Škoda Fabia nové generace je zatím na českém trhu dostupná výhradně s benzinovými tříválci. Čtyřválec 1.5 TSI ve zveřejněném konfigurátoru aktuálně chybí.
Tak tá modrá Fabia má riadne balóny - to sú tie ohlásení základné 14" disky?
Odkaz redakcii: Ak už robíte článok o najlacnejšej Fabii, prečo ste do galérie nedali len relevantné fotky? Musí byť v galérii opakovane nasypané všetko? Kto sa má zase pozerať na toho pupkatého modela, čo si myslí, že sme retardi a ukazuje, kam sa máme pozerať? Vstúpte už konečne trochu do seba!
No, čekal jsem, že v Ambition už třeba ta loketka bude... ono taky žádná loketka = žádné výdechy ventilace vzadu. Ambition+ je must-have... a naštěstí většinu problémů řeší - loketka, tempomat, vyhřívané sedačky - za 10t fajn.
Naopak příplatek 12.500 za kola je celkem vysokej... to už je pak lepší vzít za 30 Style, než za 22.500 Ambition+ a kola. I 7t za obyč bílou je dost.
PS: Nikde nevidím v příplatcích dělenou zadní sedačku... v konfigurátoru je ve vizualizaci nedělená, u toho Simply Clever paketu je na fotce dělená...
Je to podobný paradox jako s automatem.
U dálniční stíhačky bych ty senzory asi oželel, ale u městského auta je to fajn... často jsou třeba u obchoďáků takový kovový zábrany, který od určitý chvíle nejsou vidět... apod.
Nicméně... dej u auta za 300 dalších 50 za automat a 20 za senzory :-)
Zajímavý postřeh s tou nedělenou sedačkou. To by mně ani nenapadlo, že dělaná nemusí být vždy.
Co mně dostalo u příplatků k ambitionu jsou parkovací senzory za 17200. U Clia je 360° kamerový sytém za 12000. ;-\
Řeším obměnu druhého auta v rodině, takže něco menšího. Ale když jsem v konfigurátoru zjistil, že za Fabii ve slušné výbavě (mám požadavek vyhřívané čelní sklo) bych dal asi 500.000Kč, tak Fabka z výběru vypadla i když se mi vzhledově líbí. Za toho půl mega koupím raději u jiné značky vyšší cross-over. :-(
Abych byl fér, když jsem to osekal, na slabší 70kW motor a jen 16" kola, tak jsem se z vyhřívaným čelním sklem a volantem dostal na 440, ale to tam není ani příplatek za 5 letou záruku, což beru také jako základ.
Fabia budou firemní prodeje. NeIČAŘI půjdou jinam. Vlastně je to skvělá zpráva pro prodejce neškodovek. Renesance Fiatů, Citroenů či Opelů na našem trhu... Takže vlastně good news for everyone? :D
Základ u Škody prostě nechceš. Tak to vždycky bylo. Jenže s tím šla i cenovka... To dnes neplatí, základ je drahý.
Navíc tu máme fakt tragické základní motorizace, které jsou těžce na hranici únosnosti. Jasně, je tu argument, že si člověk může připlatit. Jenže když se u Škody začne skládat mozaika, za co připlatit abych dostal stravitelné minimum a ne jen ohlodanou kost, tak se nám už tak vysoká cena nabalí jak sněhová koule.
Přinejmenším tam budeme v příplatku za silnější MPI, když už ne za TSI, a navíc Ambition Plus a simply clever. Nedělený zadní opěradlo fakt nechceš... Sečteno podtrženo, úlet z cenového revíru malých vozů.
Není co řešit, Sandero je jasnou volbou :-! Nebo pokud přistoupíte na cenovku Fabie, tak v pohodě se vejdete do rozpočtu i s Fiatem Tipo! Navíc tam i základní tříválcový mrzák znamená 0-100 ta 11,8s a topspeed 192 km/h. Ano, kdyby to někdo nepochopil, řeč je skutečně o základním motoru Tipa :D !!!
Jo, představ si, že kvůli vysočině musí zvíře jít na porážku. Jestli ti někdo nevysvětlil ve školce tenhle koloběh života a teď z toho máš mindráky, tak je mi tě fakt líto :-!
Se sportovním paketem, spláclým volantem, 18"koly, DSG převodovkou, maxi displejem na středovém panelu... a to vše bude pohánět tříválcové litrové prdítko. za cenu téměř půl mega. A i v nejvyšším stupni výbavy je základ klimatizace typu sporák. Za klimatronic se doplácí dalších 30 tis. No, to by mě mohli milovat. :D
Nebo bohudík :-)
Pestrost je fajn... já fandím domácí produkci, ale taky ne za každou cenu.
Fakt je, že ta béčka šla hodně nahoru - třeba Ibiza je brutální, tam je základ snad 375t aktuálně... ale je to nějaký TGI (CNG), prostě je to divný.
Súhlas, že i30 je lacná a v porovnaní s ňou vychádza zle väčšina menšej konkurencie, nielen Fabia.
Proste ja to vidím tak, že Fabia (nielen ona, ale aj ostatné béčkové kompakty) má cenový zmysel do tých 400t, vyššie už si v revíri kompaktov a tam už sa ťažšie zdôvodňuje, prečo chceš subkompakt. No a do tých 400t je Fabia vždy kompromisom, buď slabší motor s 5kvaltom, alebo silnejší, ale bez výbavy.
Jen tak pro zajímavost, zkusil jsem v konfigurátoru naklikat co nejvíc příplatkové výbavy a maximální cena na kterou jsem se dostal byla 677 100 Kč. S motorem 1.5 to bude ještě víc.
Jj, je sakra škoda, že slabšie TSI nemá 6-kvalt, v dnešnej dobe eko prevodov bude ten 5kvalt úplné trápenie. Pritom 70 kW by pre malé auto inak stačilo, takto musí človek ísť až do 81 kW verzie.
Pro mě by asi byl zásadní ten 6ti kvalt. Bydlím v Brně, takže na dálničním uzlu a často jezdím ve 140 po dálnici s ostatníma, takže na tu rychlost 6ti kvalt.
Každý se ohání 59kw, to je sice pěkné, ale je tam opravdu směšných 95 Nm, což samozřejmě není chyba toho motoru - u atmosféry je prostě limit těch 100Nm na litr.
Pravděpodobně ne... jak jsem psal minule, 14" budou asi jen u Active, tohle je Ambition, zřejmě s 15" ocelí. Ale ono ty vizualizace tomu obecně nelichotí.
Pardon, přehlídl jsem MPI a myslel jsem na TSI.
Ale zákazník, který si koupí MPI určitě s nikým závodit nechce. Bude to důchodce, který jezdí krátké trasy a nepřímovstřikový MPI pro něj bude lepší než TSI.
Ještě když v devadesátkách přišlo Uno 1.5 75 i.e. (tj. 55kW), tak to byla raketa.
Jsou to různé optiky... ale jako základní (česká) motorizace je 59kW pro městské auto naprosto v pohodě.
No jo, základní motor Tipa. Jako základ je to opravdu slušná nabídka, tragédie ovšem spočívá v tom, že žádná další silnější a výkonnější benzinová motorizace nad tímto základem neexistuje! To je neuvěřitelné a zcela neomluvitelné, Fiate!!! :-O:-(:-(:no:
Re: adaptivní tempomat, bezdrátový android auto, pádla u DSG
Většina reakci adaptivního tempomatu by měla jít negovat plynem bez jeho vypnuti. Ty extrémnější jsou oser no. Mě se stává že to reaguje u sjezdu s dálnice na auta co už přejela do sjezdoveho pruhu, nejsou ani přímo přede mnou ale těsně vedle a zpomalují aby mohla sjet Tzn. najednou zbytecne vybrzduju lidí za mnou. Nevim jak je to zdravé se prát s tím adaptivním tempomatem, už jednou mi museli měnit v servisu nějakou součástku .. selhalo to celé i s front assistem.
Ten nápis fabia na boku přístrojové desky, je tam proto, aby majitel při nastupování věděl jaké auto vyfasoval? Nebo to má být cool, nebo tak něco?
Vypadá to akorát trapně.
Rozmer 185/65 R15 vychádza na vonkajší priemer 622 mm a obvod 1953 mm, gumy 185/70 R14 by mali mať vonkajší priemer 615 mm a obvod 1931 mm.
To je rozdiel cca 20 mm na otáčku. Rozdiel v rýchlosti,pri 15" a 14" gumách mi vyšiel asi 1,15%, čo je pri 90 km/h, čo je cca 1 km/h.
Rozdiel prejdenej vzdialenosti na 1 km mi vyšiel niečo vyše 11 m.
S tými rozmermi si asi trafil. :yes:
Re: adaptivní tempomat, bezdrátový android auto, pádla u DSG
To fakt záleží na situaci.. většinu času je relativně hustý provoz, což znamená, že člověk se rozjede na 140 a hned mu tam vlítne kamion, tak brzdí, kamion uhne, zase jedu minutu 140 a zase další kamion.. a tak pořád dokola.. a to je prostě s adaptivním tempomatem vopruz, protože ten tempomat to stejně nedává a když vidím kamion, radši tempomat vypnu a kamion plynule dojedu.. nebo když jedu ráno do Prahy a je sice hustý provoz, ale ne zrovna plynulý, prostě lidi nárazově brzdí jak dementi, pak se zase okamžitě rozjedou a jedou max. aby to zase za chvilku zaflekovali, no hrůza.. tak tam to taky nedává..
Adaptivní tempomat se hodí jen, když je velice hustý provoz, který je zároveň velice plynulý. A to na našich cestách skutečně zažívám málokdy. Nerad se za někoho "věsím", takže tahle výhoda je pro mě irelevantní. A málokdy narazím na někoho, kdo chce cestovat přesně tou samou rychlostí, co já. Teď jsem měl na měsíc půjčené auto s klasickým tempomatem a chrochtal jsem si blahem. Bohužel teď jsem čerstvě zase vyfasoval auto s adaptivním a už zase trpím. S klasickým tempomatem se mi jezdilo líp, často se mi stávalo, že jsem v pravém pruhu dojížděl kamion a předjíždělo mě jiné auto, ale věděl jsem, že mě v pohodě stihne předjet, než se přiblížím ke kamionu, takže jsem ho vůbec nemusel vypínat, jen jsem se včas zařadil (prostě je to o odhadu..). Jenže adaptivní tempomat reaguje na rozdíl rychlostí a když dojíždím kamion, tak (logicky) začne panikařit a příliš brzy brzdit (a to mám nastavenou nejkratší vzdálenost a sportovní mód). Takže já mám přesně opačnou zkušenost - adaptivní tempomat musím vypínat hodně často, na klasický jsem během jízdy tolik nesahal. A u adaptivního tempomatu člověk snadněji ztratí pozornost, U klasického se mi opravdu nestalo, že bych při řízení nedával pozor.
Re: adaptivní tempomat, bezdrátový android auto, pádla u DSG
No já neznám dálnice co by přes den nebyly plné aut :D navíc adaptivní tempomat umožňuje se za někoho pověsit a jen kroutit volantem. v kombinaci s Lane assist ani to ne .. obyčejný tempomat je nebezpečný když člověk přestane dávat pozor při jeho použití .. při normálním provozu pokud se člověku nebude dařit pořád včas předjíždět nebo nepojede 80 tak stejně bude muset často brzdit a znova ten tempomat zapínat.
Re: adaptivní tempomat, bezdrátový android auto, pádla u DSG
Proč nebezpečný? Já to třeba vnímám přesně opačně.. v autě mám jen adaptivní a snad bych byl ochoten si i připlatit za obyčejný.. Adaptivní je dobrý jen v nějakém hodně hustém provozu, jinak je to neskutečně otravné.
Už som to tu dával, tie gumy budú na 99% zhodné s Polom (rovnaká platforma), takže 15ky budú 185/65 R15 a 14ky potom (pri rovnakom alebo podobnom obvode/priemere) budú 185/70 R14. A profil 70% som tuším od čias Fabie Junior nevidel.
Ak budú na šestnástkach gumy s nejakým normálnym profilovým číslom (napr. 205/55 R16), na pätnástkach, aby sa dodržal priemer kolesa, bude logicky gumy viac. A na štrnástkach ešte viac. Jedine že by to sekali s malými kolesami a spravili úpravu v softvéri, aby to počítalo rýchlosť a ubehnuté kilometre presne. Ale s malými kolesami to musí vyzerať príšerne.
Jak jako příslušenství? Je to normálně v konfigurátoru... jen musíš kliknout z ocelových kol na kola z lehké slitiny. No, pokud chceš litý kola, jakýkoliv... tak holt brát už Style. Hezký jsou ty Procyone 17"... ale příplatek 24t i pro Style :-O
Mimochodem, antracitový Gemini 18" na Octavii RS byly za příplatek 5100 oproti základním 17", černý byly ještě levnější v black paketu (2014 - časy se mění).
To nechápu. Bez zadních senzorů se sedanem/liftbackem prostě rozumně nezaparkuji a i s hb mi to zásadně ulehčí život. Předek ale odhadnu sám a možná přesněji než senzory.
Ano, i30 vychází hodně dobře, s motorem 1.5 81kW a rozumnou výbavou bych se vlezl do 400 000. Jako druhé auto na ježdění kolem komína v pohodě. I30 jsem v minulosti měl a nebyl s ním žádný problém jak si myslí zarytí hyundaiofobikové. Když bych šel do vyšších výbav a ceny do 500 000, tak mi zajímavý připadá Renault Captur. Navíc u Capturu jde mít tovární LPG, takže bych mohl počítat -100 000 ušetřených za benzín.
Nemůžu úplně souhlasit, zkusil jsem nakonfigurovat Clio do stejné výbavy s paktem winter, 17" kola, zarmavené zadní skla, oranžová metalíza, 70kW motor, parkovací kamera. Vyhřívané čelní sklo jsem u Fabky odebral, protože to u Clia není (i když u Capturu ano). Připočetl jsem u Škody 6000 za 5 letou záruku a za Fabii mi vyšlo 471 000 a za Clio 447 000. Ale možná se to dá brát jako přepálenou cenu novinky a za půl roku, až přijdou akční ceny se to srovná.
Tak jasné, že dozadu je to vždy horšie, ale pri dnešných vysokých kapotách (lebo NCAP a bezpečnosť chodcov) ani dopredu cez kapotu nič moc nevidíš, pričom ak chceš v meste parkovať na centimetre, tak nejaký odhad a spoliehanie sa na krátky previs ti nepomôže.
V tom Focuse je to tiež blbosť, každopádne tam to je pre technické dôvody iného nárazníka a nie preto, aby sa vytiahli ďalšie prachy zo zákazníka formou príplatku.
Do sousední vsi se jezdí jedničkovou Fabii.
No dobře, to je trošku klišé... ale co jsem původně chtěl říct je, že pokud jezdíš trasy typu školka - hudebka - obchod 1 - obchod 2 po městě, tak ty senzory využiješ.
Je otázka jestli to je problém... a pro koho.
Myslím, že Fabia je cenově normální (viz Clio, Ibiza, Polo, Fiesta). i30 je prostě levná... i ve srovnání třeba s i20.
Některé příplatky jsou drahé a šestikvalt je až se silnějším litrem... to je protivný.
Jistěže to tak je, ale pořád je to ten pocit a když se s tím naučíš pracovat, tak se s tím bude dát podle mne jezdit, jako se starým HTP, cliem, a desítkami dalších atmosfér již od, co se tu prodávaly a jezdí jich tady tisíce.
Taky bych to nechtěl nutně, jen na to dojíždění do Kaufu či občas na chatu pár desítek km, to bude uplně v pohodě a nic víc od takové Fabie asi nikdo nečeká.
Ta reakce na plyn s euronormami je krásně vidět třeba na Ecoboostu či 2.0TDI ( na těchto motorech mám totiž srovnání přes více generací) a přiznám se, že oba tyto motory v nejnovějších Euronormách (tedy TDI je po WLTP, ale né EVO), mi občas při rozjezdech zdechnou, jak musíš dávat víc plynu....... a možná je to taky tím, že už sám nemám žádné auto s manuálem a neumim to :D Ale ten rozdíl tam je znatelný.
Samozrejme že ten výkon tam je (musí byť), ale jeho dostupnosť a ochota sa k nemu dopracovať výrazne ovplyvnia subjektívne vnímanie dynamiky. Takže máš pocit, že auto strašne trpí a ty ho trápiš, keď od neho ten výkon chceš a dostaneš ho až po tom, čo elektronika dostane písomnú odpoveď z Bruselu, že teda auto môže reagovať na plyn. Prečo by inak Remus a podobné firmy predávali pedal boxy zlepšujúce reakciu na plyn?
Hele, ale reálně, mělo o 150 kg méně, to je 1,5 člověka na palubě, ale ty parametry mimo Euronormy jsou srovnatelné, 43kw a 93NM. I když je Fabie Euro 6d, tak to přeci neznamená, že ten výkon tam není, jen je jinde a jinak dostupný.
Dost se tady čachruje s euronormami, ale pokud má auto nějaké kw, tak je mělo s Euro 1 i s Euro 6. Třeba se jí nebude chtít do otáček, ale když ji pak budeš držet pod krkem, pojede +/- podobně. Ostatně tomu nasvědčuje i srovnatelný údaj 0-100.
adaptivní tempomat, bezdrátový android auto, pádla u DSG
Můj osobní názor je, že na českých silnicích včetně dálnic je obyčejný tempomat k prdu až nebezpečný. Nebylo by špatné nabídnout adaptivní i v Ambition. U bezdrátového Smartlinku podezřele nic nepíšou o bezdrátovém Android Auto. Já myslel, že už to rozchodili od určité doby i ve Scale a Kamiqu, tak snad s kompatibilním telefonem to půjde i tu.
Koukám že objednáním paketu Asistovaná Jízda 2 člověk ztratí pádla u DSG .. tj taky pěkná kktina :D co když člověk někdy chce řadit "manuálně" a někdy aby to jelo skoro samo ? :D
Tak neviem, ale moja konfigurácia (81 kW Ambition s pár príplatkami ako sú metalíza, 16" alu, vyhrievané sedadlá, parkovacie senzory a stredný 8" infotainment) vyšla na 445t Kč. Dal som pre porovnanie podobnú i30, t.j. 88 kW, Family Komfort (tiež 16" alu, metla, 8" infotainment, parkovačky...) a tá vyšla na 397t.
Jezdil sem s 43kw autem jeste na podzim a normalne se s tim dalo, naucis se vyuzivat profil vozovky a predjizdet kdyz ostatni brzdi a hned se dostames dopredu :D
Silnější MPI je u nás v základu, dělená sedačka podle všeho v simply clever není (těžko říct, jestli vůbec někde je nedělená, nebo je to jen vizualizace... ale takhle, u krátké Fabky to zase tak zásadní asi není, tam většinou v rodině bude ještě jedno auto).
Cenovka je víceméně stejná jako byla...
No zase si vem, že pokud se nic nezměnilo. tak ta 1.0 v i30 nejede jako koncernová 1.0, a to je tu ještě k tomu ve větším autě. Mnohem větší smysl má 1.5 T a to spíše v Ceedu, kde není mildhybridní. Tam je zase nevýhoda nižší konfigurovatelnosti, ale jo, je to mimořádně dobrá nabídka.
Mať zadné a nemať predné senzory, to je najväčšia blbosť, to už radšej nemať žiadne. Takto aby človek rozmýšľal, či pri manévrovaní na parkovisku sa môže spoliehať na senzory, alebo nie, podľa toho, či ideš dopredu, alebo dozadu.
Proste podobné nezmyselné šetrenie, ako mať pravé okno na elektrinu a ľavé na kľučku (to svojho času mal tuším Citroen Xsara).
Zásadní je, jak bude zpřevodovaný. Pokud to bude do dlouha, tak s ním fakt moc zábavy nebude. Ale neodsuzoval bych dopředu, může mít vzhledem k vysoko položenému výkonu celkem unikátní charakteristiku.
Když nejezdíš jinam než do vedlejší vsi pro rohlíky, tak senzory ani kameru nepotřebuješ. Já po letech podélného parkování došel k závěru, že bych teda zadní senzory uvítal. Kamera by taky neuškodila, ale jak říkáš, ten příplatek si dobře rozmyslíš.