Elektromobilita
Stačí se podívat jaký je o elektromobily koncernu zájem, že by se jich prodávali stovky tisíc se říci nedá. Navíc v Německu bude příští rok končit dotace a bez ní to nepůjde vůbec 😒]
Dělat něco takového kvůli 123 tis ks aut (iD4+Enyaq+ID3 v TOP10/EU) ročně? 😉
Dělat něco takového kvůli 123 tis ks aut (iD4+Enyaq+ID3 v TOP10/EU) ročně? 😉
Prodají tolik, kolik jsou schopní aktuálně vyrobit. Vyšší prodeje závisí pouze na rozšíření výrobních kapacit. Jinak poptávka po EV výrazně převyšuje nabídku.
Volkswagen's Zwickau Plant Produced Record Number Of Electric Cars
The plant appears to be running at maximum capacity right now. :yes:
https😐/insideevs.com/…oduction-record/
Volkswagen's Zwickau Plant Produced Record Number Of Electric Cars
The plant appears to be running at maximum capacity right now. :yes:
https😐/insideevs.com/…oduction-record/
Tak určitě 😉 iD3 se prodalo cca 34tis ks za 11 měsíců, to je cca 3000 měsíčně, tedy výroba 100 aut denně, když pojedou jen na dvě směny (tedy 16hodin), tak je to směšných 6 aut za hodinu… Tak to je sakra trhák 😉
Taky by bylo fajn vidět, kolik z těch aut nakoupili státní instituce, kolik firmy kvůli daním a kolik soukromníci… Navíc jak skončí dotace na západě, prodeje pofrčí dolu, jen zvědav příští rok na Německo :yes:
EDIT: u nás, v zemi bez dotací, se prodalo za 1-11/22😒br />
iD.3 - 100ks
iD.4 - 171ks
iD.5 - 70ks
A pokud by tě zajímalo, kolik skladovek mají dealeři, tak krásných 21ks. Nikdo je na sklad nechce, jsou tam dlouho a peníze se netočí, zkus se zeptat u svého dealera. Já to udělal 😉
Taky by bylo fajn vidět, kolik z těch aut nakoupili státní instituce, kolik firmy kvůli daním a kolik soukromníci… Navíc jak skončí dotace na západě, prodeje pofrčí dolu, jen zvědav příští rok na Německo :yes:
EDIT: u nás, v zemi bez dotací, se prodalo za 1-11/22😒br />
iD.3 - 100ks
iD.4 - 171ks
iD.5 - 70ks
A pokud by tě zajímalo, kolik skladovek mají dealeři, tak krásných 21ks. Nikdo je na sklad nechce, jsou tam dlouho a peníze se netočí, zkus se zeptat u svého dealera. Já to udělal 😉
Východní švejkov pochopitelně není pro trh EV relevantní 😄
Europe: Plug-In Electric Car Sales Increased 14% In October 2022 :yes:
Two Volkswagen ID. models are at the forefront.
New plug-in car registrations😒br /> BEVs: about 124,000 (up 17% year-over-year) and 13.6% share
PHEVs: about 87,000 (up 10% year-over-year) and 9.6% share
Total: 210,966 (up 14% year-over-year) and 23.2% share
Europe: Plug-In Electric Car Sales Increased 14% In October 2022 :yes:
Two Volkswagen ID. models are at the forefront.
New plug-in car registrations😒br /> BEVs: about 124,000 (up 17% year-over-year) and 13.6% share
PHEVs: about 87,000 (up 10% year-over-year) and 9.6% share
Total: 210,966 (up 14% year-over-year) and 23.2% share
Je to na kopci, není tam ve velkém objemu potřebná voda, pozemky nejsou vyspořádané, likvidace značně používaného letiště (které dnes už v ČR nepostavíme) když neumíme dostavět ani okruh u Prahy, lokalita s téměř negativní nezaměstnaností, nedaleká svařovna autobusů (její zaměstnanci z azijských zemí bývalého SSSR) jsou pro místní výstrahou, stran odpadu poměrně nebezpečný a neekologický provoz, práce tam je v lokalitě dost... všechno špatně, to bude spíše něčí malá domů.
Pokud vláda konečně nezastropí cenu elektřiny na straně výroby, tak celý příští rok budeme sledovat jak nám krachuje průmysl, inflace dál roste a ostatní státy se nám jen smějí.
A protože je to vláda diletantů a impotentů, tak přesně tohle bohužel v roce 2023 nastane... Takže na nějakou bateriovou gigafactory můžeme zapomenout. Mimochodem, stejně tady v EU nemáme suroviny. Díky politice EU se zavřela mj. jedná z nejmodernějších továren na hliník. Atd.
Takže to dopadne jako vždy - VW a Škoda budou čím dál víc nakupovat baterky z Číny...
Tak proč dělá vše proto aby náš průmysl byl naprosto nekonkurenceschopný?!?
Medziiným si samozrejme treba utriediť pojmy a dojmy. "Konkurencieschopný" pre všetkých tých slávnych "zahraničných investorov" je len inou formuláciou slova "lacný". To znamená nízke platy, odpúšťanie daní, štátna podpora atď... Ak na tebe nezarobia majland, nezaujímaš ich. Buď prídu na nejaký spôsob, jak ťa zodrať z peňazí, alebo budú vyrábať inde a zdierať niekoho iného. Nie každá zahraničná investícia je výhra a laik to ťažko môže vidieť komplexne aby to zhodnotil.
Vždyť to že ČEZ tady vyplácí zastáncům 60 tis. odměny zatímco jiné lidi posílá na dávky a velkým firmám nepomáhá prakticky vůbec, je do očí bijící zrůdnost.