Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Nový MHEV plus od Audi do detailu: Co je vlastně zač? A kde ho najdete?

57 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Není mild jako mild, mi příjde celkem rozumné měnit brzdění na elektriku a ne na teplo.
Avatar - Ham.
Ham.
Přijde mi to jako zbytečné tříštění sil, ten kdo chce spalovák, tak nebude nadšený z jeho stále se zvyšující komplexity (a hmotnosti) a ten kdo chce jezdit na elektřinu tak má u Audi na výběr z dost široké nabídky EV. Smysl mi dává nechat čisté 2.0, 3.0, 4.0 TFSI, 2.0, 3.0 TDI bez elektroserepetiček, vrátit ,4.0 TDI (a ponechat klasické quattro s mezinápravou) a 800V řada Eveček, zbytek vyházet na smeťák.
Avatar - Ham.
Ham.
@lamal To je vylepšování něčeho, co stejně 90% řidičů vypíná hned po nasednutí do auta.
Avatar - Ham.
Ham.
@.StenLi. Kdyby Audi "jenom" okopírovalo hybridní techniku od Toyoty, Hondy nebo Nissanu, tak dnes prodává velké kulové a není v prémiovém segmentu č. 3 (za Mercedesem a BMW, kteří také nic nekopírovali a proto jsou tam kde jsou). BMW, Audi, Porsche, Mercedes mají daleko lepší hybridní techniku než jmenované značky, všechny jejich PHEV si s konkurenci vytřou laufy, mimo jiné také proto, že za základ používají slušné spalovací motory a ne atmosférické zdechliny.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Othello
Jasne, v Praze je špatný vzduch kvůli Polákům, muskovi nebo Putinovi co? Ano, Ostravsko ma často kvůli polsku, ale taky si dost za to můžou sami. Takovyho smradu a kouře z lokálních topenišť snad nikde v CR clovek nenajde. A pak samozřejmě vysypky a zpracování uhlí, to udela taktéž hodne. Ostravsko ale není celá CR a obecne je nejspinavejsi region, ale není důvod kvuli nim tento fakt ignorovat.
Avatar - Ham.
Ham.
@Tomáš Hromádka A evidentně většině Evropanů. Stačí se podívat, co se v Evropě prodává v prémii nejvíc, je to benzín a diesel, hybridy mají zcela zanedbatelný podíl (mild hybridy nepočítám, to jsou spalováky s elektrifikací vynucené legislativou).
Avatar - Ham.
Ham.
@PowerHouse Prodává se to jenom proto, že benzín nebo diesel bez elektriky už není u D3 v nabídce. Takže je to takové vnucené zlo, které lidé toužící po spalováku ještě akceptují.
Arese
Nepřipadá vám to celé příšerně složité? Co to bude dělat po vyšším kilometrovém nájezdu vozů (náklady na servis, poruchovost)...😧 Není nad poctivý, čistě spalovací motor s manuální převodovkou! 👍
kesumb
@Rasto
jako kazdy audi, to
mas fuk
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Rasto Nj. nic pro bazarové kovboje 😊
Avatar - Tomáš Hromádka
Tomáš Hromádka
@Ham. jo, souhlas
Avatar - Tomáš Hromádka
Tomáš Hromádka
@mikesus, omlouvám se za slang. Zvuk konstantních otáček si určitě nepletu. Kdo jel někdy na skůtru, přirovnání selsky pochopil předpokládám😉
Avatar - Ham.
Ham.
@Tycoon Popisované řešení v článku u Audi platí i pro 2.0 TFSI a 3.0 TDI, které přijdou hned po 2.0 TDI a 3.0 TFSI (které se už nabízí a oba mají toto řešení).
Othello
@Mikesus
jen dezoláti s dieselem se nezajímají o vzduch ?
To je nejvyšší čas začít vyrábět třeba rakety dle Euro 7 a zakázat jejich dopady do měst. Trump kašle na vzduch, čína ho nezvládá taky, Putinovi je to už úplně fuk a my to asi zachráníme. Třeba u nás jsou smogové situace jen když fouká vítr z Polska. A není to z jejich TDI
Avatar - Tomáš Hromádka
Tomáš Hromádka
@.StenLi. a já zase preferuji radši tu klasiku co normálně řadí. CVT skůtr z 20 století zase vadí mě😊
Rasto
Na to, čo to poskytuje je to nejaké zložité... Servisovať takéto 8-ročné "hybridné" Audi bude naozaj radosť.
Tycoon
@Ham.

2.0 TFSI je bez MHEV.

Jinak souhlas, MHEV má poměr nákladů a přínosů velmi špatný.
Othello
@kuk
máš recht, měli tam nechat poctivé TDI, fulltime pohon a nevymýšlet ***iny. Vzduch teď stejně nebude dlouho nikoho zajímat
kesumb
@Arese
je, nez tudle sracku urcite lepsi spalovak bez picovin
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
@adamzprahy Pravda je taka, ze hybridizacia z kazdeho spalovaku spravi vyrazne lepsi motor, lebo riesi jeho najvacsie problemy. V beznom aute zvysuje mizernu efektivitu spalovaku odstranovanim plytvania brzdenim a zvysuje komfort jazdy po parkoviskach, rozjazdov zo semaforov a manevraovania na parkoviskach a v sportovych autach elektromotor riesi problemovu a pomalu regulaciu vykonu ICE pri zryhlovani, kde aj 100k elektromobil pri zavode na 1/4 mile porazi aj Bugatti Chiron za 2,5M, ktory nema sancu superit s trakcnou kontrolou a zaroven umoznuje ponechanie krajsie znejuceho atmosferickeho motora, namiesto utlmenia vyfuku turbom a preto aj najlepsie hypersporty historie su hybridy - 918, LaFerrari, Tourbillon. Snad sa aj Ferrari pusti cestou atmosfer po vzore Bugatti, kedze uz nema dovod hnat sa za zrychlenim, kde super drahe a exkluzivne spalovaky porazi lacny elektricky sedan.
Avatar - Tomáš Hromádka
Tomáš Hromádka
@Mikesus relativně klidný ano. Jak moc vyšitý to pro Vás je netuším.....
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
@Tomáš Hromádka Ja som z Toyota Hybridov presiel na Honda e:HEV co je vlastne RexBEV a ten rozdiel je obrovsky. Vyssi vykon, okamzita reakcia a komfort zatahu ako pri BEV kvoli uplnej absencii prevodovky, moznost skutocneho neutralu, ktory ziadny Toyota eCVT hybrid nedokaze a musi minat elektrinu z trakcnej baterky a ak sa ta jazdou dole z kopca vybije, tak je nuteny vyradit z manualu a to vsetko pri nizsej spotrebe a vabnom sportvom zvuku 2.0 atmosfery a softwerom simulovanej 7 stupnovej prevodovky. Mam ho v Civicu, ktory ma este neporovnatelne sportovejsi podvozok, sedim skoro na ceste a to je uplne ina liga ako ten najsportovejsi Corolla hybrid. Toyota uz bude v niektorych buducich modeloch pouzivat BYD hybridy. Tie su lepsie ako Nissan e-Power, ale zatial kral hybridov je Honda Civic e:HEV. Vsetky vyhody BEV a ICE a bez potreby nabijania.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
@Tomáš Hromádka Ale hybrid a auto s CVT su dve rozdielne veci a prave tie hepsie hybridne technologie, ktore spominam Honda eHEV, Nissan e-Power nemaju ziadnu CVT prevodovku, tie maju vsetky vyhody, aj zvuk akoze stupnoveho riadenia, aj ziadne problemy stupnoveho riadenia. Toyota hybridy su vysavace, ale problem je, ze si ludia z nich za 28 rokov vytvorili synonymum hybridov a malokto vie, ako funguju modernejsie hybridy.
adamzprahy
@Ham. nesouhlasim, pro nesportovní motory je to ideální řešení jak snížit spotřebu i emise a zachovat spalováky. Nebo teda píšu spíš v kontextu toho že za mě 100x lepší MHEV než si kupovat PHEV, který nebudeš dobíjet. Což je bohužel směr jakým se ubírají výkonnější motory. Ve 40i mi šla ve verzi s MHEV spotřeba v průměru o 2l dolu. 20d podobně (což je procentuálně ale cca 30😖 + lepší dynamika. Takže pro tyhle verze mi to dává smysl i nehledě na nějakou nátlakovou regulaci. Nesmysl to je v ostrých autech. A právě jako větší nesmysl vidím nutit místo silného spalováku PHEV pro ty co nejezdí moc ve městě.
adamzprahy
@kuk neni to vůbec pravda, podívej se na parametry tohoto systému v nové A6 2.0 TDI. Má 150kw jako dosud ale snad skoro o vteřinu lepší zrychlení na stovku a nižší spotřebu. Mám zkušenosti s BMW MHEV jak R6 benzín (40i před a po MHEV), tak R4 nafta (20d). Silnějšímu benzínu to vezme trochu charakter a přidá trochu hmotnost, ale výrazně snižuje spotřebu. U R4 nafty to má jen pozitiva (nižší spotřeba, lepší dynamika), 20d to proměnilo k nepoznání.
Avatar - Tomáš Hromádka
Tomáš Hromádka
@Mikesus no samozřejmě, záleží jak pod jakou zátěž techniku dám. A neříkám že mi to u Toyot vadí, tenhle projev nicméně já osobně nepreferuji. Je jedno jestli mám plnej a 5000RPM a nebo půl plynu a 2000 RPM více méně na konstantě. Prostě to skůtruje a díky bohu ty auta jsou krásně tichý jinak by to bylo něco naprosto strašnýho.

Když má motor normální projev skrze převodovku např. ...rád o něm vím😊
Avatar - Tomáš Hromádka
Tomáš Hromádka
@Mikesus Praha, s klidným provozem bez orkuhu, mezi semafory. Rekord byl 4,2 - 4,1 cca.

To jste mohli slyšet no....
Avatar - Tomáš Hromádka
Tomáš Hromádka
@kuk ve městě s 1,5 TSI s M-HEV za 5l/100km, rekord ještě s nezajetým mimo město jsem měl 3,7l. To na auto, za který když se vezme jede, to není vůbec špatný myslím.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Kdyby té baterii dokázali dát válcový tvar, dala by se na ní napasovat dojezdová rezerva 😊
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
@Ham. Uvedomujes si, ze najlepsi Porsche hybrid je atmosfericky ? 😁 Na pretrubovanych motoroch nie nic slusne, ziadny sa nikdy zvukom ani len nepriblizi legendam ako LFA a v ostatnych parametroch ich sfukne elektromotor a prave preto najlepsimi autami, ktore obsahuju ICE su atmosfericke hybridy 😉 , vid legendy ako 918, LaFerrari a Tourbillon. Vies kde su dnes dnes MB, BMW a Audi spalovaky? V upadku predajov od roku 2017 a kanibalizovane Teslou, prisli o atmosfery, pretoze nevedia robit hybridy, su zvukovo nezaujimave lebo sa museli uchylit k turbam a mimochodom, vrcholne najsportovejsie Audi je ta pre teba zdochnuta atmosfera 😊 , to ti nevadi?
kesumb
@adamzprahy
ja s novou 5er jezdil pouze s 520d. Plus ta nekonuistence brzdy, ja z toho byl pokazdy fakt otravenej. Netvrdim, ze to nejde nevnimat, ale jak sem si zvykl treba ted na etron kterej kdyz si das nohu z plynu tak proste plachti dycky stejne tak ta 520d byla otravna hrozne. Od ty doby tvrdim ze kdyz 5 tak g540 predface nebo i5. Ale jinak za me fakt ne. Byt teda s sestivalcema je mhev lepsi (nejel jsem r6 v novy 5) a pokud jezdis 1000km v kuse na dalnici tak je to skoro fuk, ale v primestskym provozu nebo nedej boze v kolonach je to priserny. Ten prvni posun na elektriku a pak start, chcip a zas znovu to se fakt nepoveďlo. A teda etsi ofce je totez.. Za me proste naprosto zbytecna technologie. Budto spalovak nebo at to na elektriku ujede aspon kilometry. Tohle je prasopes strasnej
Avatar - Tomáš Hromádka
Tomáš Hromádka
@Mikessus jezdím po Praze, ráno se snažím vyhnout špičce, ne vždy se to povede.
Tycoon
@traveldrive
Jakmile se na tom něco pokazí, tak náklady převýší veškerou úsporu na palivu. První na ráně je malinká Li-ion, což je u většiny MHEV aut atyp, který dodává jen výrobce auta za třeba 50 tisíc. Navíc je většinou umístěna přímo v interiéru, takže při jakémkoliv problému včetně jejího vybití automobilka nařizuje z bezpečnostního hlediska (riziko požáru) jediný možný postup: Výměna. A jelikož není chlazena, tak i kdyby žádný problém nenastal, do 10 let odejde do věčných lovišť kvůli svému stáří.
Arese
@Ham. Přesně tak! 🙂
Arese
@Ham. Přesně tak! 😟👎
adamzprahy
@kesumb jak se zlepšují BEV, tak se zlepšují PHEV a s tim se zlepšují HEV a MHEV. To řešení v článku už je docela kousek od HEV předchozích generací, stejně jako některé dnešní PHEV se přibližují dojezdu eGolfu před pár lety.

Optikou toho že dobíjíš PHEV tě chápu. Ale pokud nenabíjíš nebo jezdíš jen mimo město tak nevim co je geniálního na tom vozit s sebou 10-20kwh z 90% prázdný baterky + dobíjecí aparaturu okolo. A naopak co je špatně na tom místo otírání brzd vyrobit trochu šťávy na pomoc do otáček...? Jak jsem tu psal, u 40i mi to srazilo spotřebu o 2l dolu a to se bavíme o starší generaci kde to teprv začínalo. Nová G60 540i MHEV má 280 kw a 6.8l WLTP - lepší poměr výkon / spotřeba tady u benzínu nikdy nebyl.
adamzprahy
@kesumb rozdíly pod plynem i pod brzdou zase z mojí zkušenosti sedí spíš na PHEV 😁 6GT 40i mhev si nepamatuju že by něco takového dělalo. Ale oproti 540i předface to ztratilo takovou gradaci nahoře, naopak odspodu v comfortu se to na rozjezdu chovalo díky elektromotoru rychleji v reakci na plyn.

U 20d tě skoro podezřívám že jsi tou novou nejel nebo si to s něčim pleteš, protože tam nic takového nepozoruju a to jsem to jel ve více předváděčkách + teď v nové X3. V hodnocení předchozí 20d s tebou souhlasím, ale ta nová je uplně jinde a MHEV se tam povedlo odladit že vyjma startování motoru bych si toho uživatelsky nijak nevšiml.

btw nová E220d to stejný, ta jezdí za spotřeby že bych nevěřil...
adamzprahy
@Mikesus v zácpách se to fullhybridu rovnat samozřejmě nemůže, ale spotřeba v kombinaci už ano viz youtu.be/l8-bLwFC8b4?t=1508
kesumb
@adamzprahy
😞 pod brzdou pokazdy neco jinyho, naprosto nahodily starty krom sport rezimu kde je to zas nazureny a ve vysledku to stejne nejede. Jezdil jsem 520d G predface, poface a ted tu tlustou bertu a je to hruza (mhev). Zlaty phev, ikdyz to dokurvili adaptivni rekupereci tak, ze to nejde pouzivat.
kesumb
@traveldrive
ale kecy jako obvykle, drz se souteze s panadolem a neplet se tam, kde nemas co delat
traveldrive
@kesumb Nepleť hlúposti. Naopak, MHEV dáva zmysel. Žiadne extrémne náklady naviac, žiadna potreba dobíjania, jazdíš s tým ako s bežným autom, ibaže máš svižnejšie rozbehy a nižšiu spotrebu. Ale chápem, ľudia s tvojim technickým jemnocitom asi potrebujú špeciálne školenie. No, snáď na to máš...
Rasto
@Barry Lyndon tak môžeš sa smiať bazarovým kovbojom, ale extra drahá údržba by sa negatívne prejavila na odpredajnej cene... BMW si tak zmrvilo povesť nepodarenou generáciou F a ešte aj generácia G so spolahlivejsou technikou bola oproti MB, Audi viditeľne lacnejšia... takže aby to auto spolahlivostou "nevybočovalo" z priemeru je záujem aj prvého majiteľa.
traveldrive
@Rasto Ak 8-ročné Audi nebude pri normálnom zaobchádzaní v slušnom stave, bez potreby zásadného servisu, tak to nie je prémia, ale šrot.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tomáš Hromádka
No městský provoz je peo nekoho vesnice s klidným provozem, kdy potka maximalne par semaforu a několik prechodu. Pro mne je městský provoz v jakémkoliv vetsim městě ve špičce. Zbylý čas je spis příměstský, kdyz clovek sotva potká nějaké auto, natoz že by kvuli němu musel extra uzpůsobit jizdu.
kesumb
MHEV je nejhorsi technologie, ktera spalovaky potkala a je uplne jedno, jestli je to BMW nebo VW..
Avatar - lamal
lamal
@Ham.
Predpokladam, ze hlavny prinos je lepsi start/stop + dovoli este viac udusit spalovaky, pretoze tento system zasadne vylepsi prvotnu reakciu na pokyny plynoveho pedalu.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
@Mikesus: Chyba mi tlacitko "Odpovedet" pod tvojim prispevkom, nechapem preco.. tak odpovedam takto.

Opat sa tu robi gulas z pojmov, kazdy jeden Toyota hybrid ma CVT - plynulo variabilnu prevodovku, co je technicky pojem. Pojem eCVT je len marketingovy nazov jednej z CVT prevodoviek, ktorych existuje velke mnozstvo a jedna z nich je planetova prevodovka riadena elektromotormi, ktoru Toyota vola eCVT a dalsi typ je pasovy variator ktory u seba Audi vola Multitronic a Toyota ho vola Direct Shift, ale aj eCVT aj Multitronic aj Direct Shift, su vsetky CVT prevodovky.
Avatar - Tomáš Hromádka
Tomáš Hromádka
@.StenLi. no koukám, že Toyotě vlastně o Vás nepadlo ani slovo, moje chyba. Jo, když se člověk podívá třeba na tu Hodnu, to už my smysl dává, ta už se mi třeba zamlouvá.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tomáš Hromádka
Aha. Takze město a nakonec to je klidný provoz mezi semafory. To je tedy město jak vyšité. Jaké je to v realnem každodenním provozu?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tomáš Hromádka
A ktery hy rid ma konstantní otacky jako CVT? To uz ani u toyoty neni, pokud na tom clovek nestoji jako na ryci. A to pokud někdo jezdi s 1.5tsi za 3.7 jako klobouk, tak o motoru v hybridu ani nebude vědět
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tomáš Hromádka
A jaké město? Už jsme tu slyšeli o jízdě v dieselu po Praze, no a nakonec z toho vypadl vnitřní a vnější okruh, kde jsou vždy 2-3 pruhy v každém směru.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tomáš Hromádka
Jaký hybrid má dnes CVT? Ze si tady někdo plete CVT s eCVT?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Othello
Vzduch bude vždycky zajímat všechny, koho zajímá zdraví svých nejbližších. Jen dezolati s dieselem se nezajimaji o vzduch. Ti pak klidně budou pálit i petky v ohni.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
@Ham. VAG koncern ma uchylku na konplikovane mechanicke riesenia, ci uz PD, CR, mocovina.. a sice cely cas nahanali Toyotu v predajoch a stacilo im iba okopirovat hybridnu technologiu, alebo spravit lepsiu v style Honda eHEV, Nissan e-Power, oni radsej zmykali technologicke limity spalovakov, preplnovali a znizovali spolahlivost a korunovali to "clean" dieselgate fiaskom. Praveze by sa mali vykaslat na turbomotory a hlavne tieto mild"hybrid" nepodarky a vyrabat iba poriadne hybridy. Narast vahy je zanedbatelny, spolahlivost neporovnatelna a vyssi komfort jazdy je tiez velke plus. Ked presadnem z hybridu do TSI+DSG, citim sa ako v aute z 20. storocia, ziadna zmena.
PowerHouse
@Ham.

Jenomže
ono se to prodává, mildy jsou v Neměcku na prvním místě.
Příplatek za automat a mild 50 000 prostě jede.
Avatar - kuk
kuk
Marketingová hovadina, která vám neušetří lautr nic a jen prodlouží agónii rakovinometů.
PowerHouse
Je zajímavé, že mildhybridy s automatem stojí pouze o 50 000 více, alespoň u Oktavky.