Design
KANKUNEN
5
Já mám na to zcela opačný názor. Konečně zas vidím design tvořený z jemnocitem. Odkaz do slavné minulosti a přitom to nepůsobí jako retro. Jen do toho nacpat motory s Alfy. Dva příspěvky a tak odlišné. Někteří lidé se totiž zaseknou a přestanou nové věci přijímat a zůstane jen zahořklé vzpomínání. Ještě bych chtěl něco k stárnutí designu, pokud je design výstřední, ale elegantní, tak nestárne vůbec. Když se někdo pokouší o bizarnosti, tak to dopadne vždy špatně. Takový Cactus, který vypadá jak otočená vana na zahradě.
Přejít do diskuze
tato studie nevzdává poctu Citroenu SM, ale spíše jeho zneuctěním. Autoři studie vytvořili neforemnou slátaninu , která se ani zdaleka neblíží originálu. Nic jako DS SM nikdy neexistovalo, zoufalá snaha uměle vytvořené značky, která pokračuje ve vykrádání bohaté historie Citroenu, aniž by dala originální značce jakýkoliv kredit, na fotkách kde jsou oba modely vedle sebe je původní Citroen vždy v takové pozici, aby nebylo vidět logo ozubených šípů a při srovnání interiéru, kterým se studie nepochybně inspirovala, chybí původní interiér SM úplně, protože logo Citroen lze u něj poměrně těžko utajit 😄
Zadní část konceptu více než SM připomíná Renault Fuego a dvoutónové provedení laku rozbijí původní linii Citroenu SM spolu s podivným výřezem obrovských zadních kol. Studie je spíš zoufalým pokusem udělat z DS něco vyjímečného a jenom dokazuje, jak se celé té myšlence o "luxusní značce" nedaří a v podstatě jen potvrzuje, že byla chyba DS odseparovat od Citroenu.
Tohle se pánové hrubě nepovedlo ....
Zadní část konceptu více než SM připomíná Renault Fuego a dvoutónové provedení laku rozbijí původní linii Citroenu SM spolu s podivným výřezem obrovských zadních kol. Studie je spíš zoufalým pokusem udělat z DS něco vyjímečného a jenom dokazuje, jak se celé té myšlence o "luxusní značce" nedaří a v podstatě jen potvrzuje, že byla chyba DS odseparovat od Citroenu.
Tohle se pánové hrubě nepovedlo ....
@Arese rozhodně bych do toho zahrnul CX, to je to, co si představím když někdo řekne Citroën.
1) Designu originálu ta nová studie nesahá ani po ventilky, zejména ta záď s děravým blatníkem je otřesná...👎
2) Ikonou se původní Citroën SM může nazývat právě jen po designérské stránce, protože natvrdo řečeno se jednalo o prodejní propadák...
P.S. Pro mě jsou skutečně ikonické Citroëny pouze 3: Traction Avant, 2CV a samozřejmě DS/ID. Z novějších modelů se mi moc líbí ještě AX, Saxo, BX, Xantia a XM.
2) Ikonou se původní Citroën SM může nazývat právě jen po designérské stránce, protože natvrdo řečeno se jednalo o prodejní propadák...
P.S. Pro mě jsou skutečně ikonické Citroëny pouze 3: Traction Avant, 2CV a samozřejmě DS/ID. Z novějších modelů se mi moc líbí ještě AX, Saxo, BX, Xantia a XM.
@KANKUNEN No tak del42sa v tom není sám. První, co mě napadlo, při pohledu na tu studii bylo “bože, to je hnus”. Na první dobrou to SM moc nepřipomíná, až při srovnání obou z boku trošku. Jinak pokud by tohle někdy spatřilo světlo světa, tak do toho 100% nacpou baterky na motory z Alfy bych rovnou zapomněl… A není to značkou Citroen…
Ikona jako kráva, (ironie) které se vyrobilo za pět let necelých 13000 ks.
I když mám pro citruse trochu slabost, protože 11 BL byla moje první kára, tak SM nepřísluší označovat za ikonu. Ty má, podle mě, Citroën jenom tři. Traction Avant, 2CV a DS.
A nová značka DS zatím kromě sebevědomých cenovek nic moc nepředvedla a asi ani nepředvede. Studii nehodnotím, těch je dnes tři - víte čeho -, od skomírajících automobilek, přes samostatná designová studia až po "dvorní" a nezávislé grafiky a děti.
Prostě jen malůvka jako stovky jiných.
I když mám pro citruse trochu slabost, protože 11 BL byla moje první kára, tak SM nepřísluší označovat za ikonu. Ty má, podle mě, Citroën jenom tři. Traction Avant, 2CV a DS.
A nová značka DS zatím kromě sebevědomých cenovek nic moc nepředvedla a asi ani nepředvede. Studii nehodnotím, těch je dnes tři - víte čeho -, od skomírajících automobilek, přes samostatná designová studia až po "dvorní" a nezávislé grafiky a děti.
Prostě jen malůvka jako stovky jiných.
@Stejsn Ten mě tolik nezaujal, ale souhlas!
P.S. Shimanski by byl určitě stejného názoru. 😊)
P.S. Shimanski by byl určitě stejného názoru. 😊)
@KANKUNEN 12:02
To se nedá rozporovat, zvlášť když se jedná o subjektivní disciplínu.
Ten design se dá označit klidně jako ikonický, neotřelý, legendární, nadčasový, nádherný, mimořádný, ulítlý, zvláštní a pro někoho třeba i kontraverzní z některých úhlů pohledu https😐/www.topgear.com/…/04/_dsc3143.jpg?…
To se nedá rozporovat, zvlášť když se jedná o subjektivní disciplínu.
Ten design se dá označit klidně jako ikonický, neotřelý, legendární, nadčasový, nádherný, mimořádný, ulítlý, zvláštní a pro někoho třeba i kontraverzní z některých úhlů pohledu https😐/www.topgear.com/…/04/_dsc3143.jpg?…
@del42sa
Věc názoru.
Motor nebyl, kromě servisní náročnosti, ničím mimořádný, použitý jen proto, že citrus vlastní velký motor neměl a že tehdy před dvěma lety převzal zmírající Maserati a chtěl alespoň nějakým způsobem umořit negativní saldo. Odpružení a řízení převzaté i s chlupama z již patnáct let staré DS. Aerodynamika - dejme tomu, ale ne až tak mimořádná, aby byla "ikonická". Takové Cx mělo víc aut a některá dokonce i před válkou.
Všude omílaná mantra s ropnou krizí... zajímavé, že ropná krize nezařízla ta úspěšná auta s velkoobjemovými motory...
Ale pokud chceš osobně považovat SM za ikonu, nemám nic proti, hádat se nechci, jen mám jiný názor.
Věc názoru.
Motor nebyl, kromě servisní náročnosti, ničím mimořádný, použitý jen proto, že citrus vlastní velký motor neměl a že tehdy před dvěma lety převzal zmírající Maserati a chtěl alespoň nějakým způsobem umořit negativní saldo. Odpružení a řízení převzaté i s chlupama z již patnáct let staré DS. Aerodynamika - dejme tomu, ale ne až tak mimořádná, aby byla "ikonická". Takové Cx mělo víc aut a některá dokonce i před válkou.
Všude omílaná mantra s ropnou krizí... zajímavé, že ropná krize nezařízla ta úspěšná auta s velkoobjemovými motory...
Ale pokud chceš osobně považovat SM za ikonu, nemám nic proti, hádat se nechci, jen mám jiný názor.
@gil54 Citroenů SM vyrobili málo, protože jejich výrobu utnul Peugeot a také k tomu dopomohla ropná krize v roce 1973, která autům s velko objemnými motory nepřála....
Ikona to určitě je, ať už se jedná o design, motor, odpružení, řízení nebo aerodynamiku
Ikona to určitě je, ať už se jedná o design, motor, odpružení, řízení nebo aerodynamiku