Testy
narona
5
Oproti roku 2002 to stoprocentně platí, ale byla doba kdy auta stála míň. V letech 2012 až 17 jsem měl téměř stejné příjmy jako nyní a nejlevnější auta byla od 150 000, Laguna 390, oktávka 270, MB-C cca 700. Jen moje rodina v té době skoro komplet obměnila vozový park, třeba XC 90 za 880 výběhová generace v roce 14. Dneska by to bylo nemyslitelné a to máme široké portfolio příjmů. Další věc je že dnes kvůli emisím a jiným předpisům už nedostanu tak jednoduché auto jak tehdy.
Přejít do diskuze
Nesuhlasim... ja som svoje polo s tsi kupoval v januari 2017 za 12 tisic eur ( aj s dalsou sadou pneu na elektronoch ) .... dnes po 5 rokoch kupis podobne vybavene aj vykonne sucasne polo uz za krasnych ludovych 18 tisic a bez dalsej sady na diskoch.... za 11 tisic dnes uz kupis leda zakladny space star bez klimy s 13tkami puklicami .... auta neboli za poslednych 25 rokov na pomer nikdy drahsie ako dnes... a obavam sa ze este tomu zdrazovaniu nie je stale koniec... zlate roky na kupu auta boli okolo 2010- 2017 ( ceed s gdi bol za 14 tisic ...lancer 1,6 tiez... civic 1,4 dokonca za 13 ... zakladne rio za 9 ) ... od 2018 ale auta uz brutalne zacali zdrazovat....a kazdy kto ma auto kupene od r 2010 do 2017 ti to len potvrdi
V r 2011 sa dala kupit sx4 v 4kolke na 205kach 16tkach za 10 litrov .... dnes to nestaci ani na zakladny o cislo mensi hrackarsky ignis v dvojkolke a na kolesach z furika ... rovnsko skus dnes kupit uz slusne nadupane auto C segmentu za 14 tisic... ani 20 ti uz stacit nebude..... ti so ceedom s gdi ci sx4kou v 4kolke to dodnes brutalne vyhrali ...to bol kauf dekady... dnes by sa ale uz za podobne vykonne a vybavene auta nenaplatili... a takych podobnych prikladov je spusta... hodne podrazeli aj 4kolky obecne... pomerne najviac ale asi male auta... polo je dnes uz v cene golfa pred 10 rokmi... a to este s mensim a slabsim motorom .... to iste clio vs megane spred 10 rokov ...atd...
V r 2011 sa dala kupit sx4 v 4kolke na 205kach 16tkach za 10 litrov .... dnes to nestaci ani na zakladny o cislo mensi hrackarsky ignis v dvojkolke a na kolesach z furika ... rovnsko skus dnes kupit uz slusne nadupane auto C segmentu za 14 tisic... ani 20 ti uz stacit nebude..... ti so ceedom s gdi ci sx4kou v 4kolke to dodnes brutalne vyhrali ...to bol kauf dekady... dnes by sa ale uz za podobne vykonne a vybavene auta nenaplatili... a takych podobnych prikladov je spusta... hodne podrazeli aj 4kolky obecne... pomerne najviac ale asi male auta... polo je dnes uz v cene golfa pred 10 rokmi... a to este s mensim a slabsim motorom .... to iste clio vs megane spred 10 rokov ...atd...
Tak ale chce říct taky B. Roky po 2010 byla krize a automobilky šly cenou opravdu dolů co to šlo.
Dnes je stav takový že na auto se čeká přes 12 měsíců..
Myslím, že i dnes lze dostat jednoduché auto viz třeba Dacia. Ale jde o to, zda má někdo zájem o auto třeba bez klimatizace a bez možnosti připojit telefon.
PS😒br /> Octavia za 270 byl oholeny starý model Octavie I a ta cena byla jen chvilku. Měla třeba klimatizací?
Edit: dnes je nejlevnější Dacia za 290 tis. Což je v přepočtu na kupní sílu skoro jako 150. Auto a výbava neporovnatelne.
Dnes je stav takový že na auto se čeká přes 12 měsíců..
Myslím, že i dnes lze dostat jednoduché auto viz třeba Dacia. Ale jde o to, zda má někdo zájem o auto třeba bez klimatizace a bez možnosti připojit telefon.
PS😒br /> Octavia za 270 byl oholeny starý model Octavie I a ta cena byla jen chvilku. Měla třeba klimatizací?
Edit: dnes je nejlevnější Dacia za 290 tis. Což je v přepočtu na kupní sílu skoro jako 150. Auto a výbava neporovnatelne.
Nemáš pravdu. Pravdu má narona. Autá vyšli podstatne lacnejšie tých 3-5 rokov dozadu. Ja som kupoval auto v roku 2020, do dneška zdraželo o viac ako 5000,-€ a zároveň prišlo o niektoré prvky výbavy. Ceny áut rastú, platy už tak nie, Aspoň ja som na tom práve tak ako pred tými dvomi rokmi.Plat mi stúpol o necelých 5%, cena auta šla hore o 20.
440.000 musela byt na tehdejsi dobu docela raketa. Zhruba stejne dneska stoji 5D Tipo. Z tohoto pohledu ta auta dnes zas tak draha nejsou.
Taky píšu skoro nejlevnější v historii.
Dnešní stav kdy je aut totální nedostatek a jsme po první globální pandemii nelze brát jako normální stav, ale jako výskyt extrému.
Dnešní stav kdy je aut totální nedostatek a jsme po první globální pandemii nelze brát jako normální stav, ale jako výskyt extrému.
Však o to ide. Tento stav proste nemôžeš porovnávať a už vôbec nie tvrdiť, že sú skoro najlacnejšie v histórii - pretože je to nezmysel. Nestačí porovnávať ceny áut s platmi, rapídne stúpli životné náklady(ceny potravín, energií, materiálov, služieb...), zmenila sa ponuka, výbavy, atď... Ide naopak o obdobie, keď nie kúpa auta ani jednoduchá, ani výhodná.
Dnes jsou naopak, i když tady mnoho trollu tvrdí opak, auta skoro nejlevnější v historii.
Průměrný plat v roce 2002 byl u nás kolem 15 000 Kč. Dnes je to víc jak dvojnásobek.
Za 440 tis jsi dostal auto s 74kW co žralo 9l a nemělo ESP.
Co dnes můžeš koupit za milion což je tak odpovídající částka po přepočtu kupní síly.....
Průměrný plat v roce 2002 byl u nás kolem 15 000 Kč. Dnes je to víc jak dvojnásobek.
Za 440 tis jsi dostal auto s 74kW co žralo 9l a nemělo ESP.
Co dnes můžeš koupit za milion což je tak odpovídající částka po přepočtu kupní síly.....
Máš pravdu.Za posledné 4 roky išli autá v priemere o 20 % hore a pri VW aj viac a ešte sa na ne čaká aj rok.
No neviem, ale mal som Brava 1,6 16V 76kW, auto natočilo cca 200 tisíc a nemalo s motorom problém žiadny. Pravidelne som ale menil náplne a sviečky a nedá sa povedať, že by som ho nejak šetril.
Je to tak. Jen bych dodal 2009-2010 sly ceny aut dost nahoru 15-20% a ke zlevneni potom uz nedoalo, proste ty ceny zustaly kde byly mnoho let.
Ocekavam, ze ted se stane/deje presne to stejny.
Proste ekonomicky cyklus.
Ocekavam, ze ted se stane/deje presne to stejny.
Proste ekonomicky cyklus.
Škoda, že Italští inženýři umístili u této motorizace ŘJ na motor, kde pak předčasně odcházela. Po dlouho dobu se dala celkem levně sehnat nová, ale ty už jsou dávno pryč a tak zbývá repase.
Zato diesely uměli, sám mám 115HP a jede i po nekolika set tisích jako splašené
Zato diesely uměli, sám mám 115HP a jede i po nekolika set tisích jako splašené
Brácha měl zase Felicii 1.6 a tam se motor neustále sypal. Nevím sice jakou to má spojitost s vadou, která se vyskytovala jenom u Stila, ale ty určitě ano.
Ano, to je dobrá připomínka. Hendly šermuje mzdami, ale ať mi řekne, za kolik by koupil byt v krajském městě před 5 lety a za kolik dnes. Obdobně energie. Žádný růst životní úrovně se momentálně nekoná, minimálně pro mladého člověka. A auta rok od roku zdražují.
V roce 2002 jsme byli postkomunistická díra. Je úplně irelevantní, jak tehdy vycházela auta vzhledem ke mzdám.
Momentálně taky jsme po 2 letech první globální pandemie a do Evropy se vrátila díky rusku brutální válka.
Auta dnes zdržují, ale poptávka je stále větší než nabídka.
Porovnání kup i síly k cenám bytu a energii lze snadno dohledat.
U energií to opět k průměrné mzdě nebude nejhorší období z nedávné historie i když to tak může vypadat.
Auta dnes zdržují, ale poptávka je stále větší než nabídka.
Porovnání kup i síly k cenám bytu a energii lze snadno dohledat.
U energií to opět k průměrné mzdě nebude nejhorší období z nedávné historie i když to tak může vypadat.
Tak na auto.cz jsou náhodou staré testy😒br />
https😐/www.auto.cz/…ilni-zaklad-1091
Základní cena 390tis Kč v roce 2005… A ve stejném roce “prý” naftový sportovec za 460tis Kč
https😐/www.auto.cz/…y-sportovec-1239
Hmmm 😉
https😐/www.auto.cz/…ilni-zaklad-1091
Základní cena 390tis Kč v roce 2005… A ve stejném roce “prý” naftový sportovec za 460tis Kč
https😐/www.auto.cz/…y-sportovec-1239
Hmmm 😉