Novinky
webpaja
19
Kolim ti ten Foxconn platí za každý příspěvek, který tu dáš?
Přejít do diskuze
Stavění celé budoucnosti VW výhradně na elektrozkratech, které jsou schopné sloužit pouze jako doplněk normálních vozů se spalovacím motorem ve specifických podmínkách (městský a příměstský provoz), je katastrofální chybou, která VW spolehlivě přivede do záhuby. 😲 😲 😲 :no:
Hochu pomýlený, baba Jeremiáška na tebe zjevně seslala fialové kouzlo 😄
Odbory dělají svou práci, a kdyby Diess netlačil tak na elektromobilitu, nemuseli dnes vyhazovat 30 000 lidí. Ono VAG totiž mohl úplně klidně vyrábět jak iICE, taj EV, ale on ne, a ještě leze do řiti Muskovi. On je ta škodná. Ve světě automobilizmu není místo pro excesy.
Kdyby si byl ve stejné pozici, byl bys moc rád za práci odborů.
Nekritizuj něco do čeho nevidíš a čemu nerozumíš, odborníku z lidu.
Odbory dělají svou práci, a kdyby Diess netlačil tak na elektromobilitu, nemuseli dnes vyhazovat 30 000 lidí. Ono VAG totiž mohl úplně klidně vyrábět jak iICE, taj EV, ale on ne, a ještě leze do řiti Muskovi. On je ta škodná. Ve světě automobilizmu není místo pro excesy.
Kdyby si byl ve stejné pozici, byl bys moc rád za práci odborů.
Nekritizuj něco do čeho nevidíš a čemu nerozumíš, odborníku z lidu.
..se ho zbavi. Diess je hrobnik koncernu. Postavit budoucnost na BEV muze napadnout jenom naprosteho ***a. BEV nabijene z verejne site je mrtva technologie.
Souhalsím s WINem, Herbert je škodná, díky němu jde koncern do kytek. Navíc budoucnost bude taková, jak se budou auta prodávat.Elektro netáhne. Jen daně a dotace ovlivňují jejich prodej, pokud jsou prodává se, pokud ne, táhnout to registrace dealerů - viz ČR 😒]
Prokazatelně je divnej, protože neznám jiného top managera, který by se tak vehementně veřejně lísal ke svojí konkurenci. To se prostě nedělá. Ledaže by vzápětí vytáhnul králíka z klobouku, ale to se zatím nestalo. Pořád za Muskem kulhá na obě nohy, ostatně jako skoro všichni. Včetně těch vychvalovaných Korejců.
Tož jeden by se našel poměrně lehce: http😐/www.auto.cz/…francouzi-141709 zaříznout slepici, která roky snáší zlatý vejce, na to musí být vskutku talent převeliký :yes: 😒]
Tak tak.....německé rozhodnutí padlo. V 43 se také rozhodli obsadit Stalingrad a prohráli k vůli tomu válku....
Očekává se, že výkonný výbor dojde k rozhodnutí před 9. prosincem, kdy má dozorčí rada jednat o pětiletém plánu výdajů. Na pětiletky dojel celý Východní blok....proč to soudruzi z NDR zkouší znovu? 😲
No, ono to není tak jednoduché a nechtěl bych být ani v situaci Diesse, ani v situaci jiného šéfa koncernu. To, o čem Diess rozhoduje, je tak šest let dopředu od současnosti a to se těžko předvídá. Jsme nyní v situaci, kdy je rovnováha ve společnosti křehká a k vychýlení na jakoukoliv stranu může dojít záhy. Může se stát, že do tří let vymizí střední třída, která auta kupuje, nebo nebude energie na nabíjení EV, energie bude na příděl. Stát se může cokoliv. V současnosti bych netvrdil, že pouze jedna cesta je ta správná...
Pokud Němci skutečně odstaví dle plánu svoje jaderky a Francouzům zestárnou jaderky bez nástupců, stále bych se raději držel spalováků... Pamatujete, co se stalo na Floridě po jednom hurikánu? Dokonce i Tesla na dálku navýšila kapacitu baterií uživatelům pro vyšší dojezd. Zaprvé, se mi příčí, že někdo na dálku může ovlivňovat můj majetek, zadruhé v případě jakýchkoliv krizí nemusí být energie v dosahu ( a to stačí i jižní Morava po tornádu)... Takže za mne jsou a budou spalováky stále o pocitu svobody a volnosti.
Do kytek jde VW od doby, kdy se provalily jejich emisní diesel podvody. Utopili ve vývoji neperspektivních motorů miliardy € a místo zisku se z nich stala nejzadluženější firma světa. Na druhé straně Tesla patří k nejhodnotnějším a dál roste nevídaným tempem. Není divu, že nutně musí být vzorem pro ostatní :-!
Částečný seznam "hrobníků koncernu" za podvody s emisemi dieselů zde: Aféra Dieselgate dostihla i nejvyšší šéfy automobilky VW Zdroj: https😐/www.denik.cz/…ky-20180620.html
Nejzadluženější firmou světa se stal Volkswagen... https😐/www.idnes.cz/…329_automoto_fdv
Tesla se probojovala do úzké skupiny firem, jejichž tržní hodnota přesáhla 1 bilión dolarů. Trvalo jí to z nich nejkratší druhou dobu – pouhých 11 let po vstupu na burzu. :-! https😐/www.hybrid.cz/…on-musk-se-divi/
Tesla se probojovala do úzké skupiny firem, jejichž tržní hodnota přesáhla 1 bilión dolarů. Trvalo jí to z nich nejkratší druhou dobu – pouhých 11 let po vstupu na burzu. :-! https😐/www.hybrid.cz/…on-musk-se-divi/
a přitom poslat celej koncern ke dnu. Jsou to hrobníci automobilek. Odbory zabili celej britskej autoprůmysl. :no:
To mícháš tři věci, který spolu sice souvisí, ale určitě mezi nimi není žádná lineární závislost
- jedna věc je ziskovost - VW má stabilně slušný zisk, v tom problém není... nakonec i proto je schopný si bez problémů půjčovat
- druhá věc je zadluženost a financování - úplně nahrubo... je špatně, pokud si firma půjčuje na svůj běžný provoz, to je cesta do pekel. Pokud si půjčuje na investice, tak je to obvykle v pořádku, pokud ty investice mají nějaký smysl. Tohle byla ostatně dlouhodobě situace Tesly (žádný zisk, velké dluhy, investice do budoucnosti)
- třetí věc je tržní hodnota firmy - to je to, jak investoři vidí sumu 1 a 2 - kolik toho firma vlastní, kolik dluží, jaké má know-how a vůbec... jakou má budoucnost.
BTW - celá dieselgate z "účetního" hlediska (tj. dopad na hospodářský výsledek a finance) byla jen taková menší vlnka.
- jedna věc je ziskovost - VW má stabilně slušný zisk, v tom problém není... nakonec i proto je schopný si bez problémů půjčovat
- druhá věc je zadluženost a financování - úplně nahrubo... je špatně, pokud si firma půjčuje na svůj běžný provoz, to je cesta do pekel. Pokud si půjčuje na investice, tak je to obvykle v pořádku, pokud ty investice mají nějaký smysl. Tohle byla ostatně dlouhodobě situace Tesly (žádný zisk, velké dluhy, investice do budoucnosti)
- třetí věc je tržní hodnota firmy - to je to, jak investoři vidí sumu 1 a 2 - kolik toho firma vlastní, kolik dluží, jaké má know-how a vůbec... jakou má budoucnost.
BTW - celá dieselgate z "účetního" hlediska (tj. dopad na hospodářský výsledek a finance) byla jen taková menší vlnka.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Podle mě se necháváš unést osobními sympatiemi a antipatiemi.
"Budoucnost bude taková, jak se budou auta prodávat." - no, to je trošku definice kruhem, ne? Auta se budou prodávat taková, jaká se budou smět prodávat.
Ano jistě, já s tebou souhlasím - pokud bys nepenalizoval CO2 a nedotoval nějakým způsobem EV, tak bude EV okrajový segment někde kolem 1% trhu. Jenže tahle podmínka neplatí, penalizace budou a dotace budou a přísnější normy taky budou, to je na 99% jistý... a i když se mi to třeba nelíbí, tak by bylo naivní s tím ve strategii nepočítat.
"Budoucnost bude taková, jak se budou auta prodávat." - no, to je trošku definice kruhem, ne? Auta se budou prodávat taková, jaká se budou smět prodávat.
Ano jistě, já s tebou souhlasím - pokud bys nepenalizoval CO2 a nedotoval nějakým způsobem EV, tak bude EV okrajový segment někde kolem 1% trhu. Jenže tahle podmínka neplatí, penalizace budou a dotace budou a přísnější normy taky budou, to je na 99% jistý... a i když se mi to třeba nelíbí, tak by bylo naivní s tím ve strategii nepočítat.
replicant
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Přesně tak, potřebujeme spíš lidí jako je Stephen Elop, hrobník Nokie, který nechtěl android, i když se svět vyvíjel tímto směrem. :yes:
Takze bys radeji tvrdil, ze je VW nejlepsi ma svete?
Mne se naopak ten pristup libi a je ve firmach naprosto bezny.
Definujes na jake zakazniky cilis a jake jsou tve hlavni konkurencni firmy/produkty.
Diess tak nejak vi, ze hlavnim konkurentem je a hlavne bude Tesla.
A ze to bude tvrdy konkurencni boj, jelikoz Tesla je mnohem inovativnejsi.
On se ty inovace snazi alespon co nejrychleji prebirat. 😉
Mne se naopak ten pristup libi a je ve firmach naprosto bezny.
Definujes na jake zakazniky cilis a jake jsou tve hlavni konkurencni firmy/produkty.
Diess tak nejak vi, ze hlavnim konkurentem je a hlavne bude Tesla.
A ze to bude tvrdy konkurencni boj, jelikoz Tesla je mnohem inovativnejsi.
On se ty inovace snazi alespon co nejrychleji prebirat. 😉
No a to je právě to ... dát si nohy na stůl a neplodně kafrat, to mi jde taky ... avšak kvalit H.D., zdá se, nedosahuji 😉
No a co kdyby třeba, čistě hypoteticky, jim někdo, a neříkám, že to musí býti zrovna H.D., našel nějakou tu smysluplnou, ideálně ziskovou práci? Jen jestli to není na vlkohradí management "cufíl" požadavek 😒]
Souhlas, predevsim s poslednim odstavcem. Jen bych nenapsal "muze byt", ale "s nejvetsi pravdepodobnosti" to tak bude.
Tesla ma obri marze na EV (bezkonkurenci efektivitu vyroby) se snad nejvyssi smysluplnou mirou automatizace bez zbytecne site dealeru...
K tomu ma bezkonkurencni sit supercharger a dal rozjizdi energeticky byznys! Ktery jen tak mimochodem bude STABILIZOVAT energetickou sit.
Jeji auta jsou uz DNES vybavena technologii V2G.
A ke vsemu je nejdal s autopilotem.
Genialni masterplan kteremu se zadna tradicni automobilka ani nepriblizuje...
A navic jsou ty auta (napr. TM3) nejlehci.., nejdynamictejsi a zaroven nejefektivnejsi.
Kdo z vas to ma? 😄
Nechtel bych konkurovat Tesle.
Tesla ma obri marze na EV (bezkonkurenci efektivitu vyroby) se snad nejvyssi smysluplnou mirou automatizace bez zbytecne site dealeru...
K tomu ma bezkonkurencni sit supercharger a dal rozjizdi energeticky byznys! Ktery jen tak mimochodem bude STABILIZOVAT energetickou sit.
Jeji auta jsou uz DNES vybavena technologii V2G.
A ke vsemu je nejdal s autopilotem.
Genialni masterplan kteremu se zadna tradicni automobilka ani nepriblizuje...
A navic jsou ty auta (napr. TM3) nejlehci.., nejdynamictejsi a zaroven nejefektivnejsi.
Kdo z vas to ma? 😄
Nechtel bych konkurovat Tesle.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
https😐/www.forbes.com/…-lifetheyre-not/?…
Don’t Fall For The Myth That Internal Combustion Cars Are Greener Than Batteries Over Their Life - They’re Not
The questionable work practices around cobalt mining in the Congo is another criticism leveled at BEVs, but cobalt is also used in the desulphurization of petroleum, so the oil industry is hardly innocent in this one either. 😲
...but now the truth is starting to get out.... :yes😒br />
Ve zkratce česky: To že jsou bateriová auta špinavější než spalovací je mýtus - lež.
Don’t Fall For The Myth That Internal Combustion Cars Are Greener Than Batteries Over Their Life - They’re Not
The questionable work practices around cobalt mining in the Congo is another criticism leveled at BEVs, but cobalt is also used in the desulphurization of petroleum, so the oil industry is hardly innocent in this one either. 😲
...but now the truth is starting to get out.... :yes😒br />
Ve zkratce česky: To že jsou bateriová auta špinavější než spalovací je mýtus - lež.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Souhlasím s tebou soudruhu, je potřeba ten pokrok zastavit! Herb přejde do Tesla Germany, VW s odbory v čele nebude za 15 let existovat, protože namísto vývoje budou investovat do lobbování a zaniknou. I Nokii stačilo pár let.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Není pravda. V krizi můžeš získat palivo z méně šťastných vozidel - vysát z vraků, u EL máš smůlu. Pouze doufám, že nikdy podobný scénář nezažiju 😉
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Nedám za to úplně ruku do ohně... najít zisk u Toyoty byl trošku problém, nakonec jsem našel https😐/finance.yahoo.com/…t-082431690.html s pololetním ziskem 5mld$... a je to 1.4. - 30.9. u Toyo vs. 1.1. - 30.6. VW... a v dnešní turbulentní době to asi není úplně vypovídající... tak spíš pro představu, jestli najdeš něco lepšího, sem s tím, čísla jsou čísla 😄
No to je zajímavý. Já už bych málem uvěřil nářkům rohYpnola, jak jde vše do kytek. 😄
Účetnictví VW mi úplně hlava nebere.
Ale to že má VW takový zisk, jedině dobře.
Snad přechod na EV zvládne úspěšně - hlavně Škoda.
Účetnictví VW mi úplně hlava nebere.
Ale to že má VW takový zisk, jedině dobře.
Snad přechod na EV zvládne úspěšně - hlavně Škoda.
Za H1 má VW zisk 11mld€ a Toyota 4,5mld€, to jen tak pro kontext (Toyota má ale fiskál od 1.4.). Vím co se říkalo o maržích, ale a) to bývalo a b) holt má každá značka jinou cílovku a jiný přístup k výrobě aut. Podstatný je, že má VW ten zisk pořád... krom roku 2015.
@ Emel: Souhlas. Jen mirna korekce. Ziskovost nekterych znacek je mizerna.
Predevsim znacky VW samotne nebo Seatu.
Toyota je uplne jinde...
Skoda a Audi (alespon jeste nedavno) jsou na tom lepe.
Fakt je, ze prechod na EV bude bolestny.
A fakt taky je, ze jina cesta neni - za dnesnich podminek.
Resp. jsou dve cesty: prechod na elektromobilitu anebo konec. Nejpozdeji v r. 2035.
Predevsim znacky VW samotne nebo Seatu.
Toyota je uplne jinde...
Skoda a Audi (alespon jeste nedavno) jsou na tom lepe.
Fakt je, ze prechod na EV bude bolestny.
A fakt taky je, ze jina cesta neni - za dnesnich podminek.
Resp. jsou dve cesty: prechod na elektromobilitu anebo konec. Nejpozdeji v r. 2035.
...což je to, co Diess říká - Volkswagen musí projít transformací, to je nevyhnutelné. Pokud se ta transformace neprovede šikovně, tak a) bude vyrábět méně aut a b) na EV bude méně práce než na spalovacích autech a lidi přijdou o práci. Jestli jsi to četl, tak Diess nenavrhuje ty lidi propustit, jen varuje, že by k tomu mohlo dojít.
Předpokládám, že Diess bude hledat inspiraci u Tesly a třeba chtít vyrábět baterie a wallboxy...nebo třeba elektrokoloběžky nebo pneumatiky... a tím lidem tu práci zajistit. Na druhou stranu... hlavní mise VW je vyrábět auta a vydělávat peníze, tříštit pozornost do nových odvětví by se nemuselo vyplatit.
Předpokládám, že Diess bude hledat inspiraci u Tesly a třeba chtít vyrábět baterie a wallboxy...nebo třeba elektrokoloběžky nebo pneumatiky... a tím lidem tu práci zajistit. Na druhou stranu... hlavní mise VW je vyrábět auta a vydělávat peníze, tříštit pozornost do nových odvětví by se nemuselo vyplatit.
Není to jen Německo... ale Holandsko, Francie... a před Brexitem i UK. A podobnou cestou půjdou i USA a Japonsko.
Co se druhé světové týče... to "chybné rozhodnutí" bylo dřív, už operace Barbarossa byla moc velké sousto v nevhodnou dobu. Kdyby Německo nejdřív doválčilo všechno na Západě... a případně až pak "zradilo" spojenectví s Ruskem, asi by to celé dopadlo jinak.
Naštěstí byl Hitler megaloman.
Co se druhé světové týče... to "chybné rozhodnutí" bylo dřív, už operace Barbarossa byla moc velké sousto v nevhodnou dobu. Kdyby Německo nejdřív doválčilo všechno na Západě... a případně až pak "zradilo" spojenectví s Ruskem, asi by to celé dopadlo jinak.
Naštěstí byl Hitler megaloman.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jo... odbory dělají svou práci, lobbisté dělají svou práci, i lichváři a vyděrači dělají svou práci.
Volkswagen nemusí nikoho vyhazovat a vyrábí pořád násobně víc spalováků než EV. Tady se hraje o budoucnost...
Já sám moc velký fanda EV nejsem, ale tak na 75% si myslím, že má Diess pravdu - budoucnost jsou EV a jenom EV. Evropa (a nejen Evropa) se tak rozhodla a i když to možná nebylo nejchytřejší rozhodnutí, tak prostě rozhodnutí padlo a staví se na něm a myslím si, že se spíše na sílu protlačí než aby se vzalo zpět, maximálně se občas bude EU dívat jinam nebo trošku zpomalí.
Volkswagen nemusí nikoho vyhazovat a vyrábí pořád násobně víc spalováků než EV. Tady se hraje o budoucnost...
Já sám moc velký fanda EV nejsem, ale tak na 75% si myslím, že má Diess pravdu - budoucnost jsou EV a jenom EV. Evropa (a nejen Evropa) se tak rozhodla a i když to možná nebylo nejchytřejší rozhodnutí, tak prostě rozhodnutí padlo a staví se na něm a myslím si, že se spíše na sílu protlačí než aby se vzalo zpět, maximálně se občas bude EU dívat jinam nebo trošku zpomalí.