Průměrné emise oxidu uhličitého u nových osobních automobilů z koncernu Volkswagen v Evropské unii v loňském roce činily 118,5 gramu na kilometr, a nacházely se tak zhruba dvě procenta pod stanoveným cílem.
Také posílám gratulace do Wolfsburgu (a ještě do Konga. Tamním dětem to také jistě zvedlo náladu. Budou prémie.). Teď už můžou v klidu zaříznout spalováky, které nikdo nechce. :yes:
Jde, nejde, ale k čemu je to dobré? Bude méně pracháčů lítat soukromými tryskáči? Přestane se dovážet uhlí z Austrálie do na Ostravsko? Přestanou se krmit ryby PETkami a igelitkami? Co ty vykácené pralesy? Napiš, až tohle všechno bude minulost.
Jaký rozdíl je mezi znečišťováním spalováky a elektrozkraty?
Minimální woe. Bylo na to už hromada studií a je to prokázaný fakt.
A ještě je kvůli tomu potřeba rozkopat celou zeměkouli aby se získalo cca až 10 různých prvků, zatím co ropa je jen jedna a dobře, plyn a uhlí.
Takže si ohromně pomůžeme. Jsi elektromimoň :-[]:-[]:-[]:-[]:-[]
koho tie sr.... na papiery zaujimaju. minule som sa zasmial, ked sa chvalili prvou fabrikou skodovky co vykazuje neutralnu stopu a tusim 4tina bola iba zaplatena eu odpustkami.
kazdy den nam nad hlavami lietaju prazdne lietadla aby si udrzali lukrativne sloty na letiskach, ale my budeme buzerovat automobilky. :yes:
Stále tvrdím (a toto mne utvrzuje), že v této absurdní době se výrobci vyplácí spíše nevyrábět, když se elektro neprodává... Čipy jsou taková příjemná výmluva. Ohledně ekologického závazku: Papír snese vše a hned je na světě veseleji. A trocha čísel: V Německu je instalováno 64 GW větrných elektráren, aktuálně vyrábí pouze 6,15% instalované kapacity. Solárů mají instalováno 58,4 GW a využito je 2,36% instalované kapacity... Pro srovnání u nás v Česku je instalováno 338 MW větrných elektráren, aktuálně vyrábí pouze 6,51% instalované kapacity. Solárů máme instalováno 2,05 GW a využito je 2,09% instalované kapacity... Dokážete si představit u nás tu velikost solárních a větrných farem na splnění Green Dealu?
Však taky Helmuti chtějí zákonem ZABRAT 2% německého území. :no::no::no:
Nepředstavitelný hrůza. Konec pro Helmutí turistiku, mrtví ptáci a hmyz, lokální přehřívání soláry ...
Ekologické zkratošílenství.
Pokud to jsou skutečně 2% území, tak pro představu se jedná o plochu velikosti celého Jihomoravského kraje, která by byla zastavěna větrníky a soláry... Na počet Fabií a ploch fotbalových hřišť jsem to nepřepočítával :D
Nebyl to podvod, tak jim spadly prodeje spalováků, že se výrazně zlepšil poměr mezi zkraty a spalováky.
Z nouze vytvořili ctnost.
Ale už brzdí, protože zjistili že pouze neplacením pokut a slabými prodeji se nedají vydělat rozumné peníze.
Navíc přechodem z dieselům na benzíny jim ohromně stoupla množství CO2 a udržení nesmyslné politiky EU (zdánlivá 0 CO2 u zkratů, 40 až 50 g CO2 u PHEV) je velmi nejisté, navíc se letos výrazně zhorší započítávání zdánlivě nulových e-zkratů.
Diesely budou muset přispěchat na pomoc. :yes:
Už se zase mluví o syntetických palivech. :yes:
Je vidět, že VW poměrně pomáhá ten hmotnostní koeficient... díky těžkým autům mají limit 120g místo 95g, to je celkem rozdíl.
EDIT: jak to bylo, 3,3g za 100kg nad 1430kg nebo tak nějak? To by znamenalo, že 25g nad limit odpovídá 800kg nadváhy a průměrná hmotnost koncernového auta 2200kg? To je asi blbost... spíš v tom budou ty šachy s odpočtem nízkoemisních aut jako 1,67 násobek.
V temer kazde diskuzi o EV se dozvidam, jak je EV neekologicky.
Ropne katastrofy bohuzel k tezbe preprave a zpracovani ropy patri.
A TAKE kvuli nim se NIKDY neda dieselove auto nazvat ekologickym! https://en.wikipedia.org/…st_of_oil_spills
Je tenhle link taky podpasovka???
Kazdy rok se jich stane nekolik, presto zde slycham jen problemy s tezbou surovin pro EV.
Furt dokola ctu o detske praci v Kongu a tezbe kovu. Jako kdyby zadny jiny problem ani neexistoval.
Pustis se se stejnou vervou do argumentacnich faulu ve svuj (dieselovy) prospech? :-)
PS Kde končí vedlejší efekt těžby a kde začíná nehoda? U ropy / u vzácných kovů?
Teď úplně nevím jakou rovnici myslíš, ale když bude méně dopravy ropy bude i méně nehod (a emisí z dopravy ropy).
Ta problematika je celkově složitá. Píšeš třeba o těžbě lithia a potrebe chemikalií. Ale např na výrobu paliv v rafinerii je taky potřeba kyseliny.
Tak nehody tankeru nejsou zas takovou výjimkou. A velká část ropy je přepracovaná tankery pro výrobu paliv.
Ano, není to čistý argument proti ice, ale další souvislost.
Jen vyvažujeme zdejší zavilé eurohujery a elektrofašisty a bráníme před nimi právo na dostupnou individuální mobilitu a radost a svobodu za volantem. Co je na tom nepochopitelné? :-)
Ano dobrá otázka. Naprosto zanedbatelnej, takže i snaha snižovat globální oteplování předěláním aut ze spalováků na baterky je totální nesmysl. Jsem rád jestli ti to už došlo :yes:
Statisticky nemas pravdu. Tudiz se o podpasovku nejedna. :-!
Nehody jsou vedlejsim efektem tezby, prepravy a zpracovani ropy.
Bohuzel.
Ropa je toxicka surovina prepravovana na obrovske vzdalenosti v obrovskem mnozstvi.
Statisticky ropne katastrofy zanedbat NELZE.
Pozar auta (at uz spalovaku nebo EV) zandbatelny je.
Havarie tankeru ne.
Skoda, ze toto si kvuli svemu svetonazoru nikdy neprispustis. ;-)
PS Já se o EV zajímám, přesto neznám všechny aspekty výroby baterií a obstarávání surovin pro ně. Tím spíš mě udivuje, kolik takových informací mají lidé, které se o daný obor (tak jako o ekologii) nezajímají vůbec.
PPS Uz tva prvni reakce 14:05 byl fail:
''Co dát relevantní srovnání k té devastaci prostředí ?
Jak škodí TĚŽBA ropy a jak TĚŽBA drahých kovů na výrobu baterií ?''
Protoze na co jsi se psal jsem uvedl. Pro jistotu tedy ještě jednou: https://elektrickevozy.cz/…do-elektromobilu
Celý ropný cyklus je 350x horší než těžba surovin pro baterie do elektromobilů
Stačí?
Proč se na webu o autech řeší letectví?
Kdo z nás tu o tom něco ví?
A proč se na webu o uhlí řeší silniční doprava?
https://www.eea.europa.eu/highlights/motorised-transport-train-plane-road
road transport (72 %), while marine transport and aviation represent shares of 14 % and 13 % of emissions
PS U iX je možné ušetřit až 66% na 200.000km. Na 400.000km už budeš v případě napájení z OZE na poměrně výrazné úspoře, dejme tomu z 10% na 2%? A dále míň a míň. Má to smysl.
Cetl jsi vubec prispevek Rolanda?
"Také posílám gratulace do Wolfsburgu (a ještě do Konga. Tamním dětem to také jistě zvedlo náladu. Budou prémie.)."
Az skonci chore argumenty proti EV, nebude treba techto prispevku, ktere to vyvazuji.
Vy dieselfanatici jste najednou vsichni tak uvedomely a vite presne o kazdem eko-, moralnim- nebo jinem zadrhelu EV.
A ropne katastrofy nebo dokonce valky vas nezajimaji.
Narozdil od detske prace v Kongu.
Tak tak, současní fanatičtí elektrofašisté a grétisté jsou ukázkové kopie nadšených budovatelů komunismu v 50. letech. Naštěstí ale nemají tu moc popravovat a zavírat lidi za nepohodlné názory (např. na nařizovanou elektrodebilitu nebo "nepřijatelné" genderové názory), zatím takové kritiky jen vyhazují z prestižnějších pracovních pouzic a snaží se je mazat ze sociálních sítí... :-O
S tými lietadlami za to nemôže Únia, to na ňu netreba hádzať, je to čisto ekonomické rozhodnutie leteckých spoločností, aby splnili podmienky letísk a nestratili sloty na letiskách, takže radšej spravia takúto ekologickú škodu, len aby nemali škodu finančnú.
To me zaujalo.
Umime si vsichni predstavit, ze kdyby vsechna auta registrovana v CR ke konci roku 21(neco pres 6 milionu aut) byla misto velikosti zhruba Grande Punta (plocha 6.79m2) nahrazena SUV, rekneme Kodiakem (8.84m2), tak by jen rozdil tech zabranych ploch predstavoval asi 12.5 km2?
Jj, to podporuje moju konšpiračnú teóriu, že nie je skutočný záujem na tom, aby sa autá odľahčovali, naopak emisne de facto vyhovuje, ak sú ťažké. Preto tiež tvrdím, že dnešná uvádzaná hmotnosť áut nie je taká dráma a zhoršenie oproti minulosti, ako si niektorí (Mig35) myslia, len proste automobilky stratili záujem predstierať, že autá vážia menej ako v skutočnosti a naopak čím vyššia uvádzaná hmotnosť, tým lepšie z hľadiska flotilového priemeru a pokút.
A bez rodinneho domu s garazi, kde muze nabijet.
A s potrebou jezdit dal nez 100 km casteji nez dvakrat do roka.
Protoze dvakrat do roka si muze pujcit toho prokleteho dinosaura, a na dovolenou si zajet normalnim autem.
A vlastne uplne nejlepsi pro ty, co bydli na vesnicich a pracuji v miste, takze auto maji pro pripad potreby - a vyjizdeji s nim 4x do roka.
Za to potrebuji aby fungovalo, kdyz ho budou potrebovat.
Synteticka paliva mi nevadi.
Naopak, povazuji je za dobrou cestu.
Vadi mi to, ze pod vlajkou ekologie tlaci na trh obri tezke obludy.
A tim devastuji svet nasobne hur. A celou dobu - pocinaje tezbou surovin pro vyrobu tech metraku materialu navic na kazdem aute, a spotrebou paliva, gumy a brzdoveho oblozeni konce.
Devastaci silnic a ucpavani prostoru z toho nevyjimaje. :-)
''Největšimi původci emisí skleníkových plynů na světě je odlesňování (18,3%), silniční doprava a vytápění obydlí (shodně po 9,9%) Těžba uhlí tvoří jen 1,4% světových emisí skleníkových plynů.''
Na serveru o uhlí se zase ohánějí silniční dopravou :-O
Kdybys náhodou chtěl použít argument o letectví a nicnedělání, tak tady pro info: https://oenergetice.cz/…-snizovani-emisi
''Letecká doprava, která patří mezi emisně nejnáročnější sektory, by měla být od roku 2021 regulována mezinárodním nástrojem ke snižováním emisí zvaným CORSIA. Aerolinky nyní v souvislosti s opatřeními vyvolanými koronavirovou infekcí volají po odložení povinností, které jim legislativa ukládá.''
Bylo by fajn vědět něco i o jiném oboru, než jen o autech...
To že se kobalt (a dětská práce potřebná k jeho těžbě) používá k odsiřování nafty tě, stejně jako ropné katastrofy, samozřejmě vůbec netrápí. https://en.wikipedia.org/…odesulfurization
Tak, jako je tu hodně lidí, co nerozumí ekologii jako ty (já si troufnu říct, že z určitého oboru na ty ekologické pustupy vidím a také je musím vyčíslovat, ale není to automobilový prumysl), já jsem zase doma v té statistice a analýze ;) Tak pozor na ty souvislosti....
Jo, zacal si ty blbiny placat ty a ja reaguju na to, tam to bylo prvni. Nebo se chces prirovnavat k trotlum ? Ty se tu pak zuby nehty snazis davat objektivni studie a pak si to zazdis havarii tankeru :/
Třeba lithium na baterky, to je dost drahé, k těžbě se používají chemikálie a Andrej ho pro nás zachránil (ale i samotná těžba ropy není zrovna ekologická) , nicméně, nepříjde ti ubohé dávat do ekologické rovnováhy ropnou havárii? A to hlavně v případě, že se ta ropa používá i na plasty do těch elektroaut. O tuhle pitomost mi jde...
Lokální sníží i hybrid ;) Ale jo, z lokálního hlediska je to asi nezpochybnitelné... ty ostatní argumenty Donvita jsou ale jednostranně zaujatá ubohost. Nečkal bych, že takhle klesne.
Takze přechodem na EV se z 10% stane cca 5%?. Kdyz IX m40, nebo jaké to bylo, je o 33-66% lepší ohledně emisi než dieslova x5
A kolik je ta letecká doprava? Nějak jsem to v tom odkazu asi přehlédl.
Co dát relevantní srovnání k té devastaci prostředí ?
Jak škodí TĚŽBA ropy a jak TĚŽBA drahých kovů na výrobu baterií ?
A nebo když chceš dělat argumentační faul s ropnou havárií, tak schválně si najdi, co by se stalo, kdyby si ty chemikálie pro těžbu kovů vylil třeba do Vltavy.... to je ubohé :no::no:
Nehledě na to, že ta ropa je potřeba i na výrobu plastů na palubky té Tesly :no: A naopak drahé kovy jsou potřeba i pro výrobu součástek spalováků..
Dávat nehodu a né vedlejší efekt těžby na váhu při výpočtu ekologické bilance je prostě prasárna... ať už je to na jakékoliv straně
Za tohle si u mne hodně klesl :no: Pak tě tu máme brát vážně...
Elektromimoň je, třeba tou blbostí o ropné katastrofě co napsal vedle u Cybertrucku, ale na výrobu spalováku nepotřebuješ i jiné věci? tam nejsou počítače a čipy ?
Statistika je pouze o cislech, ale ne kazdemu je dano, aby je umel interpretovat spravne. Souvislost se skodlivosti ICE muzes hledat v hodne vecech, ale ze erupce sopky vyvola vlny a smete tanker, to je uz velka davka uceloveho zkresleni ;) Ne kazdy zvladne byt statistickym analytikem ;) Odpoustim ti
Ropny cyklus tam patří - havarie tankeru vlivem erupce sopky ne :no:
Nehoda tankeru neni vedlejsi efekt tezby… to proste neokecas… nebo sem mam zacit zapocitavat emise horeni nekterych aut Tesly ?! Stejna kravina a nehazej nas do jednoho pytle, ty si s touhle pitomosti zacal dnes
Ale ty reaguješ uplně na něco, co jsem nepsal, já tu nepolemizuji, co je v globálu ekologičtější, ale na ten chorý fakt, že tu Donvito tahá na váhu nafty nehodu ropného tankeru... to je prostě špatně a totálně mimo.
Je to stejné jako kdyby unikla kyselina potřebná na těžbu lithia... stejná pitomost.
Jiste a představ si, kdybych pod každou diskuzi o EV tahal nějakou nehodu, kdy se ta kyselina vyleje...je to stejná hovadina jako ta ropná havárie tankeru. Ještě tam můžete započítat emise , když sadam zapálil ropné vrty tvl...
Emise z dopravy sem patří, havárie tankeru je podpasovka a trapný argument pro EV a navíc nedomysleny.