Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

Euro NCAP 2010: Kia Venga – Čtyři hvězdy a jeden problém

22 komentářů

Klaudius
Isteže, a najmä by si musel vedieť, čo to IQ je... 😉
mrs
při tvém IQ se tomu ani nedivím... >😁
bono.p
Presne tak, zaruka je dalsia podstatna vec. Pre rypalov ktori budu argumentovat, ze zaruka sa na nic nevztahuje a zo vsetkeho Kia vykluckuje uvediem jeden priklad.
Kamarat na zlej ceste z plne nalozenym autom poskodil vo vyssej rychlosti zadny tlmic. Nemohla to byt vada tlmica, to prepruzenie bolo proste prilis drasticke.Sedel som v tom aute ked sa to stalo.
Kia vymenila v ramci zaruky.. bez problemov.
Dušan10
Ak to rieši servis v záruke tak je to trochu iné ako keď za to človek cvaká ... a dĺžka záruky je pri Kii je o niečom inom ako pri Škode ...

A Murpyho zákony platia i na Škodu - "Čo sa môže pokaziť, to sa pokazí"

A i sa kazí - osobne poznám prípady že takmer nová Fábia I zhorela tak rýchlo, že vodič ledva stihol vyskočiť ...., Na dvojročnej Octavii 1,9 TDi sa rozsypala prevodovka 4 dni pred vypršaním záruky (na šťastie pre majiteľa) atď.

Tým nechcem povedať, že Škoda je nejako nespoľahlivá, ale faktom je, že pri poruche konkrétneho voza sú už všeobecné štatistiky spoľahlivosti o ničom ... tu už pomôže len záruka ... ak je ...

S tým servisom by som súhlasil - samozrejme myslím autorizovaný ... ceny sú porovnateľné ...
bono.p
ooops ja som sa sekol.. zle som si pamatal. Problemy s integritou mala OI. Zbortila sa tam vtedy podlaha.
OII mala podobny problem ako Kia Venga (nemyslim natrhnuty pas). Na strane druhej Ceed prekonal OII s prehladom.
To ci bude Kia/Hyundai robit vacsie upravy a opakovat crash je otazne. U i30 to tak urobili a vyslo to. Ma 5 hviezd.
Co sa tyka porovnania spolahlivosti, mal som na mysli porovnanie Ceeda s beznymi konkurentmi ako Golf, Astra, Octavia, Megane, 308, C4 a podobne. Slovo lepsi som pouzil hlavne kvoli nakladom na opravy. Cena prehliadok napriklad u Ceeda je od 100 do 200 € podla toho co sa robi.. Pokial viem tak Skoda a spol za prehliadky pyta to co frantici teda cca 300-400 €, alebo sa mylim?
Co sa spolahlivosti tyka, tak pokial Skoda nema ziadne poruchy behom prvych 100 tis.km tak potom je na tom rovnako dobre ako ta Korea.. 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
A to si sebral kde, že u octavie došlo k porušení integrity karoserie?
Citace z euroncap😒br /> "The Octavia’s body proved to be very strong and provided stable protection for its occupants."
"The car’s body suffered minimal deformation."
To by mě zajímalo, kde sis to vycucal z prstu.
Je zajímavé, že pás spolujezdce se natáhnul úplně stejně, jako řidičův. U spolujezdce ovšem k žádnému poškození pásu nedošlo, tedy určitě to nebylo způsobeno jenom tím poškozením.
Nechaápu, jak by auto mělo mít nárok na 5 hvězd, když je ochrana hrudníku slabá. To by spíš měla být venga ráda za ty 4 hvězdy.
A co se týče kvality. Nevím s jakou Evropskou značkou ji porovnáváš, ale z vlastní zkučenosti mohu říct, že i ta blbá škodovka byla v servisu méně častěji než o 3 roky mladší kia. A co se týká cen servisních úkonů, to vyjde úplně na stejno.
shark11
Toľko k tej tvojej "analýze" : ).
Klaudius
😉
Klaudius
Asi tak. 😉
Avatar - gld
gld
Na to sú testy dobré, aby zistili prípadný problém..čo mi hlava nedá je prečo toto neodhalili už interné testy kie..že ich nerobili sa mi nechce veriť

Každopádne závada s pásom odstrániteľná, vždy lepšie ako fatálna chyba v pevnosti karosérie a pod., to už zvolávačka nevyrieši
Avatar - gld
gld
Tak mi to pripadá..ale nech, aspoň budú živšie diskusie
Klaudius
Že nedržal pás je z filmu úplne jednoznačné, ťažko povedať, či to bola chyba konkrétneho voza alebo chyba auta všeobecne. Každopádne niekde chyba bola. Som si absolútne istý, že inžinierom v Nemecku skončili dobré časy, kým na to neprídu a nedajú Vengu do náležitého poriadku. Počkal by som si nejakú dobu, mohol by prísť ďalší test Vengy - a ten už dopadne celkom inak. Tento rozhodne nevyzerá dobre, tým žlt😲ranžovým panákom v hodnotení sa ani trochu nedivím - ešte to dopadlo docela dobre.
Klaudius
Myslíš?
Avatar - gld
gld
zdá sa mi to alebo vyrastá nová generácia diskusných provokatérov? ;-\
megacruiser
Kabina je extra pevná, skoro se nedeformovala, ale to dělají ty kila navíc. Na to jak je Venga malé auto je hmotnost přes 1200 kg hodně. Pásy naproti tomu nefungují nak by měly. Pokud je v autě airbag, řidič by v žádném případě neměl tak tvrdě narazit do volantu. Vídím to na špatně nastavený omezovač tlaku nebo možná nefunkční předpínač pásů, pokud ho teda Venga má. Anebo je možné ještě jedno vysvětlení. Přední deformační zóna je moc malá a hlavně krátká a pokud by pásy držely pasažéry silněji, došlo by k poškození vnitřních orgánů následkem moc velkého přetížení, tak je možná toto ještě "menší zlo".
Avatar - Mikesus
Mikesus
Když porovnáš, jak daleko šel řidič a spolujezdec, tak v tom není tak velký rozdíl. Tedy mně přijde, že ten pás fungoval tak jak ho korejci navrhli. Tedy špatně. Slabá ochrana hrudníku je opravdu hodně špatné.
Ale na druhou stranu, za boční náraz dávám :yes: . Ten dopadl opravdu dobře.
Taky jsem koukal na tu hlavovou opěrku. nejspíše to bude se nějakým mechanizmem, který má snížit riziko zranění při nárazu ze zadu ( aktivní opěrky ) a prostě se spustil i při nárazu ze předu. To si nemyslím, že by mělo být nějak špatné.
Klaudius
Ja to vidím na opakovanie testu, nezdá sa byť všetko kóšer.
Páči sa mi rýchla reakcia výrobcu na naznačený problém s pásom.
Klaudius
Kokso, ty si múdry... 😲
Aké jednoduché vysvetlenie, že ma to tiež dávno nenapadlo...
bono.p
Osobne by som tie vysledky nevidel tragicky. Jasne je z videa vidiet, ze pas sa natiahol viac ako mal co mohlo byt sposobene jeho ciastocnym prerezanim. Pre mna je dolezitejsie ze nedoslo k poruseniu integrity karoserie ako tomu bolo v pripade octavie. Venga ma aj na 5 hviezd ak to Korejci trosku vylepsia. Co sa tyka spolahlivosti a nakladov na opravu tam Korea uz nema v com dobiehat Europu. Davno su lepsi.
mrs
no to si ještě asi počkáme... >😁 Pravda je, že nyní korejci dokážou implementovat jednoduchou techniku do celkem líbivého kabátu a prodat to levněji, takže běžný zákazník, kterého nezajímá příliš vlastní provedení vozu si to koupí. Venga je technologicky skutečně dosti zastaralé auto (jednoduše udělaná plechařina bez optimální antikorozní ochrany, jednoduchá lisovaná ramena náprav i např. plechová nádrž, což už evropské automobilky nepoužívají minimálně 15 let), ale vypadá celkem slušně a zmíněné věci stejně bežný zákazník zkoumat nebude. To je celý klíč ke "korejskému zázraku". Nicméně je vidět, že v celoevropských prodejích narazili na nějákou 4% hranici podílu na evropském trhu a dál to již stejně příliš nepůjde, což dokládají poslední 3 měsíce prodejů. Nyní zachovávají podobné prodeje na úkor uvádění stále nových modelů, tedy klesá ziskovost jednotlivých modelový řad a jsou nuceni jít nahoru s cenou, tudíž zase ubývá potenciálních kupců.
puko
mne to pripada ako keby nezafungoval soferov pas, ho pustil pekne daleko...
inak ma zaujala este ta lietajuca hlavova opierka, ktora sa v sedadle ledva udrzala pri celnom a aj naraze zo zadu..alebo je to naschval?
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Doporučuji se zaměřit na hrudník řidiče při čelním nárazu, opravdu vynikající výsledek. Jednou bude Korea učit Evropu vyrábět auta... :yes: