AC Ace nezastíral podobnost s roadsterem Ferrari 166 Barchetta, který navrhl Federico Formenti ze studia Touring.|
Zdroj: Petrolicious
První sportovní otevřený vůz AC Ace neboli „eso“ byl vyroben v roce 1931, tedy před devadesáti lety.|
Zdroj: AC
AC Ace navrhl konstruktér John Tojeiro z Herdfordshiru pro potřeby anglických sportovních klubů. Na obrázku je prototyp.|
Zdroj: AC
Karoserie AC Ace byla jednoduchá a elegantní. Oválná maska chladiče měla výrazné mřížování.|
Zdroj: Wallpaperup
Místo klasických nárazníků měl AC Ace vpředu i vzadu jen malé chromované svislé členy. Vzadu umístěná nádrž měla nalévací otvor s víkem na levém zadním blatníku.|
Zdroj: Wallpaperup
Na palubní desce byly před tříramenným sportovním volantem s dřevěným věncem umístěny dva velké kruhové přístroje a dalších pět menšího průměru.|
Zdroj: AC
AC Ace poháněl vlastní řadový šestiválec nebo šestiválec Bristol (na obrázku), který při objemu 1971 cm3 dával se třemi spádovými karburátory Solex výkon 120 koní.|
Zdroj: AC
Od roku 1954 doplnila automobilka AC nabídku o dvoumístné kupé Aceca s pevnou střechou a stejnými motory jako Ace.|
Zdroj: Wallpaperup
Kupé Aceca mělo zadní víko zvedané nahoru společně se zadním oknem. Hliníková karoserie měla pomocný dřevěný rám.|
Zdroj: Wallpaperup
AC Ace z roku 1955 s motorem AC vlastnil fotograf Neill Bruce a jeho fotografie se objevily v řadě knih a časopisů.|
Zdroj: Neill Bruce
Bruceovo „eso“ mělo volant na pravé straně. Existovaly také verze s levostranným řízením.|
Zdroj: Neill Bruce
Roadster AC Ace z roku 1957. Během desetiletí výroby se na voze mnoho nezměnilo.|
Zdroj: Favcars
Pozdější modely AC Ace se poznaly jen podle větších svislých oválných zadních světel.|
Zdroj: Autovercity
Otevřená schránka k odkládání menších předmětů byla později opatřena zamykatelnými dvířky.|
Zdroj: WheelsAge.org
Závodní AC Ace Bristol z roku 1957 mělo bezrámové přední okno zasahující až do boků.|
Zdroj: Autoguide
AC Ace měl oválnou masku chladiče podobnou Ferrari a výrazný prolis směřující od masky pod světlomety.|
Zdroj: WheelsAge.org
Roadster AC Ace neměl střechu, interiér se ale dal chránit před deštěm plachtou.|
Zdroj: WheelsAge.org
V roce 1961 se do roadsteru AC Ace začal montovat řadový šestiválec s objemem 2,5 litru z modelu Ford Zephyr. Upravil jej Ken Rudd, říkalo se mu proto „Ruddspeed“.|
Zdroj: Wikipedia