Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Peugeoty 208, 2008 a Rifter lákají na slevu 30 tisíc. Ale není jen tak

38 komentářů

Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Auto dražší a menší než fabia? Kufr 300l. S TŘÍVÁLCEM?

🤣🤣🤣🤣🤣
Avatar - Mikesus
Mikesus
No, když někdo nechce udrncanou škodovku, může vzít tohle třeba. Ale mně odrazuje i-cockpit, především v tomhle malým provedení.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Udrncany Peogeot. 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Peugeot? Co to je za značku? To ještě někdo kupuje?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano. A dokonce se to prodává lépe než ta škodovka
https😐/www.best-selling-cars.com/…ling-car-models/
P208, 5.misto v EU a 193tis kusů.
Fabia, 46.misto a 86tis kusů.

A třeba světově, 2022 měl p208 300tis a 31.misto. A fabia, kterou údajně chce každý? 64tis a 328.místo

https😐/fiatgroupworld.com/…ng-cars-in-2022/

A 2023 to bylo následovně. P208, 298tis 38.místo. super chtěná a prý lepší má 87tis a 277.misto.
https😐/fiatgroupworld.com/…ng-cars-in-2023/

Takze pár oveček se našlo, kdo fabii chce, zbylí kupují lepší auta v B segmentu.
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, čísla nelžou, P208 je opravdu prodějně úspěšnější než Fabia.
Ale zase je potřeba vidět kontext, kdy Peugeot má mnohem větší domácí domácí trh (86 tisíc prodaných P20😄 a má i lepší e😜ortní pozici díky bývalým koloniím, což Škoda prostě nemá ... naopak její Fabia dostala od vedení koncernu VW hendicap, když zařízli kombíka.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kombika nemá ani p208 a navíc dnes by kombik přidal pár jednotek tisíc kusů. To, že křičí malá skupina, že kombik chybí, navíc by si to ani nekoupili, neznamená, že by se to prodávalo.
Skoda má svůj domácí trh i v Německu, je brána jako levnější VW a ani to nepomůže. CR+DE má dohromady cca 30tis, tedy cca tretinu prodejů. P208 má na svém trhu, který je menší než německý, cca 86tis, tedy též cca třetina prodejů. Takze o velikosti trhu to není.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
VW má svůj trh v Německu.
Avatar - Anonym
Anonym
Neřekl bych.
Základní cena Škody Fabia 1.0 MPI 59 kW 19190 Eur, základní cena VW Polo 1.0 MPI 59 kW 19835 Eur, základní cena Seat Ibiza 19470 Eur (ale už rovnou s motorem 1.0 TSI 70 kW).
Vrcholná Škoda Fabia Monte Carlo 1.5 TSI DSG 110 kW 29620 Eur, vrcholná verze VW Polo GTI 2.0 TSI DSG 152 kW 35595 Eur (1.5 TSI není v nabídce), vrcholná verze Seat Ibiza FR 1.5 TSI DSG 110 kW 28470 Eur (když neberu v úvahu pakety Black Edition apod).
Je evidentní, že VW nechce ve svém domácím revíru "škodnou", a Škodovka nemůže držet nízké ceny. Krom toho je tu ještě třetí do party se stejnou konrenovou technikou, Seat Ibiza.

Co se týče kombíku, ještě v roce 2020 se Škodovka chlubila, že kombík tvoří 40 % prodejů modelové řady Fabia. To ti přijde málo? Navíc teď už by neměla na trhu jediného konkurenta.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Že si VAG leze dám sobě do zelí, to je jejich problém. Podobně si myslím, že dopadne i renault s jejich 100 a jednim SUV stejných velikosti.
Jestli je něco málo nebo není, je na rozhodnutí výrobce. A kombik nebyl prakticky už ani tehdy u žádné konkurence. Myslím že clio bylo poslední spolu s fabii.
Ať chceme nebo ne, já měl rád ty malé kombiky, ale lidi o ně přestali mít zájem, jak se zvyšuje životní úroveň a můžou si kupovat větší auta.
Třeba když přijde černý scénář, jak věští rohypnol, zase se tu objeví, ale pochybuju o tom
Avatar - Anonym
Anonym
Malé kombíky už asi nepřijdou. Rostoucí unifikace aut na celosvětové úrovni a tlak na elektromoblitu se s malými kombíky vylučují.
U té Fabie je to obrovská škoda (s malým š) nejen proto, že by byla jediná ve svém segmentu na evropském trhu, ale také kvůli tomu, že už byla vyvinuta a připravena do výroby a pak také kvůli tomu, že oficiálně zmiňované důvody (přísná Euro7, nástup elektromoblity) velmi rychle pominuly. Nedávno Škodovka oznámila, že životní cyklus Fabie prodlužuje do roku 2030. I kdyby se jich prodalo jen těch 40 tisíc ročně, tak za 9 let výroby to je 360 tisíc. To na jednu karosářkou variantu auta není málo.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
V čem je 208 lepší než Fabia?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Evidentně v dosti věcech, kdyz ma 3.5x větší prodeje. Cenou to nebude, když je prý dražší a velikostí též ne, když je prý menší. Takze co nám zbývá? Komfort, design, spolehlivost, kvalita, funkčnost. Na konkrétní důvody se musíš zeptat kupujících. Ale ty prodeje jsou tak diametrálně rozdílné, že to není statistická odchylka.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Aha, takže prodávanější = lepší. To teda taková Corolla musí být pěkná plečka, když ji předeženou hned dva modely od koncernu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
:yes: 😒]
Avatar - Mikesus
Mikesus
Až na to, ze Corolla ma 800k prodaných kusů. Ale jo, u tebe se nedivím, že to nevis.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Od kdy je Corolla hůře prodávaná než VW? To uz nebylo tak 15 let ne? Letos ji předběhla Tesla Y a rav4, takže skončila 4 ještě za CRV
Jen to tedy ukazuje, že VW dle tvých slov je větší hnůj než kdy dřív. Corolla ma 800k prodaných kusů za loňský rok. Který VW je prodavanejsi?

https😐/fiatgroupworld.com/…ng-cars-in-2023/

A normální člověk koupi lepsi auto, kdyz stojí podobné peníze. Takze ano, pokud jsou cenově srovnatelné, stejne tak velikostně a prodeje diametrálně odlišné, je to dobrá ukázka na lepší auto.

Na 20.miste jsem našel Polo s 300k kusy. Který VW ma přes 800tis kusů? A dokonce 2. Spis to vypadá, ze to jsou děsný pekáče.
Chápu, jako správná VW ovce nevidíš za svůj plot a kdyz to koupilo pár lidí ve vesnici, tak je to prodavanejsi.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Proč srovnáváš globální prodeje, když se ta auta nenabízí na stejných trzích, nemluvě o motorizacích nebo i designu napříč trhy? Evidentně v Evropě nabízená Corolla je pěkný hnůj, když ji koncernové kompakty v souhrnu překonají několikanásobně.

Na rozdíl od Toyota ovcí chápu, že "lepší auto" je velmi subjektivní pojem, do kterého promlouvá image značky, servisní síť, daňový systém, životní úroveň a nejrůznější jiná specifika trhu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Proč se fabia nenabízí na dalších trzích? Evidetne je to takový hnůj, že kromě domácího trhu o ní nikdo nestojí. Aby se někdo prosadil na zahraničním trhu, musí to být o dost lepší nabídka, ať už cenou, kvalitou nebo jinou přidanou hodnotou, aby uspěl oproti domácímu produktu. No a to fabia neumí. A nikdo skdovce nezakazuje, ani VW nabizet auta jinde. Zkusili USA, propadli, zkusili cinu, uz taky propadaji. Je moc pěkné, jak tu křičí zaslepenci VAGu. Pro mě je fabie uplne obycejna průměrná. Nevyniká v ničem, nic extra nekazí. To se o 208 říct nedá, ta kazí ten icockpit, ale aspoň oproti fabii je pohodlnější. A jak je vidět, stačí to pro to být úspěšnější. Realni kupci se chovají v naprosté vetsine racionálně, ne jako bychaři a zaslepenci v diskuzi.
Trhy srovnavam srovnatelné. Ty srovnavas domácí vs zahraniční trh. Kdyz bych vyhodil od VW domácí trh, tedy Německo, jak na tom bude?

https😐/fiatgroupworld.com/…ng-cars-in-2023/

Takze evropa
Vw
T-roc 221tis
Golf 191tis
Toyota
Yaris cross 182tis
Corolla 166tis
https😐/www.best-selling-cars.com/…ling-car-models/#…
No tedy to jsou obrovské rozdíly. 40tis u yarisu a 30tis u corolly, to je úplně stejné jako 300tis 208 a 80tis fabie.
No a teď když budu srovnavat srovnatelné a odeberu Německo, jakožto domácí trh VW. T-roc přijde o 68tis a golf o 81tis a najednou tu máme srovnatelnou uspesnost na zahraničních trzích v Evropě následovně

T-roc 153tis
Yaris cross 182 tis
Golf 110tis
Corolla 166tis

Nějak tu máme u srovnatelných čísel, kdyz chceš srovnatelné tedy, úplně jiná čísla a VW si zrovna dobře nevede. Proč ty nesrovnavas srovnatelné tedy, když tvrdíš, že globální trh není srovnatelný? Pořád to vypadá, ze dle tvých kritérií je VW hnůj
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Wtf, jaká škodovka se prodávala v USA? Takže třeba Renault vyrábí neprodejný šrot, když se zaměřuje na Evropu? Skvělá logika. 😁

Yaris Cross za prvé není konkurence pro T-Roc, ale čistý B-segment. Za druhé VAG vrazil stejná střeva do čtyř kompaktů a přesto, že postuješ čísla i s Tureckem, kde je Corolla doma a má výhodu sedanu, tak ji VAG pohodlně překoná dvěma modely a dosáhne násobně vyššího prodejního podílu. Nice. :yes:

Čarování s odebíráním nejdůležitějšího trhu zkoušej na někoho jiného. 😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak pochop, že on bude argumentovat jen tím, co se mu zrovna hodí do krámu.

Prostý fakt, že koncern v EU prodá cca 3x tolik (koncern vs koncern jako celek), co jeho modla přiznat nemůže, případně k tomu dodá, že jsou všichni v EU dementní, protože se načichali výparů z dieselu. Zatímco on jediný uniknul a proto má patent na rozumy.

Normální člověk si koupí nějaký normální auto, co mu vyhovuje a nemá potřebu ze všech okolo, co neadorují jeho modlu dělat dementy, nebo vrahy, socky, kolenovrty (dosaď co tě napadne). Bohužel každý výrobek na Zemi má svého ambasadora, který mu dělá medvědí službu a všechny okolo odhání i když si myslí pravý opak. Dopřej mu to, nemůže za to. Je to diagnóza.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Až na to, ze se tu adoruje ten VW. Rec byla o peugeotu a fabii a dva VAG zaslepenci sem vtahli toyotu, absolutně nesmyslně srovnavali s VW, ještě k tomu naprosto ignorující fakta, že se prodává lépe než si mysleli.
Že ty jsi neobjektivní zaslepenej do vag víme, teď už to víme i o twistedTSD.
A jaké překvapení, že už ani neodpoví. Chtel dělat chytrého a dojel na svou neznalost a zaslepenost.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ano, ty jsi objektivita sama, proto vždy, když si potřebuješ pošimrat své toyotí ego, tak vytahuješ globální prodeje nebo prodeje na trzích, kde prim hraje sedan. 😁 Nebo tvrdíš, že Yaris GR je náhrada za Twingo RS. 😁

Řeč o Fabii zde byla jen díky tvé neutuchající potřebě si kopnout do Škody, kde můžeš. A pak nejsi schopen napsat, v čem kromě designu je 208 lepší.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Dokonce i v Německu je fabia dost dole, 20tis ks a 50.misto, ale lepší než peugeot, tam ano.

https😐/www.best-selling-cars.com/…ling-car-models/
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zase špatně mikeši. Článek je o slevách a o prodejích V ČR 😒] :no:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ty jsi psal o tom, ze to nikdo nekupuje. Já ti ukázal, že jsi úplně mimo. 😉

Tvůj problém, že začínáš diskuzi o něčem, co dle tvého nemá s článkem nic společného. 😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
"To ještě někdo kupuje?"

Ano kupuje, a nasobne víc lidí než fabii. Co tam máš dál?
Arese
Přesto je Fabia nesrovnatelně lepší auto. Co tam máš dál? 😒]
Avatar - Mikesus
Mikesus
A čím prosím? Za mne mají obě své přednosti, ale ani jedno nepřevyšuje zásadně to druhé. Ale jelikož se jedno prodává 3.5x lépe, tak je pro lidi ve vice ohledech lepší.
Ale je vtipné, jak s ozyvaji jen vag ovce o hodnocení lepšího auta. Já jel v obou a už jen komfortnější jízda by mne přesvědčila pro 208. Odradilo by mne spoustu dalších věcí, ale vybírat mezi těmito dvěma a nemit nic jineho, tak 208 je jasná volba. Trpět na českých silnicích jako dobytek v dobytčáku nepotrebuju. Z toho už jsem dávno vyrostl. Raději bych nic neviděl na i-cockpitu
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Já jel v obou a neměl jsem důvod se více zajímat o 208. Lákavá je sice spolehlivost HDM převodovky, ale to zase Peugeot zabíjel předražeností 130k motorizace i ve srovnání s Corsou. Aby se vzadu dali odvézt i dospělí, stejně člověk musí jít do 2008, kde byl před FL zase problém poskládat do 700k auto s výbavou odpovídající 21. století.
Arese
V designu (208 má legračně krátké zadní boční dveře a celkově je mi Fabia sympatičtější), v ergonomii doslova o parník (i-cocpit mi nesmí přes práh!), v mnohem lepší nabídce prostoru i v lepší přístupnosti pro zadní cestující, v lepší nabídce motorizací (čtyřválec se 110 kW dvěstěosmička vůbec nenabízí) a co se týče jízdního komfortu, jsou na tom obě auta podobně. Co tam máš dál? 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takze pro tebe vede fabia prostornosti. To víme. Tam to jako argument beru. Ale lidem to pořád nestačí na p208. Komfortem je horší o dost. Ale jo, ti co jsou zvyklí na bouchajici zadní nápravu, ti si budou ve fabii pochrochtávat.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tohle jak jsem ti tu jednou už psal ty troubo😒br /> Peugeoty 208, 2008 a Rifter lákají na slevu 30 tisíc. Ale není jen tak
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak ještě jednou😒br />
"Peugeot? Co to je za značku? To ještě někdo kupuje?"

Ano kupuje a kůže to 3x víc lidí než Fabii jako příklad. Nebo podobné množství jako Polo.
Arese
V článku se ovšem mluví o Peugeotu v souvislosti s českým trhem. A na tom se mu v poslední době výrazně nedaří... Vzhledem k "povinnému" i-Cocpitu a doslova zoufalé nabídce motorizací se není čemu divit! 😲 😒 :no:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano. To můžeme říct, v Česku o peugeot není moc zájem. Ale lidi to kupujou, ne že ne. A dokonce lépe než škodu, o dost.
Hana Novotna
Takovou kravinu, jako že jsou skladové zásoby......
Já na to auto čekám už třičtvrtě roku. Lež jako věž.....