Hyundai i30 se v listopadu 2021 stal druhým nejžádanějším vozem na českém trhu. Lépe dopadla jen Škoda Octavia. Bodovaly také Hyundai Tucson nebo Kia Ceed.
Nic v zlom, ale aktualna situacia okolo "elektroskratov" ( vdaka Diesel za super vyraz) je este horsia ako sa tu opisuje. VW Group jednoznacne doplaca na svoju kratkozraku politiku ohladom rozlozenia rizika dodavok a neochoty podporit dodavatelov vo vytvoreni strategickych zasob pre kriticke diely. To pochopili Japonci po kolapse dodavok po Fukushime a mudri Korejci sa prizerali a tiez svoju logistiku prisposobili.
To co VW zaziva, vcetne Skody si do velkej miery sposobil sam. Aj obrovsky tlak na dalsie uspory a zlacnovanie dielov, absolutne vsetkeho kam sa pozriete v aute - pri snahe co najviac urychlit masivny nastup elektroskratov na trh. Tak im treba.
Vo Volfsburgu to vrie a dufam, ze genia H. Diesa toto zemetrasenie splachne niekam do historie. Aj lobingu jeho skupiny mozeme dakovat, ze emisna norna E7 bude voci spalovacim motorom taka nekompromisna. Nie je to len o tom, ze to chcu uradnici z Bruselu. Ale aj skupiny takychto blaznov ako H.Dies a ludia okolo neho .
Ak nik iny, verim ze aspom odborari vo "Vlkohrade" mu to spocitaju. Za vsetkych ktorym nesmrdi benzin a maju uctu k strojarskej tradicii v nasich krajinach. A bodaj by sa este vyvoj v Europe dal este aspom mierne upravit. Pristup Akia Toyodu na pozicii CEO Toyoty je omnoho prezieravejsi, pracujuci so sedliackym rozumom a dusou nadsenca motoristu a aj pretekara.
Tedy snad :-)
Děkujeme Škodo !!! Pozdravy též do Vlkohradu !!!
Na evropské úrovni to musí být hromada auťáků.
Korejcům se dařilo jen těžko oslovovat evropské řidiče, VAG ale nyní uvolnil místo bez odporu :-)
Prostor nyní zabraný Korejci bude VAG hodně těžko dobývat zpět předraženými a přitom ošizenými modely.
Jasně že si Diess myslí že to vyhraje s elektromobily, ale nyní bude několik let v mínusu ... a elektrozkraty to nevytrhnou.
VW teď nejvíc těží z úspěšných starších modelů a až doběhnou a začne se škrtat v nabídce, tak to teprve bude zajímavé, to budou ještě akcionáři koukat!
Pokud se koncern prostě vozil na just in time vlně, aniž by se zabýval možností, že ne vždy to just in time bude, tak je to jejich velká debilita, za kterou zaplatí. Souhlas i s Euro 7, to je vlastně analogické. Konceŕn se vozí na módní vlně, investoval vše do jediné technologie a hodně brzy se bude divit, jakmile se ukáže, že diverzifikace má smysl.
asi ano, škodovky už jsou ve firmách a státních podnikách aby uzavřeli učetnictví a teď budou lidé kupovat libovky hyundai/kia kde co je fakty vybrat. VW si to pohnojil stím ovládání a ještě, že nemá hybrid.
Diesse by měli odvolat z jednoduchého důvodu. Manažersky prostě nezvládl čipovou krizi, dělal špatná rozhodnutí když je zjevné že jiní dělali opačná rozhodnutí a funguje jim to zatímco VAGu ne.
Mustang je úspěšný, protože je to jediný velký neSUV Ford na trhu, když mi zrušili Mondeo, holt se rodina bude muset popasovat s jedním párem dveří a tu V8 vezmu na milost :D
Ale i v těch elektroautech je koncern mírně řečeno pozadu, už jen tím, jak hnusné koláče prezentuje. Jediné normální, koukatelné elektroauto koncernu je Enyaq! Zato nová Kia EV6 či Ionig jsou hezké káry, byť s elektromotorem. A to Korejci přicházejí s další řadou EV...
Hej pane !!! Toyodu moc nechvalte !!!!!!!!!! Před 10 lety až skoro doteď Toyota bohatě sponzorovala německý spolek ekoterorisů "Umwelthilfe ..." až do té doby, než se tito šílenci obrátili i proti benzínovým hybridům !!!
Takže nejen Diess ale i pan Toyota nyní sklízejí hořké plody svých rozhodnutí, pravda je že Toyota je na tom relativně dobře ale ekošílenci stále brojí proti hybridům.
Takže prosím pana Toyodu nechválit !!! Když Helmuti bojovali proti dieselům, neřekl ani slovo, protože se mu to vlastně hodilo do krámu. Až potom přišel na to že si na prsou hřál nebezpečné hady .... obrátil ale dost pozdě. :no::no::no:
Jakto, ze ani v jedne tabulce nevidim Teslu? Vzdyt nas olizovaci Elonova anusu presvedcuji, ze Tesla je nejprodavanejsi vuz v EU a vozy Tesla v prodejich jiz brzy prevalcuji veskerou konkurenci. A ona Tesla neni ani v TOP 20 YTD prodeju. Jsem zmateny...
Sám sa čudujem, ale na cestách často stretávam iD3, iD4, Enyaqy, plus Leaf a Zoe. Kupodivu najmenej stretávam Tesly či také i3 od BMW. Takže to nebude asi až také strašné s EV od koncernu Volkswagen.
Příjemné to není, ale ty sedačky jdou posounout vpřed a sklopit, akorát se tam musíš pak ponořit při upevnování :-) Měl sem Camaro, vím jak se tam dávaj věci.
Mini je to samý, vlastě všechny 3 dvéřáky nebo kupé sou to samé
tak je pravda, že jsou regiony "postižené" VW nemocí, ale tady u nás, na Severu vidím primárně Teslu, BMW i3, Leaf a Ionigy první generace. A pokud se z okna v kanclu podívám před krajský úřad, kde jsou nabíječky, tak tam vidím často nabíjet vyjma Tesel ještě sem tam nový Ionig a CitiGa rozvážkových firem.
Třeba ještě prodejům (v roce 2022) pomůže tahle zpráva: "We just recently heard that final approvals may happen this week in Berlin, and Tesla should be able to open its factory there prior to the end of the year." (zdroj: https://www.msn.com/…is-on/ar-AARlPeU z 1.12.2021). Překlad deepl: Nedávno jsme se dozvěděli, že tento týden by mohlo dojít ke konečnému schválení v Berlíně a Tesla by tam mohla otevřít svou továrnu ještě před koncem roku.