Na okreskách 11l? Mám tento motor ešte pred mild hybrid v X5.
Aktuálna cesta do Chorvátska plne naložené auto - priemerná rýchlosť 95 km/h (zápchy v Bratislave, čiastočne okresky v Maďarsku), spotreba 6,8 l/100 km.
Pro mě je tohle možná nejlepší BMW v kategorii do 2 mil. Vevnitř zvláště ve srovnání s 3er velmi prostorné, 30d s tím hejbe opravdu velice přesvědčivě, s mojí nohou jezdí X3 30d za MÉNĚ než 320d nebo 520d. Navíc je to menší a lehčí než X5 a i s podstatně jednodušším podvozkem to pokud se opravdu hodně netlačí na pilu jezdí velmi slušně. Nejezdil jsem verzi 2021 ale 2020 s vypínatelným SS fungovala opravdu velmi dobře. Jo a oproti 3er je taky lépe odhlučněna, ikdyž 5er se to neblíží ani z dálky.
Jo a jako bonus se to docela i vyhrabává v terénu, na BMW opět překvapení. Za mě je X3 fakt dobrý auto.
Jsem takhle šel jednou před léty z práce a z dálky vidím stát na parkovišti auto, které neznám. Říkám si pro sebe, to je asi nějakej ne moc povedenej facelift Santa Fe....
F-Pace SVR je hezkej, ale ten stojí skoro 3 mega, jinak je to za ty prachy fakt bída.
Teda ten F-Pace v tom srovnání na konci, to je vážně trápení. Suverénně nejvýkonnější, suverénně nejpomalejší, suverénně nejdražší. O ztrátě hodnoty auta ani nemluvě. To už je vážně jenom pro fanoušky značky. Jsem ale překvapený parametry čtyřválcového GLC. V kombinaci s devítistupňovou převodovkou a solidní cenou je to hodně zajímavá nabídka.
Jinak BMW samozřejmě skvělé. Souhlasím, že ten design je trochu mdlý, ale vzhledem k tomu, co předvádí BMW dnes u jiných modelů je to podle mě snad i dobře. I když třeba nová X6 je někde jinde. To trochu srovná ten čerstvě odhalený facelift.
Obě kupoval táta.
Původní X1 byla 2.5d 170 kW. Kouzelný auto, ale je to mizerně zpracovaný lowcost hrkáč. Výhodou byla velikost a obratnost, jezdila za 6.7 při 80% město. Motoricky bez chyby, jelo to, problémy byly s převodovkou. Ten Aisin dělal problémy při parkování (resp. při vyparkovávání) a nebyl tak dobrý jako je ZF. Problémem byla i prostornost, starší člověk, který se hůř hýbe, prostor okolo sebe holt už ocení.
Náš "nový" před facelift X3 M40d je ale někde úplně jinde a nemyslím jen motor. Jezdí těch svých 80% město za 7.7, samozřejmě piánko ale to jezdil i předtím s X1, nehoní to, mimo město v klidu pod 7 a to se občas i sveze a sveze se setsakra dobře! Je to lokomotiva, táhne a táhne. Zvuk a kultivovanost někde úplně jinde. Skvělá prostornost, uspořádání interiéru, lepší materiály, lepší světla (myslím) - holt půl mega navíc je znát, na detailech se u BMW holt tolik nešetřilo. Úplně někde jinde je odhlučnění interiéru. Máme ještě verzi s klasicky vypadajícíma malovanýma budíkama, koupil bych starší verzi už jen kvůli tomu - ty nový jsou naprosto příšerný, neautový a je to softwarovej omyl, dlouhodobě tolerovanej a nedostatečně kritizovanej žurnalistama.
Co se týče pohodlí, tak obě to jsou tvrdý auta (obě byly na nastavitelným podvozku). Jen ta X3 to nějak tak tlumí, že je to jakoby zdálky, těžko se to vysvětluje. Máte z toho pocit, že si s tím dal někdo víc práce, hází to s vámi stejně, ale to ducnutí je takový kultivovanější. Při rozhodování jsme měli možnost přímýho srovnání. Sedačky jsme nechali hadrový kvůli praktičnosti, ale čistě za mě jsou tuhý až příliš v podsedáku. Kožený jsou subjektivně ještě tužší, přišlo mi, že to dělá ta kůže.
Taky jsem se podivil, parametry GLC vypadaji na papire velmi dobre.
Pred pul rokem jsem ho mel pujceny (nakonec jsem vzal Ecko kombi) a ten motor je slusny, ale nejede tak dobre jak naznacuji hodnoty v tabulce, je to nafoukany kultivivany dvoulitr, ale na sestivalcove trilitry se opravdu nechyta, muzete mi verit (500 vs 650Nm a dva valce navic)
Mimochodem spotreba GLC 300d nebyl zadny velky zazrak ani s lehkou nohou, to bude podobne jako testovany sestivalec. 220d je o 1 - 1,5l na sto uspornejsi, to mi prislo zvlastni, ale bylo to tak.
Problem byl v tom, ze pri porovnani GLC 220d (400Nm) a 300d (500Nm) mi prislo, ze tam neni rozdil 100Nm, odhadoval bych tak 60 a vzhledem k tomu jak pekne jelo 220d je dost mozne ze ma 430-440Nm a ne 400
Jo a taky se GLC 300d neumi oprit do kroutaku, proste podradi at delas co delas uplne stejne jako 220d
Velikostí atakuje starší X5, vnitřní prostor je na úrovni 5er touring a ač příbuzná s 3er, tak lépe odhlučněná. 3er skvěle jezdí, ale X3 je pro běžné ježdění jednoduše pohodlnější, praktičtější a právě díky odhlučnění se celkem smazává “SUV handicap” na dálnici. Tím že není přerostlá, tak opravdu velmi dobře jezdící.
Kvituji, že se konečně v testu objevuje kritika sedaček. Díky prostoru okolo si v nich dokážu najít pohodlnější pozici než v 3er, ale pořád to není ideální.
A přidal bych ještě jedno negativum. Rány od zadní nápravy na ostrých nerovnostech. Akustické i v pružení. Když jsem zkoušel, cítil jsem v komfortu pružení efekt uskákané kozy známý z levnějších SUV. Nevím zda je to věc kusu, konfigurace nebo je to u všech. Třeba jednodušší GLB takové případy tlumí lépe.
Problém je, že BMW a Mercedes mají jinak nastavené portfolio. BMW chybí střed mezi 20d (R4 140kw) a 30d (R6 210kw). MB má 220d (R4 143kw), 300d (R4 180kw), pak až 400d (R6 243kw). A tam má BMW X3 M40d s 250kw…tak se uklidni :D
Za mě je GLC zastaralé, čímž neříkám že špatné. X3 je velmi dobré a souhlasím s Kesumbem, že do 2M CZK velmi dobrá volba.
ix3?!?!
jako suv v zadokolce? u baraku mi prohrabovala i ta x3 (vsadil bych se, ze 3er a x3 ma zasadne jinak nastavenej xdrive nez ma 5er a x5). To fakt ani nahodou, museli spadnout na hlavu. Zlatej Etron
Puvodni X1 mela Aisin? Ja ziju v tom ze k 25d jako ke vsemu jinemu se to parovalo po vzoru vsech jinych baworaku s klasickou koncepci a zastavbou se ZF, nejdriv 6hp pak 8hp.
Pozri si napr. test na ACZ z 26.7.2020 na BMW X3 xDrive30e kde sa jasne v závere píše že " X 3 zústava TYPICKÝM bavoráckym SUV s pněkud tužším podvozkem ".A zase ty porovnávaš vzduchový s obyčajným tak tam za ten príplatok bude asi dosť rozdiel.
Rozhodovat se, je to opravdu těsné a rozhodne nabídkový souboj a osobní preference. Mně už ten starší MB interiér moc nelahodí, takže nehledě na ceny, tohle by u mě rozhodlo. Sportovněji laděný podvozek X3 je taky pravda a nemusí to být pro každého. Za obě auta jsem na trhu rád.
Mám skúsenosť s dvoma novými X5 a dvoma X1 a žiadnu tvrdosť, ktorá je údajne vytýkaná BMW SUV som nespozoroval. Je pravda, že X3 nemám skúsenost, ale napr. X5 so vzduchovým podvzokom, ale aj na 22” pohoda, komfort. X1 ani ja ani rodina nepostrehla problém ani na dlhšej ceste rôznej kvality.
Volit mezi GLC a X3 v nějaké porovnatelné motorizaci, volím GLC. Podle mého je to stále nejpovedenější mercedes v akt MB portfoliu ve vztahu k třídní konkurenci. Podvozkově stejně agilní jako x3, ale při lepším komfortu (na pružinách), lepším řízení, i lepším odhlučnění. Akt gen glc je opravdu povedené auto, problém je v hrozivé kvalitě provedení aut posl ročníků, závady u nových kusů, hrkání, vrzání, fakt škoda, protože to je velmi dobré auto, a v “nesmysl” verzi glc 63amg až uhrančivé.😉
Ja som kludný.Ale keď chcú mali by porovnávať rovnaký obsah motorov ako to urobili pri Q 5 a aj pri F-Pace.A či tam je výkon taký alebo taký je len na konkrétnej automobilke.Aj rovnaký motor môže mať dve rovnaké výkonové nastavenia.A porovnávať štvorvalec so šestvalcom je podľa teba normálne ? BMW X3 je určite dobré auto ale podľa majitela našej firmy je strašne tvrdé a nepohodlné.Toto bolo vytýkané všeobecne u BMW SUV modeloch vo viacerých testoch.Mercedes je komfortnejší a za mňa aj napriek tomu že je to starší model tak by som jednoznačne išiel do GLC.A stále som kludný. :-)
Až na to že do porovnania mali dať MB GLC 400d 4 MATIC.Tam je R6 trojliter 243 kw /330 k/ 700 Nm a zrýchlenie 5,1 s.Porovnávajú dvojliter s trojlitrom.Tak to by som nečakal od profíkov z ACZ.S týmito parametrami by v dynamike bolo GLC voči X 3 vo všetkom lepšie.Medveď je TOP.