Ekonomika
Snad nebude tak zle, jak by si na východ orientovaní přáli. Každopádně vivat Octávka a Enyaq. A Peugeotí Opel taky dobře. Ještě si přeji, aby plaváčci makali jak kdysi na plantáži.
Kdyz prodej EV klesal, znamenalo to pro hejtery konec elektromobility.
Kdyz ted prodej i bez dotaci zase stoupa, znamena to co?
🙂
Kdyz ted prodej i bez dotaci zase stoupa, znamena to co?
🙂
@DonVito
Že musí rychle vymyslet nějaký důvod a důsledek.
Že musí rychle vymyslet nějaký důvod a důsledek.
@DonVito
Za mě jako realistu dám jen suchá data o prodejích elektromobilů v Německu za posledních 5 let.
Září 2020: 21 188 ks
Září 2021: 33 655 ks
Září 2022: 44 389 ks
Září 2023: 31 714 ks
Září 2024: 34 479 ks
Hodnocení nechť si každý udělá sám. Každý diskutér si může třeba tipnout, kolik elektromobilů se prodá v září 2025. Kdo bude mít nejlepší tip, dostane jako výhru pusu od Horkého Roma.
Za mě jako realistu dám jen suchá data o prodejích elektromobilů v Německu za posledních 5 let.
Září 2020: 21 188 ks
Září 2021: 33 655 ks
Září 2022: 44 389 ks
Září 2023: 31 714 ks
Září 2024: 34 479 ks
Hodnocení nechť si každý udělá sám. Každý diskutér si může třeba tipnout, kolik elektromobilů se prodá v září 2025. Kdo bude mít nejlepší tip, dostane jako výhru pusu od Horkého Roma.
@Tycoon Pekný prehľad, doplním Srpen 2023: 86 649 ks
Proste jasný záver, 09/2024 jsou zasa v kurzu.
Proste jasný záver, 09/2024 jsou zasa v kurzu.
@Lubo to mi tak jasný závěr nepřijde... 2024 jsi na číslech roku 2021, je to úspěch?
Můžeme si říct, že po zrušení přímých dotací je přirozený podíl EV na německém trhu 16%. Jestli je to málo nebo hodně... za mě je to asi akorát a relativní úspěch, ale zase o žádném boomu elektromobility se taky mluvit nedá.
Můžeme si říct, že po zrušení přímých dotací je přirozený podíl EV na německém trhu 16%. Jestli je to málo nebo hodně... za mě je to asi akorát a relativní úspěch, ale zase o žádném boomu elektromobility se taky mluvit nedá.
@Tycoon
Realista by asi nevytrh jeden mesic…
Realista by asi nevytrh jeden mesic…
@Hendly
Článek i diskuzní vlákno je o meziročním nárůstu prodejů září/září. Logicky jsem zvolil září.
Ale OK, pojďmě se podívat na prodeje za leden až září (Q1-Q3), které by měly ještě lépe vypovídat o trendech v prodejích BEV v Německu😒br />
2020: 98 369 ks
2021: 236 695 ks
2022: 272 473 ks
2023: 387 289 ks
2024: 276 390 ks
Článek i diskuzní vlákno je o meziročním nárůstu prodejů září/září. Logicky jsem zvolil září.
Ale OK, pojďmě se podívat na prodeje za leden až září (Q1-Q3), které by měly ještě lépe vypovídat o trendech v prodejích BEV v Německu😒br />
2020: 98 369 ks
2021: 236 695 ks
2022: 272 473 ks
2023: 387 289 ks
2024: 276 390 ks
@Tycoon
jednoznačně stoupajici trend s jednou odchylkou do plusu díky dotacím.
To je realita čísel.
Trochu otazka je, proc odpovidas me a nereagujes temito cisly treba na nick Rohypnol ktery tvrdi opak toho co tvá cisla. … realisto😂
jednoznačně stoupajici trend s jednou odchylkou do plusu díky dotacím.
To je realita čísel.
Trochu otazka je, proc odpovidas me a nereagujes temito cisly treba na nick Rohypnol ktery tvrdi opak toho co tvá cisla. … realisto😂
@Hendly
Vlamuješ se do otevřených dveří ... 9 minut před tvým příspěvkem jsem na Rohypnola reagoval v jiném vláknu.
Ano, čekal jsem, že to budeš interpretovat jako potvrzení svého světonázoru. Vyvracet to nebudu. S nezávislým nadhledem si počkám na další vývoj.
Vlamuješ se do otevřených dveří ... 9 minut před tvým příspěvkem jsem na Rohypnola reagoval v jiném vláknu.
Ano, čekal jsem, že to budeš interpretovat jako potvrzení svého světonázoru. Vyvracet to nebudu. S nezávislým nadhledem si počkám na další vývoj.
@Hendly
Jednoznačně jsi opět prokázal, že jsi hodně chabý duchem a o nějaké regresní analýze a statistice víš naprosto kulové.
Jednoznačně jsi opět prokázal, že jsi hodně chabý duchem a o nějaké regresní analýze a statistice víš naprosto kulové.
@Rohypnol
Ale vzdyt pojd, rozmetej me prispevky detailni datovou analýzou plnou argumentů.
Opravdu a upřímně nechci zde mnoho vic, než dozvědět se neco zajimaveho a noveho.
Bohužel zde od tebe dlouhodobě ctu pouze vykriky o tom kdo co je…
Ale vzdyt pojd, rozmetej me prispevky detailni datovou analýzou plnou argumentů.
Opravdu a upřímně nechci zde mnoho vic, než dozvědět se neco zajimaveho a noveho.
Bohužel zde od tebe dlouhodobě ctu pouze vykriky o tom kdo co je…
@DonVito co to znamená pro hejtery nechme stranou... jak ta čísla interpretuješ ty?
@Emel Nejak mi nejde odpovedať na Tvoj komentáre hore, len na tento. Nespoznal si iróniu v mojej reakcii?
PS: Díky za ten koment nech už dáme hejtery stranou 👍
PS: Díky za ten koment nech už dáme hejtery stranou 👍
@Lubo no tak k tomu napiš bez ironie - pokud to vezmeme tak, že po zrušení dotací je přirozený podíl EV v Německu 16% - je to málo, je to hodně, je to akorát? Co to říká o cenové paritě, co to říká o českém podílu 4% podpořeném dotacemi? Jaký vliv na to má velikost země a neomezená rychlost na dálnicích?
@Emel
Ja nedelam zavery z jednoho mesice ovlivneneho vsim moznym.
Aktualni prodeje v Nemecku jsou mi uplne ukradeny.
Leta tu pisu o cenove parite v roce 2025.
U id.buzz uz nastala letos. U soucasnych modelu Tesly taky.
Co se asi stane pristi rok?
Ja nedelam zavery z jednoho mesice ovlivneneho vsim moznym.
Aktualni prodeje v Nemecku jsou mi uplne ukradeny.
Leta tu pisu o cenove parite v roce 2025.
U id.buzz uz nastala letos. U soucasnych modelu Tesly taky.
Co se asi stane pristi rok?
@DonVito
Jen vysvetleni pro nektere pomalejsi diskutery.
Cenova parita znamena EV za srovnatelnou cenu se spalovakem.
https😐/www.auto.cz/…nou-verzi-153318
Elektřina za cenu nafty: ID. Buzz v Česku zlevnil a přidal prodlouženou verzi
Jen vysvetleni pro nektere pomalejsi diskutery.
Cenova parita znamena EV za srovnatelnou cenu se spalovakem.
https😐/www.auto.cz/…nou-verzi-153318
Elektřina za cenu nafty: ID. Buzz v Česku zlevnil a přidal prodlouženou verzi
@DonVito
Úplně prosté. Srpen 2023 byl konec dotací, takže byly prodeje enormní. Září 2023 byl propad po dotacích.
Teď máme nepatrný růst 8% (což je nula nula nic) proti minulému roku kdyb byl v září propad.
I dítě z 3.B si umí dát 1 a 1 dohromady, žádný reálný nárůst se nekoná. O EV není zájem.
Nicméně jsi nezklamal, jsem rád že jsi tu nesmyslnou otázku položil 🤣👍
Úplně prosté. Srpen 2023 byl konec dotací, takže byly prodeje enormní. Září 2023 byl propad po dotacích.
Teď máme nepatrný růst 8% (což je nula nula nic) proti minulému roku kdyb byl v září propad.
I dítě z 3.B si umí dát 1 a 1 dohromady, žádný reálný nárůst se nekoná. O EV není zájem.
Nicméně jsi nezklamal, jsem rád že jsi tu nesmyslnou otázku položil 🤣👍
Ach jaj, to sú mi zasa konštatovania a hlboké analýzy.
Fakty😒br /> - Ešte aj v 09/2022 sa predalo v Nemecku o cca 10 000 viac EV ako 09/2024.
- V 09/2023 sa elektromobily v DE prudko prepadli.
- Pre porovnanie v 09/2023 klesol predaj na 31 714 z počtu 86 649 mesiac predtým.
- Z tohto zúfalého čísla mierne narástli a sme v kurzu 🍾🙈.
- Nečakám, že by niekoho zaujímali fakty, keď predsa najlepšie vie ako to v skutočnosti je.
Fakty😒br /> - Ešte aj v 09/2022 sa predalo v Nemecku o cca 10 000 viac EV ako 09/2024.
- V 09/2023 sa elektromobily v DE prudko prepadli.
- Pre porovnanie v 09/2023 klesol predaj na 31 714 z počtu 86 649 mesiac predtým.
- Z tohto zúfalého čísla mierne narástli a sme v kurzu 🍾🙈.
- Nečakám, že by niekoho zaujímali fakty, keď predsa najlepšie vie ako to v skutočnosti je.
@Lubo
Presne tak, fakta nikoho nezajímají, ani to, ze v roce 2022 byly dotace na EV. Nečekám, že by někdo toto bral v potaz. A když někdo nakoupí EV, opravdu nemá potřebu po roce až 2 auto měnit, jak si někteří hateři myslí. To jen sptane auto lidi po roce vymění.
Presne tak, fakta nikoho nezajímají, ani to, ze v roce 2022 byly dotace na EV. Nečekám, že by někdo toto bral v potaz. A když někdo nakoupí EV, opravdu nemá potřebu po roce až 2 auto měnit, jak si někteří hateři myslí. To jen sptane auto lidi po roce vymění.
@Mikesus A ICE, HEV, PHEV má potřeba po roce až dvou měnit?
@Mikesus
🤣🤣🤣
Další důkaz jak nic nevíš. NAOPAK právě dotační politika znamená, že si Němci kupují EV "jen tak" protože na tom vydělávají!!!!
Ale to ty nevíš, nepochopíš!
Ono je zkrátka výhodné si každého půl roku kupit EV na dotací a pak ho prodat zánovní na e😜ort levněji než nové, ale pořád za víc než byla cena bez dotace!
🤣🤣🤣
Další důkaz jak nic nevíš. NAOPAK právě dotační politika znamená, že si Němci kupují EV "jen tak" protože na tom vydělávají!!!!
Ale to ty nevíš, nepochopíš!
Ono je zkrátka výhodné si každého půl roku kupit EV na dotací a pak ho prodat zánovní na e😜ort levněji než nové, ale pořád za víc než byla cena bez dotace!
Už se dohodněte, co budete psát. Jednou tak, potom tak... Že by to bylo tím, že trh není lineární???
Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility😒br />
Teslovské kruté vystřízlivění
https😐/www.autoforum.cz/…e-superchargeru/
Kdy vedení EU odpoví na tuto logickou otázku?!
https😐/www.autoforum.cz/…i-vyhodu-pta-se/
Koupě EV je vrcholně prodělečná záležitost!
https😐/www.autoforum.cz/…-vozy-drzi-cenu/
https😐/www.autoforum.cz/…oda-octavia-tdi/
Sliby, elektrohujerské chyby...
https😐/www.autoforum.cz/…-jiz-to-neplati/
Muskovy pohádky pro naivní pokračují...
https😐/www.autoforum.cz/…e-nedosazitelna/
Leafy nabíjet jenom pomalu, jinak požár!
https://www.autoforum.cz/…nafty-za-hodinu/
https😐/www.autoforum.cz/…e-superchargeru/
Kdy vedení EU odpoví na tuto logickou otázku?!
https😐/www.autoforum.cz/…i-vyhodu-pta-se/
Koupě EV je vrcholně prodělečná záležitost!
https😐/www.autoforum.cz/…-vozy-drzi-cenu/
https😐/www.autoforum.cz/…oda-octavia-tdi/
Sliby, elektrohujerské chyby...
https😐/www.autoforum.cz/…-jiz-to-neplati/
Muskovy pohádky pro naivní pokračují...
https😐/www.autoforum.cz/…e-nedosazitelna/
Leafy nabíjet jenom pomalu, jinak požár!
https://www.autoforum.cz/…nafty-za-hodinu/
@Hendly
Tak jemu to stále nedochází a nikdy asi nedojde. Každý mu nutí EV, proto si dnes nemuze koupit pro požitek z jízdy SUV s manuálem
Tak jemu to stále nedochází a nikdy asi nedojde. Každý mu nutí EV, proto si dnes nemuze koupit pro požitek z jízdy SUV s manuálem
@Mikesus Co dodat? Reaguješ jako demagogický elektrofanatický d.e.b.i.l,
@Arese
Nene. Tak píšeš ty. Už minimálně rok tu jsou důkazy, že autoforum lže a ty ho pořád cituješ. To dělá kdo? Přesně ten, kterého popisuješ.
Nene. Tak píšeš ty. Už minimálně rok tu jsou důkazy, že autoforum lže a ty ho pořád cituješ. To dělá kdo? Přesně ten, kterého popisuješ.
@Mikesus
Nebylo možné koupit Berling👋Rifter s dieselem...
Prodeje tomu odpovídaly.
I hlupák pochopí,čím to bylo. Nutit EV je nesmysl a zvěrstvo.
Nebylo možné koupit Berling👋Rifter s dieselem...
Prodeje tomu odpovídaly.
I hlupák pochopí,čím to bylo. Nutit EV je nesmysl a zvěrstvo.
Překvapilo mě, že tam není vůbec Kia nebo hyundai. Že by to Němci nekupovali? VW kraluje.
Elektromobily jsou asi tak v kurzu že VW opět spadnul odbyt o 9%.
Proč Auto.cz lže nevím.
O rok dříve byly totiž vzhledem k ukončování dotací v srpnu EV v Německu v prodejích na maximu. Ovšem v září došlo k totálnímu propad /dotace již nebyly) a proti tomuto totálnímu propadu jsou o rok později prodeje o trošku lepší.
To se opravdu nestydíte v AutoCZ pisálci takhle lhát a podsouvat nám zkreslené informace?
Mimochodem, toto už jsou prodeje podpořené obrovskými slevami automobilek, na nichž jen a jen prodělávají.
Šéfové automobilek jsou opravdu hloupí, na EV prodělají a ještě zaplatí emisní pokuty.
Proč Auto.cz lže nevím.
O rok dříve byly totiž vzhledem k ukončování dotací v srpnu EV v Německu v prodejích na maximu. Ovšem v září došlo k totálnímu propad /dotace již nebyly) a proti tomuto totálnímu propadu jsou o rok později prodeje o trošku lepší.
To se opravdu nestydíte v AutoCZ pisálci takhle lhát a podsouvat nám zkreslené informace?
Mimochodem, toto už jsou prodeje podpořené obrovskými slevami automobilek, na nichž jen a jen prodělávají.
Šéfové automobilek jsou opravdu hloupí, na EV prodělají a ještě zaplatí emisní pokuty.
Dílů pro spalovací motory není dost, elektroauta se neprodávají
Tak co doníčci, hendlíčci, mikešové... nějak mám opět pravdu, co??? EV nikdo nechce 🤣🤣🤣
https😐/www.seznamzpravy.cz/…prodavaji-262322
Tak co doníčci, hendlíčci, mikešové... nějak mám opět pravdu, co??? EV nikdo nechce 🤣🤣🤣
https😐/www.seznamzpravy.cz/…prodavaji-262322
@rohYpnol
Neřekl bych nikdo nechce. Určitou skupinu zákazníků si elektromobily v EU našly.
Spíše je to o tom, že poptávka v EU je výrazně nižší než mainstreamoví politici, úředníci EU a plánovači v automobilkách předpokládali. A vznikají z toho tržní disproporce, které u nás mnozí pamětníci znají z dob před rokem 1989. Na Západě se s tím teprve seznamují jako s něčím novým.
Neřekl bych nikdo nechce. Určitou skupinu zákazníků si elektromobily v EU našly.
Spíše je to o tom, že poptávka v EU je výrazně nižší než mainstreamoví politici, úředníci EU a plánovači v automobilkách předpokládali. A vznikají z toho tržní disproporce, které u nás mnozí pamětníci znají z dob před rokem 1989. Na Západě se s tím teprve seznamují jako s něčím novým.
@Tycoon
Já to EV nikdo nechce vždy a neustále používám v obecném a heslovitém významu, kdy nikdo nechce znamená většina nemá zájem a nějakých max 15% trhu cílových bude vždy minoritní. Tohle je to, co znamená v hesle EV nikdo nechce.
Já to EV nikdo nechce vždy a neustále používám v obecném a heslovitém významu, kdy nikdo nechce znamená většina nemá zájem a nějakých max 15% trhu cílových bude vždy minoritní. Tohle je to, co znamená v hesle EV nikdo nechce.
@Tycoon
Opet troll prispevek se snahou pomlouvat EU.
EU prodeje neplanuje.
Jestli nekdo udelal chybu tak automotiv.
Kde jsou recibVW o tom jak budoucnost je jedine EV viz rok 2015-2016 po Dieselgate. Kde jsou reci o tom jak maji zajištěné suroviny? Kde je Id za cenu Golfu?
To je totiz řeč automotiv v dobe kdy se o tom politicky rozhodovalo.
Opet troll prispevek se snahou pomlouvat EU.
EU prodeje neplanuje.
Jestli nekdo udelal chybu tak automotiv.
Kde jsou recibVW o tom jak budoucnost je jedine EV viz rok 2015-2016 po Dieselgate. Kde jsou reci o tom jak maji zajištěné suroviny? Kde je Id za cenu Golfu?
To je totiz řeč automotiv v dobe kdy se o tom politicky rozhodovalo.
@Hendly
VAG žádnou chybu neudělal. Snaží se plnit hujerské utopické ekofašistické nařízení EU.
Enyaq se leckde prodává stejně dobře nebo i lépe jak Tesla. Takže technika VW rozhodně problém není.
VAG žádnou chybu neudělal. Snaží se plnit hujerské utopické ekofašistické nařízení EU.
Enyaq se leckde prodává stejně dobře nebo i lépe jak Tesla. Takže technika VW rozhodně problém není.
@Hendly
EU neplánuje prodeje přímo, ale nepřímo. Jendak přes mechanismus cíle a pokut za tzv. flotilové emise CO2 pro automobilky a pak také cílem pro samotnou EU mít v roce 2030 na silnicích 30 milionů BEV.
Řeč automotive byla jasná. Plány EU jsou nereálné, jelikož nebere v potaz realitu trhu a zejména očekávání zákazníků. Budu citovat u oficiální zprávy ACEA (sdružení evropských výrobců aut) z roku 2018, která byla v době, kdy se v Evropském parlamentu a Evropské komisi projednávala legislativa😒br />
"Aggressively pushing for electrification, ie going against a natural shift in the market, would be counterproductive, as price-sensitive customers will keep their old cars longer."
"Consumers are sending a clear signal: there are still too many barriers – such as lack of infrastructure,
affordability and range – for electrically-chargeable cars to replace diesel or petrol vehicles."
https😐/www.acea.aut👋files/Study_ECV_barriers.pdf
EU neplánuje prodeje přímo, ale nepřímo. Jendak přes mechanismus cíle a pokut za tzv. flotilové emise CO2 pro automobilky a pak také cílem pro samotnou EU mít v roce 2030 na silnicích 30 milionů BEV.
Řeč automotive byla jasná. Plány EU jsou nereálné, jelikož nebere v potaz realitu trhu a zejména očekávání zákazníků. Budu citovat u oficiální zprávy ACEA (sdružení evropských výrobců aut) z roku 2018, která byla v době, kdy se v Evropském parlamentu a Evropské komisi projednávala legislativa😒br />
"Aggressively pushing for electrification, ie going against a natural shift in the market, would be counterproductive, as price-sensitive customers will keep their old cars longer."
"Consumers are sending a clear signal: there are still too many barriers – such as lack of infrastructure,
affordability and range – for electrically-chargeable cars to replace diesel or petrol vehicles."
https😐/www.acea.aut👋files/Study_ECV_barriers.pdf
Čili v této desítce tvoří EV pouhopouhých 15,8 %. A nejprodávanější auto roku skončilo desáté. Hurá...
Podle zdejších některých elektrofanatiků a čínských filcek má být rok 2025 zlomový a má se prodat stejně EV jako ICE. Takže buď půjde prodej všech automobilů totálně do kytek a v nízkých číslech bude statistika nevypovídající a možná to vyjde, protože 5 a 6 je skoro stejně, a nebo se stane asi zázrak, kdy nejprodávanější auto roku to zase vytáhne z bryndy. Mimochodem Tesla 3 po modernizaci s novým exteriérem, interiérem a s hromadou dalších vylepšení tam ani není. Vlastně jsem rád, protože je Musk tahá vod komoušů. Radši ať prodává nějaké ty TMY z Berlína.
Podle zdejších některých elektrofanatiků a čínských filcek má být rok 2025 zlomový a má se prodat stejně EV jako ICE. Takže buď půjde prodej všech automobilů totálně do kytek a v nízkých číslech bude statistika nevypovídající a možná to vyjde, protože 5 a 6 je skoro stejně, a nebo se stane asi zázrak, kdy nejprodávanější auto roku to zase vytáhne z bryndy. Mimochodem Tesla 3 po modernizaci s novým exteriérem, interiérem a s hromadou dalších vylepšení tam ani není. Vlastně jsem rád, protože je Musk tahá vod komoušů. Radši ať prodává nějaké ty TMY z Berlína.
Doporučuji😒br />
https😐/youtu.be/AdMeoEAtp38?si=r33yktTVw0Z0Lw_W
V kostce😒br /> 1) EV nejsou zisková, EV nejsou bez dotací za současného stavu v Evropě nákladově smysluplná
2) Větší poptávka po EV se nekoná
3) Baterie nezlevňují jak si představovali
Zkráceně - zelený eurohujerský sen šel do kytek. Politické zadání EU je jen fanatickou utopií zcela odtrženou od reality. Je poslední čas přehodnotit cíle před totálním rozkladem evropské aitomotive.
V kostce😒br /> 1) EV nejsou zisková, EV nejsou bez dotací za současného stavu v Evropě nákladově smysluplná
2) Větší poptávka po EV se nekoná
3) Baterie nezlevňují jak si představovali
Zkráceně - zelený eurohujerský sen šel do kytek. Politické zadání EU je jen fanatickou utopií zcela odtrženou od reality. Je poslední čas přehodnotit cíle před totálním rozkladem evropské aitomotive.
kde jsou další tabulky a grafy.
https😐/www.adac.de/…zulassungen-kba/