Čistý zisk amerického výrobce elektrických aut Tesla ve čtvrtém čtvrtletí vzrostl meziročně o 59 procent na rekordních 3,69 miliardy USD (80,4 miliardy Kč).
Aby se všichni co jsi jmenoval nedivili, až jim rybníček kompletně vyfoukně Čínan. :-)
a až někoho napadne uvalit na čínana dovozní cla a další poplatky, může taky čínana napadnout zdražit suroviny a polotovary a další komponenty někde v rozmezí cca 350-1800% a pak uvidíme, kdo se bude smát a kdo bude nahranej. Granatuji ti, že čínan to rozhodně nebude :-)
Ty firmy budou nadšené, že truck co měl být už někde 600 km dál stojí pouchanej u cesty, musí vyslat jinej tahač a přepřáhnout návěs a ještě otázka kolik dnů to bude v servisu.
Když koupí v prvním bazaru na rohu 50 let starej Kenworth co 2 roky nejel, bude mít stejnou spolehlivost, akorát bude stát cca 3% ceny toho Semi :-):-)
A když koupí o 20 let mladší, tak bude ještě 10x spolehlivější jak to SEMI.
Stejně je docela zajímavé, kolik továren národní podnik Tesla provozoval:
Tesla Hloubětín
Tesla Karlín
Tesla Vršovice
Tesla Strašnice
Tesla Radiospoj
Tesla Blatná
Tesla Brno
Tesla Hradec Králové
Tesla Jihlava
Tesla Kolín
Tesla Lanškroun
Tesla Liberec
Tesla Litovel
Tesla Opočno
Tesla Pardubice
Tesla Přelouč
Tesla Valašské Meziříčí
Tesla Vrchlabí
Metra Blansko
Metra Šumperk
Metra Ústí nad Labem
Tesla Bratislava
Tesla Liptovský Hrádok
Tesla Moldava nad Bodvou
Tesla Nové Zámky
Tesla Orava
Tesla Piešťany
Tesla Stropkov
Tesla Vráble
Zdroj: Wikipedie
Ale treba zohľadniť hlavne čistý zisk:
- tržby $81.5 billion
- čistý zisk $12.6 billion, tj 15,4% (posledný kvartál 15,2%)
Takže zlacnenie 15-23% si bude vyžadovať veľké úspory (z rosahu nárastom vúroby, aj z prevádzky).
Dajú to a je to správna cesta, na rozdiel od EU automobiliek, ktoré sa rozhodli trhnúť jackpot každý rok aj pri (čoraz) nižšej výrobe a klesajúcej kúpnej sile zákazníkov.
Výborně, máme tady odborníka. Proč nepracuješ pro Teslu? Asi bys se jim hodil. Proč děláš propagandu zadarmo, nech si to zaplatit jako Mára Prchalů !!! :-[]:-[]:-[]
Tesla svůj cíl o dosažení 50 % splnila. Ten říká, že dlouhodobě chce dosahovat 50% navýšení výroby za rok. Ne, že to musí být každý rok 50% a více (pokud jeden rok udělá více, další rok to může být méně a stále splnit cíl). Tuším, že se to počítá od roku 2020.
2020 - 509.737 aut
2021 - plán 509.737×1,5 = 764.605 aut, realita 930.422
2022 - plán 764.605×1,5 = 1.146.908 aut, realita 1.396.611
Plán na rok 2023 je tak 1.146.908×1,5 = 1.720.362 aut a ne 2,05 milionu proti realitě 2022.
Tesla bola pár dní od krachu, ustáli to len tak tak a klobúk dole ako to Elon dal. Nezávidím mu, tvrdo makal :yes:
Plošným zlacnením áut na úrovni takmer celej marže zasa zariskoval. Ale s rastúcim predajom a úspornými opatreniami z toho verím vyjde Tesla silnejšia. Tá firma je nastavená na zvládanie situácií na hrane.
Skôr by som sa obával o európske automobilky, ktoré nadobudli pocit, že môžu zdražovať donekonečna, chŕliť predražené nové modely, klesajúce objemy nevadia, dôležitý je každý rok nový rekord zisku. Aby sa im to nevypomstilo :-O
Nechcem hodnotiť elektromobilitu. Ale bol som v dvoch závodoch Tesly a pre kohokoľvek, kto sa zaujíma o techniku, riešenia, nesplniteľné úlohy ktoré sa splnia extrémne rýchlo a ladia neskôr, atď je to inšpirácia. Pozitívna aj negatívna :-!
Aj keď je pravda že nové ťahače nesmrdia/nedymia tak aj toto si nájde uplatnenie.
Tak každý začiatok je ťažký a vychytajú tie muchy.Ktovie akú tam majú dohodu Tesla vs Pepsi, možno sú to ich testovači.