Z malých hatchbacků lidé čím dál více přesedají do podobně velkých crossoverů, které vlastně přidávají navíc jen výšku a velikost kol. Dva takové jsme srovnali: neokoukanou novinku Opel Mokka s již zavedenou Kiou Stonic.
Asi se najdou výjimky, ale 130 km/h indikovaných bývá většinou 124-126 km/h reálných.
A v podstatě to není nešvar, ale nutnost. Rychloměr dle homologačních podmínek nikdy nesmí zobrazovat rychlost nižší než skutečnou. Takže když vezmeš v úvahu faktory jako rozdílný průměr kol v čase vlivem opotřebení pneumatik a nepřesnost samotného měření, tak to výrobci ani jinak nastavit nemohou.
S tím, že za SUV člověk připlácí oproti klasickým třikrát souhlasím. Poprvé při nákupu, podruhé za palivo a potřetí horší dynamikou.
musim povedat ze mne sa nova Mokka velmi paci... tento novy vizor xicht aky opel uz zacina preferovat spolu s hranatejsimi tvarmi karoserie ma neskutocne pritahuje.... oplu to neskutocne sedi toto a konecne to ma tu spravnu oplacku dusu a charizmu aku som u tejto znacky uz nevidel a necitil aspon poslednych 20 rokov.... nazivo je mokka krasna... je kompaktna ale nie mala... je stylova ale nie gycova... ma presne ten dokonaly tvar aj dokonalu velkost aka by mi vyhovovala.... no a naopak aj ked mam tiez kiu rad tak musim povedat ze uz od zaciatku priochodu stonicu ma to auto vobec nebere... to uz radsej klasicke rio.. neviem cim to je ale za mna je stonic najnezaujimavejsia kia sucasnosti.. kym mokka je seriozny crossover s krasnou kasnou a la bugina .. tak stonic je jednoducho len akysi nasilu nafuknuty hatch...
To máš naprostou pravdu, navíc je to moje individuální definice, mne ta Corsa prostě ničím nezaujala, ke všem ostatním autum segmentu mám buď pozitivní či negativní názor, ale Corsa je pro mne taková nijaká.. hezká je v GS line, ale zase to není nic extra cenově viz srovnání výše.
Pravděpodobnost neúspěchu u R3 je násobně vyšší než u R4.
Mimochodem, ještě jsem nejel s R3, se kterým bych byl spokojený. A opětovně píšu - nejde mi o dynamiku jako takovou. Jde mi o projev motoru, který byl u R3 vždycky tragický. Automat dokáže část vyžehlit, ale je to jen náplast na bolavou ránu.
Jsem zvědavý na kombinaci 1,0 TSI+MHEV. Tam si umím představit, že negativum R3 se snad příliš projevit nemusí.
Stále je ale třeba mít na paměti, že jsme v kategorii mrzák R3, který proti R4 uživatelsky nemá co nabídnout. Nelžeme a nenechejme se obelhávat PR. R3 vždy bude prostě horší než R4.
Kromě zmíněného příplatku oproti malým vozům na stejné platformě je tu zásadní problém - vyšší stavba nesvědčí rychlejší jízdě. Aerodynamika je prostě horší a s ní i odpor vzduchu. Pokud se tyto crossovery plně zaplní, jsou z nich v důsledku motorizace bez rezerv líní a žravé mrchy. Konečně, oněch 130 km/h na dálnici bude nejspíše něco kolem 120 km/h, jede-li se podle tachometru. Tento nešvar ukazovat vyšší než skutečnou rychlost je totiž neskutečně rozšířený. Rád bych se pletl, ale soudím, že zde je vše jako obvykle.
Ja bych ještě dodal Yaris GR, taky to tma nebylo marné. U Yarisu hybridu mi vadí, že v určitých otáčkách to zní jako diesel. Jinak 3válec tam je taky v pohodě
Možná i k oběma, ale myslel jsem Ford.
Clio jo, to beru... to se mi líbí taky a ta 1,33TCe je fajn nabídka.
Na druhou stranu ten interiér s velkým tabletem za mě teda ne.
Člověk se tu píše s příspěvkem docela dlouho a pak se neodešle a ještě mne to odhlásí :/:
Takže, fandovství k čemu? K Fordu? :D Nebo k Renaultu ? :D
Fiesta se mi líbí právě v té ST line, jako auto je fakt dobrá, konečně má i normální interiér, ale dlouho byla drahá, jenže dnes se dá ST line s 92kw EB koupit za 410 ceníkových.
Corsa pak stojí o 10 tisíc méně v GS line, ale má jen 74kw motor, se silnějším 96kw se pojí pouze AT a stojí už 460
V tomhle podle mne vyhrává to Clio na plné čáře. Sice v nižších specifikacích ztratil 1.0TCE 100 a nahradili ho 90k verzí ( ach jo :/), ale zase můžeš teď koupit za 420 tisíc 1.33TCE 140 s MT! Navíc to auto fakt dobře jezdí, má super interiér a vůbec si myslím, že se povedlo. Ideál by pak byl RS line za 455.
Podľa tej definície si tam ale môžeš dosadiť podstatne viac modelov ako len Corsu. Skoro ako keby som čítal definíciu, ktorá zabezpečila a do istej miery stále zabezpečuje GOLFu štatút a predaje ktoré stále má. 🙂
Jo, to je ale dané fadovstvím značce ;-)
Fiesta jako ST-Line dejme tomu, ta normální vypadá jako žába.
Interiér se mi náhodou líbí... já moc nemusím tablety, tak jsem spokojený se zabudováním obrazovky... i s natočením panelu na řidiče a přiměřeným množstvím tlačítek. Ty sedačky s červenejma pruhama jsou možná trošku moc, ale jinak se mi v Corse líbí, i posez mi vyhovuje.
1) Ve vyšších verzích vypadá fakt dobře - za mě rozhodně líp, než třeba Polo nebo Fiesta.
1a) Ne tak dobře, jako sesterská 208, ale zase nemá ten debilní kokpit
2) 1.2 je víc než 1.0... ať už atmo nebo turbo
Cenově... za 350 je 1.2T 74kW 6MT s klimou a tempomatem na 16"... to je v dnešní době asi fajn cena. Ale je fakt, že to chce aspoň LED světla a dvoubarevný lak... což jsem pořád pod 400t, třeba i v GS Line.
Tak já zase nevím, proč bych měl dát aktuální Corse přednost ? Není špatná, to ne, ale ničím zajímavá taky ne. Není extra prostorná, extra hezká, jízdně nad konkurencí také moc nevyiká a nevím jak teď, ale cenově to taktéž nebyla žádná sláva, když ji uvedli na trh, co jsem ji byl zkusit.
To třeba jiné Oply mají mnohem zajímavější lákadla pro kupce.
No... trošku jako MPV vypadaly poslední dvě generace (D a E).
Zároveň mám ale dojem, že Corsa právě v těchto generacích svou pozici na trhu spíše oslabila než posílila - dříve Corsa soupeřila s nejlepšími ve třídě, v poslední době už moc ne. Takže je otázka, jestli trh zrovna tohle oceňoval nebo ne.
Jasně, že Francouzi přišli v Evropě první, je asi fuk, že Scenic byl 96, Picasso až 99 jako Zafira (která dle mne z této trojice vypadala nejlépe), ale v té době MPV zažívaly Boom a mnozí je následovaly.
Tož to Scenic taky nebyl... a tak by se asi dalo říct, že 7 míst definicí třídy nebylo.
Sedmimístná byla velká MPV... a teprve když to s touhle třídou šlo dole vodou, tak došlo k rozmachu těch "Grand" verzí, aby pokud možno pokryli prostor uvolněný C8.
Ano, určitě automat dokáže nevýhody R3 částečně zhojit. Ale jak jsem psal, pořád je to jen náplast na bolavou ránu. A to je to co ti uniká.
Ano, jako uživatel jsi možná nepocítil nějaký dramatický rozdíl. Ale za jakou cenu?? Za cenu toho, že výrobce musí sahat po dražších a složitějších řešeních, které zvyšují hmotnost, prodražují výrobu i vývoj a následný servis. Ty pak máš pocit, že rozdíl není. Jenže ten rozdíl JE. Kdyby výrobce stejně přistoupil k vývoji R4, byl by stále výrazně lepší než ten R3. A o tom to celé je. R3 koncepce místo R4 dělá z auta horší auto, než by mohlo být.
A to nezmění ani fakt, že dnešní technologické možnosti dokážou R3 naladit tak, že téměř nepoznáš rozdíl proti některým R4.
Opel byl GM... třeba Insignia se prodávala i jako Vauxhall nebo Buick (a možná ještě něco, teď nevím). Ale jinak obecně - tohle beru, mít na trhu dva klony jednoho kompaktu je menší výběr, než mít dva kompakty.
Evidentně nechápeš co jsem napsal. Já neříkám, že PSA jsou nekvalitní. To nechávám úplně stranou. Dřív byl Opel Opelem, Peugeot Peugeotem, CItroen CItroenem. A tohle dnes neplatí.
Mimo jiné - i díky sdílení se zcela vytratily dřívější základní rysy Corsy. A totéž je u nové Astry.
Ford Ecoboost 1.0 a 1.5 s AT je taky moc fajn, pak byl ještě super Renault 1.0TCe... hezky gradující motory a ani neměly špatnej zvuk :)
S tím 1.5R3 od BMW jsem jezdil s manualem a mimo nejnižších otáček to fakt není poznat.
Jinak pro Rohypnola, nevím, proč čekat na litrové TSI MHEV, Ford má takový Ecoboost a v testech porazil i 1.5 TSI (Já ho nejel, netuším), ale tak nějak z principu, kdy TSI jede jako diesel bych upřednostnil EB :)
Jaké PR? Na to a s ním se nejezdí. BMW R3 jednoduše jezdí minimálně v X2 s automatem naprosto skvěle a nenašel jsem kromě zavibrování při startu nic, čím by byl horší než R4.
mame Ceed 2020 1.4mpi, 4valec bez turba, a celkom to trasie/vibruje na volnobeh, a ked otvorim dvere, tak dvere dost klepu. Kia setrila na vyvazovaku. Mozno nove Hyundai 1.5dpi uz su kulturnejsie, ale stare 1.4mpi ziadna slava.
Na Opelech mi prostě vadí, že v nich vidím díly PSA. Zpřízněnost prostě není jen pod pokličkou. Ano, uživatelsky to vliv nemá. Ano, kdyby člověk smazal historii Opelu, tak je vše ok.
Jenže já tu historii aspoň částečně zažil. Není to až tak dávno, kdy se Astra rvala o trůn s Golfem a Focusem, kdy Corsa byla mezi třídní elitou. Omega měla pod kapotou 6válec a Vectra byla setsakra zajímavou volbou vedle Passatu nebo Mondea. Zafira spoludefinovala třídu malých evropských MPV. Frontera se předběhla s dobou SUV, Calibra na plakátech visela v nejedné garáži...
Tohle se prostě odmazat nedá. A Opel dnes? Derivát PSA... Alternativa pro ty, kteří nejsou schopni či ochotni pobrat i-cockpit nebo hledají cenově přijatelnější volbu. Neříkám, Mokka se mi líbí. Ale za mě je to hodně hořká současnost Opelu :-!
Nevím, jestli jsi naposledy jel ruským uazem na vojně...?
Jinak bys nepsal takové bludy. V rámci běžné jízdy v rychlostních limitech je jízdně SUV/crossover úplně ok. Že jede hůř jak sedan? Nepochybně ano. Ale žádné drama se nekoná.
Navíc dnes je problém spíš pod kapotou, tyhle 3válcoví mrzáci jsou k pláči. Takže i průměrné jízdní vlastnosti stačí.
To bude u MPV to samé ne? Gile, třeba kvůli tchyni chce manželka vyšší auto, kvůli jízdám po městě pak radši SUV než MPV (prahy, obrubníky apod.).
Vždy se dá vybrat. ;-)
Nesmysl. Kvůli neschopnosti dealera jsem včera a dnes strávil přes 900km v X2 18i. Nebýt až zvířecího oklepání po nastartování, tak za jízdy se jedná o perfektně utlumený a hezky znící R3 o objemu 1,5l. Včera k 800km se spotřebou 7,4 a průměrem 92kph. Na sever Čech přes 35-tku, zpátky po D1.
Dnes jemnějším stylem okresky a města 5,3 s rychlostním průměrem 67kph.
Takže spíš jde o to zda povedený nebo nepovedený motor.
to bude mat aj nove Punto na EMP1, takze si uz asi nevyberies nikdy v tejto triede :D mozno tam da Fiat ten 2valec, to by bolo lepsie ci horsie ? stary dobry f.i.r.e. is dead
150cm má třeba i aktuální Yaris... Fabia má myslím něco jako 147cm. To asi není zase takové drama.
Testovaný Stonic má 148,5 a Mokka 152,3.
Tak by asi neměl být problém si vybrat...
Dřív si člověk malý hatchback mohl zvolit i s velkorysou výškou - např. poslední generace Punta měla krásných 150 cm, a přitom je to dodnes nádherné auto. Takže nástup i výstup byl u něj parádně snadný, stejně jako výhled ven (vysoká okna). Nyní jsou malé hatchbacky kvůli minimalizaci čelní plochy (úspora několika směsných gramů CO2) ubohé placky, takže kdo chce malé auto se slušně přístupnou kabinou a výhledem, musí jít do těchto předražených minicrossoverů... Ty mají emise CO2 samozřejmě ještě daleko větší, ale výrobci se zahojí jejich výrazně vyšší cenou. Prostě absurdní současný svět... :-O:-(:no::no::no:
P.S. Velká pochvala KIE za poctivou mechanickou P brzdu! :-):yes:
Mne sa Mokka tiež dizajnovo veľmi páči, ale čo mi na nej vadí, že naživo ten interiér pôsobí lacno. Minimalizmus má rád, ale vyžaduje kvalitné spracovanie. V Mokke je tona lesklých plastov náchylných na škrabance a nečistoty plus tvrdé lacno pôsobiace plasty.
Viac ma však mrzí, aké je to auto tvrdé. Neviem, či je to vekom, ale už ma dosť unavuje, ako sa pomaly každé auto snaží tváriť športovo, čo je pri takýchto mestských nákupných taškách s priemerným výkonom úplne zbytočné.
Jel jsem včera tříválcovým liftbackem dálniční trasu a při 140 tacho na PP svítilo necelých 6 litrů, do kopce 7.5. Chci vidět, jak toho bude dosahovat kterákoli krabice.
Tak zrovna odpor vzduchu by ma netrápil, hlavne pri takom prťavcovi do mesta a blízkeho okolia. Horšia je tá zbytočná nadváha. Nie iba vyššou spotrebou ale aj väčšou spotrebou materiálu a tým pádom aj energie na výrobu dostáva ekológia na frak.