Jen jsem reagoval na tón tvého příspěvku - kdo chce.... ať si koupí a neotravuje.... Proč by proboha i malý off-road nemohl dávat smysl i v prodloužené 5dv. verzi? Znáš třeba Mitsubishi Pajero Pinin? Taky mělo dvě délkové verze - kratičkou městskou a pak pro ty, co chtěli i praktický přístup k zadním sedadlům a využitelný kufr! :-) A nebo původní generaci Nivy ? :-)
Keď už sme pri 5 dverovom Jimny... Aj Mercedes G je pravoverný offroad - takmer úplne podobný Jimny-mu z článku (OK - je o 2 čísla väčší ;-) ). Človek sa potom diví, že sa robí aj vo verzii AMG, ktorú si kupujú športovci namiesto SUV :-!.
Taký 5 dverový Jimny s napr 2 litrovým atmosferickým benzínovým motorom, alebo nenáročným dieslom by som si kľudne vybral na cestu na koniec sveta :yes: Už len nájsť vhodný motor.
Predpokladám, že podobné auto by si našlo uplatnenie ako náhrada Dusterov, Nív, Defenderov.... v rôznych službách, kde je potrebné auto do terénu.
Velmi dobre napisane... vidim to uplne rovnako... inak aj niva ma dnes uz 5 dverak... nikto predsa 3dverak jimnymu neberie ... ale je fajn ak ma zakaznik na vyber... navyse ako 5 dveraku sa jimnymu otvaraju dalsie neskutocne moznosti presne tak... velka poklona za to ako to vidis... az som sa zlakol ze to pisem ja... este aj to pajero pinin k tomu.. pecka... :yes:
Hned uz jak prisiel trojdverak som vravel ze by to chcelo aj 5 dverak ( aj niva uz na to prisla ) ... a hned budu lepsie predaje... uvidite .... lebo az 5 dveraku sa jimnymu otvori razom kopec novych zakaznikov :yes:
Nejsi sjetej ? O čem to plácáš ? Jimny je téréňáček pro řidiče a picnutýho divočáka. To jak je malej a lehkej je jeho obrovská výhoda ve všech směrech. Od toho, že mu stačí malej motor, přes obratnost a průchodnost terénem až po to, že se vlastní vahou nezahrabe. A ty místo, aby ses zamyslel nad tím, že chtít od něj protáhnutou verzi s více dveřmi pro více lidí je pustá kravina, si tady vymýšlíš, že někomu něco nařizuju. :-[]
Jestli něco opravdu nesnáším, tak podobné rádoby "chytré" rady lidem, co si mají koupit! Nechceš jim to taky rovnou levičáci progresivisticky přikazovat, resp. povolovat? "Tady si prosím nejdříve u nás na Úřadě veřejného dobra vyplníte dotazníček, jak vy a vaše rodina hodláte svůj budoucí vůz využívat, a my vám nějaký přidělíme! A Když budete hodný a prokážete dostatečnou uvědomělost, dostanete befelem jen tržní segment, a model už si budete moci zvolit sám! Nejlépe elektrický nebo hybridní, na ten dostanete dotaci!" :-O:-O:-O:no:
Třeba proto, že až doposud byl Jimny auťák s jednoznačným určením ? Daleko větší smysl než Long verze s 5 dveřmi má ta N1 bez zadních sedaček. Kdo chce vozit famílii po dálnici do divadla, ať si koupí SUV a neotravuje.
Přesně tak. Když se na to podíváme globálně, tak prodloužené verze aut do terénu s byly v minulých dobách víceméně standardem a to v různých variantách, někdy se jen natáhl rozvor a převis, ale třídvéřová koncepce zůstala, někdy měla prodloužená verze pětidvéřovou karoserii, jindy pickupovou. A nemálo terénních aut s rámovým podvozkem mělo ve výsledku tři nebo čtyři různé karoserie včetně otevřených plus dodatečné přestavby od specializovaných firem.
Když se podíváme na malá auta, tak kromě Pajera Pinin mělo krátkou a dlouhou verzi třeba Daihatsu Rocky nebo Suzuki Vitara první generace (třídvéřová verze byla jen o málo delší než dnešní třídvéřový Jimny a ačkoliv se tehdy řadila k nastupujícím SUV, tak dnešní optikou to byl off-road s rámem a redukční převodovkou). A konec konců, předchůdce Jimnyho Samurai měl prodlouženou (třídvéřovou) verzi také.
Z nových aut kromě Jimnyho a Defendera asi už jen Jeep Wrangler a Ford Bronco.
Plus prehistorická auta jako Lada Niva či Land Cruiser 78, které se stále drží na výrobních linkách. A v zemích třetího světa by se toho asi našlo víc.
Pre také auto by sa mi hodil iný motor - niečo ako má Mitsubishi ASX = pomerne "jednoduchý" 2,0 benzín. Také auto nemusí byť rýchle, keďže na diaľnicu to veľmi nie je. Je to "pravoverný offroad" so všetkými výhodami a nevýhodami :yes:
Rozmyslam kto ma dnes okrem jimnyho este normalny 3dverovy terenak ak neratam vyslovene pracovne pickupy ( single cab l200 a pod ) ... snad len land rover defender a potom su tu uz len vyslovene stylove exoticke kusky ako kabrio evoque a pod.... ale taky je vseobecny trend... ani 3 dveroveho golfa ani 3 dverove polo uz dnes nekupime co je mozno aj skoda pre niekoho ale tak to dnes proste uz je ... kazdopadne teda vitam tu moznost kupit 5 dveroveho jimnyho ak bude... ja by som napr trojdverak ani nechcel.. pritom ako 5 dverak ho razom zaradim k mojim autam snov ... supa :yes: