas elektřiny je tu. A to jsem měl tři Mustangy V8, takže neplač. Ale baví mě to tady. Dáme palcovací letko mínusy, protože jsme děti dlouho doma? Tak rychle sem 😂
opravdu je tak těžké pochopit, že nezpochybňuju, že pod zátěží auto žere 30 litrů, ale že zpochybňuju to, že takhle dokážeš jezdit tři hodiny v kuse? jantare?
jen tak pro zajímavost, jakou spotřebu ukazuje na okreskách tvoje auto, když se trochu rozvášníš?
To budou hádky mezi chlapama, kdysi se hádali jestli je lepší jejich Octa TDI nebo Corolla v benzínu. Teď ty spalováky hodí ze skály a na operáky budou fachčit s Taycany a EV6 a tak.
Jj, teším sa na tú budúcnosť, keď budú mať všetci elektrické autá: https://pics.me.me/m-zu-653e-electric-cars-the-way-of-the-28389990.png
https://thedriven.io/wp-content/uploads/2018/12/IMG-0738.jpg
Prostě jsi napsal kravinu opsanou od marketingu Audi, počtem smajlíků to nezachráníš.
Koncepci Rimacu se nejspíš postaví opět Porsche nebo Audi, protože tam má VW velký majetkový podíl.
Muj prispevek byl sarkasmus....Tady ti EV proponenti furt vykladaji, jak je to EV ve vsem lepsi, pritom 98% populace si proste EV nezvoli...Ale EV diktatori jim budou rikat, co je pro ne dobre...
Bohužel jsi vůbec nepochopil, že opravdovému petroheadovi nejde jen o absolutní rychlost na okruhu, ale hlavně o zábavnost samotného řízení a ovládání vozu. A to těžký elektrokrám bez zvuku a řazení s vytáčením motoru řidiči nenabídne, ani kdyby se rozkrájel! :no::-(:-(
Až na maličkost, že to není sporťák ale konkurent aut kategorie velkých GT jako třeba Panamera nebo AMG GT 4dv a ty se s osmiválci také pohybují hodně přes 2 tuny.
Tak hasiči mají plány zásahu na většinu aut. Ať už jde o airbagy nebo jak stříhat karosérii při vyproštění. Teď k tomu jen dostanou další informace o odpojení baterie.
Strach o posádku a úraz elektrickým proudem z baterií bych neměl. Šance, že se dotkne obou pólů baterie je minimální.
Tesla u cybertrucku miri na 800km normovany dojezd ne? To bude realne 600-650 to uz zacina byt zajimave.
Mercedes EQS ma mit myslim 700km.
To zacinaji byt zajimava cisla, za 5-10 let takhle muzeme byt na dojezdu 1000km. Tudiz za 15-20 let muze byt dojezd 1000km bezna vec v kazdem EV.
Jinak v clanku pisou akcni radius 300km (realne dojede 350 v pohode ale 50 chces pro jistotu nechat). Ja bych teda rekl ze akcni radius je polovicni, abych se taky vratil domu bez nabijeni. Ale to je asi uhel pohledu na vec.
Ty jsi unikátní kus... diskutera :yes:
Podle mého názoru jsi největší tlučhuba, co sem chodí.
Normálně se předpokládá, ze jsme ve společnosti dospělých lidí, kteří nelzou, ale v tvém případě učiním výjimku a poprosím te: vyfot mi na jednu fotku Taycana, I-pace, GT2 RS a přidej tři Mtrojky. Je mi samozřejmě jasne, ze těch aut mas ještě daleko víc, ale tyhle postačí, velký vezíre :yes:
Slyšel jsem, že GM se snaží zalíbit demokratům, aby dostal subvence. 2035 je daleko, slibem nezarmoutíš, takže bych to nebral nijak extra vážně. GM je závislý na americkém trhu, na kterém momentálně bodují šestiválce, a bude se muset americkému trhu přizpůsobit. Zatím to tam nefunguje jako v Evropě, že automobilka prodává, co přikáže regulátor, takže sorry Done, ale měl bys brzdit nadšení.
Za volných tržních podmínek by to ale nevycházelo. Dneska Tesla v Evropě inkasuje statisíce za prodej jednoho auta s nulovejma emisema... a relevantní benzínová konkurence statisíce za auto platí. Půlka ceny benzínu je spotřební daň a jsou tu dotace a jiná zvýhodní (zejm. v tom Norsku, ale i v Německu a jinde mimo EU).
Tak dá se čekat, že tohle nebude sloužit výhradně k víkendovému ježdění po okolí, tak jako k tomu podle mě neslouží RS6, ale může se klidně prohánět po německém autobahnu. A tam už to bude horší.
i na 50kw nabijecce bych s Taycanem nebyl na nabijecce dele nez nejakych 90 minut, ale ne, specialisti z diskuze co elektromobil videli mozna projizdet okolo nich by tam nabijeli 3 hodiny :yes: a ze na nabijecce pod 100kW jsem byl naposled asi pred 3 mesicema a jen proto ze jsem vedel ze tam proste budu asi pul hodky na nekoho cekat a tak jsme to teda zapojil na kabl a par kW nabral
No, vytvářet umělý kravál, to mi přijde jako bizár. Předpokládám, že to stejně většina jenom vyzkouší, když se bude předvádět před kámoši a pak zjistí, že to parádní zrychlení za jemného bzukotu je pěkně návykové a tento nesmysl vypne.
Nic - elektroauta maji spoustu pojistek, ktere se okamzite rozpoji, pokud proud jde jinam nez ma jit. Je to v radu milisekund.
Takze pokud po nehode neskonci pasazeri holym zadkem nahodou presne na obou hlavnich "konektorech" baterky soucasne (jsou uvnitr krytu baterky, takze by to byla fakt nahoda), tak se nestane vubec nic.
Stejne tak se muzes ptat, jak dopadnou pasazeri, kdyz se pod ne vyleje nadrz s benzinem a preskoci jiskra.
pokud ho trosku prislapnes, tak i casteji, s GT2 RS kde mam tusim 90 litrovou nadrz dam pri projizdkach po okreskach (ted teda ne kdys jsem jeste zavreni a navic ty gumy by to asi ani ted moc nedavali, takze auto spinka pod plachtou) prumer nejakych 29-30 litru, takze da rekneme tak 250-300 kilasku :-[] ale vlastne to neni supersport, ten vlastne zadnej nemam, ale kdys jsem mel v Nemecku na vejkend pujcenej Hurakan nekdy predloni, tak bastil taky tak nejak do 35 litrtu a nadrz mel o neco mensi, takze rekneme idelane do tech 250km, a samozrejme jako spravni setrilci do toho jiste lidi tankuji nejaky mliko a ne premiova paliva :-[]
hele šofére, az zas otevrou pujcovny, seber rekneme 300k ze sporiciho uctu na kauci + dalsich cca 30k na pujcovne, pujc si v nejaky lepsi autopujcovne aspon na par hodin nebo lip den neco co ma znaky sportovniho auta, a pak tady mudruj o dojezdu ;-)
31 az 73 + 53= 84 az 126 g/km2. To je celkem blizko 95g,ktere poptava od vyrobcu EU.
Tech 150 tis. je odhad najezdu prumerne rodiny, 6 letx25 tis. Ano,muzes najezdit i 300 za 12 let,pak budou celkove emise cca 70-90 g C02. Stale ne zcela mimo 95g CO2.
Ad emise auta: u EV "emise z vyroby auta"prece tez vznikaji.
Koukej,je mi jedno,at si koupi co chce kdo chce,ale delat z EV nucenou volbu v situaci,kdy to emisim ani nepomuze moc (osobni doprava neni ani 10% vsech), je pro me tezko akceptovatelne.
Tesla by davno zkrachovala,nebyt prijmu z emisnich odpustku.
EV nejsou kupr.v ceskem energetickem mixu zadna slava a jsou (stejne) skodlive jako ICE.
1 priklad: Tesla 3 má cca. 75 kWh baterii, což dle studie IVL jen při výrobě vygeneruje 4,6 – 11 tun CO2. Při ujetí 150 000 km to znamená 31-73 g CO2/km. K tomu přidejte energetický mix ČR (439g Co2/kWh), což při spotřebě 12 KWh/100 km vyprodukuje dalších 53 g CO2/km.
Benzínka je díra v zemi. Navíc žádnou stavět nemusíme. Tahat kabel s takovým proudem (a to se zatím bavíme jenom o osobácích) nemusí být vždy jednoduché, hádal bych. Že vyvážíme do zahraničí, to sice ano, ale pokud se má přejít na OZE, tak žádný vývoz nebude.
Tak pokud to srovnáváš s Panamerou, tak Panamera zrovna dálniční auto je.... sotva by si ji někdo kupoval pro zábavu.
Tohle jako městské auto... to úplně nevím, i když možný je všechno.
Tak to už sem můžeš dát formuli, vsadím se že ta byla vývojově i levnější než ID R.
Caterham je prostě klasika a symbol zábavy. To je snad posldní auto, kam by tenhle pohonný blázinec měl přijít.
Cat má relativně lehký motor a váží okolo 550Kg. To baterkama rozhodně nevylepšíš.
Protože to jsou krabice na hranici céčkového řidičáku, kdo ví jestli některá americká nebudou už za hranicí, pak tam může být tuna a půl baterek a budeš se bavit o podprůměrném dojezdu spalováku. Takže prsit se tím, že to dojede možná 600km je trochu zavádějící.
No... při "volných tržních podmínkách" by nikdo nechtěl to EV. Respektive by tu byl ten podíl, co byl třeba za rok 2019... 0,xx%. Protože se to prostě dneska nevyplatí, value for money nevychází, až na výjimky.
Ale volné tržní podmínky jsou fikce, nikdy nebyly, ani dneska nejsou... a lepší to nebude. Je potřeba žít s tím co je, co bude.
Lepší příklad než elektronkovej počítač jsou třeba vodou ředitelný laky... nikdo je moc nechce, ale nikdo se nás taky neptá.
No argument je cena. Nikto nezpochybnuje, ze ev budu o par rokov lepsie a ze nabijanie a dojazd budu uplne na inej urovni ako dnes. Ale nebudem dnes vyhadzovat 100k € na nieco co bude o dva roky bezcenne. Takze zatial ako hracka pre majetnych preco nie. Ja si pockam
Platí zlaté pravidlo, že člověk by si měl koupit takové auto, na které za půl roku vydělá. Kolik procent Čechů podle tohoto pravidla dosáhne alespoň na Ioniq5? Sakra, vlastně on skoro nikdo nedosáhne ani na ten nejlevnější elektromobil na trhu... Tak teď už zbývá jenom extrapolovat ceny baterek v čase. Když natáhneme extrapolaci dost daleko, budou vlastně zadarmo.
Pokud se jdu projet, jen tak bez cíle, tak si třebas i s těmi 150km vystačím, hezky na dvě hodinky z domu a pak zpět na nabíječku... takže elektrický Caterham nebo něco takového, relativně lehký s relativně malou baterkou... klidně.
Horší je to u firemní limuzíny, od který čekám, že mě odveze kam si vzpomenu a třeba i rychle a daleko... a ani tam není problém těch 300km dojezdu, ale doba dobíjení v kombinaci s množstvím nabíječek.
Ja nevim, proc do toho furt tahas zivotnost baterie...To je jak rikat, ze zivotnost auta determinuje motor. Realita je takova, ze 300 tis. km a 95 z 100 aut se bude houpat na elektromagnetech, a ne proto, že jim chcipl motor nebo baterie. Nektera auta jsou na odpis zrala mnohem driv
vždyť ty je máš všechny naráz: máš Taycana, GT2 RS, IPace, dvě nebo tři M3ky, všehno to máš v garáži podle diskuse. tak sem se společnou fotkou! mohlo by to být o dost lepší než tvůj šílený pravopis :yes:
edit: takže ulhánek? apartmány po celé Evropě kam se jezdí elektromobilem, pozemky kolem paneláků skoupené na nabíječky, miliony vydělané na bitcoinu... a ruka v nočníku :-):-):-)
cca 35% lidí má příjem nad cca 47tis hrubého (https://www.cfoworld.cz/…-a-mzdy-v-cesku/). Ty si nové auto se spalovákem (podle tohoto pravidla) klidně koupí. Bude to základní Fabia nebo Dacia, ale bude to nové auto. Kolik procent má tímto pravidlem na nový elektromobil? Podle odkazu odhaduji tak 3%. Myslím, že právě tahle statistika ukazuje, jak jsme daleko od rozšíření elektromobility (proti které nic nemám, naopak)
No ale u Audi se taky přecházelo na matlání, a teď najednou nic. Můj tip je, že díky nadšenému zákaznickému feedbacku se matlání omezí nejdřív u Audi a pak snad i v dalších modelech koncernu.
Snížení závislosti na OPEC :-)
Samozřejmě to má svoje důvody, jen tak pro zábavu by to nikdo (ani politici) neprosazoval.
Nicméně se nelze zbavit dojmu, že je už delší dobu evropská legislativa dost odtržená od reality... EU pokutuje litrové mini s GPF za příliš vysokou spotřebu, zatímco po cestách jezdí čím dál starší auta (ne že by patnáctileté auto bylo nutně vrak, ale těch 15 je průměr... a co je nad ním...).
A pokutuje je tak, že ve finále třeba přesouvá miliardy Eur od Fiatu k americké Tesle... což je ekonomicky nešikovný, pro Evropu, která nutně potřebuje každou trošku konkurenceschopnosti.
Hele tuhýku, nenatřásej si tady peruťe, je to zbytečné, trapné a hloupé! Asi máš malého pindíka či jiný komplex, který si kompenzuješ těmi plky! Já se klidně, projedu, víš, ale raději na svém bawu, Zrychlení mám podobné a jedu-podle palubního počítače za tři a půl litru benálu!
Dobrý den, kolega Kadera testoval základní verzi e-tron GT, já provedení RS e-tron GT. V galerii jsou lokální fotky jen základního provedení. Během testu jsme se s Vláďou potkali a podivovali se, jak to, že mně ostřejší verze přijde pohodlná a jemu základní verze spíše tuhá. Kdo ví, čím to je, třeba zjistím při plnohodnotném týdenním testu :-)
Pokud máš třeba 3M, tak ten výběr není vůbec špatný... víceválce, manuál či automat, hybrid nebo čistej spalovák... není problém.
A totéž ty EV... nechci vypadat jako nekritický fanda Škodovky, ale pro mě je Enyaq první auto, které jakž takž dává smysl coby náhrada rodinného kombíku za dejme tomu akceptovatelnou cenu - no ale pořád je to mega+.
i8? zvazoval jsem ale nevzal, a BMW super, mam v garazi dve M3 a na zahrade ceka jedno super na renovaci :yes: ale asi te naseru, strasne se me ted libej restomody, takze dostane asi elektriku
Co je na tom slozityho? Proste tam vede kabel s elektrikou.
To uz lidstvo nejakou dobu zvlada - polozit kabel.
Si jako myslim ze bude vyrazne slozitejsi vybudovat benzinku nez polozit jeden dva kabely.
Jen dodam, ze CEZ i EON oficialne oznamili, ze na 2 miliony aut v CR pri najezdu 45km denne (prumer v CR) neni s prenosovou soustavou zadny problem.
Neni potreba nic predelavat, je dimenzovana dostatecne.
Co se tyka spotreby elektriny, je to vyrazne mene nez kolik CR v soucasne chvili vyvazi do zahranici. Takze neni potreba stavet zadne nove elektrarny.
Jo, je to tak. Zalezi ale, co vsechno zapoctes...
A jednou to urcite vyjde. ;-)
U EV mas zase spoustu benefitu, ktere se dost tezko ekonomicky kvantifikuji.
Jako prinos pro zivotni prostredi, potazmo zdravi lidi (predevsim ve mestech).
Boj proti globalnimu oteplovani.
Prechod na obnovitelne zdroje.
Decentralizace energetiky.
Cirkularni ekonomika.
Atd.
Problem techto diskuzi je, ze nekteri zdejsi diskuteri (zcela neprekvapive) neznaji nic jinyho nez auta. A auto prumysl. Autoprumysl, ktery sto let byl zalozen na spalovacich motorech.
Pro nektery je fetis diesel, pro jiny paka rucni brzdy.
Ale pro vetsinu z nich se stal absolutni prioritou cas straveny na benzince resp velikost nadrze. :D
Dat si po 300km jizdy 20 minut pauzu je naprosto, ale naprosto neprijatelny.
tohle je realne konkurent pro cestovni GT, treba kunkurent pro BMW M850ix Gran Coupé a jemu podobna auta
ciste prakticky vahu auta resi jen diskuteri, nikdy me vaha u zadneho auta co jsem kdy kupoval nezajimala, a prijde me to desne vtipne si predstavit ze jdu do autosalonu Audi/Porsche a prvni na co se prodejce zeptam je "a kolik to tak jako vazi" :-[]
stejne dojezd, ac je to cestovni GT, tak cestovat v tom bude asi docela malo lidi nejaky delsi streky, ale co si budem namlouvat, Ionity se celkem snazi a stavej nove a vone nabijecky, no takze jo, bude to tezke s temahle autama dobudoucna, tech 250-270kW nabojeni je malo a za rok dva to bude zastaralej kus auta co nikdo nebude chtit
Citace:
''Dvojice elektromotorů zajišťuje pohon všech kol, který funguje nepřetržitě a zcela variabilně optimalizuje rozdělení hnací síly mezi nápravy, a to v taktu několika tisícin sekundy. Jedinou výjimkou je režim efficiency, který upřednostňuje pohon předních kol. I v jeho případě se však v případě potřeby připojuje zadní náprava, a to mnohem rychleji než u mechanické čtyřkolky.'' :yes::yes::yes:
Doufam, ze vsichni zdejsi petrolheadi z popisu konecne pochopili, ze elektricka 4x4 je mnohem rychlejsi nez klasicka.
Quattro is dead.
Btw. RS6 stoji taky pres 3M jako tenhle Etron. A ma horsi zrychleni.
A pomalejsi Quattro...
PS A to nemluvim o tri a ctyrmotorovych hypersportech....
Norway’s gas car sales are crashing to a crawl and rest of the world will follow faster than you’d think
world will follow faster than you’d think
world will follow faster than you’d think
world will follow faster than you’d think
world will follow faster than you’d think
gas car sales are crashing :-!
PS Ano, saamozrejme ze pri ''volnych'' trznich podminkach by price parity nastala pozdeji. K tomu presne ale napr. dotace jsou, aby urychlily nastup novych technologii.
General Motors is the latest automaker to pledge that it will phase out combustion engines worldwide ;-) replacing the fleet with electric-powered vehicles. In a release today, GM sets a 2035 target to stop selling vehicles powered by a gasoline or diesel engine with the goal of becoming carbon neutral by 2040. That means cleaner new vehicles, as well as the plants that make them which will be powered with renewable energy. :yes::yes::yes:
Promin, ja ten rozdil spalovak-EV a kun-spalovak marne hledam. ;-)
Snad to casem pochopis i ty a prestanes sem davat ubohy odkazy na nabijeni dieselgeneratorem.
Na to ja mam jen tuto odpoved:
https://www.pinterest.co.uk/pin/485122191103800709/
Protoze EV (opakovani):
That means cleaner new vehicles.. :yes:
Preloz si to, jestli to umis.
PS Pravdepodobne to nastane mnohem driv nez v 2035, ale to je jedno.
trosku vynucovane to bylo, ve mestech to celkem hodne smrdelo od hovynek, a i na botach to nebylo zrovna super, v nekterych mistech velkomest tehdejsi doby se odklizenim konskych vykalu zivilo i 5-6% obyvatel daneho mesta, a na nekterych mistech se hromadili vykali vykali i nekolik metru, mezi domy na to byli specialni nezastavena mista :yes:
nekteri dnesni zhyckani jedinci co jim vadi ze soused vysava hlucnym vysavacem, nebo ze mu moc smrdi sekcka na travy v nedeli odpoledne, by tu dobu nerozdejchali :-[] nastesti ja tu dobu nezazil, a ani moje prababicka kdys jeste zila o ni mnoho nezminovala (narozena 1903), ale rad si ctu a posloucham historicke dokumenty a knihy z dejin prelomu prave 19-20 stoleti kdy to pekne odsejpalo s novyma vynalezama a napadama
Spíše než o revoluční půjde o postupný evoluční proces posilování. Nemá podle mě smysl se zabývat úvahou typu: "Co by se stalo, kdyby teď najednou v ulicích jezdil milion elektromobilů." Sítím také odlehčí využití akumulačních technologií v místech spotřeby. V dynamickém prostředí nové energetiky elektromobily velmi pravděpodobně přestanou být jen čistými odběrateli energie. V domácnostech a firmách budou stále častěji plnit i funkci úložiště elektřiny. To může dále přispět ke stabilizaci celé energetické soustavy. :yes:
...tak se ho nebojme nazývat "takovou elektrickou RS 6"???
Všiml si někdo vůbec, že RS6 je v prvé řadě kombík a tohle má naopak ke kombíku zatraceně daleko?
Víte o tom, že existuje i nějaká RS7, která má charakterem karoserie k RS e-tronu GT logicky mnohem blíž, než RS6?
Takže nakonec sám přiznáváš, že nevíš, ale to ti nebrání napsat "skoro žádný", nebo "jestli to vůbec ještě nějaký má".
Všechny podélně uložené s větším/velkým krouťákem ho pořád mají (viz dieselové V6) plus sportovně orientované verze S/RS, a logicky všechny Audi, které mohou mít sport dif. vzadu.
Což ale nedává smysl. Tohle přece nemá být náhrada za Huracan, ne? Naopak to přesně sedí k top specifikacím Panamery - rychlé čtyřmístné auto na dálnici.
Lidi, kteří si to koupí, asi vědí, do čeho jdou... takže jo, asi s tím velký problém mít nebudou. Zajet z Hostivic do Prahy do divadla, na to to bude super :-). Trošku plýtvání výkonem a tak... ale jsou to každého peníze.
Tak si tech 71 vydel trema! Ne, 150.000km neni DNES zivotnost (baterie) EV ani nahodou. :no: https://vtm.zive.cz/…913/default.aspx
Brzy si to budes moct vydelit dokonce deseti. :-!:-!:-!
A jaky emise z vyroby el. energie budeme mit za dvanact let????
V roce 2033!
Taky tretinovy? Nebo nizsi?
To budou jeste vsechny dnes koupene EV provozovany. :yes:
tak ja ho nikdy nemel, takze cajk
Le zavody jsou zavody pro lidi co nemaji licenci a chteji si zazavodit na okruzich, za nejakych tusim 20 tisic se tam da i pronajmout starsi okruhove BMW relativne znameho ceskeho zavodniho teamu
Jasně, to jsem myslel tím, že je u nás 7000 benzínek... tohle je ten problém, málo nabíječek + dlouhá doba nabíjení. Pro auta jezdící dálky je to smrtící. Pro auto, se kterým vystačíš s dojezdem z domu, to problém není.
Chtelo by to prime porovnani, Ta auta si budou jizdou velice podobna. Audi bude asi v komfortnim rezimu pohodlnejsi.
Co jsem videl recenze, vsude chvali podvozky obou s tim, ze Porsche umi byt precejen o neco agresivnejsi pri jizde na hrane, ale ze to neni tak velky rozdil. Nicmene zatim nikdo nemel na recenzi obe auta zaroven na prime porovnani, co jsem videl.
Spis mi prijde zvlastni, ze Audi a Porsche maji stejnou cenovku. Ale budiz, proti gustu zadny disputat, kdyz se to prodava... :-!
Ja bych pri stejne cenovce proste musel mit Porsche. Bych bych bych.
mnou vlastnena auta jeste pred Taycanem tu vyfocena jsou i s popisem ;-) a opravdu to nebudu postovat znova a znova jen proto ze nekteri diskuteri maj potrebu stale dokolecka omylat to same
to zdejsi diskuteri nechapou, z jejich pohledu je to neprakticke a drahe, a jen proto ze na to vesmes nemaji, ma to pro ne nesympaticky pohon, a tudis je to cele spatne
Tady jde o to, že superauta si člověk nekupuje úplně jako drsný workhorse auta, který musí odkroutit šílený kilometry naráz. To nejsou auta pro cesťáky s vložkama Always. Ono ani zvukově to není moc příjemný, nechcete to poslouchat na dálnici 3 hodiny a víc. Samozřejmě existujou nějaký přijatelný gétéčka, ale to je spíš menšina. Jinak vám u superaut malý range prostě nevadí. Ostatně bývá to majitelovo páté auto... A stejně je to s touhle elektrickou audinou... Garantuju vám, že se najde dost majitelů, kterým tenhle range bude naprosto stačit... Drtivou většinu denních cest po městě s tím v pohodě vyříděj... Možná budou až překvapení, že tu elektriku používaj víc, než mysleli... A delší cesty budou řešit jiným autem...
Mně se třeba zvenku víc líbí taycan, ale uvnitř zase ty audiny. Interiér taycanu mě kupodivu malinko zklamal - říkám kupodivu, protože jinak mi poršácký interiéry velmi seděj. Ale taycan je tak nějak moc vyhlazenej a jakoby příliš jednoduchej... Ale zároveň to není minimalismus, co mají některý EV... takže to mi ten taycan trošku sráží.
Nic takoveho tu nikdo nevyklada. Tohle vkladaji do ust fanouskum EV jejich zaryti odpurci. Podobne jako nulove emise. :no:
Hlavnim problemem vetsiny EV je porad jeste cena (kdyby tomu tak nebylo, tak nejsou potreba dotace...).
A doba a dostupnost nabijeni.
Nicmene tohle Audi spoustu nedostaku (a tim nemam na mysli cenu) uspesne minimalizuje. :yes:
Tak Panamera neni superauto. Puvodni pisatel psal o superautech. Ta opravdu na nejake velke tahy nejsou, krome par getecek. Ale v Huracanu apod. proste nechcete sedet 6 hodin v kuse...
Cely muj point je v tom, ze lidi, kteri si koupi tohle EV za 3-4 mega, nebudou mit s jeho dojezdem problem. Protoze maji i jine moznosti. Ja si naopak myslim, ze tohle audi je prekvapive prakticke a klidne si dovedu predstavit, ze ho budou v pohode pouzivat 5-6 dni v tydnu.
Zase si vem, že to ID R byla vlastně EV prvotina... F1 si stáje piplaj dlouhý roky. I samotný VW bylo překvapený, jak to ve finále třeba na tom Pikes Peaku funguje... a mě by zajímalo, jak by z toho šlo (nebo nešlo) udělat lidový sportovní EV auto. Caterham ber spíš jako inspiraci - lehký, levný, s omezeným komfortem, nic na dlouhý štreky.
Nevím, tohle je zatím "pole neorané"... VW ID R má i s řidičem pod 1100kg... což na 500kW auto není marný... ale jasně, bude to samej karbon. Zajímalo by mě, jak by to mohlo vypadat v produkčním provedení, klidně s polovičním výkonem.
Since Porsche’s first investment in 2018, the team at Rimac Automobil has doubled to nearly 1,000 people, and the Croatian technology company has continued to produce some of the world’s most advanced electrified powertrains, batteries, infotainment and other components related to electrification. Rimac Automobili now works with many major car manufacturers, including Hyundai, Kia, Porsche, Aston Martin, Automobili Pininfarina, Koenigsegg and many more. :-!
PS Zajimavy je, ze s kym Rimac spolupracuje, ten ma spickovy high power elektricky pohon. Naposledy treba Kia EV6. Je to v ostrem kontrastu s Mercedesem nebo BMW...
PPS Ano, taky ziskava penize od investoru, jako Tesla. A taky to neni bublina, nybrz TOP technology firma. Mate Rimac - :yes::yes::yes: https://www.youtube.com/watch?…
A myslis si, ze u Etronu neni pripojeny zadni motor neustale? :D:D:D
Pochop, ze jeden motor muze asi dost tezko konkurovat dvema motorum (na kazde naprave).
Jedine mozna jeste to RS6 s jeho zadnim ''sportovnim diferencialem''.
Na to ma ale zase odpoved Tesla s modelem Plaid a tremi motory (dvema vzadu). ;-)
hosi je to opravdu tak slozite si takove auto treba na den pujcit a zjistit na valstni penezence kolik takove auto opravdu papka pri bezne projizdce po okreskach?
Myslis v Nokii, v Kodaku?
Tam meli tve uvazovani.
Smartphone a digitalni fotky povazovali za sci-fi.... ;-)
Uz tady par let o elektromobilte pisu a nastup EV je realitou.
Prosperita Tesly take.
A vysledek?
VW Power Day: https://www.eba250.com/…n-vws-power-day/ :yes::yes::yes:
E-Mobility has won the race: Reflections on VW’s Power Day
Tak toho nech, tech plku o sci-fi. ;-)
To je totiz realita - dnes. :-!