Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nové BMW M5 Touring váží skoro 2,5 tuny. A stojí raketu

26 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ruku na srdce, komu ta váha vadí, už jste někdy viděli jet někoho v M5 palbu, já teda ne. Je to pro lidi mám na to, mám skutečně špičkový stroj. S vědomím, že řídí raketu, tak si jedou svoje tempíčko. Ti divočejší mají malá BMW. Majitel M5 chce ticho a podlí a bude se chválit kolik ujel na elektřinu.
Arese
Tak tohle se BMW opravdu nepovedlo, to auto je obludné svou hmotností, i svým designem. Vč. odporných hranatých stupnic rychloměru a otáčkoměru. Už sama myšlenka hybridní (!) M5 je perverzní!!! 🤮🤮🤮
Avatar - iudex
iudex
@Barry Lyndon
Presne, naviazať emisné pokuty na hmotnosť auta bola zvrhlosť. Chápem dobrý úmysel, ale dopadlo ti presne ako píšeš, teda že automobilky s_rú na znižovanie hmotnosti, lebo sa im to nielenže nevyplatí, ale sú za to ešte sankcionované. Pritom hmotnosť je jedným z kľúčových faktorov vplývajúcich na spotrebu. Ak by boli automobilky tlačené robiť úspornejšie autá aj cestou nižšej hmotnosti, som presvedčený, že dnešná M5 by namiesto 2,5 tony mala 1,8t. To, čo by minula na drahších ľahkých materiáloch (hliník, karbónové vlákna...) by ušetrila na menších a menej dimenzovaných brzdách, pneumatikách, prevodovkách atď. A stačili by podstatne nižšie výkony na porovnateľnú dynamiku (stačili by menšie, menej výkonné motory a teda opäť nižšia spotreba).
ericn
@del42sa tak v další generaci už budeš potřebovat řidičské opravnění skupiny “C” 😂😂😂
Avatar - Jan Martinský
Jan Martinský
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Od tý doby, kdy se pokuty za emise dávají podle hmotnosti (čím vyšší hmotnost, tím nižší pokuta), výrobci na snižování hmotnosti rezignovali, protože ušetří dvakrát:
1. na pokutě (byť v případě PHEV tento argument padá, tak základ auta je jaký je)
2. na materiálu (ingotická ocel je levnější než hliník, hořčík, kompozity atd...)
3. zákazníkovi to nevadí, protože jeho pasivní bezpečnost se nepochybně zvyšuje (když se s tímhle srazí s naloženým Tranzitem, bude stran hmotnosti už cca nerozhodně, takže ve výsledku BMW nepochybně vyhraje), zrychlení zajistí elektromotor a do zatáček rychle stejně nejezdí... :-D
Avatar - Ham.
Ham.
Když vynechám techniku (nijak zázračný dojez na baterky, absence rychlého dobíjení, vysoká hmotnost, dynamika horší než u minulé generace), tak design je dost tristní. Sice se designér snaží vysokánský ponton rozbít tou hokejkou v dolní částí, ale moc se mu to nedaří, to auto je pořád opticky příšerně vysoké a boční profil je asi nejhorší ze všech BMW za posledních x let (na rozdíl od minulé generace, kde boční profil je eňo ňuňo) .
https://1884403144.rsc.cdn77.org/…aW1n/9154909.jpg?…
ptr078
Ruku na srdce, nejake to ev a tazke suv som riadil a vaha mi vadi v kazdej zakrute a pri kazdom brzdeni. Proste to citit, fyziku neoblbnes. Tak ako sa roky pisalo, ze ani cvicene ucho nerozozna rozdiel medzi dizlom a benzinom. 🤣
Avatar - iudex
iudex
@Ham.
Je to tak, proste ten dizajn nezachráni ani to, že sa tentokrát zdržali použitia megamasky (bobrích zubov). Práve dizajn 5er je odpoveďou na argument, ako BMW kazí autá obr maskami. Nie, ono to dokáže pokaziť aj bez nej.
A ako píšeš to vyznie ešte viac v priamom porovnaní s predchodcom, ktorý bol z môjho pohľadu dokonale vyvážený (vo verzii M5CS priamo dokonalý): https://di-uploads-pod16.dealerinspire.com/…Cs-Resized-1.jpg
Avatar - iudex
iudex
@adamzprahy
Presne tak to vnímam aj ja. V kontexte toho, kam sa M5 posunulo (veľkostne/hmotnostne), nejak prestávam vidieť relevantnú ciešovú skupinu. Ako potenciálny kupec by som fakt zvažoval, či chcem 5,1m dlhé a 2,5t vážiace auto. A ak áno, či to skutočne musí byť sedan/kombi. Pretože ako píše ptr078, tie kecy o tom, že tú hmotnosť nepoznáš, je to skvele maskované... sú len kecy pre upokojenie publika; samozrejme že aspoň trochu vyjazdený vodič to okamžite cíti, fyziku neokecáš.
No a potom je otázka, načo vlastne takéto veľké a ťažké hebedo potrebuje človek vo forme sedanu/kombi, keď v podstate to isté dostane v podobe SUV. X5M váži na chlp rovnako, ako M5 kombi (2475 kg) a som presvedčený, že bude jazdiť veľmi podobne ako M5 kombi. Totiž ani tá M5 s jej hmotnosťou nebude v zákrutách žiaden Lotus, obdobne pri jej rozmeroch to nebude auto vhodné na zakrútené okresky; bude to proste rýchla raketa hlavne na diaľnicu. A toto určenie splní dokonale aj X5M, naviac s pridanou hodnotou väčšieho vnútorného, batožinového priestoru a praktickosti.
Takže je otázka, pre koho je M5 (kombi)? Kto chce agilný hotsedan (kombi), berie M3. Kto vlastnil minulú M5, toho nemá šancu tá súčasná osloviť, v ničom nie je lepšia (okrem čísla výkonu na papieri). Komu nejde o vymetanie okresiek, len chce veľké a veľmi výkonné auto so znakom M, berie X5M (X6M). Kto bude kupovať súčasné M5, to som sám zvedavý.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Už se těším na recenzi Stealtha, jak se bude rozplývat, že jede za míň než papírovou spotřebu. Neee, to bych fakt neudělal, bavil bych se jak šlapka na mši.
adamzprahy
@KANKUNEN částečně ano. ALE u předchozí M5 jsi připlácel za výrazně nižší hmotnost, tzn. papírově vypadal rozdíl M550i vs M5 možná nesmyslně pro M5 (cena/výkon) jenže v praxi jsi získal docela jiné auto. Tady za dvojnásobek 550e mi nepřijde že dostaneš o tolik lepšího s těžší M5. Ale samozřejmě rozdíl bude, to zas ať mě někdo špatně nepochopí. Ale pro srdcaře tohle není a já zase naopak znám tuhle sortu lidí. Kdo chtěl kolotoč stejně kupoval buď nějaké SUV M nebo něco úplně jiného.

Minimálně ta technika M5 dělala pro celé BMW solidní image, tohle ji spíš devalvuje, protože je to produkt řekl bych pro pozéry a naplnění tabulek. Nadšence do elektromobility tohle předpokládám nemá šanci zaujmout, takže to že se objevuje nová EV/PHEV cílová skupina tady asi taky uplně neplatí.
Avatar - iudex
iudex
@adamzprahy
Ad posledný odsek: a to je tá kardinálna otázka: malo BMW vôbec za daných technických obmedzení vôbec robiť novú M5? Je fajn, že nová M5 je umenie možného, teda že za tých legislatívnych, emisných a technických obmedzení vôbec nejaké M5 spravili. Ale nemali sa na to pozerať skôr tak, že ak mať po skvelej M3 F90 takýto neuspokojivý kompromis (jasne horší ako predchodca), tak radšej neprzniť renoomé značky (a divízie M) a nerobiť M5 vôbec? Ako to spravilo Porsche, ktoré si je vedomé, že za daných podmienok nedokáže spraviť Caymana tak, ako ho poznáme a máme radi, preto ho odpískali úplne.
adamzprahy
@Ham. je to výsledek použití stejného základu pro všechny koncepce aby všechny verze měli rozložení hmotnosti 50:50 od 20i přes BEV i5 po V8 PHEV. Na tom obrázku s bílým lemem bočního prahu je ten švindl svlečený do naha. Protože většina verzí tam má jinak černý pruh, který je vyšší než býval a když sáhneš pod něj tak je tam kryt a celé je to prostor k uložení baterek. Když nastupuješ, nastupuješ výš trochu jak do SUV, podlaha je nad tím lemem. Podle mě i to je důvod proč tu pětku tak natáhli do všech směrů, protože jinak by se to tam nevešlo a nebyli by schopni to vyvážit.

Na jednu stranu chápu že inženýři stáli před neřešitelným úkolem, s kterým se popasovali vlastně skvěle. Ale je to fail pro M5 a pro všechny kdo si vážili agility, kterou si tak velké auto do generace G30 umělo zachovat.
vecernicek2
A je hnusný
ericn
@Ham. Máš pravdu, ten vysoký boční profil je děs ...
kesumb
meli vocipovat na 650hp r6 560e podobne jako je to v 7er a tady za nesmysl udelat nemhev v8 s plastovejma oknama, skorepiny a bez zadnich sedadel..
A ceho by se prodalo vic tusime vsichni, takze snad vedej co delaj
Avatar - del42sa
del42sa
a není to nejaké moc lehké ? :-D Na Volvo to ale furt nemá
Avatar - Ham.
Ham.
@adamzprahy Obávám se, že použití shodné platformy pro EV i ICE není kvůli rozložení hmotnosti 50:50, ale prostě kvůli ořezávání nákladů. Dosáhnout 50:50 u EV na specializované platformě pro EV není žádný problém nehledě na to, že ideální je spíše předek pod 50 a zadek nad 50, což specializovaná platforma pro EV umí zajistit také.
adamzprahy
@iudex souhlas, přesně. Já to vidím stejně. V tomhle se dostali do slepé uličky. Protože zase když 5er dostali tam kam dostali tak jako co s tím udělat. Neudělat poprvé M5 by byl trapas. Ale třeba to ukončit to M-performance modelem typu 560e jak psal kesumb nebo nechat vrchol elektru možná?

Ale tohle je paskvil co neuspokojí ani fandy elektra, ani benzínu. Uvidíme na prodeje, třeba ví komu to budou prodávat. Osobně obzvlášť verzi touring už nechápu vůbec, protože jak jsi psal v jiném příspěvku, tam snad neni důvod nekoupit X5M pokud hledáš nějakou extra prostornost.
ptr078
Na to vsetko co pises by sa dalo rovno zabudnut a ist rovno jednu m5 kupit, keby vyzerala dobre. Ale bohuzial, ani exterier ani interier nie su dovodom.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Riadna opacha... ved to vazi skoro ako range rover... aky skutocny zmysel ma 2,5 tonovy kombik ( bez ohladu na vykon ) ... kym u range roveru mi hmotnost aj dava zmysel a je logickym vyustenim u 5m luxusneho SUV ... tak pri sportovom kombiku je to uz cez ciaru a je fakt jedno ci ma 500 koni alebo aj 1000 ... nastastie ale M5 aj tak nekupujem ... proste mi bawo obecne nejak nereze... 😆
Prasivak P
@adamzprahy:
tiez uplne nerozumiem pre koho je toto auto primarne urcene. To uz by som si radsej kupil X5 M nez toto, a to ako odporca SUV a fanusik M5 (az do F90 vratane)
adamzprahy
@Ham. jasné, tak jsem to právě myslel, že tohle rozhodnutí postavilo inženýry do pozice vyřešit neřešitelné a bylo nezbytné ty rozměry a výšku (a tím design) přizpůsobit…
Avatar - Jan Martinský
Jan Martinský
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ryccardo
@Jan Martinský taky mě to zarazilo. To museli změnit zase nějak metodiku měření. Tolik nežerou ani velká SUV