Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Bosch představuje CVT převodovku pro elektromobily, slibuje lepší výkon i dojezd

Nová převodovka by mohla umožnit například instalaci menších a levnějších baterií bez omezení dojezdu.
Zpět na článek
17. 7. 2021 14:13
a pohled z druhé strany
....by měla zlepšovat akceleraci, zvyšovat nejvyšší rychlost a díky nižším nárokům na elektromotor by měla zvyšovat i efektivitu, což ve výsledku znamená nižší spotřebu energie a vyšší dojezd....

To stejné by CVT měla dělat i u spalováků a dobře víme jaká je realita
Avatar - speedfred
17. 7. 2021 18:48
Re: Střízlivý pohled na věc
Oni potrebujú dodr.bať aj jednoduchý stroj aby sa mohli asi vyrábať dalšie a dalšie komponenty.
17. 7. 2021 14:12
Bruselští progresivističtí potentáti káží vodu,...
...ale chlemtají víno, resp. benzín a naftu! (nemluvě o jejich platech v řádu desítek tisíc eur) :no:
https://www.autoforum.cz/…lovacim-motorem/?…
17. 7. 2021 17:53
Re: Bruselští progresivističtí potentáti káží vodu,...
Tím ubožákem, co se tady exhibuje a hlasuje celou řadou odlišných nicků? Ani náhodou! :-)
17. 7. 2021 16:02
Re: a pohled z druhé strany
Převodovka samozřejmě smysl má, jen musí spolupracovat se smysluplným motorem, tedy s motorem spalovacím! :-) :yes:
17. 7. 2021 17:45
Re: Bruselští progresivističtí potentáti káží vodu,...
Jak hluboko ještě u svých nicků hodláš klesnout? :-[]
17. 7. 2021 17:49
Re: Bruselští progresivističtí potentáti káží vodu,...
Citis se být v ohrožení ? :-) :-) :-)
Avatar - ssaresak
17. 7. 2021 14:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - KANKUNEN
17. 7. 2021 14:33
Re: a pohled z druhé strany
Tak si už to napsal za mě.
17. 7. 2021 16:17
Re: a pohled z druhé strany
On neřekl jakákoliv, ale konkrétně měl na mysli variátorovou převodovku.
Z mého pohledu převodovka ano, pro elektromobil by stačila nějaká velmi jednoduchá dvoustupňová. Jeden stupeň do města, druhý mimo město a na dálnici. A pokud plynule měnitelný převod, tak neexistuje nic lepšího, než planetová převodovka ála hybridy od Toyoty.
Avatar - twistedTSD
17. 7. 2021 19:52
Re: Bruselští progresivističtí potentáti káží vodu,...
Tyhle blby dávám rovnou na hate list. :*)
17. 7. 2021 18:08
Re: Střízlivý pohled na věc
Pokud potřebujete nějaký složitý-sportovní EV, tak se asi bez převodovky Bosch neobejdete. Smart jí nemá (a mě nechybí), Tesla taky ne.
17. 7. 2021 18:57
Re: Střízlivý pohled na věc
Mam z toho stejny pocit.

Tesla ukazala cestu jasne. A dnes umi motor, ktery toci pres 20.000 otacek a jede 300.

Bud muzes se stejnymi naklady vytvorit prevodovku a motor, nebo silnejsi motor jen s redukcnim prevodem.
Vetsina EV voli druhou moznost.

PS Nektere nazory v diskuzi jsou chybne. Moderni CVT (Subaru, Honda...) maji vynikajici ucinnost, je to podobny jako prevody na kole, jen zmena je plynula. Ztraty jsou minimalni.
Pro spalovaci motor a jeho uzky rozsah pouzitelnych otacek / otacek s nejvyssi ucinnosti pouziti CVT dava smysl. U elektromotoru se ucinnost nelisi tolik a rozsah otacek je OK. Tak nevim. Hlavne u kazdeho cvt bude asi vzdy kriticky ten specialni remen (nebo jak to presne vyrobci oznacuji), ktery sotva bude mit zivotnost elektromobilu.
https://www.motorverso.com/…cvt-reliability/
Avatar - KANKUNEN
17. 7. 2021 16:03
Re: a pohled z druhé strany
Takový ukázkový příklad. Othelo použil mozek a uvědomil si, že vložením odporu do řetězce účinnost nezlepšíš. Mig tomu věří, v článku je jen možná, by a není jistý příchod na trh. Bosch akorát shrábnul prachy na dotaci a vykázal činnost. Jen správně unijně zdegenerovaný člověk může uvěřit každému blábolu. Fakt ti to Migu není divné, že přidat k elektromotoru převodovku ze skútru napadlo někoho až teď?
Avatar - kari.laz
17. 7. 2021 15:03
No tvl
Tak ono tu tak hnusně bzučí, že má člověk chuť si uříznout uši a teď to bude bzučet monotónně :D :D
17. 7. 2021 17:46
Střízlivý pohled na věc
Zajímavé, elektrohujeři se vždycky kasali, jak je elektromobil skvělý ve své jednoduchosti, že prý nepotřebuje ani převodovku... :-)
17. 7. 2021 16:22
Re: a pohled z druhé strany
Mig: V každém případě nemáš pravdu ty, pokud mi přisuzuješ takové názory. Nic takového jsem nikdy nenapsal takže buď neumíš číst, nebo si pleteš cizí příspěvky s mými.

A ušetřím ti hledání, v minulé diskuzi o Porsche Taycan jsem jasně napsal, že převodovka (bavili jsme se o té dvoustupňové) určitě vylepší dynamiku a trochu vylepší i ekonomiku.
K tomu doplním, že u běžných elektromobilů tohle není tak podstatné a výrobci prot volí řešení s pevným převodem, které je konstrukčně jednodušší, lehčí, spolehlivé a samozřejmě i levnější
17. 7. 2021 17:02
Re: a pohled z druhé strany
Fakt ti není divne, ze Tesla vyrábí auta bez převodovky takovou dobu a s převodovkou teď přišlo Porsche? Fakt si myslis, ze gigant typu Bosch má zapotřebí plýtvat časem na něco, co nedává smysl? ZF chystá do budoucna tří a čtyř-kvalt převodovku pro EV a asi proto, aby vykázali činnost a shrábli dotaci:)
17. 7. 2021 16:21
Re: No tvl
Co že má hnusně bzučet? Už jste někdy jel v nějakém EV - třeba Enyaqem?
19. 7. 2021 07:13
Re: Střízlivý pohled na věc
Jako ortodoxnímu cyklistovi mi připadá motor na kole (naprosto) zbytečný ;-).
18. 7. 2021 13:21
Re: a pohled z druhé strany
Doufám že jsi správně pochopil že příměr k alchymii byl tak trochu obrazný

Ano, leccos jde spočítat ale hodně věcí se taky řeší empiricky, postupným vývojem a metodou pokus omyl. To je ta alchymie
18. 7. 2021 10:55
Re: a pohled z druhé strany
Spalovací motory mají mnohem užší pásma optimální práce oproti elektromotorům a při snížené zátěži jejich účinnost klesá daleko hlouběji. Tam mají mnohastupňové převodovky se širokým rozpětím převodů bezpochyby význam.

Elektromotory jsou na tom obecně mnohem lépe a proto vystačí s minimem převodových stupňů. Je to vždy otázka co se vyplatí, Vícestupňová převodovka ušetří nějaké drobné procento účinnosti elektromtoru, ale je těžší, složitější a má víc třecích dílů což zase přináší ztráty navíc.
Je to alchymie jak ve všem
18. 7. 2021 10:01
Re: Střízlivý pohled na věc
Heled Bosch je predevsim dodavatelem pro spalovaci motory.

A vyrobci EV se nove obejdou z velke casti bez nej.

Aby tohle melo uspech, tak by to muselo byt skutecne genialni.
Ja spis vidim silu v jednoduchosti.
Ale treba se pletu.

PS Tonouci se stebla chyta...
17. 7. 2021 23:43
To je blbost
Bosch se zase snaží nacpat do auta, co tam není potřeba. Když by to zvýšilo efektivitu při dálniční rychlosti třeba o 50%, ale 4% za ty desítky až stovky tisíc jistě nestojí, navíc další budoucí a naprosto zbytečné problémy.
17. 7. 2021 22:48
Re: Střízlivý pohled na věc
Redukcni prevodovka se stalym prevodem je neco uplne jinyho, nez napr. 8i stupnovy automat. ;-)

Jestli u techto dvou prevodovek nevidis rozdil ve slozitosti, tak jsi technicky analfabet.

Pohonny retezec elektromobilu je mechanicky uzasne jednoduchy. :yes:
17. 7. 2021 22:46
Re: Střízlivý pohled na věc
No ja bych rekl jeste cena a zivotnost.

Takze kdyz by byly tyhle dva parametry OK, i ve srovnani jen s redukcnim prevodem, tak proc ne.

Ale zatim me Bosch nepresvedcil.
17. 7. 2021 20:18
Re: No tvl
Od 1. července 2019 musí elektromobily při jízdě rychlostí nižší než 20 km/h hluk vyrábět. Většina výrobců volí hodnotu vyšší. Konkrétně Enyaq má chrastítko puštěné až do 30 km/h.
18. 7. 2021 09:58
Re: To je blbost
au. tohle bolelo. ale vůbec bych se tomu nedivil, přečetl jsem si o tom, jak nás chce přimět EU ke snižování spotřeby, k digitálnímu euru, zdražování letecké přepravy a podobných chuťovek... bude to zajímavé...
17. 7. 2021 17:09
Re: a pohled z druhé strany
Mám to tu kopírovat? Je to pod diskusi k elektrickému Mercedesu… schválně jsem si potom našel drag race E-Tron vs Taycan vs Tesla model S abych se přesvědčil, jak převodovka zásadně změní dynamiku :-|
17. 7. 2021 15:24
Re: a pohled z druhé strany
Na jedné straně Othello vysvětlující, že převodovka (jakákoliv) u elektromobilu postrádá smysl, na druhé straně výrobci a automobilky pracující na jejich uvedení do provozu... kdo má asi pravdu?
19. 7. 2021 08:05
Re: Střízlivý pohled na věc
Na kole bych ho taky nechtěl, ale u elektrokola mi smysl celkem dává :-)
18. 7. 2021 20:31
Re: a pohled z druhé strany
Ještě že tak! :-) :yes:
18. 7. 2021 10:39
Re: a pohled z druhé strany
Technika není černobílá. Někde převodovka (řekněme ta dvoustupňová) význam má, jinde spíše ne. Význam má pokud je cílem vysoká dynamika protože umožní motorům více pracovat s plným výkonem, zvýší trakční sílu na kolech a zlepší pracovní podmínky motorů ve vysoké rychlosti.. Ve spotřebě tak velký přínos asi nebude

U aut kde tyto parametry nejsou prvořadé je výhodnější jeden pevný převod. Konstrukčně, ekonomicky, hmotností, spolehlivostí ....

Píšu to takhle od samého začátku a tento názor mám už více let stále stejný
18. 7. 2021 10:15
Re: a pohled z druhé strany
No akorát potvrzuješ že neumíš číst, případně chápat smysl napsaného. Ocitoval jsi mou odpověď výhradně na tvou otázku "Pomůže rychlostní stupeň navíc snížení spotřeby?"
Ani z téhle citace ovšem nevyplývá že by převodovka byla k ničemu. Chápu, nemáš žádné argumenty tak se alespoň snažíš vytrhnout věty z kontextu ale zjevně se ti to nedaří.

Srhnul bych to asi tak - člověk na úrovni by řekl promiň, osočil jsem tě neprávem, měl jsi s převodovkou elektromobilu pravdu.
Jenže ty akorát vyhrožuješ nějakým tlučením do huby.

Myslím že tímto jsme téma vyčerpali.
18. 7. 2021 09:37
Re: a pohled z druhé strany
Spousta ? Buď konkrétní a dej příklad alespoň jedné mé věty ze které tohle relevantně vyplývá.
Směle do toho ať si nemusíme myslet že jsi jen obyčejný tlučhuba
Avatar - petr petrumr
18. 7. 2021 09:20
Re: Střízlivý pohled na věc
má, když má mtor i ve předu, tak má i tam převodovku.
18. 7. 2021 01:06
Re: a pohled z druhé strany
Dobrý postřeh :-)
18. 7. 2021 10:30
Re: Střízlivý pohled na věc
tyhle určitě z přechodu na elektro zklamané nebudou...
18. 7. 2021 10:14
Re: Střízlivý pohled na věc
Bosch má dneska nejlepší motory např. pro elektrokola. určitě budou mít dostatek kšeftu z elektromotorů pro auta... nebo si myslíš, že se někde objeví úplně nový výrobce, než třeba Bosch, Siemens a další giganti s obrovským finančním zázemím?
Avatar - petr petrumr
18. 7. 2021 09:24
Re: To je blbost
stačí omezit max. rychlost v EU na 110km/hod a nemusí se dělat přítěž v autech jak hmotnosti tak zvyšovat jejich cenu.
18. 7. 2021 09:04
Re: Střízlivý pohled na věc
Uvidíme. jak píšu, proč by se výrobce pouštěl do něčeho, z čeho nebude profit?
18. 7. 2021 08:37
Re: To je blbost
Musim naprosto souhlasit.

Pokud uz by bylo nejak nezbytne nutne snizit otacky motoru pri dalnicni rychlosti kvuli spotrebe, muze tam byt proste dvoustupnova prevodovka jako v tom Taycanu a je po problemu, proc si konplikovat zivot nejakou CVT.
Myslim, ze o to nebude zajem.

A jeste jedna vec - spotreba se snizuje / dojezd se zvysuje PREDEVSIM snizenim hmotnosti, takze pridat tam navic celou prevodovku (pocitam 50kg) uplne potlaci vsechny uspory, ktere by prinesla.
Je velice obtizne a nakladne z auta sundat 30 nebo 50kg, tak proc by tam nekdo ty kila chtel pridavat?

Podivejte se na hmotnost Tesly 3 a jejich konkurentu - Tesla je o mnoho lehci, to je duvod, proc ma vyssi dojezd i s mensi baterkou - ma 77kWh, hmotnost 1730-1850 kg zatimco VW 2120kg, Mach-E 2000, Ionic 5 2100kg … ale pravda, Model Y uz ma taky 1,8 (jeden motor) az 2t (dva motory) :-!
17. 7. 2021 18:05
Re: a pohled z druhé strany
Ano, zkopíruj tady mou citaci, kde podle tebe říkám že "převodovka (jakákoliv) u elektromobilu postrádá smysl, "

A neomezuj se jen na diskuzi u EQC, klidně prohledej i jiné
Pochybuju že něco takového najdeš
17. 7. 2021 20:01
Re: Střízlivý pohled na věc
Jediný rozumný důvod proč CVT ne je jeho protivný zvukový projev, ale nic takového se u elektromobilu snad neděje...
Avatar - twistedTSD
17. 7. 2021 19:56
Re: Střízlivý pohled na věc
Tesla nemá dva převody?
Avatar - iHoven
17. 7. 2021 17:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - iHoven
17. 7. 2021 17:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petr petrumr
17. 7. 2021 17:27
Re: a pohled z druhé strany
to není převodovka ze skutru, kořeny má v audi kde bosch tomu pomáhal.
17. 7. 2021 17:10
Re: a pohled z druhé strany
Z mého pohledu tomu ho… rozumím. Ale něco mi říká, ze v Bosch pracují odborníci, kteří by se do něčeho nepousteli, kdyby to byla úplná zhovadilost
Avatar - ssaresak
17. 7. 2021 20:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - ssaresak
17. 7. 2021 20:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 7. 2021 16:33
Re: No tvl
Enyaqom som sa neviezol, ale pri manévrovaní na parkovisku bzučal alebo skôr kvílil fakt hnusne.
20. 7. 2021 10:20
Re: Střízlivý pohled na věc
....ok, tedy diskutovat. Ta diskuze sklouzává stále víc mimo podstatu původního tématu vlákna a i kdybychom to zde společně rozlouskli, moc to nepomůže. Ale jen můj osobní názor.
20. 7. 2021 09:23
Re: Střízlivý pohled na věc
Ok, pak pojem reduktor zahrnuje pouze část jednorychlostních převodovek, těch které v dané aplikaci otáčky snižují

Pokud se tatáž převodovka použije pro zvýšení rpm už reduktorem není a stane se asi multiplikátorem
20. 7. 2021 07:24
Re: Střízlivý pohled na věc
Chápu to stejně. Reduktor - redukce - snižovat.
20. 7. 2021 06:38
Re: Střízlivý pohled na věc
Reduktor bych chápal výhradně ve smyslu zařízení pro snížení otáček.
Ovšem jednorychlostní převodovka se používá třeba teké u větrných turbín, kde otáčky naopak zvyšuje. Takovou bys taky nazval reduktorem ?

Gil: nepřeme se, diskutujeme
19. 7. 2021 21:38
Re: Střízlivý pohled na věc
Vlastně o nic nejde, nestojí za to se, kvůli malichernosti, přít :-)
19. 7. 2021 20:53
Re: Střízlivý pohled na věc
Ale jo, chápej si to jak chceš. Já nicméně když jsem se za celý život kdykoliv bavil s kýmkoliv o těchto záležitostech, tak vždy převodovka bylo pro nás zařízení, které umožňuje měnit převod, tzn. má aspoň dva převody. Jednorychlostní převodovka není pro nás převodovka, ale reduktor (byť je to redukční jednostupňová převodovka).
Ale je možné, že jiná ves, jiný pes. :-)
19. 7. 2021 20:45
Re: Střízlivý pohled na věc
Možná u vás. Já se bavím o převodovce. Pleteš si implikaci s ekvivalencí. ;-)
19. 7. 2021 19:30
Re: Střízlivý pohled na věc
Ano. Jsou jakási vžitá spojení a názvy i když ne zcela přesné. A z technického pohledu to je mnohdy jinak, než v běžné mluvě.

Převod je hodně obecný pojem, převodovku já chápu již jako jakési samostatné zařízení v uzavřené skříni se vstupem X a výstupem Y ať již s jedním, více nebo nekonečně mnoho převodovými poměry. Reduktor je také převodovka s jediným převodovým poměrem.

Přehazovačka u kola je sice také funkcí převodovka, ale já ji cítím jako převod nebo lépe měnitelný převod. Pokud má bicykl převody v zadním náboji, užívá se pojem převodovka. Třeba. Je to otázka citu pro jazyk a zároveň techniku.
19. 7. 2021 19:10
Re: Střízlivý pohled na věc
Já slovíčkařit nechtěl, jen jsem upozornil na možné odlišné pohledy

u toho DVD nebo oken bych použil termín "převod" ale technicky to jsou převodovky. Byť jsou jen jednorychlostní a maličké

nicméně kdo chce rozumí všem pojmům
19. 7. 2021 17:52
Re: Střízlivý pohled na věc
Že má DVD přehrávač nebo el.sedačka reduktor se však používá zcela běžně. :-)
19. 7. 2021 17:36
Re: Střízlivý pohled na věc
Ano, slovíčkaříme. Ale nicméně v oboru se reduktor nebere doslovně jako převodovka, byť reduktor je defacto převodovka s jedním stálým převodem. Nějaká ozubená kola s pevným převodem máš všude možně a také neříkáš, že tam máš převodovku.
Např. v DVD přehrávači mám redukci otáček motůrku na vysouvání placky. Taky budeš říkat, že DVD přehrávač má převodovku? Nebo elektrické sedačky v autě mají redukci otáček, aby si zvýšily krouťák, který dokáže zahýbat s 1,5 metrákovým pasažérem, budeš taky tvrdit, že sedačky mají převodovku?
Co se týče Rimaců, je to možný, ty moc nesleduji a neberu je jako běžnou produkci.
19. 7. 2021 17:23
Re: Střízlivý pohled na věc
Stojařským pohledem je převodovkou i reduktor s jedním stálým převodem. je to věc názvosloví

A dvourychlostní převod vzadu mají kromě jmenovaných tuším i některé Rimacy,
19. 7. 2021 17:03
Re: Střízlivý pohled na věc
Nemá. Reduktor není převodovka. Znám zatím pouze dva elektromobily, co mají převodovku - Porsche Taycan a Audi etron GT.
Avatar - JirkaVejrazka
19. 7. 2021 08:50
Re: Střízlivý pohled na věc
Kde? https://www.youtube.com/watch?…

Ma tam staly prevod zhruba 9:1, ale nema ty prevody dva ruzne.
18. 7. 2021 23:23
Re: Střízlivý pohled na věc
Na elektrokole s motorem Bosch jsem se vezl zrovna tento týden a překvapil mě jeho hluk a poněkud neuhlazené reakce.
A byla to ta nová generace IV.
18. 7. 2021 18:22
Re: To je blbost
50kg rozhodne hraje roli co se dojezdu tyka.
18. 7. 2021 17:42
Začína to byť začarovaný kruh...
Ojazdené autá brutálne zdraželi a elektromobily sú stále veľmi drahé.
A tak si mnohí radšej kúpia nové so spaľovacím motorom a automobilky budú musieť platiť ,,pokuty" za nadlimity CO2.
18. 7. 2021 17:31
Re: Střízlivý pohled na věc
Pre Bosch to bude návrat ku svojim elektro-koreňom ;-)
18. 7. 2021 15:45
Re: To je blbost
Všichni dodavatelé se dnes budou snažit přežít e nemuset propouštět zaměstnance.
18. 7. 2021 15:33
Re: a pohled z druhé strany
Dodavatelé také asi budou muset vyrábět. Tlak na dodavatele bude obrovský.
18. 7. 2021 14:17
Re: a pohled z druhé strany
To jdou zas proti sobě různé vlivy. Plusem je že díky více kvaltům má automat k dispozici jemnější odstupňování a taky víc využívá ty aktuálně nejvhodnější. A mínusem je složitost s větším vnitřním třením a vyšší hmotnost. Záleží co se projeví víc
18. 7. 2021 10:22
Re: Střízlivý pohled na věc
Je to tak. Zaměstnanci Bosche (třeba v ČB) mají jako jednu ze zaměstnaneckých výhod možnost zakoupit elektrokolo za dobré peníze. Na druhou stranu jsem byl poměrně překvapen, že v mém Smartu je (elektro)motor od Renaulta. Předchozí generace (s nižším výkonem) byla vybavena elektromotorem od Bosche.
18. 7. 2021 06:51
Re: No tvl
To čemu říkáš chrastítko je právě puštěné v tom videu. EV podle mých zkušeností je při manévrování naprosto tichý, proto si myslím, že to co myslí traveldrive i kari.laz (a co se tady diskutuje jako chyba EV) je umělý zvuk na upozornění chodců (který třeba já mám v pidiEV vypnutý). Viz https://www.auta.cz/…ko-vesmirna-lod/
17. 7. 2021 22:44
Re: a pohled z druhé strany
Spalovací motor není elektromotor...
18. 7. 2021 20:29
Re: To je blbost
Když tak jezdí celá Amerika a Austrálie… je to o zvyku. Ale největší problem as je předjíždění kamionu, které překážejí, pořád kličkovat
18. 7. 2021 18:24
Re: To je blbost
Tak v Anglii je 70 mil (112kmh) a je to fakt pomalu, to mi ver.
Ale na druhou stranu trilitrove benziny jezdi za hubicku … :-!
Ovsem moje Ecko zaradi devitku jedine z kopce…
18. 7. 2021 12:44
Re: a pohled z druhé strany
Řekl bych, ze srovnavat alchymii s fyzikou nelze, nepochybně se to dá spočítat a nemyslím si, ze to neudělali, než se do toho pustili
18. 7. 2021 12:15
Re: To je blbost
Stačí se podívat na hmotnost různých verzi modelu 3, od základního k nejvyššímu je téměř 200 kg navíc. Pokud se zvýší dojezd potom 50 kg temer nehraje roli… nebo se to minimálně srovna
Avatar - ssaresak
18. 7. 2021 22:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - ssaresak
18. 7. 2021 22:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 7. 2021 19:07
Re: To je blbost
Takže když váží model Long Range o 200 kg víc tak dojede min než základní model :)
Ještě ze tu Teslu nemám. Mladá by musela zůstat doma :-(
18. 7. 2021 14:00
Re: a pohled z druhé strany
Napr u aut podle mého dlouhodobě automatická převodovka spotřebu zvyšuje. A stejně to neutnou.
18. 7. 2021 10:45
Re: a pohled z druhé strany
ve spotřebě je rozdíl u jednoho převodu pět procent. ZF mluví o čtyřstupňové převodovce do budoucna. u spalovacích motorů se šlo od tří stupňů na začátku k deseti v současnosti. předpokládat, že jeden stupeň něco dramaticky změní je asi naivní, na druhou stranu tvrdit, že když to není o polovinu, tak to nemá smysl?
18. 7. 2021 10:30
Re: a pohled z druhé strany
popsal by jsi svůj postoj k nasazení převodovek do elektromobilů jako pozitivní, negativní nebo neutrální? z tvých příspěvků vyplývá skepse.

moje reakce byla adekvátní tvojim vulgárnostem. já ti žádné invektivy nepsal.
17. 7. 2021 22:43
Re: Střízlivý pohled na věc
To by mě zajímalo kteří, když každý tuctový elektromobil převodovku má...
18. 7. 2021 09:43
Re: a pohled z druhé strany
"Teoreticky ano, elektromtory taky mají pásma lepší a horší účinnosti. Na druhé straně víc kvaltů znamená trochu vyšší hmotnost i složitost a to zas spotřebu zvyšuje. Lepší efektivita motoru asi mírně převládne, ale nebude zadarmo"

a nechtěj abych byl tlučhuba. ta huba by mohla bejt klidně tvoje ;-)
18. 7. 2021 09:03
Re: a pohled z druhé strany
ano, doslovně to takto nezaznělo, nicméně spousta kritických řečí a vysvětlování, že je to blbost ano.
Avatar - petr petrumr
17. 7. 2021 17:34
Re: No tvl
na kole když řadíš, tak taky monotonně, ale třeba v trolejbusu slyšíš více trilkování tyristorů než motor.