ale jinak nejsem přítelem vozítek do 45 km/h, podle mě to nemá na ulicích (nedejbože silnicích) co dělat. Tady by to chtělo cca ztrojnásobit výkon motoru i kapacitu baterie a bylo by to fakt cool městské vozidlo.
i tak je to super cena. Za tolik není ani bazarový Aixam.
A to se u toho elektra, jakožto potencionální rodič, nemusím starat o servis, PHM, nic. Děcko si to doma píchne do zásuvky jako třeba noťas a mám klid. Dobře, jednou za rok pojištění. Ani na STK s tím nemusím, protože to bude nový a pak se toho zbavíme.
Ano, hitparáda to nebyla. Před 14 dny o něm byl zde článek. "Bylo to jen trochu líp okarosované 2CV, nic víc. A ani nic víc to být nemělo." Jsem tehdy psal. Byl však cenově velmi dostupný a nenáročný, Jezdilo jich, zejména po F, docela hodně.
tohle by mohlo mít docela prodejní úspěch u bohatších rodin, co pořizují auta pro svá 15letá děcka, pokud se to tedy dá řídit od 15. Vychází to dokonce levněji jak ty různé Aixamy ...
Vo Francúzsku sa už predáva a stojí tam 6990,-€, čo je cca 180 tis. Kč. Takže tých tvojich 150 to asi stáť nebude, ale možno to bude v našich postkomunistických končinách lacnejšie ako v krajine galského kohúta. Osobná verzia ale bude asi drahšia...
Původní Citroën AMI byl "tak hnusný, až byl hezký", ale bylo to mimořádně užitečné a dobře využitelné, praktické rodinné auto
Tohle není ani rodinné, ani praktické a ani užitečné :(
Vidiš a já jim taky koupil Citroena, starší C3 a za 3 roky jsem do ní nedal na servisu ani korunu.
Jen nové pneu letní i zimní (to potřebuje EV taky) a jedna pravidelná serviska - výměna filtru a oleje...nic víc. A taky mě to nenervuje ;-)
Ani by mě nenapadlo, že by to mělo sloužit ještě aktivnímu člověku jako jediné auto.
Už jsem to zde psal před chvílí pod jiným vláknem,45 je málo, alespoň 90 lépe 100, technicky myslím až takový problém by být neměl a dojezd 200 aby to dojelo na druhý konec města a zpátky i v zimě a třeba když už nebude baterie v plné kondici nebo nebude plně nabitá. (Když doporučují nabíjet raději na 80%.) Pro mě hlavně benefit parkování a možná bude i omezování vjezdu do určitých oblastí.
Ta cena 6 tisíc platí pro Francii, oni tam mají nějaký bonus - viz "Purchase: from €6,000 incl. VAT (Ami Ami version; bonus of €900 including VAT deducted in France)"
tohle je pro bohatší děcka, aby v rámci města dojely do školy, na kroužek a zpátky domů. Geniální je i to, že nemusíte řešit tak častý servis, nebo jim dávat kapesné na benzin/naftu. Prostě si to doma píchnou do zásuvky.
Mít smráďata 15+, tak jim to koupím. Hádám, že by to mne jako rodiči ušetřilo spoustu času a nervů.
Nehledě na to, že i ta dospívající děcka mohou podnikat, tak se jim takový náklaďáček může hodit.
Vyráběl se 17 let a vyrobilo se ho téměř 2 miliony kusů.
Jak pravíš, "žádná hitparáda" ;-)
Lépe zabalenou Kachnou byl model Dyane, který měl původně CV2 nahradit, ale nakonec Dyane ve výrobě skončila o pár let dříve, nežli CV2
Projekt M, ze kterého se nakonec zrodil model AMI, měl být tříprostrovým sedanem stření třídy, s delkou kabinou jasně odděleným zavazadlovým prostorem
Zadni vedení společnosti bylo ekdnoznačné : "auto musí mít kufr a nesmí připomínat náklaďák"
24. 4.1961 proběhlo přesdtavení ješět předsériových vozů, při němž novináři měli možnost okouknout první vozy z předvýrobní série....
... bylo jasné, že továrna připravovala vozy narychlo... to dokazovalo i otevírání kufru lankem s očkem uchyceným na pravé straně zadního sedadla...
No, to mi jako neotevíratelný kufr moc nepřipadá :D
Jak designem, tak parametry a o reálné použitelnosti nelze snad ani mluvit. Vždyť to nevydrží ani na cestu přes Prahu a zpět? Dojezd jen 75km, navíc rychlostí max 45km/h a pak když ho budete chtít znovu použít, tak 3 hodiny na nabíječce, to je zoufalost. To vše za 6900e. No asi lepší varianta je koupit benzinový Citigo za 100tis a jezdit jako s normálním autem ;-)
V tom s tebou souhlasím.
Ovšem ať již AMI 6 v prvních sériích otevírací víko kufru měl či neměl, šlo o ošklivý, leč praktický, a sakra žádaný automobil, jehož se nakonec prodala kvanta.
K tomu, domnívám se, se "nový" elektro-ami nepřiblíží ani vzdáleně
Samozřejmě pokud je uživatelem dítě, je to +/- ok. Pro potřeby, jak jsem uváděl já, by to jistě naráželo asi i na víc problémů, jak píšeš možná homologací počínaje, úpravami technickými (výkonnější motory, baterie, a i jiné, třeba i bezpečnostní požadavky) no a tím pádem se mění cena a celé to jaksi pozbývá smysl.
To jsem se v podstatě jen tak hypoteticky zasnil. :-)
ano, mohli by to prodávat odblokované pro vlastníky ŘP B, do města by postačovalo klidně i 70km/h. Otázkou je, jestli by to neprodražilo homologaci.
A ano, 45km/h je málo, taky bych viděl raději, kdyby děcka mohla pelášit 50km/h a nezavazela v městském provozu. Ale to je legislativní problém, ne toho auta.
Dojezd? Dle mého názoru by neměl být nijak velký, aby si ta děcka moc nevyskakovala a nejezdila mimo město.
V samotném centru jistě stačí. Jeď však někdy 45 km/h po příměstském okruhu, když je silnější provoz a budeš hovořit jinak.
Všechny pruhy plné, jedou 90-100 a ty v úplně pravém 45 a za prde*lí 1,5 metru pořád a pořád nějaký psychopat zpravidla s kamionem, co už 3 dny nespal, když tě neprotrubuje a neproblikává, tak je to zázrak. A to bude den co den minimálně 2x, jednou do práce a pak domů to samé. To brzy přestane bavit.
Ty baterie jsou zatím jen hudba budoucnosti. A i kdyby již byly, nechci se stát otrokem autíčka. Odpojovat, nosit baterii domů s taškami z nákupem nebo jít dvakrát, doma mít buď druhou nabíječku nebo si jí nosit z auta, doma zapojit a nabít, ráno odnést do auta a zapojit zakrytovat, dojet na ty houby, tam odpojit vybitou a zapojit nabitou, opět nějaké ty kryty, dojet domů, odkrytovat, odpojit baterii a i košíkem hub a baterií přijít domů zapojit a nabít, no a v autíčku mám před barákem stále ještě jednu vybitou......
Děkuji, nechci, to se raději EV vzdám. Max. přijet k zásuvce a zastrčit. Když nemám tuto možnost, tak ICE. Sorry.
Můj osobní pohled k mým potřebám, možnostem a stylu života.
Píšu to u toho druhého vlákna... 11 kWh baterku dokážeš odnést domů, abys ji nabil normálně ze zásuvky.
A tím je to podle mě daný.
Ten rozdíl je astronomický!
Auto, které je schopné jet 100 bude možná dvakrát těžší, než to, s maximálkou 45.
A tím spuštíš spirálu. Největší probleém EV je nabíjení. Pokud chceš umožnit odnést baterku domů, musí mít váhu, kterou uneseš.
Pokud Ti to vyujde tak, že budeš muset jít 4x, tak už to dělat nebudeš chtít.
Aby nedošlo k omylu - já pořád EV nechci! Najzedím cca 25 tisíc km ročně a EV mít prostě nemůžu.
Ale pokud Ev dává vůbec nějaký smysl, tak jen v tomto porvedení.
Myslím.
11 kWh baterka dneska váží nějakých 50 kg... a zejména, pokud ji udělají dvoudílnou, tak si umím představit, že auto nechám venku před barákem, a baterku si vezmu domů, k zásuvce.
Baterka téhle velikosti nebude stát úplně čerta, takže si umím představit i to, že mám dvě. Jednu nabíjím, druhou jezdím.
Když chci vyjet někam za město, tak tu druhou dám do "kufru". :-)
Hodně se mluví o té technologii lithium - vzduch... má snížit hmotnost až 5x.
10 kilo odnese do patra i moje máma. :-)
A v tu chvíli to přestane dávat smysl, a jednoduchý spalovací motor bude vždycky lepší - a v celku, se započítáním životnosti, i výrazně ekologičtějším řešením.
Když nad negativy přimhouřím obě oči, tak dojezd tedy alespoň 120 a rychlost minimálně 90. I pro toho důchodce.
45 je skoro nebezpečná i ve městě, na městských okruzích jedou všichni skoro kilo a takový špunt provozu jen ostatní nervní řidiče mnohdy provokuje. A když náhodou vyjede kousek za město, tak ani není třeba hovořit.
Už se táty radši ani neptám, kdy měnil olej, protože mi odvětí, že stejně nic nenajede. U svého (Lancer) měním za rok vždycky v září, ale můj nájezd se pomalu snižoval z 10 tisíc km na cca 2 tisíce za loňský rok. Moje matka už dost dlouho nejezdí, ale po Smartu pokukuje. Zkusím jí nechat uzrát a pak doufám, že si sjede a občas odfrčí někam podrbat nebo se "kochat" v supermarketu. Co jsem nastudoval tak nejcitlivější položkou při mém občasném ježdění je u EV "normální" malá baterka 12 V, ta potřebuje, aby auto jezdilo. Ve Smartu je pod chodidlama spolujezdce.
občas potkávám důchodce v Aixamech a podobných moped autech. Na to, aby si v rámci města dojeli na nákup, k doktorovi, nebo na zahrádku to stačí.
I pro ně budou výhrou nižší náklady na "pohonnou energii" a "užívat a zapomenout". Mě občas děsí, když si vzpomenu a zeptám se táty, kdy naposledy měnil v autě olej ... loni. Jo, kouknu do motoráku a tam štítek o poslední výměně 2018 a nic nenasvědčuje tomu, že by mezitím proběhl jakýkoliv další.
Je ovšem možné, že to Jiřím Fialou popisované "otevírání kufru lankem s očkem uchyceným na pravé straně zadního sedadla" by se mohlo vztahovat JENOM na sklápění zadních sedadel?
Obvykle považuji za důvěryhodnější informace z monografií (a že se p. Fiala v rámci Grady překonal, je to špalek zvící nějakých 480 stran), ovšem to, co uvádíš, to se také apriorně zavrhnout nedá
Smart ForTwo je výběhový model, protože Daimler předává značku čínské firmě Geely. Geely oznámilo, že místo mikrovozu bude vyrábět SUV (asi velké), takže se zdá že rokem 2022 se výroba ve Francii ukončí a samozřejmě asi i servis, díly atd. Zřejmě z tohoto důvodu jsou v Německu dostupné ojeté vozy za (na EV) příznivé ceny, takže vozy registrované na konci roku 2017 a začátkem roku 2018 jsou k mání za něco přes 200 tisíc Kč. Každý den se objevují nové nabídky u dealerů Daimler-Mercedes v nabídce JungeSmart (zadejte na mobile Smart ForTwo rv 2017, palivo elektro), dneska je jich tam 1 750 kusů, do 8 tisíc Euro 8 kusů, pokud chcete méně kilometrů bude to do 8 tisíc bílá nebo červená, základní výbava, ale je tam spousta hezkých za trochu více peněz. Za podobné peníze je i ForFour, který se vyrábí ve Slovinsku. Dojezd je teoretický až 159 km, podle testů se pohybuje okolo 130 km bez omezování. Jeden americký tester zkoušel dojezd při dálniční 110 km/hod (maximálka je 130) a vyšlo mu 70 km. Nabíjení doma přes noc z 230 V (v pohodě na 100 %), kabelem zásuvka Mennenkes 40 minut z 10 % na 80 % (údaj výrobce, zatím nevyzkoušeno). Baterka je chlazena vodou, záruka (německá) je 8 let nebo 100 000 km.
.....Auto bylo představeno novinářům 24. dubna 1961. Ještě tentýž měsíc se objevilo ta trhu, ovšem již po půl roce přišly první inovace. V říjnu na autosalonu v Paříži měl premiéru model 1962, který se mohl pochlubit posuvnými zadními okny i vzadu, původní modely je měly pevná (srovnejme s dnešní DS4…). Těm také chybělo víko zavazadlového prostoru, byl přístupný pouze zevnitř po sklopení zadní lavice, nedostatek v praktičnosti byl tedy velmi rychle napraven.
zdroj: https://veteran.auto.cz/…travagantni-dama https://www.oldtimeranonce.cz/…/AMS/article.php?…
A přesto byl Ami 6 pro Citroën velkým úspěchem – mezi lety 1961 a 1970 jich bylo vyrobeno přes milionu (půlka z toho bylo kombi – to aspoň nemělo tak ošklivou a nepraktickou záď). Šlo vlastně o propracovanější variantu absolutně spartánské 2 CV (původně se měl vůz jmenovat 3CV).
zdroj : https://www.garaz.cz/…n-ami-6-21001394
V garáži zásuvku mám, tak bych zase mohl svobodně do města autem. Než však to volné parkování zruší a proud zdraží. Že to přijde asi dřív, než jsme čekali, je dost pravděpodobné. Protože.....
Dnes jsem náhodu šel centrem a za 15 min. 9 EV. 3x Tesla, 2x bawor, 2x Fiat 500, 1x Citygo, 1x MiEV no a ještě vlastně něco, ani nevím co, nějaký oranžový mopedauto, ale strašný a na chodníku navážno prodlužovačka do nějaké cafeterie. Takže ne 9, ale skoro 10.
Citrusek se mi docela líbí, ale jak píše Barry Lyndon rychlost alespoň 100, dojezd 200, aby s tím šlo jet i kousek za město, na houby nebo vykoupat....
Ve Francii už od 14 let (asi bez řidičáku) - "Citroën is inventing 100% electric mobility for all with ami, an ultra-compact, agile, protective, colourful urban mobility object that is accessible from the age of 14 (in France)". Zdroj: https://www.citroen.com/…ccessible-to-all
Elektro z principu nemůže být jediným autem. Pokud nerezignuješ na ty výletu za město, a nebo prostě delší cesty.
Na druhou stranu s výkonem 8kW by se dala vzít dovniř čas od času i "powerbanka", na zdvojnásobení dojezdu.
Když bys chtěl jet na ty houby. :-)