Modernizace Škody Kodiaq je především estetická. Významná technická změna se týká jen sportovní verze RS – vyměnila naftu za benzin. Pro řidiče to znamená víc než jen jinou barvu pistole při tankování.
Instalací cypstopu, vypínání válců, odpojení vodní pumpy a plno jiných kravin se dosáhne teoretická úspora deci. A diesel ten je jen tak litr a půl dole a ještě má pro takový gazík lepší průběh výkonu. A to se ještě nesmí zveřejnit spotřeba dle dotankování. Kolik tipujete skutečný rozdíl, já 2,2 litru. Boj EU proti 0,02 % CO2 z osobní dopravy má stále opačný efekt. :-) Jeden palec nahoru jsem si dal sám, už to tak budu furt.
Mě jako běžného uživatele v podstatě zajímá, s čím se lépe předjíždí.. tedy tempomat na 60 km/h, dupnu na plyn, spouštím stopky a měření ukončuji při dosažení 100 km/h. Z testu pružnosti to vypadá, že benzín se na naftu nechytá, ale zase hádám, že při této rychlosti se s 2.0 TSI při předjíždění používá třetí rychlostní stupeň, se kterým se bohužel neměřilo. Proto by mě zajímal čas při třetím rychlostním stupni. Resp, bych to asi nechal na převodovce, ať si tam dává, co chce, mně jde opravdu jen o ten čas..
Re: Tak tu máme tu digizelenou pitomost v plné parádě
Asi nechápu co chceš říct. StartStop má i BiTDI, vypínání válců nemá ani jedno. Pokud v běžném užívání jezdí benzín do desíti, tak to beru jako úspěch.
A spotřeba podle dotankování - na to jsi přišel jak? To mi přijde vyloženě jako plivnutí bez jakýhokoli reálnýho základu.
Takto porovnávat zrychlení je naprosto imbecilní. To lze možná tak u dvou aut se stejnou koncepcí a převodovkou, jinak nevím a stejně ti to neřekne nic o dynamice auta.
Když chci akcelerovat, tak přeci každé auto je jiné, i u manuálu někde na padesátce hážeš dvojku a jinde necháš trojku či čtyřku. Cílem je přeci ukázat, jak je auto pružné, už vidím idiota, který si zařadí poslední rychlostní stupen a bude předjíždět kamion v 80tce a čekat, až mu najedou otáčky, mezitím 4x nabourá... to to redaktorům nepříjde ani trochu zvláštní ?
Já vidím jako mínus faceliftu Kodiaqu obecně především nahrazení převodovky DSG DQ 500 slabší verzí DQ 381. Kdo používá Kodiaq i jako tažné vozidlo, tak hmotnost brzděného přívěsu se díky tomu snížila o 200 kg z 2,5 t na 2,3 t. Očekávat lze i horší životnost při vyšší zátěži. Škoda ŠKODA.
Jen pro zajímavost, VW ponechal DQ 500 Tiguanu i po faceliftu... stále uvádí tažnou sílu 2,5 tuny!
Časy pružnosti jsou ovšem bez podřazení. Pokud dupneš plyn na podlahu, tak by převodovka měla podřadit na optimální kvalt a dál zrychlovat po tý křivce maximálního zrychlení, která je u benzínu o fous lepší (bude tam nějaký turbolag a tak).
Už to tady zaznělo ale zopakuju - je nesmysl porovnávat pružné zrychlení na pevně dané kvalty, aniž by se vzal v úvahu celkový převod a tedy odpovídajcí pracovní oblast každého z motorů. Nikde není ani zmínka o otáčkách na porovnávané kvalty. Navíc ani nevíme, jestli se zrychlení měřilo jako průběžné, nebo z ustálené rychlosti tedy včetně zpoždění převodovky a prodlemí motoru. Výsledkem jsou pak hausnumera která se dají interpretovat různými způsoby, aniž bychom tušili který je správný.
To fakt není v redakci nikdo kdo by té práci - jinak určitě záslužné - dodal aspoň trochu serióznosti ?
Tady se totiž zarputile bude měřit rozjezd z šedesátky na sedmičku s plynem jen tak napůl žerdi, protože jinak ti i v manuálním režimu podřadí a pak se to dá jako mínus benzínu, protože to v takové konfiguraci nejede. Že taková situace nikdy nenastane, to už je jedno. V manuálu to, předpokládám, koupit nejde, tak proč se to proboha měří? Vždyť při porovnávání diesel / benzín to už je úplná blbost :-(
No pro těžké SUV s automatem a pohonem 4x4 jednoznačně!
Ta tabulka pružného zrychlení je pro benzínovou verzi drtivě špatná (což se dalo čekat) a stejně tak 3 litrový rozdíl ve spotřebě.
jestli je pravda, ze benzinak toci ve 130 na sedmicku 2100ot, zatimco chrocht 2250, tak i ostatni kvalty bude mit benzinak nejspis delsi.
pak porovnavat zrychleni na stejnej rychlostni stupen, navic benzinaku vs naftaku, je podobnej nesmysl jako testovat hodinky vs holinky
No možná dřív, když jsem jako mladík kupoval svoje první nové auto (polo gti ten test byl fajn a do hloubky spíš technického rázu) tak jsem vybíral i podle toho testu na auto.cz, jenže kde že loňské sněhy jsou, dnes by to bylo jedno z posledních míst kde bych hledal odpověď, bohužel.
Dnes už sem mrknu občas jen na diskuze, čtu jen o autech co mě zajímaj a většinou tady dostanu v testu odpověď asi tak na 10% otázek a nějaké zkreslené nesmyslné měření a pocity třeba od člověka co dokáže do nadpisu napsat, že GLC je crossover. :-)
pružné zrychlení je parametr z časů manuálu a řidiče neochotného podřadit...
dneska by to mělo být asi čas z 80 na 120 po kick-downu - jak se auto zachová, jakou bude mít prodlevu, jak rychle převodovka podřadí atd...
Jednoduchá matematika, jestliže benzín je vždy rychlejší z nuly na X km/h, tak by měl být rychlejší i při pružném zrychlení.
Proč (tabulkově) není? Test pružného je dle mého názoru navržen nevhodně - nechají jet auto na fixní převodový stupeň bez možnosti přeřazení. Což mi přijde nesmyslné -- nad to u automatické převodovky(!)
Defacto bychom mohli přibližně odečíst čas z 0 --> 120 mínus 0 -- >80 km/h a je jasné, kolik autu zabere 80 -> 120). Bude samozřejmě záležet i na tom, jak se převodovka chová, nelze brát 100% exaktně.
Už někdy v zimě jsem je vídal v obyčejné konfiguraci jezdit jako testovací s Fky a musím ti dát za pravdu. Nynější Kodiaq nevypadá zle ani jako základ v bílé, na nic si nehraje, je to prostě kus SUV, ta nová maska je takový samoúčelný facelift..
testování pružnosti je uplně k ničemu tímto zpusobem... to už tady rozporujeme řadu let, nikdo nebude předjíždět na jeden stupeň, když chce maximální dynamiku.
svetla vypadaju horsie. Celkovo sa z toho ozrutneho, ale sympaticky ostrejsie rezaneho dizajnu stalo latentne posobiace individum. Wanna be what ? Nevíš...
Ich meranie pruznosti je za trest, benzinak musi mat aj prevodove stupne 2 + 3, hlavne 80-120 je cisto zalezitost 3ky. Tieto redakcie su uz EV ready, zdeformovane dekadami diesloveho vocpoda.
PROTO BYCH NEKOUPIL NIC CO SE VYRÁBI V TOMTO STÁTĚ MYŠLENO NĚMECKO KTERÉ SE SKLADÁ S AROGANTNICH A NAMYŠLENÝCH LIDI !!!! KUPUJME HLAVNĚ VYROBKY S POLSKA,MAĎARSKA,SLOVENSKA A SLOVINSKA !!!!!
Otázkou je, kolikrát zase budou ladit nastavení DCC jako u Suprbu 3. Přitom předfaceliftovej Kodiaq TSI má podovzek naladěnej až překvapivě dobře, ikdyž Karoq jezdí líp. Co s tím udělali r20 a pokusy o sportovnost nevím, nějak na testy už nemám čas. Navíc by mě spíš zajímal Eyaq, ale až bude 4x4 s koulí na přívěs..
Tohle je ve svetle nasi nedavne diskuse kde jsi dokazoval, ze 330i je pro majitele nejen lepsi ale predevsim i levnejsi, docela zajimava informace. Ze za lepsi veci se priplaci.
To souhlas, hodnoty max. zrychlení jsou užitečné, i když jsou zároveň dost zpochybněné v textu.
Z číselných údajů přece jasně vyplývá že v maximu benzín zrychluje víc než diesel, ovšem v textu se dočteme že benzín ani po podřazení o dva kvalty na razanci dieselu nemá. Nevím co si o tom myslet
No to je prostě pružnost... v době mnohastupňových automatů dost zbytečná metrika, ale takhle se to prostě měří.
Za mě je chvályhodný, že tu máš rozepsaný časy 0-60 až 0-190... a z toho si snadno dopočítáš co tě zajímá, třeba 80-140 je 7,8s benzín a 8,4s nafta (+ čas na podřazení a turbolag, ale představu ti to dá)... tohle bych rád viděl u všech testů.
Te posadim do Mercedesa budes koukat co slysis venku a co vevnitr.
Venku traktor, uvnitr ticho. Nekdy tomu sam uplne nerozumim, jak to vlastne muze byt takovy rozdil.
Samozrejme Kodiaq neni mercedes.
A i v mercedesu je benzin tissi nez diesel, ale tam je to maly rozdil.
V Kodiaqu by mel byt rozdil benzin/diesel jako den a noc. Ale kdyz na to budes slapat, benzin bude tocit a bude slyset, to je jasny, jenze to je na par vterin a pak je zas ticho. Ani okreskama nebudes asi jezdit 150 zejo.
tady mi benzín smysl popravde moc nedává. sportovní to nebude ani tak, pružnost v bežným živote nejlíp stejná, spotřeba bude dramaticky vyšší. Koďák se proste pro radost nekupuje a nezachrání to ani vune benzínu.
Nafta nezní nikdy hezky. Vždycky, když stojím na světlech a vedle mě stoji nafta, směju se těm přiblblým kecům o tom, jak to vevnitř neslysis. To je jako když ti někdo na základce nalepil na záda papír s namalovaným přirozením. Chodil jsi po škole, všichni se ti smáli, no ale co - ty to nevidíš - takže pohoda ;-)
Benzin tlumit nemusíš - ten zní pěkně, tam se naopak priplaci za to, aby zněl hlasitěji, nebo to pouštějí do repraku…
Mám Tiguana, takže mé poznatky vychází z něj. Uvedená spotřeba je za mých posledních 5 tis. letních km s tím, že PP ukazuje 6,5, ale podle dotankování je to kolem 7. Skladba cest je 80 % rychlostní/okresní silnice, 10 % dálnice, 10 % město.
S BiTDI jsem maximálně spokojený, TSI by mi asi nic navíc nepřineslo. Teda kromě vyšší spotřeby dražšího paliva..
Zákon na to je, silniční. A také vyhláška 341/2014 Sb., která to umožňuje, pokud jsou garáže dostatečně ( co to znamená v normách, to nevím) odvětrávaná a ma detektory plynu. Takze pokud nema, je vjezd zakázán lpg/cng ( I když to cng mi hlava nebere, kdyz se chova podobné jako benzinove výpary). Je to stejné jako ignorovat zákaz vjezdu do jednosměrky, zákaz předjíždění apod.
Garáže jsou odvetravane. Riziko, ze z auta unikne plyn a exploduje je nulové. Asi takové jako když praskne nádrž a vyteče benzin a vzniti se…
Edit: není to zakázáno - žádný zákon na to není - je to čistě soukromá věc provozovatele
Ja osobně bych hlavně tvrde trestal ty, kteří to porušují. Jednou je zákaz, tak dokud se nezmění, ma se dodržovat. Je to o bezpečnosti a pokud se zakáže vjezd EV do podzemních garáži, taky to nebude clovke ignorovat.
A za druhé, jsem si jist že někdo ze sousedů by byl první, kdo by to nafotil a poslal na úřad.
On ten BiTDI ale taky není zrovna šetřílek.
Jo, tak to budou 4l... zas pilu nejezdíš pořád. I kdybys byl v průměru o 3l výš, tak je to cca. 1Kč / km (vč. daně, kterou typický uživatel odepíše). Na 100tkm to je 100tKč... u aut za řádově 1,2M.
Pokud někdo dá 100tkm za dva roky, pak chápu že už je to hodně... ale zase BiTDI asi není motor, který bych si chtěl nechávat do 200.
jak jsem psal, je v tom velká nadsázka ;-)
problém je v tom, že když pojedeš pilu, ten rozdíl budou s přehledem 4 litry, ty nadopovany dvoulitry jsou fest citlivý na styl jízdy. ale hodnotím to z pozice člověka, kterýmu se kodiaq moc nelíbí, já bych radši sahnul po tom superbu. scout se tomu na polnacce vyrovná, jinak se s tím bude jezdit za všech okolností líp.
Většina lidí potřebuje auto, co zastane všechno. Vožení cementu teda asi zrovna ne, na to se Kodiaq RS nekupuje... spíš je to auto bohatší střední třídy na komplexní rodinné potřeby - tam, kde se dřív bral Superb.
Pokud benzín žere o 2l víc, tak to v kontextu pořizovací ceny nevidím tragicky... i vzhledem k tomu, že BiTDI je potenciálně náročnej na údržbu, 2.0TSI by měla být v tomhle lepší. Kdyby ta nafta byla 3.0TDI, tak by to bylo jednoznačný... ale připlatit si proti R4 naftě 0,6Kč/km za R4 benzín mi přijde přijatelný.
Protože ty. Znam lidi, pro které je Oktava RS prestižní auto. Kousek ode me bydlí chlapek v baraku tak za 30 a má dvě škůdky. Uživatel neřešící? Starosta? Ti si muzou koupit auto za mega plus ale nesmí to být vidět:)
jde mi o to, že ani verze RS není a nikdy nebude stylovka. když budu chtít stylový suv, koupím si Stelvio. když budu chtít vozit cement a brambory v co nejvyšším množství, koupím kodaka. ber to samozřejmě s velkou nadsázkou, ale asi chápeš, kam mířím. To auto je o užitné hodnotě. tzn pro mě tam Benzin smysl nedává. a spotřebu neřeším. aktuálně mám auto, kdery mi bere průměrně 11 a je mi to putna, ale dělá mi radost. z té škodovky bych radost prostě neměl,urcite ne takovou tu detinskou, kterou manželka nikdy nepochopí :*)
po pátém autě si na to zvykneš. odměnou ti pak je, že ti přijede zájemce, který se neptá jako první na slevu, a většinou je to člověk podobného smýšlení jako jsi ty sám...
To je na nalozene auto, pohrebak, 4x4, a rakev navrch vyborny vysledek. Jen pro predstavu kdyz otocime more jen se zenou a nalehko, MT, bez 4x4 a rakve tak jsem nejcasteji kolem 5,5L a pres 6L nejdu. Na tohle jsou ta auta stavena. :-)
Nebo data leasingovek, ty maj BiTDI tesne pod 8L a ted benzinove RS taky tesne pod 10L (9,8L). Takze ty 2L rozdilu cca sedi. Na druhou stranu se ty nuzky vic rozevrou kdyz clovek jede dynamicky, dal se rozevrou vsude jinde mimo CR (treba v DE je rozdil litr nafty vs. litr benzinu 0,3E, takze ty 2L navic jsou ve skutecnosti 50% navic) a hlavne se rozevrou az stastny majitel benzinoveho kodiaku bude sve auto po par letech prodavat. Vetsi SUV v silnejsim benzinu, o to se lidi porvou! :-[]
Skoda, ze jsi nereagoval tam, kde se to řešilo a místo toho to ohybas do úplně jiné diskuse. Protože o tom, ze navíc ušetří jsem tam napr nenapsal ani slovo.
To co mám možnost sledovat TDI 110kw x TSI 132kw, oba DSG 4x4, svědčí pro rozdíl ve spotřebě více než 3 litry. Ale ten benzín má větší podíl jízd město a dálnice, diesel zase město a okresky, takže to není úplně objektivní…
je to spíš tisícovka. jestli je Kodak ubrucenej pracant, tak kolipak je pořizovačka? mám se podívat? tipuju jedničku? rozhodí někoho s autem za jedničku tisíc korun měsíčně?
aha, tak 1,2 stál diesel a 1,3 stojí benzín? tak tady bych to spíš chápal jakože šetřílek ušetří na pořizovačce i na spotřebě...
1500 měsíčně není až tak málo. jde o to, na co to auto je. a Kodak je klasickej ubrucenej pracant. s benzínem to bude furt stejnej pracant, jen budeš častěji na benzince
Při extrémní zátěži bude spotřeba vyšší, při každodenním ježdění do dvou litrů. Mladá v dvoutunovem SUV s benzinem za 9,8 litru, při jejím nájezdu do 1500 km za měsíc je ten rozdíl směšný. A nemusí dolívat močku a poslouchat kadlání…
Cena vyjadřuje hodnotu... není to trošku "definice kruhem" :-)?
Naftové RS bylo vždycky dražší než benzín... a vždycky horší ve všem až na spotřebu. Jakou "hodnotu" má pro konkrétního kupce je věc priorit.
Tak jasně, že cena se spotřebou nesouvisí, ale hodnotu vyjadřuje poměrně přesně, resp. jiné kritérium ani není.
Máš pravdu, 2.0 TSI 180kw má Tiguan, nikoli Passat.
Sli na to ´´logYcky´´, chceli zmensit opticku mohutnost Kodiaqa tak odsekli zo svetiel :D Ako totalny fail mi pride ta horizontalna odrazka v zadnom narazniku, predtym to bolo normalne a teraz je to rozsirene po bokoch... to je akoze zlepsenie aka Scala dizajn language ? Zufalost.
Pri R4 diesli s 500nm a 7st DSG by som tie merania este pochopil, ten aj tak efektivne nevytoci 3ku do 120 kmh, ale ked sa zrovnava s notne tocivejsim motorom, ten inak neukaze plny potencial pri 80-120.
Navíc v takovém režimu má proti téměř shodně zrychlujícímu dieselu tak o 6 litrů (ale spíš ještě více) vyšší spotřebu!
Proto je taky motor 2.0 TSI 180kw v Tiguanu nebo Passatu dokonce levnější i než podstatně slabší 2.0 TDI 147kw.
No vidiš, ještě, že mam v záloze Renault, ale s Fordem jsem se včera vrátil od moře a dobrý hele ;) za 7 s plnou náloží i s rakví, většinou i nad limity, kde nejsou radary, sice nejsem typickej paštikář s OfcíTDI za 4, ale já jsem spokojen :D