Renault 21 (1986 až 1994): Francouzský vůz s italským designem

4/20
Zavřít
  • V jednoduché přídi měl Renault 21 obdélníkové světlomety integrované se směrovými světly.
    V jednoduché přídi měl Renault 21 obdélníkové světlomety integrované se směrovými světly.| Zdroj: Renault
  • Renault 18 byl předchůdcem Renaultu 21 a měl podobné rozměry.
    Renault 18 byl předchůdcem Renaultu 21 a měl podobné rozměry.| Zdroj: Renault
  • Sedan Renault 21 se poprvé představil veřejnosti 20. listopadu 1985 a jeho výroba byla oficiálně zahájena v únoru 1986.
    Sedan Renault 21 se poprvé představil veřejnosti 20. listopadu 1985 a jeho výroba byla oficiálně zahájena v únoru 1986.| Zdroj: Renault
  • Na bocích měl R21 za okny zadních dveří trojúhelníková okna. Silně skloněné zadní sloupky navazovaly na zvýšenou záď.
    Na bocích měl R21 za okny zadních dveří trojúhelníková okna. Silně skloněné zadní sloupky navazovaly na zvýšenou záď.| Zdroj: Renault
  • Od června 1986 do prosince 1995 vyráběl Renault pětidveřovou sedmimístnou verzi kombi nazvanou Nevada
    Od června 1986 do prosince 1995 vyráběl Renault pětidveřovou sedmimístnou verzi kombi nazvanou Nevada| Zdroj: YouTube
  • Nevada měla, stejně jako sedan, tříramenný volant a před ním klasické ručkové přístroje a digitální hodiny.
    Nevada měla, stejně jako sedan, tříramenný volant a před ním klasické ručkové přístroje a digitální hodiny.| Zdroj: Renault
  • Renaulty 21 hojně využívala francouzská policie.
    Renaulty 21 hojně využívala francouzská policie.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Při pohledu zboku byl patrný mírně klínový profil a poměrně velké převisy karoserie.
    Při pohledu zboku byl patrný mírně klínový profil a poměrně velké převisy karoserie.| Zdroj: Renault
  • Renault 21 TXE měl digitální přístrojový štít a dvouramenný volant.
    Renault 21 TXE měl digitální přístrojový štít a dvouramenný volant.| Zdroj: Renault
  • Renault 21 Turbo poháněl v letech 1987 až 1993 čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem Garett T3.
    Renault 21 Turbo poháněl v letech 1987 až 1993 čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem Garett T3.| Zdroj: Renault
  • Renault 21 Turbo D poháněl vznětový čtyřválec s objemem 2068 cm3 a nejvyšším výkonem 88 k/65 kW.
    Renault 21 Turbo D poháněl vznětový čtyřválec s objemem 2068 cm3 a nejvyšším výkonem 88 k/65 kW.| Zdroj: Renault
  • Renaulty 21 se vznětovými turbomotory neměly vzadu spoiler.
    Renaulty 21 se vznětovými turbomotory neměly vzadu spoiler.| Zdroj: Renault
  • Václav Havel dostal jako osobní dar od portugalské hlavy státu Mario Soarese Renault 21 TSE. Dnes je umístěn ve sbírkách Národního technického muzea v Praze.
    Václav Havel dostal jako osobní dar od portugalské hlavy státu Mario Soarese Renault 21 TSE. Dnes je umístěn ve sbírkách Národního technického muzea v Praze.| Zdroj: NTM
  • Od běžných modelů R21 se Turbo lišilo spoilerem na zádi, upravenými nárazníky a prahy a také otvory k chlazení brzd.
    Od běžných modelů R21 se Turbo lišilo spoilerem na zádi, upravenými nárazníky a prahy a také otvory k chlazení brzd.| Zdroj: Renault
  • Zadní spoiler byl u Renaultu 21 Turbo upevněn na víku zavazadlového prostoru.
    Zadní spoiler byl u Renaultu 21 Turbo upevněn na víku zavazadlového prostoru.| Zdroj: Renault
  • R21 Turbo Quadra měl pohon všech kol. Ve výbavě nechybělo kožené čalounění, palubní počítač a litá kola.
    R21 Turbo Quadra měl pohon všech kol. Ve výbavě nechybělo kožené čalounění, palubní počítač a litá kola.| Zdroj: Renault
  • Verze Quadra měla vzadu odlišně tvarovaný spoiler.
    Verze Quadra měla vzadu odlišně tvarovaný spoiler.| Zdroj: Renault
  • Současně s faceliftem začal Renault vyrábět R21 s karoserií typu liftback, které se brzy stalo ve Francii populárnější než sedan.
    Současně s faceliftem začal Renault vyrábět R21 s karoserií typu liftback, které se brzy stalo ve Francii populárnější než sedan.| Zdroj: Renault
  • R21 liftback se podobal modernizovanému sedanu, měl ale splývavou záď s nahoru otevíraným zadním víkem.
    R21 liftback se podobal modernizovanému sedanu, měl ale splývavou záď s nahoru otevíraným zadním víkem.| Zdroj: Renault
  • Renault 21 Liftback (někde byl nazýván Hatchback) měl nahoru vyklápěné zadní víko a malý spoiler.
    Renault 21 Liftback (někde byl nazýván Hatchback) měl nahoru vyklápěné zadní víko a malý spoiler.| Zdroj: Renault
V jednoduché přídi měl Renault 21 obdélníkové světlomety integrované se směrovými světly.
Renault 18 byl předchůdcem Renaultu 21 a měl podobné rozměry.
Sedan Renault 21 se poprvé představil veřejnosti 20. listopadu 1985 a jeho výroba byla oficiálně zahájena v únoru 1986.
Na bocích měl R21 za okny zadních dveří trojúhelníková okna. Silně skloněné zadní sloupky navazovaly na zvýšenou záď.
Od června 1986 do prosince 1995 vyráběl Renault pětidveřovou sedmimístnou verzi kombi nazvanou Nevada
Nevada měla, stejně jako sedan, tříramenný volant a před ním klasické ručkové přístroje a digitální hodiny.
Renaulty 21 hojně využívala francouzská policie.
Při pohledu zboku byl patrný mírně klínový profil a poměrně velké převisy karoserie.
Renault 21 TXE měl digitální přístrojový štít a dvouramenný volant.
Renault 21 Turbo poháněl v letech 1987 až 1993 čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem Garett T3.
Renault 21 Turbo D poháněl vznětový čtyřválec s objemem 2068 cm3 a nejvyšším výkonem 88 k/65 kW.
Renaulty 21 se vznětovými turbomotory neměly vzadu spoiler.
Václav Havel dostal jako osobní dar od portugalské hlavy státu Mario Soarese Renault 21 TSE. Dnes je umístěn ve sbírkách Národního technického muzea v Praze.
Od běžných modelů R21 se Turbo lišilo spoilerem na zádi, upravenými nárazníky a prahy a také otvory k chlazení brzd.
Zadní spoiler byl u Renaultu 21 Turbo upevněn na víku zavazadlového prostoru.
R21 Turbo Quadra měl pohon všech kol. Ve výbavě nechybělo kožené čalounění, palubní počítač a litá kola.
Verze Quadra měla vzadu odlišně tvarovaný spoiler.
Současně s faceliftem začal Renault vyrábět R21 s karoserií typu liftback, které se brzy stalo ve Francii populárnější než sedan.
R21 liftback se podobal modernizovanému sedanu, měl ale splývavou záď s nahoru otevíraným zadním víkem.
Renault 21 Liftback (někde byl nazýván Hatchback) měl nahoru vyklápěné zadní víko a malý spoiler.