Srovnávací testy
pradeda777
...by měl mít manuální převodovku. Jinak je to jen pseudo HH.... :no:
honzaHK
Zbytečně se namáháš. Kdo chce jet skutečně rychle, bere dnes adekvátní formu automatu, kdo si chce hladit klacek a jaksi splývat s autem, bere manuál. Tady jde o HH, takže v tom lidi zřejmě chtejí jet rychle. Někteří to zjevně ještě nepochopili a obohacují nás o mantry "každý správný je jen takový a ten druhý je jen pro postižený". Díky, už jsem mně rozjasnilo! Že něco takovýho může napsat praděda, kterej před kádrováním utíkal, mi hlava nebere. :no:
white label
Si zamrzl někde v minulém století/tisíciletí... :D ;-)
Auto s manuálem není v dnešní době opravdovým/skutečným univerzálem na každodenní použivání...
Palce dolů sem, staromilní teoretici! :-)
Auto s manuálem není v dnešní době opravdovým/skutečným univerzálem na každodenní použivání...
Palce dolů sem, staromilní teoretici! :-)
white label
Tak tos nenapsal zjednodušeně, ale velmi (až příliš) jednoduše...
"Je třeba mit sice alternativu i pro "zdravotně postiženene", ale něco co ma ambice jako sport či hot prostě bez manualu neni a nikdy nebude ono."
Svatá prostoto...
Takže když Porsche nabídlo po faceliftu 911/997 namísto hdm tiptroniku, dvojspojkovou PDK a dosud výrazně majoritní volba MT se najednou obrátila ve prospěch PDK, bylo to způsobeno čím? Začali si snad 911ku ze dne na den kupovat "zdravotně postižení", nebo ti co neměli žádné "ambice jako sport či hot"??? A proč dnes už Porsche u 911ky nabízí MT alternativně pouze k vybraným verzím (S/GTS/GT3)? Samozřejmě mám plné pochopení pro každého, kdo si i dnes do GT3 vybere MT, ale rozhodně naopak nemám pochopení pro lidi, co na diskusích vykřikují, že (obecně!) jediná správná volba do dnešního! hh je manuál.
"Bohužel dnes se hraje o každy gram škodlivin směrem dolu a v tom ma manualni řazeni nevyhodu..."
O žádné škodliviny tu primárně nejde, ty má MT s DS prakticky shodné, a jsou případy, kdy je to naopak ve prospěch MT. Jde hlavně o drahou a zdlouhavou homologaci samostatně pro MT a DS. Proto se pak často automobilka rozhodne pouze pro jednu verzi převodovky a logicky si vybere tu více prodávanou.
"Je třeba mit sice alternativu i pro "zdravotně postiženene", ale něco co ma ambice jako sport či hot prostě bez manualu neni a nikdy nebude ono."
Svatá prostoto...
Takže když Porsche nabídlo po faceliftu 911/997 namísto hdm tiptroniku, dvojspojkovou PDK a dosud výrazně majoritní volba MT se najednou obrátila ve prospěch PDK, bylo to způsobeno čím? Začali si snad 911ku ze dne na den kupovat "zdravotně postižení", nebo ti co neměli žádné "ambice jako sport či hot"??? A proč dnes už Porsche u 911ky nabízí MT alternativně pouze k vybraným verzím (S/GTS/GT3)? Samozřejmě mám plné pochopení pro každého, kdo si i dnes do GT3 vybere MT, ale rozhodně naopak nemám pochopení pro lidi, co na diskusích vykřikují, že (obecně!) jediná správná volba do dnešního! hh je manuál.
"Bohužel dnes se hraje o každy gram škodlivin směrem dolu a v tom ma manualni řazeni nevyhodu..."
O žádné škodliviny tu primárně nejde, ty má MT s DS prakticky shodné, a jsou případy, kdy je to naopak ve prospěch MT. Jde hlavně o drahou a zdlouhavou homologaci samostatně pro MT a DS. Proto se pak často automobilka rozhodne pouze pro jednu verzi převodovky a logicky si vybere tu více prodávanou.
webpaja
To je hezké, že věříš. Ale naprosto nic to neznamená. Stejně jako pinkání o tom, jak je GTI nezáživný HH. Tyhle dedukce jsou k smíchu, obvykle nepodložené vyzkoušením.
Sám bych si na zábavu FWD auto nevybral, ale musím uznat, že GTI na to, že je předkola, jezdí skvěle.
Sám bych si na zábavu FWD auto nevybral, ale musím uznat, že GTI na to, že je předkola, jezdí skvěle.
webpaja
No palce dolů leda za nemožnost volby ne? To, že se některým zdá lepší jezdit na pádla a bez ovládání spojky, neznamená, že to je ta jediná správná volba.
white label
Samozřejmě zřejmě pro tebe a některé další, ale zájem hovoří už poměrně dlouhodobě opačně, viz prodeje u těch hh, kde se nabízel/nabízí jak MT, tak DS.
G7 R i G7 GTI CS měli ještě v nabídce obě převodovky. Díky nutnosti samostatné homologace od těch méně prodávaných verzí VW ustoupil. Proto dokonce ještě před koncem 7. G. skončil u G7R i GTI TCR jak manuál, tak třídveřová verze.
G7 R i G7 GTI CS měli ještě v nabídce obě převodovky. Díky nutnosti samostatné homologace od těch méně prodávaných verzí VW ustoupil. Proto dokonce ještě před koncem 7. G. skončil u G7R i GTI TCR jak manuál, tak třídveřová verze.
pradeda777
Jezdit v HH s automatem je jak chodit do posilovny na kávu..... :D:D:D
hugino
Ale veď Golf GTI s 245 k má znovu v ponuke aj manuál a je to takisto hot hatch.Takže nie je to o tom že by VW nemal manuál pre 370 Nm ale jednoducho dáva na výber.Povedz ktorý model hociktorej automobilky má takýto výber motorov,výbav a aj výkonov /od 110 k po 320 k /.Tým je Golf dosť špecifický že tu si dokáže vybrať prakticky každý a len závisí kolko si ochotný zaplatiť.
Ozzman
Osobně si myslím, že je to těmi nárůsty výkonu a obecně rychlosti aut, přecijen házet kvalty u aut cca 300+ koní ručně je trochu namáhavější, než ti to tam nahází automat, zvláště, když se chceš svézt. Dříve si točil atmosféru a doloval si z ní výkon v omezovači a vlastně si měl dost času si ten manuál užít, ale u auta takového Rka by si nedělal nic jiného, než pořád šlapal na spojku a měnil kvalty.
Nevím, jestli jsem to napsal srozumitelně. Osobně mi dává manuál naprostý smysl u takových těch HH do 200k ideálně s atmo benzínem, kde ti nejde o rychlost, ale o to si užít točení motoru. Jezdil jsem s HH s 260k s MT a turbem (asi nejsilnější "ostřejší" auto s manualem (co jsem já řídil) mimo Starší Imprezy STI WRX, která sice měla přes 300, ale než zabralo turbo, tak si musel taky točit :D) a tam už bych to klidně za automat vyměnil, bylo by to rychlější.
Nevím, jestli jsem to napsal srozumitelně. Osobně mi dává manuál naprostý smysl u takových těch HH do 200k ideálně s atmo benzínem, kde ti nejde o rychlost, ale o to si užít točení motoru. Jezdil jsem s HH s 260k s MT a turbem (asi nejsilnější "ostřejší" auto s manualem (co jsem já řídil) mimo Starší Imprezy STI WRX, která sice měla přes 300, ale než zabralo turbo, tak si musel taky točit :D) a tam už bych to klidně za automat vyměnil, bylo by to rychlější.
webpaja
U sedanu, kombíku, SUV na cestování máš pravdu. GTI nebo R není ani jedno ;-)
miromen
To, že mizi Řidiči je zřejme a to dlouhodobě. A odvozovat nějakou situaci na trhu dle koncernu VW, ktery si pro svoji bezpohlavnost pořidi široka masa včetně duchodcu je pěkna milka. Mi uplně stači jak k autum přistupuji anglani a chladni psi čumaci němčouři.
hugino
Ako som už písal je to král hot hatchov.Dobre napísaný test len mi tam chýba tých 5 hviezdičiek.Ako písal redaktor sú to autá na každodenné použitie zato Type R je skôr špeciál na okruh.Takže ak hot hatch Golf alebo Cupra Leon. :yes:
honzaHK
Vždyť to píšu taky. Mně vadí vyjádření "každý správný je pouze ten....". GTI v manuálu jde.
Mikesus
Proto na to narážím. Jako dát výtku za cenu mi nepřijde úplně fér, v dnešní době. Být to pár let zpět, tak neřeknu ani půl slova, ale dnes prostě zdražilo vše.
hugino
Tiež si myslím že také R v kombíku je za 1 300 000 kč plnohodnotné rodinné auto ktoré má aj bonus vo vysokom výkone a štvorkolke.Kto na to má nech si to dopraje.Ono všetky autá za posledné tri roky dosť zdraželi.
miromen
Manualni režim je stale svehlavy, řazeni ani ve sport režimu nenakopava a přednastavene auto režimy jsou celkem špatenka....ale běžna chaska obdivuje rychlost a spotřebu k nezaplaceni.
Mikesus
Sice v porovnani s cenami pár let zpět je to dražší, ale dnes mi to nepřijde tak drahé na to co nabízí.
Takze ta výtka na cenu mi nepřijde úplně na místě. Obzvlast, kdyz za 1M člověk nakonfiguruje i O4 s litrem.
Takze ta výtka na cenu mi nepřijde úplně na místě. Obzvlast, kdyz za 1M člověk nakonfiguruje i O4 s litrem.
white label
Samozřejmě, možnost volby je vždy nejlepší variantou, ale v případě, že se VW rozhodne jen pro jednu převodovku, dává DS do GTI CS/R větší smysl, a to nejen z hlediska prodejů, viz i Dinar 07:47. ;-)
Ozzman
V čem lepší? Opět ti někdo šlápl na kuří oko, Golf je králem průměrů, těch testovacích, v komplexu nabídne slušné atributy ve všech měřitelných oblastech, ale v málokterém vyniká, král průměrů, dobře to Topper vystihl.
pradeda777
Rozumná řeč. Moje 1er v manuálu má 340k a je pravdou, že vytáčet ji nedává smysl, ale stejně si tam ty kvalty rád "kopu" sám..... :D :-!
hugino
Už som to našiel.Pan Machala robil rychlé kolo v Mostě na ACZ.Honda Type R 320 k čas 1:57 a G VII TCR 290 k 1:58.Rozdiel len jednej sekundy takže ja si myslím že G VIII Clubsport s 300 k bude voči Type R rýchlejší aspoň v Mostě.Počkáme či urobí aj s Clubsportom rychlé kolo a potom doriešime našu diskusiu. :-)
pradeda777
Souhlas. Chtěl bych jen doplnit, že nevýhoda manuálu v dnešní emisní době je hlavně v tom, že počínání řidiče nelze přes řídící jednotku omezovat tak jako tomu je u automatu. Že se to u automatů děje, bylo už v mnoha testech zmíněno, když si testeři stěžovali, že i manuálním režimu jim v dnešní době řídící jednotka nedovolí motor vytáčet.
all.or.nothing
....pěkné kvalitní, ale drahé auto.... moje volba i30N a k tomu zbyde na CB 1000R, volba rozumu a srdce - tedy moje
ACE.
Dokáže už alespoň v manualrežimu udržet kvalt jako ostatní, nebo si furt řadí sama?
miromen
Ano porsche to je to prave pro určovani toho co je prave ořechove. Obvzlašť, když dojde na nějake data těch běžnych kupcu a ne Řidiču, kteři věřim, že v drtive většině daji stale přednost těm 3 pedalum.
A dnes ma i 1 gram svoji roli a mi se těžko dozvime jaky je ten pravy duvod mizejicich manualu. A v konkretnich připadech jako jsou pravě ty GTI je tomu tak, že ty s DSG maji meně těch škodlivin na papiře a rozhodně nejsou jedini.
Vždyť dnes jsou na vzestupu elektra a hybridy, hotova eko spasa a teměř perpetum mobile...je to IN a lidi to přece jistě dobrovolně chtěji.
A dnes ma i 1 gram svoji roli a mi se těžko dozvime jaky je ten pravy duvod mizejicich manualu. A v konkretnich připadech jako jsou pravě ty GTI je tomu tak, že ty s DSG maji meně těch škodlivin na papiře a rozhodně nejsou jedini.
Vždyť dnes jsou na vzestupu elektra a hybridy, hotova eko spasa a teměř perpetum mobile...je to IN a lidi to přece jistě dobrovolně chtěji.
miromen
Tak kral HH v druhe lize spolu s bezpohlavni audi. Zbyla konkurence jede v lize prvni. :-!
miromen
Zjednodušeně řečeno je tomu tak.
Je třeba mit sice alternativu i pro "zdravotně postiženene", ale něco co ma ambice jako sport či hot prostě bez manualu neni a nikdy nebude ono.
Bohužel dnes se hraje o každy gram škodlivin směrem dolu a v tom ma manualni řazeni nevyhodu a i když řada přiznivcu by mu dala přednost tak ma smulu a z toho nelze automobilky vinit.
Je třeba mit sice alternativu i pro "zdravotně postiženene", ale něco co ma ambice jako sport či hot prostě bez manualu neni a nikdy nebude ono.
Bohužel dnes se hraje o každy gram škodlivin směrem dolu a v tom ma manualni řazeni nevyhodu a i když řada přiznivcu by mu dala přednost tak ma smulu a z toho nelze automobilky vinit.
Enthusiastic.driver
a pod nějakým článkem o staré m coupé zas budeš naříkat, jak to tehdy bylo krásné, když nejezdily samé SUV a crossovery... :D
Enthusiastic.driver
Kdekoliv, kde byla možnost volit u silného auta mezi kvalitním automatem nebo manuálem, tak vždy manuál prodejně paběrkoval. To je ten důvod. Jak prosté...
Enthusiastic.driver
Ne! Hot hatch je v principu velmi universální vůz. DSG k efektivitě Clubsportu a eRka pasuje, zapadá do celkového konceptu... U Swiftu SPort nebo Clia RS bych souhlasil... ale tohle je jiná kategorie...
Enthusiastic.driver
Jo no, Mazda poslední šestikvalt vylepšila tak mohutně, že už je na světě snad jeho 6. revize, a sere se to jak na běžícím páse...
Enthusiastic.driver
Jak přesně investice do vývoje manuálních převodovek ovlivní (ne)schopnost většiny řidičů rychle, plynule a efektivně onu převodovku používat?
Enthusiastic.driver
Jakože... Docela rád bych si nechal vysvětlit, co je bezpohlavního u auta s 320 koňmi, vektorováním točivého momentu, vypínatelným ESP a na poměry platformy Golf dosud asi nejlepšími schopnostmi. eRko je mimořádně efektivní, ale od 7. generace se s ním taky dají dělat věci, které se (snad s výjimkou staré G II Rallye) s žádným Golfem a (vlastně většinou hot hatchů) dělat nedaly.. Krásný produkt!
webpaja
Zkusil jsem těch koncernových aut vč. GTI víc a vždy ta samá píseň. Pokud netlačíš, tak to jde lehce a přesně, jakmile potřebuješ rychlost, exaktní vedení šaltpáky se ztratí a speciálně 2-3-4 není rozhodně lahoda. Dá se dokonce i netrefit.
Navíc si pomůžeš meziplyny jen překlápěcím. Pata, špička nefunguje.
Navíc si pomůžeš meziplyny jen překlápěcím. Pata, špička nefunguje.
white label
To by jen potvrzovalo, co už jsem tu psal. V EU je nutná samostatná! homologace pro MT i DS. Na US trhu nikoli, proto si tam můžou spíš dovolit nabízet obě verze převodovky i u eRka.
Dinar
Ty jsi taky pacient. Proč by nemohl mít nějaký ctr problém s převodovkou, na internetu najdeš tirády o problémech s dsg, a co? Má to nějakou souvislost s tím, co píšu? Nemá...
Přestaň prolézat videa na YT a běž se svézt, porovnej si manuál v ctr s manuálem třeba GTI 7g a přestaneš plácat nesmysly, ta převodovka je o dva levely jinde, rychlost přeřazení, krátký a přesný chod šaltpáky, to prostě sedí k ostrému motoru, GTI s manuálem je trápení, jakmile na to auto trochu zatlačíš, je převodovka jasně nejslabším prvkem, nestíhá, dsg je do gti jediné řešení.
Přestaň prolézat videa na YT a běž se svézt, porovnej si manuál v ctr s manuálem třeba GTI 7g a přestaneš plácat nesmysly, ta převodovka je o dva levely jinde, rychlost přeřazení, krátký a přesný chod šaltpáky, to prostě sedí k ostrému motoru, GTI s manuálem je trápení, jakmile na to auto trochu zatlačíš, je převodovka jasně nejslabším prvkem, nestíhá, dsg je do gti jediné řešení.
Ozzman
Nevím, jestli si četl, co píše, ale zase jakmile vidíš v jedné větě Golf a nepěje se jen chvála, už začínáš nabírat na intenzitě :D
Dinar napsal, že nemá tak dobré a přesné manuály, jako jiní výrobci, já si u VW taky nečvachtal blahem, ale to neznamená, že to neumí vyrobit. Golf je sice specifický, ale to ty taky, protože si nikdy ničím jiným nejel, pak se ti těžko vysvětluje, že to může bejt i jiné a lepší....
Dinar napsal, že nemá tak dobré a přesné manuály, jako jiní výrobci, já si u VW taky nečvachtal blahem, ale to neznamená, že to neumí vyrobit. Golf je sice specifický, ale to ty taky, protože si nikdy ničím jiným nejel, pak se ti těžko vysvětluje, že to může bejt i jiné a lepší....
Ozzman
Tak ona to není nějaká poučka, že se to tak musí líbit každému, mluvím z vlastní zkušenosti a každý to máme jinak, nějak, někdo by bez automatu ani nevyjel v základní Fabii a někdo si užívá manuál v dieslovém 2,5tunovém SUV... zdravím Ádu :D
Pořád je asi nejlepší mít na výběr, ale hezky to shrnul níže Dinar
Pořád je asi nejlepší mít na výběr, ale hezky to shrnul níže Dinar
miromen
To je určitě idealnějši a rozdil v ovladani je snad zřejmy každemu. Ten kdo chce byt vic s autem propojen a vic si tu jizdu odpracovat tak šahne po tom manualu, ktery by pravě u těch HH neměl chybět narozdil od běžnějšich verzi.
3_diamanty
teda ono je to asi fakt pecka auto ( golf je obecne kralom priemeru a nema vazne slabiny ) ale za tu cenu moze mat clovek premiove SUV .... komu dnes uz treba hothatch za melon ... jednemu zo 100....nie je uz daleko doba ked mat hothatch bude fakt skor na obtiaz ako frajerina... a uz to dlho nepotrva....
KANKUNEN
U čtyřkoly je ještě důležitější ruční brzda. Pro mě pro amatéra je to úplný základ, abych dostal auto do řízeného smyku.
white label
Zásadní rozdíl ve prospěch DS u HH (užívaného jako daily car) je to, že právě nemusíš jezdit jen na ty "pádla" (tlačítka na volantu), ale máš možnost volit pákou/voličem a hlavně máš i dva automatické režimy D a S, což je docela slušná nabídka pro univerzální auto, jakým je dnešní HH, který umí být i komfortní a praktický.
S manuálem musíš stále kvedlat (pokud teda chceš jet), a to všude, včetně zácpy ve městě, nebo na dálnici, včetně toho, když jedeš s "kočkou" na sedadle spolujezdce a volná ruka je k nezaplacení. A když jedeš hodně ostře, tak se zase hodí volná levá noha, kterou se můžeš pořádně zapřít, protože běžný tříbodový pás tě v sedačce moc nepodrží...
Takže za mě dnes MT do HH jen v případě, že by šlo především o víkendovku, nikoli o univerzální daily car...
S manuálem musíš stále kvedlat (pokud teda chceš jet), a to všude, včetně zácpy ve městě, nebo na dálnici, včetně toho, když jedeš s "kočkou" na sedadle spolujezdce a volná ruka je k nezaplacení. A když jedeš hodně ostře, tak se zase hodí volná levá noha, kterou se můžeš pořádně zapřít, protože běžný tříbodový pás tě v sedačce moc nepodrží...
Takže za mě dnes MT do HH jen v případě, že by šlo především o víkendovku, nikoli o univerzální daily car...
hugino
Toto je to video na Slovakia Ringu.Pozri a hlavne začni byť trochu objektívny.Golf TCR ich v zrýchlení doslova deklasoval tie úžasné HH a to mal druhý najnižší výkon.
hugino
"U VW zcela správně naznali že jejich manuály nemají na to , aby dávali smysl v HH respektíve žádnou pridanou hodnotu takovému autu nedájí " to sú tvoje slová a ja ti píšem že v GTI 245 k majú aj manuál tak dali ho tam asi preto lebo po G VII GTI si ho záujemci pýtajú tak asi majú nejakú hodnotu.A kde si prišiel na to že Honda má špičkový manuál keď vo videu na Slovakia Ringu sa mu pri rýchlom radení z 1. do 2. stupňa zadrhával.Tam to komentovali že je to všeobecný jav pri Honde.Ja nepotrebujem testovať autá stačí si pozrieť videá na You Tube kde testujú autá a z toho vychádzam.Ja nepotrebujem "projet" niečo iné pretože som si už vybral a to že obhajujem Golf voči takým ktorý na ňom reálne nejazdili ale potrebujú ho neustále spochybňovať nie je predsa známka agresivity.Ty s tým aj tak nič neurobíš predaje najlepšieho auta v segmente C z mainstreamu nezastavíš a môžeš si hejtovať koncern kolko len chceš.
Dinar
Píšu o tom, že manuál u vw je dobrý tak max. ve spojení s tou 1,5 tsi, na silnější motor, resp. na sportovní jízdu nestačí. A že instalací dsg do svých gti modelů to vw jen potvrzuje, a že jediný, kdo nabízí čistě jen manuál pro svůj hh je honda, jejíž převodovka je výrazně lepší než manuál vw. Co je na tomhle nepochopitelného? Jaký smysl má na něco takového odpovídat stylem, "Povedz ktorý model hociktorej automobilky má takýto výber motorov,výbav a aj výkonov /od 110 k po 320 k ako golf..." Já někde píšu o tom, že golf má úzkou nabídku motorizací atp.? Tahle debata byla o nestíhání vw manuálu, tys z toho udělal bramboračku.
Ty naopak velmi potřebuješ "testovať autá", protože premúdrelí jsi i zjevně bez praktické zkušenosti. Zkus občas projet i něco jiného než vw, ať nejsi zbytečně agresivní při zmínce o nějakém nedostatku volkswagenu. Mmch. lovit ve vodách HH byla by moje první volba vždy golf gti, to trvá už po generace, jenže s vámi "značkovými pacienty" se nedá rozumně debatovat.
Ty naopak velmi potřebuješ "testovať autá", protože premúdrelí jsi i zjevně bez praktické zkušenosti. Zkus občas projet i něco jiného než vw, ať nejsi zbytečně agresivní při zmínce o nějakém nedostatku volkswagenu. Mmch. lovit ve vodách HH byla by moje první volba vždy golf gti, to trvá už po generace, jenže s vámi "značkovými pacienty" se nedá rozumně debatovat.
hugino
S tým predkom súhlasím aj keď pri Clubsporte a R je to vďaka krajšiemu nárazníku o niečo lepšie.Uvidíme čo pri facelifte s tým urobí Kabáň.
hugino
Tak on hlavne napísal že VW uznal že sa mu neoplatí dávať manuál do HH ale stačí do 1.5 tsi a na to som napísal že predsa v GTI 245 k je v ponuke aj manuál.Neviem čo ty furt niekoho riešiš.Nemal by si ísť otestovať ďalšie auto až sme zas o ďalšie tvoje poznatky obohatený.Je ťažké s tebou diskutovať keď porovnávaš predaje áut v rozdielnych segmentoch/MB S klasse vs Golf/.Ja Golf obhajujem preto lebo 3 a 1/2 roka na ňom dennodenne jazdím a stále som viac presvedčený že som si vybral správne.Ja to robím tak že keď vyjde nový model auta tak sa idem naň len staticky pozrieť /nie preto že by som chcel meniť/ neotravujem predajcov so skúšobnou jazdou ale ma zaujíma ako vyzerá naživo a po 5-10 min keď ho popozerám si položím otázku či by som bol ochotný ho vymeniť za môj G VII a za tri roky som neprišiel na žiadny model / okrem nového Leona /ktorý by ma natolko zaujal aby som bol ochotný meniť auto a to som bol pozrieť Corollu,O IV,Golf VIII,Mazdu 3,i30,Ceed,Focus,ProCeed aj Scalu.Stačí mi pozrieť naživo pár minút a mám jasno.Takže stále som presvedčený že som si vybral dobre a tým že som kúpil auto na min.10 a viac rokov ak sa nič vážne nestane tak budem spokojný naďalej.Takže podľa štatistiky je nás spokojných Golfistov čoraz viac a bolo by dosť blbé keby som neobhajoval auto na ktorom aj reálne jazdím a nemám ho požičané len na pár hodín.Či ?
hugino
Práveže Golf TCR išiel v horúčave tak to je istá nevýhoda/nižší výkon/ naopak Type R išiel za štandardných podmienok.Obidvaja išli za sucha.Pozri video na ACZ.
.Rambousek.
No, nevím... Takové fungl nové M240i je ceníkově jen o trochu výš a po slevách se rozdíl pravděpodobně ještě dál srazí... Už jen motoricky je to jiná liga. Z toho pohledu třeba mně Golf drahý přijde.
hugino
Webpaja ti to stručne a hlavne jasne vysvetlil takže synak už by si to mohol konečne pochopiť.A keďže ťa beriem ako hlavného testovacieho jazdca v diskusii na ACZ tak odpovedz ktoré auto v segmente C má väčšiu ponuku motorizacii,výkonu a výbav ako Golf. Ideš mudroš. :-O
hugino
Ty ani nevieš o čom píšeš.Však sám si napísal že VW uznal že nemá význam dávať manuál do HH stačí keď ho ponúknu do 1.5 tis.A na to ti odpovedám že GTI má predsa aj manuál a nie len DSG.Si to aj prečítaj to čo napíšeš.Ja nepotrebujem testovať autá a robiť sa v diskusiách premúdrelí na čom som jazdil.Toto nechám pre vás. :-)
Alf1k
Taky bych se rád podíval, jak VW nasadil novou nebo vylepšil manuál u G8 na novou úroveň a vůbec to jejich marketing nikde nezmiňoval 😏
Obecně ty manuály fungovaly na pohodu do chvíle, dokud jsem auto nezačal ždímat ať už to bylo Polo gti nebo Golf.
Edit: přesně jak píše Paja 2-3-4 🥶
Obecně ty manuály fungovaly na pohodu do chvíle, dokud jsem auto nezačal ždímat ať už to bylo Polo gti nebo Golf.
Edit: přesně jak píše Paja 2-3-4 🥶
lamal
Japonci este ano, mazda svoj manual stale piluje, honda a myslim, ze aj toyota - v novej GR86 by mohol byt vylepseny manual
miromen
Ale to neni pravda. Asi nejostudnějši manual, ktery byl v Meganu RS je pryč a manual u noveho GTI doznal přepracovani. Když pominu nějake komerčni testy, kde se o vylepšeni zmiňuji při odzkoušeni tak od uživatelu je jednoznačne zlepšeni zřejme. Par lidi se akorat vyjadřilo, že co se samotnych drah tyče taky ty jsou prej sice teď znatelně kratši, ale spiš jde o kosmetiku a ten prostor pro vykraceni tam stale je. A někde jsem zahlidl, že se dokonce pracuje na uplně nove manualni převodovce, ale psalo se tam hlavně o sniženi třeni, emise apod a nevim jak ten članek byl stary a zda to neni pase.
A u těch co ještě u HH manual nabizeji tak mi nepřijde, že by šlo o nějake francouzke kvedlačky na brambory a musel vyloženě kvalty hledat nebo přemlouvat synchrony a teď pravě včetně i toho GTI. Určitě ne do te miry, že by jsis řekl, ja chci automat.
A u těch co ještě u HH manual nabizeji tak mi nepřijde, že by šlo o nějake francouzke kvedlačky na brambory a musel vyloženě kvalty hledat nebo přemlouvat synchrony a teď pravě včetně i toho GTI. Určitě ne do te miry, že by jsis řekl, ja chci automat.
miromen
Jo je to docela možne, ale prostě je podivinske, že o těch co se tvrdi, že by s manualem snad ani nevyjeli tu možnost maji a zde smoliček.
lamal
4oko je pekne, aj tuzíci ktori najviac dristali v diskusiach, preklinali Kabaňa uz po tichu nakupuju a tuzia... 4oke RSo je pohladne autí ... kritizoval som aj ja, prve fotky ma sklamali, dnes mi to uz neva a skor ocenujem, ze ma vlastnu tvar
lamal
zalezi od pohonu 4x4 a vykonu, pripadne od adheznych podmienok... rucka vzdy potesi, v pripade koncernu je pri jazde v smyku dolezitejsi manual, pretoze to ich mudre DSG radi furt samo a pri kontrolovanom drifte ti to moze dat pekne cez prsty :D
lamal
ono to tym dnesnym pozerom staci, potrebuju byt rychly a ostatnim to nandat a nie skutocne soferovat
lamal
Neuviedol si podmienky na trati, asi nie je jedno aka bola teplota a pripadne mokra vozovka, stav pneu.
pradeda777
Ano má. Ale problém je v tom, že už roky (z několika důvodů), automobilky neinvestují do vývoje nebo vylepšování manuálních převodovek a je dobře znát které. Ale v dnešní době jim to nemůže mít nikdo za zlé. Elektrifikace a boj s emisemi vyprazdňují firemní kasu rychleji než Niagarské vodopády kanadská jezera.... :-( ....a tak na manuály se už nedostává.... :-(
Dinar
Nenech se vysmát, chceš nám tu namluvit, že gti g8 dostalo nějakou úplně novou převodovku? A že s ní máš něco odjeto? :D:D
Tak nic, zase brouzdej po YT, paciente, v reálu je to přesně tak, jak jsem psal, resp. co píše i webpaja.
Tak nic, zase brouzdej po YT, paciente, v reálu je to přesně tak, jak jsem psal, resp. co píše i webpaja.
Šimpanz
Hele paciente, stačí se projet s G8 GTI s manuálem a je jasné, že blábolíš. Žádné nestíhání, žádné drhnutí nebo dokonce nemožnost zařadit rychlost.
miromen
To jo a určitě je to pozitivum. Ale vem si, že v usa se začalo nabizet GTI a R a i u něj je možnost zvolit si manual. Tomu se až nechce věřit.
Dinar
O čem to píšeš? Tohle zcela jistě není reakce na to co jsem napsal. Pokud ano, nauč se chápat psaný text.
Ozzman
Tomu se říká Stockholmský syndrom :D Mne se zase už líbí 4oká Oktávka :-[]
kari.laz
Jet rychle je jen jeden ukazatel. Můžeš nahánět setinky, ale stejně ten v "pomalejším" manuálu si užije více zábavy a o to jde, alespoň v mém případě, v první řadě. Možnost volby by měla být v tomto případě jasnou záležitostí.
Ozzman
A taky nebetyčně blbým infotainmentem a výjmečně hnusným předkem, asi nejhnusnějším ze všech Golfů :D
webpaja
Možná je to nepochopitelné, ale kupec SUV nepůjde alternovat k HH.
Heterosexuál taky nechodí lovit do gay barů.
Heterosexuál taky nechodí lovit do gay barů.
Šimpanz
No jestli má Honda jediná manuál, který dává smysl, tak to pěkně děkuji, problémy s řazením CTR na dvojku jak shora, tak zdola jsou notoricky známé a jejich plný internet. Označit to řazení za rychlé a přesné může jenom nekonečný optimista.
Směrem dolů, čas 1:50
https://www.youtube.com/watch?…
Směrem nahoru, čas 8:40
https://www.youtube.com/watch?…
Směrem dolů, čas 1:50
https://www.youtube.com/watch?…
Směrem nahoru, čas 8:40
https://www.youtube.com/watch?…
hugino
Takže král priemeru.Tak daj teda auto v segmente C s cenovkou povedzme 20 000 € ktoré je podľa teba najlepšie.Za mňa králi priemeru sú Megane,i30,Ceed,Astra a 308.
AnalAstronautChizek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
miromen
To, že se GTI s novou generaci posunulo dal je zřejme a to jak jizdně tak pravě po te řidičske strance. Ale prakticky veškera konkurence je prostě jinde a to dal.
Mi je rozhodně bližši ta bačkora v podobě GTI, ale nelibi se mi, že VW nedokaže nabidnou i něco vic "ulitleho", kde je potřeba vice řidičske pozornosti a obrazně ti natrhava koutky, prostě něco pro užši okruh.
Mi je rozhodně bližši ta bačkora v podobě GTI, ale nelibi se mi, že VW nedokaže nabidnou i něco vic "ulitleho", kde je potřeba vice řidičske pozornosti a obrazně ti natrhava koutky, prostě něco pro užši okruh.
caliban
Ještě lepší stolici jsem měl včera hned 3x, moc tomu nevěřím, že by ji mohl Golf GTI nebo R vylepšit.
K rozhodnutí, jestli nabídnout obě varianty převodovky by měl nejspíš vést fakt, jestli daná automobilka má vhodné skříně. U vw zcela správně naznali, že jejich manuály nemají na to, aby dávaly smysl v hh, resp. žádnou přidanou hodnotu takovému autu nedají, spíše naopak, vw manuály se hodí k těm patnáctistovkám v oktávkách, při nějakém ostřejším ježdění, ve spojení se silnějším motorem jsou spíš na otravu, jsou pomalé, kostrbaté a v kombinaci s vw rozložením pedálů umožňujícím patu/špičku jen jedincům s vykloubeným kotníkem, je výsledkem spíš frustrace, naopak dsg se svým projevem k hh hodí velmi dobře, řadí rychle, nejsou to nejhladší převodovky projevem, prostě do hh vw ideál. Tady není na co si stěžovat, ale není to jen záležitost vw, u ostatních klasických značek produkujících hh je to stejné, s výjimkou hondy, ta jediná má převodovku, která v současné gen. hh dává smysl, protože je rychlá, přesná, ale to je čestná výjimka.