Elektromobily
Petriso
6
Slibovali že bude stát 10000 eur tj 270000 czk a proto jsem na ni čekal a chtěl ji na 100%. Nakonec to byla velká lež. Za 430000 bylo Citigo ktere jsem tehdy tehdy malém koupil a dnes lituji že jsem si to rozmyslel. Dát 450000 za Dacii je ale nesmysl..
Přejít do diskuze
Kvůli odkrvení mozku při akceleraci z 0-100 za 1,91 sec, hrozí reálně ztráta vědomí. Jéé, já to spletl - oprava - za 19,1 sec, tak nehrozí nic, leda že to na světlech předjede i starý embéčko.
A takhle je to v elektromobilitě se vším...
Slibů plná (_!_) - a ve výsledku howno
A přesto se najdou mamlasové, kteří nad ním budou mlaskat a vzájemně se ujišťovat, jak lahodnou a delikátní má chuť a jak skvělé časy nastanou, až budou ostatní jídla zakázána a howno budeme mít všichni :no: :no: :no:
Slibů plná (_!_) - a ve výsledku howno
A přesto se najdou mamlasové, kteří nad ním budou mlaskat a vzájemně se ujišťovat, jak lahodnou a delikátní má chuť a jak skvělé časy nastanou, až budou ostatní jídla zakázána a howno budeme mít všichni :no: :no: :no:
Několik desetiletí je zažitý parametr z 0-100, aby vyjádřil dynamické schopnosti auta a každý, průměrně bystrý řidič, to dokáže posoudit a vyhodnotit.
Tak si máme, kvůli těmhle chcípákům, zvykat nově na 0-50 ?
Tak si máme, kvůli těmhle chcípákům, zvykat nově na 0-50 ?
... pro nikoho jiného to není.
Pokud to srovnám s benzinem u Sandera, tak😒br /> 1. Návratnost rozdílné ceny cca 8-10 let.
2. Cca 1/2 - 1/4 dojezd.
3. Výkon 1/2.
4. Užitnost taky +/- polovina.
A nedej bože, kdybych to srovnal s LPG verzí, tam by asi návratnost rozdílné ceny nebyla žádná.
Myslím, že tímto modelem/cenou tu elektromobilitu nerozhýbeme!
Pokud to srovnám s benzinem u Sandera, tak😒br /> 1. Návratnost rozdílné ceny cca 8-10 let.
2. Cca 1/2 - 1/4 dojezd.
3. Výkon 1/2.
4. Užitnost taky +/- polovina.
A nedej bože, kdybych to srovnal s LPG verzí, tam by asi návratnost rozdílné ceny nebyla žádná.
Myslím, že tímto modelem/cenou tu elektromobilitu nerozhýbeme!
Když na to chudé Rumunsko má ... :no: tak ať dál jezdí na venkově na povozech tažených koňmi.
Turbo - 1 kůň.
Bi turbo - 2 koně.
Quatro - 4 koně.
Turbo - 1 kůň.
Bi turbo - 2 koně.
Quatro - 4 koně.
... špatně placeného pracovníka v ČR. :no:
Že se ti korektní EK a EP nepoblijí sami ze sebe.
Že se ti korektní EK a EP nepoblijí sami ze sebe.
Hezké slohové cvičení, ale nepsal jsem, že porovnávám jen s ICE, to mi nepodsouvej. Jel jsem samozřejmě i s EV a ne jen v jednom....
Když má kára 0-100 za 6s, tak si dovedu představit +/- i jak se chová z 0-50 nebo z 50-80.
Když mi napíšeš, že má 0-50 za 5s, tak si kromě tý padesátky nepředstavím nic a abych si mohl udělat představu, musím se v tom svézt. Alespoň tedy já. Tím jsem myslel léty zažitý parametr. Ovšem pokud někdo řídí 14 dnů chápu, že to pro něj má prachmalou důležitost - význam.
Když mi napíšeš, že má 0-50 za 5s, tak si kromě tý padesátky nepředstavím nic a abych si mohl udělat představu, musím se v tom svézt. Alespoň tedy já. Tím jsem myslel léty zažitý parametr. Ovšem pokud někdo řídí 14 dnů chápu, že to pro něj má prachmalou důležitost - význam.
Každá země má zřejmě svojí politiku dotací, ale tahle základní cena je podle mého názoru vysoká. Pro mě osobně jen potvrzení toho, že dvouletý Smart okolo 250 tisíc Kč z Německa (Fortwo nebo ForFour), je asi nejekonomičtější volbou, jak se dostat k EV za přijatelnou cenu. Pro zajímavost v Rumunsku je cena po dotaci na úrovni 200 tisíc Kč a objednávky jsou na 1 500 vozů. To bude asi důvod, proč Dacia nasadila takovou cenu, protože má dostatečné prodeje v zemích, kde koncové ceny pro uživatele jsou na akceptovatelné hladině.
Zdroj k Rumunsku: https😐/balkangreenenergynews.com/…r-only-eur-7700/
Zdroj k Rumunsku: https😐/balkangreenenergynews.com/…r-only-eur-7700/
Rozumím Ti, kámo.
Chtěl jsi jasně říci, bez dotací zcela NEPRODEJNÉ :no: .
Souhlasím s Tebou. 😁 😁 😁
Chtěl jsi jasně říci, bez dotací zcela NEPRODEJNÉ :no: .
Souhlasím s Tebou. 😁 😁 😁
Není třeba nic rozhýbávat, je třeba se chovat prostě normálně. Dnes to píší na Autoforu.
No... to se asi tak nějak čekalo, +- na úrovni Citigo... které bylo prostě levné (a už není).
Ale tak ono si to asi svýho zákazníka najde, ale je to teda fakt auto na město. Ty jízdní výkony to je běs i na okresku.
to asi fakt jo
https😐/blog.auto.cz/…9/03/den-pravdy/
Moc těch zkušeností fakt nemáte, co?
Není lepší si to vyzkoušet než dávat své domněnky?
https😐/blog.auto.cz/…9/03/den-pravdy/
Moc těch zkušeností fakt nemáte, co?
Není lepší si to vyzkoušet než dávat své domněnky?
.... tohle už celkem jde ne? jasně že to je drahota, běžný uživatel hodnotící auto prostým poměrem cena/výkon do toho nepůjde, ale pro mladého městského člověka už to může dávat smysl.... Za mě to auto prostě dává smysl.... Dácií bych asi jezdit z principu nemohl, ale jinak na hrkání po městě, úplně v pohodě... otázkou je samozřejmě bezpečnost, ale pokud to není nijak ošizené, proč ne. Pokud by byla velkoměsta plná těchto aut, mě to vadit nebude :yes:
.... lidé jezdili tisíce let na koních.... a teď jsme si za 100 let zvykli na auta.... a holt teď je doba taková že spousta aut nevyjede z města, takže zrychlení 0-100 je téměř irelevantní.... Mimochodem, můj Sup iV má na 1800kg 85 elektrických kW a ve městě je to velmi příjemné a hbité auto.... zároveň od 80kmh nahoru je to fakt o ničem....
každopádně ti garantuju že ve městě se ti tímhle elektrickým prdítkem bude jezdit mnohem lépe než s podobným autem s fosilním motorem.... kvůli tichu, nulovým vibracím a elasticitě motoru a jeho reakci na plyn....
každopádně ti garantuju že ve městě se ti tímhle elektrickým prdítkem bude jezdit mnohem lépe než s podobným autem s fosilním motorem.... kvůli tichu, nulovým vibracím a elasticitě motoru a jeho reakci na plyn....
kde se na to dostávají 9000€ dotace.
V Asii ty dotace nejsou, tak to stojí €10000, stejně jako v EU po dotacích.
V Asii ty dotace nejsou, tak to stojí €10000, stejně jako v EU po dotacích.
Ono je v tom hodně proměnných. Převodovka, elektronika, pneumatiky, rozložení váhy, povrch... a hlavně řidič.
Nejede to, sotva 2 lidi to uveze, je to drahé, malý dojezd = propadák roku 2021 epic fail :no: :no:
Měl... je to tak, bohužel aby si přečůral elektromotor na tuhle krátkou akceleraci potřebuješ mnohem, ale mnohem větší výkon.
Myšleno to bylo tak, že bylo dotované automobilkou... tedy že ho automobilka prodávala se zápornou marží. Pak do toho ale vstupují pokuty za CO2, kdy loni ušetřila Škodovka za jedno prodané Cígo 500t, letos to bude cca. 400t (pokud to ovšem bude potřeba... a možná už nebude komu emisní povolenky prodávat).
No, je to džungle... DonVito by tě přesvědčoval, že na tom musí automobilka vydělávat těžký prachy... a já vlastně nevím (spíš si myslím, že ne).
No, je to džungle... DonVito by tě přesvědčoval, že na tom musí automobilka vydělávat těžký prachy... a já vlastně nevím (spíš si myslím, že ne).
přesně tak. A je to vidět i u hybridů. I slabší hybrid předskočil na rozjezdu spalovák a během chvíle už ztrácel.
U corolly už to je znát i ve vyšších rychlostech při akceleraci. Reaguje hned a silnějšímu spalováku chvilku trvá než to dožene.
U corolly už to je znát i ve vyšších rychlostech při akceleraci. Reaguje hned a silnějšímu spalováku chvilku trvá než to dožene.
Nesmysl. Bavíme se o celé Evropě a řada zemí "své" dotace vynakládá na dotace zkratomobilů.
Chceš říci, že hybridní Yaris měl padesátku za 3 sekundy, což je zhruba hodnota srovnatelné Fiesty ST (134kw) minulé věneček? To asi fakt ne ...
Citigo s 1,0 MPI som nemal rád. Také dôchodcovské chrastítko a chudobný príbuzný Volkswagenu Up. Potom som však mal možnosť jazdiť s elektrickým Citigom a bol som z toho auta veľmi nadšený a chcel ho kúpiť. Jednoduché, ale kvalitne spracované mestské elektro s fajn dojazdom a aj cenou.
Tá bola so zľavou od Škody len o tisícku vyššia ako pri Springu a malo to lepšie parametre, asi až na cúvaciu kameru. Štátna dotácia sa mi neušla, tak som to nechal tak, ale keď občas stretnem Citigo-e iV s nálepkou, že dotyčnému na to prispelo takmer polovicu Ministerstvo hospodárstva, tak trošku závidím (veď ako správny Slovák).
Môžeme ale naštartovať novú éru bazárových kovbojov, teraz už takých moderných, ktorí budú ohŕňať nos nad elektrickou dačkou a dajú za tie peniaze radšej prednosť jazdenej, pri ktorej netušia, ako to majiteľ nabíjal. Nevadí, zatiaľ sa hlásim k týmto elektrickým kovbojom.
Tá bola so zľavou od Škody len o tisícku vyššia ako pri Springu a malo to lepšie parametre, asi až na cúvaciu kameru. Štátna dotácia sa mi neušla, tak som to nechal tak, ale keď občas stretnem Citigo-e iV s nálepkou, že dotyčnému na to prispelo takmer polovicu Ministerstvo hospodárstva, tak trošku závidím (veď ako správny Slovák).
Môžeme ale naštartovať novú éru bazárových kovbojov, teraz už takých moderných, ktorí budú ohŕňať nos nad elektrickou dačkou a dajú za tie peniaze radšej prednosť jazdenej, pri ktorej netušia, ako to majiteľ nabíjal. Nevadí, zatiaľ sa hlásim k týmto elektrickým kovbojom.
Ale to víš travele, že tě mezi elektro-mamlasy řadím 😁 😁 Bez tebe by to nebylo ono.
A copak howínka... chutnají, chutnají?
A nebo o nich doposud jenom planě sníš?
A copak howínka... chutnají, chutnají?
A nebo o nich doposud jenom planě sníš?
Ano, taky nikdo neresi setiny. Tady byla reakce, ze hybridní yaris ( 74 kw )nezvládne 0-50 jako fiesta 134kw, tedy 3 vteriny. A to zvladne
Dobře jste to v daný moment udělali, jen bych byl opatrný z toho dělat nějaké závěry na úrovni 0,1s.
To jo, otázka je, jestli se "špatným měřákem" má smysl říkat, že Civic 1.8 MT má 2,93 a Auris 1.8HSD 2,92. Podle mě kdybys vzal stejná auta na stejné místo dneska, tak desetiny vteřiny nahoru dolů tam budou lítat všude.
Ono zejména u toho manuálu s trošku silnějším motorem je to fakt hodně o řidiči, resp. o tom, jak se mu to zrovna povede... vím, že s Mazdou jsem kdysi měl na 0-100 rozptyl 1s+ v rámci odpoledne (je fakt, že jsme cíleně měřili 0-160-0 a 0-100 byl jen vedlejší produkt).
Ono zejména u toho manuálu s trošku silnějším motorem je to fakt hodně o řidiči, resp. o tom, jak se mu to zrovna povede... vím, že s Mazdou jsem kdysi měl na 0-100 rozptyl 1s+ v rámci odpoledne (je fakt, že jsme cíleně měřili 0-160-0 a 0-100 byl jen vedlejší produkt).
suhlas, ked mas vsak pomaly automat, nic s tym neurobis... dupnes na to a cakas, aj hybridna elektrika je uz davno prec
Tak na stovku byl rozdíl 2 vteřin tuším. Ale předmětem debaty byly rozjezdy ze semaforu. Nicméně jsem neočekával jiný výsledek. Clovek kdyz s tím jezdi denně, s hybridem i spalovakem, tak ví jak se oboje chova.
Poprvé ano, podruhé tam byl racelogic 😊 Ale zase, když něco měříš špatným měřákem, vše je zatíženo stejnou chybou měření 😁 Takže s přimhouřením obou očí se to dá akceptovat 😁
😒] 😒] 😒]
Tak pověz, co jsme měli udělat v daný moment vic? Bylo nás tam asi 11, kdo viděl i přímé naměřené srovnání.
Hlavně to ostre sledované auris vs mondeo. Cca do ty 50-60 byl kouskem vpředu a pak začal ztrácet.
Tak pověz, co jsme měli udělat v daný moment vic? Bylo nás tam asi 11, kdo viděl i přímé naměřené srovnání.
Hlavně to ostre sledované auris vs mondeo. Cca do ty 50-60 byl kouskem vpředu a pak začal ztrácet.
Trošku mi to připomíná měření rozpadu radioaktivního uhlíku v organické nečistotě na podrážkách Cimrmanových bot... 😄
Já ti jen říkám, co od toho můžeš zhruba čekat např. ve srovnání se spalovacím autem.
Co ti řekly ty údaje? Třeba 0-100 ti říká, že litrová Fabie je výrazně dynamičtější. A jaká je skutečnost? Pokud to chceš opravdu drtit, tak tu Dacii předjede snad vše. Ale 0-100 nemusí plně reflektovat běžného řidiče. Třeba ta Fabie 44kW má 33kW+ od 3400 otáček. Kdo jezdí běžně mimo město s takovými otáčkami? Na otáčkoměru budeš mít spíše tak kolem 1700-2500 (což je cca 15-23kW). Takže i mimo město bude 33kW Dacia pro většinu lidí dynamičtější vůz než 44kW Fabia. Když pojedeš na krev, Dacia se samozřejmě nechytá, ale pro normálního řidiče, který nejezdí trvale v druhé polovině otáčkoměru, budeš mít u Dacie skoro vždy větší rezervu výkonu.
Totéž město. Při 40 km/h tam máš 33 kW. Fabie pojede tak na trojku, to bude cca 2000 otáček? To máme 18 kW. Jak šlápneš na plyn, ta lemra líná rumunská bude výrazně svižnější vozítko než Fabie, přestože Fabie má výrazně lepší 0-100 a patrně i 0-50. Takže co takového ti řeklo 0-100? Nebo 0-50?
Co ti řekly ty údaje? Třeba 0-100 ti říká, že litrová Fabie je výrazně dynamičtější. A jaká je skutečnost? Pokud to chceš opravdu drtit, tak tu Dacii předjede snad vše. Ale 0-100 nemusí plně reflektovat běžného řidiče. Třeba ta Fabie 44kW má 33kW+ od 3400 otáček. Kdo jezdí běžně mimo město s takovými otáčkami? Na otáčkoměru budeš mít spíše tak kolem 1700-2500 (což je cca 15-23kW). Takže i mimo město bude 33kW Dacia pro většinu lidí dynamičtější vůz než 44kW Fabia. Když pojedeš na krev, Dacia se samozřejmě nechytá, ale pro normálního řidiče, který nejezdí trvale v druhé polovině otáčkoměru, budeš mít u Dacie skoro vždy větší rezervu výkonu.
Totéž město. Při 40 km/h tam máš 33 kW. Fabie pojede tak na trojku, to bude cca 2000 otáček? To máme 18 kW. Jak šlápneš na plyn, ta lemra líná rumunská bude výrazně svižnější vozítko než Fabie, přestože Fabie má výrazně lepší 0-100 a patrně i 0-50. Takže co takového ti řeklo 0-100? Nebo 0-50?
Jestli si pamatuji dobre, měřilo se jedním zařízením, s perfektnímpokrytim GPS signálu a každé měření se dělalo 3x. Takze pokud je odchylka, tak je u všech. A v porovnani stejného auta při měření racelogicem ( jirkovo prius) je rozdil desetiny při 0-100. Coz může být tím, že bylo mokro
Ona je rychlejší, ale jsou to desetinky vteřiny 😊 Aby z toho zase nebyl Hamunadžihád o naprosté nadvládě hybridu 😁 Měřili jsme to a je to tak..
Předpokládám, že 1,8 HSD. Ten mi přijde ve městě o dost příjemnější než dvoulitr. Plynulejší připojování motoru, rychlejší reakce elektra z nuly a do toho měkčí podvozek. A nedostatek výkonu pro tyhle rychlosti fakt nemá.
Díky za odkaz. Taková tragédie to není. Do těch 60 je to na hraně, dál už to moc význam nemá.
Jak píšeš, jako nějaké základní motorizace.
Jak píšeš, jako nějaké základní motorizace.
Tak mu poraď čo s tým, ty už to máš za sebou, a podľa toho, čo na acz produkuješ, tak určite nie len raz. 😉
Zrovna včera jsem jel hybridní Toyotou, která má zrychlení na stovku pomalejší o 6s než BMW které jinak denně jezdím. A na rozjezdu z nuly na cca 40 km/h je pocitově rychlejší. Resp. když bych hodil BMW do sportovního módu a dal plný plyn, tak budu rychlejší, ale to skoro nikdy nedělám. Mluvím o klasické běžné jízdě na půl plynu. U toho Springu si myslím že to bude mít podobný efekt, takže to reálně bude na semaforu mnohem svižnější než základní Fabie apod.
Akcelerace je vidět tady https😐/youtu.be/B5VowWbbcOY?t=19 Z 0-50 to dá asi za 5s což je podobně jako má Fabia 1.0 MPI. Tzn. po městě to pojede stejně jako většina malých aut v základních motorizacích. Nad 60 km/h už to bude asi boj, ale tam Spring asi ani nemíří...
Tam skor ide o to, ze kym zaberie prevodovka spalovacim autam, elektromotor je daleko pred nimi. Neskor naskok strati.
Citigo ma nejak 40 kw v eko+ rezime a dost to pripomina spalovacie auto pri akceleracii. Cize to asi bude dost vlazne. Trosku potom unika zmysel toho auta, lebo lacne to nebude, jazdit svizne to tiez nie, daleko to nedojde, nabija sa pomaly. Keby to bolo lacne, dalo by sa chapat. Keby to bolo male zihadlo, hoci za tu cenu, co to predavaju, dalo by sa chapat. Ale takto?
Na trzích, kde bylo Citigo dotované je dotovaná i Dacia a tam kde dotované nebylo, třeba u nás, není dotovaná ani Dacia.
Je to auto do města, dalo by se s tím žít.
Možná by někdo čekal větší "něco za něco" v prodejní ceně... no, ta zatím potvrzuje spíš ten názor, že EV do půl milionu lze pouze s velkými kompromisy. Ale co se samotné baterie týče, ta je podobně velká jako u Cíga...
Možná by někdo čekal větší "něco za něco" v prodejní ceně... no, ta zatím potvrzuje spíš ten názor, že EV do půl milionu lze pouze s velkými kompromisy. Ale co se samotné baterie týče, ta je podobně velká jako u Cíga...
Necvrkli ste si z toho nadšenia, aké je to strašne na howno, chlapci? Mohli by o vás natočiť film: Dvaja dementíci tankujú super.
Elektromotor má poněkud jiný charakter než spalovací motor. V podstatě začíná na maximu točivého momentu a pak má konstantní výkon v cca 2/3 otáčkového spektra. Takže v podstatě můžeš očekávat, že se to bude chovat o něco lépe než 33kW benzín hnaný do extrému.
Těch 33kW to dosáhne zhruba ve stejném bodě (při cca 40 km/h), nicméně elektromotor má konstantní max. točivý moment do doby, než toho dosáhne. Zatímco spalovák se šplhá z nějakých 75 do 100 % točivého momentu (v otáčkách 1500+), tohle má pořád 100%. A zatímco u spalováku po každém přeřazení spadneš do nižších otáček a nižšího výkonu, tohle si drží max. výkon pořád.
Nicméně třeba 44kW MPI bude stále znatelně dynamičtější (už i proto, že má seříznutou výkonovou špičku, takže tento pád je tam tak při přeřazení z jedničky na dvojku, dál už ne).
Těch 33kW to dosáhne zhruba ve stejném bodě (při cca 40 km/h), nicméně elektromotor má konstantní max. točivý moment do doby, než toho dosáhne. Zatímco spalovák se šplhá z nějakých 75 do 100 % točivého momentu (v otáčkách 1500+), tohle má pořád 100%. A zatímco u spalováku po každém přeřazení spadneš do nižších otáček a nižšího výkonu, tohle si drží max. výkon pořád.
Nicméně třeba 44kW MPI bude stále znatelně dynamičtější (už i proto, že má seříznutou výkonovou špičku, takže tento pád je tam tak při přeřazení z jedničky na dvojku, dál už ne).
Mne by spíš zajímalo než 0-100, tak právě 0-50, 50-80 a podobné, důležitější věci pro jízdu ve městě.
No úplně pravda to není. Protoze to srovnavas s ICE, i minulý hybridní yaris, co měl 0-100 za 12.5, tak na 50 byl rychlejší než i 132kw spalovak. Prave ze tohle se může v těch rychlostech dost přiblížit normálním autům. Ale chápu, že někdo, kdo projel pár aut a pár km ročně, tak nevidí v tom význam a rozdil
Není důvod si zvykat, každopádně pro toto auto není 0-100 až tak důležitý parametr, když je určeno zejména na provoz po městě, kde se, pokud vím, 100 km/h běžně nejezdí. Do města těch 33 kW docela stačí, obzvlášť pokud se bavíme o elektromobilu, který má ten maximální výkon dostupný skoro pořád a než ho dosáhne, tak má zase max. točivého momentu. Např. okolo 40 km/h tam budeš mít už okolo těch 33 kW. U 1.0MPI bys po to městě musel hrkat s 3500 rpm, abys měl totéž. Trhač asfaltu to nebude, ale do města to bude docela ok.
Pokud bys jel v EV nebo hybridu alespoň několik dní nebo stovek kilometrů po meste, tak takovej nesmysl nevyplodis. Neříkám, že tohle bude nejaky zázrak, ale zas tak velká katastrofa to být nemusí. Já osobně bych tomu dal tak 70-80kw, ale jak říkám, radši bych viděl bezne městské rychlosti a zrychlení, kam tohle auto míří.
Btw a jezdil jsi s nějakými obyčejnými EV, nebo jen ty supervykonne? Já s několika z obou kategorií a i ty slabé jsou při rozjezdech do 50 rychlejší než spoustu i výkonnější spalovaku. Ale 33kw tedy neměl žádný, proto mne zajímají tyhle rychlosti. Na 0-100 to nikdo hnát nebude, ne ze by nechtěl, ale přestane ho to dřív bavit.
Btw a jezdil jsi s nějakými obyčejnými EV, nebo jen ty supervykonne? Já s několika z obou kategorií a i ty slabé jsou při rozjezdech do 50 rychlejší než spoustu i výkonnější spalovaku. Ale 33kw tedy neměl žádný, proto mne zajímají tyhle rychlosti. Na 0-100 to nikdo hnát nebude, ne ze by nechtěl, ale přestane ho to dřív bavit.