CFMoto 700CL-X ADV|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Baborský
CFMoto 700CL-X Sport|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Baborský
CFMoto 800MT|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Baborský
CFMoto Gladiator EV-100|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Baborský
CFMoto Gladiator EV-100|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Baborský
CFMoto Gladiator Overland|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Baborský
CFMoto Gladiator Overland|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Baborský
CFMoto Gladiator UTV600|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Baborský
CFMoto Gladiator X100|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Baborský
CFMoto Gladiator X450|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Baborský
CFMoto Gladiator X520|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Baborský
Na jaře se začne prodávat zcela nový dobrodružný skútr SR GT se zvýšeným podvozkem (175 mm) a schopností zdolat lehčí terén. Do špuntů obutá kola měří 14“ vpředu a 13“ vzadu, řídítka jsou na skútr hodně široká. Aprilia slibuje mrštné svezení a opírá se o velmi nízkou provozní hmotnost 144 kg. Nabízet se budou verze 125/11 kW a 200/13 kW.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Baborský
Cestovní enduro střední třídy už se sice dávno ukázalo, ale pořád je to zásadní novinka Aprilie pro 2022 a poprvé jsme ji viděli na vlastní oči. Sportovně štíhlá Italka se má umět postavit čelem i terénu, o pohon se stará řadový dvouválec z modelů RS 660 a Tuono 660 s přepracovanou charakteristikou a výkonem sníženým na 58,8 kW. Dorazí v prvním čtvrtletí příštího roku.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Baborský
Aprilia Touareg|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Baborský
Aprilia Touareg|
Zdroj: Aprilia
Do výroby konečně míří scramblery Leoncino 800E, Leoncino 800 Trail a Leoncino 125. Jméno znamená lvíče, proto soška šelmy na blatníku. Motor osmistovky se shoduje s endurem TRK, verze Trail je naladěna víc do terénu. Má 19palcové přední kolo, větší zdvih odpružení, dvojitý výfuk nebo kryt pro startovní číslo. Menší model pohání jednoválec 125 cm3 s výkonem 9,4 kW.|
Zdroj: Benelli
Benelli Leoncino|
Zdroj: Benelli
Benelli Leoncino|
Zdroj: Benelli
Italská značka dnes patří do čínského koncernu Qianjiang Motor Group a ten zase pod křídla Geely Group. Benelli je tak vzdáleně příbuzné třeba s Volvem nebo Lotusem. Nové cestovní enduro TRK 800 je větším bráchou pětistovky, v rámu vrčí řadový dvouválec 754 cm3 vyladěný na 56 kW a 67 Nm.|
Zdroj: Benelli
Benelli TRK|
Zdroj: Benelli
Značnou pozornost na sebe strhávaly supersporty řady Fireblade, slavící 30. narozeniny výroční edicí. Nás však víc zaujal terénní skútr ADV350, menší bráška skútromotorky X-ADV 750. Novinka vychází z modelu Forza 350, má tedy jednoválec 21,5 kW a 31,5 Nm, podvozek je ale dost upravený, a hlavně uzpůsobený pro jízdu mimo asfalt jak světlostí či zdvihy, tak dezénem obutí. ADV350 stojí stejně jako městská forza 154 900 Kč.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Baborský
Honda XADV|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Baborský
Cestovní stíhačka s přeplňovaným litrem o výkonu 147 kW a krouťáku 137 Nm se adaptovala na normu Euro 5, současně přináší pár inovací. Světlomet se zmenšil a uvolnil místo radaru, jenž je zdrojem podnětů pro adaptivní tempomat a systém varování před čelní srážkou. Zadní radar pak hlídá mrtvé úhly. Že vám to všechno připomíná spíš auto? Cena také – 679 900 Kč.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Baborský
Kawasaki Ninja|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Baborský
Kawasaki Ninja|
Zdroj: Kawasaki
Moto Guzzi V100 Mandello|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Baborský
Moto Guzzi V100 Mandello|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Baborský
Tohle že je konzervativní značka? V100 Mandello má kapalinou chlazený motor V2, semi-aktivní podvozek, rychlořazení i další moderní elektroniku, a hlavně adaptivní aerodynamiku, která v závislosti na rychlosti upravuje pozici větrných štítků kapotáže. To bude na tradiční klientelu nejspíš moc. Mandello je však obdivuhodný univerzální stroj, stvořený na oslavu sta let značky. Zdvihový objem 1042 cm3 zajišťuje 84,5 kW a 105 Nm. V prodeji bude V100 až příští podzim.|
Zdroj: Moto Guzzi
Moto Guzzi V100 Mandello|
Zdroj: Moto Guzzi
Sportovní cesťák se představil před nějakým časem a už se prodává, nicméně v Miláně jsme se potkali poprvé. Vypadá hodně dravě, současně je ale na první posezení pohodlný. A čísla? Čtyři válce, litr objemu, výkon 111 kW, krouťák 106 Nm, hmotnost 226 kg a cena 329 900 Kč. Vzhledem k příbuznosti s ostatními litry nepřekvapí bohatá elektronická výbava podobná zmiňované kataně.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Baborský
Suzuki GSX|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Baborský
Suzuki GSX|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Baborský
Loni znovuzrozená legenda Katana pro příští sezonu o kousek přiostřila design. Litrový čtyřválec vycházející z GSX-S1000 si nepatrně polepšil, a hlavně má vylepšenou charakteristiku. Pyšní se výkonem 110 kW, má elektronický plyn, přepínač jízdních mód nebo oboustranné rychlořazení. Na jaře by tu mohla být.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Baborský
Suzuki Katana|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Baborský
Dva týdny před výstavou představily tři ladičky nový brutální naháč MT-10 a do Milána pak přivezly v premiéře ostrou verzi SP. Proti předchůdci se změnil design, motor, elektronika i podvozek, u verze SP aktivní od značky Öhlins. SP má navíc kryt pod motorem, opletené hadice, ostřejší brzdy a exkluzivní lakování. Litrový čtyřválec vycházející ze supersportu R1 produkuje 122 kW a 112 Nm. Standardní verze se dočkáme na jaře, SP dorazí s létem. Ceny zatím neznáme.|
Zdroj: Yamaha
Yamaha MT-10|
Zdroj: Yamaha
Yamaha XSR|
Zdroj: Yamaha
Z gruntu nová generace tříválcového retra staví na základech loňské MT-09. Jiný je rám i podvozek s modifikovanou elektronikou, a hlavně motor. Objem narostl na 889 cm3, nyní produkuje 87,5 kW a 93 Nm. Výživnější má být zvuk sání i výfuku. Na vlně osmdesátek se budete moci svézt na jaře.|
Zdroj: Yamaha