Ne, to byla otázka na někoho, kdo to auto zná, buď na redaktora, který s autem jezdil, jestli se neuklik, to se stává dost často, na prodejce, či nějaké insidera a technika, jestli sis nevšiml, takových sem chodí docela dost. Prostě proto, protože mne to zajímá. Toto je elektrifikovaný vehikl a né čmoud.
Co je na RAV4 komplikovanější než u Tucsonu? Rav4 ma takovou cenu, protože to lidi berou. Ani fleetové slevy se na to nedají moc dostat a pořadník je dlouhý, stejne jako čekací doby. Jen se zeptám, Jak se jezdi s 2t Tucsonem jinak po vybití baterky než s 2t Rav4? Oba mají vykon spalovaku podobný. U vybite rav4 jsem si nějak nevšiml problémů ani na dalnici. Ale u Tucsonu bych měl obavy o jízdu v EV režimu s těmi 66kW. To 2t moc nerozjede.
Ano, opakovaně potvrzuji, že příspěvky pana Mikesuse odborně patří k tomu nejkvalitnějšími, co se zde dá najít. Navíc píše slušně, neurá ží, jen diskutuje. Tak má vypadat správný diskutér.
Ale já se nebavím o skutečné spotřebě, já se bavím o papírovém výpočtu spotřeby pro PHEV. Skutečnost je třeba 10 kWh a 4 litry benzínu, na papíře se vykáže spotřeba 2 litry a nic víc.
Myslíš, že to dělá jen tak z plezíru a nemá k tomu důvod? Občas tvoje reakce jsou pro mne též přes čáru, tak si do tebe rýpe, aby tě dostal opět do pozice nadávek a snižování se?
Mlčeti zlato. Pokud nemáš co k tomu říct ( názor, zkušenost, připomínka... ), lepší nereagovat. Viz tvoje dlouhé reakce na ozzmana ohledně výkonu a ve výsledku jsi nenapsal nic.
RAV4 vsadil na koncepci A a Hyundai na B. Ani jedna není bez chyb. RAV4 docela pohoří po vybití baterií. Kdo jezdí delší trasy, tak udělá líp s koncepcí, kterou má Hyundai. Jízda S RAV4 po dálnici, s atmosféru v atkinsonově cyklu + CVT + 2 tuny... No to nic příjemného není.
A samozřejmě, řešení od Hyundai je logicky citelně levnější. A o to tu jde. To je alfa a omega a zásadní výhoda Tucsonu. Drahá RAV4 je s cenou někde u Ioniq5 a ne moc daleko od Model 3 dual a to ještě nejede GigaBerlin. EU PHEV moc fandit nebude, protože ji štve, že lidi doma nenabíjejí a nakonec to žere víc jak nafťáky. Dotace na PHEV je v Německu skoro 8000 euro. Pokud tohle padne a jakože padne, RAV4 se s komplikovaným systémem nebude mít šanci. Tucson naopak ano.
Řešení v Tucsonu je mi mnohem symptatičtější, jen to chce čas. Hluk od kol je řešitelný, podvozek minimálně částečně taky. Navíc ty kola...Když už 19", tak nemusely nýt tak široké a případě i tloušťka gumy mohla být větší.
No.. Romane... vidíš, že jsou tu i lidi, kteří něco ví ;) :yes:
To by dávalo smysl... nehledě na to, že Ravka nemá tu hnusnou včelí plástev místo masky..
tak po kilometrové diskuzi s odborníky zkusím odpovědět a třeba něco málo přidám co tu ještě nezaznělo.
Když to tedy porovnáš s RAV4,pro názronou ukázku vezmu PHEV, který je "srovnatelný"
Tucson má jeden elektromotor o výkonu pouhých 67kW a 304Nm a spalovák 132kW a 265Nm, systémový výkon 195kW a váha cca 2t.
Rav4 má 2 elektromotory nezávislé na sobě, jeden 134kW a 270Nm a druhý 40kW a 121Nm, a spalovák 136kW a 227Nm, systémový výkon 225kW a váha cca 2t. První rozdíl je tedy patrný, Toyota dává výkonnější motory s nižšími točivými momenty. Druhý, a ten podle mého zásadnější rozdíl, Hyundai má elektromotor před převodovkou, tedy řadí i pro elektromotor a veškeré ztráty v převodovce jsou i pro elektromotor. V Toyotě máš elektromotor přímo připojený na kola, takže tam ztráty žádné nejsou a navíc planetovka je efektivnější než dvouspojka ( jestli se něco nezměnilo u Hyu a nedali tam jinou převodovku než do jiných HEV ). Dále, Tucson má kardan, takže další ztráty. Zde sice Toyota nemá ztráty díky elektrické čtyřkolce, ale nebudeme si nic nalhávat, ta čtyřkolka není moc do terénu, spíš na zlepšení trakce za zhoršených podmínek. Tedy je zde něco za něco.
Já osobně si ani nedovedu představit jezdit s 67kW elektromotorem v 2t autě jen na elektriku
Takže bych odhadoval, že ten výkon je něco jako 100kW u 1,2TSI..
Záleží kde. Když se podívám na stránky výrobce, vidím tam spotřeby obě. Problém je v tom, že zatímco elektrická vypadá být čistě na elektřinu (17,7 kWh/100km, resp. 177Wh/km), ta benzínová je opět kombinací obou (1,4l/100km). Tak ono se to ani moc dobře stanovit nedá, protože norma nikdy nemůže vědět, kdy a kolik budeš nabíjet (a zda vůbec). V podstatě i kdyby se udávala spotřeba s vybitou baterkou a s plně nabitou (resp. jen na elektřinu), stále bude realita cokoli mezi těmito dvěma extrémy. Když to v životě nenabiješ, může to být třeba 7 litrů a 0 kWh (rekuperovanou elektřinu nenabíjíš externě) stejně jako 0 litrů a 18kWh, když vše zvládneš na pravidelně nabíjenou elektřinu. Stanov z toho něco, co dává smysl. V podstatě nelze.
Udělám si auto z benzínovým motorem i naftovým, po městě budu jezdit na benzín a na dálnici na naftu. Bude se mi spotřeba pak počítat takto? Benzín vůbec a spotřeba nafty se bude dělit dvěma?
Opravdu to auto má 195kw? Nebo to zase někdo špatně sečetl. Na skoro 200kw relativně malé a lehké auto je pak hodnota docela slabá, když to srovnám s RAV4 PHEV, ta má sice o 27kw více, váží jen cca o 20kg více, ale stovku dává za 6s, že by těch pouhých 40 koní udělalo takhle velký rozdíl ve zrychlení ?
A jak to víš? Ty jezdíš se mnou v aute? :-[]
To jsi momentálně dost netrefil https://www.spritmonitor.de/…cht/1268344.html
A podle WLTP ma být 6.6-7
A ti co jezdí mimo město 70, ty okamžitě predjizdim. Ty bych nejradši vyhazel ze silnic. Ono se totiž dá jezdit maximální povolenou rychlostí a být pod WLTP, jen je potřeba mít moderní techniku v autě a používat hlavu.
Romi sa bezne chova ako ... uraza ludi, rype, prudi a vyvolava hadky, prizemne komunikuje a este radsej to hra na nevinneho s tym, ze mu ostatni skodia bez dovodu (ma vsetky minusy kvoli Priusu). Rad sa sem chodi vyprudit.
Tak design je subjektivní a co se nelíbí jednomu, to se líbí druhému. To bych vůbec neřešil a důležité je, že tobě resp. tvé rodině vyhovuje. Pokud je požadavek zvýšený podvozek a vybava/motor dostačuje, pak chapu i tu volbu.
Ja jsem naopak s Tucsonem spokojen i v te socialni vybave a s cenou do 600 tis Kc za vybavu Smart s nejakyma doplnkama.... proste nic lepsiho pro ctyrclenou rodinu se zvysenym podvozkem jsem nenasel.
Pripoustim, ze vzhled nemusi sedet kazdemu, ale nam v bile barve proste sedl.
Je otázka, jestli je to s tím podvozkem tak zlé. Pokud test probíhal ve stejné době jako jízdy s Outbackem, tak se ten podvozek mohl ve srovnání s dokonalým podvozkem Subaru jevit jako hodně slabý. Kdyby v té době testovali místo Outbacku třeba Kodiaq, možná by podvozek Tucsonu hodnotili jako nadprůměrný.
Áno, súhlasím s názorom, že auto je rozporuplné.
vonkajší dizajn sa mi nepáči, naopak vnútri je to veľmi pekné.
Výbavy sú na dnešnú dobu slabé - nemá adaptívny tempomat k sociálnym výbavám a manuálu, halogény v základe tiež nie sú na úrovni doby.
Spotreba a výkony motorov sú tiež dosť rozpačité.
Záver - ak Tucson, tak potom len v najvyššej výbave a s automatom.
Lenže to je už cenovo v iných vodách.
Planetovka je součástí HDM, ale není to v tomto případě převodovka. Je to jen součástí převodovky, tedy označit to za planetovku je dost zavádějící. Planetova převodovka je úplně něco jiného, viz Toyota nebo Ford.
Kdyby měl planetovku, nemá tam co řadit, ale v tomto případě to je "six-speed automatic transmission (6AT)"
Přijde mi, že Hyu si s PHEV moc neví rady. Výkon elektromotoru nízký, takže stačí připojovák a studený turbomotor musí zbytečně do akce. Šel bych radši do HEV.
Opravdu?
"Both models are equipped with a 1.6-liter turbocharged four-cylinder engine, a six-speed automatic transmission"
Edit: Spíš to vypadá, že tam dávají HDM. Zatím hledám, všude píšou jen "six-speed automatic transmission (6AT)"
.... vrzající interiér bych odpustil, první kusy, budiž.... problém je ale houpající podvozek u těžkého auta - bojuju s tím u Supa, kde automaticky mimo město přepínám do Sportu, protože jinak mám fakt na hrbech pocit, že to auto odskáče někam mimo silnici.... (a to je Sup asi vyváženější než tohle dvoutunové malé SUV).
Dotykáče všude, to je dnes bohužel standard....
Co bych ale nezkousl je příliš citlivé zapínání spalovacího motoru.... někdy se svým PHEV třeba týden jezdím bez startu spalováku. A prostě nechci, aby se mi nechtěně startoval třeba jen na pár set metrů.... celkem si to hlídám že když už ho nastartuju, většinou ujedu aspoň 5-10km aby se motor zahřál atd. Takže příliš horlivé zapínání spalováku by mi fakt vadilo a je to pro mě důvod auto zavrhnout....
Bohuzel, z jednoho "souhrnneho" cisla se clovek moc nedozvi. Az podle EPA (metodiky USA) jsem se dozvedel, ze udavana spotreba meho auta v el. rezimu je lepsi, nez ma vetsina verzi TM3 (dynamika je samozrejme jinde). Z WLTP to nevykoukas.
Myslím si, že to všechno řeší ta metodika měření. Kolik km, jak nabito atd. Ale přesně to nevím, údajně má ten předpis měření WLTP cca 700 stran. Dojezdy PHEV čistě na elektřinu se uvádějí běžně.
Ano, parametry stanoveny jsou, ale to byly i tehdy. Potíž je v tom, že výsledek je extrémně závislý na tom, jak to člověk nabíjí, tedy že se může pohybovat kdekoli v tom širokém rozmezí. Má-li jen jedno "palivo", které se tankuje/nabíjí, je to závislé od toho, kde se pohybuje, jak jezdí, ale v zásadě je to pro porovnání dostatečné.
Tady jsou ale "paliva" dvě, takže se tam míchá ještě to, kdy a jak se "tankuje", jaký je elektrický dojezd. Složité na tom je to, že ve hře je tolik proměnných, že se z toho nedá udělat nic kloudného. Čísla si vymyslím (nevím přesně, jak dlouhý dojezd se měří ve WLTP), ale ukáže to dobře jádro problému. Jezdíš 50 km? OK, spotřeba benzínu sedí u obou aut. Jezdíš 70 km? Spotřeba bude sedět u auta s 80km dojezdem, ale už nebude sedět u auta s dojezdem 60 km (které se po 60 km překlopí z plug-in hybridu na hybrid)... Takže se klidně může stát, že papírově úspornější auto bude ve výsledku méně úsporné, protože mu dříve dojde elektřina. Vystačí to na měření normou, ale v praxi ho může výrazně překonávat papírově méně úsporné auto jen díky delšímu elektrickému dojezdu...
A tak bychom mohli pokračovat dál. Spotřeby jsou jasně dané, tam problém není. Problém je v tom, že pro běžného člověka jde o těžko stravitelný údaj skrytý za kupou "hvězdiček", který závisí na mnoha dalších parametrech, které tam kdysi nebyly.
Udávané spotřeby výrobci PHEV jsou, pokud vím, podle metodiky WLTP, kde jsou přesně stanoveny veškeré parametry. Nevím co je na tom složitého.
Reálná spotřeba je vždy jiná, ale k porovnání jednotlivých aut to použít lze.
To bude tím, že Jirka má dva. Švihák jich měl asi deset a u každého příspěvku měl nejméně dvacet palců nahoru :D
Edit: Tady v tom testu (ve videu) je místní nedostižný Prius Guru naživo https://www.auto.cz/…d-pro-sedm-86396
Auta nezajímaLA. Já vím, že to zní divně a nejde to přes pysky jako obecná čeština, leč čeština to tak má a učí se to dokonce ve škole /základní/.
Peňáse na vás! To je jeden redaktor z echo24.cz, který psát umí a navíc čtivě.
Ze zasuvky nabijim max 2kW za hodinu. Silneksi nabijecku jsem nikdy nezkousel, nebylo to potreba. V praxi to znamena, ze nabijim nejdele cca 3h a 20min. Ale to u PHEV fakt neni problem.
Já zase považuju nabíjení 7,2 kW za hodinu jako poměrně pomalé. Mohu se zeptat jak rychle vám to dobíjí v Priusu? Předpokládám, že většinou nabíjíte doma z 230 V (3,6 kW).
Edit: Omlouvám se za zbytečný dotaz, máte to velmi podrobně popsané v recenzi :yes:
Tedy kritizuješ volnost výrobců automobilů ve výpočtu "normované spotřeby" PHEV. Ano, samozřejmě, je to svinstvo a papír snese vše. Vše v souladu s platnými předpisy a zákony. Čarování se slovíčky a čísly. Hnus.
Měl jsem auto na benzín a LPG. Mělo 2 nádrže a někdy jsem jezdil na benzín a někdy na LPG. Vzpomínám, jak se to počítalo, zatraceně. Jo, už vím, normálně jsem ze šrajtofle vyndal za benzín i za LPG. Takhle jednoduché to bylo.
Jedna pomerne podstatna informace tu nezaznela (a ono se u letniho testu neni co divit). Jestli se nepletu, tak tento PHEV system nepouziva tepelne cerpadlo. Tzn. pokazde, kdyz budete chtit topit v kabine (a to u nas muze byt vetsi cast roku), musi se nastartovat spalovaci motor.
Trochu mi to kazi celkovy dojem a znemoznuje to tu zakladni myslenku PHEV "jezdim na elektrinu, pokud nejedu moc daleko".
Mikesus ani ty nejezdíš pod wltp s Toyotou.To dokáže málokdo tak 1/100 řidičů ale místo dotací by měli radost že nic platit nemusí.Nejspíš by ubylo pirátů a přibylo jezdců co to praží 70 mimo město
Měnič funguje jako planetovka, ale převodovka jako taková není planetová. Ty planety zjednodušeně fungují místo spojky a odpojují převodovku pro změnu převodu. Viz.
https://youtu.be/Tkdx0Gc-_tc
Možná jsi špatně pochopil co jsem napsal proto, že je zde jazyková bariéra. Proto bych ti doporučil diskutovat na slovenském webu, tam to máš bezpečné. Ale spíše si myslím, že ty bys nechápal ani kdyby to bylo napsáno Štúrovou slovenčinou. Jde u tebe spíše o mozkovou kapacitu. Dávej minus, jeď Forreste.
My jako řidiči by jsme měli platit daň třeba 30kč/litr-za každý litr pokud přesáhnem wltp normu a to pěkně jako ekodaň za moc těžkou nohu(já bych platil pod 4000kč).Pak by tyhle pluginy jezdily only nabíječka
Nejdřív jsem četl, že "s odporem" :-)
Does Prius Prime have heat pump?
The climate control system can also operate without the engine running, with a heat pump that allows the system to cool or heat the cabin while driving in EV mode. The Prius Prime goes above and beyond to ensure both a comfortable cabin temperature and optimal EV performance in cold weather.14. 7. 2020
Je mi líto ale lámal na mě nereaguje nikdy normálně. Vyhrazuji si právo poslat ho do patřičných mezi. Ozzman například do mě taky rýpe ale nevnímám to jako zle míněný útok. Občas uznám i že oprávněně. Ale lamalova reakce byla zbytečná a zlovolná.
Tak já mám Prihnus, Jirka má Prius. Já napíšu "A" a dostanu 10 minusů a Jirka napíše "A" a dostane 10 plusů. Takže nějaké vykání nebo tykání nehraje pro zdejší úchylné psychopaty vůbec roli.
Kdyby mě auta nezajímaly tak bych tady nebyl. Sorry, že mě více zajímají elektrifikované vehikly, než obyčejné čmoudy. Pochopitelně, že ten údaj o výkonu je u tohoto modelu divný, ale co s tím chceš dělat? Napíšes výrobci? Pošleš na ně Čojku?
Petrolheadům to musí řádně zamotávat šišku, ale ono na tom nic divného není. U hybridního pohonu se výkony nesčítají. A někdo ho proště umí odladit lépe a někdo to tak dokonale nezvládá. To je celé. A vůbec, co je divného na tom, že nějaké auto akceleruje lépe a jiné hůře? Můj Peugeot 406. taky nikdy neuměl jako VW Jetta. Přitom papírově stejný objem válců, Jetta dokonce o trošku slabší výkon. A obyčejné čmoudy, žádné (P)HEV.